Als hij dat zou doen dan geeft hij die hulp ook nog.quote:Op maandag 16 september 2024 20:11 schreef Faraday01 het volgende:
Hij vraagt bijna letterlijk om hulp van de jakhals
Jaquote:Op maandag 16 september 2024 20:12 schreef Faraday01 het volgende:
Hij is zichtbaar blij met deze vraag
Inderdaadquote:Op maandag 16 september 2024 20:17 schreef Bomenverzameling het volgende:
ik dacht dat Sjef van Oekel Dolf Brouwers was
Sjef van Oekel is een fictief figuur gespeeld door Dolf Brouwers en komt voor in de televisieseries van Wim T. Schippers.quote:Op maandag 16 september 2024 20:17 schreef Bomenverzameling het volgende:
Is ook zo, maar het programma werd gemaakt door Wim T. Schippers.quote:Op maandag 16 september 2024 20:17 schreef Bomenverzameling het volgende:
Zoals Sjef zelf zou zeggen: "Dat ben IK dus!"quote:Op maandag 16 september 2024 20:19 schreef Martinello het volgende:
[..]
Is ook zo, maar het programma werd gemaakt door Wim T. Schippers.
Dat was Grunde Njøsquote:Op dinsdag 17 september 2024 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
Øystein Grødum. Zijn bijnaam 'de zeis' had kennelijk met zijn armtechniek te maken. Ik heb altijd gedacht dat hij die bijnaam had gekregen toen hij Wennemars onderuit schoffelde.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebbenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik dacht de eerste transgender.
Zou zo maar wel eens af kunnen gaan in ronde 4quote:Op donderdag 19 september 2024 20:15 schreef Remco het volgende:
Zou die bijna 8000 euro die die vent wellicht wint niet een keer van het loon van Dijkstra in kunnen worden gehouden?
Het was ook echt een moeilijke vraag.quote:
Dat lijkt mij ookquote:Op woensdag 18 september 2024 20:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik dacht de eerste transgender.
Dit was er wel over jaquote:Op donderdag 19 september 2024 21:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het was ook echt een moeilijke vraag.
U moet die vierde vraag wel halen!
Man man man
Laatste vraag was ook niet heel moeilijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:16 schreef Faraday01 het volgende:
Ze had zo gruwelijk veel tijd en jokers dat ze weinig problemen meer kon krijgen
Klopt maar ze had toch nog 6 jokers en tijd na 5 jokers de vraag ervoor die ze niet nodig had. Erg sterk gespeeld!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Laatste vraag was ook niet heel moeilijk.
Met de omschrijvingen erbij was het voor de leek ook al een stuk gemakkelijker.quote:
Klopt vrijwel alle antwoorden kon je herleiden naar de taal of man/vrouw.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met de omschrijvingen erbij was het voor de leek ook al een stuk gemakkelijker.
Zweed, met één Zweedse naam tussen de antwoorden en dat soort narigheid die leuke vragen in mijn ogen vaak verpest.
Geschiedenis > Wetenschap/Kunst&Cultuur >>>>>>>>>>>>>>>>>Tegenwoodige tijd >> Sport, denk ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:51 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt vrijwel alle antwoorden kon je herleiden naar de taal of man/vrouw.
Dijkstra zei nog dat wetenschap vaak wordt gezien als 1 van de moeilijkste categorie dat zie ik totaal niet. Geschiedenis vind ik altijd veruit de moeilijkste vragen hebben.
Zeker. Tijd zat voor een extra jokertje ook. Ik had er van deze vraag zelf misschien drie goed gehad.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Was wel een goede speler, jammer
Te veel gericht op de vierde rondequote:Op maandag 28 oktober 2024 20:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker. Tijd zat voor een extra jokertje ook. Ik had er van deze vraag zelf misschien drie goed gehad.
Kende alleen Fender, Marshall en Ludwigquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
Pff, dit is lastig hoor. Met Fender, Marshall, Hohner en Hammond was ik ook wel klaar.
Die theremin kende ik ook nog, van de big bang theoryquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
Pff, dit is lastig hoor. Met Fender, Marshall, Hohner en Hammond was ik ook wel klaar.
Hammond orgel niet kennenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Kende alleen Fender, Marshall en Ludwig
Hier, heb je een lesje Hammond:quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:04 schreef Szura het volgende:
[..]
Kende alleen Fender, Marshall en Ludwig
Ghiotto tegen Leerdam op de 1000 meter zou anders nog best een moeilijke kruising worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:11 schreef Faraday01 het volgende:
Ghiotto wissel 1000 meter, dat is niet best. Wel gecorrigeerd
Kent u deze nog: wedstrijdje 1000m tussen Bergsma en Richardson-Bergsmaquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ghiotto tegen Leerdam op de 1000 meter zou anders nog best een moeilijke kruising worden.
Is die er geweestquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kent u deze nog: wedstrijdje 1000m tussen Bergsma en Richardson-Bergsma
Eens. Al vond ik de outfits van Carrera ook altijd wel grappig. 9 renners die de Tour in een spijkerbroek fietsten.quote:
Jij zou het moeten weten tochquote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens mij heeft ie er maar 4 ofzo.
En dan ook EK korte baan zeggen...quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:04 schreef Remco het volgende:
Laat toch gewoon alleen de foto's zien, dat is al makkelijk zat.
Vertaald "short track"quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:05 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
En dan ook EK korte baan zeggen...
In het geval van een zwembad allicht, maar als je het in Google Translate gooitquote:
Ach, was toch mooi, voor z'n moederquote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:17 schreef Szura het volgende:
Eigenlijk zouden ze niet moeten uitkeren na zo’n slechte ronde
Tegenwoordige tijd idem. Te makkelijk.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:06 schreef Remco het volgende:
Alle kunst en cultuur vragen vandaag prima te doen.
Daar gaan we.quote:
Het gaat nu al compleet fout.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:01 schreef Faraday01 het volgende:
Dapper maar dit komt niet goed met nog een vraag te gaan
Als je 350+ seconden hebt en voldoende jokers, heb je een goede kansquote:Op donderdag 7 november 2024 20:02 schreef derLudolf het volgende:
Gewoon altijd na de 3e ronde stoppen, veel mensen halen de 4e ronde niet.
Laatste vraag ookquote:Op donderdag 7 november 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
Vlaggenvraag, altijd een cadeautje.
Was wel een moeilijke hoor, aldus jakhals kutlul.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
Vlaggenvraag, altijd een cadeautje.
Dat bedrag is niet echt interessant en je doet toch mee voor de lol.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:02 schreef derLudolf het volgende:
Gewoon altijd na de 3e ronde stoppen, veel mensen halen de 4e ronde niet.
Helaas had die het met tijd voor 3 extra jokers ook niet gehaald. Maar TT is inderdaad meestal schandalig makkelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 00:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Was wel een moeilijke hoor, aldus jakhals kutlul.
Hij is ook nog eens geholpen tijdens zijn eerdere rondes, die van kunst & cultuur kreeg én veel moeilijkere vragen én 0,0 hulp.
Hier kwam ik ook mijn verbazing over uitsprekenquote:
Ook vandaag weer al was ik wel nat gegaan op die eerste voetbalvraag maar dat komt meer door mijn beperkte voetbalkennis.quote:Op maandag 11 november 2024 20:12 schreef Faraday01 het volgende:
De sportvragen zijn weer heel erg simpel
Hij ziet er wel 20 jaar ouder uit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Geschiedenis mannetje is wel sterk
Zorgwekkende haarlijn op z'n 27equote:Op woensdag 13 november 2024 20:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij ziet er wel 20 jaar ouder uit.
Dat ben ik niet met je eens. De inpoldering van Nederland maakt een belangrijk deel uit van de vaderlandse geschiedenisquote:Op woensdag 13 november 2024 20:09 schreef The_Undertone het volgende:
Polders in een geschiedenisronde is wel een beetje rekken.
Voetballers uit 8 verschillende landen en 1 trainer. Daar heb je geen enkele context bij nodigquote:Op woensdag 13 november 2024 20:17 schreef Ambrosius het volgende:
Jezus, met die foto’s erbij is het wel heel simpel.
Eens, geschiedenis mannetje deed het echt goed, even Britse vorsten uit de mouw schudden.. Ik vond die polder vraag een beetje gezocht. Volgens mij vond die gozer dat zelf ook en was hij daar een beetje pissig over.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:09 schreef The_Undertone het volgende:
Ja die polders hebben op zichzelf echt niet allemaal een belangrijke rol in de geschiedenis gespeeld. Het inpolderen als techniek natuurlijk wel degelijk. Je kan beter vragen naar 9 onderdelen van een polder / het inpolderproces.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Eens, geschiedenis mannetje deed het echt goed, even Britse vorsten uit de mouw schudden.. Ik vond die polder vraag een beetje gezocht. Volgens mij vond die gozer dat zelf ook en was hij daar een beetje pissig over.
Bij Wetenschap zitten er ook regelmatig vragen die niets met wetenschap te maken hebben. Maar het allerergst was natuurlijk de beruchte Superbowl-muziekvraag bij Sport.quote:Op woensdag 13 november 2024 20:09 schreef The_Undertone het volgende:
Hij had ISBN twee keer genoemd, en de die onderste niet.quote:Op donderdag 14 november 2024 19:58 schreef Felagund het volgende:
1 mis, hoe kan dat? Heeft hij antwoorden dubbel genoemd?
Ja ISBN noemde die 2xquote:Op donderdag 14 november 2024 19:58 schreef Felagund het volgende:
1 mis, hoe kan dat? Heeft hij antwoorden dubbel genoemd?
Zo klonk het wel inderdaad.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:17 schreef Felagund het volgende:
Begin einde tijdperk van Per seconde wijzer?
Een mokermakkelijke vraag. Inderdaad nog niet moeilijk genoeg voor per seconde wijzer kids.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dit had mijn neefje van 8 ook nog wel gekund.
Ook die laatste was schandalig makkelijk, maar hij wist ineens helemaal niks meer.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:15 schreef Szura het volgende:
Bakt er niks van deze vraag
Diskwalificeren die handel
Klopt alleen die amateurploegen was een finale waardige vraag.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ook die laatste was schandalig makkelijk, maar hij wist ineens helemaal niks meer.
En zelfs die wist ik allemaal, maar zo’n vraag moet je liggen.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:16 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt alleen die amateurploegen was een finale waardige vraag.
quote:Goed nieuws voor fans van de quizklassieker Per seconde wijzer. Het programma zal weer vaker op de buis te zien zijn. Dat laat BNNVara desgevraagd weten aan deze site. Per seconde wijzer deelde eerder de quizprogrammering van NPO 2 met Met het mes op tafel en De Cirkel. Laatstgenoemde stopt na een seizoen.
https://www.ad.nl/show/qu(...)an-de-buis~a39cf02c/
Mooi!quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:44 schreef usagi414 het volgende:
Voor de Cirkel heeft zelfs niemand een topic geopend. Goed dat het stopt.
[..]
Ik las eerst alleen deze post en schrok. Was bang dat ze PsW ging overnemenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:32 schreef TLC het volgende:
Die Sanne Wallis kan ook totaal niet presenteren
Laten we eerlijk zijn, Astrid Joosten ook niet. Verder een heerlijk programma hoor om tot rust te komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:32 schreef TLC het volgende:
Die Sanne Wallis kan ook totaal niet presenteren
Verrek. Het viel me net niet op, maar dat is wel een blunder inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:29 schreef derLudolf het volgende:
De legeraanvoerder heet toch Van Rossum?
Sowieso, noem het gewoon een complex getalquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bij imaginaire getallen kwam hij er ook niet lekker uit, zeg dan niets
Wat was de vraag?quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:09 schreef thabit het volgende:
Noether niet kennen, wat voor barbaar ben je dan.
Die mag je wel kennen ja.quote:
Die was veel te zenuwachtig.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:57 schreef Evangelion het volgende:
Geschiedenisman neemt het spelletje serieus (snelle antwoorden, snelle stopdetijd)
Laat maar, het ging na de 1e vraag al moeizamer.
Denk niet dat hij een vierde ronde gaat spelenquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef Evangelion het volgende:
Sportmeneer is een prutsertje. Al 2x vergeten dat hij een vraag over had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |