abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216349752
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 23:20 schreef Twieki het volgende:

[..]
Err... Het is toch al een hele tijd droog..? Het waait ook niet als een malle. Je zou ze nu perfect kunnen planten. Verder geen zicht op je fitheid, maar je zou 't nu gewoon kunnen doen.
Als je echt niet fit bent, is het wat sneller geen weer om op je knietjes in je tuin te zitten graven dan als je blakend van gezondheid en energie ronddartelt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 18 januari 2025 @ 23:37:32 #202
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_216349844

[ Bericht 100% gewijzigd door Twieki op 19-01-2025 01:20:40 ]
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_216349970
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 23:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je echt niet fit bent, is het wat sneller geen weer om op je knietjes in je tuin te zitten graven dan als je blakend van gezondheid en energie ronddartelt.
@Vanyel kun je een tuinhulp vinden? dat jij aanwijst wat je waar wilt.
En voor de koffie en koekjes zorgt…
Mijn vroegere buurjongen is behulpzaam daarmee.
pi_216351128
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 23:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
@:Vanyel kun je een tuinhulp vinden? dat jij aanwijst wat je waar wilt.
En voor de koffie en koekjes zorgt…
Mijn vroegere buurjongen is behulpzaam daarmee.
Heb ik wel over nagedacht maar wil ik niet. Ik wil het zelf doen. Duurt ook vast niet heel lang meer tot dat wel weer voorzichtigjes kan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216351932
Daar waar mijn huis woont waait het bijna altijd als een malle
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:31:34 #206
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_216393436
Ik heb niemand voor het hoofd willen stoten, ook mijn gezondheid is behoorlijk slecht. Ook ik moet rekening houden met mijn energie en pas op de plaats maken als iets té veel wordt. Ook voor mij is het motto; "stukje bij beetje".

@Vanyel, ik ken je gezondheid niet, maar begrijp het wel als iemand om gezondheidsredenen geen bollen kan planten. Dat is het nadeel van een forum, je weet niet wat de ander mankeert.

Het is ruim twee weken droog geweest, dus de grond is ook opgedroogd. Ideaal weer om daar bollen in te planten. Daarom gaf ik aan dat je dat misschien al kon doen. Sorry als ik je daarmee te kort heb gedaan.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 13:41:10 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216424746
Ik ga komend weekend dit stuk van het hek dicht planten. De winterjasmijn was een leuk plan maar het gaat jaaaaaaaaren duren voor het dicht zit. Die verplaats ik naar het rek waar de OIK aan hangt te verpieteren. Met wilde wingerd en klimop is dat gat in de haag binnen no time opgelost!

Verder nog 2 siergrassen besteld, zodat het meer richting Dutch Wave (Oudolf) getrokken wordt.

Vingergras die ongeveer een meter hoog wordt, en Pijpenstrootje Heidebraut. Schijnbaar wordt die zo'n 1,5m en houdt die van vochtige plekken dus dat plof ik rondom de wadi. Vingergras dan in de rest van de tuin als weefplant (12 stuks is vast niet genoeg :+ )

De wadi staat weer eens vol, superleuk om dat elke keer weer te zien gebeuren. Hopelijk wordt dit het jaar dat ik er een kleine vijverbak onderin graaf zodat het een regenvijver wordt.
Resistance is futile.
pi_216430810
Voor de tuinders hier wil ik nog even een lans breken voor de Stauntonia Hexaphylla, als klimplant
Bij mij hangen er nu mooie paarse vruchten in, lekker zijn ze niet maar wel erg mooi

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanaroe op 25-01-2025 22:17:25 ]
  zaterdag 25 januari 2025 @ 22:35:09 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216431616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 21:50 schreef Kanaroe het volgende:
Voor de tuinders hier wil ik nog even een lans breken voor de Stauntonia Hexaphylla, als klimplant
Bij mij hangen er nu mooie paarse vruchten in, lekker zijn ze niet maar wel erg mooi
Die is ook leuk! Ik moet nog wel op zoek naar klimplanten voor om onze kastanje palen.
Resistance is futile.
pi_216435145
Hier gaat het gros van de klimplanten dood, gelukkig hebben we een dappere passiebloem die behoorlijk groen blijft en erg goed groeit. Ik geloof dat zelfs de wilde wingerd dood is, die groeide sowieso helemaal niet, net als de vervangende blauwe regen, ze zijn gewoon geen centimeter gegroeid.
Overigens is de door ons op het prieel vastgemaakte ‘dakbedekking’ van rietmatten bijna geheel losgewaaid.
pi_216435666
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier gaat het gros van de klimplanten dood, gelukkig hebben we een dappere passiebloem die behoorlijk groen blijft en erg goed groeit. Ik geloof dat zelfs de wilde wingerd dood is, die groeide sowieso helemaal niet, net als de vervangende blauwe regen, ze zijn gewoon geen centimeter gegroeid.
Overigens is de door ons op het prieel vastgemaakte ‘dakbedekking’ van rietmatten bijna geheel losgewaaid.
Dat lijkt me deels een kwestie van pech. Ik woon ook op een winderige locatie en hier doen klimop, wilde wingerd, blauwe regen en kamperfoelie het uitstekend in de omgeving. Bij mij gaat het ook goed met de passiebloem, hop, schijnaugurk, klimrozen, trompetbloem en sommige clematissen.

Toscaanse jasmijn is een drama. Die heeft een laatste kans gekregen op een nieuwe plek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 januari 2025 @ 13:21:02 #212
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216436981
Ik heb het eerder gezegd. Alles wat in de kleigrond in het westen niet lukte doet het supergoed in de zandgrond hier in het oosten, inclusief de Toscaanse jasmijn.
In het vorige huis moest ik altijd wel planten vervangen die het toch niet gered hadden. Of ze groeiden wel maar bloeiden nooit (meer) -O-

Ik heb tot nu toe veel minder werk aan de tuin omdat het gewoon allemaal doet wat het moet doen en lekker vol gegroeid is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_216438248
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 13:21 schreef laziness het volgende:
Ik heb het eerder gezegd. Alles wat in de kleigrond in het westen niet lukte doet het supergoed in de zandgrond hier in het oosten, inclusief de Toscaanse jasmijn.
In het vorige huis moest ik altijd wel planten vervangen die het toch niet gered hadden. Of ze groeiden wel maar bloeiden nooit (meer) -O-

Ik heb tot nu toe veel minder werk aan de tuin omdat het gewoon allemaal doet wat het moet doen en lekker vol gegroeid is.
Mijn gok is dat Toscaanse jasmijn het bij mij niet wilde doen vanwege oostenwind (eerste locatie) en te natte grond (tweede locatie). Ik ga het nu in een schraler gedeelte proberen op het zuiden; de hoeveelheid wind is niet minder, maar het type wind is anders. In mijn nieuwbouwtuin ging het prima met Toscaanse jasmijn: zonnig, windluw, niet zo nat.

De beste strategie blijft om planten te kiezen die bij de omstandigheden passen. Dat kan gelukkig ook prima op klei en/of op drassige grond. Ik heb bijvoorbeeld zelfs tijdens de droogste zomers geen schraal gazon. Wind vind ik een lastigere factor, maar al doende leer ik.
pi_216439030
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 14:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn gok is dat Toscaanse jasmijn het bij mij niet wilde doen vanwege oostenwind (eerste locatie) en te natte grond (tweede locatie). Ik ga het nu in een schraler gedeelte proberen op het zuiden; de hoeveelheid wind is niet minder, maar het type wind is anders. In mijn nieuwbouwtuin ging het prima met Toscaanse jasmijn: zonnig, windluw, niet zo nat.

De beste strategie blijft om planten te kiezen die bij de omstandigheden passen. Dat kan gelukkig ook prima op klei en/of op drassige grond. Ik heb bijvoorbeeld zelfs tijdens de droogste zomers geen schraal gazon. Wind vind ik een lastigere factor, maar al doende leer ik.
Mijn Toscaanse Jasmijn en Blauwe regen staan al 10 jaar in het straatzand en groeien als een malle ze krijgen wel regelmatig vloeibare mest.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216447609
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 07:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb ik wel over nagedacht maar wil ik niet. Ik wil het zelf doen. Duurt ook vast niet heel lang meer tot dat wel weer voorzichtigjes kan.
Je kan bakken vullen en buiten zetten. Ik liet altijd alles in de bakken (op balkon) staan. Het blijkt dat alleen narcissen eruit moeten na de bloei. Overigens heb ik een hardnekkige tulp die wel op komt, maar niet meer bloeit.
Als je de bakken/potten ruim neemt, kan je wat verder in het jaar de hele zwik per bak bij gunstig weer in de grond overzetten.

Afgelopen herfst was ik nogal laat met bestellen en nog later met planten. Je blijkt voorjaarsbollen te kunnen planten als het niet overdag vriest. Op balkon heb ik wel het voordeel dat je een stuk verwijderd bent van vorst aan de grond. Goudsbloemen en matrozenknoopje bloeien nog. De winterjasmijn bloeit en in december begon de rozemarijn aan bloemknoppen te werken. De witte kerstroos doet het goed sinds ik ontdekte dat het een moerasplant is en van natte voeten houdt. Staat wel in een grote bak.
  Moderator maandag 27 januari 2025 @ 11:03:01 #216
5428 crew  miss_sly
pi_216447698
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier idem. De hovenier die hier was, vond het ook heel bijzonder hoe veel planten het echt heel moeilijk hebben hier. Zelfs een hedera.

Twee weken terug zijn hier mannen van de hovenier geweest om uit de tuin te trekken wat eruit moest. Daarna is hij terug geweest en hebben we weer een rondje tuin gemaakt. Binnenkort komt hij met grond, mest en een berg planten de tuin verder aankleden en wat planten verplaatsen.
Als dit karwei klaar is, gaan we kijken wat we nog aan grotere wijzigingen in de voortuin willen doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216448648
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:49 schreef Teslynd het volgende:

(...)

Afgelopen herfst was ik nogal laat met bestellen en nog later met planten. Je blijkt voorjaarsbollen te kunnen planten als het niet overdag vriest. Op balkon heb ik wel het voordeel dat je een stuk verwijderd bent van vorst aan de grond. Goudsbloemen en matrozenknoopje bloeien nog. De winterjasmijn bloeit en in december begon de rozemarijn aan bloemknoppen te werken. De witte kerstroos doet het goed sinds ik ontdekte dat het een moerasplant is en van natte voeten houdt. Staat wel in een grote bak.
Niet matrozenknoopje maar huzarenknoopje.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 16:55:42 #218
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216460780
Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met tuinverlichtingplannen? Ik kom er bij ons maar niet uit. Het is allemaal net niet en zo rondscrollend op internet komen de meeste pagina's ook niet heel veel verder dan zet een pinspotje op een boom, hang wat geinig lampjes aan de schutting en een paaltje naast het terras. Wat dus alle 3 nergens op lijkt bij ons :')
pi_216461931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 16:55 schreef bleiblei het volgende:
Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met tuinverlichtingplannen? Ik kom er bij ons maar niet uit. Het is allemaal net niet en zo rondscrollend op internet komen de meeste pagina's ook niet heel veel verder dan zet een pinspotje op een boom, hang wat geinig lampjes aan de schutting en een paaltje naast het terras. Wat dus alle 3 nergens op lijkt bij ons :')
Simpel. Je licht moet ver komen in zo'n grote tuin.
Paar dikke bouwlampen ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker sfeer maken *)
pi_216461992
Ik houd niet van tuinverlichting, lekker makkelijk.
  Moderator dinsdag 28 januari 2025 @ 19:24:33 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216462123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 19:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook liever tuinverzwaring
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 januari 2025 @ 19:24:42 #222
36431 bleiblei
pi_216462125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 19:13 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, ik wel :P . Maar je antwoord is dus "nee, ik heb geen tips". Dat is genoteerd!

@Vanyel; mijn ouders hadden gasontladinglampen op een aantal Douglas sparren van een meter of 20-30 hoog gericht. Dat is bouwlamp x 4. Zag er wel super mooi/sfeervol uit :Y .
Maar goed, dat is gekkenwerk anno 2025 ;) .

[ Bericht 29% gewijzigd door bleiblei op 28-01-2025 19:33:08 ]
  dinsdag 28 januari 2025 @ 19:48:47 #223
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216462513
Ik herken je probleem. Alles is te klein of veel te duur. Wij willen de prikkabel die nu onder de overkapping hangt langs het water achterin de tuin hangen. Voorin worden het toch lampen die de bomen uitlichten. Verder zijn we ook nog zoekende.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_216462949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 16:55 schreef bleiblei het volgende:
Een tuinarchitect in de kennissenkring?
Met bomen in de tuin is het niet altijd handig om solar te gebruiken?
Zo’n voetbalveld is wat anders dan de postzegel hier.
In de afprijzing bij kruidvat n.b. twee fraaie heldere bollen op solar en zacht licht gevonden een paar weken terug. Nog niet ingeprikt.
pi_216463008
Wij hebben twee weken terug bij Nostalux.nl een paar spots gekocht. Mooie, stevige dingen. Twee op een hardhouten paal, die schijnen uit over ons grasveld en eentje op een prikpen, die schijnt op de laatste boom op ons terrein, een mooie Acer. Voordeel is dat we wat flexibel zijn in hoe de lampen te richten.
Is dat zo?
  dinsdag 28 januari 2025 @ 20:34:02 #226
36431 bleiblei
pi_216463412
Ja, ik heb in de oprit nostalux grondspots zitten met Hue spotjes, in de tuin op wat planten Hue Lily en Lily XL,maar ze staan gewoon niet goed. En rond het terras hadden we Hue Impress sokkels, maar dat worden er steeds minder. Want de mieren kruipen er in en 1 voor 1 vallen ze uit. Dus dat valt nogal tegen. Lijkt allemaal idioot, maar af en toe kan ik ze kopen tegen hoge korting. Dan scheelt het nogal ;) .

Oh, groot voordeel van Hue is dat ik ze na een uur of 11 op groen zet, en nog wat later uit om zo het tuin leven zo min mogelijk te ontregelen.

Maar goed, ik denk dat het probleem voor het grootste gedeelte in de positionering zit, en voor de rest dat het niet genoeg licht geeft bij sommige objecten.

@SV-tje, prikkabel is ook wel een goeie! Dat geeft wel een leuk sfeertje :Y .
pi_216463755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:34 schreef bleiblei het volgende:
groot voordeel van Hue is dat ik ze na een uur of 11 op groen zet, en nog wat later uit om zo het tuin leven zo min mogelijk te ontregelen.

O+
pi_216464087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:15 schreef Smallish het volgende:
Wij hebben twee weken terug bij Nostalux.nl een paar spots gekocht. Mooie, stevige dingen. Twee op een hardhouten paal, die schijnen uit over ons grasveld en eentje op een prikpen, die schijnt op de laatste boom op ons terrein, een mooie Acer. Voordeel is dat we wat flexibel zijn in hoe de lampen te richten.
Geen aandelen of andere belangen, btw :) Onze achtertuin is ongeveer 50 meter diep vanaf achterpui, voor het beeld. Die spots verlichten mooi, zonder de hele tuin te overbelichten.
Is dat zo?
pi_216464250
@bleiblei De sokkels insmeren met vaseline? tegen opkruipende insecten😇
Zie ik ook bij tips van potplanten…
  dinsdag 28 januari 2025 @ 22:16:14 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216464566
@bleiblei ik ben ook heel blij met Hue in de tuin want automatisering en diervriendelijk door alles op tijd uit te zetten enzo. Je hebt er wel verschrikkelijk veel van nodig wil je meer dan alleen wat paden verlichten, dus daar blijft het voor ons dan ook bij.

Om bomen te verlichten zou ik ff hier kijken: https://www.erco.com/nl/l(...)ier-verlichten-7210/

Wat zoek je precies? Het is toch ook juist leuk om het allemaal zelf uit te zoeken ;)
Resistance is futile.
  woensdag 29 januari 2025 @ 09:03:55 #231
36431 bleiblei
pi_216466822
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 21:47 schreef AnneX het volgende:
@:bleiblei De sokkels insmeren met vaseline? tegen opkruipende insecten😇
Zie ik ook bij tips van potplanten…
Ja, ze kruipen er helaas in. Onderin zit een gaatje om water eruit te laten lopen. En dat is ideaal om er in te kruipen. Ik las ergens de tip om standaard een randje mierengif rond de tuinlamp te strooien, maar dat vind ik idioot. Daar ga ik niet aan beginnen. Ik hoop dat het al scheelt als ik ze iets boven de grond prik. Dus dat de onderkant van de sokkel niet op de grond staat.
  woensdag 29 januari 2025 @ 09:06:28 #232
36431 bleiblei
pi_216466834
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:16 schreef Seven. het volgende:
@:bleiblei ik ben ook heel blij met Hue in de tuin want automatisering en diervriendelijk door alles op tijd uit te zetten enzo. Je hebt er wel verschrikkelijk veel van nodig wil je meer dan alleen wat paden verlichten, dus daar blijft het voor ons dan ook bij.

Om bomen te verlichten zou ik ff hier kijken: https://www.erco.com/nl/l(...)ier-verlichten-7210/

Wat zoek je precies? Het is toch ook juist leuk om het allemaal zelf uit te zoeken ;)
Dat is wel een mooie site! Tnx!
Wat ik zoek is een beetje sprookjesachtige gezellige verlichting zodat je in het donker een beetje gevoel bij de diepte hebt. En niet een zwart gat in kijkt. Dus hier en daar een heester, boom of wat dan ook mooi aan lichten, contouren van looppaden en het terras zodat je savonds laat nog een spelletje kan doen. Maar wel op een manier dat het als 1 geheel aanvoelt.
  woensdag 29 januari 2025 @ 17:35:47 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216472673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 09:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is wel een mooie site! Tnx!
Wat ik zoek is een beetje sprookjesachtige gezellige verlichting zodat je in het donker een beetje gevoel bij de diepte hebt. En niet een zwart gat in kijkt. Dus hier en daar een heester, boom of wat dan ook mooi aan lichten, contouren van looppaden en het terras zodat je savonds laat nog een spelletje kan doen. Maar wel op een manier dat het als 1 geheel aanvoelt.
Heb je een plattegrond van de tuin?

Eén geheel is wel een uitdaging op groot oppervlak. In onze vorige kleine tuin hadden we een gelukstreffer. In onze huidige tuin hebben wij ook nog wel een uitdaging.
Resistance is futile.
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:22:16 #234
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216477674
Begin nu toch behoorlijk uit te kijken naar het voorjaar. Enerzijds omdat er dan ongetwijfeld mooier weer aankomt maar ook omdat ik afgelopen najaar nog behoorlijk wat nieuwe planten heb gepot en te zien hoe dat allemaal gaat straks. Voornamelijk bodembekkers zodat het het onkruid minder kans krijgt. Voor veel andere planten ook het tweede jaar dus die zullen nu vermoedelijk pas echt gaan groeien.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 29 januari 2025 @ 22:52:03 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216478343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 22:22 schreef PzKpfw het volgende:
Begin nu toch behoorlijk uit te kijken naar het voorjaar. Enerzijds omdat er dan ongetwijfeld mooier weer aankomt maar ook omdat ik afgelopen najaar nog behoorlijk wat nieuwe planten heb gepot en te zien hoe dat allemaal gaat straks. Voornamelijk bodembekkers zodat het het onkruid minder kans krijgt. Voor veel andere planten ook het tweede jaar dus die zullen nu vermoedelijk pas echt gaan groeien.
Vergelijkbare vooruitzichten hier, al kijk ik vooral uit naar het aanplanten van meer siergrassen.
Resistance is futile.
pi_216480586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:34 schreef bleiblei het volgende:
Ja, ik heb in de oprit nostalux grondspots zitten met Hue spotjes, in de tuin op wat planten Hue Lily en Lily XL,maar ze staan gewoon niet goed. En rond het terras hadden we Hue Impress sokkels, maar dat worden er steeds minder. Want de mieren kruipen er in en 1 voor 1 vallen ze uit. Dus dat valt nogal tegen. Lijkt allemaal idioot, maar af en toe kan ik ze kopen tegen hoge korting. Dan scheelt het nogal ;) .

Oh, groot voordeel van Hue is dat ik ze na een uur of 11 op groen zet, en nog wat later uit om zo het tuin leven zo min mogelijk te ontregelen.

Maar goed, ik denk dat het probleem voor het grootste gedeelte in de positionering zit, en voor de rest dat het niet genoeg licht geeft bij sommige objecten.

@:SV-tje, prikkabel is ook wel een goeie! Dat geeft wel een leuk sfeertje :Y .
Onze lokale hovenier gaat meedenken over ons lichtplan t.z.t. Misschien is dat een idee? Dan krijg je wat meer out of the box ideeën wellicht.

Komend jaar staat hier in het teken van stekken, stekken en stekken :+ We gaan verhuizen naar een nieuwbouwhuis midden in de zomer en vind het wel leuk om wat oude planten mee te kunnen nemen. Kan ik meteen wat ervaring op doen met het zaaien van vaste planten, vermeerderen, stekken. Het idee is dat ik ook een klein moestuintje en een kas ga krijgen. Er moet echter ook een overkapping, een speelhuisje en een trampoline in dus we moeten even kijken of dat allemaal gaat passen :D

De tuin zal pas in het najaar worden aangelegd met natuurlijk genoeg ruimte voor planten. Denk dat ik vooral de grotere bomen en heesters al geplant wil hebben, maar de rest wil ik zelf doen denk ik. Met wat hulp om een mooi beplantingsplan te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 30-01-2025 09:28:45 ]
Shine bright like a diamond.
  donderdag 30 januari 2025 @ 10:56:36 #237
36431 bleiblei
pi_216481422
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2025 17:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Heb je een plattegrond van de tuin?

Eén geheel is wel een uitdaging op groot oppervlak. In onze vorige kleine tuin hadden we een gelukstreffer. In onze huidige tuin hebben wij ook nog wel een uitdaging.
Oei, nee die heb ik niet zo liggen geloof ik. Zal vanavond proberen een schetsje te maken van waar het naar toe gaat.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:47:46 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216513443
Blijft het vriezen? Ik wilde morgen wel werk maken van het aanplanten van m'n klimop en wilde wingerd.
Resistance is futile.
pi_216514125
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:47 schreef Seven. het volgende:
Blijft het vriezen? Ik wilde morgen wel werk maken van het aanplanten van m'n klimop en wilde wingerd.
Ja dat blijft t ;)
  zondag 2 februari 2025 @ 07:22:28 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216516486
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 09:23 schreef June. het volgende:

[..]
Onze lokale hovenier gaat meedenken over ons lichtplan t.z.t. Misschien is dat een idee? Dan krijg je wat meer out of the box ideeën wellicht.

Komend jaar staat hier in het teken van stekken, stekken en stekken :+ We gaan verhuizen naar een nieuwbouwhuis midden in de zomer en vind het wel leuk om wat oude planten mee te kunnen nemen. Kan ik meteen wat ervaring op doen met het zaaien van vaste planten, vermeerderen, stekken. Het idee is dat ik ook een klein moestuintje en een kas ga krijgen. Er moet echter ook een overkapping, een speelhuisje en een trampoline in dus we moeten even kijken of dat allemaal gaat passen :D

De tuin zal pas in het najaar worden aangelegd met natuurlijk genoeg ruimte voor planten. Denk dat ik vooral de grotere bomen en heesters al geplant wil hebben, maar de rest wil ik zelf doen denk ik. Met wat hulp om een mooi beplantingsplan te maken.

Veel leuke plannen! Zaken als elektra en verlichting zou ik ook van tevoren uitdokteren, achteraf is dat lastig. Verder voor je moestuin en kas wel fijn als je een bewateringssysteem aanlegt voor als je op vakantie bent (kan ook met druppelslang achteraf heel makkelijk).

Heb je zelf al een beetje geschetst?
Resistance is futile.
  zondag 2 februari 2025 @ 07:23:29 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216516492
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:23 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja dat blijft t ;)
De grond is niet hard dus ik zou wel een poging kunnen doen. :+
Resistance is futile.
pi_216525244
Ik heb een handvol kleine walnootboompjes onder de grote walnootboom vandaan geplukt, met kale wortel, en aan iemand gegeven die graag een walnoot wou.

Dat bracht mijn liefste in herinnering dat we ooit een walnootje naar Claudia_x brachten.
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 14:06 schreef Claudia_x het volgende:

() Met de walnoot gaat het uitstekend trouwens.
Hoe gaat het nu met de walnoot?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:05:48 #243
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216581545
Lees net dat ik al te laat ben met snoeien van mijn kattenkruid, dat had ik blijkbaar al in het najaar (sep/okt) moeten doen. :{ Dacht mooi dat ik hem van het voorjaar samen met de andere planten wel kon aanpakken.
Op 't randje en erover.
  Spellchecker vrijdag 7 februari 2025 @ 13:05:06 #244
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216582141
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:05 schreef PzKpfw het volgende:
Lees net dat ik al te laat ben met snoeien van mijn kattenkruid, dat had ik blijkbaar al in het najaar (sep/okt) moeten doen. :{ Dacht mooi dat ik hem van het voorjaar samen met de andere planten wel kon aanpakken.
https://www.tekenjetuin.n(...)ruid%20groeit%20snel.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 16:14:53 #245
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216584111
quote:
Ok dat klinkt beter, thanks. Op al die snoeikalenders staat sep/okt namelijk.
Op 't randje en erover.
pi_216790285
Pffff, moeilijke van deze warmere dagen is dat ik me moet inhouden om in de tuin te gaan beginnen....
  zaterdag 22 februari 2025 @ 07:22:06 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216790376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ok dat klinkt beter, thanks. Op al die snoeikalenders staat sep/okt namelijk.
Goed om te weten idd, ik ga straks alles ff helemaal terugsnoeien!
Resistance is futile.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 07:22:59 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216790381
Gisteren kon ik de lente ruiken. Zelfs m'n zoontje van 4 zei het!
Resistance is futile.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 07:24:50 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216790390
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 06:29 schreef Irrem het volgende:
Pffff, moeilijke van deze warmere dagen is dat ik me moet inhouden om in de tuin te gaan beginnen....
Herkenbaar.. ik heb wel nog wat siergrassen die ingegraven moeten worden en ik wil o.a. m'n nepeta verplaatsen.
Resistance is futile.
pi_216790416
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:22 schreef Seven. het volgende:
Gisteren kon ik de lente ruiken. Zelfs m'n zoontje van 4 zei het!
Wij hebben ook heerlijk staan snuiven in de tuin gisteren. :D

En ook hier enorm moeten inhouden om niet te snoeien/rommelen in de tuin.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216790442
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Herkenbaar.. ik heb wel nog wat siergrassen die ingegraven moeten worden en ik wil o.a. m'n nepeta verplaatsen.
Ja, ik moet mijn Acanthus verplaatsen, een beetje een doorn in mijn oog op de plek waar hij nu staat.

Geduld, geduld...
pi_216790461
Ik wil de roos verplaatsen. En nog wat kleine dingetjes. De vlinderstruik moet gesnoeid.

Ben zo benieuwd wat er dit jaar gaat gebeuren in de tuin. Vorig jaar zijn bijna alle huidige planten erin gegaan en al enorm gegroeid.
pi_216790463
Hoorde de bezems al in de buurt gisteren. Voor de rest vind ik het nog te vroeg, zeker als je de weersvoorspellingen ziet.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_216790479
Alle mini-beestjes zijn ook nog niet wakker.
pi_216790650
De buren waren gisteren al druk aan het bladblazen of zuigen. Bij mij kriebelt het ook wel, maar vorig jaar vond ik een egel in winterslaap achter in de tuin dus daar ga ik voorlopig nog niet lopen of opruimen.
Mijn dahlia’s zijn al wel aan het uitlopen. Die had ik binnengehaald om uit de pot te halen en tegen de vorst te beschermen, maar doordat ik een hernia kreeg zien ze nog steeds in poten en lopen nu dus al uit. Eens kijken wat dat met het bloeiseizoen gaat doen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 08:37:29 #256
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216790841
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Wij hebben ook heerlijk staan snuiven in de tuin gisteren. :D

En ook hier enorm moeten inhouden om niet te snoeien/rommelen in de tuin.
Wel verleidelijk inderdaad met dat weer van gisteren. Maar in maart kan het natuurlijk altijd nog behoorlijk gaan vriezen.
Op 't randje en erover.
pi_216791119
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:44 schreef Lonaa het volgende:

Beetje jammer van tuin en verhuizen.
Nieuwe border en er komen al groene sprieten door het verrottende bladerdek.
En wat een verrassing: in één dag plots krokussen in het gras in bloei.
pi_216791338
Gisteren eindelijk een groot deel van de voorjaarsbollen in de grond gestopt, hopelijk zondag nog een deel. Ik ben erg benieuwd of er überhaupt iets van op gaat komen.

De ster van de zijtuin is op dit moment een struikwilg met roze katjes O+ Verder zie ik daar voorzichtig de gele bloemetjes van de gele kornoelje ontstaan. Veel planten/struiken/bomen in de zijtuin hebben echt windschade aan de bladeren en willen ook niet allemaal even lekker groeien, ik ben benieuwd of het daar ooit een beetje mooi dicht gaat worden.
In de achtertuin zag ik al een wilde bij op de bloemen van de vleesbes.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:40:35 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216792578
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 09:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Beetje jammer van tuin en verhuizen.
Nieuwe border en er komen al groene sprieten door het verrottende bladerdek.
En wat een verrassing: in één dag plots krokussen in het gras in bloei.
Ik snoei trouwens wel gewoon deze tijd van het jaar, alleen ik gooi het snoeiafval op een grote hoop achter de trampoline (mooi beschut plekje). De duizendknoop heb ik tot vorige week laten staan.
Resistance is futile.
pi_216792761
Hier wordt niks afgeknipt voorlopig, het geeft allemaal nog een beetje structuur aan de tuin. De vlinderstruiken zijn pas over een maand aan de beurt, de vaste planten nog veel later.
pi_216793025
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag gisteren een gele vlinder opstijgen uit een hoopje tuinafval :o _O_ O+
pi_216793051
Er ligt hier een hele reep met uitgebloeide ooievaarsbekken, handen jeuken om dat weg te halen, IK DOE HET NIET :R ^O^ :Y)
pi_216806733
Wolfje doet de groetjes O+

pi_216806892
Hier wordt wel in de tuin gewerkt maar zo minimaal mogelijk. Ik heb fruitstruiken en een paar bomen gesnoeid en mijn vriend is 7 bomen aan het omzagen. Verder moet er in verband met werkzaamheden nog een struik verplaatst worden en dan zijn alle noodzakelijke dingen gedaan en laten we de boel met rust de komende tijd.
Spoilers!
  Spellchecker zondag 23 februari 2025 @ 15:45:03 #265
197773 crew  maily
pi_216807581
Ontzettend veel hommels al bezig hier O+
pi_216807801
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:45 schreef maily het volgende:
Ontzettend veel hommels al bezig hier O+
Wat goed! Geen idee of het goed is dat ze al wakker zijn maar fijn dat ze bij jou bestaan in elk geval.

Ik heb nog niets gezien van vliegend spul vandaag. Wel overal madeliefjes, twee van mijn helleborussun staan in bloei en er zijn heel veel bollen opgekomen gelukkig.
Spoilers!
  Spellchecker zondag 23 februari 2025 @ 16:01:53 #267
197773 crew  maily
pi_216807854
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat goed! Geen idee of het goed is dat ze al wakker zijn maar fijn dat ze bij jou bestaan in elk geval.

Ik heb nog niets gezien van vliegend spul vandaag. Wel overal madeliefjes, twee van mijn helleborussun staan in bloei en er zijn heel veel bollen opgekomen gelukkig.
In de krokussen :Y
pi_216808022
Kalk ligt erop, over 15 dagen koemest korrels en over 4 weken 12-10-18.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216820936
Hoiii, ik heb mijn hortensia gesnoeid (kon het niet laten met het mooie weer :'() maar geen idee of ik het goed heb gedaan? :@

Weet ook niet of deze op oud of jong hout groeit? En nee, heb niet zoveel ervaring met tuinieren :D.
Baby darling doll face honey
pi_216821753
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 18:56 schreef Crack_ het volgende:
Hoiii, ik heb mijn hortensia gesnoeid (kon het niet laten met het mooie weer :'() maar geen idee of ik het goed heb gedaan? :@

[ afbeelding ]

Weet ook niet of deze op oud of jong hout groeit? En nee, heb niet zoveel ervaring met tuinieren :D.
Als hij te groot werd dan zat er niet veel anders op dan ‘m zo drastisch aan te pakken. Volgens mij bloeien alleen Annabelle en pluimhortensia op nieuw hout en de andere op oud hout.
Wat ik deed om de struik een beetje in toom te houden was ieder jaar ergens binnenin de struik een paar takken goed inkorten, zodat er nog een groot deel gewoon bleef staan. En ik heb ze in de eerste jaren ook wel eens heel drastisch aangepakt omdat de vorige bewoners ze tot enorme monsterstruiken hadden laten uitgroeien en het pad daardoor te smal werd. Toen had ik een jaar wat minder bloemen, al had ik wel een paar hoge takken achteraan juist laten staan om toch wel wat bloemen te hebben en die heb ik toen in de jaren erna gekortwiekt. De hortensia’s in de voortuin kregen lekker de ruimte, die snoeide ik nooit.
  maandag 24 februari 2025 @ 21:27:16 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216823421
Resistance is futile.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:39:53 #272
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216840615
Jullie zijn wel vroeg dit jaar hoor :P

Op misschien wat onkruid wieden na wacht ik met de tuinwerkzaamheden tot minstens half maart.
Op 't randje en erover.
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:45:48 #273
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216840696
Ik heb de kumquat uit haar winterverblijf gehaald en gesnoeid, en de aalbes gesnoeid. Ook passievruchtzaad van verleden jaar aan het laten ontkiemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216840746
2 prachtige Helleborus frost kiss Anna’s red van De Tuinstek, ik ga er binnenkort nog een paar halen want dat stuk tuin is bizar kaal nu
En de ster van de zijtuin: de wilg met roze katjes, met erbij een paar andere helleborus en pieris

pi_216840830
Net weer wat voorjaarsbollen in de grond gestopt, ik hoop dat ik die klus deze week kan afronden.
pi_216842463
Jeeej mn bloembolletjes komen uit... Het heeft 2 jaar mogen duren dus ik had eigenlijk verwacht dat ze t nooit zouden doen.
pi_216846518
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Als hij te groot werd dan zat er niet veel anders op dan ‘m zo drastisch aan te pakken. Volgens mij bloeien alleen Annabelle en pluimhortensia op nieuw hout en de andere op oud hout.
Wat ik deed om de struik een beetje in toom te houden was ieder jaar ergens binnenin de struik een paar takken goed inkorten, zodat er nog een groot deel gewoon bleef staan. En ik heb ze in de eerste jaren ook wel eens heel drastisch aangepakt omdat de vorige bewoners ze tot enorme monsterstruiken hadden laten uitgroeien en het pad daardoor te smal werd. Toen had ik een jaar wat minder bloemen, al had ik wel een paar hoge takken achteraan juist laten staan om toch wel wat bloemen te hebben en die heb ik toen in de jaren erna gekortwiekt. De hortensia’s in de voortuin kregen lekker de ruimte, die snoeide ik nooit.
Thanks!! Haha, hier was het ook een monsterhortensia geworden door de oude tuin-eigenren. Ik wil hem inderdaad niet té groot hebben. Handig om een paar takken lang te houden :! .

Als deze weer mooi aangroeit zie ik ook hoe die groeit natuurlijk
Baby darling doll face honey
pi_216880108
De buurman is gras aan het maaien :X
pi_216881330
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 15:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik hoorde ze hier ook al bezig.
Hier groeit het ook al flink!
Ik wacht nog ffies.
Volgende week ga ik de voorpostzegel opruimen, blad weg, beetje aanharken.
Wanneer zal ik daar van die zaadkaarten ingraven, heb er wel een paar van vorig haar bewaard met vlinder en bijenmengels O+
  zaterdag 1 maart 2025 @ 16:56:18 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216881360
quote:
Hier groeit het ook wel een beetje!
Resistance is futile.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 16:58:05 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216881389
Net ff een berg siergrassen gesnoeid (ook veel nestmateriaal in de borders gegooid). Nog een beetje snoeien en dan wat extra siergrassen aanplanten, en dan zijn de voorbereidingen voor de lente gedaan :) .
Resistance is futile.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 16:58:28 #282
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216881398
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik hoorde ze hier ook al bezig.
Hier groeit het ook al flink!
Ik wacht nog ffies.
Volgende week ga ik de voorpostzegel opruimen, blad weg, beetje aanharken.
Wanneer zal ik daar van die zaadkaarten ingraven, heb er wel een paar van vorig haar bewaard met vlinder en bijenmengels O+
Is wel heel vroeg nu hoor, komen ook nog een paar koude nachten aan. Ik stel de eerste keer maaien altijd zo lang mogelijk uit want zodra je eenmaal begint te maaien...
Op 't randje en erover.
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:03:29 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216939508
Allerlei lentebloeisels in de tuin nu O+ .

Tinus gaat ook lekker. Groeit dit een beetje snel? Ik heb 3 kleintjes naast deze flinke jongen staan (en die flinke jongen heeft een verhuizing in juni nog verbazingwekkend goed overleefd)?

Hier wil ik veel meer inzetten op siergrassen, wat een kale bedoening deze tijd van het jaar! Gelukkig staat er heel wat in de tuin, ik heb 4 soorten in totaal en momenteel staat dat allemaal heel dicht op elkaar in te grote clusters. Beter verdelen, meer herhaling en dan ziet het er over een maand of 2-3 veel beter uit.

Hier een mooi voorbeeld van een te groot cluster:

Dit knollen hoekje gaat dit jaar weg, want hier komt onze schuur:

De vijg heeft weer knoppen. Deze heeft jaren in een pot gewoond, erg benieuwd hoe deze dit jaar gaat groeien.

Mocht iemand zich nog afvragen of je een Judasboom kunt verplaatsen: het lijkt erop van wel!

[ Bericht 6% gewijzigd door Seven. op 05-03-2025 20:09:12 ]
Resistance is futile.
  donderdag 6 maart 2025 @ 12:34:32 #284
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216946820
Met het mooie weer in aantocht was ik eigenlijk van plan komend weekend de tuin eens flink onder handen te nemen. Maar de nachtvorsten die verwacht worden voor komende week houden me toch een beetje tegen om te gaan snoeien.
Op 't randje en erover.
pi_216948257
Onkruid aanpakken en de laatste bloembollen (tulpen) in de grond stoppen, verder doe ik niet veel aan de tuin de komende dagen. Ik zag net allerlei vaste planten voorzichtig hun neusjes boven de grond steken, na het weekend ga ik ze maar even extra toedekken. De klimrozen en clematissen beginnen ook wat tekenen van leven te vertonen. Gele kornoelje staat te bloeien, het wordt nu echt lente. Ik zie veel lieveheersbeestjes en net zelfs een vlinder O+
pi_216949410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:34 schreef PzKpfw het volgende:
Met het mooie weer in aantocht was ik eigenlijk van plan komend weekend de tuin eens flink onder handen te nemen. Maar de nachtvorsten die verwacht worden voor komende week houden me toch een beetje tegen om te gaan snoeien.
Ik heb net gisteren gesnoeid. Toen stond er 3x 0 graden op de kaart. Nu 3x -3. Argh.
pi_216949529
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie veel lieveheersbeestjes en net zelfs een vlinder O+
Hier ook een citroenvlinder gespot in de tuin..
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:45:25 #288
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216958228
In november biologische bloembollen geplant in de balkonbakken. De bijtjes zijn er nu al tevreden mee.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 7 maart 2025 @ 20:05:26 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216965016
Prachtig weekend voor de boeg O+ . Weer lekker in de tuin aan de slag met alle siergrassen O+ .
Resistance is futile.
pi_216972213
Tinus zit vol mooie blommen O+

zaterdag 8 maart 2025 @ 13:15:28 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216972290
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:08 schreef Blues het volgende:
Tinus zit vol mooie blommen O+

[ link | afbeelding ]
Tinussen zijn bazenstruiken! Weet jij of ze snel groeien?
Resistance is futile.
pi_216972471
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 13:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Tinussen zijn bazenstruiken! Weet jij of ze snel groeien?
Nou deze is in een paar jaar tijd echt heel groot geworden. Was een kleine nietszeggende plant.
In de buurt zie ik ze keurig rond/bol gesnoeid maar ik hou meer van wat 'wild' dus ik snoei hier en daar als ie teveel op t pad dreigt te komen. Verder niet.
  zondag 9 maart 2025 @ 19:15:34 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216989615
Siergrassen verplaatst en een stuk of 20 nieuwe siergrassen aangeplant. Erg benieuwd hoe het er over 2 maanden bij staat. Het stuk bij de wadi staat er nu al veel beter bij.

Resistance is futile.
  zondag 9 maart 2025 @ 22:05:06 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216991964
Verkeerde topic :+
Resistance is futile.
  Moderator / Colorchick zondag 9 maart 2025 @ 22:06:02 #295
382129 crew  Donna
pi_216991977
Eh? :Y)
pi_216992085
quote:
Is daar iets mis mee? Eerste keer gemaaid begin februari en vrijdagmiddag nogmaals. Staat mooi hoor!
Cindy De Vuyst
  Moderator / Colorchick zondag 9 maart 2025 @ 22:13:25 #297
382129 crew  Donna
pi_216992100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:11 schreef wpor het volgende:

[..]
Ik heb net gisteren gesnoeid. Toen stond er 3x 0 graden op de kaart. Nu 3x -3. Argh.
Ja same. Ik heb het ook gedaan, maar afwachten.

En ik heb ook gemaaid. Kon echt niet meer.
pi_216992146
Planten kunnen echt wel tegen -3 of -4 hoor na een snoeibeurt ;)
Hier is al 2x het gras afgereden en de taxus heeft zijn snoeibeurt ook al gekregen. Ik ben er elk jaar vrij vroeg bij.
Cindy De Vuyst
  zondag 9 maart 2025 @ 22:55:51 #299
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216992632
Op de valreep toch nog op zoek naar een meter of 15 aan haagplanten met kale wortel. Iemand goede tips waar deze nog beschikbaar zijn?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 10 maart 2025 @ 07:53:54 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216993911
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:55 schreef SV-tje het volgende:
Op de valreep toch nog op zoek naar een meter of 15 aan haagplanten met kale wortel. Iemand goede tips waar deze nog beschikbaar zijn?
Welke plant?

Ik heb zelf goede ervaringen met Heijnen Haagplanten voor rode beuk.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')