abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215116305
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, nee, ja...

Een eend, en zeker een cartoonversie daarvan. daar ben ik eigenlijk nooit 'raciaal' mee bezig geweest. Dat is echt iets voor schedelmeters en/of woke.

Waar veel mensen een aversie tegen hebben is precies dat er types zijn die een kinderstripverhaal ineens gaan duiden als 'kritische satire waarin zware maatschappelijke problematiek' verborgen ligt en dus ineens een getekende eend gaan zien als een afspiegeling van een blanke man.

De mensen die daar een probleem mee hebben zijn dom/lezen nooit strips. Guust Flater zit vol met maatschappelijke boodschappen. Astro Boy behandelde themas als racisme al zo'n 70 jaar geleden. Suske en Wiske werden gebruikt om kinderen/lezers zich aan covid maatregelen te houden. Er zijn honderden

In Attack on Titan blijkt dat niet de titanen de dreiging zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Strips zijn altijd gebruikt om maatschappelijke problemen aan te kaarten. Meeste Ghibli films zitten ook boordevol boodschappen die menig user hier "woke" zou vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Michie_ op 28-09-2024 13:50:42 ]
  zaterdag 28 september 2024 @ 13:49:34 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215116345
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:44 schreef Michie_ het volgende:

[..]
De mensen die daar een probleem mee hebben zijn dom/lezen nooit strips. Guust Flater zit vol met maatschappelijke boodschappen. Astro Boy behandelde themas als racisme al zo'n 70 jaar geleden. Suske en Wiske werden gebruikt om kinderen/lezers zich aan covid maatregelen te houden. Er zijn honderden

Strips zijn altijd gebruikt om maatschappelijke problemen aan te kaarten. Meeste Ghibli films zitten ook boordevol boodschappen die menig user hier "woke" zou vinden.
Ja het is heel bijzonder dat veel mensen daar nu pas achter lijken te komen.
pi_215116637
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, dat het niet 30 jaren geleden geweest is. Ik was daar namelijk als iemand met een kleurtje.
Ook 30 jaar geleden was Nederland geen racistisch land. Dat is nog steeds niet hetzelfde als dat er geen racisme was, maar een issue: nee. En al helemaal niet zoals tegenwoordig, waar alles en iedereen wordt bekeken aan de hand van volstrekt irrelevante zaken. Niet alleen huidskleur, maar ook geslacht, seksuele voorkeur, enz.
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:33:16 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_215116676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook 30 jaar geleden was Nederland geen racistisch land. Dat is nog steeds niet hetzelfde als dat er geen racisme was, maar een issue: nee. En al helemaal niet zoals tegenwoordig, waar alles en iedereen wordt bekeken aan de hand van volstrekt irrelevante zaken. Niet alleen huidskleur, maar ook geslacht, seksuele voorkeur, enz.
Correct, dat idee komt rechtstreeks uit de BLM koker in de VS met hun gewauwel over Institutioneel Racisme en dat hele debiele critical race theory, opeens waren "we" aangeboren racisten of we het nou wisten of niet :').

Opeens was racisme echt het aller-allerergste dat er ooit heeft bestaan, niet mensen vermoorden, verkrachten, mishandelen oid, wat nare woordjes gebruiken, daar gaat de mensheid aan ten onder.
En die vrijbrief hebben heel veel organisaties met beide handen aangegrepen om alle discussies kapot te maken, noem iemand gewoon een racist en ze binden wel in.

Heeft heel lang gewerkt, maar de klad zit er in, men ziet in dat racisme echt wel naar is hoor, maar dat doodgestoken worden op de Erasmusbrug eigenlijk een stukje erger is. En dat kritiek op mensen die anderen doodsteken geen racisme is.

En islamofobie, in de herhaling, bestaat NIET, kritiek op of zelfs angst voor de islam is niet irrationeel maar, vraag het maar aan de familie van Philipp, volkomen gerechtvaardigd.

En nee, ik maak me nog steeds niet druk om Donald, rage niet etc. Dat blijft na 25 jaar FOK! echt het leegste "argument" op een forum ooit. Je komt zelf op een forum beargumenteren dat mensen die op een forum reageren boos/ziedend/whatever zouden zijn :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:45:32 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215116755
Goed idee HW, misschien moet er ook een eend met een hoofddoekje in Duckstad komen wonen.
pi_215116887
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:33 schreef HeatWave het volgende:
Heeft heel lang gewerkt, maar de klad zit er in, men ziet in dat racisme echt wel naar is hoor, maar dat doodgestoken worden op de Erasmusbrug eigenlijk een stukje erger is. En dat kritiek op mensen die anderen doodsteken geen racisme is.
Maar wat is het dan als een jonge autochtone kerel een winkelcentrum overhoop schiet? Of een geboren Nederlander met een auto een aanslag pleegt op Koningsdag? Een geesteszieke man, toch? Net zoals die gozer op de Erasmusbrug. Ik heb juist het idee dat de link die je hier probeer te leggen aan klad onderhevig is.
Dit, dus.
pi_215116909
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Racisme was er wel degelijk en wellicht nog steeds.

Als je zelf geen onderwerp bent van racisme, dan merk je het wellicht niet.

En dan is een stripfiguur opeens heel confronterend.
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:56:32 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215116917
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar wat is het dan als een jonge autochtone kerel een winkelcentrum overhoop schiet? Of een geboren Nederlander met een auto een aanslag pleegt op Koningsdag? Een geesteszieke man, toch? Net zoals die gozer op de Erasmusbrug. Ik heb juist het idee dat de link die je hier probeer te leggen aan klad onderhevig is.
Daarom maar een eend met een hoofddoekje in de Donald Duck.

Gezien de hysterische angsten die die mensen bij sommigen opwekken, is dat misschien wel eens relativerend.
pi_215117220
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een stripfiguur is nooit confronterend.
pi_215117271
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik schreef letterlijk dat het niet betekent dat er geen racisme is (immers, er zijn nu eenmaal klootzakken op de wereld, doe je niets tegen en die kunnen net zo goed iets anders nemen om te discrimineren), ik zeg alleen dat het geen issue was destijds en het nu weer een issue wordt gemaakt. En ik ben van mening dat de wereld daar bepaald niet beter van is geworden.

Het maakt ook dat mensen elkaar veel meer wantrouwen. Want als je gaat geloven dat racisme, of seksisme, of weet ik wat, in de vezels van de inwoners zit ingebakken (de blanke... alleen die... zo'n gedachte noemden we vroeger racistisch, nu anti-racistisch), dan is iedere keer dat iemand een keuze maakt die niet in jouw voordeel uitvalt een moment waarop je kan gaan denken dat het discriminatie is.

Wat dan weer maakt dat je 'gaat merken' dat er veel racisme is. Waarmee je weer bevestigd wordt in de gedachte. Waardoor je mensen nog minder gaat vertrouwen... enz.

Het is een beetje hetzelfde als de incel die zichzelf wijs heeft gemaakt dat vrouwen alleen maar voor een 'Chad' gaan en iedere keer dat hij wordt afgewezen daarin een bewijs ziet van die stelling. Dat diezelfde incel wellicht enorm uit zijn bek stinkt en daarom geen enkele vrouw bij hem in de buurt wil staan... Ach...
pi_215117295
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Liever niet. Gewoon een moderne Turkse. En niet een symbool van vrouwenhaat/religie. Zeynep Duck ofzo. Hoeft verder geen enkele bijzondere kenmerken te hebben.
pi_215117532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 15:30 schreef Questular het volgende:

[..]
Een stripfiguur is nooit confronterend.
Voor jou wellicht niet.
pi_215117596
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Voor jou wellicht niet.
Nee ik ben een volwassen persoon, misschien ligt het daar aan.
pi_215118060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lijkt me helemaal een goede discussie: zijn de Smurfen, hoewel blauw, alsnog blank?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215118704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 15:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schreef letterlijk dat het niet betekent dat er geen racisme is (immers, er zijn nu eenmaal klootzakken op de wereld, doe je niets tegen en die kunnen net zo goed iets anders nemen om te discrimineren), ik zeg alleen dat het geen issue was destijds en het nu weer een issue wordt gemaakt. En ik ben van mening dat de wereld daar bepaald niet beter van is geworden.

Het maakt ook dat mensen elkaar veel meer wantrouwen. Want als je gaat geloven dat racisme, of seksisme, of weet ik wat, in de vezels van de inwoners zit ingebakken (de blanke... alleen die... zo'n gedachte noemden we vroeger racistisch, nu anti-racistisch), dan is iedere keer dat iemand een keuze maakt die niet in jouw voordeel uitvalt een moment waarop je kan gaan denken dat het discriminatie is.

Wat dan weer maakt dat je 'gaat merken' dat er veel racisme is. Waarmee je weer bevestigd wordt in de gedachte. Waardoor je mensen nog minder gaat vertrouwen... enz.

Het is een beetje hetzelfde als de incel die zichzelf wijs heeft gemaakt dat vrouwen alleen maar voor een 'Chad' gaan en iedere keer dat hij wordt afgewezen daarin een bewijs ziet van die stelling. Dat diezelfde incel wellicht enorm uit zijn bek stinkt en daarom geen enkele vrouw bij hem in de buurt wil staan... Ach...
Destijds was het ook een een issue.
Het is altijd al een issue geweest.
pi_215118791
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt met feiten komen. Maar die man blijft toch bij zijn eigen mening.
pi_215118896
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:47 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ik heb er toch eentje als afsluiter:

quote:
"Denk niet wit, denk niet zwart, maar in de kleur van je hart" was de reactie van Frank Boeijen op de moord op de 15-jarige Antilliaan Kerwin Duinmeijer in 1983. Op het maatschappij-kritische lied 'Zwart Wit' volgden een aantal bedreigingen aan het adres van Boeijen. Politiebewaking aan zijn kleedkamer was het gevolg.
pi_215119183
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:44 schreef Michie_ het volgende:

[..]

In Attack on Titan blijkt dat niet de titanen de dreiging zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Woke (en racistisch) is in Donald Duck een witte man zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119203
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wel als je zelf in een omgeving bent opgegroeid, waarbij je onderdeel uitmaakt van de meerderheid.
Dan kun je zo diep in je eigen bubbel zitten, en de werkelijkheid daarbuiten niet meer ziet .
En dan brengt een eend met een andere kleur een schok teweeg.
Probeer dit nuchter en serieus te lezen, maar het lukt niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke (en racistisch) is in Donald Duck een witte man zien.
Racistisch is om een enorm drama te maken om een nieuw figuur met kenmerken van een donker persoon.
Цой жив
pi_215119218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien de hysterische angsten die die mensen bij sommigen opwekken, is dat misschien wel eens relativerend.
Ja, dat denk ik dus niet, aangezien het afbeelden van levende wezens in de Islam niet toegestaan is.

Aandoenlijk hoe D66'ers denken dat salafi elke week de Donald Duck lezen en smachten op een 'representatief rolmodel'.

Wil je de achterlijkheid van woke zien, lees posts als degene waarop ik reageer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:39:07 #122
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215119231
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik dus niet, aangezien het afbeelden van levende wezens in de Islam niet toegestaan is.
Bij shiieten mag het wel. En vast nog wel meer stromingen binnen de islam.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215119236
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bij shiieten mag het wel. En vast nog wel meer stromingen binnen de islam.
Geweldig... dan maken we het een bruine sji'itische eend.

Echt, waar gaat dit over man.

Dieren hebben in de abrahamitische religies verder doorgaans ook geen ziel, dus waarom er een religeuze eend opgetrommeld moet worden is me een raadsel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119238
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:41:08 #125
438527 MissButterflyy
pi_215119241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou, ik begon er niet over hoor. :')
pi_215119250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:47 schreef Ixia het volgende:

[..]
Kom dan met feiten. Want @Wantie komt daar sowieso niet mee.
pi_215119253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over in de Koran, dus het staat (zoals zo veel dingen gerelateerd aan religie) ter discussie. Sjiieten zijn er bijvoorbeeld vrij soepel in.
Dit, dus.
pi_215119254
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, ik begon er niet over hoor. :')
Nee, dat was Hex inderdaad
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119257
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Over een meisje van 9 jaar die een tekenwedstrijd van Disney heeft gewonnen, met daarop een niet-witte eend.
pi_215119261
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over een meisje van 9 jaar die een tekenwedstrijd van Disney heeft gewonnen, met daarop een niet-witte eend.
Echt?

Ik zie vooral volwassen mensen praten over de religieuze en etnische opmaak van een cartooneend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Er staat niks over in de Koran, dus het staat (zoals zo veel dingen gerelateerd aan religie) ter discussie. Sjiieten zijn er bijvoorbeeld vrij soepel in.
Leg het de doorsnee soenniet eens voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Echt?

Ik zie vooral volwassen mensen praten over de religieuze en etnische opmaak van een cartooneend.
Klopt, en dat was niet gebeurd als dit een witte eend was geweest.

En dat geeft te denken.
pi_215119270
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb er toch eentje als afsluiter:
[..]

Vanaf het begin heb ik al gezegd dat er klootzakken zijn. Maar dat is iets anders als dat het toen een issue was.
pi_215119271
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en dat was niet gebeurd als dit een witte eend was geweest.

En dat geeft te denken.
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet direct bezig zijn met de raciale opmaak van eenden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:45:18 #135
438527 MissButterflyy
pi_215119276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maak daar maar streng gelovige van. :)
pi_215119285
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maak daar maar streng gelovige van. :)
Beeldverbod? Geldt totaal niet voor boeddhisten, hindoe's, Native American religies, Afrikaanse natuurreligies, katholicisme, lutheranisme en orthodoxisme.

Beeldverbod is typisch orthodox Joods, sunni-Islamitisch en calvinistisch.

Lijkt me wel lachen... Kwek van Kwik en Kwak bekeert zich tot het Reformatorische geloof en wordt dominee in de Vrijgemaakte niet-synodale Gereformeerde Kerk van Duckstad (buiten verband)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119286
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 14:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laten we daar maar weer eens een inhoudelijke onderbouwing voor vragen (altijd leuk bij jou):

In welke post doe ik dat volgens jou?
@Wantie: vergeet deze even niet.
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:49:02 #138
438527 MissButterflyy
pi_215119294
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beeldverbod? Geldt totaal niet voor boeddhisten, hindoe's, Native American religies, Afrikaanse natuurreligies, katholicisme, lutheranisme en orthodoxisme.

Beeldverbod is typisch orthodox Joods, sunni-Islamitisch en calvinistisch.
Ach, de kinderen zullen op school gewoon tekeningen maken, net als elk kind. Ook van levende wezens.
pi_215119295
quote:

[..]
Ja, dat zeg ik dus. Ter discussie onderhevig omdat het dus niet expliciet in de Koran staat en men er dus een eigen wending aan kan geven.
Dit, dus.
pi_215119299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vanaf het begin heb ik al gezegd dat er klootzakken zijn. Maar dat is iets anders als dat het toen een issue was.
Zoveel klootzakken dat Frank Boeien persoonlijke bewaking nodig had.

Maar een donkere eend anno 2024 in de Donald Duck is erger...
pi_215119307
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, de kinderen zullen op school gewoon tekeningen maken, net als elk kind. Ook van levende wezens.
Hmmja.

Totdat je leest dat eenieder die een afbeelding maakt van een levend wezen op de Dag des Oordeels door God wordt gevraagd om een levend wezen uit te beelden, en wanneer het hem niet lukt om deze tot leven te wekken, het vuur van de hel wacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik dus. Ter discussie onderhevig omdat het dus niet expliciet in de Koran staat en men er dus een eigen wending aan kan geven.
Vraag het gewoon eens.

Tenzij je helemaal geen moslims kent, soennitisch of anderssoortig, hetgeen me niet eens zou verbazen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:51:23 #143
438527 MissButterflyy
pi_215119317
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja.

Totdat je leest dat eenieder die een afbeelding maakt van een levend wezen op de Dag des Oordeels door God wordt gevraagd om een levend wezen uit te beelden, en wanneer het hem niet lukt om deze tot leven te wekken, het vuur van de hel wacht.
Het is toch wat om je druk over te maken.
pi_215119326
quote:

[..]
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen niet direct bezig zijn met de raciale opmaak van eenden.
Begrijpelijk, maar waarom opeens wel als er een kleur bij komt.
pi_215119327
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is toch wat om je druk over te maken.
Zeg dat tegen de theologen die het nodig vonden zo'n gebod uit te vaardigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119329
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vraag het gewoon eens.
Ja, een Soenniet zal anders reageren dan een Sjiiet. We zijn het eens. Het dus geen standaardregel binnen de Islam.
Dit, dus.
pi_215119331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:09 schreef oheng het volgende:
En waar is de vader? Typisch weer!!!11
_O- .
pi_215119336
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Begrijpelijk, maar waarom opeens wel als er een kleur bij komt.
Omdat dat de raison d'etre is van DEI-managers. Gegarandeerd dat die gillend zijn klaargekomen hierbij en thans een nieuwe invalshoek hebben gevonden om werknemers doorheen Nederland lastig te vallen met hun cursussen en trainingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215119342
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, een Soenniet zal anders reageren dan een Sjiiet. We zijn het eens. Het dus geen standaardregel binnen de Islam.
Het is een standaardregel binnen de Soenni-Islam.

Raad eens wat de grootste stroming is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 september 2024 @ 18:54:02 #150
438527 MissButterflyy
pi_215119343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat tegen de theologen die het nodig vonden zo'n gebod uit te vaardigen.
Je bent nogal obsessed over gelovigen op dit forum valt me op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')