abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:01:06 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215177541
quote:
https://www.nu.nl/binnenl(...)erhoort-bestuur.html
OM vindt twee campagnevideo's van FVD strafbaar en verhoort bestuur

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) zijn twee campagnevideo's van Forum voor Democratie (FVD) strafbaar. In de video's zou de partij aanzetten tot haat tegen asielzoekers en transgender en non-binaire personen.
Vanwege beide filmpjes is aangifte gedaan, waarna het OM een onderzoek is gestart. Drie bestuursleden van de partij worden door de Amsterdamse politie verhoord als verdachten. Daarna neemt het OM een beslissing over mogelijke vervolging.

Een van de video's is meerdere dagen dit jaar uitgezonden in de Zendtijd voor Politieke Partijen. Daarin vraagt de partij van Thierry Baudet aandacht voor een eigen website over de spreidingswet. Volgens het OM zet de partij in die video asielzoekers als groep tegenover de Nederlandse bevolking, wat aanzet tot haat. Ook zou de partij zich schuldig maken aan groepsbelediging, omdat de video een negatief beeld van asielzoekers neerzet.

Het andere filmpje verscheen in november 2023 op het Instagram-account van de partij. Daarin zijn beelden te zien van onder meer de Pride en andere lhbtiqa+-gerelateerde beelden in combinatie met woorden als "indoctrinatie", "seksualisering" en "verminking". Het OM oordeelt dat FVD daarmee mensen wil overtuigen van een zogenaamd gevaar van transgender en non-binaire personen.

Ook wordt in de video een fragment getoond van een persoon uit een televisie-uitzending. Het OM denkt dat de campagnevideo kan leiden tot haatacties tegen deze persoon.
Mooi dat dat haatzaaien eens gevolgen heeft. Ik ben benieuwd wie hier dan voor het hekje moeten gaan komen.
pi_215177576
twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215177588
Lijkt mij niet wenselijk dat het OM zich inmengt in het democratische proces. Verder zou het fijn zijn een link naar de betreffende filmpjes te geven, zodat de lezer precies kan bepalen wat er precies gezegd zou zijn.
pi_215177597
Twee inderdaad absurde filmpjes. Dat je dat durft uit te zenden. Ik hoop dat het inderdaad tot een veroordeling komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215177602
Vervelend dat politiek activisme bij het OM.

Wanneer gaan ze eens wat aan al die antisemieten doen bij de politie?

Humor om te lachen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:08 schreef Hanca het volgende:
Twee inderdaad absurde filmpjes. Dat je dat durft uit te zenden. Ik hoop dat het inderdaad tot een veroordeling komt.
Vrijspraak is ook een veroordeling.

Wat is er absurd aan de filmpjes?
pi_215177616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:08 schreef Hanca het volgende:
Kunnen we dan jou ook veroordelen voor het maken van absurde posts?
pi_215177631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kunnen we dan jou ook veroordelen voor het maken van absurde posts?
Je mag kijken of het OM tot vervolgen bereid is, wat mij betreft. Lijkt me sterk, maar goed. Probeer het vooral. Hier is het OM dat wel en zijn er ook duidelijke redenen: haatzaaien en groepsbelediging.
pi_215177638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je mag kijken of het OM tot vervolgen bereid is, wat mij betreft. Lijkt me sterk, maar goed. Probeer het vooral. Hier is het OM dat wel en zijn er ook duidelijke redenen: haatzaaien en groepsbelediging.
Heb je de filmpjes gezien? Ze worden door de media niet gedeeld namelijk.
pi_215177645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik heb ze hier gepost...
pi_215177661
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb ze hier gepost...
Geen idee waar, maar goed. Vind je dan ook dat we bijvoorbeeld de SGP moeten vervolgen voor haatzaaien voor het verspreiden van anti-abortus materiaal? Want met dezelfde logica als het OM hier toepast zou dat kunnen leiden tot haat jegens vrouwen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:21:23 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215177676
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:05 schreef Hanca het volgende:
[ x ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:21:47 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215177683
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen idee waar, maar goed. Vind je dan ook dat we bijvoorbeeld de SGP moeten vervolgen voor haatzaaien voor het verspreiden van anti-abortus materiaal? Want met dezelfde logica als het OM hier toepast zou dat kunnen leiden tot haat jegens vrouwen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:05 schreef Hanca het volgende:
[ x ]
Moeilijk hoor :')
pi_215177686
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen idee waar, maar goed.
Hanca in POL / OM vindt twee campagnevideo's van FVD strafbaar en verhoort bestuur

quote:
Vind je dan ook dat we bijvoorbeeld de SGP moeten vervolgen voor haatzaaien voor het verspreiden van anti-abortus materiaal? Want met dezelfde logica als het OM hier toepast zou dat kunnen leiden tot haat jegens vrouwen.
Ik weet niet wat je me hier in de schoenen wil schuiven, maar ik heb hier al heel vaak zeer ver afstand genomen van hoe diverse pro-life actiegroepen actievoeren. Dat doe je wat mij betreft bij politici in Den Haag, niet deur aan deur en zeker niet bij abortusklinieken. Vooral dat laatste zou wat mij betreft best verboden mogen worden, dat in straten waar abortusklinieken zijn gevestigd een demonstratie/actie-verbod komt.
pi_215177723
Twee dingen die ik er snel even uit pluk:
quote:
Ook zou de partij zich schuldig maken aan groepsbelediging, omdat de video een negatief beeld van asielzoekers neerzet.
Ten eerste is het compleet absurd om 'asielzoekers' als één groep te zien (hokjesdenken en generaliseren is dan wel ineens ok?), daarnaast is het absurd dat je geen negatieve beelden van groepen zou mogen neerzetten. Je mag het er mee oneens zijn maar de mening hier is dat die asielzoekers geen asiel zouden moeten kunnen krijgen hier. In een democratische samenleving moet zo'n opvatting kunnen. Het filmpje overdrijft verder omdat het een politiek filmpje is, maar problemen overdrijven om ideologische redenen is nog nooit strafbaar geweest en zou dat ook niet mogen zijn. Verder zijn er ook heel veel feiten te zien.

quote:
Ook wordt in de video een fragment getoond van een persoon uit een televisie-uitzending. Het OM denkt dat de campagnevideo kan leiden tot haatacties tegen deze persoon.
Dit is echt compleet belachelijk. Ten eerste kiest die persoon er helemaal zelf voor om op tv te verschijnen en maakt hij zichzelf compleet belachelijk, daar hoeft het filmpje niets aan te doen. Het enige dat over deze kerel wordt gezegd is dat de vraag gesteld wordt wat non-binair is. Een hele relevante en nodige vraag.
pi_215177739
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hanca in POL / OM vindt twee campagnevideo's van FVD strafbaar en verhoort bestuur
[..]
Ik weet niet wat je me hier in de schoenen wil schuiven, maar ik heb hier al heel vaak zeer ver afstand genomen van hoe diverse pro-life actiegroepen actievoeren. Dat doe je wat mij betreft bij politici in Den Haag, niet deur aan deur en zeker niet bij abortusklinieken. Vooral dat laatste zou wat mij betreft best verboden mogen worden, dat in straten waar abortusklinieken zijn gevestigd een demonstratie/actie-verbod komt.
Ik heb geen twitter account en die link gaat naar een post over de brief, niet de filmpjes zelf. Hopelijk ben je het met me eens dat het vrij belachelijk is om zo diep te moeten graven om te kijken waar het nou eigenlijk om gaat.

Ik wil je niets in de schoenen schuiven, die vraag was bedoeld om te kijken hoe consequent je bent in je bereidheid voor repressie. In ieder geval lijkt dat redelijk consequent te zijn.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:28:33 #16
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215177743
Beetje zeer onwenselijke vorm van censuur dit.

Ik ben het vaak oneens met Baudet of Gideon, maar vrijheid van meningsuiting en meningsvorming vind ik een belangrijk iets en ik snap heel eerlijk gezegd het probleem niet met deze filmpjes.

Sommige mensen hebben erg lange tenen. Ik word zo vaak uitgescholden, bedreigd ook, soms ook in elkaar geslagen. Boeien. Als ik klappen krijg, sla ik terug en ik ga niet huilen. En als ik beledigd word, loop ik gewoon door. Aangifte doen is voor sukkels zonder leven. In de regel doet de politie toch geen ene ruk.

We hebben idioten voor de deur gehad met een molotov-cocktail. En dan? Schijt. Schijt gewoon. En dan gaan janken om een video waarin je je voelt aangetast in je 'safe space'. Drink nog een cappucino havermelk in Amsterdam zou ik zeggen. En ga yoga doen op een links draaiend yogamatje.

Ik overweeg zelfs een stem op Forum komende verkiezingen. Ook al ben ik het op veel punten oneens. Maar de hypercensuur en iedereen die voortdurend maar beledigd is en echt werkelijk nergens tegen kan, komt me mijn oren uit.
pi_215177755
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik heb geen twitter account en die link gaat naar een post over de brief, niet de filmpjes zelf. Hopelijk ben je het met me eens dat het vrij belachelijk is om zo diep te moeten graven om te kijken waar het nou eigenlijk om gaat.

Ik wil je niets in de schoenen schuiven, die vraag was bedoeld om te kijken hoe consequent je bent in je bereidheid voor repressie. In ieder geval lijkt dat redelijk consequent te zijn.
De link geeft 2 tweets tegelijk weer, zowel die van de filmpjes als die van de brief. Ik neem aan dat iedereen die 2 onder elkaar kan zien.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:30:33 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215177758
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik heb ook geen twitteraccount. Ik kan de filmpjes én de brief gewoon zien. Dus jij kunt dat ook.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:31:07 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215177762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
De link geeft 2 tweets tegelijk weer, zowel die van de filmpjes als die van de brief. Ik neem aan dat iedereen die 2 onder elkaar kan zien.
Ja. En ik kan de filmpjes én de brief gewoon zien
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:31:47 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215177767
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Beetje zeer onwenselijke vorm van censuur dit.

Ik ben het vaak oneens met Baudet of Gideon, maar vrijheid van meningsuiting en meningsvorming vind ik een belangrijk iets en ik snap heel eerlijk gezegd het probleem niet met deze filmpjes.

Sommige mensen hebben erg lange tenen. Ik word zo vaak uitgescholden, bedreigd ook, soms ook in elkaar geslagen. Boeien. Als ik klappen krijg, sla ik terug en ik ga niet huilen. En als ik beledigd word, loop ik gewoon door. Aangifte doen is voor sukkels zonder leven. In de regel doet de politie toch geen ene ruk.

We hebben idioten voor de deur gehad met een molotov-cocktail. En dan? Schijt. Schijt gewoon. En dan gaan janken om een video waarin je je voelt aangetast in je 'safe space'. Drink nog een cappucino havermelk in Amsterdam zou ik zeggen. En ga yoga doen op een links draaiend yogamatje.

Ik overweeg zelfs een stem op Forum komende verkiezingen. Ook al ben ik het op veel punten oneens. Maar de hypercensuur en iedereen die voortdurend maar beledigd is en echt werkelijk nergens tegen kan, komt me mijn oren uit.
Welke censuur precies? :?
pi_215177789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bent het hopelijk eens dat het vrij stom is dat we zo diep moeten graven om de filmjpes zelf te zien.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:35:08 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215177797
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je bent het hopelijk eens dat het vrij stom is dat we zo diep moeten graven om de filmjpes zelf te zien.
Diep graven?! Tweet van Thierry opzoeken. Op de tweet klikken :')
pi_215177800
Dat geknip in die speech van Timmermans is wel weer uitermate treurig. Ze moeten die man ook altijd hebben. Dat terwijl hij juist waarschuwde dat Europa haar gedeelde normen en waarden niet moet verliezen.

quote:
Europe will be diverse, like all other parts of the world will be diverse. The only question is, how do we deal with that diversity? And my answer to that is, by ensuring that our values determine how we deal with diversity and not giving up our values to refuse diversity. That will bring us down as a society.

If we don’t get this right, I truly believe Europe will not remain the Europe we built. Europe will not remain a place of peace and freedom, for very long.
pi_215177808
quote:

[..]
Diep graven? Ze staan hier gewoon rechtstreeks gelinkt... ik vind het vrij stom als je dat diep graven noemt, eerlijk gezegd.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:38:16 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215177814
Heel goed dat er eens ingegrepen wordt. Natuurlijk mag FvD vinden dat de Transgenderwet nooit ingevoerd mag worden, maar de wijze waarop hoort gewoon niet. Het democratische proces gaat juist kapot door alle haat, leugens en angstpraterij tegen toch al gemarginaliseerde groepen. Filmpjes die doen denken aan de Hutu's en Tutsi's horen gewoon niet in dit land. Imams mogen ook niet van alles roepen over homoseksuelen en ze zaken aansmeren die onjuist zijn.

Nog een keer: met de CPN werd destijds heel anders om gegaan. Van ambtenarenverboden tot veroordelingen tot opruiing.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:38:38 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215177816
Ach het OM is een linkse club die neem ik niet meer serieus
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215177820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Diep graven? Ze staan hier gewoon rechtstreeks gelinkt... ik vind het vrij stom als je dat diep graven noemt, eerlijk gezegd.
Dus iemand die dat bericht leest op nu.nl moet eerst hier op FOK! het topic openen, dan jouw post lezen, dan op de twitter link drukken en dan het filmpje zien te vinden. Dat noem je niet diep graven?

Ik heb het over het nieuwsbericht joh, doe toch niet zo moeilijk :D
pi_215177835
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Dat geknip in die speech van Timmermans is wel weer uitermate treurig. Ze moeten die man ook altijd hebben. Dat terwijl hij juist waarschuwde dat Europa haar gedeelde normen en waarden niet moet verliezen.
[..]

Waarom citeer je dan zelf ook niet alles? De zinnen waarin ie het bestaan van homogene culturen ontkent nadat ie stelde dat diversiteit humanity 's destiny is :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215177840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus iemand die dat bericht leest op nu.nl moet eerst hier op FOK! het topic openen, dan jouw post lezen, dan op de twitter link drukken en dan het filmpje zien te vinden. Dat noem je niet diep graven?

Ik heb het over het nieuwsbericht joh, doe toch niet zo moeilijk :D
Dat je het als medium niet plaatst omdat je anders het verspreiden van haatzaaien en groepsbelediging aan je broek kan krijgen, snap ik best. Al hadden ze kunnen linken naar de tweet van Baudet, zo lang als X die laat staan natuurlijk.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:42:49 #30
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215177843
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welke censuur precies? :?
Ze worden toch vervolgd op basis van een video.
Waarin Forum kritiek uit op iemand die transgender zegt te zijn? En men heeft kritiek op het asielbeleid en de poreuze buitengrens van de EU. Die grens is ook poreus. Ik ben daar ook geweest en heb met veel mensen gesproken en er gebeuren rare dingen aan die buitengrens.

Je kunt er best vragen over stellen. En misschien ben ik het wel oneens er mee, maar waarom zou de vraag niet gesteld mogen worden.
En lgbti enzovoorts is ook helemaal doorgeslagen in het westen. Prima dat een politieke partij hier vraagtekens bij zet. Als je van geslacht wenst te veranderen, is dit ook onherstelbaar en ben je voor de rest van je leven onvruchtbaar. Het is allemaal minder onschuldig dat men dit in het westen doet voorkomen.

En nogmaals ik ben het niet helemaal eens met de filmpjes van Forum. Maar ik ben het met zoveel niet eens. Moet het derhalve verboden worden?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:45:25 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215177872
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ze worden toch vervolgd op basis van een video.
Waarin Forum kritiek uit op iemand die transgender zegt te zijn? En men heeft kritiek op het asielbeleid en de poreuze buitengrens van de EU. Die grens is ook poreus. Ik ben daar ook geweest en heb met veel mensen gesproken en er gebeuren rare dingen aan die buitengrens.

Je kunt er best vragen over stellen. En misschien ben ik het wel oneens er mee, maar waarom zou de vraag niet gesteld mogen worden.
En lgbti enzovoorts is ook helemaal doorgeslagen in het westen. Prima dat een politieke partij hier vraagtekens bij zet. Als je van geslacht wenst te veranderen, is dit ook onherstelbaar en ben je voor de rest van je leven onvruchtbaar. Het is allemaal minder onschuldig dat men dit in het westen doet voorkomen.

En nogmaals ik ben het niet helemaal eens met de filmpjes van Forum. Maar ik ben het met zoveel niet eens. Moet het derhalve verboden worden?
Er is helemaal nog geen vervolgingsbeslissing genomen.
pi_215177885
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat je het als medium niet plaatst omdat je anders het verspreiden van haatzaaien en groepsbelediging aan je broek kan krijgen, snap ik best.
Dat slaat nergens op, de filmpjes zijn gemaakt door de FvD, niet door het medium. Of denk je dat de NPO zelf aangeklaagd gaat worden omdat één van de filmpjes tijdens de zendtijd voor politieke partijen uitgezonden is?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:47:03 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215177896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:07 schreef KvanG het volgende:
Lijkt mij niet wenselijk dat het OM zich inmengt in het democratische proces. Verder zou het fijn zijn een link naar de betreffende filmpjes te geven, zodat de lezer precies kan bepalen wat er precies gezegd zou zijn.
Het lijkt me juist eerder wenselijk dat de FvD onze wetten naleeft en dat doen ze niet.

Hoewel bekend is van extreemrechtse politici dat ze vinden dat wetten er niet voor hen zijn.
pi_215177902
quote:

[..]
Ik heb geen Twotter en hier stond een duidelijk zichtbare link als een van de eerste berichten in het topic.
Ofwel ook hier zoek je weer spijkers op laag water in een halfslachtige poging extremistische idioten goed te praten.
pi_215177925
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Aangezien je je hier actief tegenstander van de rechtsstaat toont, is dat geen verrassing.
pi_215177929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat slaat nergens op, de filmpjes zijn gemaakt door de FvD, niet door het medium. Of denk je dat de NPO zelf aangeklaagd gaat worden omdat één van de filmpjes tijdens de zendtijd voor politieke partijen uitgezonden is?
De NPO is niet verantwoordelijk voor de inhoud voor de programma's. Als een programma van bijvoorbeeld de KRO dit had uitgezonden zouden ze inderdaad aangeklaagd kunnen worden.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:48:53 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215177931
quote:
Wetten zijn er alleen voor anderen

Groetjes, extreemrechts
pi_215177947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
De NPO is niet verantwoordelijk voor de inhoud voor de programma's.
Net als dat de media niet verantwoordelijk is voor de inhoud van die filmpjes. Zeker niet nu er nog helemaal geen uitspraak is, de content is nu dus gewoon legaal.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:51:00 #39
408813 crew  trein2000
pi_215177955
Filmpjes niet bekeken. In z’n algemeenheid: de vrijheid voor politici is groot, maar niet onbeperkt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:51:05 #40
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215177956
quote:
Het is een klassiek VVD bolwerk...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215177970
Dit ook:
quote:
Volgens eerdere rechterlijke uitspraken valt de groep asielzoekers onder de discriminatiegrond ‘ras’ (strafbaar gesteld in artikel 137 c Wetboek van strafrecht).
Asielzoekers zijn dus een ras. Dat je het even weet :')
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:53:51 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215177985
Het is vooral jammer dat dit ervoor zorgt dat die filmpjes veel meer bekeken en besproken worden dan oorspronkelijk het geval was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:53:51 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215177986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:51 schreef trein2000 het volgende:
Filmpjes niet bekeken. In z’n algemeenheid: de vrijheid voor politici is groot, maar niet onbeperkt.
Behalve voor extreemrechts. DIe mogen alles vinden ze. En anders gaan ze in de slachtofferrol iq-loos liggen janken en krijsen over hoe dictatoriaal het allemaal is.
pi_215178053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
Het is vooral jammer dat dit ervoor zorgt dat die filmpjes veel meer bekeken en besproken worden dan oorspronkelijk het geval was.
Maar dat moet geen reden zijn om strafbare feiten te laten lopen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:04:29 #45
459912 FlippingCoin
pi_215178076
Wanneer gaan ze Akwasi aanpakken bij het OM?!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_215178115
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Heb je al aangifte gedaan?
pi_215178177
natuurlijk koren op hun molen
pi_215178187
quote:
Als de media hun werk zou doen wel ja.
pi_215178232
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Akwasi heeft afstand genomen van zijn woorden: https://www.om.nl/actueel(...)rdelijkheid%E2%80%9D
Hij is dus wel net als Baudet verhoord.

Als FvD afstand neemt van hun filmpjes loopt dit vast ook wel met een sisser af.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:42:02 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215178445
Goh, ze kijken zoveel door de vingers bij het OM. Dit dan weer nét niet :{
pi_215178464
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:07 schreef KvanG het volgende:
Inmengen met democratisch proces? Alsof je wil dat een politieke partij bijna alles mag en kan zeggen en verspreiden wat ze wil omdat ze een politieke partij is. Dat lijkt me een gevaarlijk standpunt
pi_215178523
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Inmengen met democratisch proces? Alsof je wil dat een politieke partij bijna alles mag en kan zeggen en verspreiden wat ze wil omdat ze een politieke partij is. Dat lijkt me een gevaarlijk standpunt
Grappig dat je het absolute fundament van een open democratie een gevaarlijk standpunt noemt.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:11:24 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215178740
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Grappig dat je het absolute fundament van een open democratie een gevaarlijk standpunt noemt.
Zijn wetsovertredingen een fundament?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:29:17 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215178910
Dit soort filmpjes horen natuurlijk gewoon onder de vrijheid van meningsuiting te vallen, het is vooral de laffe journalistiek en het slappe publieke debat die zorgen dat dergelijke filmpjes een probleem zijn gaan vormen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_215178974
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:29 schreef -XOR- het volgende:
Dit soort filmpjes horen natuurlijk gewoon onder de vrijheid van meningsuiting te vallen, het is vooral de laffe journalistiek en het slappe publieke debat die zorgen dat dergelijke filmpjes een probleem zijn gaan vormen.
Uiteraard. Maar zijn ze ook echt een probleem? Ik had deze filmpjes nog nooit gezien, en de filmpjes geven eigenlijk alleen maar weer wat de standpunten van de FvD zijn over deze onderwerpen. Die standpunten steken ze niet onder stoelen of banken. In de tussentijd zijn ze bijna al hun zetels kwijtgeraakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 04-10-2024 19:40:13 ]
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:44:38 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215179100
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar zijn ze ook echt een probleem? Ik had deze filmpjes nog nooit gezien, en de filmpjes geven eigenlijk alleen maar weer wat de standpunten van de FvD zijn over deze onderwerpen. Die standpunten steken ze niet onder stoelen of banken. In de tussentijd zijn ze bijna al hun zetels kwijtgeraakt.
Daarom ook. De vrijheid van meningsuiting is zo'n beetje het hoogste goed in een democratische samenleving, die moet je niet lichtzinning inperken. Dit zijn verkiezingsfilmpjes, hiermee deed FvD mee aan de politieke strijd om de macht. Met deze filmpjes riepen ze mensen op om op hen te stemmen, niet om vluchtelingen om zeep te helpen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_215179708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarom ook. De vrijheid van meningsuiting is zo'n beetje het hoogste goed in een democratische samenleving, die moet je niet lichtzinning inperken. Dit zijn verkiezingsfilmpjes, hiermee deed FvD mee aan de politieke strijd om de macht. Met deze filmpjes riepen ze mensen op om op hen te stemmen, niet om vluchtelingen om zeep te helpen.
Het lastige is daarin wel dat de FvD een vrij fanatieke en agressieve groep onder aan aanhang heeft. Die hebben niet heel veel nodig om de vlam in de pan te laten slaan…
pi_215179762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Op die manier asielzoekers wegzetten lijkt mij geen fundament van een open democratie. Politici mogen al meer zeggen en doen dan andere 'influencers' dus ik begrijp de ophef niet zo goed
pi_215179791
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het lastige is daarin wel dat de FvD een vrij fanatieke en agressieve groep onder aan aanhang heeft. Die hebben niet heel veel nodig om de vlam in de pan te laten slaan…
Niet dat het een fluit uitmaakt wat zijn achterban al dan niet doet, maar kan je hier wat voorbeelden van geven?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215179812
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Op die manier asielzoekers wegzetten lijkt mij geen fundament van een open democratie.
Het feit dat het gezegd mag worden wel.
pi_215179818
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leuke fantasie.
pi_215179915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Niet dat het een fluit uitmaakt wat zijn achterban al dan niet doet, maar kan je hier wat voorbeelden van geven?
Online en offline stalken van “politieke tegenstanders” bijvoorbeeld.
pi_215179918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen? In Rusland raak je het fundament van de democratie ook pas aan bij het overtreden van de wet.
pi_215179934
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Online en offline stalken van “politieke tegenstanders” bijvoorbeeld.
Ik dacht al dat je geen voorbeelden zou weten te geven van wat je eigenlijk probeerde te insinueren.
pi_215179937
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
VVD is natuurlijk gewoon links hé /s
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:59:41 #66
459912 FlippingCoin
pi_215179982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Typisch dat je op eoa shitpost wel kan reageren maar wanneer iemand om een bron voor je verzinsels vraagt je ineens nergens te bekennen bent. :+
pi_215180593
Ik heb mijn twijfels of het tot een veroordeling komt. Het lijntje tussen vrijheid van meningsuiting en belediging is, door de constante Ad hominem waarvan men zich bedient, erg dun.
Voorts ben ik van mening dat de discussie beter zakelijk kan blijven, maar daar vallen geen rechten aan te ontlenen.
pi_215180746
Eh, wat? Je mag asielzoekers niet tegenover de Nederlandse bevolking zetten? Wat is dat voor kolder?

Groepsbelediging, daar ken ik nog wel wat voorbeelden van. Wanneer gaan ze Schimmelpennick aanklagen voor z’n getier op “domrechts” of Ten Broeke voor haar antisemitisme? Deze mensen krijgen nota bene een podium voor hun groepsbeledigingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:52:10 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215180828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
Eh, wat? Je mag asielzoekers niet tegenover de Nederlandse bevolking zetten? Wat is dat voor kolder?

Groepsbelediging, daar ken ik nog wel wat voorbeelden van. Wanneer gaan ze Schimmelpennick aanklagen voor z’n getier op “domrechts” of Ten Broeke voor haar antisemitisme? Deze mensen krijgen nota bene een podium voor hun groepsbeledigingen.
Goede vent die Schimmelpenninck. De Ayn Randebielen met gelijke munt terugbetalen (Ayn Rand was ook de figuur voor het toejuichen van uitmoorden van Indianen, dat waren maar 'savages' - libertarisme als schaamlap voor roofzucht).

Antisemitisme wordt al heel lang streng op gelet. Daar kan Theo van Gogh over meepraten. Ook bij niet-strafbare uitingen riskeer je je baan; zie de casus van presentator Natasja Gibbs.

Met antisemitisme zijn grote delen van de overheid elke dag bezig, meer dan met islamofobie of wat dan ook.

De antisemieten van Forum daarentegen hebben nog steeds een terugkeerregeling bij de Rijksoverheid. Deze draai naar antisemitisme heeft FvD zonder meer gemaakt. Van Houwelingen cs. kunnen morgen stoppen als Kamerlid en terugkeren bij de overheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215181050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:47 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt me juist eerder wenselijk dat de FvD onze wetten naleeft en dat doen ze niet.
Dat doen ze niet? Heeft de rechter zich al uitgesproken?
pi_215181064
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoezo? Vrijheid van meningsuiting en niet alleen voor politieke partijen. Weg met de beklemmende politcor.
pi_215181098
quote:

[..]
Wat een idiote post. Er is geen wet overtreden en er is ook niemand die zegt dat dat zou moeten kunnen.
pi_215181998
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Goede vent die Schimmelpenninck. De Ayn Randebielen met gelijke munt terugbetalen (…).
Dit is groepsbelediging.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215182085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is echt compleet belachelijk. Ten eerste kiest die persoon er helemaal zelf voor om op tv te verschijnen en maakt hij zichzelf compleet belachelijk, daar hoeft het filmpje niets aan te doen
Hij maakte zichzelf niet alleen compleet belachelijk, hij zat daar met het doel om, samen met de presentatrice, haat op te wekken jegens Baudet. Bij de jeugd nota bene. Het was je reinste indoctrinatie, die moederlijke hand op zijn schouders nadat hij snikkend betoogde zich niet meer veilig te voelen. Niet dankzij de geïmporteerde straatroedels waartegen Baudet ageert, maar dankzij Baudet zijn standpunten. Hoe crue is het wel niet, dat het aangrijpen dáárvan, door het OM aangegrepen wordt om Baudet te vervolgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Akathisia op 05-10-2024 07:45:43 ]
  Redactie Sport zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:38:51 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215182437
Tweede filmpje vond ik een stuk kwalijker dan de eerste.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:51:44 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215182489
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 07:37 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hij maakte zichzelf niet alleen compleet belachelijk, hij zat daar met het doel om, samen met de presentatrice, haat op te wekken jegens Baudet. Bij de jeugd nota bene. Het was je reinste indoctrinatie, die moederlijke hand op zijn schouders nadat hij snikkend betoogde zich niet meer veilig te voelen. Niet dankzij de geïmporteerde straatroedels waartegen Baudet ageert, maar dankzij Baudet zijn standpunten. Hoe crue is het wel niet, dat het aangrijpen dáárvan, door het OM aangegrepen wordt om Baudet te vervolgen.
Baudet zijn georganiseerde en gestructureerde gedachtegoed (waar trouwens ook NSC, PVV, SGP e.d. in mee gaan) is inderdaad veel bedreigender voor deze mensen dan de migranten. Waar altijd wel wat rotte appels tussen zitten maar per saldo helemaal geen bedreiging vormen. De plekken in Nederland/Europa waar dit het meest wordt geaccepteerd zijn niet zelden ook de plekken met de meeste migranten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:55:36 #77
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215182508
quote:

[..]
Bij extreme partijen wel. Hitler begon met knokploegen tegen politieke tegenstanders en een poging tot staatsgreep, Lenin begon met een revolutie. Ik vermoed dat beide activiteiten redelijk wetsovertredend waren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:17:55 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215182666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een idiote post. Er is geen wet overtreden en er is ook niemand die zegt dat dat zou moeten kunnen.
Jawel, de FvD heeft wetten overtreden. En als ze daar gevolgen van moeten ondervinden ga je janken dat het fundament van de democratie wordt aangevallen.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:46:33 #79
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215182959
quote:
En het idee van vermeende onderdrukking van radicaal-rechts weer verder aanwakkert. Het is allemaal voer voor het Calimero-complex.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_215183312
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 09:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Baudet zijn georganiseerde en gestructureerde gedachtegoed (waar trouwens ook NSC, PVV, SGP e.d. in mee gaan) is inderdaad veel bedreigender voor deze mensen dan de migranten. Waar altijd wel wat rotte appels tussen zitten maar per saldo helemaal geen bedreiging vormen. De plekken in Nederland/Europa waar dit het meest wordt geaccepteerd zijn niet zelden ook de plekken met de meeste migranten.
...ondanks dat het de plekken met de meeste migranten zijn. De oorzaak is namelijk niet de migrant, maar de oneindige tolerantie waardoor migranten én transgenders geaccepteerd zijn. En daar komt nu dus een einde aan. Dat zie je o.a. de afnemende acceptatie onder jongeren; de demografie waar de migrant verhoudingsgewijs een significant groter aandeel van is.
pi_215183696
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:17 schreef Hexagon het volgende:
posticon_0 Topicstarter

0s.gif
Op vrijdag 4 oktober 2024 23:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jawel, de FvD heeft wetten overtreden. En als ze daar gevolgen van moeten ondervinden ga je janken dat het fundament van de democratie wordt aangevallen.
Die hele wet is dan ook een aanval op een democratisch fundament.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:58:59 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215184031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 11:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
...ondanks dat het de plekken met de meeste migranten zijn. De oorzaak is namelijk niet de migrant, maar de oneindige tolerantie waardoor migranten én transgenders geaccepteerd zijn. En daar komt nu dus een einde aan. Dat zie je o.a. de afnemende acceptatie onder jongeren; de demografie waar de migrant verhoudingsgewijs een significant groter aandeel van is.
Wat een lulkoek. Voor zover er een conservatieve backlash onder de jeugd bestaat, bestaat die overal en op elke plek in de ontwikkelde wereld, vooral jonge witte mannen. Juist en vooral op het platteland. Amsterdam is al heel lang een stad van migranten.

Poetin supporter, antisemiet, moslimhater, lhbti hater en ook economische extreem-rechts. Als het aan hem ligt kun je onbeperkt excessief lenen uit bedrijven, daar diende hij een plan voor in, iets dat zelfs de VVD véél te ver gaat en te ver riekt naar belastingontduiking. En het minimumloon moet helemaal worden afgeschaft.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 05-10-2024 14:54:52 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215184073
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je bent aan het raaskallen. Misschien even de OP lezen, dan kom je er vanzelf achter dat er nog geen eens een aanklacht is, laat staan een uitspraak.
pi_215184091
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een lulkoek. Voor zover er een conservatieve backlash onder de jeugd bestaat, bestaat die overal en op elke plek in de ontwikkelde wereld, vooral jonge witte mannen. Juist en vooral op het platteland. Amsterdam is al heel lang een stad van migranten.
De grote kanteling (van blank naar niet-westers) onder de jeugd is nu pas gaande.

quote:
In het onderzoek vertellen slachtoffers van antihomogeweld dat hun belagers vaak Amsterdammers zijn die een niet-westerse achtergrond hebben. "Zeg maar dat ik op vakantie ben en slecht bereikbaar", staat er te lezen in het appcontact tussen de (GroenLinks) wethouder en zijn voorlichter.
En zo ook jij; mentaal op vakantie, in de zon liggend met de oogjes gesloten fantaserend over een blankvrije en socialistische heilstaat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:58 schreef Klopkoek het volgende:
Baudet is een extremistische gek
Voor een extremist is de ander onmogelijk niet een extremist. Dat is het lot van een ideoloog.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:48:07 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215184321
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De grote kanteling (van blank naar niet-westers) onder de jeugd is nu pas gaande.
Welnee. Enorme onzin.

Twee en drie decennia terug was 50% van de minderjarigen in de grote steden al allochtoon.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-westers-allochtoon

De conservatieve reflex komt vooral door types zoals jou en Baudet. Niet door de migranten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215184729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Welnee. Enorme onzin.

Twee en drie decennia terug was 50% van de minderjarigen in de grote steden al allochtoon.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)t-westers-allochtoon

De conservatieve reflex komt vooral door types zoals jou en Baudet. Niet door de migranten.
Ik doelde met 'nu' ook op de laatste decennia gezien jij het over 'heel lang' had, waarmee men in relatie tot A'dam het vaak over de afgelopen eeuwen heeft, temeer wanneer het over 'migranten' en niet specifiek over 'westerse migranten' gaat.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:45:37 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215184759
Mooi om te zien dat een van de grootste voorstanders van staatscensuur hier weer helemaal voor is natuurlijk.
En maar beweren niet extremistisch te zijn, maar ondertussen alle ongewenste meningen willen onderdrukken :').

Ja Baudet zegt rare, domme dingen vaak, maar welke politicus niet?

Fascisme is volop aanwezig en TS is het schoolvoorbeeld :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:49:18 #88
459912 FlippingCoin
pi_215184789
Ik vind het altijd zo prachtig dat iedere keer wanneer ik even koekeloer in het moreel verheven POL er een vrouw word afgerekend om haar uiterlijk of wordt uitgescholden voor slet. _O_
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:56:19 #89
236264 crew  capricia
pi_215184851
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 14:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind het altijd zo prachtig dat iedere keer wanneer ik even koekeloer in het moreel verheven POL er een vrouw word afgerekend om haar uiterlijk of wordt uitgescholden voor slet. _O_
Je had ook een TR mogen zetten. :P
Definitely not CIA
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:57:46 #90
459912 FlippingCoin
pi_215184864
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 14:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Je had ook een TR mogen zetten. :P
Nee ik vind het een prachtig inkijkje in hoe deze groep mensen echt denkt.

Maar gelukkig hebben we de krokodillentranen in een tijgertopic over hoe de discussie verhard nog. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')