NSC had nooit nooit nooit in het kabinet moeten gaan zitten, de conlcussie die hij trok na de eerste verkennignsronde, daar had ie bij moeten blijven. Was er niks aan de hand geweest Had iedereen begrip voor gehad.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik sluit het laatste niet uit, want dat is volgens mij meer in het straatje van Pieter dan het rampscenario waar ie nu in terecht is gekomen... al had ie dat kunnen weten door met zoveel kandidaten de verkiezingen in te gaan ipv gewoon bewust een kleine fractie te creëren en de rol van controleur binnen de oppositie te willen.
Dit is hoe niet in controle zijn eruit zietquote:Op donderdag 19 september 2024 16:48 schreef Bugno3 het volgende:
Dat panische geblader in de stukken door Dick is ook niet heel vertrouwenswekkend.
Yep. Maar hij staat er toch maar nog.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef Mortaxx het volgende:
Schoof is vandaag wel echt door de mand gevallen. Blijkt politicus toch een vak te zijn
SSSSSSSSSquote:Op donderdag 19 september 2024 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Straks nog pauze en dan asielblokje GENOT
En dan tweede termijn Kamer. Verrast dat Bosma nog niet over tijdsdruk is begonnen
quote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef Szura het volgende:
Het laatste uur voelt een beetje als het orkest op de Titanic. Get it over with, op naar het asielblok.
Die ontstaan meestal nadat een parlementaire periode er bijna op zit, niet als een kabinet er praktisch net zit.quote:
Ja ik ben het met je eens hoor. Ik ben voor een transparante overheid. En Rutte vond ik ook helemaal niets.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Rutte is voor mij als linkse rakker ook nooit ideaal geweest. Op zijn minst kon hij bij de presentatie van een kabinet wel vlot lullen over zijn ambities en afwegingen. Internationaal vond ik hem ook sterk. Nadeel was dat hij als iets fout ging toch nooit echt ervanaf wist of verantwoording nam.
Maar deze klaploper heeft alléén de slechte eigenschappen van Rutte. Net zoals Omtzigt blijbkaar goed is als kamerlid niet als partijleider. Vind ik toch echt lijken dat als Schoof zich niet supersnel ontwikkeld hij dit gewoon echt voor geen meter kan, laat hem snel weer een ministerie runnen ofzo.
In elk geval wat maakt het uit dat het voorheen niet beter was. Dat is toch nooit een lekker argument.
Ah PVV, helderquote:Op donderdag 19 september 2024 16:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik vind het selectief verontwaardigd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
Haha, ja, dit kabinet blijkt eigenlijk een project van de kunstacademie.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Misschien zien ze de noodwet stukken wel als een kunstvoorwerp. Een metafoor van hoe zwart zij de samenleving vinden
Had hem zelfs een hoop nieuwe stemmers kunnen opleverenquote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
NSC had nooit nooit nooit in het kabinet moeten gaan zitten, de conlcussie die hij trok na de eerste verkennignsronde, daar had ie bij moeten blijven. Was er niks aan de hand geweest Had iedereen begrip voor gehad.
Hoewel dit kabinet geen kleuterklas is, hebben ze toch lekker met de stiftjes gespeeld.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Haha, ja, dit kabinet blijkt eigenlijk een project van de kunstacademie.
Faber en Agema zijn echt enorme incapabele takkewijvenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:00 schreef duitseboy het volgende:
Faber zit te fluiten. Wat een kutwijf haha
Je bent sarcastisch, toch?quote:
Heel toevallig ook diep in de kont van Wildersquote:Op donderdag 19 september 2024 17:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Faber en Agema zijn echt enorme incapabele takkewijven
Die zit constant de boel in de Fik te steken!quote:Op donderdag 19 september 2024 17:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Baudet die staatsles gaat geven![]()
![]()
Die man is toch echt nog de grootste grap, blijft bizar dat deze randdebiel 1,5 ton per jaar krijgt voor deze onzinquote:Op donderdag 19 september 2024 17:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Baudet die staatsles gaat geven![]()
![]()
Ik vind dit nog meer dan verwachtquote:Op donderdag 19 september 2024 16:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Het kabinet liegt gewoon, het kan niet dat dit alles is dat ze hebben en dat gaat de oppositie hopelijk boven tafel krijgen.
quote:Op donderdag 19 september 2024 17:02 schreef kladderadatsch het volgende:
O god, ik denk dat ik maar een whiskey inschenk...
