Mooi dat dat haatzaaien eens gevolgen heeft. Ik ben benieuwd wie hier dan voor het hekje moeten gaan komen.quote:https://www.nu.nl/binnenl(...)erhoort-bestuur.html
OM vindt twee campagnevideo's van FVD strafbaar en verhoort bestuur
Volgens het Openbaar Ministerie (OM) zijn twee campagnevideo's van Forum voor Democratie (FVD) strafbaar. In de video's zou de partij aanzetten tot haat tegen asielzoekers en transgender en non-binaire personen.
Vanwege beide filmpjes is aangifte gedaan, waarna het OM een onderzoek is gestart. Drie bestuursleden van de partij worden door de Amsterdamse politie verhoord als verdachten. Daarna neemt het OM een beslissing over mogelijke vervolging.
Een van de video's is meerdere dagen dit jaar uitgezonden in de Zendtijd voor Politieke Partijen. Daarin vraagt de partij van Thierry Baudet aandacht voor een eigen website over de spreidingswet. Volgens het OM zet de partij in die video asielzoekers als groep tegenover de Nederlandse bevolking, wat aanzet tot haat. Ook zou de partij zich schuldig maken aan groepsbelediging, omdat de video een negatief beeld van asielzoekers neerzet.
Het andere filmpje verscheen in november 2023 op het Instagram-account van de partij. Daarin zijn beelden te zien van onder meer de Pride en andere lhbtiqa+-gerelateerde beelden in combinatie met woorden als "indoctrinatie", "seksualisering" en "verminking". Het OM oordeelt dat FVD daarmee mensen wil overtuigen van een zogenaamd gevaar van transgender en non-binaire personen.
Ook wordt in de video een fragment getoond van een persoon uit een televisie-uitzending. Het OM denkt dat de campagnevideo kan leiden tot haatacties tegen deze persoon.
Vrijspraak is ook een veroordeling.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:08 schreef Hanca het volgende:
Twee inderdaad absurde filmpjes. Dat je dat durft uit te zenden. Ik hoop dat het inderdaad tot een veroordeling komt.
Kunnen we dan jou ook veroordelen voor het maken van absurde posts?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:08 schreef Hanca het volgende:
Twee inderdaad absurde filmpjes. Dat je dat durft uit te zenden. Ik hoop dat het inderdaad tot een veroordeling komt.
Je mag kijken of het OM tot vervolgen bereid is, wat mij betreft. Lijkt me sterk, maar goed. Probeer het vooral. Hier is het OM dat wel en zijn er ook duidelijke redenen: haatzaaien en groepsbelediging.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kunnen we dan jou ook veroordelen voor het maken van absurde posts?
Heb je de filmpjes gezien? Ze worden door de media niet gedeeld namelijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag kijken of het OM tot vervolgen bereid is, wat mij betreft. Lijkt me sterk, maar goed. Probeer het vooral. Hier is het OM dat wel en zijn er ook duidelijke redenen: haatzaaien en groepsbelediging.
Ik heb ze hier gepost...quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je de filmpjes gezien? Ze worden door de media niet gedeeld namelijk.
Geen idee waar, maar goed. Vind je dan ook dat we bijvoorbeeld de SGP moeten vervolgen voor haatzaaien voor het verspreiden van anti-abortus materiaal? Want met dezelfde logica als het OM hier toepast zou dat kunnen leiden tot haat jegens vrouwen.quote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je de filmpjes gezien? Ze worden door de media niet gedeeld namelijk.
quote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen idee waar, maar goed. Vind je dan ook dat we bijvoorbeeld de SGP moeten vervolgen voor haatzaaien voor het verspreiden van anti-abortus materiaal? Want met dezelfde logica als het OM hier toepast zou dat kunnen leiden tot haat jegens vrouwen.
Moeilijk hoorquote:
Hanca in POL / OM vindt twee campagnevideo's van FVD strafbaar en verhoort bestuurquote:
Ik weet niet wat je me hier in de schoenen wil schuiven, maar ik heb hier al heel vaak zeer ver afstand genomen van hoe diverse pro-life actiegroepen actievoeren. Dat doe je wat mij betreft bij politici in Den Haag, niet deur aan deur en zeker niet bij abortusklinieken. Vooral dat laatste zou wat mij betreft best verboden mogen worden, dat in straten waar abortusklinieken zijn gevestigd een demonstratie/actie-verbod komt.quote:Vind je dan ook dat we bijvoorbeeld de SGP moeten vervolgen voor haatzaaien voor het verspreiden van anti-abortus materiaal? Want met dezelfde logica als het OM hier toepast zou dat kunnen leiden tot haat jegens vrouwen.
Ten eerste is het compleet absurd om 'asielzoekers' als één groep te zien (hokjesdenken en generaliseren is dan wel ineens ok?), daarnaast is het absurd dat je geen negatieve beelden van groepen zou mogen neerzetten. Je mag het er mee oneens zijn maar de mening hier is dat die asielzoekers geen asiel zouden moeten kunnen krijgen hier. In een democratische samenleving moet zo'n opvatting kunnen. Het filmpje overdrijft verder omdat het een politiek filmpje is, maar problemen overdrijven om ideologische redenen is nog nooit strafbaar geweest en zou dat ook niet mogen zijn. Verder zijn er ook heel veel feiten te zien.quote:Ook zou de partij zich schuldig maken aan groepsbelediging, omdat de video een negatief beeld van asielzoekers neerzet.
Dit is echt compleet belachelijk. Ten eerste kiest die persoon er helemaal zelf voor om op tv te verschijnen en maakt hij zichzelf compleet belachelijk, daar hoeft het filmpje niets aan te doen. Het enige dat over deze kerel wordt gezegd is dat de vraag gesteld wordt wat non-binair is. Een hele relevante en nodige vraag.quote:Ook wordt in de video een fragment getoond van een persoon uit een televisie-uitzending. Het OM denkt dat de campagnevideo kan leiden tot haatacties tegen deze persoon.
Ik heb geen twitter account en die link gaat naar een post over de brief, niet de filmpjes zelf. Hopelijk ben je het met me eens dat het vrij belachelijk is om zo diep te moeten graven om te kijken waar het nou eigenlijk om gaat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hanca in POL / OM vindt twee campagnevideo's van FVD strafbaar en verhoort bestuur
[..]
Ik weet niet wat je me hier in de schoenen wil schuiven, maar ik heb hier al heel vaak zeer ver afstand genomen van hoe diverse pro-life actiegroepen actievoeren. Dat doe je wat mij betreft bij politici in Den Haag, niet deur aan deur en zeker niet bij abortusklinieken. Vooral dat laatste zou wat mij betreft best verboden mogen worden, dat in straten waar abortusklinieken zijn gevestigd een demonstratie/actie-verbod komt.
De link geeft 2 tweets tegelijk weer, zowel die van de filmpjes als die van de brief. Ik neem aan dat iedereen die 2 onder elkaar kan zien.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter account en die link gaat naar een post over de brief, niet de filmpjes zelf. Hopelijk ben je het met me eens dat het vrij belachelijk is om zo diep te moeten graven om te kijken waar het nou eigenlijk om gaat.
Ik wil je niets in de schoenen schuiven, die vraag was bedoeld om te kijken hoe consequent je bent in je bereidheid voor repressie. In ieder geval lijkt dat redelijk consequent te zijn.
Ik heb ook geen twitteraccount. Ik kan de filmpjes én de brief gewoon zien. Dus jij kunt dat ook.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb geen twitter account en die link gaat naar een post over de brief, niet de filmpjes zelf. Hopelijk ben je het met me eens dat het vrij belachelijk is om zo diep te moeten graven om te kijken waar het nou eigenlijk om gaat.
Ik wil je niets in de schoenen schuiven, die vraag was bedoeld om te kijken hoe consequent je bent in je bereidheid voor repressie. In ieder geval lijkt dat redelijk consequent te zijn.
Ja. En ik kan de filmpjes én de brief gewoon zienquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De link geeft 2 tweets tegelijk weer, zowel die van de filmpjes als die van de brief. Ik neem aan dat iedereen die 2 onder elkaar kan zien.
Welke censuur precies?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Beetje zeer onwenselijke vorm van censuur dit.
Ik ben het vaak oneens met Baudet of Gideon, maar vrijheid van meningsuiting en meningsvorming vind ik een belangrijk iets en ik snap heel eerlijk gezegd het probleem niet met deze filmpjes.
Sommige mensen hebben erg lange tenen. Ik word zo vaak uitgescholden, bedreigd ook, soms ook in elkaar geslagen. Boeien. Als ik klappen krijg, sla ik terug en ik ga niet huilen. En als ik beledigd word, loop ik gewoon door. Aangifte doen is voor sukkels zonder leven. In de regel doet de politie toch geen ene ruk.
We hebben idioten voor de deur gehad met een molotov-cocktail. En dan? Schijt. Schijt gewoon. En dan gaan janken om een video waarin je je voelt aangetast in je 'safe space'. Drink nog een cappucino havermelk in Amsterdam zou ik zeggen. En ga yoga doen op een links draaiend yogamatje.
Ik overweeg zelfs een stem op Forum komende verkiezingen. Ook al ben ik het op veel punten oneens. Maar de hypercensuur en iedereen die voortdurend maar beledigd is en echt werkelijk nergens tegen kan, komt me mijn oren uit.
Je bent het hopelijk eens dat het vrij stom is dat we zo diep moeten graven om de filmjpes zelf te zien.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De link geeft 2 tweets tegelijk weer, zowel die van de filmpjes als die van de brief. Ik neem aan dat iedereen die 2 onder elkaar kan zien.
Diep graven?! Tweet van Thierry opzoeken. Op de tweet klikkenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je bent het hopelijk eens dat het vrij stom is dat we zo diep moeten graven om de filmjpes zelf te zien.
quote:Europe will be diverse, like all other parts of the world will be diverse. The only question is, how do we deal with that diversity? And my answer to that is, by ensuring that our values determine how we deal with diversity and not giving up our values to refuse diversity. That will bring us down as a society.
If we don’t get this right, I truly believe Europe will not remain the Europe we built. Europe will not remain a place of peace and freedom, for very long.
Diep graven? Ze staan hier gewoon rechtstreeks gelinkt... ik vind het vrij stom als je dat diep graven noemt, eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je bent het hopelijk eens dat het vrij stom is dat we zo diep moeten graven om de filmjpes zelf te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |