SGP kan vanuit haar grondslagen niet eens een landelijke coalitie met niet christelijke bewindspersonen steunen. En ook niet 1 met vrouwen. En niet 1 die niet abortus en euthanasie af schaft, aangezien een SGP bewindspersoon verantwoordelijk is voor elke abortus en euthanasie in het land. Dus nee, SGP kan niet regeren, hooguit gedogen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
SGP en JA21 zeker wel. Die zitten ideologisch dichtbij VVD en PVV. "In het landsbelang" zie ik VVD ook nog wel samenwerken met FvD ("een leuke partij met leuke mensen").
Dat geloof ik echt niet. Baudet is natuurlijk een ongeleid projectiel dus daar kunnen ze op zich niet van op aan, maar ideologisch staan die wel dichtbij de VVD. SGP is allang dusdanig gemoderniseerd dat die gedoogsteun zouden geven aan een kneiterrechts kabinet, als ze enige puntjes binnen zouden kunnen slepen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:25 schreef Hanca het volgende:
VVD gaat nog liever met SP en PvdD samen in zee dan met FvD.
20 jaar geleden misschien. De VVD van vandaag de dag heeft in niets een grens als het gaat om macht.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD gaat nog liever met SP en PvdD samen in zee dan met FvD.
Ja of ze wijken juist uit naar Geert omdat de VVD hun ziel aan links verkoopt zoals Geert het dan ongetwijfeld gaat framen. Dat effect zag je nu ook al.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:41 schreef Hanca het volgende:
En als VVD nu van te voren zegt dat ze niet weer met de PVV in zee gaan, heb je nog best kans dat rechtse kiezers naar VVD of CDA overstappen om een zo groot mogelijke rechtse regeringspartij mogelijk te maken.
Vergeet ook niet de 10 NSC-zetels van mensen die dachten dat Pietertje de nieuwe Geert was die de asielzoekers eens even goed aan zou pakken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja of ze wijken juist uit naar Geert omdat de VVD hun ziel aan links verkoopt zoals Geert het dan ongetwijfeld gaat framen. Dat effect zag je nu ook al.
De geest is uit de fles. Yezilgoz, bedankt!
Tien jaar lang rechtsbuiten spelen is de VVD volgens mij wel van bekomen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat geloof ik echt niet. Baudet is natuurlijk een ongeleid projectiel dus daar kunnen ze op zich niet van op aan, maar ideologisch staan die wel dichtbij de VVD. SGP is allang dusdanig gemoderniseerd dat die gedoogsteun zouden geven aan een kneiterrechts kabinet, als ze enige puntjes binnen zouden kunnen slepen.
Geertje lijkt op ramkoers.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:56 schreef Hanca het volgende:
Wilders legt nog een keer een bom onder het kabinet, door Schoof weg te zetten als "absoluut niet de baas": https://www.ad.nl/politie(...)et-de-baas~ac8e7ed6/
Hij ziet zichzelf als de baas van de PVV bewindspersonen, een nogal vreemde constructie.
Daar heft hij zeker gelijk in, maar het gekke is nu juist dat het vooral Geertje niet zint dat de Tweede Kamer de baas is en niet Schoof.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:10 schreef Hexagon het volgende:
Nouja in principe is de Tweede Kamer ook de baas. Dick heeft vooral wat bevoegdheden.
Op de een of andere magische manier is zowel de VVD als NSC als de dood om over links te gaan. Terwijl je er gif op kan innemen dat een centrumkabinet op dit moment exht zoden aan de dijk kan zetten ipv de stilstand die we nu zien. Dat nota bene D66 een aanpak heeft verzonnen voor boeren die veel en véél beter was dan wat ze nu krijgen met de Bbb is het beste voorbeeld.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:38 schreef Kowloon het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet nodig om nieuwe verkiezingen uit te schrijven als het kabinet valt. Er is 23 november 2023 een Kamer gekozen en die zitten er maximaal tot de verkiezingen van 2028, dat is het enige dat vaststaat. Er zou dus ook nog een kabinet PvdA/GL-VVD-NSC-D66 gevormd kunnen worden. Dan kan de VVD ook mooi direct zijn xenofobe aanhangers lozen.
Dat heeft geen precedent in Nederland en ik vrees dat je dan echt wel veel boze PVVers op straat krijgt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:38 schreef Kowloon het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet nodig om nieuwe verkiezingen uit te schrijven als het kabinet valt. Er is 23 november 2023 een Kamer gekozen en die zitten er maximaal tot de verkiezingen van 2028, dat is het enige dat vaststaat. Er zou dus ook nog een kabinet PvdA/GL-VVD-NSC-D66 gevormd kunnen worden. Dan kan de VVD ook mooi direct zijn xenofobe aanhangers lozen.
Dit kan natuurlijk wel, maar het is voor zover mij bekend nog nooit gebeurd en ik acht het onwaarschijnlijk. Buiten dat zullen vooral PvdA/GL en D66 bij een kabinetsval toch hun kans schoon zien in de komende verkiezingen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:38 schreef Kowloon het volgende:
En je kunt Schoof gewoon laten zitten. En aan Wilders zijn tweets te lezen zit ie al in de oppositie.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:38 schreef Kowloon het volgende:
Ik denk dat de VVD wel redelijke afspraken zou kunnen maken met de PvdA, maar het GL deel heb ik mijn twijfels.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op de een of andere magische manier is zowel de VVD als NSC als de dood om over links te gaan. Terwijl je er gif op kan innemen dat een centrumkabinet op dit moment exht zoden aan de dijk kan zetten ipv de stilstand die we nu zien. Dat nota bene D66 een aanpak heeft verzonnen voor boeren die veel en véél beter was dan wat ze nu krijgen met de Bbb is het beste voorbeeld.
Dat valt echt heel erg mee, GL heeft bij Rutte 1 na de val (Kunduz akkoord) maar ook bij alle volgende kabinetten Rutte gewoon als constructieve oppositie de kabinetten behoorlijk gesteund in de Eerste Kamer. Ze zijn bij lange na niet zo extreem als PVV en BBB.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD wel redelijke afspraken zou kunnen maken met de PvdA, maar het GL deel heb ik mijn twijfels.
Daar zitten best een aantal extremen tussen.
Ik kan mij dat van met name NSC dus echt niet voorstellen. Ik denk nog steeds dat NSC in de fuik van Wilders is gezwommen en nu niet meer terug durft (versterkt door de huidige peilingen). De VVD zal dan eerder het struikelblok vormen, dat ben ik met je eens. Hoe kan de gematigde flank van de VVD te hulp geschoten worden? Die kunnen toch niet ineens verdwenen zijn met het vertrek van Rutte?quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:58 schreef Buitendam het volgende:
Op de een of andere magische manier is zowel de VVD als NSC als de dood om over links te gaan.
GL moet toch ook wel inzien dat het in het landsbelang op dit moment boven het partijbelang moet gaan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:33 schreef Hanca het volgende:
Dat valt echt heel erg mee, GL heeft bij Rutte 1 na de val (Kunduz akkoord) maar ook bij alle volgende kabinetten Rutte gewoon als constructieve oppositie de kabinetten behoorlijk gesteund in de Eerste Kamer. Ze zijn bij lange na niet zo extreem als PVV en BBB.
De gematige flank van de VVD is een steeds mythischere entiteit aan het worden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik kan mij dat van met name NSC dus echt niet voorstellen. Ik denk nog steeds dat NSC in de fuik van Wilders is gezwommen en nu niet meer terug durft (versterkt door de huidige peilingen). De VVD zal dan eerder het struikelblok vormen, dat ben ik met je eens. Hoe kan de gematigde flank van de VVD te hulp geschoten worden? Die kunnen toch niet ineens verdwenen zijn met het vertrek van Rutte?
Toch leuk dat Wilders het 'nepparlement' zoveel macht toekent.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:56 schreef Hanca het volgende:
Wilders legt nog een keer een bom onder het kabinet, door Schoof weg te zetten als "absoluut niet de baas": https://www.ad.nl/politie(...)et-de-baas~ac8e7ed6/
Hij ziet zichzelf als de baas van de PVV bewindspersonen, een nogal vreemde constructie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |