abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2024 @ 22:11:08 #51
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_215141178
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Mijn oproep was vooral bedoeld om een paar extreem-rechtse idioten die hier blijven janken over hoe oneerlijk het systeem toch wel is duidelijk te maken dat alle oneerlijkheid van dit moment al in hun voordeel is georganiseerd.

De popular vote negeren is daar maar 1 voorbeeld van. Het blijft bijzonder dat een stem in New York vier keer minder waard is dan in Wyoming. Een beetje verschil is te billijken, maar dit verschil is best idioot hoog.
Maar de Electoral College zorgt ervoor dat de grote steden niet de verkiezingen domineren!!1! /s

In 2016 zou dit de winnende kaart zijn voor Clinton. Wie kan ontdekken welke 3 counties naar een buurstaat zijn verhuisd? Hint: Californie en aangrenzende staten zijn niet aangepast.

''

Zo is er ook een versie waar 3 counties van Florida bij Alabama horen (met historisch precedent!) en daarmee Florida blauw maakt.

Kortom, de soms rechte lijnen van staatsgrenzen zijn al arbitrair en kleine verschuivingen kan de omgekeerde uitkomst betekenen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 30 september 2024 @ 22:29:10 #52
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215141327
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Mijn oproep was vooral bedoeld om een paar extreem-rechtse idioten die hier blijven janken over hoe oneerlijk het systeem toch wel is duidelijk te maken dat alle oneerlijkheid van dit moment al in hun voordeel is georganiseerd.

De popular vote negeren is daar maar 1 voorbeeld van. Het blijft bijzonder dat een stem in New York vier keer minder waard is dan in Wyoming. Een beetje verschil is te billijken, maar dit verschil is best idioot hoog.
Ik vind dit wel lastige materie, aangezien de VS een federatie is. Iedere afzonderlijke staat heeft ook zijn eigen regering en wetgeving. Even opgezocht, maar meer dan de helft van de totale bevolking van de 50 staten, woont in de negen grootste staten. Zou de popular vote in slechts die negen staten zwaar in het voordeel van een van beide kandidaten uitvallen (is nu niet zo, het is een mix van dem/rep staten), zijn de verkiezingen al zo goed als beslist en hebben de andere 41 staten het maar te accepteren.

Stel dat er ooit een "VS van Europa" op basis van de huidige EU zou komen, dan zit ik er ook niet zo op te wachten dat Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Polen (67% van de totale EU-bevolking) gezamenlijk de uitkomst voor alle 27 lidstaten al zo'n beetje kunnen bepalen.

Het verschil dat je noemt is inderdaad hoog. Ik vraag me af wat dan wel een redelijke verhouding zou zijn, lijkt me lastig te bepalen.
  maandag 30 september 2024 @ 22:40:57 #53
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_215141478
9 staten waar heel veel mensen wonen bepalen de verkiezingen? Dat zijn er meer dan de huidige 3 tot 6 staten die het nu bepalen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_215141505
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 22:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vind dit wel lastige materie, aangezien de VS een federatie is. Iedere afzonderlijke staat heeft ook zijn eigen regering en wetgeving. Even opgezocht, maar meer dan de helft van de totale bevolking van de 50 staten, woont in de negen grootste staten. Zou de popular vote in slechts die negen staten zwaar in het voordeel van een van beide kandidaten uitvallen (is nu niet zo, het is een mix van dem/rep staten), zijn de verkiezingen al zo goed als beslist en hebben de andere 41 staten het maar te accepteren.

Stel dat er ooit een "VS van Europa" op basis van de huidige EU zou komen, dan zit ik er ook niet zo op te wachten dat Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Polen (67% van de totale EU-bevolking) gezamenlijk de uitkomst voor alle 27 lidstaten al zo'n beetje kunnen bepalen.

Het verschil dat je noemt is inderdaad hoog. Ik vraag me af wat dan wel een redelijke verhouding zou zijn, lijkt me lastig te bepalen.
Ik vind een EU president op basis van één stem per inwoner heel redelijk. Ligt er een beetje aan wat zijn bevoegdheden zijn. Je kunt ook zeggen dat landjes als Hongarije en Malta al snel te veel macht hebben.

Dit systeem wordt dan weer gelijkgetrokken door het parlement of de Raad van Regeringsleiders (in de VS de Senaat).

Duitsland is ook een federatie. Kijk eens hoe daar de regeringsleider wordt gekozen. In feite door proportionele vertegenwoordiging.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215141683
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 22:29 schreef Repentless het volgende:

[..]

In grote lijnen met je eens, echter is de praktijk weerbarstiger. Juist de mensen die roepen state rights, zijn de groepen wie weinig variatie willen in een staat, en gaat het meer om het afwenden en beperken van individuele rechten (zie hun afhandeling rondom abortus). de staten wie het roods zijn hebben de meeste immigranten / iligalen indienst, maar hebben de meeste baad om deze groep geen rechten te laten krijgen.

Er is best iets voor te zeggen om juist de president via popular vote laten gaan, juist omdat de favoriet van de groep wie profiteert van deze excessen dan weer meer naar het midden moet schuiven, trump kan bestaan door dat er knal rode staten zijn, die nog roder zijn geworden sinds trump. deze luxe hebben de dems niet, juist doordat ze zich in de grote staten begeven moeten ze meer mensen te vreden houden.

plus is hun first pass the pole systeem ook een dillema. als 49% van een staat op dems stemt, en 47% op reps, en de staat heeft 12 zetels, dan gaan alle 12 naar de dems in de federatie, ipv 7 vs 5. Dit geeft ook een zeer vertekend beeld, want dan zouden de huidige GOP rond de 25_30 % zitten, zoals de meeste nieuw rechtse partijen.
pi_215142121
Toen Trump president was:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215142167
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215142181
Er was iets met een snoertje en fake???

twitter
pi_215142182
Comer heeft weer eens een onderzoek bedacht:

twitter
pi_215142186
twitter

quote:
Fulton County Superior Court Judge Robert McBurney wrote in his order that the law violates Georgia's Constitution, finding that "liberty in Georgia includes in its meaning, in its protections, and in its bundle of rights the power of a woman to control her own body, to decide what happens to it and in it, and to reject state interference with her healthcare choices."
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:49:11 #61
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215142281
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 04:37 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
De zieligste Snowflake ooit. Met afstand! :')
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:46:28 #62
862 Arcee
Look closer
pi_215142789
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 04:37 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Wat. Een. Jan-kerd. _O-
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215142949
Ook eens een lofzang op de geweldige retorische kwaliteiten en economische plannen -sic- van meneer trump:
twitter
pi_215142984
Oorwurm vandaag: een oudje🎶
twitter
pi_215143011
Maandagavond maar eens langs het theatertourtje van Laila Frank, Hammelburg en Jan Postma. Eens kijken of dat wat is. Ik dacht dat Raymond Mens ook zoiets zou doen, maar sinds ik verhuisd ben zie ik die niet meer op borrels dus geen idee. 't Houdt je iig van de straat.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215143034
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In grote lijnen met je eens, echter is de praktijk weerbarstiger. Juist de mensen die roepen state rights, zijn de groepen wie weinig variatie willen in een staat, en gaat het meer om het afwenden en beperken van individuele rechten (zie hun afhandeling rondom abortus). de staten wie het roods zijn hebben de meeste immigranten / iligalen indienst, maar hebben de meeste baad om deze groep geen rechten te laten krijgen.

Er is best iets voor te zeggen om juist de president via popular vote laten gaan, juist omdat de favoriet van de groep wie profiteert van deze excessen dan weer meer naar het midden moet schuiven, trump kan bestaan door dat er knal rode staten zijn, die nog roder zijn geworden sinds trump. deze luxe hebben de dems niet, juist doordat ze zich in de grote staten begeven moeten ze meer mensen te vreden houden.

plus is hun first pass the pole systeem ook een dillema. als 49% van een staat op dems stemt, en 47% op reps, en de staat heeft 12 zetels, dan gaan alle 12 naar de dems in de federatie, ipv 7 vs 5. Dit geeft ook een zeer vertekend beeld, want dan zouden de huidige GOP rond de 25_30 % zitten, zoals de meeste nieuw rechtse partijen.
Zetels zijn wat anders dan kiesmannen. De echte vertekende verhouding zit ook niet zozeer bij de presidentsverkiezingen, maar bij de senaat. Daar heb je pas echt een bizarre stemverhouding waarbij letterlijke meer dan een factor 100 verschil zit.

Mensen willen de VS ook te veel op gelijke voet stellen met sterk gecentraliseerde landen. Het blijft een federatie van staten waarbij welliswaar de federale overheid een stuk meer bevoegdheden heeft dan bijvoorbeeld de EU, maar de individuele staten ook weer niet te vergelijken vallen met zeg provincies in Nederland. En ook in de EU is gekozen voor een systeem waarbij niet volledig proportionele zetelverdelingen zijn, maar nog enigszins meer gewicht wordt gegegeven aan kleinere landen zodat niet alles een 1-2tje tussen een paar grote landen wordt.

Bovendien staat in de VS de kandidaat erg centraal, terwijl hier de partij centraal staat. De partij krijgt hier x% en gebruikt haar kieslijst om zetels te vullen. Partijen vormen een coalitie en schuiven MP en VPs naar voren.
In de VS kan in elk district of in elke staat iedereen besluiten zich kandidaat te stellen (behoudens de gestelde vereisten) en ook als onafhankelijke kandidaat verkozen worden. Het gebeurt allemaal erg weinig en het lijkt de facto weliswaar gewoon een tweepartijenstelsel met macht bij de partijen, maar ironisch genoeg laat Trump zien dat 'de partij' weinig te zeggen heeft als de kiezer anders beslist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215143256
De bijna 100-jarige Jimmy Carter kan de beslissende stem uitbrengen in de swingstate Georgia.
pi_215144061
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 08:07 schreef AnneX het volgende:
Oorwurm vandaag: een oudje🎶
[ x ]
Treffend nummertje inderdaad.

pi_215144276
https://www.msnbc.com/rac(...)-agenda-220521029601

Rachel Maddow analyseert / fileert the far right inclusief JD Vance.
“Universiteiten, overheid zijn onbetrouwbaar. “

Dat je het maar weet. 8)7
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:33:13 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215144690
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 08:16 schreef nostra het volgende:
Maandagavond maar eens langs het theatertourtje van Laila Frank, Hammelburg en Jan Postma. Eens kijken of dat wat is. Ik dacht dat Raymond Mens ook zoiets zou doen, maar sinds ik verhuisd ben zie ik die niet meer op borrels dus geen idee. 't Houdt je iig van de straat.
Raymond Mens is een wanstaltig mensch - rechtervleugel VVD. Cynisch figuur die zich heel bewust is van de kracht van racisme.

De veruit aller verschrikkelijkste Amerika duider is echter Victor Vlam. Een homoseksuele pro-Republikeinen duider. Er is een duiders 'push' aan de gang om de Republikeinen te normaliseren in Nederland terwijl 'vroeger' de stemming heel anders was (ten tijde van Bush jr. zeg maar).

Hadden we Maarten van Rossem nog maar... goed wereldbeeld heeft die man.

Ikzelf zou Trump wel geinig vinden. Entertainment. De in track record ultra-linkse Harris is nou niet bepaald de gedroomde kandidaat en staat (in mindere mate) eveneens Europa vijandig beleid voor. Hup Trump! De stem van de working class en de gewone witte man. Europa overleeft het wel, en ook met Harris zal het handje vasthouden op zijn eind lopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215145649
De huidige politiek - nationaal, Europees, globaal - is té serieus voor de toekomst van de kinderen, die ik niet heb.
Niks geen plaats voor entertainment.

Jij krijgt geen stem.
pi_215145782
twitter

Waar is Joe? waarom zit zij al Presidentje te spelen, laatste 4 jaar niets maar ook niets bewezen behalve dat de prijzen de pan uitstijgen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215145822
Deze is wel leuk _O-

twitter
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_215145888
Kennelijk heeft er weer iemand een blik zwakbegaafden opengetrokken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215145905
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:16 schreef Arnhemunited het volgende:
Deze is wel leuk _O-

[ x ]
Waarom komen de dems nooit met dit soort leuke filmpjes? oh wacht ze hebben geen humor en the left can't meme.
Komt voornamelijk ook omdat de left meme'd vanuit boosheid, en rechts meme'd voor de humor.

Moest gelijk denken aan deze legendarische poging. Hieronder de gemiddelde meme vanuit Bidens kamp.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door epicbeardman op 01-10-2024 13:33:59 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')