Pieter peilde op een gegeven moment op 40 zetels of zo, en dat was nog voordat NSC was opgericht. Straks ongeveer evenveel zetels als FvD.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
NSC had nooit nooit nooit in het kabinet moeten gaan zitten, de conlcussie die hij trok na de eerste verkennignsronde, daar had ie bij moeten blijven. Was er niks aan de hand geweest Had iedereen begrip voor gehad.
Lekker gedwee naar de grote geblondeerde leider kijkenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Heel toevallig ook diep in de kont van Wilders
Volgens Thierry mag dit gewoon, dus neequote:Op donderdag 19 september 2024 17:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je bent sarcastisch, toch?
Die zit ook vuistdiep in de kont van Wildersquote:
quote:Op donderdag 19 september 2024 17:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Kan iemand Baudet gewoon afvoeren in een dwangbuis?
quote:Op donderdag 19 september 2024 16:59 schreef HiDiHo het volgende:
Hier de stukken voor de noodwetDit gaat over de noodwet. Oftewel, een ander woord voor een spoedwet. Niet over het staatsnoodrecht op grond van artikel 111 Vreemdelingenwet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er lopen weer allerlei dingen door elkaar omdat de media het niet snapt.
Toen ik jaren geleden vol op het orgel ging over zwart gelakte stukken onder Rutte was er geen probleem. Maar nu is het ineens schandalig. Triest gewoon.quote:
Faber is niet incapabel, die doet dit 100% bewust wetende wat de consequenties zijn.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Faber en Agema zijn echt enorme incapabele takkewijven
Is toch het type geluid wat de SP altijd laat horen?quote:
Ja alsof de toeslagenouders nu gaan appenquote:
Sjonge jonge, doe es normaal man!quote:
Da's ook wel weer zo ja... en da's misschien nog wel ergerquote:Op donderdag 19 september 2024 17:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Faber is niet incapabel, die doet dit 100% bewust wetende wat de consequenties zijn.
Dat wel, maar ja, je kan hem toch maar moeilijk ongelijk geven.quote:
Afleiding.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Wat ik niet goed begrijp is waarom zo hard wordt ingezet op die noodwet.
Zweden laat momenteel zien dat het mogelijk is strenge wetgeving te formuleren die binnen de EU-normen valt en je land een stuk minder aantrekkelijk voor asielzoekers te maken. Nu is er de kans om zoiets ook in Nederland te doen.
Door de hele boel onder druk te zetten vanwege een showmaatregel verspelen ze straks die kans.
Ik snap ook niet zo goed waarom de coalitie dit niet via de koninklijke route doet, ervanuitgaande dat ze NSC daarmee in het gareel houdenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Zweden laat momenteel zien dat het mogelijk is strenge wetgeving te formuleren die binnen de EU-normen valt en je land een stuk minder aantrekkelijk voor asielzoekers te maken. Nu is er de kans om zoiets ook in Nederland te doen.
Door de hele boel onder druk te zetten vanwege een showmaatregel verspelen ze straks die kans.
quote:Op donderdag 19 september 2024 17:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Inderdaad. Ik heb heel erg het gevoel dat dit inderdaad zo gewild is.quote:
onbegrijpelijk ja. Neem gewoon een paar maanden om met spoed een wet erdoorheen te krijgen. Je hebt de meerderheid gewoon, waarom proberen om iets buiten het parlement om erdoorheen te moffelen.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Waarom is het selectief. Omdat anderen dat ook doen? Daarbij vol op het orgel gaan. Ik snap vooral niet waarom je uberhaupt die stukken levert als je het zo doet. Houd ze dan of achter, of lak ook de delen weg die je tegenspreken. Of als je echt voor goed bestuur bent deel ze dan gewoon. Daarbij in die zin heeft Baudet toch een punt, ze hoeven geen enkele vrees voor de oppositie te hebben. Ze hebben de zetels om wat ze maar willen door te drukken. Speel dan gewoon machts/real-politiek. Dan heb ik er nog meer vertrouwen in.quote:Op donderdag 19 september 2024 16:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens hoor. Ik ben voor een transparante overheid. En Rutte vond ik ook helemaal niets.
Maar om nou vol op het orgel te gaan omdat Schoof-I nu stukken laat zwart lakken vind ik een beetje selectief.
Lang leven de openheid van de regeringquote:
Jaquote:Op donderdag 19 september 2024 17:08 schreef Nielsch het volgende:
bijzonder - maar niet verrassend - dat de partijen die normaliter het hardst staan de janken wanneer er iets zwart is gelakt het nu ineens allemaal prima vinden...
Het vereist vooral een andere opstelling. Dit is bewust vanuit de PVV om het debat te kapen.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Da's ook wel weer zo ja... en da's misschien nog wel erger
Hoofdelijke stemming aanvragen en kijken uit welk hout NSC gesneden isquote:Op donderdag 19 september 2024 17:08 schreef Nielsch het volgende:
bijzonder - maar niet verrassend - dat de partijen die normaliter het hardst staan de janken wanneer er iets zwart is gelakt het nu ineens allemaal prima vinden...
Het is helemaal niet de bedoeling van de PVV om minder asielzoekers te krijgenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Goed plan. Tezamen hebben ze 88 zetels (waarvan 20 NSC), dus dan moet er wel een hoop mensen meegaan.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hoofdelijke stemming aanvragen en kijken uit welk hout NSC gesneden is
Ook in Zweden heeft een asielzoeker recht op een fatsoenlijke uitgebreide asielaanvraag en onderdak plus spijs tijdens zijn aanvraag, dat vloeit voort uit het VN verdrag.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
In de Tweede Kamer ja. In de Eerste Kamer niet. Via de noodwet kunnen ze die tijdelijk passeren en toch iets regelen om direct iets te kunnen regelen. Elke strengere asielwet die ze via de TK sturen zal waarschijnlijk stranden in de EK.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:08 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
onbegrijpelijk ja. Neem gewoon een paar maanden om met spoed een wet erdoorheen te krijgen. Je hebt de meerderheid gewoon, waarom proberen om iets buiten het parlement om erdoorheen te moffelen.
Ja ik vind het ook onzin en ben absoluut niet voor het zwart-lakken van stukken. Maar om het nu schandalig te noemen terwijl we al 14 jaar niet anders zien is wel enorm selectief.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom is het selectief. Omdat anderen dat ook doen? Daarbij vol op het orgel gaan. Ik snap vooral niet waarom je uberhaupt die stukken levert als je het zo doet. Houd ze dan of achter, of lak ook de delen weg die je tegenspreken weg. Of als je echt voor goed bestuur bent deel ze dan gewoon. Daarbij in die zin heeft Baudet toch een punt, ze hoeven geen enkele vrees voor de oppositie te hebben. Ze hebben de zetels om wat ze maar willen door te drukken. Speel dan gewoon machts/real-politiek. Dan heb ik er nog meer vertrouwen in.
Zo schijnheilig als dit dat vind ik gewoon niet passen.
De enige reden die ik kan bedenken is dat je een jaar verder bent voor die wetten geschreven zijn en door beide Kamers zijn. Dan ben je weer 50.000 asielzoekers verder die je er met geen mogelijkheid meer uit krijgt.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom de coalitie dit niet via de koninklijke route doet, ervanuitgaande dat ze NSC daarmee in het gareel houden
In de Eerste Kamer hebben ze geen meerderheid. Daar moeten ze op zoek naar 9 zetels.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:08 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
onbegrijpelijk ja. Neem gewoon een paar maanden om met spoed een wet erdoorheen te krijgen. Je hebt de meerderheid gewoon, waarom proberen om iets buiten het parlement om erdoorheen te moffelen.
Ik gok dat dit sowieso niet lang meer gaat durenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:11 schreef duitseboy het volgende:
Schoof herhaalt ook gewoon waarom het niet kan. Wat een debiel kabinet zeg. Wat een abject theater. En dan de Kamer aanvallen. Stap maar op Schoof.
Weer een paar pakken papier erdoor jassen! Daar zegt dierenvrouwtje nix over...quote:
Godverrquote:Op donderdag 19 september 2024 17:12 schreef Nielsch het volgende:
pffffff moet er weer een ambtenaar terug naar het ministerie om alle stukken te ontlakken...
ctrl-zquote:Op donderdag 19 september 2024 17:12 schreef Nielsch het volgende:
pffffff moet er weer een ambtenaar terug naar het ministerie om alle stukken te ontlakken...
Maar goed dat de BTW op papier omhoog gaatquote:Op donderdag 19 september 2024 17:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Weer een paar pakken papier erdoor jassen! Daar zegt dierenvrouwtje nix over...
Daar ben ik dan wel weer positief verrast over, maar wat een show, dit had het kabinet natuurlijk allang besloten bij die schorsing om 12.00 als de Kamer er geen genoegen mee nam.quote:
CDA steekt de hand al uit nu. Met SGP, 50+, JA21 erbij kom je al een eind schat ikquote:Op donderdag 19 september 2024 17:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In de Eerste Kamer hebben ze geen meerderheid. Daar moeten ze op zoek naar 9 zetels.
Feyenoord met fraud Priske wordt net zo hard gesloopt als Van Vroonhoven gisterenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:12 schreef klaasweetalles het volgende:
Feyenoord speelt vanavond ook nog
ik begin me af te vragen wat spannender wordt
Schoof kletst uit zijn nek.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:11 schreef duitseboy het volgende:
Schoof herhaalt ook gewoon waarom het niet kan. Wat een debiel kabinet zeg. Wat een abject theater. En dan de Kamer aanvallen. Stap maar op Schoof.
Ik denk dat je mijn bijdragen in POL nooit hebt gezien dan. Bij Rutte was ik ook niet te spreken over de manier waarop de kamer werd ingelicht. Over zijn vergeetachtigheid. Terwijl toch duidelijk was dat hij geen Biden is die nou eenmaal stokoud is.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook onzin en ben absoluut niet voor het zwart-lakken van stukken. Maar om het nu schandalig te noemen terwijl we al 14 jaar niet anders zien is wel enorm selectief.
Deze middag heeft het hele team van ambtenaren heel hard weer aan de stukken lopen schrijven.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Daar ben ik dan wel weer positief verrast over, maar wat een show, dit had het kabinet natuurlijk allang besloten bij die schorsing om 12.00 als de Kamer er geen genoegen mee nam.
Ze proberen gewoon tijd te rekken en dat lukt ze ook nog.
Dan zou je er zijn. Je hebt ook nog FVD met 2 zetels trouwens.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
CDA steekt de hand al uit nu. Met SGP, 50+, JA21 erbij kom je al een eind schat ik
Nee daar heb je gelijk in. Ik ben niet vaak in POL. Maar dan ben ik het gewoon met je eens hoor. Ik vind het ook belachelijk dat alles zo zwartgelakt is.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn bijdragen in POL nooit hebt gezien dan. Bij Rutte was ik ook niet te spreken over de manier waarop de kamer werd ingelicht. Over zijn vergeetachtigheid. Terwijl toch duidelijk was dat hij geen Biden is die nou eenmaal stokoud is.
Alles type-exen kost veel tijd hoorquote:Op donderdag 19 september 2024 17:15 schreef duitseboy het volgende:
Tijd voor ongelakte stukken. Dat moet snel lukken. Ik ben benieuwd welke motivatie de juristen van Asiel en Migratie erbij hebben gezocht. Een en al tegenspraak.
Nou, gezinshereniging is daar pas mogelijk als je een eigen inkomen hebt, financieel zelfstandig bent en een huis hebt. Het is lastiger geworden omquote:Op donderdag 19 september 2024 17:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ook in Zweden heeft een asielzoeker recht op een fatsoenlijke uitgebreide asielaanvraag en onderdak plus spijs tijdens zijn aanvraag, dat vloeit voort uit het VN verdrag.
Daar is geen enkel verschil met Nederland.
Het kabinet vraagt deze ambtenaren om hun juridische mening, omdat zij vaak er wel verstand van hebben. Het is niet alsof ze een opiniestukje voor Joop schrijven ofzo.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef TjjWester het volgende:
Waarom hechten we zoveel waarde aan de mening van een ambtenaar?
Ambtenaren zijn aangenomen om het beleid dat door de staten generaal is goedgekeurd ten uitvoering te brengen, niet om hun mening verkondigen of mee te sturen op beleid.
Als je wilt mee praten dan stel je verkiesbaar of ga in vak K zitten.
quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef TjjWester het volgende:
Ambtenaren zijn aangenomen om het beleid dat door de staten generaal is goedgekeurd ten uitvoering te brengen, niet om hun mening verkondigen of mee te sturen op beleid.
Zijn er inmiddels al mee gestopt.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:16 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Die gaan er ook mee stoppen , scheelt weer.
Dat is denk ik waarom Schoof het deze tweede keer vandaag zo snel op gaf, hij wist dat o.a. Timmermans, maar ook de anderen ervaren genoeg zijn om dit meteen in het gezicht te smijten.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Schoof kletst uit zijn nek.
Artikel 68 is duidelijk. Er staat niet dat er pas info gevraagd mag worden als de regering een besluit genomen heeft.
[ x ]
Klopt en Bontebal heeft gelijk, het kabinet en de coalitiepartijen doen dit zichzelf aan. De lamlendigheid en het amateurisme van dit kabinet, nu al gewoon zeg. Tenenkrommend gewoon.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
De ambtenaren dachten lekker naar huis te kunnen zo na 17.00
Ja dit wordt een bloedbad. Is het eigenlijk al met die stukken van BZK, maar kan alleen maar erger worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:15 schreef duitseboy het volgende:
Tijd voor ongelakte stukken. Dat moet snel lukken. Ik ben benieuwd welke motivatie de juristen van Asiel en Migratie erbij hebben gezocht. Een en al tegenspraak.
Het moet wel heel raar lopen dat als het CDA nu al zegt dat ze een spoedwet zullen steunen het NSC moeilijk gaat doen. Dit is allemaal onnodig.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:15 schreef Confetti het volgende:
Dit is weer hetzelfde gedoe als bij de Avondklok. Door er zo lang over te praten zorg je er voor dat je argument verzwakt.
Sla gewoon dat Koninklijk Besluit. Dit is puur de schuld van NSC omdat zij hebben geëist dat het besluit niet conform de wet door de minister-president wordt genomen maar door het gehele kabinet.
Oh nou kijk dat bedoel ik.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zijn er inmiddels al mee gestopt.
Je maakt mij niet wijs dat hij hiermee weg dacht te komen met deze oppositiequote:Op donderdag 19 september 2024 17:16 schreef Nielsch het volgende:
wat een enorme faal van Dick Schoof en de betrokken ministers dit![]()
![]()
Ik gok de papierversnipperaar aanzettenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:18 schreef duitseboy het volgende:
Waar gaan Fleur en Marjolijn nou heen? Waarschijnlijk werkkamer opruimen. NSC en VVD kunnen dit toch niet met goed fatsoen in orde vinden? Wat is die Dilan ook een enorm slecht mens.
Coulant voor de courant.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat vak K gewoon snapt dat de kranten en dergelijke het zwaar hebben met een BTW verhoging. Op deze manier leveren ze wel spectakel om over te schrijven.
of het eitje van de lunch dat ze tussen haar borsten heeft bewaard...quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef Aberkullie het volgende:
Caroline wil nog effe van de voorzitter weten of er tijd is voor een peukie
Roken?quote:Op donderdag 19 september 2024 17:18 schreef duitseboy het volgende:
Waar gaan Fleur en Marjolijn nou heen? Waarschijnlijk werkkamer opruimen. NSC en VVD kunnen dit toch niet met goed fatsoen in orde vinden? Wat is die Dilan ook een enorm slecht mens.
Ja precies, daar gaat het om, want dan moeten ze concessies doen om die stemmen te krijgen en daar hebben ze geen zin in, want dat is slecht voor het imago van 'hard-liner wat de meeste van die regeringspartijen zich hebben aangemeten. En dan heb ik het natuurlijk met name over PVV, VVD en BBB.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In de Eerste Kamer hebben ze geen meerderheid. Daar moeten ze op zoek naar 9 zetels.
NSC gaat overstag met koers spoedwet. Meerderheid Kamer. Ze maken het zichzelf onnodig moeilijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:19 schreef StephanL het volgende:
Jullie verwachten wel veel.
Dit kabinet is net nieuw. Er gaat echt niks spannends gebeuren
Weten ze uberhaupt al wat ze in de wet willen opschrijven, want dat is me eerlijk gezegd ook niet duidelijk?quote:Op donderdag 19 september 2024 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja precies, daar gaat het om, want dan moeten ze concessies doen om die stemmen te krijgen en daar hebben ze geen zin in, want dat is slecht voor het imago van 'hard-liner wat de meeste van die regeringspartijen zich hebben aangemeten. En dan heb ik het natuurlijk met name over PVV, VVD en BBB.
Links wil het kapot hebben!quote:Op donderdag 19 september 2024 17:19 schreef StephanL het volgende:
ik zou dat niet zomaar een ambtenaar noemen.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef TjjWester het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
uh nee.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef TjjWester het volgende:
Hun juridische argumenten aanhoren is iets anders dan het mening uitgebreid in de kamer bespreken.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het kabinet vraagt deze ambtenaren om hun juridische mening, omdat zij vaak er wel verstand van hebben. Het is niet alsof ze een opiniestukje voor Joop schrijven ofzo.
Precies, er is nu geen asielcrisis maar een opvang crisis (terwijl er helemaal niet zoveel asielzoekers zijn). Zorg gewoon voor meer opvang voor de mensen die er nu zijn en werk tegelijkertijd aan strengere maatregelenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Nou, gezinshereniging is daar pas mogelijk als je een eigen inkomen hebt, financieel zelfstandig bent en een huis hebt. Het is lastiger geworden om
Zweeds staatsburger te worden en ze trekken ook eerder verblijfsvergunningen in dan voorheen.
Volgens mij heeft Faber ook plannen in deze richting genoemd… dáár zou nu de focus op moeten liggen.
Hoe denk jij dat de staten generaal aan hun uitgewerkte plannen komen? Dat schrijven die ministers en stas niet zelf he...quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef TjjWester het volgende:
Stas? Stassen?quote:Op donderdag 19 september 2024 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat de staten generaal aan hun uitgewerkte plannen komen? Dat schrijven die ministers en stas niet zelf he...
Voor die afspraak uit 2022 wel, daarna na die 'Functie-Elders blunder' zou hij er niet meer mee wegkomen denk ik. Maar als we het toch weer over Rutte hebben: die had nimmer een noodwet aangegrepen en het parlement dusdanig buitenspel gezet. Zelfs bij alle coronamaatregelen betrok hij het parlement en boodt ze, ondanks dat het steeds na de persconferentie was, de kans om het af te schieten.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja dit wordt een bloedbad. Is het eigenlijk al met die stukken van BZK, maar kan alleen maar erger worden.
Hier wreekt de onervarenheid van Schoof zich. Rutte had gewoon voet bij stuk gehouden en die stukken niet verstrekt. Daar was dan wat chagrijn over geweest bij de oppositie, maar het was niet meer dan een voetnoot bij het debat geworden.
Normaal gesproken doet dat er ook niet zoveel toe. Maar nu hebben ze gekozen voor een route waarmee ze het parlement omzeilen. Gebaseerd op juridische adviezen van ambtenaren die er naar gekeken hebben. En dan wordt het opeens wel heel interessant wat die ambtenaren dan geadviseerd hebben.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:17 schreef TjjWester het volgende:
Rutte had zich gewoon beroept op belang van de staat en geweigerd. De coalitie dekt je wel.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Schoof kletst uit zijn nek.
Artikel 68 is duidelijk. Er staat niet dat er pas info gevraagd mag worden als de regering een besluit genomen heeft.
[ x ]
Noodwet gaat niet door, en dan moet het via de reguliere route zonder meerderheid van de eerste kamer.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:19 schreef StephanL het volgende:
Maar die wet zou niet per se meer of mindere, of andere bevoegdheden dan het 'staatsnoodrecht' bieden. Bij een voortduringswet krijgt de Kamer ook weer inspraakrecht om de buitengewone bevoegdheden al dan niet te laten vervallen.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het moet wel heel raar lopen dat als het CDA nu al zegt dat ze een spoedwet zullen steunen het NSC moeilijk gaat doen. Dit is allemaal onnodig.
Nou poeh poehquote:Op donderdag 19 september 2024 17:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Noodwet gaat niet door, en dan moet het via de reguliere route zonder meerderheid van de eerste kamer.
Ze hebben een behoorlijk probleem
Als je een juridisch advies wilt dan wacht je op de RVS of je verzoekt een lezing van de landsadvocaat.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Normaal gesproken doet dat er ook niet zoveel toe. Maar nu hebben ze gekozen voor een route waarmee ze het parlement omzeilen. Gebaseerd op juridische adviezen van ambtenaren die er naar gekeken hebben. En dan wordt het opeens wel heel interessant wat die ambtenaren dan geadviseerd hebben.
Als Schoof enig politiek gevoel zou hebben zou hij die stukken ook alleen verstrekken als ze positief zouden adviseren.
Werk je bij Circus Renz ?quote:Op donderdag 19 september 2024 17:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb meer kunde gezien in het clowns bedrijf waar ik werk
Dat is nou een zuiver voorbeeld van macht die corrumpeert, zelfs van diegenen die daar tot zeer voor kort zelf groot tegenstander van waren.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Die dame van de NSC moet gewoon de stekker eruit gaan trekken
De grenzen zijn overschreden, dan zou ze dat doen
Diner misschien?quote:Op donderdag 19 september 2024 17:27 schreef HiDiHo het volgende:
Die ongelakte stukken komen zeker na de lunch?
Ze gaan met witte markers alles wit lakken en dan met hand opnieuw schrijvenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:26 schreef StephanL het volgende:
Maar er is dus niks uitgekomen uit het overleg?
Als het lunch is haalt Van Dijk alsnog zijn gelijk vanochtend tegen Baudet.quote:
Die is altijd heel snel van slag, weinig zelfcontrolequote:Op donderdag 19 september 2024 17:28 schreef duitseboy het volgende:
Agema helemaal rode kop. Die zal wel geflipt zijn net achter de schermen. Eng faschistoide mens.
Haar lichaamstaal waas ook erg mooi toen ze weer terug kwam lopenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:29 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Die is altijd heel snel van slag, weinig zelfcontrole
quote:Op donderdag 19 september 2024 17:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Haar lichaamstaal waas ook erg mooi toen ze weer terug kwam lopen
Het woord mest moet je weglaten natuurlijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:31 schreef ieniminimuis het volgende:
Alle asielzoekers straks het land uit en ze krijgen allemaal een ton mest mee!
Die stukken zijn door mensen met naam en toenaam geschreven in juridische bewoording, als ze nu snel gaan verzinnen en fabriceren dan valt echt meteen op voor het geoefende oog. En als dat uitkomt dan laten misschien zelfs de coalitiefracties het kabinet vallen, want dat kunnen ze onmogelijk uitleggen aan hun eigen achterban.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze gaan met witte markers alles wit lakken en dan met hand opnieuw schrijven
Twee vliegen in één klapquote:Op donderdag 19 september 2024 17:31 schreef ieniminimuis het volgende:
Alle asielzoekers straks het land uit en ze krijgen allemaal een ton mest mee!
laatste stukje zelfrespect bij de liberale partij VVD dan wel foetsie. never nooit gaat dat gebeurenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Mocht NSC de stekker eruit trekken, kunnen SGP,Ja21,FvD de dromen van rechts Nederland toch nog waarmaken?
Flevokern.quote:
Flevokernquote:Op donderdag 19 september 2024 17:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Flevokern.![]()
Volbouwen die hap!
Die moet je juist in Limburg of Brabant bouwen, zo dicht mogelijk bij de grens met België of Duitsland.quote:
Wel een Thierriumquote:Op donderdag 19 september 2024 17:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Bestaat er uberhaupt een Thorium kerncentrale ergens?
In Baudets natte dromenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat kan het net niet aanquote:Op donderdag 19 september 2024 17:33 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom niet gewoon 100 kerncentrales? Als we dan toch bezig zijn
Zou wel een giller zijn. Gewoon 30 kerncentrales bouwen. Heb je nooit geen gezeur meer met energie.quote:
Gewoon bovengronds heel veel elektriciteitskabelsquote:
Wel met borium, misschien bedoelde hij dat.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ja. Bij de grens.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die moet je juist in Limburg of Brabant bouwen, zo dicht mogelijk bij de grens met België of Duitsland.
3 vliegen in 1 klap!quote:Op donderdag 19 september 2024 17:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Bij de grens.
Met lichtgevende hekken bij die grens. En over megafoons de geluiden van een geigerteller.
Zodat geen enkele asielzoeker ooit nog onze grens durft te benaderen.
Tel uit je winst.
Bmw alleen experimenteel.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dan kan de overheid geen energiebelasting meer heffenquote:Op donderdag 19 september 2024 17:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom niet gewoon in plaats van die warmtepompen gewoon een kleine kernreactor in elk huis?
Dat weet niemand en ik krijg sterk de indruk dat ze het zelf ook niet eens weten!quote:Op donderdag 19 september 2024 17:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar als er een spoedwet komt ipv noodwet, wat moet daar dan in komen? Wat willen ze hoe anders gaan doen? Is daar ergens een artikel over?
Oei, ze zijn de datum vergeten zwart te lakken, gevoelige inhoudquote:
Jaquote:
yupquote:
Ja net als Dilan , die doet dat ook veelquote:Op donderdag 19 september 2024 17:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
yuper moet altijd gesneerd worden.
Jah! Heel naar mensquote:Op donderdag 19 september 2024 17:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
yuper moet altijd gesneerd worden.
PVV/GW wil alleen maar straks de EU schuld geven als het niet lukt om minder asielzoekers te krijgen. En zo meer anti-EU stemming te creëren voor zijn grote bazen in Moskouquote:Op donderdag 19 september 2024 17:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Het is helemaal niet de bedoeling van de PVV om minder asielzoekers te krijgen
Je wilt toch eten op je bord?quote:Op donderdag 19 september 2024 17:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat oneerlijk is, dat heel Nederland moet wijken voor een paar veehouders.
Best wel eigenlijk.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Oei, ze zijn de datum vergeten zwart te lakken, gevoelige inhoud
Aan Lientje hebben we voorlopig wel genoeg.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je wilt toch eten op je bord?
Is weer eens wat anders dan Wilders met zijn gedruppel.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:47 schreef Mikeytt het volgende:
jezus, dat gehoest elke 3 seconden
Doe eerst de stukken voor de juridische onderbouwing maarquote:Op donderdag 19 september 2024 17:46 schreef duitseboy het volgende:
Lientje wil weer naar Brussel. Jezus mens je begrijpt er echt helemaal niks van. Zeker na dat briefje van vanochtend. Ja laten dat doen, wat een klucht zeg.
quote:
Vogelaarwijken!quote:Op donderdag 19 september 2024 17:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Ja we gaan Vinex wijken nog groter maken
Ze is even kwijt dat iedereen in het land iets oneerlijk kan vinden maar uitgerekend zij in de positie zit om daarmee aan de slag te gaan.quote:Op donderdag 19 september 2024 17:46 schreef Nielsch het volgende:
iK bEn CaRoLiNe En iK ViNd hEt OnEeRliJk!!!!
Niks mis meequote:Op donderdag 19 september 2024 17:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Ja we gaan Vinex wijken nog groter maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |