abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214930713
Dag allen,

Ik heb nu bijna 3 jaar getrouwd met mijn partner. Wij zijn beiden hard werkende mensen en verdienen bovenmodaal. Wij hebben dan ook geen geldzorgen. Echter, is mijn partner van mening dat zij als vrouw niet hoeft bij te dragen aan de gezamenlijke lasten, omdat de man daarvoor is en ik met mijn inkomen dat makkelijk zelfstandig zou kunnen bekostigen. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik vind dat wij samen geld verdienen, dus ook samen moeten sparen en onze lasten moeten dragen. Zij ziet dit niet zo, en ook haar vriendinnen zouden dit niet doen. Ik heb gezegd dat ik het wel wil, dus zij doet dit zonder overtuiging en met tegenzin. Bij iedere ruzie komt het ook terug en begint ze te schreeuwen dat ik geen man ben, haar vader en broer zou dat wel zijn en daarom hebben zij wel kinderen en ik niet.

Een ander probleem naast dat ze weinig respect voor mij heeft, dat ze bij boosheid opstaat en ineens met stoelen begint te gooien, mijn drinken leeggiet en scheldend naar de slaapkamer loopt. Wij zijn eerder 5 maanden uit elkaar geweest en zij zou beterschap tonen, maar we zijn weer terug bij af.

Wij hebben wekelijks ruzie en praten dagen niet met elkaar. Ik wil vader worden als midden 30-er, maar in deze situatie wil ik dat ook weer niet. Zij gebruikt dit ook richting mij; 'Als je vader wil worden moeten wel een aantal zaken geregeld worden..', zegt zij dan.

Ik heb heb net even gelezen wat de symptomen en gedragingen zijn van mensen die borderline hebben, en zij voldoet aan alle symptomen. Dit baart mij zorgen, ook omdat het al 3 jaar niet goed gaat. Ik heb altijd gedacht dat het met tijd zou weggaan, maar dit lijkt mij gewoon karakter.

Ook tijdens vakanties, we zijn laatst 5 weken in Japan geweest en ook daar regelmatig ruzie. Het lijkt erop dat wij niet voor elkaar zijn gemaakt, ook haar sociale media, je zou niet zeggen dat ze getrouwd of in een relatie zit. Ook dat wij hand in hand liepen is lang geleden. Er is geen respect naar elkaar en dus ook geen liefde. Ik roep dan ook vaak dat ik er geen zin meer in heb, maar omdat we toch bij elkaar blijven, doet het haar niks meer. Ze zegt dat ik maar moet wegwezen als ik er geen zin meer in heb.

Ze is ook heel koud en afstandelijk richting mijn familie en ouders. Ze wil er nooit heen en als ze er zijn, is ze heel druk bezig op haar telefoon. Totaal geen interactie of interesse vanuit haar kant. Ook als anderen het gesprek willen aangaan, reageert ze bot en kortaf.

Ik weet niet wat ik moet. Moet ik gewoon weg uit huis, een week? Maar ben bang dat ze dan alles kapot maakt thuis en zelfs zal vreemdgaan, want daar dreigt zij ook mee als ze erg boos is.

Ik weet het echt niet. Ik geloof ook niet in relatietherapie, omdat er in 3 jaar en 5 maanden uit elkaar te zijn geweest, niets is verholpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nats100 op 09-09-2024 03:58:14 ]
pi_214930741
Uit welke cultuur komt zij? En welke cultuur kom jij uit ?
pi_214930743
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 02:55 schreef Scorpie het volgende:
Uit welke cultuur komt zij? En welke cultuur kom jij uit ?
Beiden niet-westers, maar we zijn niet conservatief, zo leven wij ook niet, maar als het om geld gaat, dan lijkt ze wel daar naar te mikken. Mijn moeder en vader delen nog steeds alle kosten en alle inkomen genieten zij beiden van, dus ik ken die hele denkrichting niet.

Het valt mij dan ook op, dat zij dit continu bespreekbaar maakt bij een ruzie. Blijkbaar knaagt het heel erg aan haar, dat zij bijdraagt dat het bij zo een ruzie eruit floept.
pi_214930745
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 02:57 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Beiden niet-westers, maar we zijn niet conservatief, zo leven wij ook niet, maar als het om geld gaat, dan lijkt ze wel daar naar te mikken. Mijn moeder en vader delen nog steeds alle kosten en alle inkomen genieten zij beiden van, dus ik ken die hele denkrichting niet.

Het valt mij dan ook op, dat zij dit continu bespreekbaar maakt bij een ruzie. Blijkbaar knaagt het heel erg aan haar, dat zij bijdraagt dat het bij zo een ruzie eruit floept.
Nou zij houdt er behoorlijk klassieke rolverdelingen op na, en dat zit jullie in de weg.

Daarnaast is zij niet de ware voor jou maar dat weet je stiekem allang, want zelfs al los je deze problemen met geldverdeling enzo op, de ruzies waar dat bij naar boven wordt gehaald blijven doorgaan.

Waar gaan die ruzies over? Zijn het kleine dingen? En worden er dan door jullie beiden een hele hoop dingen bij gehaald ?
  maandag 9 september 2024 @ 03:07:35 #5
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930748
Een persoon verandert niet makkelijk.

Wat zij doet is manipulatie.
Ze dreigt erop los, heeft overduidelijk geen respect voor je.
Ze blijft bij je voor je inkomsten. Zo kan zij prinsheerlijk haar eigen geld uitgeven zonder zich zorgen te hoeven maken over de rekeningen.

quote:
Bij iedere ruzie komt het ook terug en begint ze te schreeuwen dat ik geen man ben, haar vader en broer zou dat wel zijn en daarom hebben zij wel kinderen en ik niet.
Emasculatie. Duidelijk teken dat ze geen respect heeft. Emotionele misbruik.
Ze valt je op emotioneel niveau aan om jou onzeker te maken.

quote:
Een ander probleem naast dat ze weinig respect voor mij heeft
Zeg maar gewoon "absoluut geen respect".
quote:
Wij zijn eerder 5 maanden uit elkaar geweest en zij zou beterschap tonen, maar we zijn weer terug bij af.
Allemaal bullshit. Hetzelfde geldt voor vreemdgaan "ohhh ik heb zo'n spijt! Ik zal het nooooooooit meer doen!"
Door het uit elkaar gaan ging haar levensstijl waarschijnlijk naar beneden omdat zij toegang had tot jouw inkomsten. Daar gaat het haar om.

quote:
Wij hebben wekelijks ruzie en praten dagen niet met elkaar.
En dat is ruzie die zij grotendeels veroorzaakt zeker? Gewoon een gokje.

quote:
Ik wil vader worden als midden 30-er, maar in deze situatie wil ik dat ook weer niet.
Pro-tip: NIET met haar. Gewoon braaf condoom gebruiken (en legen/weggooien waar zij er niet bij kan. Ze zal je nog babytrappen straks als ze beseft dat je weggaat).

quote:
Zij gebruikt dit ook richting mij; 'Als je vader wil worden moeten wel een aantal zaken geregeld worden..', zegt zij dan.
Manipulatie, gaslighting.
Waarom ben je nog bij haar?

quote:
Ik heb heb net even gelezen wat de symptomen en gedragingen zijn van mensen die borderline hebben, en zij voldoet aan alle symptomen.
Deze gedragingen vallen ook onder "Narcistische persoonlijkheidsstoornis" volgens mij.

quote:
Dit baart mij zorgen, ook omdat het al 3 jaar niet goed gaat.
Je bent 3 jaar getrouwd en vanaf dag 1 ging het al niet goed?
Klinkt als bait & switch. Narcisme.

quote:
Ik heb altijd gedacht dat het met tijd zou weggaan, maar dit lijkt mij gewoon karakter.
Nee. Een persoon veranderd niet zomaar.

quote:
Ook tijdens vakanties, we zijn laatst 5 weken in Japan geweest en ook daar regelmatig ruzie.
Omdat ze haar zin niet krijgt zeker?

quote:
Ze zegt dat ik maar moet wegwezen als ik er geen zin meer in heb.
Gewoon gaan.

quote:
Ze is ook heel koud en afstandelijk richting mijn familie en ouders. Ze wil er nooit heen en als ze er zijn, is ze heel druk bezig op haar telefoon. Totaal geen interactief of interesse vanuit haar kant. Ook als anderen het gesprek willen aangaan, reageert ze bot en kortaf.
Alles draait om haar. Klinkt gevalletje narcisme.

quote:
Ik weet niet wat ik moet.
Dat weet je wel. Je bent echter gebroken en durft zoals ik het lees niet van haar af.
Van wie is de woning? Van jou? Haar? Gezamenlijk?

quote:
Moet ik gewoon weg uit huis, een week? Maar ben bang dat ze dan alles kapot maakt thuis en zelfs zal vreemdgaan, want daar dreigt zij ook mee als ze erg boos is.
Scheiden.
Van te voren foto's maken van alles en dit aan je advocaat overhandigen.
Zo kan je volgens mij ook aangifte doen bij de politie van vernieling straks.
Dat dreigen met vreemdgaan - zal mij niets verbazen als ze dat al niet stiekem doet. Dan wel emotioneel, dan wel fysiek.
Ze toont al aan absoluut geen respect voor je te hebben. Als ze vaak van huis is heeft ze alle kans hiervoor.
Als ze haar scherm verbergt/wegdraait, de kamer uitloopt als ze gebeld wordt et cetera weet je wel hoe laat het is.

quote:
Ik weet het echt niet.
Gewoon scheiden. Dit is hem niet. Dat is al duidelijk.

quote:
Ik geloof ook niet in relatietherapie
Relatietherapie gaat niet helpen. Ze is manipulatief. Ze zal mooi weer spelen bij de therapeut.
quote:
, omdat er in 3 jaar en 5 maanden uit elkaar te zijn geweest, niets is verholpen.
Zoals ik het lees ben je beter af als je gaat scheiden.
Je bent 3 jaar kwijt, dat is jammer MAAR je bent nog jong en kan je leven snel weer opbouwen.
pi_214930749
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou zij houdt er behoorlijk klassieke rolverdelingen op na, en dat zit jullie in de weg.

Daarnaast is zij niet de ware voor jou maar dat weet je stiekem allang, want zelfs al los je deze problemen met geldverdeling enzo op, de ruzies waar dat bij naar boven wordt gehaald blijven doorgaan.

Waar gaan die ruzies over? Zijn het kleine dingen? En worden er dan door jullie beiden een hele hoop dingen bij gehaald ?
Ik heb ook tegen haar gezegd, mocht jij niet willen of kunnen werken, dan neem ik alle lasten op mij, dat is het probleem niet, maar ik ga niet 50% van mijn inkomen inleveren, terwijl jij 100% van je inkomen aan kleding en uitjes gaat spenden, dit is toch oneerlijk. Zegt ze nee hoor, de man hoort dit te regelen.

En ja, waar gaan de ruzies over:
- Ze vraagt of ze een tas kan kopen voor ¤ 2.000. Ik zeg nee, want we sparen voor een koophuis en je hebt 9 maanden terug nog een dure tas van mij gehad. Loopt ze boos weg, want is haar geld en mag toch niet zelf uitgeven;
- Ik vraag om mee te gaan naar mijn ouders. Ze gaat met veel gezeik en tegenzin mee, en zegt twee uur lang geen woord, kijkt mijn ouders of broers niet eens aan en zegt na 1,5 uur of we naar huis kunnen. Als we thuis zijn geef ik aan dat ik het niet weer leuk vond bij mijn ouders met haar samen en dit al drie jaar lang. Hierop reageert zij boos en loopt weg;
- Soms geef ik aan dat ik vader wil worden, komt zij met een hele waslijst aan voorwaarden voordat ik vader kan worden, dan word ik boos en hebben we ook ruzie.

Ja, geen grote dingen, maar heel veel kleine dingen en er is ook geen warmte of barmhartigheid e.d. Zeker als ik het vergelijk met vrienden en familie die getrouwd zijn, dan denk ik: we wonen ruim, gaan 5/6 keer per jaar op vakantie, hebben mooie auto, kunnen lekker sparen, maar toch lukt het niet.
pi_214930750
Run, Nats100, run!
pi_214930753
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:09 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik heb ook tegen haar gezegd, mocht jij niet willen of kunnen werken, dan neem ik alle lasten op mij, dat is het probleem niet, maar ik ga niet 50% van mijn inkomen inleveren, terwijl jij 100% van je inkomen aan kleding en uitjes gaat spenden, dit is toch oneerlijk. Zegt ze nee hoor, de man hoort dit te regelen.

- Ze vraagt of ze een tas kan kopen voor ¤ 2.000. Ik zeg nee, want we sparen voor een koophuis en je hebt 9 maanden terug nog een dure tas van mij gehad. Loopt ze boos weg, want is haar geld en mag toch niet zelf uitgeven;
- Ik vraag om mee te gaan naar mijn ouders. Ze gaat met veel gezeik en tegenzin mee, en zegt twee uur lang geen woord, kijkt mijn ouders of broers niet eens aan en zegt na 1,5 uur of we naar huis kunnen. Als we thuis zijn geef ik aan dat ik het niet weer leuk vond bij mijn ouders met haar samen en dit al drie jaar lang. Hierop reageert zij boos en loopt weg;
- Soms geef ik aan dat ik vader wil worden, komt zij met een hele waslijst aan voorwaarden voordat ik vader kan worden, dan word ik boos en hebben we ook ruzie.

Ja, geen grote dingen, maar heel veel kleine dingen en er is ook geen warmte of barmhartigheid e.d. Zeker als ik het vergelijk met vrienden en familie die getrouwd zijn, dan denk ik: we wonen ruim, gaan 5/6 keer per jaar op vakantie, hebben mooie auto, kunnen lekker sparen, maar toch lukt het niet.
Klinkt niet echt als een huwelijk uit liefde maat.
pi_214930754
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:09 schreef Inbox het volgende:
Run, Nats100, run!
Verklaar nader.
pi_214930755
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:11 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Verklaar nader.
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:11 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Verklaar nader.
Lees je eigen openingspost door.

Dit is gewoon geen gezonde relatie/huwelijk in mijn ogen.
pi_214930756
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Klinkt niet echt als een huwelijk uit liefde maat.
Zij verdient zelf ook bovenmodaal. Ik verdien ook heel goed, maar ik heb ook tegen haar gezegd, jij bent hier niet voror mij, maar voor het leven die ik je te bieden heb. Zegt ze nee, ik kan alles ook zelf bekostigen op mij zelf. Dat is ook waar, dus ik weet het niet. Is ze bang om alleen te zijn, denkt zij mij wel te kunnen veranderen dat ik haar continu gelijk zal geven. Weet het echt niet.

Ik heb serieus ook het gevoel dat zij gewoon mentale problemen heeft en dit allemaal onbewust doet.
  maandag 9 september 2024 @ 03:18:45 #12
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930763
quote:

[..]
terwijl jij 100% van je inkomen aan kleding en uitjes gaat spenden,
Uitjes? Waarheen?

quote:
Kortom, ze wil een luxe levensstijl. Jij mag alle kosten dekken zodat zij illusie kan wekken bij haar vriendinnen. Narcisme.

quote:
Ze houdt je aan het lijntje, dat is wel duidelijk. Zelfs als jij aan die waslijst zou voldoen zou ze weer andere onzin verzinnen.
Ik kan je vertellen: Als zij straks plots zwanger is: Eerst vaderschapstest voor je iets met de geboorteregister doet.

quote:
Ze is een gebruiker. Ze gebruikt jou voor haar levensstijl.
Je bent maar net 3 jaar getrouwd en zo te lezen geen koophuis. Dat is erg gunstig want zo wordt jij niet genaaid als je gaat scheiden.

quote:
maar ik heb ook tegen haar gezegd, jij bent hier niet voror mij, maar voor het leven die ik je te bieden heb. Zegt ze nee, ik kan alles ook zelf bekostigen op mij zelf.
Zichzelf sterk over doen komen.

quote:
Ik heb serieus ook het gevoel dat zij gewoon mentale problemen heeft en dit allemaal onbewust doet.
Narcisme is een feit zo te lezen.

In ieder geval; als ik jouw berichten zo lees zie ik dat je emotioneel niet helemaal goed in orde bent.
Je komt over als iemand die erg onzeker is over de situatie terwijl, als je het vanuit een derde perspectief zou lezen, je waarschijnlijk zelf een duidelijke conclusie kon stellen dat de persoon beter af zou zijn met een scheiding. Ik zeg dit niet om je aan te vallen maar omdat je overkomt als iemand die een "zetje" of "schop onder de kont" nodig heeft om in actie te komen.
pi_214930766
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:07 schreef Ricje het volgende:
masculatie. Duidelijk teken dat ze geen respect heeft. Emotionele misbruik.
Ze valt je op emotioneel niveau aan om jou onzeker te maken.
Heeft zij dan niet door dat dit gedrag haar huwelijk kapot maakt en wat wil zij hiermee bereiken? Een onzekere man?

quote:
Allemaal bullshit. Hetzelfde geldt voor vreemdgaan "ohhh ik heb zo'n spijt! Ik zal het nooooooooit meer doen!"
Door het uit elkaar gaan ging haar levensstijl waarschijnlijk naar beneden omdat zij toegang had tot jouw inkomsten. Daar gaat het haar om.
Ze heeft geen directe toegang tot mijn geld, wel tot mijn auto's en vakanties die ik allemaal bekostig. Daarnaast stort ik bijna 4000 euro naar de gezamenlijke rekening en zij maar 1500 en houdt nog steeds 1500 netto zelf over, maar wil dat zelfs niet inleveren voor haar huwelijk, lijkt het. En wij zitten te kijken naar woningen van 8/9 ton, maar we stellen steeds uit door ruzies, lijkt bijna op een teken van god en dat wij na 3 jaar nog steeds geen kinderen hebben (terwijl we geen condoom gebruiken) lijkt ook een teken van god :).

quote:
Omdat ze haar zin niet krijgt zeker?
Echt hele kleine dingen. Dat zij bijvoorbeeld iets wil en ik zeg van niet, dat zij dan ineens heel koud en afstand
elijk doet. Zo hebben wij dan 1 week geen contact.

quote:
Alles draait om haar. Klinkt gevalletje narcisme.
Ze riep net ook uit boosheid, ik doe altijd leuk mee bij je ouders, maar vanuit mijn hart haat ik jullie zo erg. Ik denk dat zij dit gewoon meent. Ik ga wel gewoon vrolijk naar haar ouders en ga het gesprek gewoon aan. Ben open en eerlijk, maar zij speelt het allemaal. Ik vraag mij echt af, waarom is zij bij mij.
pi_214930767
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:18 schreef Ricje het volgende:
Uitjes? Waarheen?
Vriendinnen, haar eigen ouders enzovoort.

quote:
Narcisme is een feit zo te lezen.

In ieder geval; als ik jouw berichten zo lees zie ik dat je emotioneel niet helemaal goed in orde bent.
Je komt over als iemand die erg onzeker is over de situatie terwijl, als je het vanuit een derde perspectief zou lezen, je waarschijnlijk zelf een duidelijke conclusie kon stellen dat de persoon beter af zou zijn met een scheiding. Ik zeg dit niet om je aan te vallen maar omdat je overkomt als iemand die een "zetje" of "schop onder de kont" nodig heeft om in actie te komen.
Nee, eigenlijk totaal niet. Toen wij half jaar terug, 5 maanden uit elkaar waren, heb ik dat ook voor elkaar gekregen. Zij kwam bijna dagelijks aan de deur om het nog eens te proberen en na een week was het weer onrustig. Ik vind haar zielig en ook haar ouders en wil haar niet na 3 jaar zo even voor de deur gooien. Ik heb vandaag ook gezegd, dat zij de auto mag hebben en meenemen, dat ik het echt niet meer zie zitten met haar. Zegt ze ja ja, ik kan een betere auto kopen zelf, heb niks van je nodig. Als je wil, ga maar zelf weg.
pi_214930769
Nog iets: bij iedere ruzie trekt ze de hele spaarrekening leeg. Ik word daar niet eens boos om. Ik geef dan aan dat het heel veel over haar zegt dat ze meteen de spaarrekening leeg zuigt bij een ruzie. ik heb ook gezegd, dat zij dat ook mee mag nemen als ze vertrekt.
  maandag 9 september 2024 @ 03:31:03 #16
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930771
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:20 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Heeft zij dan niet door dat dit gedrag haar huwelijk kapot maakt en wat wil zij hiermee bereiken? Een onzekere man?
Dat boeit ze in de meeste gevallen niet.
Het doel is om de partner zwak te maken. Af en toe wat liefde toe sprenkelen en dan weer tegengas geven. Warm en koud.
Op deze wijze doen ze hun slachtoffer twijfelen (wat bij jou goed zichtbaar is) en zullen ze minder snel overgaan tot actie.

Pas als de werkelijke realisatie er is dat ze je verliest zal ze
OF zogenaamd tijdelijk weer lief tegen je doen en je van alles geven.
OF het haar niet doen en je verbaal kapot proberen te maken.
Wees wijs: Als je confrontaties met haar aangaat, neem alles op. Zodoende kan ze niets tegen je gebruiken.

quote:
Ze heeft geen directe toegang tot mijn geld
Jij betaald alles dus ze kan met haar eigen geld haar levensstijl veroorloven.

quote:
, wel tot mijn auto's en vakanties die ik allemaal bekostig.
Wat haar dus geen geld kost.
quote:
Daarnaast stort ik bijna 4000 euro naar de gezamenlijke rekening en zij maar 1500 en houdt nog steeds 1500 netto zelf over, maar wil dat zelfs niet inleveren voor haar huwelijk, lijkt het. En wij zitten te kijken naar woningen van 8/9 ton, maar we stellen steeds uit door ruzies, lijkt bijna op een teken van god
In ieder geval minder bezittingen om te verdelen tijdens de scheiding ;)

quote:
en dat wij na 3 jaar nog steeds geen kinderen hebben (terwijl we geen condoom gebruiken) lijkt ook een teken van god :).
Als je na 3 jaar geen condoom nog steeds geen kinderen hebt gebruikt zij of de pil of heeft zij een spiraaltje OF is 1 van jullie 2 onvruchtbaar. In elk geval houdt ze je dan alsnog aan het lijntje.

quote:
[..]
Echt hele kleine dingen. Dat zij bijvoorbeeld iets wil en ik zeg van niet, dat zij dan ineens heel koud en afstand
elijk doet. Zo hebben wij dan 1 week geen contact.
Dat geen contact hebben IS narcisme. Het is emotioneel misbruik.
Zo probeert ze haar zin af te dwingen. Goed dat je er niet in mee gaat.

quote:
Ze riep net ook uit boosheid, ik doe altijd leuk mee bij je ouders,
Lees even wat je boven schreef.
Wat zij nu doet is gaslighten
quote:
Bij gaslighting verdraait iemand steeds de waarheid waardoor jij aan jezelf gaat twijfelen. Dit geeft de gaslighter macht, terwijl jij meer en meer afhankelijk wordt van hem of haar. Dit gebeurt vaak op een subtiele manier waardoor het lang kan duren voordat jij het doorhebt.
quote:
Ik vraag mij echt af, waarom is zij bij mij.
Dat antwoord heb ik je al gegeven en dat heb je zelf ook al gegeven.
Door jouw inkomsten en door toegang tot jouw auto's en omdat jij alles bekostigt kan zij haar levensstijl onderhouden en x aantal jaar langdurig op vakantie terwijl ze van haar eigen centen dure merk spul kan kopen.
DAAR gaat het haar om.

Hoe langer zij bij jou blijft, hoe langer zij straks alimentatie krijgt van jou. Wees wijs, je bent nog jong. Zet er een streep doorheen. Neem je zelfrespect terug!
pi_214930775
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:31 schreef Ricje het volgende:
Het doel is om de partner zwak te maken. Af en toe wat liefde toe sprenkelen en dan weer tegengas geven. Warm en koud.
Op deze wijze doen ze hun slachtoffer twijfelen (wat bij jou goed zichtbaar is) en zullen ze minder snel overgaan tot actie.

Pas als de werkelijke realisatie er is dat ze je verliest zal ze
OF zogenaamd tijdelijk weer lief tegen je doen en je van alles geven.
OF het haar niet doen en je verbaal kapot proberen te maken.
Wees wijs: Als je confrontaties met haar aangaat, neem alles op. Zodoende kan ze niets tegen je gebruiken.

Jij hebt het echt door, want als ik mijn ouders hierover spreek of een vriend die ik heel lang ken, die zeggen dat ik ook naar mijn eigen handelingen moeten kijken en daardoor denk ik steeds: ligt het aan mij?

In het eerste jaar betrapte ik haar op het maken van video's en opnamens tijdens ruzies. Dat heeft wel een grote mate van onbetrouwbaarheid aangewakkerd bij mij. Ze gaf ook aan dat als wij zouden scheiden, zij mij niet makkelijk zou maken, omdat ik haar het huwelijk ook niet makkelijk heb gemaakt.

Ja net zoals vandaag. Ruzie aan tafel, daarna gaat ze naar de slaapkamer, na 3 uur komt ze ineens bij mij liggen met een thee voor haar en voor mij. Belanden we weer in een ruzie, giet ze mijn thee leeg en gooit met een stoel en gaat weer naar de slaapkamer.

Wat zal ik doen? Bespreken met mijn ouders of wegvliegen?
pi_214930777
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:31 schreef Ricje het volgende:
Doet zij dit bewust? En waar heeft ze dit van geleerd? Dit komt niet op in je?
pi_214930779
Als mijn partner bij een ruzie gelijk spaargeld gaat opnemen is het wel klaar. Je partner is niet te vertrouwen vriend.

Pak je ballen even uit haar nachtkastje en vraag een scheiding aan man.
pi_214930780
quote:
Ze houdt je aan het lijntje, dat is wel duidelijk. Zelfs als jij aan die waslijst zou voldoen zou ze weer andere onzin verzinnen.
Ik kan je vertellen: Als zij straks plots zwanger is: Eerst vaderschapstest voor je iets met de geboorteregister doet.
Ze zijn getrouwd. Voor de wet is hij dan automatisch de vader en daar hoeft ie niet de biologische vader voor te zijn.
pi_214930781
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:38 schreef Scorpie het volgende:
Als mijn partner bij een ruzie gelijk spaargeld gaat opnemen is het wel klaar. Je partner is niet te vertrouwen vriend.

Dat is ook wat ik zeg. Ze zegt dat ze haar zelf in bescherming neemt, zodat ze niet met lege handen blijft.
  maandag 9 september 2024 @ 03:42:42 #22
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930784
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:24 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Vriendinnen? Voor de aanzien. Op die uitjes zullen ze waarschijnlijk "los gaan" (vreemd gaan).

quote:
Nee, eigenlijk totaal niet. Toen wij half jaar terug, 5 maanden uit elkaar waren, heb ik dat ook voor elkaar gekregen. Zij kwam bijna dagelijks aan de deur om het nog eens te proberen en na een week was het weer onrustig.
Zie hier.... Precies wat ik zei: Voor haar levensstijl.

quote:
Ik vind haar zielig en ook haar ouders en wil haar niet na 3 jaar zo even voor de deur gooien.
Je leeft maar 1 keer. Leef je eigen leven en laat haar gaan.
Wil je straks ergens in de 40 zijn en nog steeds geen kinderen hebben?

quote:
Ik heb vandaag ook gezegd, dat zij de auto mag hebben en meenemen, dat ik het echt niet meer zie zitten met haar. Zegt ze ja ja, ik kan een betere auto kopen zelf, heb niks van je nodig. Als je wil, ga maar zelf weg.
Illusie opwekken.
Waarom is ZIJ dan nog bij jou, als het niet om jouw auto's, vakanties en dergelijke gaat? Denk alsjeblieft even logisch na.
Het is niet omdat zij bang is om alleen te zijn. Denk jij werkelijk dat zij zonder jouw centen, jouw auto's en jouw geld op langdurige vakanties kan gaan? Uitjes kan betalen voor haar vriendinnen? Dure merk spullen kan kopen als zij zelf rekeningen moet betalen? Wees eens eerlijk.

quote:
Nog iets: bij iedere ruzie trekt ze de hele spaarrekening leeg. Ik word daar niet eens boos om. Ik geef dan aan dat het heel veel over haar zegt dat ze meteen de spaarrekening leeg zuigt bij een ruzie. ik heb ook gezegd, dat zij dat ook mee mag nemen als ze vertrekt.
"De hele spaarrekening" waar grotendeels JOUW geld op staat. Maar zij kan niet bij je geld hoor...
Als het haar daadwerkelijk niet om het geld of jouw bezittingen ging, waarom doet zij dat dan?

Dit is wat narcisten doen.
Onzekerheid opwekken, je laten twijfelen, je realiteit kapot maken, je verkeerd laten denken. Ze maken je op den duur mentaal kapot.

Als je waardevolle spullen hebt, gewoon eens ergens anders stallen als zij niet thuis is en dan je spullen pakken. Je telefoon een paar dagen op stil zetten.
Wel van te voren foto's maken van alle bezittingen in je huis (schade claims, voor je advocaat et cetera).

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:24 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Vriendinnen? Voor de aanzien. Op die uitjes zullen ze waarschijnlijk "los gaan" (vreemd gaan).

quote:
Nee, eigenlijk totaal niet. Toen wij half jaar terug, 5 maanden uit elkaar waren, heb ik dat ook voor elkaar gekregen. Zij kwam bijna dagelijks aan de deur om het nog eens te proberen en na een week was het weer onrustig.
Zie hier.... Precies wat ik zei: Voor haar levensstijl.

quote:
Ik vind haar zielig en ook haar ouders en wil haar niet na 3 jaar zo even voor de deur gooien.
Je leeft maar 1 keer. Leef je eigen leven en laat haar gaan.
Wil je straks ergens in de 40 zijn en nog steeds geen kinderen hebben?

quote:
Ik heb vandaag ook gezegd, dat zij de auto mag hebben en meenemen, dat ik het echt niet meer zie zitten met haar. Zegt ze ja ja, ik kan een betere auto kopen zelf, heb niks van je nodig. Als je wil, ga maar zelf weg.
Illusie opwekken.
Waarom is ZIJ dan nog bij jou, als het niet om jouw auto's, vakanties en dergelijke gaat? Denk alsjeblieft even logisch na.
Het is niet omdat zij bang is om alleen te zijn. Denk jij werkelijk dat zij zonder jouw centen, jouw auto's en jouw geld op langdurige vakanties kan gaan? Uitjes kan betalen voor haar vriendinnen? Dure merk spullen kan kopen als zij zelf rekeningen moet betalen? Wees eens eerlijk.

quote:
"De hele spaarrekening" waar grotendeels JOUW geld op staat. Maar zij kan niet bij je geld hoor...
Als het haar daadwerkelijk niet om het geld of jouw bezittingen ging, waarom doet zij dat dan?

Onzekerheid opwekken, je laten twijfelen, je realiteit kapot maken, je verkeerd laten denken. Ze maken je op den duur mentaal kapot.

Als je waardevolle spullen hebt, gewoon eens ergens anders stallen als zij niet thuis is en dan je spullen pakken. Je telefoon een paar dagen op stil zetten.
Wel van te voren foto's maken van alle bezittingen in je huis (schade claims, voor je advocaat et cetera).

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:36 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Doet zij dit bewust? En waar heeft ze dit van geleerd? Dit komt niet op in je?
Narcisme is een persoonlijkheidsstoornis. Het doet er verder niet toe of zij dit bewust doet of niet.
Wat zij bewust doet is jou mentaal en emotioneel misbruiken en kapot maken.

Zelfs als de feiten aan je gegeven worden twijfel je nog steeds.
Zelfs als alles uitgelegd wordt twijfel je nog steeds
Twijfel twijfel
En dan de gedachte "Ja maar zij is slachtoffer" nee, dat is zij niet. JIJ bent slachtoffer.
NOOIT medelijden krijgen met een narcist. Zij zullen dit keihard tegen je gebruiken.
Al je zwakheden worden tegen je gebruikt. Jij wilt kinderen - Zij komt met eisen en dreigementen.
Jij hebt het over uit elkaar gaan, zij gebruikt zo te zien "Reverse psychology".

Het doet er niet toe wat het met haar doet. Je moet NU jezelf voorop zetten.

Stel jezelf deze vragen:
Wil ik kinderen?
Wil ik een liefdevol huwelijk?
Wil ik een gezonde toekomst?
Wil ik een gelukkig gezin?

Als het antwoord op minstens 1 van deze vragen "ja" is: Direct advocaat nemen en scheiding in werking stellen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:39 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ze zijn getrouwd. Voor de wet is hij dan automatisch de vader en daar hoeft ie niet de biologische vader voor te zijn.
Ja en nee. Als hij bewijs heeft dat hij niet de biologische vader is dan is zij de sjaak.
Er was in het verleden een zaak waarin de vrouw vreemd was gegaan en de kinderen (meerdere) niet van de man waren. De man werd in het gelijk gesteld, hoefde geen partneralimentatie of kinderalimentatie te betalen.
Ze kreeg helemaal niets van de rechter als ik het mij goed herinner.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:40 schreef Nats100 het volgende:
Dat is ook wat ik zeg. Ze zegt dat ze haar zelf in bescherming neemt, zodat ze niet met lege handen blijft.
Je weet toch zelf ook wel dat dit bullshit is?
Ze heeft waarschijnlijk DURE merkkleding, merk spullen (handtassen) et cetera. Ze heeft haar eigen geld. Ze krijgt bij een scheiding 50% van het spul in je huis. Hoezo lege handen?
pi_214930785
quote:

[..]
Nou, dan vertrouwt ze jou dus niet.
Wil je hiermee getrouwd zijn?
pi_214930793
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:42 schreef Ricje het volgende:
Illusie opwekken.
Misschien wil ze ook niet dat haar huwelijk kapot gaat. Tuurlijk heeft zij baat bij mijn leven, maar is wel een serieuze beslissing. En wat mij ook opvalt is dat zij bij een ruzie die helemaal uit de hand is gelopen, dat zij ineens zegt waarom maak je het niet goed, alsof er niets is gebeurd?
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:42 schreef Ricje het volgende:

Ja klopt. Ik twijfel ook vaak aan mijzelf, dan denk ik als ik zo en zo had gereageerd, mijn ouders zeggen ook, soms reageer je hard naar haar, omdat ze niet weten wat ik thuis allemaal meemaak en weer zie dat zij doet alsof ze niets om mij geeft. Is toch ook raar, dat je met mij op vakantie gaat en niets deelt, alsof het je niets scheelt. We zijn drie jaar getrouwd, geen 1 foto van ons samen. Ze zegt: jij hebt het ook niet. Ik zeg maar komt het niet uit jezelf. Ik heb er nooit opgedaan, omdat jij nooit iets deelt.
pi_214930796
Was dit alles ook al het geval voor het huwelijk, of is dat pas erna gekomen?
En, als het dan voor het huwelijk ook al speelde, waarom ben je dan uberhaupt met haar getrouwd?
pi_214930797
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:55 schreef Inbox het volgende:
Was dit alles ook al het geval voor het huwelijk, of is dat pas erna gekomen?
En, als het dan voor het huwelijk ook al speelde, waarom ben je dan uberhaupt met haar getrouwd?
Nee totaal niet voor het huwelijk, omdat wij 2 keer per week bij elkaar kwamen en leuke dingen deden. Ze was zo begripvol. Het lijkt nu allemaal gespeeld, zodat zij een beter leven heeft. Ik weet het echt niet. Ik denk niet dat ze dit allemaal zelf ook wil, waarom zou je een ongelukkig huwelijk willen. Zij is gewoon geestelijk niet helemaal goed, denk ik.
pi_214930798
Haar handen trillen ook heel erg. Is dat een symptoom van iets?
  maandag 9 september 2024 @ 03:59:02 #28
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930800
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:50 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Misschien wil ze ook niet dat haar huwelijk kapot gaat. Tuurlijk heeft zij baat bij mijn leven, maar is wel een serieuze beslissing. En wat mij ook opvalt is dat zij bij een ruzie die helemaal uit de hand is gelopen, dat zij ineens zegt waarom maak je het niet goed, alsof er niets is gebeurd?
Twijfel twijfel
"Misschien misschien"
Je probeert haar jarenlange emotionele misbruik goed te praten. Niet doen.
Geef jezelf de tijd om te herstellen maar zet die scheiding onmiddellijk in. Voor JOUW toekomst, voor JOUW zelfrespect, voor JOUW dromen en voor JOUW mentale welzijn.
Jij moet leven voor jezelf. Het wordt tijd dat je jezelf voorop zet.

quote:
[..]
Ja klopt. Ik twijfel ook vaak aan mijzelf, dan denk ik als ik zo en zo had gereageerd, mijn ouders zeggen ook, soms reageer je hard naar haar, omdat ze niet weten wat ik thuis allemaal meemaak en weer zie dat zij doet alsof ze niets om mij geeft.
je had jarenlang filmpjes kunnen opnemen en dit met je ouders kunnen delen zodat zij begrip kregen.
Jouw "vrouw" kon zich zo ook als slachtoffer opstellen bij jouw ouders om jouw in een kwaad daglicht te zetten (isolatie).
Zelfs als jij anders had gereageerd had het NIETS uitgemaakt.

quote:
Is toch ook raar, dat je met mij op vakantie gaat en niets deelt, alsof het je niets scheelt. We zijn drie jaar getrouwd, geen 1 foto van ons samen. Ze zegt: jij hebt het ook niet. Ik zeg maar komt het niet uit jezelf. Ik heb er nooit opgedaan, omdat jij nooit iets deelt.
Manipulatie om je aan het twijfelen te krijgen dat jij fout zit.
Dat doet ze al jaren.
Ik ben overigens blij dat je toegeeft dat je twijfels hebt.
"Het is toch raar" Klopt. Als zij daadwerkelijk om jou had gegeven (en niet alleen wat jij haar te bieden had) dan had ze zeker herinneringen willen maken.

Wat voor werk doet zij overigens? Zal vast iets zijn waar ze wat aanzien.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:57 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Nee totaal niet voor het huwelijk, omdat wij 2 keer per week bij elkaar kwamen en leuke dingen deden. Ze was zo begripvol. Het lijkt nu allemaal gespeeld, zodat zij een beter leven heeft. Ik weet het echt niet. Ik denk niet dat ze dit allemaal zelf ook wil, waarom zou je een ongelukkig huwelijk willen. Zij is gewoon geestelijk niet helemaal goed, denk ik.
Zoals ik dus eerder zei: "Bait & switch"

quote:
Afkickverschijnselen, Ziekte van Parkinson... Ligt eraan op elke manier denk ik?
pi_214930801
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:59 schreef Ricje het volgende:
Twijfel twijfel
"Misschien misschien"
Je probeert haar jarenlange emotionele misbruik goed te praten. Niet doen.
Geef jezelf de tijd om te herstellen maar zet die scheiding onmiddellijk in. Voor JOUW toekomst, voor JOUW zelfrespect, voor JOUW dromen en voor JOUW mentale welzijn.
Jij moet leven voor jezelf. Het wordt tijd dat je jezelf voorop zet.
Ja dat is ook zo en daarom ben ik nog steeds wakker en zit ik met mijn handen in het haar.
Ze zegt ook vaak dat ze zelf ook niet weet waarom de knoop niet doorhakt, terwijl het niet loopt.

quote:
je had jarenlang filmpjes kunnen opnemen en dit met je ouders kunnen delen zodat zij begrip kregen.
Jouw "vrouw" kon zich zo ook als slachtoffer opstellen bij jouw ouders om jouw in een kwaad daglicht te zetten (isolatie).
Dat is toch geen huwelijk. Ik ga toch niet mijn partner stiekem opnemen terwijl we samen eten samen slapen. Als je al met zoiets begint, dan zegt dat ook al genoeg.

quote:
Wat voor werk doet zij overigens? Zal vast iets zijn waar ze wat aanzien.
We werken beiden op de Zuidas. Ik heb een managementfunctie en zij is uitvoerend aan het werk (ass.).
pi_214930802
quote:
Afkickverschijnselen, Ziekte van Parkinson... Ligt eraan op elke manier denk ik?
Nee, meer in relatie tot iets mentaals. Dacht ik.
pi_214930803
quote:
Bij een grote ruzie, had ik ook mijn ouders gebeld, omdat ik niet wist wat ik ermee moest, want ze begon keihard te huilen en met allerlei dingen te gooien. Toen mijn ouders er waren, begon zij ook met vazen te gooien richting mij. Toen hebben mijn ouders ook gezegd dat zij niet helemaal lekker is in haar hoofd, maar dat ik wel een keuze moest maken en er achter staan.
  maandag 9 september 2024 @ 04:09:53 #32
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930804
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 04:05 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ze zegt ook vaak dat ze zelf ook niet weet waarom de knoop niet doorhakt, terwijl het niet loopt.
Wees eens eerlijk, jij weet donders goed waarom zij die knoop niet doorhakt.
Precies dezelfde reden dat ze dagelijks langs kwam om "het weer te proberen".
Hoe je het ook wendt of keert, ze blijft je bullshitten en manipuleren.

quote:
[..]
Dat is toch geen huwelijk. Ik ga toch niet mijn partner stiekem opnemen terwijl we samen eten samen slapen. Als je al met zoiets begint, dan zegt dat ook al genoeg.
Als jouw ouders twijfels krijgen aan jouw intenties tegenover jouw vrouw, dat jij haar "hard aanpakt" of wat dan ook, dan heb jij bewijs nodig. Zelfs een stemopname tijdens een ruzie zou je enorm helpen.
Zij kan zich later anders in een slachtofferrol wurmen en anderen tegen je keren.
Je huwelijk was jaren geleden al afgelopen vrees ik. Sorry.
pi_214930806
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 04:09 schreef Ricje het volgende:

[..]
Wees eens eerlijk, jij weet donders goed waarom zij die knoop niet doorhakt.
Precies dezelfde reden dat ze dagelijks langs kwam om "het weer te proberen".
Hoe je het ook wendt of keert, ze blijft je bullshitten en manipuleren.
[..]
Als jouw ouders twijfels krijgen aan jouw intenties tegenover jouw vrouw, dat jij haar "hard aanpakt" of wat dan ook, dan heb jij bewijs nodig. Zelfs een stemopname tijdens een ruzie zou je enorm helpen.
Zij kan zich later anders in een slachtofferrol wurmen en anderen tegen je keren.
Je huwelijk was jaren geleden al afgelopen vrees ik. Sorry.
Ja, maar zij wil ook verder neem ik aan en niet iedere week met ruzie het weekend doorbrengen.

Ik wil anderen niet beinvloeden of mijn gelijk halen. Ik zit hiermee en wil er vanaf. Mijn ouders zullen altijd achter mij staan.

Soms vraagt ze ineens aan mij of ze in mijn telefoon mag kijken en als ik het niet afgeef, zegt ze je praat zeker met andere meiden. Heel raar. Of vroeger ging ze continu in mijn laptops froemelen, heeft ze zelfs foto's van mijn ex van 8 jaar terug gevonden en naar mij toe gestuurd. Heel raar allemaal.
  maandag 9 september 2024 @ 04:22:08 #34
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214930810
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 04:13 schreef Nats100 het volgende:
Ja, maar zij wil ook verder neem ik aan en niet iedere week met ruzie het weekend doorbrengen.
Ik denk niet dat je doorhebt hoe een narcist werkt.
Het zijn net bloedzuigers. Ze blijven doorgaan tot ze je leeg hebben gevreten of tot je ze van je af hebt getrokken.

quote:
Soms vraagt ze ineens aan mij of ze in mijn telefoon mag kijken en als ik het niet afgeef, zegt ze je praat zeker met andere meiden.
Dit lijkt mij projectie. Vreemdgangers projecteren soms op hun partner en krijgen de gedachte dat de partner vreemd gaat. Plotseling willen ze in de telefoon kijken, zijn ze verdacht als de partner met anderen praat et cetera.
herinner je haar dreigement van je eerdere bericht en mijn reactie daarop?

quote:
Of vroeger ging ze continu in mijn laptops froemelen, heeft ze zelfs foto's van mijn ex van 8 jaar terug gevonden en naar mij toe gestuurd. Heel raar allemaal.
Onzekerheid en eventuele ammunitie dat ze in argumenten kan gebruiken.
Narcisten zijn onzeker. Ze zijn echter erg goed in het veinzen van zelfvertrouwen. Immers mag niemand zien hoe breekbaar en zwak ze werkelijk zijn.

EDIT: Hier kan je meer lezen over NPS
pi_214930885
Je schrijft dat je kinderen wil. In wat voor situatie wil je dat zij opgroeien? Wat voor voorbeeld wil je ze geven als het gaat om relaties en liefde?

Voor mij was een van de voorwaarden: een stabiele, liefdevolle en veilige relatie. Dat zou voor jezelf al een voorwaarde moeten zijn, maar blijkbaar zorg je wat dat betreft nog niet goed voor jezelf. Misschien komt het binnen als je bedenkt wat je voor je toekomstige kinderen zou willen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 9 september 2024 @ 07:00:03 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214930986
Zou snel scheiden voor er kinderen zijn en het allemaal duizend keer zo ingewikkeld wordt.
  maandag 9 september 2024 @ 07:17:53 #37
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214931069
Klinkt als een fijne, stabiele relatie
pi_214931090
Wat wil je eigenlijk precies horen van ons?

Als je je posts zelf terugleest wat denk je dan?
  maandag 9 september 2024 @ 07:30:03 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214931232
Gooi haar eruit of ga zelf weg!

En waag het niet kinderen met haar te krijgen!!! Dat is op voorhand ervoor kiezen ze een scheiding door te moeten laten maken en daar zou jij dan bewust voor kiezen. Dat kun je niet maken!

Je weet heel goed dat dit gedoemd is te mislukken.

Ga!
pi_214931267
- Stoppen met geld storten op de spaarrekening
- Het minimale storten op de gezamenlijke rekening
- Huur een opslagbox ergens en breng daar je kostbare spullen geen
Geld ga je nodig hebben straks.

- Deadline voor je partner stellen (als je dit nog wil): deze maand mentale hulp zoeken, keiharde grens.

- Zero toegang voor haar tot jouw privacy (telefoon, laptops etc)

- Zoek eens op TikTok of YouTube naar filmpjes over hoe narcistisch gedrag tegen te gaan en gebruik deze tips.

- Scheiden, drie jaar ellende is wel genoeg.
pi_214931271
Heeft ze je nog geen toestemming gegeven, haar te verlaten?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214931278
Pak je spullen en ga.
Je bent haar niets verschuldigd. Een scheiding kan behoorlijk clean als jullie financiële situatie is zoals je zegt. Maar zelfs als het je nog wat geld aan uit- of afkopen kost, is dat prima besteed geld.

Als dit al de volledige drie jaar van je huwelijk zo is, gaat dat niet meer veranderen.

Geen seks meer, want je wil niet alsnog een kind maken. Ook geen aankondiging van je vertrek en lange aanloop ernaartoe. Regel een andere woning en vertel dat je binnen een paar dagen weg bent. Geen discussies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214931288
Dit klinkt nou echt als een relatie waarvan iedereen zou zeggen dat je weg moet wezen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 9 september 2024 @ 08:02:47 #44
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_214931383
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 04:05 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Nee, meer in relatie tot iets mentaals. Dacht ik.
Wij zijn geen dokter. Trek je ook niet te veel aan van ander rondgesmeten diagnoses. Op afstand onmogelijk te beoordelen. En in dit geval is het ook zoeken naar excuses om haar gedrag te verantwoorden omdat je weet dat je weg moet maar het niet doet (durft).

Neemt overigens niet weg dat ik pleite zou gaan want de relatie is toxisch.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_214931431
Weet je zeker dat ze geen 13 is??
pi_214931499
Ik ben heel benieuwd naar haar verhaal. Dit verhaal is compleet vanuit jouw perspectief en volgens mij ontbreken er wel wat details.

En overigens: het is HEEL apart dat ze überhaupt met jou samen is. Omdat het lijkt alsof ze een partner wil die de rol van de financiën volledig op zich neemt en haar daarin verzorgt. Jij bent overduidelijk van 50/50. Dus wat ik mij afvraag: waarom is ze met jou, zelfs getrouwd, terwijl er genoeg mannen zijn die wel dezelfde mindset hebben als zij heeft?
pi_214931514
Als jullie kinderen hebben gaat het vast allemaal anders worden!
-nee-
pi_214931538
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 02:28 schreef Nats100 het volgende:
Ik geloof ook niet in relatietherapie, omdat er in 3 jaar en 5 maanden uit elkaar te zijn geweest, niets is verholpen.
Iemand met dusdanige achterlijke seksistische denkbeelden die ziet relatietherapie ook als 'niet mannelijk', daar kun je vergif op innemen.
Klinkt heel erg toxisch en ik zie eigenlijk geen oplossing behalve gewoon uitmaken. Ze doet 0 moeite voor jou of je familie.

Zorg in ieder geval dat ze niet zwanger raakt.
pi_214931557
quote:

[..]

- Waarom bepaal jij waar zij haar eigen geld aan uitgeeft?
- Hoeveel dagen werk jij en hoeveel dagen werkt zij?
- Hoeveel verdien jij en hoeveel verdient zij?
- Hoe is de verdeling van schoonmaken, koken, alle taken in huis?
- Wat is er tussen jouw familie en je vrouw voorgevallen dat het zo stroef loopt?
- Waarom wil je kinderen, terwijl het hier lijkt alsof er steeds spanning is tussen jullie? De basis is niet op orde, jullie zitten niet op 1 lijn.
  Spellchecker maandag 9 september 2024 @ 08:40:24 #50
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214931583
Dit is niks en dat wordt het ook niet.

Wegwezen.
  maandag 9 september 2024 @ 08:45:22 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214931614
@Nats100 had er beter aan gedaan als hij kort na het aanmaken van zijn account om advies had gevraagd. Dan was dit ‘huwelijk’ nog te voorkomen geweest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214931760
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 08:36 schreef Ixia het volgende:

[..]
- Waarom bepaal jij waar zij haar eigen geld aan uitgeeft?
- Hoeveel dagen werk jij en hoeveel dagen werkt zij?
- Hoeveel verdien jij en hoeveel verdient zij?
- Hoe is de verdeling van schoonmaken, koken, alle taken in huis?
- Wat is er tussen jouw familie en je vrouw voorgevallen dat het zo stroef loopt?
- Waarom wil je kinderen, terwijl het hier lijkt alsof er steeds spanning is tussen jullie? De basis is niet op orde, jullie zitten niet op 1 lijn.
Allebij 3000.

Hij: 2000 aan vaste lasten en dan nog 1000 voor gezamelijk plezier.

Zij: 3000 voor haarzelf, leuk tasjes kopen.
pi_214931812
Ben je zo bang om alleen te zijn dat je bij haar blijft?
pi_214931836
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:12 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Zij verdient zelf ook bovenmodaal. Ik verdien ook heel goed, maar ik heb ook tegen haar gezegd, jij bent hier niet voror mij, maar voor het leven die ik je te bieden heb. Zegt ze nee, ik kan alles ook zelf bekostigen op mij zelf. Dat is ook waar, dus ik weet het niet. Is ze bang om alleen te zijn, denkt zij mij wel te kunnen veranderen dat ik haar continu gelijk zal geven. Weet het echt niet.

Ze weet dondersgoed wat ze doet.
Rennen en gauw!
Zij is niet uit liefde bij je.
Respectloos, manipuleert je, gaslight je, nee....wegwezen.
Life is a highway...let's ride it!
  maandag 9 september 2024 @ 09:26:52 #55
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214931842
Ongezonde relatie , wegwezen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214931878
Waarom heeft ze zo'n verknipt wereldbeeld
pi_214932148
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 02:57 schreef Nats100 het volgende:

[..]

Ik denk gewoon dat je een lui wijf hebt.

maandag 9 september 2024 @ 10:34:28 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932230
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 10:23 schreef Werkman het volgende:

[..]
Ik denk gewoon dat je een lui wijf hebt.

[ afbeelding ]
Lees de OP nog eens.
  maandag 9 september 2024 @ 11:04:40 #59
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_214932464
Dit topic. :|W Ik reageerde vannacht nogal zwart-wit met een videofragmentje als fipo, maar verdere toelichting is toch ook eigenlijk niet nodig? Dit schreeuwt aan alle kanten dat je iemand in huis hebt die zwaar misbruik van je goedheid maakt en emotioneel bijna kinderlijk is, en tussen alle voorbeelden van gestoord of antisociaal gedrag door heb ik nog geen enkele positieve eigenschap gehoord.

Dus ja, wat wil je dat ik/we zeggen? Gewoon wegwezen, hier moet je niet mee verder.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 9 september 2024 @ 11:18:59 #60
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214932575
Wat een gestoord wijf. Ga daar maar geen huis mee kopen of trouwen, dan wordt het vast nog 1000 procent erger.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 9 september 2024 @ 11:19:43 #61
438527 MissButterflyy
pi_214932584
Ohhh je bent al getrouwd. Shitttttt.
Je geloofd niet in relatietherapie, dan is de enige optie om uit deze ellende te stappen te scheiden.
pi_214932605
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:04 schreef Kriegel het volgende:
Dit schreeuwt aan alle kanten dat je iemand in huis hebt die zwaar misbruik van je goedheid maakt en emotioneel bijna kinderlijk is,
We lezen natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Dat de ts zijn eigen ouders gaat betrekken in een ruzie tussen hem en zijn partner vind ik ook niet zo volwassen.
  maandag 9 september 2024 @ 11:28:59 #63
438527 MissButterflyy
pi_214932631
quote:
Gebruikt ze alcohol of drugs?
pi_214932730
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2024 06:21 schreef Sumppi het volgende:
Je schrijft dat je kinderen wil. In wat voor situatie wil je dat zij opgroeien? Wat voor voorbeeld wil je ze geven als het gaat om relaties en liefde?

Voor mij was een van de voorwaarden: een stabiele, liefdevolle en veilige relatie. Dat zou voor jezelf al een voorwaarde moeten zijn, maar blijkbaar zorg je wat dat betreft nog niet goed voor jezelf. Misschien komt het binnen als je bedenkt wat je voor je toekomstige kinderen zou willen.
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik ben ook een beetje van mening dat zo een kind ook een bruggenbouwer is en dat mensen bij elkaar brengt. Iets meer genade en respect naar elkaar toe. Al is het voor het kind.
pi_214932740
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 09:06 schreef hoechst het volgende:

[..]
Allebij 3000.

Hij: 2000 aan vaste lasten en dan nog 1000 voor gezamelijk plezier.

Zij: 3000 voor haarzelf, leuk tasjes kopen.
Nee, ik zit ruim boven 8K en zij 4K. Ik gok niet, rook niet, ga niet vaak uit zonder haar. Ben continu aan het werk, maar schetst een beeld van mij continu dat ik denk: dit ben ik helemaal niet. Ik zou geen man zijn die verantwoordelijkheid neemt en gezin onderhoudt, ik zou geen man zijn en daarom heb ik geen kinderen en ga zo maar door. Ik weet wel beter wat ik ben.
pi_214932742
quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2024 09:18 schreef rival het volgende:
Ben je zo bang om alleen te zijn dat je bij haar blijft?
Wil iets niet kapot maken. Ik ben ook geen opgever, maar dit duurt al 3 jaar.
  maandag 9 september 2024 @ 11:49:47 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932747
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:47 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik ben ook een beetje van mening dat zo een kind ook een bruggenbouwer is en dat mensen bij elkaar brengt. Iets meer genade en respect naar elkaar toe. Al is het voor het kind.
Heel.slecht.idee.

Doe het niet. Er is tussen jullie geen liefde. Doe dat een kind niet aan.
pi_214932748
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 09:25 schreef Luuntje het volgende:

[..]
Ze weet dondersgoed wat ze doet.
Rennen en gauw!
Zij is niet uit liefde bij je.
Respectloos, manipuleert je, gaslight je, nee....wegwezen.
Wat wil ze hiermee bereiken?
pi_214932751
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:48 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Nee, ik zit ruim boven 8K en zij 4K. Ik gok niet, rook niet, ga niet vaak uit zonder haar. Ben continu aan het werk, maar schetst een beeld van mij continu dat ik denk: dit ben ik helemaal niet. Ik zou geen man zijn die verantwoordelijkheid neemt en gezin onderhoudt, ik zou geen man zijn en daarom heb ik geen kinderen en ga zo maar door. Ik weet wel beter wat ik ben.
Volgens mij heeft iemand gebrek aan respect. Runnnn
pi_214932756
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:49 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Luiheid
  maandag 9 september 2024 @ 11:50:55 #71
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_214932759
quote:

[..]
Een kind nemen om een relatie op te lappen is echt een klassieke fout. De kans is groot dat het niet brengt wat je hoopte, en daar is dat kind vervolgens de dupe van.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_214932761
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 09:33 schreef hoechst het volgende:
Waarom heeft ze zo'n verknipt wereldbeeld
Weet het echt niet. Ik heb ook het idee dat ze mij heel anders neerzet in haar eigen omgeving, zodat zij gelijk geeft. Ze geeft ook vaak aan in ruzies dat mijn hele familie zou weten wat voor moeilijke man ik ben en dat ze medelijden met haar hebben dat ze met mij hier is. Ze doet alsof haar aanwezigheid heel veel is voor mij.
pi_214932768
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:04 schreef Kriegel het volgende:
Dit topic. :|W Ik reageerde vannacht nogal zwart-wit met een videofragmentje als fipo, maar verdere toelichting is toch ook eigenlijk niet nodig? Dit schreeuwt aan alle kanten dat je iemand in huis hebt die zwaar misbruik van je goedheid maakt en emotioneel bijna kinderlijk is, en tussen alle voorbeelden van gestoord of antisociaal gedrag door heb ik nog geen enkele positieve eigenschap gehoord.

Dus ja, wat wil je dat ik/we zeggen? Gewoon wegwezen, hier moet je niet mee verder.
Maar we zijn getrouwd. Zij wil neem ik aan ook kinderen en verder in het huwelijk. Zij weet dat wij continu botsen en het niet loopt deze manier. Ze gaat ook niet weg. Ik weet niet wat het is.
pi_214932770
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een gestoord wijf. Ga daar maar geen huis mee kopen of trouwen, dan wordt het vast nog 1000 procent erger.
Waarom denk je dat? Dat ze dat tegen mij gaat gebruiken?
  maandag 9 september 2024 @ 11:52:34 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932774
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:48 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat je bezielt om nog een toekomst te zien met iemand die jou ‘gaslight’ aan alle kanten, je zelfvertrouwen voortdurend ondermijnt (en gewoon echt niet van je houdt).

Trap niet nog langer in de val van proberen te voldoen aan haar eisen en ideeën omdat je denkt dat je dat iets gaat opleveren.
pi_214932780
quote:

[..]
Iets wat niet functioneert is al kapot en de kans dat je deze vreemde relatie ooit voor jezelf goed gaat laten werken is een utopie.
pi_214932784
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We lezen natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Dat de ts zijn eigen ouders gaat betrekken in een ruzie tussen hem en zijn partner vind ik ook niet zo volwassen.
Ik deal al drie jaar hiermee. Ik wil niet aan vrienden of familie vertellen waar ik mee zit, zodat zij geen slecht beeld krijgen van mijn vrouw. Ik heb daarom op hele erge / benauwde momenten mijn ouders ingeschakeld, want ik kwam er vaak niet uit. Bij ruzies wilde ik de woning verlaten, ging ze keihard schreeuwen dat ik haar alleen liet, de hele straat hoorde het. En als ik in de woning bleef maakten we grotere ruzies.
pi_214932789
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gebruikt ze alcohol of drugs?
Nee, maar haar vader is depressief. Broertje is depressief. De broer zit ook in een ingewikkeld huwelijk. Denk dat het genetisch is of dat er iets mis is bij de opvoeding.
pi_214932796
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heel.slecht.idee.

Doe het niet. Er is tussen jullie geen liefde. Doe dat een kind niet aan.
Dan heeft dit toch geen zin. Ik heb ook vaak gezegd dat het niet loopt. Ze negeert het en verandert ook niet.
  maandag 9 september 2024 @ 11:56:00 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932802
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:53 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik deal al drie jaar hiermee. Ik wil niet aan vrienden of familie vertellen waar ik mee zit, zodat zij geen slecht beeld krijgen van mijn vrouw. Ik heb daarom op hele erge / benauwde momenten mijn ouders ingeschakeld, want ik kwam er vaak niet uit. Bij ruzies wilde ik de woning verlaten, ging ze keihard schreeuwen dat ik haar alleen liet, de hele straat hoorde het. En als ik in de woning bleef maakten we grotere ruzies.
Wat vinden jouw ouders van het idee dat je zou gaan scheiden?
pi_214932807
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:54 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Nee, maar haar vader is depressief. Broertje is depressief. De broer zit ook in een ingewikkeld huwelijk. Denk dat het genetisch is of dat er iets mis is bij de opvoeding.
Je praat wel met veel respect over haar. De liefde is zichtbaar/voelbaar iig!
  maandag 9 september 2024 @ 11:56:36 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932808
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:55 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Dan heeft dit toch geen zin. Ik heb ook vaak gezegd dat het niet loopt. Ze negeert het en verandert ook niet.
Nee. Ze verandert niet. Trek je conclusie.
pi_214932814
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat je bezielt om nog een toekomst te zien met iemand die jou ‘gaslight’ aan alle kanten, je zelfvertrouwen voortdurend ondermijnt (en gewoon echt niet van je houdt).

Trap niet nog langer in de val van proberen te voldoen aan haar eisen en ideeën omdat je denkt dat je dat iets gaat opleveren.
Ik ben wel iemand die eigen keuzes maakt en nog steeds doet wat ik belangrijk vind. Zij zit ook erg hiermee en is daarom continu ongelukkig, omdat ze blijkbaar merkt dat ze mij niet gaat kunnen veranderen / manipuleren. Ik heb ook gezegd als het de auto is waarom je hier bent, neem maar mee, als het de spaarrekening is, neem maar mee. Zegt ze: ga jij maar weg.
pi_214932818
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Iets wat niet functioneert is al kapot en de kans dat je deze vreemde relatie ooit voor jezelf goed gaat laten werken is een utopie.
Als er niets aan de hand is, dan is het ook goed. Alleen als ze haar zin niet krijgt of ik wil iets wat zij niet wil, dan escaleert het echt snel van 0 naar 100. En ik heb ook door dat is geen goede basis is voor een gezin en een kind.
pi_214932819
quote:

[..]
Wat denk jezelf?
Zij wilt niks aan de vaste lasten bijdragen maar lekker luxe leven.....ook al heeft ze ruim eigen inkomen.
Geloof me, als ze een rijke gast tegen komt die daar geen probleem mee heeft is ze weg.
  maandag 9 september 2024 @ 11:57:55 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932820
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:57 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik ben wel iemand die eigen keuzes maakt en nog steeds doet wat ik belangrijk vind. Zij zit ook erg hiermee en is daarom continu ongelukkig, omdat ze blijkbaar merkt dat ze mij niet gaat kunnen veranderen / manipuleren. Ik heb ook gezegd als het de auto is waarom je hier bent, neem maar mee, als het de spaarrekening is, neem maar mee. Zegt ze: ga jij maar weg.
Stop ermee.
pi_214932822
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:57 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Doe dat dan gewoon. Ga weg. Soms kost het je wat om een relatie te verbreken en alles achter je te laten. Dat is dan maar zo.
pi_214932826
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat vinden jouw ouders van het idee dat je zou gaan scheiden?
Toen we uit elkaar waren, zeiden ze ga naar de advocaat en ik deed dat niet. Ze zeiden dan moet je haar terug nemen, want je maakt geen keuze. Ze willen niet dat ik opgeef en dat iedere relaties plus- en minpunten hebben. Ik weet het niet. Ze staan sws achter mij.
pi_214932833
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:56 schreef Ixia het volgende:

[..]
Je praat wel met veel respect over haar. De liefde is zichtbaar/voelbaar iig!
Nee, ik ben ook natuurlijk veel aan het denk en reflecteren geweest, waardoor het zou komen. Ze legt alles bij mij neer, schetst een verkeerd beeld van mij. Stel dat ik een zwakke man was, dan zou ik echt hier kapot van gaan.
pi_214932835
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee. Ze verandert niet. Trek je conclusie.
Hoe weet je dat zo goed? Vaak dit soort dingen gezien?
  maandag 9 september 2024 @ 12:00:24 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932836
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:58 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Toen we uit elkaar waren, zeiden ze ga naar de advocaat en ik deed dat niet. Ze zeiden dan moet je haar terug nemen, want je maakt geen keuze. Ze willen niet dat ik opgeef en dat iedere relaties plus- en minpunten hebben. Ik weet het niet. Ze staan sws achter mij.
Waarom kun je die knoop zo moeilijk doorhakken?
pi_214932843
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 11:57 schreef Luuntje het volgende:

[..]
Wat denk jezelf?
Zij wilt niks aan de vaste lasten bijdragen maar lekker luxe leven.....ook al heeft ze ruim eigen inkomen.
Geloof me, als ze een rijke gast tegen komt die daar geen probleem mee heeft is ze weg.
Ze zei ook dat er genoeg mannen zijn die hun vrouw niks laten betalen. Dat zij ook graag een huwelijk had waarin zij haar man had gerespecteerd en wist dat die haar beschermde. Ik roep dan altijd succes, maar weet dondersgoed dat wat zij zegt niet hoort in in een huwelijk en dat het erg kwetsbaar is voor mij.
pi_214932846
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 11:59 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Nee, ik ben ook natuurlijk veel aan het denk en reflecteren geweest, waardoor het zou komen. Ze legt alles bij mij neer, schetst een verkeerd beeld van mij. Stel dat ik een zwakke man was, dan zou ik echt hier kapot van gaan.
Je kunt ook gaan reflecteren op jezelf, ipv het steeds bij je vrouw neerleggen. Je schetst hier het verhaal dat het allemaal bij haar ligt en dat geloof ik niet helemaal.
  maandag 9 september 2024 @ 12:02:20 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932851
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:00 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat zo goed? Vaak dit soort dingen gezien?
Dan geloof je het niet. Het is jouw leven. Als jij niet ziet dat je een keuze hebt, dan is dat jammer.
pi_214932856
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:01 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ze zei ook dat er genoeg mannen zijn die hun vrouw niks laten betalen. Dat zij ook graag een huwelijk had waarin zij haar man had gerespecteerd en wist dat die haar beschermde. Ik roep dan altijd succes, maar weet dondersgoed dat wat zij zegt niet hoort in in een huwelijk en dat het erg kwetsbaar is voor mij.
Daar heeft ze wel gelijk in. Genoeg mannen die hun vrouw financieel willen verzorgen en beschermen etc.

Beste is dus om uit elkaar te gaan, zodat jullie allebei een partner kunnen vinden waar jullie mee op 1 lijn zitten.
pi_214932857
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom kun je die knoop zo moeilijk doorhakken?
Ik ben 32, bijna 33. Het scheiden zal een jaar duren. Ik zal dan een jaar nodig hebben om met iemand weer samen te wonen. Dan zal het ook weer een jaar of twee duren dat ik vader zal worden (als alles volgens planning gaat). Ik vind dat gewoon te laat om vader te worden, denk ik in mijn onbewustzijn en probeer dit te redden ofso. Ik ben denk ik ook bang dat ik iemand zal ontmoeten met meer gebreken en dat het ook niet makkelijk zal zijn.

Ik geloof niet snel dat het gras groener is bij de buren.
pi_214932859
quote:

[..]
Jullie hebben dit voor het huwelijk niet besproken? Woonden jullie al samen? Hoe lang hadden jullie al een relatie toen jullie gingen trouwen?
  maandag 9 september 2024 @ 12:04:24 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932860
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:03 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik ben 32, bijna 33. Het scheiden zal een jaar duren. Ik zal dan een jaar nodig hebben om met iemand weer samen te wonen. Dan zal het ook weer een jaar of twee duren dat ik vader zal worden (als alles volgens planning gaat). Ik vind dat gewoon te laat om vader te worden, denk ik in mijn onbewustzijn en probeer dit te redden ofso. Ik ben denk ik ook bang dat ik iemand zal ontmoeten met meer gebreken en dat het ook niet makkelijk zal zijn.

Nou, veel succes in je ongelukkige huwelijk.

Ik heb nu al medelijden met jullie kinderen.
pi_214932870
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 12:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jullie hebben dit voor het huwelijk niet besproken? Woonden jullie al samen? Hoe lang hadden jullie al een relatie toen jullie gingen trouwen?
Toen was ze heel anders. Zij dat ik alles beter zou weten en dat zij mij vertrouwde. Ze heeft nooit gezegd dat ze financieel niet wil bijdragen of wat dank ook.

Nu, als ik iets voor mijzelf koop een motor of een rolex na een jaar hard werken, zegt ze: ik moet bijdragen aan gezamenlijke lasten, maar je kan wel een rolex of een motor voor jezelf kopen. Ik vind dit soort uitspraken al zorgelijk.
pi_214932878
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:01 schreef Ixia het volgende:

[..]
Je kunt ook gaan reflecteren op jezelf, ipv het steeds bij je vrouw neerleggen. Je schetst hier het verhaal dat het allemaal bij haar ligt en dat geloof ik niet helemaal.
Doe ik ook. Ik denk, wat doe ik verkeerd? Aangeven dat ik er niet mee eens ben, haar aanspreken op haar gedrag als ze weer heel vreemd doet bij mijn ouders. Ze wil nergens op aangesproken worden.
pi_214932882
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:05 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Toen was ze heel anders. Zij dat ik alles beter zou weten en dat zij mij vertrouwde. Ze heeft nooit gezegd dat ze financieel niet wil bijdragen of wat dank ook.

Nu, als ik iets voor mijzelf koop een motor of een rolex na een jaar hard werken, zegt ze: ik moet bijdragen aan gezamenlijke lasten, maar je kan wel een rolex of een motor voor jezelf kopen. Ik vind dit soort uitspraken al zorgelijk.
Nou ja, ergens eerder hier in het topic benoemde je nog dat ze geen tas van 2000 euro voor haarzelf van haar eigen geld mocht kopen van je.

Daarom, volgens mij ben jij niet helemaal eerlijk en vertel je niet het hele verhaal. Wat is de verdeling qua huishouden?
pi_214932884
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 12:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voordat wij gingen trouwen waren wij collega's en hebben twee jaar relatie gehad. Toen geen probleem, ze was heel lief en zorgzaam.
pi_214932895
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:07 schreef Ixia het volgende:

[..]
Nou ja, ergens eerder hier in het topic benoemde je nog dat ze geen tas van 2000 euro voor haarzelf van haar eigen geld mocht kopen van je.

Daarom, volgens mij ben jij niet helemaal eerlijk en vertel je niet het hele verhaal. Wat is de verdeling qua huishouden?
Omdat zij erg impulsief is. Wij hebben net een zomervakantie gehad waarin wij 20 duizend euro hebben uitgegeven. De week daarop zegt zij dat ze een tas wil kopen van 2000 euro. Ik geef dan aan dat wij veel geld hebben uitgegeven en een huis willen kopen, dat ze echt haar geld beter moet managen. Hierop reageert zij dan boos en praat ze niet tegen me.
  maandag 9 september 2024 @ 12:11:45 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932901
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:10 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Omdat zij erg impulsief is. Wij hebben net een zomervakantie gehad waarin wij 20 duizend euro hebben uitgegeven. De week daarop zegt zij dat ze een tas wil kopen van 2000 euro. Ik geef dan aan dat wij veel geld hebben uitgegeven en een huis willen kopen, dat ze echt haar geld beter moet managen. Hierop reageert zij dan boos en praat ze niet tegen me.
Of jullie zijn allebei knettergek of je verzint dit hele verhaal ter plekke.

Ik weet inmiddels wel waar ik naar neig.
pi_214932903
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik meen dit echt. Ik zit hier middenin.
  roze maandag 9 september 2024 @ 12:12:48 #106
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214932906
quote:
Wij hebben net een zomervakantie gehad waarin wij 20 duizend euro hebben uitgegeven. De week daarop zegt zij dat ze een tas wil kopen van 2000 euro. Ik geef dan aan dat wij veel geld hebben uitgegeven en een huis willen kopen, dat ze echt haar geld beter moet managen.
Ja hoor.
Your beauty never ever scared me.
pi_214932910
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2024 12:12 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja hoor,
We hebben 6 weken rondreis door Azië gehad. Het gaat ook niet om het bedrag, maar meer dat zij na zoiets al meteen weer aan dure dingen denkt. Daar zit ik ook mee.
  roze maandag 9 september 2024 @ 12:14:08 #108
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214932915
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:13 schreef Nats100 het volgende:

[..]
We hebben 6 weken rondreis door Azië gehad. Het gaat ook niet om het bedrag, maar meer dat zij na zoiets al meteen weer aan dure dingen denkt. Daar zit ik ook mee.
Zou dit raarder vinden als je 2 weken in Frankrijk op een camping had gestaan.
pi_214932920
quote:

[..]
Maar zelf een rolex of motor kopen is dan weer geen probleem? Volgens mij vertel je niet het hele verhaal.
  maandag 9 september 2024 @ 12:18:12 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214932934
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:12 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik meen dit echt. Ik zit hier middenin.
Ja, tuurlijk. Drie jaar getrouwd, alles wordt betaald van jouw inkomen. Jullie wonen aan de zuidas, dus flinke huur. Je spaart een jaar voor een motor en een rolex, zij trekt iedere keer de spaarrekening leeg als er fikse ruzie is. Jullie willen een huis kopen. En dan maak jij ons wijs dat je nog ergens 20.000 euro had liggen om afgelopen zomer duur van op vakantie te gaan.
  maandag 9 september 2024 @ 12:19:03 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214932941
[quote]0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:03 schreef Nats100 het volgende:

[..]

[/quote]
Nee joh, maar echt... aan kinderen beginnen in een relatie waarin je nu al ongelukkig bent. 8)7 :|W Omdat je het anders te lang vindt duren. Srsly... doe normaal!
Een kind maakt een relatie niet makkelijker, het levert alleen maar meer spanningen op!

Ga weg en gun jezelf verlossing hiervan! Je zult zien dat je je zo veel beter gaat voelen!

Mja... na even doorlezen: I'm with Lienekien! :Y
pi_214932952
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, tuurlijk. Drie jaar getrouwd, alles wordt betaald van jouw inkomen. Jullie wonen aan de zuidas, dus flinke huur. Je spaart een jaar voor een motor en een rolex, zij trekt iedere keer de spaarrekening leeg als er fikse ruzie is. Jullie willen een huis kopen. En dan maak jij ons wijs dat je nog ergens 20.000 euro had liggen om afgelopen zomer duur van op vakantie te gaan.
Ik geloof het wel eigenlijk. Je hebt mensen die op zulke dure vakanties gaan etc. Maar dit is zo’n enorm gekleurd verhaal, waarin de topicopener zogenaamd de heilige is. Maar als je door de regels heen leest dan zie je wel dat dat niet helemaal klopt.
pi_214932953
Sparen voor een huis en wel 20k uitgeven op een vakantie. Sure.

Maar goed, samengevat: jij hebt problemen met haar, zij wil er niet aan werken, dan is het gewoon klaar.

Kunnen we nog wel een heel topic volpraten met nog 23322 (verzonnen) voorbeelden, maar dat maakt het niet beter.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 12:23:51 #114
441859 crew  Lenny77
pi_214932974
quote:

[..]
Moest heel hard lachen :D

Zelden dat een relatie er op vooruit gaat na kinderen.
Jullie relatie zou een nachtmerrie gaan worden en jullie kinderen zullen daar de dupe van worden
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 12:24:27 #115
5428 crew  miss_sly
pi_214932984
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:20 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ik geloof het wel eigenlijk. Je hebt mensen die op zulke dure vakanties gaan etc. Maar dit is zo’n enorm gekleurd verhaal, waarin de topicopener zogenaamd de heilige is. Maar als je door de regels heen leest dan zie je wel dat dat niet helemaal klopt.
Ja hoor, die mensen zijn er.
Maar die voor 20.000 euro op vakantie gaan, en dan zelf een Rolex en een motor kopen en hun vriendin dan vertellen dat ze met haar geld geen tas van 2.000 euro mag kopen, omdat ze moeten sparen.

De hoeveelheid bullshit in dit topic wordt met de post vna TS groter.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 12:27:19 #116
5428 crew  miss_sly
pi_214933011
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Moest heel hard lachen :D

Zelden dat een relatie er op vooruit gaat na kinderen.
Jullie relatie zou een nachtmerrie gaan worden en jullie kinderen zullen daar de dupe van worden
Ik ken werkelijk alleen maar relaties die alsnog gestrand zijn na het krijgen van (nog) een kind om de relatie te verbeteren. Die bruggenbouwers breken de hele boel tot op de grond af.
pi_214933014
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja hoor, die mensen zijn er.
Maar die voor 20.000 euro op vakantie gaan, en dan zelf een Rolex en een motor kopen en hun vriendin dan vertellen dat ze met haar geld geen tas van 2.000 euro mag kopen, omdat ze moeten sparen.

De hoeveelheid bullshit in dit topic wordt met de post vna TS groter.
Ach, genoeg van dit soort hypocriete types hoor. Die hun eigen geluk/prioriteiten vooropstellen en menen te moeten bepalen waar hun partner haar geld aan uitgeeft.
pi_214933025
quote:

[..]
Ze maakt jou kapot. ;)

Vraag jezelf eens af, waarom heb je een relatie?

Dat doe je toch omdat je dolgraag met die andere persoon samen wilt zijn. Omdat je denkt dat die het leven nog beter maakt. En je kan jezelf niet gelukkig zien worden zonder haar etc enzovoorts.

Je hebt het over wekelijks ruzie. Elkaar dagen niet spreken.... Waarom zou je met zo'n persoon samen willen zijn? Wat is het dat je niet wilt opgeven?
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 12:31:02 #119
441859 crew  Lenny77
pi_214933038
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ken werkelijk alleen maar relaties die alsnog gestrand zijn na het krijgen van (nog) een kind om de relatie te verbeteren. Die bruggenbouwers breken de hele boel tot op de grond af.
Dit.
Een sterke relatie wordt al behoorlijk op de proef gesteld..
  roze maandag 9 september 2024 @ 12:32:37 #120
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214933047
quote:

[..]
Oh heb dingen gemist.
  roze maandag 9 september 2024 @ 12:34:45 #121
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214933066
quote:

[..]
Oh god nee doe dit niet. Arm kind.
  maandag 9 september 2024 @ 12:35:31 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214933076
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:32 schreef Ama het volgende:

[..]
Oh heb dingen gemist.
Ik ook. Nergens gelezen dat alles wordt betaald van zijn inkomen. Wel dat zij dat graag zou willen (maar dat het dus NIET gebeurt).

En dat huurhuis ad Zuidas heb ik ook gemist. Misschien moet ik het topic nogmaals lezen

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 09-09-2024 12:43:20 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 september 2024 @ 12:35:46 #123
438527 MissButterflyy
pi_214933079
Je verdiend beter. Er zijn leukere vrouwen, die niet zo gemeen zijn en niet van je willen profiteren. Die een team met je willen zijn, ipv dat je als vijanden tegenover elkaar staat.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 12:36:21 #124
441859 crew  Lenny77
pi_214933083
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:13 schreef Nats100 het volgende:

[..]
-Je zegt niets over het huishouden en die verdeling dus ik denk dat zij alles doet.
-Ook gaf je aan dat zij 1500 euro inlegt in de gezamenlijke rekening en 1500 overhoud en dat jij 4000 inlegt en dus 4000 overhoud. Zie je het verschil? Beiden de helft maar zij houd veel minder over.
-Dan bemoei je je met haar uitgaven terwijl je zelf pokkedure dingen voor jezelf koopt.
-Dat kind voor jou is precies ook belangrijk en ik voel dat je haar daarvoor nog aanhoud.. ik krijg een beetje broedvrouw gevoelens hier :{

Hoe dan ook een zieke relatie en absoluut gestoord om aan kinderen te beginnen.

Kap ermee
  maandag 9 september 2024 @ 12:38:37 #125
438527 MissButterflyy
pi_214933101
Ja, en een scheiding kost tijd, energie en geld. En zal even nog meer stress opleveren. Maar je krijgt er uiteindelijk wel rust en vrijheid voor terug.
Je zegt dat je ouders altijd achter je zullen staan, die zouden je ook kunnen steunen hierin voor als ze moeilijk gaat doen bijvoorbeeld. Zo te lezen sta je er niet alleen voor.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 12:39:43 #126
5428 crew  miss_sly
pi_214933113
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
-Je zegt niets over het huishouden en die verdeling dus ik denk dat zij alles doet.
-Ook gaf je aan dat zij 1500 euro inlegt in de gezamenlijke rekening en 1500 overhoud en dat jij 4000 inlegt en dus 4000 overhoud. Zie je het verschil? Beiden de helft maar zij houd veel minder over.
-Dan bemoei je je met haar uitgaven terwijl je zelf pokkedure dingen voor jezelf koopt.
-Dat kind voor jou is precies ook belangrijk en ik voel dat je haar daarvoor nog aanhoud.. ik krijg een beetje broedvrouw gevoelens hier :{

Hoe dan ook een zieke relatie en absoluut gestoord om aan kinderen te beginnen.

Kap ermee
Het verhaal wordt toch anders dan in de OP beschreven. @Nats100 is toch niet zo eerlijk, zielig en heilig als hij doet voorkomen. Maar goed, het is wel beter voor het verhaal, natuurlijk.
  Moderator maandag 9 september 2024 @ 12:40:19 #127
441859 crew  Lenny77
pi_214933119
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het verhaal wordt toch anders dan in de OP beschreven. @:Nats100 is toch niet zo eerlijk, zielig en heilig als hij doet voorkomen. Maar goed, het is wel beter voor het verhaal, natuurlijk.
Nuja het eindresultaat is hetzelfde he? Relatie is ziek..
Stekker uittrekken dus
  maandag 9 september 2024 @ 12:40:40 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214933121
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ook. Nergens felezen dat alles wordt betaald van zijn inkomen. Wel dat zij dat graag zou willen (maar dat het dus NIET gebeurt).

En dat huurhuis ad Zuidas heb ik ook gemist. Misschien moet ik het topic nogmaals lezen
Nee, klopt.

Maar nog steeds vind ik het bullshit.
  roze maandag 9 september 2024 @ 12:41:19 #129
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214933127
OP nog eens goed gelezen en al eerder vijf maanden uit elkaar geweest. Verder continue ruzie. Kap er gewoon mee TS.
pi_214933199
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:41 schreef Ama het volgende:
OP nog eens goed gelezen en al eerder vijf maanden uit elkaar geweest. Verder continue ruzie. Kap er gewoon mee TS.
Gewoon nog 2 jaar doorvechten voor deze vreemde relatie en dan komt de 7 year itch kan hij daar de schuld aan geven van scheiden.. ;)
pi_214933275
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:38 schreef Scorpie het volgende:

Enige juiste antwoord.
pi_214933291
quote:

[..]
Jullie zijn voor elkaar gemaakt. Maar maak geen kinderen a.u.b.
pi_214933293
Gevalletje borderline.
Inpakken en wegwezen.
pi_214933297
Maarre TS....zat jij een tijdje geleden niet in een hotel vanwege haar gedrag??
  maandag 9 september 2024 @ 13:14:41 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214933305
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 13:12 schreef Luuntje het volgende:
Maarre TS....zat jij een tijdje geleden niet in een hotel vanwege haar gedrag??
Jij denkt aan deze. R&P / Naar hotel?

Het komt niet helemaal overeen, maar het doet er wel aan denken. Kan prima uit dezelfde koker komen.
pi_214933437
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 13:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het komt niet helemaal overeen, maar het doet er wel aan denken. Kan prima uit dezelfde koker komen.
Ik moest hier ook meteen aan denken.

https://forum.fok.nl/user/history/503841
pi_214933469
quote:

[..]

Ja...beiden goed inkomen, gedoe om geld, geweldadig gedrag...
pi_214933717
Volgens mij zeg jij dingen ook niet helemaal objectief..
Jij bent manager op de Zuidas en zij is assistent oid. Je kijkt naar huizen van 8-9 ton vanuit een huurwoning dus als dat obv gezamenlijk inkomen is dan zit jij rond de 4-5k en zij rond de 2,5-3k netto.

Dan lijkt het mij toch niet gek dat jij iets meer betaalt in de huishouding? De exacte verdeling kun je over discussiëren, maar 50/50 lijkt mij in deze situatie ook niet helemaal fair.
  maandag 9 september 2024 @ 14:44:17 #139
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214933856
Ik had een wall of text maar toen las ik:

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:05 schreef Nats100 het volgende:

[..]
quote:

[..]
en verwijderde ik die om opnieuw te beginnen.

Kortom: Jij mag een motor en Rolex kopen, 20k uitgeven aan vakantie maar zij mag geen 2000 uitgeven aan een tas omdat je wilt sparen voor een huis van 8-9 ton?

Ofwel je bent aan het trollen ofwel je bent zelfingenomen.

Hoe dan ook, haar gedrag is al duidelijk. Je leeft in een schijnhuwelijk. Zij is bij je voor wat jij haar te bieden hebt en jij bent nog bij haar omdat je niet wilt falen en goedgelovig bent.

Als jij daadwerkelijk vader wilt worden dan kan je beter beginnen met het opnieuw opbouwen van je leven. Hoe langer jij bij deze vrouw blijft hoe langer het duurt voordat jij aan kinderen kan beginnen. Met deze vrouw gaat dat niet gebeuren want jijzelf geeft al aan dat alles naar haar wil moet en dat er ruzie zal komen als het anders is. Denk jij werkelijk dat zij haar levensstijl op wilt geven (wat zal gebeuren als er een kind is.... Geen leuke uitjes meer met vriendinnen, geen leuke dingen meer, veranderingen aan lichaam et cetera)? Als jij dat denkt dan ben je gewoon dom.
Zij zal jou geen kind geven (niet met jouw genen in ieder geval).
Je zei dat je geen condoom gebruikt... Ik hoop dat je SOA tests doet.

quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 12:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mee eens.
quote:

[..]

TS manier van reageren komt wel overeen met de manier van "Nick".

Als het dezelfde persoon is dan heeft hij nog steeds niets geleerd of is het gewoon een trol.
pi_214933939
Ik mag voor jou hopen dat ze het compenseert met haar vagien.
pi_214934029
Pareltje heb je gevonden, hoor. Wat heeft ze nog meer allemaal te bieden?
  Spellchecker maandag 9 september 2024 @ 15:20:56 #142
197773 crew  maily
pi_214934075
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 14:44 schreef Ricje het volgende:

Ofwel je bent aan het trollen ofwel je bent zelfingenomen.

TS manier van reageren komt wel overeen met de manier van "Nick".

Als het dezelfde persoon is dan heeft hij nog steeds niets geleerd of is het gewoon een trol.
Zou zijn moeder toeteren?
  maandag 9 september 2024 @ 15:24:49 #143
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214934098
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 15:20 schreef maily het volgende:

[..]
Ik denk dat die inmiddels berichten stuurt via WhatsApp om aan te kondigen dat ze eraan komt zodat vrouwlief mentaal kan voorbereiden.
pi_214934226
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 13:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik moest hier ook meteen aan denken.

https://forum.fok.nl/user/history/503841
Dat is echt 100% zeker dezelfde persoon.
Straks reageert TS niet meer en over een paar maanden een nieuw topic.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 9 september 2024 @ 16:10:04 #145
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_214934343
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2024 15:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Het is bijna een kopie van dat verhaal :Y
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  maandag 9 september 2024 @ 16:25:58 #146
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214934455
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2024 15:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2024 16:10 schreef greysbones het volgende:

[..]
Het is bijna een kopie van dat verhaal :Y
Dat andere account (Nick) was 14 uur geleden nog online (laatst online om 02:16). Toevallig net een aantal minuten voordat het topic gemaakt werd (02:28).
Ik denk niet dat "Nick" online kwam om "even te kijken" hoe het met zijn topic van juni 2024 ging.
pi_214934494
quote:

[..]
En jij mag dat wel, ga scheiden, vind andere vriendin die wel serieus is met je en met je kinderen wil. Anders is het gewoon te laat.

Ow en laat ik ff heel duidelijk zijn. Hier zit geen greintje twijfel in. Ze gebruikt jou
  maandag 9 september 2024 @ 16:36:27 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214934542
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 16:25 schreef Ricje het volgende:

[..]
[..]
Dat andere account (Nick) was 14 uur geleden nog online (laatst online om 02:16). Toevallig net een aantal minuten voordat het topic gemaakt werd (02:28).
Ik denk niet dat "Nick" online kwam om "even te kijken" hoe het met zijn topic van juni 2024 ging.
Scherp.
  Spellchecker maandag 9 september 2024 @ 16:40:12 #149
197773 crew  maily
pi_214934564
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 04:07 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Bij een grote ruzie, had ik ook mijn ouders gebeld, omdat ik niet wist wat ik ermee moest, want ze begon keihard te huilen en met allerlei dingen te gooien. Toen mijn ouders er waren, begon zij ook met vazen te gooien richting mij.
Toen hebben mijn ouders ook gezegd dat zij niet helemaal lekker is in haar hoofd, maar dat ik wel een keuze moest maken en er achter staan.
Hallo Nick
pi_214934672
Kap hier aub mee man. Wat een hel. Een wijf die een tas van 2000 euro wil kopen is sowieso al gestoord. En dan nog al die disrespectvolle acties die je beschrijft in de OP. En de opmerkingen die ze maakt.

Stop ermee. En koop alsjeblieft geen huis met haar. Laat staan dat je kinderen krijgt... Dan zit je er voor de rest van je leven aan vast. Nu kun je er nog relatief ongeschonden vanaf.

Het grappige is dat haar respect voor jou dan ineens zal toenemen. Want ze denkt dat je de ballen niet hebt om haar te dumpen. Niet dat je het daarvoor moet doen overigens.
  maandag 9 september 2024 @ 20:00:05 #151
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_214936504
Aan de ene kant klinkt het verhaal van TS heel erg als een 'mijn vrouw kaapt al mijn geld, maar ik wil niet van haar af' en aan de andere kant een 'kijk eens hoeveel geld ik verdien en hoe ik dat aan mijn vrouw kan spenderen en er op een forum over kan janken' verhaal.

Ik twijfel eerlijk gezegd wie het echte probleem is. :X
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_214937702
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 03:12 schreef Nats100 het volgende:
Ik heb het hele topic even doorgelezen. Ik denk niet dat haar gedrag voortkomt uit mentale problemen. Dan zou je verwachten dat ze hetzelfde gedrag dat ze thuis vertoont, ook op haar werk vertoont, en dan zou ze binnen de kortste keren ontslag krijgen.
pi_214937813
Nu Nick ontmaskert is zal die wel niet meer reageren :D
No bitch to me
  maandag 9 september 2024 @ 22:31:29 #154
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214937842
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 22:29 schreef TornadoDK het volgende:
Nu Nick ontmaskert is zal die wel niet meer reageren :D
Over een paar maanden wellicht op een derde account :+

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 22:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb het hele topic even doorgelezen. Ik denk niet dat haar gedrag voortkomt uit mentale problemen. Dan zou je verwachten dat ze hetzelfde gedrag dat ze thuis vertoont, ook op haar werk vertoont, en dan zou ze binnen de kortste keren ontslag krijgen.
Ligt eraan. Narcisten doen aan isolatie. Anderen kunnen hun slachtoffer immers proberen over te halen om bij ze weg te gaan.
Aangezien ze beiden werken waar men aardig wat verdient zal ze haar opties dan ook openhouden en geen ruzies uitlokken daar denk ik zo.
"You don't shit where you eat".

Ouders van TS zijn behoorlijk geduldig maar zoals hij zelf al aangaf wilden ook zij dat hij gewoon een keuze zou maken (en gaven ook aan dat hij maar moest scheiden of zo) maar zouden hem schijnbaar steunen ongeacht zijn keuze. Zelfs als die keuze hem kapot maakt.
pi_214938088
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 12:29 schreef rival het volgende:

[..]
Ze maakt jou kapot. ;)

Vraag jezelf eens af, waarom heb je een relatie?

Dat doe je toch omdat je dolgraag met die andere persoon samen wilt zijn. Omdat je denkt dat die het leven nog beter maakt. En je kan jezelf niet gelukkig zien worden zonder haar etc enzovoorts.

Je hebt het over wekelijks ruzie. Elkaar dagen niet spreken.... Waarom zou je met zo'n persoon samen willen zijn? Wat is het dat je niet wilt opgeven?
Op een of andere manier denk ik dat alle vrouwen/huwelijk dezelfde zullen uitzien. Ik ben dat ik van de regen naar de drup zal gaan ne misschien onbewust niet wil stoppen.

Hoe stop ik in dit geval? Moet ik weg uit huis? Als ik er over wil hebben noemt zij mij een mietje en loopt ze vloekend weg.
  Spellchecker maandag 9 september 2024 @ 23:19:21 #156
197773 crew  maily
pi_214938116
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:14 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Op een of andere manier denk ik dat alle vrouwen/huwelijk dezelfde zullen uitzien. Ik ben dat ik van de regen naar de drup zal gaan ne misschien onbewust niet wil stoppen.

Hoe stop ik in dit geval? Moet ik weg uit huis? Als ik er over wil hebben noemt zij mij een mietje en loopt ze vloekend weg.
R&P / Naar hotel?
pi_214938120
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 22:31 schreef Ricje het volgende:
Ligt eraan. Narcisten doen aan isolatie. Anderen kunnen hun slachtoffer immers proberen over te halen om bij ze weg te gaan.
Aangezien ze beiden werken waar men aardig wat verdient zal ze haar opties dan ook openhouden en geen ruzies uitlokken daar denk ik zo.
"You don't shit where you eat".

Ouders van TS zijn behoorlijk geduldig maar zoals hij zelf al aangaf wilden ook zij dat hij gewoon een keuze zou maken (en gaven ook aan dat hij maar moest scheiden of zo) maar zouden hem schijnbaar steunen ongeacht zijn keuze. Zelfs als die keuze hem kapot maakt.
Ik heb vandaag een open en eerlijk gesprek gehad met mijn ouders, dat ik er niet uitkom en iedere week ruzie hebben al drie jaar. Dat die 5 maanden break ook niets heeft opgelost en we weer bij af zijn. Zelfs tijdens vakanties hebben wij ruzie. Achteraf kan ik niet eens meer benoemen waarom wij ruzie hadden, maar ineens praat ze niet als we het oneens zijn met elkaar en doen 3 dagen of we niet bestaan voor elkaar.

Na dit gesprek ben ik naar werk gaan en mijn ouders zijn naar mijn huis gegaan op te praten, misschien dat ze alleen wat meer open kan zijn. Het eerste wat ze heeft geroepen: "Wat komen jullie hier doen? Ik moet dit oplossen met mijn man en niet met jullie. Ga maar weg." Mijn ouders zijn toch naar binnen gegaan en 30 min lang heeft zij geklaagd over mij; dat ik geen man ben die verantwoordelijkheid draagt, dat mannen in haar eigen familie anders zijn, een huis hebben gekocht en geen geld vragen van hun vrouw en ga zo maar door. Vervolgens hebben mijn ouders gezegd jullie botsen te veel, dit is toch ook niet meer leuk voor jou, heeft ze gezegd dat iedereen dit wel een tijdje meemaakt en dit zal volgens haar nog wel 2/3 jaar duren, voordat ik alles op rit heb. Ik ben niet drugsverslaafd of gok ook niet, rook niet zelfs, dus wat bedoelt zij met alles op rit krijgen? Niet meer vragen naar haar financiële inbreng? Weet het echt niet.

Ze heeft ook aangegeven dat er niet met mij valt te praten, omdat ik boos zou worden. Zij wordt juist boos als ik iets waarneem en vertel. Zij gaat dan boos opstaan en schreeuwend met stoelen gooien.

Zij draait dingen om.
pi_214938123
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 13:11 schreef Werkman het volgende:
Gevalletje borderline.
Inpakken en wegwezen.
Waarom denk je dat? Verklaar nader aub.
pi_214938126
BTW:

Ik vertel hier anoniem waarmee ik zit en wat mijn kijk erop is. Natuurlijk zal zij dit anders beleven en haar eigen redenen hebben, maar het gaat erom dat ik met alles wat ik weet en waarneem, vertel hoe het is. Ik ken jullie niet, jullie mij niet. Ik heb geen baat bij mooier laten zien van dingen.

Ik reageer niet persoonlijk op dit soort berichten. Graag ontopic blijven.
  Spellchecker maandag 9 september 2024 @ 23:22:44 #160
197773 crew  maily
pi_214938128
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:20 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag een open en eerlijk gesprek gehad met mijn ouders, dat ik er niet uitkom en iedere week ruzie hebben al drie jaar. Dat die 5 maanden break ook niets heeft opgelost en we weer bij af zijn. Zelfs tijdens vakanties hebben wij ruzie. Achteraf kan ik niet eens meer benoemen waarom wij ruzie hadden, maar ineens praat ze niet als we het oneens zijn met elkaar en doen 3 dagen of we niet bestaan voor elkaar.

Na dit gesprek ben ik naar werk gaan en mijn ouders zijn naar mijn huis gegaan op te praten, misschien dat ze alleen wat meer open kan zijn. Het eerste wat ze heeft geroepen: "Wat komen jullie hier doen? Ik moet dit oplossen met mijn man en niet met jullie. Ga maar weg." Mijn ouders zijn toch naar binnen gegaan en 30 min lang heeft zij geklaagd over mij; dat ik geen man ben die verantwoordelijkheid draagt, dat mannen in haar eigen familie anders zijn, een huis hebben gekocht en geen geld vragen van hun vrouw en ga zo maar door. Vervolgens hebben mijn ouders gezegd jullie botsen te veel, dit is toch ook niet meer leuk voor jou, heeft ze gezegd dat iedereen dit wel een tijdje meemaakt en dit zal volgens haar nog wel 2/3 jaar duren, voordat ik alles op rit heb. Ik ben niet drugsverslaafd of gok ook niet, rook niet zelfs, dus wat bedoelt zij met alles op rit krijgen? Niet meer vragen naar haar financiële inbreng? Weet het echt niet.

Ze heeft ook aangegeven dat er niet met mij valt te praten, omdat ik boos zou worden. Zij wordt juist boos als ik iets waarneem en vertel. Zij gaat dan boos opstaan en schreeuwend met stoelen gooien.

Zij draait dingen om.
En dan hier voor de zoveelste keer komen vragen wat je moet doen.
pi_214938131
quote:

[..]

Zij draait dingen om.
Daarnaast denk ik: als zij mij zou respecteren of om mij zou geven, zou zij toch niet zo omgaan met mijn ouders? En als zij oprecht dingen wil oplossen, zou ze toch hulp van mijn ouders waarderen en dit samen oplossen.
  maandag 9 september 2024 @ 23:23:40 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214938134
Ik moet zeggen TS, het leest best lekker weg. Geslaagde kloon.
Resistance is futile.
  Spellchecker maandag 9 september 2024 @ 23:24:09 #163
197773 crew  maily
pi_214938136
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 23:23 schreef Seven. het volgende:
Nja, hij valt wel in herhaling ....
pi_214938149
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2024 16:30 schreef spoorrails het volgende:
Ze gebruikt jou
Hoe?
  maandag 9 september 2024 @ 23:28:36 #165
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214938157
quote:

[..]

Als dit serieus is en geen trol:

Waarom vraag je het aan haar?
Jij bent jij, zij is zij. Jij maakt beslissingen voor jezelf. Daar heb jij haar niet voor nodig.
Je zegt niet "uhhhh ik denk dat ik" nee, je zegt "dit ga ik doen".

Hoe stop je dit? Door je te vermannen, tegen jezelf te zeggen: "dit was het, ik ben er klaar mee", foto maken van alle inboedel in je woning (aangezien zij alles schijnbaar kapot maakt), naar je advocaat te stappen en zegt "ik wil scheiden" en doorzetten. je vraag aan je advocaat wat je moet doen m.b.t. je inboedel en je gezamenlijke rekening en spaarrekening. Daar maak je ook screenshots van als bewijs. Bij thuiskomst pak je je spullen en ga je elders verblijven.
Al je bewijs is voor je advocaat. Dit laat je niet aan je vrouw zien. Elk contact nadat je haar de scheidingspapieren hebt overhandigd zal via je advocaat gaan.

Voila, je bent nu op weg naar je vrijheid en een betere toekomst.

In plaats van bevestiging zoeken bij je vrouw kom je die nu hier zoeken, onder 2 accounts. Dat is gewoon niet gezond.

Klinkt misschien hard maar je moet toch echt actie gaan ondernemen.

quote:

[..]
heeft ze gezegd dat iedereen dit wel een tijdje meemaakt en dit zal volgens haar nog wel 2/3 jaar duren
Dude, are you stupid? Ze houdt je keihard aan het lijntje.

quote:
, voordat ik alles op rit heb. Ik ben niet drugsverslaafd of gok ook niet, rook niet zelfs, dus wat bedoelt zij met alles op rit krijgen? Niet meer vragen naar haar financiële inbreng? Weet het echt niet.
En hier zijn de twijfels weer
Twijfel twijfel, onzeker onzeker....
Ga alsjeblieft scheiden en zoek professionele hulp.

quote:
Zij draait dingen om.
Zoals ik eerder dus al zei, probeert ze anderen tegen jou te keren.

Serieuze vraag: Wanneer stap je naar een advocaat om een scheiding te regelen? Een persoon met zelfrespect zou allang gescheiden zijn. Heb gister ook al aangegeven hoe zij is en hoe zij alles tegen je gebruikt. En maar blijven doorgaan met deze soap.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:27 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Hoe?
Dit kan niet serieus zijn......

Troll.....

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:23 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Daarnaast denk ik: als zij mij zou respecteren of om mij zou geven, zou zij toch niet zo omgaan met mijn ouders? En als zij oprecht dingen wil oplossen, zou ze toch hulp van mijn ouders waarderen en dit samen oplossen.
Respect begint bij jezelf. Waarom moeten jouw ouders jouw (overduidelijk) slechte keuzes oplossen?

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:21 schreef [b]Nats100[/b] het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag [b]3 juni 2024[/b] 00:36 schreef [b]Nick9292[/b] het volgende:

[..]
Verklaar nader aub.
Zelfde persoon. Inmiddels sinds 2023 bezig op meerdere accounts.
Dit kan gewoon niet serieus zijn, sorry.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ricje op 09-09-2024 23:42:41 ]
  maandag 9 september 2024 @ 23:54:18 #166
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214938232
Nats/Nick als dit serieus is:
Zoals ik eerder heb aangegeven lijkt het mij dat zij een narcist is. Je gedrag is een patroon van twijfels en onzekerheid.
Al die vragen die jij stelt en beantwoordt krijgt leiden tot meer twijfels en onzekerheid. Je valt in herhaling, elke keer weer.

Stappenplan om hier vanaf te komen en te herstellen:

1: Foto's maken van al je inboedel
2: Screenshots maken van al je rekeningen
3: Naar advocaat stappen om scheiding aan te vragen. Terwijl je bezig bent met de advocaat (ZEGT HIER NIETS OVER TEGEN JE VROUW, VOOR JE EIGEN BESTWIL) vraag je welke stappen jij moet nemen om jouw vermogen en bezittingen te beschermen.
4: Je volgt de stappen van de advocaat op. Als de advocaat jou zegt om de rekeningen te bevriezen, dan bevries jij die. Als de advocaat zegt dat jij de login gegevens moet wijzigen om ervoor te zorgen dat zij niets steelt en verkwast, dan volg jij die instructies op.
5: Je pakt je spullen
6: Je geeft de scheidingspapieren aan je vrouw en zegt tegen haar (je neemt desnoods het gesprek op, als bewijs om jezelf te beschermen) dat alle communicatie vanaf dat punt via jouw advocaat zal gaan. Je geeft haar de contactgegevens van je advocaat (als deze niet meegegeven worden).
7: Je gaat (tijdelijk) elders wonen. Gedurende deze periode staat zij geblokkeerd in jouw telefoon. Elk contact zal via jouw advocaat gaan.
8: Je zoekt ondertussen professionele hulp want als ik dit allemaal zo lees dan heb je dit duidelijk nodig om te herstellen.
9: Alle vragen die je hebt met betrekking tot haar gedrag kan je op den duur gaan stellen aangezien je, doordat je afstand hebt genomen van haar en niet meer beďnvloedbaar bent, meer mentale ruimte hebt en je rustiger kan nadenken. Zodoende kan je alle reacties weer doorlezen en zal alles duidelijker worden.

Je zal een lastige periode tegemoet gaan maar je zal er sterker door worden.
Jij wilt kinderen? Hoe sneller jij begint met deze stappen, hoe sneller dit realiteit kan worden.
Geen vragen meer stellen over de gedragingen van jouw vrouw, geen dingen meer vertellen over hoe zij zich gedraagt. Het wordt tijd dat je actie onderneemt.

Zodra je je zelfrespect terug hebt genomen, gescheiden bent en je leven voort hebt gezet, laat ons dan weten hoe het met je gaat.
Sterkte!
pi_214938242
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:28 schreef Ricje het volgende:
Zelfde persoon. Inmiddels sinds 2023 bezig op meerdere accounts.
Dit kan gewoon niet serieus zijn, sorry.
Ben gewoon benieuwd naar andere inzichten. Dank voor je reactie.
pi_214938246
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:54 schreef Ricje het volgende:
Nats/Nick als dit serieus is:
Zoals ik eerder heb aangegeven lijkt het mij dat zij een narcist is. Je gedrag is een patroon van twijfels en onzekerheid.
Al die vragen die jij stelt en beantwoordt krijgt leiden tot meer twijfels en onzekerheid. Je valt in herhaling, elke keer weer.

Stappenplan om hier vanaf te komen en te herstellen:

1: Foto's maken van al je inboedel
2: Screenshots maken van al je rekeningen
3: Naar advocaat stappen om scheiding aan te vragen. Terwijl je bezig bent met de advocaat (ZEGT HIER NIETS OVER TEGEN JE VROUW, VOOR JE EIGEN BESTWIL) vraag je welke stappen jij moet nemen om jouw vermogen en bezittingen te beschermen.
4: Je volgt de stappen van de advocaat op. Als de advocaat jou zegt om de rekeningen te bevriezen, dan bevries jij die. Als de advocaat zegt dat jij de login gegevens moet wijzigen om ervoor te zorgen dat zij niets steelt en verkwast, dan volg jij die instructies op.
5: Je pakt je spullen
6: Je geeft de scheidingspapieren aan je vrouw en zegt tegen haar (je neemt desnoods het gesprek op, als bewijs om jezelf te beschermen) dat alle communicatie vanaf dat punt via jouw advocaat zal gaan. Je geeft haar de contactgegevens van je advocaat (als deze niet meegegeven worden).
7: Je gaat (tijdelijk) elders wonen. Gedurende deze periode staat zij geblokkeerd in jouw telefoon. Elk contact zal via jouw advocaat gaan.
8: Je zoekt ondertussen professionele hulp want als ik dit allemaal zo lees dan heb je dit duidelijk nodig om te herstellen.
9: Alle vragen die je hebt met betrekking tot haar gedrag kan je op den duur gaan stellen aangezien je, doordat je afstand hebt genomen van haar en niet meer beďnvloedbaar bent, meer mentale ruimte hebt en je rustiger kan nadenken. Zodoende kan je alle reacties weer doorlezen en zal alles duidelijker worden.

Je zal een lastige periode tegemoet gaan maar je zal er sterker door worden.
Jij wilt kinderen? Hoe sneller jij begint met deze stappen, hoe sneller dit realiteit kan worden.
Geen vragen meer stellen over de gedragingen van jouw vrouw, geen dingen meer vertellen over hoe zij zich gedraagt. Het wordt tijd dat je actie onderneemt.

Zodra je je zelfrespect terug hebt genomen, gescheiden bent en je leven voort hebt gezet, laat ons dan weten hoe het met je gaat.
Sterkte!
Dit gaat niet meer goed komen dus? Geen tijd en energie meer steken?
  dinsdag 10 september 2024 @ 00:01:00 #169
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214938251
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:59 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Correct.
Dat is al een paar jaar vrij duidelijk. Ze houdt je aan het lijntje (en de redenatie heb je al meerdere keren gekregen dus gelieve niet opnieuw te vragen).

Gewoon de knoop doorhakken nu en naar een advocaat stappen. "No contact" gaan zodra je bezig bent met de scheiding. Ook contact opnemen met je ouders om ze op de hoogte te houden (en te informeren over je "no contact" zodat zij daarin mee kunnen gaan ("praat maar met zijn advocaat") om haar manipulaties af te wenden).
Niet meer luisteren naar wat zij te zeggen heeft. Als zij bang is dat zij verliest wat jij haar te bieden had, dan zal zij aankomen met loze beloftes om je proberen over te halen. Dit is de hoofdzakelijke reden dat jij het contact met haar verbreekt en via jouw advocaat laat gaan.

Hou ons op de hoogte!

[ Bericht 11% gewijzigd door Ricje op 10-09-2024 00:17:49 ]
pi_214938252
quote:

[..]
Ben gewoon benieuwd naar andere inzichten. .
Gewoon 2 tot 3 jaar wachten zoals je vrouw wilt en dan regelmatig hier updates posten. ^O^
pi_214938352
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 23:23 schreef Seven. het volgende:
Ja he...hij verbeterd wel zijn schrijfstijl ^O^
pi_214938656
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:21 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Omdat ik op dezelfde schuit gevaren heb maar op tijd met reddinsvest overboord ben gesprongen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 07:59:47 #173
338319 ZarB
Pińa colada
pi_214938859
Voor jullie gingen trouwen zagen jullie elkaar 2 x per week? Dus vanuit die "basis" een huwelijk in gestapt? Dan leer je iemand ook niet echt kennen.

Je wilt een kind als lijmbaby (oh nee, bruggenbouwer) inzetten?

Als dit verhaal al waar is dan fascineert mij het nog het meest hoe 2 niet zo snuggere mensen zoveel geld kunnen verdienen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_214938917
Waarom stuur je je ouders op haar af? Ze heeft gelijk: dit is tussen jullie, los zelf je problemen op.

Kijk, jullie zijn niet het eerste koppel met onenigheid over de financiën. Je kunt op een forum aan mensen vragen wat zij ervan vinden, maar meningen zullen uiteenlopen en bovendien doet het er niet toe. Het gaat erom dat jullie tevreden zijn met jullie afspraken. Wat voor mij essentieel is, is dat ik met mijn partner over geld kan praten en dat hij onze afspraken respecteert. Wij verdienen ook allebei goed en alles gaat op een grote hoop. Ik geef iets impulsiever geld uit dan hij. Hij geeft mij ruimte - en die heb ik nodig, want ik heb geen behoefte aan een vader - maar grote aankopen overleggen we altijd. En onze spaardoelen zijn heilig: het geld gaat eerst naar de potjes. Dit zijn zaken waar je respectvol over tot consensus moet kunnen komen. Lukt dat niet, dan is dat een red flag.

Jouw grootste probleem is dan ook niet dat jullie anders over geld denken, maar dat jullie uiteenlopende waarden hebben en daar niet respectvol over kan worden gesproken. Gooien met spullen is onder geen enkele omstandigheid acceptabel. Dat is huiselijk geweld. Zelfs schelden gaat mij te ver.

Ik snap wel dat je nu vooral stilstaat bij wat je hebt en hoeveel tijd het je gaat kosten om iets nieuws op te bouwen. Een buitenstaander ziet dat scherper: je bent jong en hebt nog een leven voor je. Zorg alsjeblieft dat dat een fijn leven is met een echte partner en niet een levende hel die je in stand houdt en waar je kinderen in sleept. Kinderen gaan deze situatie véél erger maken. Bovendien verdienen zij deze ellende niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214939200
quote:

[..]
Ik vind het juist wel plausibel klinken. Ze verdienen goed maar zijn niet verschrikkelijk rijk. Dat betekent dat je je uitspattingen kunt permitteren, maar ook dat je nog altijd voor grotere aankopen moet sparen.

Wij hebben zelf aparte potjes. In theorie kan ik op vakantie gaan voor 20.000 euro, maar dan gaat het wel ten koste van geld waar we andere bestemmingen voor hebben. Nu kunnen we besluiten dat een vakantie dat waard is, maar mijn lief zou er dan niet blij van worden als ik meteen een tas van 2.000 euro wil kopen.

Sowieso zou hij zijn bedenkingen hebben bij een tas van 2.000 euro, want hij zou een tas het niet waard vinden. En ik zou daar dan op mijn beurt boos om worden. Het is niet aan jou om te bepalen waar ik blij van word en waar ik mijn geld aan uit wil geven. Je bent niet mijn vader. Ik bepaal zelf wel waar mijn geld naartoe gaat. Zo zou een gesprek dan kunnen gaan. Ik zou het verschrikkelijk beklemmend vinden als ik steeds verantwoording af zou moeten leggen aan mijn geliefde. De kunst voor mij is om te laveren tussen onze gezamenlijke dromen en mijn eigen hang naar vrijheid. Dat gaat meestal goed. Gaat het niet goed, dan praten we erover.

Mijn ervaring is dat vooral de positie van de minst verdienende lastig kan zijn. De vrouw van TS verdient goed, maar zou bij een 50/50-verdeling minder voor zichzelf overhouden. Ik heb zelf in die situatie gezeten toen ik een student was en een relatie had met een man die ouder was en verder in z'n carričre zat. Daarom snap ik wel dat dat lastig kan zijn. Die relatie is mede stukgelopen omdat we er niet uitkwamen hoe we met geld om wilden gaan.
pi_214939203
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 15:20 schreef maily het volgende:

[..]
_O-
Protčge moi de mes désirs.
pi_214939209
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 08:56 schreef arvensis het volgende:

[..]
_O-
Die herinner ik me ook nog. :D
pi_214939258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 08:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Die herinner ik me ook nog. :D
R&P / Scheiden.. :D
pi_214939267
quote:

[..]
Ben je ook in zo'n omgeving opgegroeid dan?

Het kan echt anders hoor.
pi_214939320
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:05 schreef rival het volgende:

[..]

Dat kan ik TS ook garanderen. Het kan anders.

TS, je weet wat je moet doen. Stop met verschillende topics aanmaken en ga in de handelmodus. Het doet er niet toe wat je ouders vinden. En nee, je bent er niet minder een man om. Dat zegt je vrouw alleen omdat ze weet dat ze je ermee heeft.

Regel alles netjes, zorg goed voor jezelf, sta op den duur open voor nieuwe liefde. Dat komt écht goed. Je hebt het prima voor elkaar en Amsterdam zit vol met leuke vrouwen. Zoek iemand die bij je past.

We vinden het natuurlijk leuk als je blijft posten en denken graag mee, maar waarom houd je het niet bij dit topic?
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:21:49 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214939392
Als dit waar is en je krijgt het echt niet aan haar verstand gepeuterd dat samen leven samen delen is naar draagkracht (en eventueel valt daar nog wel wat in te schipperen) dan zou ik toch blij zijn dat jullie geen kinderen of koophuis hebben en rustig aan informatie vergaren over een eventuele scheiding. Sommige verschillen van inzicht zijn overheen te komen en andere zijn zodanig dat toegeven aan de onredelijke eis een zodanige verschuiving in de relatie veroorzaakt dat het waarschijnlijk niet meer goed komt. Met andere woorden 1 van de 2 wordt in dit geval benadeelt op een manier dat het dwars blijft zitten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214939423
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:24 schreef maily het volgende:

[..]
Nja, hij valt wel in herhaling ....
Ik vind jullie wel hard, hoor. Het heeft mij ook tijd gekost om het einde van mijn relatie te accepteren. Toen ik wist dat het niet meer goedkwam, ben ik nog een tijd gebleven. En opeens knapte er iets, heb ik mijn tassen gepakt en ben ik weggegaan zonder om te kijken en zonder me zorgen te maken om mijn toekomst. Ik hoop dat TS die realisatie krijgt voordat zijn vrouw ineens zwanger blijkt te zijn.
pi_214939456
quote:
Oh mijn hemel, dat gaat gewoon om TS.

Ik wil er niet om lachen, want ik heb met TS te doen, maar dit is wel een Fok!-legende geworden. :D En hé, ook in dat topic geef ik goed advies. :7
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:36:31 #184
438527 MissButterflyy
pi_214939505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind jullie wel hard, hoor. Het heeft mij ook tijd gekost om het einde van mijn relatie te accepteren. Toen ik wist dat het niet meer goedkwam, ben ik nog een tijd gebleven. En opeens knapte er iets, heb ik mijn tassen gepakt en ben ik weggegaan zonder om te kijken en zonder me zorgen te maken om mijn toekomst. Ik hoop dat TS die realisatie krijgt voordat zijn vrouw ineens zwanger blijkt te zijn.
Dat is ook heel normaal, dat het tijd nodig heeft om het helemaal te beseffen.
pi_214939520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:05 schreef rival het volgende:

[..]

En of het anders kan.
TS moet gewoon een donor ruggengraat gaan zoeken en die natte krant eens vervangen.
En daarna wegrennen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:22:43 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214939851
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 08:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind het juist wel plausibel klinken. Ze verdienen goed maar zijn niet verschrikkelijk rijk. Dat betekent dat je je uitspattingen kunt permitteren, maar ook dat je nog altijd voor grotere aankopen moet sparen.

[…]
Kom op. Ze zijn (pas) drie jaar getrouwd. Huren een ruim huis. Doen regelmatig dure aankopen van duizenden euro’s (rolex en motor zijn genoemd), gaan vijf, zes keer per jaar op vakantie (waarvan de meest recente 20.000 euro heeft gekost). En dan zegt TS dat ze sparen voor een koopwoning.

Dan klopt er echt iets niet.
pi_214939977
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kom op. Ze zijn (pas) drie jaar getrouwd. Huren een ruim huis. Doen regelmatig dure aankopen van duizenden euro’s (rolex en motor zijn genoemd), gaan vijf, zes keer per jaar op vakantie (waarvan de meest recente 20.000 euro heeft gekost). En dan zegt TS dat ze sparen voor een koopwoning.

Waarom niet? Hij zegt ook dat hij bijna niet uitgaat/uit huis gaat, niet rookt, niet drinkt. En het belangrijkste: ze hebben geen kinderen. Met dit (gezamenlijk) inkomen kunnen ze heel goed sparen én zulke uitgaven doen.

Hij zegt zelf 4k over te houden nadat de vaste lasten aan zijn kan er af zijn. Als hij echt zou willen sparen zou hij in 5/6 maanden die 20k kunnen sparen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:45:47 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214939993
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:42 schreef arvensis het volgende:

[..]
Waarom niet? Hij zegt ook dat hij bijna niet uitgaat/uit huis gaat, niet rookt, niet drinkt. En het belangrijkste: ze hebben geen kinderen. Met dit (gezamenlijk) inkomen kunnen ze heel goed sparen én zulke uitgaven doen.

Hij zegt zelf 4k over te houden nadat de vaste lasten aan zijn kan er af zijn. Als hij echt zou willen sparen zou hij in 5/6 maanden die 20k kunnen sparen.
Echt. Hou op. Dan gaat die spaarrekening dus elke keer weer leeg voor die dure liefhebberijen. Het is of-of. Ik geloof echt niet dat er ook nog een dikke spaarrekening is voor het koophuis.
pi_214940362
quote:

[..]

En dat niet alleen. Het meest ergerlijke vind ik toch dat TS continue zijn levenspartner af zit te zeiken, alles wat zij doet of zegt afkeurt en zichzelf als het zielige slachtoffer presenteert.
Dat verongelijkte, huilerige toontje als hij heeft over ZIJN ouders die door HAAR worden genegeerd als ze op bezoek zijn.

Ik beschouw TS als een ordinaire trol die dit soort topics aanmaakt en zich vervolgens kapotlacht om de goedbedoelde adviezen.
pi_214940367
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Echt. Hou op. Dan gaat die spaarrekening dus elke keer weer leeg voor die dure liefhebberijen. Het is of-of. Ik geloof echt niet dat er ook nog een dikke spaarrekening is voor het koophuis.
Voor mij is het heel herkenbaar. Ik vervang vandaag met gemak mijn fiets voor een andere van 3.000 euro, maar ik spaar al jaren voor een nieuwe oprit en doe moeilijk over een spijkerbroek voor de kinderen duurder dan 30 euro. Uiteindelijk gaat het om wat je de moeite waard vindt om je geld aan uit te geven.
pi_214940394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En dat niet alleen. Het meest ergerlijke vind ik toch dat TS continue zijn levenspartner af zit te zeiken, alles wat zij doet of zegt afkeurt en zichzelf als het zielige slachtoffer presenteert.
Dat verongelijkte, huilerige toontje als hij heeft over ZIJN ouders die door HAAR worden genegeerd als ze op bezoek zijn.
Dat is eigen aan R&P. Ik vind dat dat bij TS best wel meevalt en dat de posters daar doorheen prikken en tegenwicht aan bieden. Voor mij is het bijvoorbeeld volstrekt duidelijk dat hij moet stoppen om familie en vrienden bij het oplossen van zijn relatieperikelen te betrekken en dat hij de wens van zijn vrouw moet respecteren dat zij niet zo'n intensieve relatie met zijn ouders wil.

quote:
Ik beschouw TS als een ordinaire trol die dit soort topics aanmaakt en zich vervolgens kapotlacht om de goedbedoelde adviezen.
Ik zie in TS juist een typisch persoon die vast is gelopen in z'n relatie en nog niet de moed bij elkaar heeft geraapt om er definitief een einde aan te maken.
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:34:40 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214940445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Voor mij is het heel herkenbaar. Ik vervang vandaag met gemak mijn fiets voor een andere van 3.000 euro, maar ik spaar al jaren voor een nieuwe oprit en doe moeilijk over een spijkerbroek voor de kinderen duurder dan 30 euro. Uiteindelijk gaat het om wat je de moeite waard vindt om je geld aan uit te geven.
Snap mijn punt nou eens, in plaats van het wederom aan te grijpen om je eigen financiële huishouden te etaleren.
pi_214940476
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Snap mijn punt nou eens, in plaats van het wederom aan te grijpen om je eigen financiële huishouden te etaleren.
Als jij onaardig begint te doen, dan vergaat mij de lust om met je van gedachten te wisselen. Normaal zeg ik dat niet direct, maar je treft me op een moment in mijn leven dat ik genoeg heb van onaardig gedrag. Daar laat ik het bij.
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:39:18 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214940489
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Het ergerlijke vind ik vooral de argumenten die hij noemt om nog steeds niet een punt achter deze relatie te zetten. Dat hij verwacht dat het mogelijk nog wel verbetert, dat het mogelijk beter wordt als er kinderen komen. Dat als hij deze relatie beëindigt hij nog maar moet afwachten hoe snel hij een andere vrouw vindt en hij eindelijk vader kan worden. Dat de kans dat een volgende vrouw net zo’n onuitstaanbaar mens is heel groot is en hij daarom net zo goed met deze vrouw verder kan gaan.
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:40:57 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214940502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als jij onaardig begint te doen, dan vergaat mij de lust om met je van gedachten te wisselen. Normaal zeg ik dat niet direct, maar je treft me op een moment in mijn leven dat ik genoeg heb van onaardig gedrag. Daar laat ik het bij.
Prima.
  Spellchecker dinsdag 10 september 2024 @ 11:47:58 #196
197773 crew  maily
pi_214940539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je bent er inmiddels achter om wie het gaat. :+
pi_214941350
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet zo bozig reageren, ik snap het punt van Lienekien wel.
Jij bent een volwassene die de zorg heeft voor je kinderen. Logisch dat jij bepaalt wat er gekocht moet worden.
In het geval van TS & Co gaat het over twee volwassenen die ieder een baan hebben en dus ook een eigen bron van inkomsten hebben.

TS koopt wat hij wil maar gaat vervolgens bepalen dat zijn vrouw dat niet mag doen. Van haar eigen geld notabene.

TS gaat ook zoeken op internet wat zijn vrouw zou kunnen mankeren en diagnosteert doodleuk dat ze wel eens een of ander borderline syndroom zou kunnen hebben.

Ik heb dan ook maar even gezocht en ik ben er bijna 100% van overtuigd dat TS een eersteklas narcist is met een hele ernstige vorm van hoogmoedswaanzin.
Nee, ik ben net zo min arts als TS.

TS is naar mijn mening een verkapte vrouwenhater cq moederskindje. Geen wonder dat zijn vrouw met spullen gaat gooien. Haar mening, haar argumenten dringen niet door bij hem.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 17:00:02 #198
441859 crew  Lenny77
pi_214942936
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nuja hij zegt niet dat die spaarrekening er al effectief is he? Alleen dat ze willen sparen voor een huis.
Als er dan reizen van 20000 euro, tasjes, klokjes en moto's van gekocht worden... Er zal niet veel opstaan.
Het zijn twee kleine kinderen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 17:05:08 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214942956
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:00 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nuja hij zegt niet dat die spaarrekening er al effectief is he? Alleen dat ze willen sparen voor een huis.
Als er dan reizen van 20000 euro, tasjes, klokjes en moto's van gekocht worden... Er zal niet veel opstaan.
Het zijn twee kleine kinderen.
Juist.

Even daargelaten dat ik persoonlijk de opties openhoud dat TS de inkomsten en uitgaves aandikt om zijn status op te pompen of dat hij alles sowieso uit de dikke duim zuigt.
pi_214942972
quote:

[..]

De situatie klopt zeker niet, maar het verhaal is wel waarheid.

Uiteindelijk is het vooral belangrijk dat je de relatie kan loslaten. Er is heus kans op een fijner leven en een betere relatie waarin je wensen uit kunnen komen. Je hoeft niet te blijven als het gewoon echt niet meer werkt en je vooral ongelukkig wordt. Er is geen respect tussen jullie meer.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 17:09:17 #201
441859 crew  Lenny77
pi_214942977
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Juist.

Even daargelaten dat ik persoonlijk de opties openhoud dat TS de inkomsten en uitgaves aandikt om zijn status op te pompen of dat hij alles sowieso uit de dikke duim zuigt.
Als het al waar is dan draait dat hele verhaal sowieso rond status en eer. Werk, Rolex, familie, probleem hebben met het niet man genoeg zijn, niet weg durven gaan omdat zijn vrouw hem dan een mietje noemt, absoluut zo snel mogelijk kinderen, ...

En dan al 30+ zijn :|W
  dinsdag 10 september 2024 @ 17:11:50 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214942993
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als het al waar is dan draait dat hele verhaal sowieso rond status en eer. Werk, Rolex, familie, probleem hebben met het niet man genoeg zijn, niet weg durven gaan omdat zijn vrouw hem dan een mietje noemt, absoluut zo snel mogelijk kinderen, ...

De schande van een mislukt huwelijk…
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 17:18:13 #203
441859 crew  Lenny77
pi_214943028
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Inderdaad...
pi_214943060
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is heel lang vol te houden. Tot het niet meer gaat en je op je 76e nog gaat scheiden.

Echt hoor, dan maar een mislukt huwelijk.
  Spellchecker dinsdag 10 september 2024 @ 17:26:44 #205
197773 crew  maily
pi_214943074
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is heel lang vol te houden. Tot het niet meer gaat en je op je 76e nog gaat scheiden.

Echt hoor, dan maar een mislukt huwelijk.
Die arme ouders ....

En telkens nieuwe vazen kopen om kapot te gooien .....

En arme wij, elk jaar een nieuw topic _O-
pi_214943215
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:26 schreef maily het volgende:

[..]
Die arme ouders ....

En telkens nieuwe vazen kopen om kapot te gooien .....

En arme wij, elk jaar een nieuw topic _O-
Maar 1tje?
Vrees dat we er meer per jaar te zien krijgen...
  dinsdag 10 september 2024 @ 19:47:44 #207
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_214944285
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:45 schreef Luuntje het volgende:

[..]
Maar 1tje?
Vrees dat we er meer per jaar te zien krijgen...
Als zijn andere account enige indicatie is zal de volgende over 2-3 maanden gemaakt worden. :@
In ieder geval met goed nieuws hoop ik :+
  dinsdag 10 september 2024 @ 21:33:09 #208
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_214945697
-serieus???-

[ Bericht 48% gewijzigd door Lenny77 op 10-09-2024 21:40:27 ]
Le Diable
pi_214994229
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:27 schreef Nats100 het volgende:

[..]
Hoe?
Lees je eigen verhalen eens terug en trek je conclusies.
quote:

[..]
Dat doe je al 3 jaar en zie wat het resultaat is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af hoe je kinderen krijgen kan combineren met veel geld uitgeven aan "spaarrekening voor koopwoning?, vakanties van meer dan 10.000 Euro, dure aankopen zoals een rolex en een motor.

[ Bericht 40% gewijzigd door HSG op 15-09-2024 23:24:22 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 15 september 2024 @ 23:22:10 #210
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214994295
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 02:28 schreef Nats100 het volgende:
dat ze bij boosheid opstaat en ineens met stoelen begint te gooien, mijn drinken leeggiet en scheldend naar de slaapkamer loopt.
Ow dat deed ik normaal, maar ipv de slaapkamer liep ik naar de kroeg. Leuk om te zien dat er een vrouwelijke doppelganger rondloopt.

Voor de rest, wat veel users ook al zeggen. Ik denk niet dat je hier erg gelukkig van gaat worden. Respect is belangrijk binnen een gezonde relatie. En dat is hier ver te zoeken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')