Thanks!! Haha, hier was het ook een monsterhortensia geworden door de oude tuin-eigenren. Ik wil hem inderdaad niet té groot hebben. Handig om een paar takken lang te houdenquote:Op maandag 24 februari 2025 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als hij te groot werd dan zat er niet veel anders op dan ‘m zo drastisch aan te pakken. Volgens mij bloeien alleen Annabelle en pluimhortensia op nieuw hout en de andere op oud hout.
Wat ik deed om de struik een beetje in toom te houden was ieder jaar ergens binnenin de struik een paar takken goed inkorten, zodat er nog een groot deel gewoon bleef staan. En ik heb ze in de eerste jaren ook wel eens heel drastisch aangepakt omdat de vorige bewoners ze tot enorme monsterstruiken hadden laten uitgroeien en het pad daardoor te smal werd. Toen had ik een jaar wat minder bloemen, al had ik wel een paar hoge takken achteraan juist laten staan om toch wel wat bloemen te hebben en die heb ik toen in de jaren erna gekortwiekt. De hortensia’s in de voortuin kregen lekker de ruimte, die snoeide ik nooit.
Ik hoorde ze hier ook al bezig.quote:
Is wel heel vroeg nu hoor, komen ook nog een paar koude nachten aan. Ik stel de eerste keer maaien altijd zo lang mogelijk uit want zodra je eenmaal begint te maaien...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik hoorde ze hier ook al bezig.
Hier groeit het ook al flink!
Ik wacht nog ffies.
Volgende week ga ik de voorpostzegel opruimen, blad weg, beetje aanharken.
Wanneer zal ik daar van die zaadkaarten ingraven, heb er wel een paar van vorig haar bewaard met vlinder en bijenmengels
Ik heb net gisteren gesnoeid. Toen stond er 3x 0 graden op de kaart. Nu 3x -3. Argh.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:34 schreef PzKpfw het volgende:
Met het mooie weer in aantocht was ik eigenlijk van plan komend weekend de tuin eens flink onder handen te nemen. Maar de nachtvorsten die verwacht worden voor komende week houden me toch een beetje tegen om te gaan snoeien.
Hier ook een citroenvlinder gespot in de tuin..quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zie veel lieveheersbeestjes en net zelfs een vlinder
Tinussen zijn bazenstruiken! Weet jij of ze snel groeien?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:08 schreef Blues het volgende:
Tinus zit vol mooie blommen![]()
[ link | afbeelding ]
Nou deze is in een paar jaar tijd echt heel groot geworden. Was een kleine nietszeggende plant.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tinussen zijn bazenstruiken! Weet jij of ze snel groeien?
Is daar iets mis mee? Eerste keer gemaaid begin februari en vrijdagmiddag nogmaals. Staat mooi hoor!quote:
Ja same. Ik heb het ook gedaan, maar afwachten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:11 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik heb net gisteren gesnoeid. Toen stond er 3x 0 graden op de kaart. Nu 3x -3. Argh.
Welke plant?quote:Op zondag 9 maart 2025 22:55 schreef SV-tje het volgende:
Op de valreep toch nog op zoek naar een meter of 15 aan haagplanten met kale wortel. Iemand goede tips waar deze nog beschikbaar zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |