abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215178464
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:07 schreef KvanG het volgende:
Lijkt mij niet wenselijk dat het OM zich inmengt in het democratische proces. Verder zou het fijn zijn een link naar de betreffende filmpjes te geven, zodat de lezer precies kan bepalen wat er precies gezegd zou zijn.
Inmengen met democratisch proces? Alsof je wil dat een politieke partij bijna alles mag en kan zeggen en verspreiden wat ze wil omdat ze een politieke partij is. Dat lijkt me een gevaarlijk standpunt
pi_215178523
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Inmengen met democratisch proces? Alsof je wil dat een politieke partij bijna alles mag en kan zeggen en verspreiden wat ze wil omdat ze een politieke partij is. Dat lijkt me een gevaarlijk standpunt
Grappig dat je het absolute fundament van een open democratie een gevaarlijk standpunt noemt.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:11:24 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215178740
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Grappig dat je het absolute fundament van een open democratie een gevaarlijk standpunt noemt.
Zijn wetsovertredingen een fundament?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:29:17 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215178910
Dit soort filmpjes horen natuurlijk gewoon onder de vrijheid van meningsuiting te vallen, het is vooral de laffe journalistiek en het slappe publieke debat die zorgen dat dergelijke filmpjes een probleem zijn gaan vormen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_215178974
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:29 schreef -XOR- het volgende:
Dit soort filmpjes horen natuurlijk gewoon onder de vrijheid van meningsuiting te vallen, het is vooral de laffe journalistiek en het slappe publieke debat die zorgen dat dergelijke filmpjes een probleem zijn gaan vormen.
Uiteraard. Maar zijn ze ook echt een probleem? Ik had deze filmpjes nog nooit gezien, en de filmpjes geven eigenlijk alleen maar weer wat de standpunten van de FvD zijn over deze onderwerpen. Die standpunten steken ze niet onder stoelen of banken. In de tussentijd zijn ze bijna al hun zetels kwijtgeraakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 04-10-2024 19:40:13 ]
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:44:38 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215179100
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar zijn ze ook echt een probleem? Ik had deze filmpjes nog nooit gezien, en de filmpjes geven eigenlijk alleen maar weer wat de standpunten van de FvD zijn over deze onderwerpen. Die standpunten steken ze niet onder stoelen of banken. In de tussentijd zijn ze bijna al hun zetels kwijtgeraakt.
Daarom ook. De vrijheid van meningsuiting is zo'n beetje het hoogste goed in een democratische samenleving, die moet je niet lichtzinning inperken. Dit zijn verkiezingsfilmpjes, hiermee deed FvD mee aan de politieke strijd om de macht. Met deze filmpjes riepen ze mensen op om op hen te stemmen, niet om vluchtelingen om zeep te helpen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_215179708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarom ook. De vrijheid van meningsuiting is zo'n beetje het hoogste goed in een democratische samenleving, die moet je niet lichtzinning inperken. Dit zijn verkiezingsfilmpjes, hiermee deed FvD mee aan de politieke strijd om de macht. Met deze filmpjes riepen ze mensen op om op hen te stemmen, niet om vluchtelingen om zeep te helpen.
Het lastige is daarin wel dat de FvD een vrij fanatieke en agressieve groep onder aan aanhang heeft. Die hebben niet heel veel nodig om de vlam in de pan te laten slaan…
pi_215179762
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Op die manier asielzoekers wegzetten lijkt mij geen fundament van een open democratie. Politici mogen al meer zeggen en doen dan andere 'influencers' dus ik begrijp de ophef niet zo goed
pi_215179791
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het lastige is daarin wel dat de FvD een vrij fanatieke en agressieve groep onder aan aanhang heeft. Die hebben niet heel veel nodig om de vlam in de pan te laten slaan…
Niet dat het een fluit uitmaakt wat zijn achterban al dan niet doet, maar kan je hier wat voorbeelden van geven?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215179812
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Op die manier asielzoekers wegzetten lijkt mij geen fundament van een open democratie.
Het feit dat het gezegd mag worden wel.
pi_215179818
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leuke fantasie.
pi_215179915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Niet dat het een fluit uitmaakt wat zijn achterban al dan niet doet, maar kan je hier wat voorbeelden van geven?
Online en offline stalken van “politieke tegenstanders” bijvoorbeeld.
pi_215179918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen? In Rusland raak je het fundament van de democratie ook pas aan bij het overtreden van de wet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215179934
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Online en offline stalken van “politieke tegenstanders” bijvoorbeeld.
Ik dacht al dat je geen voorbeelden zou weten te geven van wat je eigenlijk probeerde te insinueren.
pi_215179937
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een klassiek VVD bolwerk...
VVD is natuurlijk gewoon links hé /s
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:59:41 #66
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215179982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een klassiek VVD bolwerk...
Typisch dat je op eoa shitpost wel kan reageren maar wanneer iemand om een bron voor je verzinsels vraagt je ineens nergens te bekennen bent. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215180593
Ik heb mijn twijfels of het tot een veroordeling komt. Het lijntje tussen vrijheid van meningsuiting en belediging is, door de constante Ad hominem waarvan men zich bedient, erg dun.
Voorts ben ik van mening dat de discussie beter zakelijk kan blijven, maar daar vallen geen rechten aan te ontlenen.
pi_215180746
Eh, wat? Je mag asielzoekers niet tegenover de Nederlandse bevolking zetten? Wat is dat voor kolder?

Groepsbelediging, daar ken ik nog wel wat voorbeelden van. Wanneer gaan ze Schimmelpennick aanklagen voor z’n getier op “domrechts” of Ten Broeke voor haar antisemitisme? Deze mensen krijgen nota bene een podium voor hun groepsbeledigingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:52:10 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215180828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
Eh, wat? Je mag asielzoekers niet tegenover de Nederlandse bevolking zetten? Wat is dat voor kolder?

Groepsbelediging, daar ken ik nog wel wat voorbeelden van. Wanneer gaan ze Schimmelpennick aanklagen voor z’n getier op “domrechts” of Ten Broeke voor haar antisemitisme? Deze mensen krijgen nota bene een podium voor hun groepsbeledigingen.
Goede vent die Schimmelpenninck. De Ayn Randebielen met gelijke munt terugbetalen (Ayn Rand was ook de figuur voor het toejuichen van uitmoorden van Indianen, dat waren maar 'savages' - libertarisme als schaamlap voor roofzucht).

Antisemitisme wordt al heel lang streng op gelet. Daar kan Theo van Gogh over meepraten. Ook bij niet-strafbare uitingen riskeer je je baan; zie de casus van presentator Natasja Gibbs.

Met antisemitisme zijn grote delen van de overheid elke dag bezig, meer dan met islamofobie of wat dan ook.

De antisemieten van Forum daarentegen hebben nog steeds een terugkeerregeling bij de Rijksoverheid. Deze draai naar antisemitisme heeft FvD zonder meer gemaakt. Van Houwelingen cs. kunnen morgen stoppen als Kamerlid en terugkeren bij de overheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215181050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:47 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt me juist eerder wenselijk dat de FvD onze wetten naleeft en dat doen ze niet.
Dat doen ze niet? Heeft de rechter zich al uitgesproken?
pi_215181064
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoezo? Vrijheid van meningsuiting en niet alleen voor politieke partijen. Weg met de beklemmende politcor.
pi_215181098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat een idiote post. Er is geen wet overtreden en er is ook niemand die zegt dat dat zou moeten kunnen.
pi_215181998
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Goede vent die Schimmelpenninck. De Ayn Randebielen met gelijke munt terugbetalen (…).
Dit is groepsbelediging.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215182085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is echt compleet belachelijk. Ten eerste kiest die persoon er helemaal zelf voor om op tv te verschijnen en maakt hij zichzelf compleet belachelijk, daar hoeft het filmpje niets aan te doen
Hij maakte zichzelf niet alleen compleet belachelijk, hij zat daar met het doel om, samen met de presentatrice, haat op te wekken jegens Baudet. Bij de jeugd nota bene. Het was je reinste indoctrinatie, die moederlijke hand op zijn schouders nadat hij snikkend betoogde zich niet meer veilig te voelen. Niet dankzij de geïmporteerde straatroedels waartegen Baudet ageert, maar dankzij Baudet zijn standpunten. Hoe crue is het wel niet, dat het aangrijpen dáárvan, door het OM aangegrepen wordt om Baudet te vervolgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Akathisia op 05-10-2024 07:45:43 ]
  Redactie Sport zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:38:51 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215182437
Tweede filmpje vond ik een stuk kwalijker dan de eerste.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')