Hij moet 2 races voor Norris eindigen.quote:Op zondag 15 september 2024 15:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Max moet nog minimaal 2 races winnen anders gaat het hem niet worden.
En hij rijdt al half seizoen gehandicapt rond, dat schiet ook niet echt op, dat probleem te verhelpen.
Verstappen had hier 10 punten op Norris moeten pakken.quote:Op zondag 15 september 2024 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben juist gerustgesteld. Verstappen reed hier enigszins gehandicapt rond en verliest nog steeds slechts minimale punten op Norris.
Geen idee.quote:Op zondag 15 september 2024 15:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze willen toch 20 rijders punten gaan geven?
Ik denk dat Norris teveel met Max bezig was. Hij had Albon moeten inhalen, in plaats van achter Albon blijven hangen om Max het leven zuur te maken.quote:Op zondag 15 september 2024 15:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, want zijn auto was veel sneller. Ik had eigenlijk zelfs een podiumplaats verwacht. Norris had hier veel meer punten op Verstappen moeten pakken om nog een kans te maken.
quote:Op zondag 15 september 2024 15:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Juist daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat ze Max niet naar binnen haalde toen hij klem zat achter Norris en Albon.
Natuurlijk kan McLaren dan reageren door Norris naar binnen te halen maar die moet dan vervolgens wel zijn mediums 21 ronden goed houden en verstappen weer voorbij zien te komen.
Hij zei zelf wel dat hij Albon niet voorbij kon komenquote:Op zondag 15 september 2024 15:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat Norris teveel met Max bezig was. Hij had Albon moeten inhalen, in plaats van achter Albon blijven hangen om Max het leven zuur te maken.
Mja kan, maar hij kan ook moeilijk zeggen "ik vond het prima zo, want daarmee verneukte ik de race van Max"quote:Op zondag 15 september 2024 15:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij zei zelf wel dat hij Albon niet voorbij kon komen
Maar Max zat op een gegeven moment op achterstand en toen kwam hij er nog niet voorbij.quote:Op zondag 15 september 2024 15:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja kan, maar hij kan ook moeilijk zeggen "ik vond het prima zo, want daarmee verneukte ik de race van Max"
Denk niet dat Max met een andere tactiek beter was geėindigd dan plek 7 (en uiteindelijk dan plek 5 nu)quote:Op zondag 15 september 2024 15:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Juist daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat ze Max niet naar binnen haalde toen hij klem zat achter Norris en Albon.
Natuurlijk kan McLaren dan reageren door Norris naar binnen te halen maar die moet dan vervolgens wel zijn mediums 21 ronden goed houden en verstappen weer voorbij zien te komen.
Waarom zouden ze? Norris rijdt een halve seconden voor je, moet nog pitten en komt op dat moment Albon niet voorbij.quote:Op zondag 15 september 2024 15:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat gemist?quote:Op zondag 15 september 2024 15:45 schreef Evenstar het volgende:
Als ze Max (en de anderen) hiervoor bestraffen kunnen ze toch beter het hele gedoe opdoeken hoor
Eens. Hij had het duo Norris/Albon nooit kunnen ontwijken.quote:Op zondag 15 september 2024 15:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat Max met een andere tactiek beter was geėindigd dan plek 7 (en uiteindelijk dan plek 5 nu)
Inhalen na finishvlag tijdens virtual safetycarquote:
Is dat ooit eerder bestraft?quote:Op zondag 15 september 2024 15:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inhalen onder de VSC (na de finish)
In een veel beter functionerende auto. Normaals: Norris had op het podium moeten eindigen.quote:Op zondag 15 september 2024 15:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Norris die 10 plekken achter hem begon.
Hoe dan?quote:Op zondag 15 september 2024 15:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verstappen had hier 10 punten op Norris moeten pakken.
Dat lijkt me dan weer flink overdreven. De andere RB zat zowat de hele race binnen een paar seconden van de andere McLaren.quote:Op zondag 15 september 2024 15:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
In een veel beter functionerende auto. Normaals: Norris had op het podium moeten eindigen.
Niet in de Formule 1 maar op Reddit maakte iemand de opmerking dat e.a. in een andere klasse wel eens gebeurd zou zijn.quote:
Nee.quote:Op zondag 15 september 2024 15:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
In een veel beter functionerende auto. Normaals: Norris had op het podium moeten eindigen.
Kleine voorspelling: Max wel een straf, de rest een reprimande.quote:Op zondag 15 september 2024 16:00 schreef Troel het volgende:
Maarja McLaren is ook op het matje geroepen en Perez en Sainz ook. Ben wel benieuwd of straks het hele veld straf heeft
Alles voor de show. Het zou me verbazen als er geen straf volgt.quote:Op zondag 15 september 2024 15:45 schreef Evenstar het volgende:
Als ze Max (en de anderen) hiervoor bestraffen kunnen ze toch beter het hele gedoe opdoeken hoor
Kloptquote:Op zondag 15 september 2024 16:07 schreef beantherio het volgende:
Er wordt trouwens beweerd dat Norris er melding van maakte. Een van de coureurs die gefeliciteerd werd.
Norris bestraffen voor te langzaam rijden onder VSC.quote:Op zondag 15 september 2024 16:07 schreef beantherio het volgende:
Er wordt trouwens beweerd dat Norris er melding van maakte. Een van de coureurs die gefeliciteerd werd.
Klopt die zei aan zijn team dat Verstappen aan het inhalen was.quote:Op zondag 15 september 2024 16:07 schreef beantherio het volgende:
Ik begin het meer en meer een eikel te vinden. Het is niet het eerste voorbeeld van achterbaks gedrag van hem.quote:
Want? Het lijkt mij een veiligheidsreden om niet in te halen tijdens vsc.quote:Op zondag 15 september 2024 16:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik begin het meer en meer een eikel te vinden. Het is niet het eerste voorbeeld van achterbaks gedrag van hem.
quote:Op zondag 15 september 2024 16:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Norris schijnt de melding te hebben gedaan aan het team dat Max heeft ingehaald onder geel.
Ga ik meteen even factchecken.
Het klopt. Hij zegt dat Max inhaalde onder VSC.
Was al gedaan.quote:
als je na de finish bent dus gewoon langzaam door rijdt en even de voorgangers voorbij kan om te feliciteren....quote:Op zondag 15 september 2024 16:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Want? Het lijkt mij een veiligheidsreden om niet in te halen tijdens vsc.
Ach man.quote:
Dus de veiligheid van anderen op de baan doet er niet toe.quote:Op zondag 15 september 2024 16:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
als je na de finish bent dus gewoon langzaam door rijdt en even de voorgangers voorbij kan om te feliciteren....
tja
Is al vaker gebeurd in het nabije en verdere verleden, dit is echt kolder.quote:Op zondag 15 september 2024 16:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bleef Norris wel binnen zijn delta dan?quote:Op zondag 15 september 2024 16:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
je hebt gelijk, alle 4 een zware strafquote:Op zondag 15 september 2024 16:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus de veiligheid van anderen op de baan doet er niet toe.
Dan moet er ook gekeken worden of het veilig is hard af te remmen na de streep als er ineens auto's minder hard rijden. Dit lijkt spijkers op laag water zoeken zeg maar.quote:Op zondag 15 september 2024 16:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze reden al heel langzaam. En de coureurs waren ongetwijfeld al langs de plek van de crash gereden en waren dus al op de hoogte van de situatie.quote:Op zondag 15 september 2024 16:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mja, met een veel lagere snelheid dan bij een normale VSC en niet in de buurt van de reden van de VSC..quote:Op zondag 15 september 2024 16:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Inhalen onder VSC?quote:Op zondag 15 september 2024 16:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Is al vaker gebeurd in het nabije en verdere verleden, dit is echt kolder.
vind het ook wel erg kinderachtig als iemand hierover een melding neerlegt bij het teamquote:Op zondag 15 september 2024 16:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, met een veel lagere snelheid dan bij een normale VSC en niet in de buurt van de reden van de VSC..
Geloof niet dat de regel hiervoor bedoeld is
Nadat de race gefinisht is....quote:
Dat lijkt me sterk, want hij verliest een pitstop aan tijd op Max.quote:Op zondag 15 september 2024 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bleef Norris wel binnen zijn delta dan?
Een veilige situatie creėer je met zijn allen. Altijd een onveilige situatie melden.quote:Op zondag 15 september 2024 16:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
vind het ook wel erg kinderachtig als iemand hierover een melding neerlegt bij het team
Norris maar schorsen voor 3 wedstrijden dan.quote:Op zondag 15 september 2024 16:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want hij verliest een pitstop aan tijd op Max.
Ja dat klopt. Dat mag ook. Maar mag het ook als de race gefinisht is en op de borden nog VSC staat vermeld? Dat is nu de vraag.quote:Op zondag 15 september 2024 16:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nadat de race gefinisht is....
quote:Op zondag 15 september 2024 16:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een veilige situatie creėer je met zijn allen. Altijd een onveilige situatie melden.
Wat is de functie van een safety car?quote:Op zondag 15 september 2024 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Dat mag ook. Maar mag het ook als de race gefinisht is en op de borden nog VSC staat vermeld? Dat is nu de vraag.
Tsja. Wat is de gegeven definitie volgens de FIA?quote:Op zondag 15 september 2024 16:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat is de functie van een safety car?
Een safety car waarborgt de veiligheid op het circuit tijdens een race.
Volgens formule1.nl
The team representative is required to report to the Stewards at 17:20, in relation to the incidentquote:Op zondag 15 september 2024 16:20 schreef Marcoss het volgende:
Waarvoor moet McLaren zich melden eigenlijk?
Pitlane infringement. Meer informatie is niet gegeven van wat ik kan zienquote:Op zondag 15 september 2024 16:20 schreef Marcoss het volgende:
Incident in de pitline. Spullen en personeel in de pitlane op het moment dat dat niet toegestaan was.quote:Op zondag 15 september 2024 16:20 schreef Marcoss het volgende:
De Safety Car is ook al binnen als de race eindigtquote:Op zondag 15 september 2024 16:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens formule1.nl
quote:Op zondag 15 september 2024 16:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Incident in de pitline. Spullen en personeel in de pitlane op het moment dat dat niet toegestaan was.
Dat inderdaadquote:Op zondag 15 september 2024 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
The team representative is required to report to the Stewards at 17:20, in relation to the incident
below:
The Stewards
From The Stewards
To The Team Manager,
McLaren Formula 1 Team
Document 56
Date 15 September 2024
Time 17:14
Team McLaren Formula 1 Team
Reason Alleged breach of Article 34.13 of the FIA Formula One Sporting Regulations – Team
personnel and equipment in Pit Lane during the Race.
VSC, niet SCquote:Op zondag 15 september 2024 16:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens formule1.nl
Maar dat kon ik niet vinden;)quote:
Waarschijnlijk gelden de regels ook na de finish (anders hoeven ze zich niet te melden), maar die is vast niet bedoeld voor dit soort situatiesquote:Op zondag 15 september 2024 16:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat kon ik niet vinden;)
De regulations zijn op dit moment niet te openen helaas.
Dat is in Baku inderdaad wel een dingquote:Op zondag 15 september 2024 16:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Incident in de pitline. Spullen en personeel in de pitlane op het moment dat dat niet toegestaan was.
Norris heeft overduidelijk een probleem en die remde af. Opgelostquote:
Hij ging langzamer omdat hij voorbij de finish was. Niet omdat hij een probleem had.quote:Op zondag 15 september 2024 16:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Norris heeft overduidelijk een probleem en die remde af. Opgelost
Maar dan is de vraag, reed Norris of Verstappen de juiste delta volgens het stuur?
Er is na de race toch geen deltatijd meer?quote:Op zondag 15 september 2024 16:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Norris heeft overduidelijk een probleem en die remde af. Opgelost
Maar dan is de vraag, reed Norris of Verstappen de juiste delta volgens het stuur?
Maar iets over een SC is dus totaal niet relevant in dezequote:Op zondag 15 september 2024 16:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat kon ik niet vinden;)
De regulations zijn op dit moment niet te openen helaas.
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 september 2024 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is na de race toch geen deltatijd meer?
Je vergeet deze refel:quote:
Na de finish is de race afgelopen.quote:56.1 The VSC procedure may be initiated to neutralise a practice session, sprint session or a race upon the order of the clerk of the course.
a) It will normally be used when double waved yellow flags are needed on any section of
track and Competitors or officials may be in danger, but the circumstances are not such
as to warrant use of the safety car itself.
Als er een vsc is, is er een deltatijd. Als er geen deltatijd was, kan er dus geen vsc meer zijn...quote:Op zondag 15 september 2024 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 september 2024 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik zie wel een delta op Norris zijn stuurquote:
Daarom. Na de race, in een gebied waar de crash niet was -> niets aan de hand.quote:Op zondag 15 september 2024 16:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Als er een vsc is, is er een deltatijd. Als er geen deltatijd was, kan er dus geen vsc meer zijn...
Maarja, we horen het vanzelf.quote:Op zondag 15 september 2024 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom. Na de race, in een gebied waar de crash niet was -> niets aan de hand.
Misschien moeten ze het zeuren eens bestraffen. Het is racen, geen pussycompetitie?
Max reed ten tijde van de vlag ruim 20 seconden achter Norris. Als er een deltatijd was dan heeft Norris zich er niet aan gehoudenquote:Op zondag 15 september 2024 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Hoezo niet? Ik zie wel een delta op Norris zijn stuur
Van de laatste ronde vd race?quote:Op zondag 15 september 2024 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Stewards zijn degenen die moeten oordelen, hoeven ook geen zaak te hebbenquote:Op zondag 15 september 2024 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max reed ten tijde van de vlag ruim 20 seconden achter Norris. Als er een deltatijd was dan heeft Norris zich er niet aan gehouden
Nu was er geen deltatijd meer, want de race is afgelopen, waardoor de stewards geen zaak hebben.
Maar het gaat niet over deltatijden maar over mogelijk ongeoorloofd inhalen.quote:Op zondag 15 september 2024 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max reed ten tijde van de vlag ruim 20 seconden achter Norris. Als er een deltatijd was dan heeft Norris zich er niet aan gehouden
Nu was er geen deltatijd meer, want de race is afgelopen, waardoor de stewards geen zaak hebben.
Ja, maar dat telt dan niet meer. Einde race is het klaar. Dan maakt het niet uit hoe lang het duurt voordat je weer terug bij de pits komt.quote:Op zondag 15 september 2024 16:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
De mod heeft het over een deltatijd. En omdat de VSC niet bestond en het buiten de crashzone was is inhalen imo wel toegestaanquote:Op zondag 15 september 2024 16:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar het gaat niet over deltatijden maar over ongeoorloofd inhalen.
Op het moment dat iemand voor je zich niet aan de deltatijd houdt, moet je dus of gevaarlijk hard remmen, of er langs. Mochten er dus consequenties zijn voor de vier inhalers, dan lijkt het me dat er ook consequenties horen te zijn voor de rijders die zich niet aan de deltatijd hielden, waardoor anderen vanwege veiligheidsredenen inhaalden. Een en ander is niet los van elkaar te zien wat mij betreft.quote:Op zondag 15 september 2024 16:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar het gaat niet over deltatijden maar over mogelijk ongeoorloofd inhalen.
I don't know what happenedquote:Op zondag 15 september 2024 16:51 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bij nader inzien geen race incident maar de schuld van Sainz.
Het is iets meer de schuld van Sainz als ik het zo zie. Hij had denk ik niet verwacht dat Perez er nog zou zittenquote:Op zondag 15 september 2024 16:51 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iemand op je af zien komen en ook gewoon lekker rechtdoor blijven planken.quote:Op zondag 15 september 2024 16:51 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik zie NIETS in de Summons-documenten staan over delta'squote:Op zondag 15 september 2024 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De mod heeft het over een deltatijd. En omdat de VSC niet bestond en het buiten de crashzone was is inhalen imo wel toegestaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |