abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215126305
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215126319
https://peilingen.maurice(...)emene-beschouwingen/

Dit is doodeng. Als het klapt is zelfs een rechtse coalitie zonder de VVD straks misschien mogelijk. Iets van PVV, BBB, FvD, SGP, JA21 enz. Terug naar de jaren 50.

Dan wordt het echt heel naar voor iedereen in een zwakke positie. Vrij spel voor Tata Steel, de boeren en Chemours.

Gelukkig is het 'maar' Maurice de Hond.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215126364
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 13:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Er lig al een ideologische overweging ten grondslag aan wat je wel of niet als probleem ziet...
Je kan ook nuchter naar het probleem kijken en zonder ideologie het oplossen. Ik heb 35 jaar in het bedrijfsleven gewerkt, stel je voor dat er ideologisch naar de bedrijfsuitdagingen werden gekeken zoals een Groenlinkser dat zou doen. Ik weet wel wat er gebeurd zou zijn met die bedrijven (die nog steeds bestaan). :')
pi_215126452
Ik heb laatst het boek het Rechtvaardigheidsgevoel van Jonathan Haidt gelezen. Eigenlijk stelt hij dat je instinctief verschillende waarden belangrijk vind. Deze waarden verbind je met een gemeenschap en een politieke stroming. Wanneer je deze “instinctieve” waarden rationaliseert gebruik je veelal de waarden die jou gemeenschap er aan geven, hierdoor verdedig je ook vaak de best wel vreemde tekortkomingen van je gemeenschap en ben je ook blind voor de standpunten van de ander.

@Lord-Ronddraai zijn waarde is dat we als land klaar moeten staan voor hen die hulp nodig hebben, @Bassie48 zijn waarde is dat we onze bevolking moeten beschermen tegen de instroom van hulpbehoevende. Volgens mij zijn deze idealen zo ver van elkaar verwijder dat je met geen standpunt bij elkaar komt. Misschien zou je het voor de discussie puur over waarden kunnen spreken in plaats van elkaar verwijten dat je of het Nederlandse volk opzadelt met een probleem of hulpbehoevende opzadelt met een probleem.

De discussie over deze waarden lijkt mij interessanter dan het volhouden van je eigen gelijk.
pi_215126713
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:04 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb laatst het boek het Rechtvaardigheidsgevoel van Jonathan Haidt gelezen. Eigenlijk stelt hij dat je instinctief verschillende waarden belangrijk vind. Deze waarden verbind je met een gemeenschap en een politieke stroming. Wanneer je deze “instinctieve” waarden rationaliseert gebruik je veelal de waarden die jou gemeenschap er aan geven, hierdoor verdedig je ook vaak de best wel vreemde tekortkomingen van je gemeenschap en ben je ook blind voor de standpunten van de ander.

@:lord-ronddraai zijn waarde is dat we als land klaar moeten staan voor hen die hulp nodig hebben, @:bassie48 zijn waarde is dat we onze bevolking moeten beschermen tegen de instroom van hulpbehoevende. Volgens mij zijn deze idealen zo ver van elkaar verwijder dat je met geen standpunt bij elkaar komt. Misschien zou je het voor de discussie puur over waarden kunnen spreken in plaats van elkaar verwijten dat je of het Nederlandse volk opzadelt met een probleem of hulpbehoevende opzadelt met een probleem.

De discussie over deze waarden lijkt mij interessanter dan het volhouden van je eigen gelijk.
Wat een flauwekul. Dat heb ik nergens gezegd, je suggereert weer van alles en nog wat. Ik zei dat de opvangcapaciteit van ons land onvoldoende is om de hoge instroom van asielzoekers op te vangen. Dat is ook een zaak van nationale veiligheid.

Wat de linkse partijen met hun ineffectieve ideologie willen, resulteert uiteindelijk in chaos: voor de Nederlanders en de asielzoekers. Ik raad je aan om eens een keertje nuchter naar de problemen te kijken en die op een zakelijke wijze te willen oplossen. Er gaat dan een wereld voor je open.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 29-09-2024 14:54:33 ]
  zondag 29 september 2024 @ 14:34:29 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215126788
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
de opvangcapaciteit van ons land onvoldoende is om de hoge instroom van asielzoekers op te vangen.
Bron
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215126827
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bron
Waar zijn de bouwvakkers, medisch personeel, onderwijzers, leraren, integratiepersoneel/vrijwilligers, etc. om al die asielzoekers op te vangen? Uit het buitenland zeker? :')
pi_215126925
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wat een flauwekul. Dat heb ik nergens gezegd, je suggereert weer van alles en nog wat. Ik zei dat de opvangcapaciteit van ons land onvoldoende is om de hoge instroom van asielzoekers op te vangen. Dat is ook een zaak van nationale veiligheid.

Wat de linkse partijen met hun ineffectieve ideologie willen, resulteert uiteindelijk in chaos: voor de Nederlanders en de asielzoekers. Ik raad je aan om eens een keertje nuchter naar de problemen te kijken en die op een zakelijke wijze te willen oplossen. Er gaat dan een wereld voor je open.
Oh sorry dat ik jouw waarden verkeerd inschat, welke waarde hangt er dan achter?

Wel een enorm uitnodigende reactie trouwens.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cyan9 op 29-09-2024 14:55:08 ]
pi_215127063
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

Dit is doodeng. Als het klapt is zelfs een rechtse coalitie zonder de VVD straks misschien mogelijk. Iets van PVV, BBB, FvD, SGP, JA21 enz. Terug naar de jaren 50.

Dan wordt het echt heel naar voor iedereen in een zwakke positie. Vrij spel voor Tata Steel, de boeren en Chemours.

En zelfs dan is alles wat slecht is voor de mensen in een zwakke positie de schuld van links vermoed ik zo :'(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 29 september 2024 @ 14:53:55 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215127146
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:36 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Waar zijn de bouwvakkers, medisch personeel, onderwijzers, leraren, integratiepersoneel/vrijwilligers, etc. om al die asielzoekers op te vangen? Uit het buitenland zeker? :')
Dat Nederland de boel niet goed op orde heeft dankzij een dik decennium VVD-beleid heeft met een paar asielzoekers meer of minder weinig te maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215127185
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat Nederland de boel niet goed op orde heeft dankzij een dik decennium VVD-beleid heeft met een paar asielzoekers meer of minder weinig te maken.
In feite al 30 jaar VVD beleid.

In die 30 jaar heeft de VVD 2x niet in het kabinet gezeten geloof ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator zondag 29 september 2024 @ 14:57:14 #12
375570 crew  Cyan9
pi_215127213
Het is niet zozeer dat de VVD alleen maar slechte dingen heeft gedaan voor Nederland, helemaal niet. Maar het is wel tekenend dat er op bepaalde onderwerpen echt geen klap is gedaan, en dat was zeer zeker bewuste vertraging. :s)
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215127373
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:57 schreef Cyan9 het volgende:
Het is niet zozeer dat de VVD alleen maar slechte dingen heeft gedaan voor Nederland, helemaal niet. Maar het is wel tekenend dat er op bepaalde onderwerpen echt geen klap is gedaan, en dat was zeer zeker bewuste vertraging. :s)
VVD had in Rutte 2, 3 en 4 echt de asielinstroom willen beperken maar ja die verdomde coalitiepartners ook.
pi_215127416
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:57 schreef Cyan9 het volgende:
Wat meer afwisseling tussen links en rechts (progressief en conservatief) zou gewoon gezond zijn in een goed functionerende, transparante democratie. In Nederland heeft, zoals bekend, progressief nooit een meerderheid gehad.

Vergelijk ook eens de rechtse met de linkse steden. Je kunt moeilijk zeggen dat de linkse er slechter voor staan (ja, met de herijking van de gemeentegelden misschien straks wel).

Het zo gehate linkse Amsterdam is netto-betaler voor de rest van Nederland; het gaat een beetje zoals het ook werkt in de VS.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215127478
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 15:06 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
VVD had in Rutte 2, 3 en 4 echt de asielinstroom willen beperken maar ja die verdomde coalitiepartners ook.
Zucht... de asielinstroom werd al beperkt met Cohen. Later had je de Turkije deal gesteund door de PvdA enzovoorts. Vwb arbeidsmigratie is het track record van de VVD nul terwijl PvdA terecht de wervingscontracten stop zette (links kreeg alsnog de schuld van de gastarbeiders).

En voor de zoveelste keer: de instroom is helemaal niet absurd hoog. Niet naar historische maatstaven en ook niet internationaal gezien. Met dank aan de PvdA.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215127516
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:08 schreef Klopkoek het volgende:

Het zo gehate linkse Amsterdam is netto-betaler voor de rest van Nederland; het gaat een beetje zoals het ook werkt in de VS.
Geen kunst met al die banken, internationale adviesbedrijven, BigTech en Fin Tech in de Zuidas
pi_215127545
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

En ik maar denken dat de PvdA met Drees aan de macht was in (het overgrote) deel van de jaren ‘50. :(
pi_215127550
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:12 schreef Klopkoek het volgende:

En voor de zoveelste keer: de instroom is helemaal niet absurd hoog. Niet naar historische maatstaven en ook niet internationaal gezien. Met dank aan de PvdA.
Maar wel ten opzichte van de huidige opnamecapaciteit van dit land. Zie post #7.
pi_215127579
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 15:17 schreef XSbig het volgende:

[..]
En ik maar denken dat de PvdA met Drees aan de macht was in (het overgrote) deel van de jaren ‘50. :(
Wat heeft dat te maken met de post die je quote?

Drees was trouwens niet altijd de grootste partij. Hij werd in 1948 gedoogd door de KVP en Romme.

De progressieve kant had een minderheid en daar kwam nog bij dat de PvdA de CPN (terecht) uit sloot.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215127591
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 15:15 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Geen kunst met al die banken, internationale adviesbedrijven, BigTech en Fin Tech in de Zuidas
Ja en die komen (en blijven) als vanzelf naar Amsterdam? Amsterdam was al ver voor de oorlog een 'rode' stad.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215127716
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 15:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat heeft dat te maken met de post die je quote?

Drees was trouwens niet altijd de grootste partij. Hij werd in 1948 gedoogd door de KVP en Romme.

De progressieve kant had een minderheid en daar kwam nog bij dat de PvdA de CPN (terecht) uit sloot.
Er staat letterlijk bij ‘terug naar de jaren 50’.
pi_215127805
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 15:33 schreef XSbig het volgende:

[..]
Er staat letterlijk bij ‘terug naar de jaren 50’.
Ah zo, op die manier.

Dan verwijs ik gaarne naar dit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Corry_Tendeloo

In de jaren 50 was lange tijd nog de wettelijke norm: vrouwen openen geen bankrekening. Veel van deze zedenwetgeving was trouwens niet zo heel oud (jaren '20, jaren '30 - met de ultra-rechtse Colijn).

Gelukkig stemden de conservatieve krachten toen verdeeld (iets soortgelijks zagen we decennia later met het homohuwelijk, waar de VVD verdeeld stemde).

De Orban en Wilders agenda lijken me vrij helder en geen geheim.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 29 september 2024 @ 15:58:16 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215128164
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 15:06 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 29 september 2024 @ 15:59:09 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215128190
Naar de jaren 50 willen ze niet meer. Tegenwoordig is de jaren 80 meer het heiltijdperk van populisten.
  zondag 29 september 2024 @ 16:02:00 #25
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_215128264
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 15:59 schreef Hexagon het volgende:
Naar de jaren 50 willen ze niet meer. Tegenwoordig is de jaren 80 meer het heiltijdperk van populisten.
Gezellig de tijd van de hoge werkeloosheid en koude oorlog. En de Lubbers bezuinigingen
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')