Ik ben niet zo’n kenner van Vlaamse B-artiesten. Maar ik denk dat het op zich wel competente uitvoerenden zouden zijn. Uiteraard is elke artiest zo goed als zijn liedje, maar een Mia & Dion-scenario is niet zo waarschijnlijk, met mensen die allemaal al wat ervaring hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jij als België kenner, zijn dit goede artiesten? Zijn ze een beetje bekend?
Wat zou daar nog voor groot nieuws van kunnen zijn? (Ik kijk nooit JESC hoor dus vast een domme vraag maar daar is toch alles al van bekend? 😅)quote:Op woensdag 13 november 2024 22:03 schreef Momo het volgende:
Al zou het ook met JESC te maken kunnen hebben
België doet daar al een aantal jaar niet mee, show 2024 is zaterdag, maar zou dan om volgend jaar kunnen gaan. Tenminste zou niet heel raar zijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat zou daar nog voor groot nieuws van kunnen zijn? (Ik kijk nooit JESC hoor dus vast een domme vraag maar daar is toch alles al van bekend? 😅)
Morgen horen we vast dat Joost voor België gaat.
Oh, zie zo vaak kijk ik dus, had echt geen idee dat ze al jaren niet meedoen aan het JESC!quote:Op woensdag 13 november 2024 22:29 schreef Momo het volgende:
[..]
België doet daar al een aantal jaar niet mee, show 2024 is zaterdag, maar zou dan om volgend jaar kunnen gaan. Tenminste zou niet heel raar zijn.
Eurovoixquote:Additional details concerning the first shows of Eurosong 2025 have been revealed.
The first Eurosong 2025 shows will be aired on January 18 and 25 and is set to be hosted by presenter Peter Van de Veire. On both dates four Eurosong participants will present the song they will be competing with at Eurosong 2025, this time without any staging, and they will also perform a cover of a Eurovision song of their choosing.
]The first show, on January 18, will feature:
Grace
LEEZ
Le Manou
Lenn
The second show, on January 25, will feature:
Jelle van Dael
Mentissa
Stefanie Callebaut
Red Sebastian
The shows have already been recorded in December 2024. Studio versions of all eight songs will be released after the second show on January 25.
The final of Eurosong 2025 will take place on February 1. A combination of a professional jury and public voting will decide the Belgian entry for Eurovision 2025. Peter Van de Veire will host the show and will also provide commentary on VRT for Eurovision 2025 in Basel.
Ik zie dat hij vooral bekend staat als het grote brein achter Because of You. Met alle respect, het is best een lekker liedje maar verder niet bijzonder.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:46 schreef blackswangreen het volgende:
Vijf van de acht liedjes geschreven door dezelfde persoon… dat is nog erger dan Melfest. De liedjes hierboven zijn alvast niet best (papapapapa, goh waar kennen we dat van?). Die Mentissa gaat dit waarschijnlijk fluitend winnen, als dit het niveau is van de concurrentie.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-5-van-de-8-nummers/
Is de familie Neefs een beetje vergelijkbaar met de familie Hazes in Nederland? (Maar dan zonder een golddiggermama)quote:Op maandag 13 januari 2025 10:48 schreef Fred_B het volgende:
Lenn: nepotisme is in België door de hele samenleving vrij groot, en de familie Neefs doet het nu al met de derde generatie. Ik zou zeggen tegen Lenn: ga lekker voor Vlaamstalige meezingers, op basis van je achternaam draait de Vlaamse Radio 2 het dan toch wel.
Nee, de oudste Louis Neefs was in Vlaanderen een zeer grote naam, vooral bekend van Margrietje, De Rozen Zullen Bloeien. En ook nog tweevoudig ESF-deelnemer. Maar dat eindigde tragisch, doordat hij en zijn vrouw bij een verkeersongeval op jonge leeftijd overleden.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is de familie Neefs een beetje vergelijkbaar met de familie Hazes in Nederland? (Maar dan zonder een golddiggermama)
Die odds zijn volgens mij gebaseerd op Mentissa, een al redelijk gevestigde artiest, vreemd genoeg meer in Frankrijk dan in België. Ze heeft in Frankrijk al twee platina hits gehad (eentje zelfs diamant).quote:Op maandag 13 januari 2025 14:40 schreef d_elise het volgende:
Ik hoop dat er in de tweede groep een knaller zit waarop de eerste plaats in de odds gebaseerd is, want dit is niet veel bijzonders, nee.
Wat spookt Emmelie de Forest toch uit in de nationale finales? Ze was er ook al bij in Montenegroquote:In addition to releasing snippets of the first competing songs, VRT has also revealed the jury that will help to select the winner of Eurosong 2025. The jury will be formed of 15 members, 4 well known people with links to Eurovision and 11 music experts.
The jurors are:
Emmelie de Forest – Winner of Eurovision 2013 for Denmark
Geld op de plank brengen, als ik de wiki pagina zie zit haar carriere al lange tijd in het slop.quote:
Len over zijn opa en eurosong bij Volgspot.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, de oudste Louis Neefs was in Vlaanderen een zeer grote naam, vooral bekend van Margrietje, De Rozen Zullen Bloeien. En ook nog tweevoudig ESF-deelnemer. Maar dat eindigde tragisch, doordat hij en zijn vrouw bij een verkeersongeval op jonge leeftijd overleden.
Hun zoon Günther overleefde dat wel, en werd ook een zanger met redelijk succes in de jaren ‘90. Door dat succes en de familiegeschiedenis is die tot het meubilair van de Vlaamse meezingmuziek gaan horen. En hij heeft nu ook de juiste snaar gevonden om (zoals Bløf, Guus Meeuwis, Acda en De Munnik enzo in Nederland) liedjes uit te brengen die weinig voorstellen, maar wel standaard airplay krijgen op de radio. Daarom stelde ik ook voor dat Lenn ook maar dat pad gaat proberen te bewandelen, want dat Eurosong-lied klinkt nergens naar.
Maar ik schakel weer uit! Het is echt niet boeiend ofzo...quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:52 schreef PinkLow het volgende:
Joehoe, dankzij tante net op tijd ingeschakeld..
Die Spaanse Eurofans in de reacties... "plagiarism from Chanel", "Chanel from Temu" etc. Echt, het meest vervelende fandom dat er is. Ze wilden nota bene niet eens dat Chanel naar Eurovisie ging en nu doen ze alsof zij dit genre heeft uitgevonden. Dat al die reggaeton-nummers hetzelfde klinken, daar kan deze Belgische ook niks aan doen.quote:
Spaanse diehard ESF-fans zijn echt zo giftig, alleen daarom zou je hopen dat ze nooit meer winnenquote:Op zondag 19 januari 2025 10:21 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die Spaanse Eurofans in de reacties... "plagiarism from Chanel", "Chanel from Temu" etc. Echt, het meest vervelende fandom dat er is. Ze wilden nota bene niet eens dat Chanel naar Eurovisie ging en nu doen ze alsof zij dit genre heeft uitgevonden. Dat al die reggaeton-nummers hetzelfde klinken, daar kan deze Belgische ook niks aan doen.
Verder natuurlijk gewoon bagger, deze inzendingen. De zus van Metejoor is de enige die een beetje kan zingen.
Ik vind het een beetje bizar dat België 2 nummers heeft met papapapapa als refrein, op de 8 inzendingen. De kans bestaat natuurlijk dat wij zelf met mamamamama komen, maar alsnog had iets meer originaliteit wel gemogen. Zeker omdat Mentissa blijkbaar twee nummers inzond en de mensen van de VRT expliciet deze kozen, die meer poppy was.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:30 schreef Fred_B het volgende:
Ik verwacht wel de nodige inspiratie van Joost op voorronde-inzendingen dit jaar.
Het is even afwachten op het hele drie minuten natuurlijk, maar het zou jammer zijn als België een redelijk grote artiest zou sturen met zo’n doorsnee liedje.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje bizar dat België 2 nummers heeft met papapapapa als refrein, op de 8 inzendingen. De kans bestaat natuurlijk dat wij zelf met mamamamama komen, maar alsnog had iets meer originaliteit wel gemogen. Zeker omdat Mentissa blijkbaar twee nummers inzond en de mensen van de VRT expliciet deze kozen, die meer poppy was.
Dit is wat ze kan. Prachtig liedje, kaliber Barbara Pravi. En dan kom je met zoiets... maar inderdaad, even afwachten.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is even afwachten op het hele drie minuten natuurlijk, maar het zou jammer zijn als België een redelijk grote artiest zou sturen met zo’n doorsnee liedje.
https://www.vrt.be/vrtmax/livestream/video/vrt1/quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:38 schreef Sableheart het volgende:
Klopt het dat we op de VRT website niet live mee kunnen kijken?
zonder ook maar een noot gehoord te hebben zegt dat inderdaad vreselijk veel.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:36 schreef Fred_B het volgende:
Alles in Luxemburg was beter dan dit. En dat zegt meer dan genoeg
Ik vond haar al op iemand lijken maar ik kwam er maar niet opquote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:48 schreef blackswangreen het volgende:
Stephanie wil graag als Selah Sue klinken.
Met die bril? Dat was zijn beste vriend.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:29 schreef NailQueen het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit is het meest interessante van allemaal. Geen winnaar maar prima inzending.
Waarom is die professor van de slimste mens steeds in beeld?![]()
In het klein zie je hier het effect dat de odds ook hebben op Eurovisie: mensen sluiten zich graag aan bij winnaars. Als België 20e had gestaan had niemand gezegd dat er een winnaar tussen zit, net als dat een Nemo ook niet wint als hen veel lager wordt ingeschat door de bookmakers. Dat zegt verder niks over de kwaliteit, en dan vind ik Nemo nog wel een stuk beter dan Red Sebastian, maar de invloed van bookmakers op de hele Eurovisie-vibe is bizar.quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:18 schreef Niels93 het volgende:
Ik vind het nog steeds bizar dat België op nr1 in de odds staat EN Strobe Lights op fora/YouTube etc gezien wordt als een potentiële winnaar. Oke, het is niet mijn smaak maar ik zie ook echt niet in hoe dit hoog kan/gaat scoren.
Met wat bekend is is dit wel een van de betere inzendingen. Maar de bookies zeggen op dit moment erg weinig. Vorig jaar stond IJsland ook op 1 en nadat Hera Bjork werd gekozen kukelden ze naar beneden.quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:18 schreef Niels93 het volgende:
Ik vind het nog steeds bizar dat België op nr1 in de odds staat EN Strobe Lights op fora/YouTube etc gezien wordt als een potentiële winnaar. Oke, het is niet mijn smaak maar ik zie ook echt niet in hoe dit hoog kan/gaat scoren.
Emilie de Forest zit in de jury he, die zat in Montenegro ook in de jury en had het meest unhinged lijstje daar. Die had die meid die knettervals zong, waar wij om moesten lachen op twee gezet daar.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:08 schreef NailQueen het volgende:
Hey maar ik zie nog wel een scenario voor me dat het vlaamse publiek of jury roet in het eten gooit. Twee jaar geleden gingen ook de meeste televote stemmen naar Ed Sheeran The Starlings en de jury was toen helemaal weg van Gustaph. Gustaph werd uiteindelijk wel een publieksfavoriet maar dat had voornamelijk met zijn karakter te maken.
Maar aan de andere kant heb ik wel weer zin in een meltdown als Lenn of Grace opeens wint
Dan moet de jury Red Sebastian echt afstraffen, en dat zie ik niet gebeuren met een jury bestaande uit o.a. Merol en een van de dansers van Joost. Ik denk dat hij zowel jury als televote wint.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:08 schreef NailQueen het volgende:
Hey maar ik zie nog wel een scenario voor me dat het vlaamse publiek of jury roet in het eten gooit. Twee jaar geleden gingen ook de meeste televote stemmen naar Ed Sheeran The Starlings en de jury was toen helemaal weg van Gustaph. Gustaph werd uiteindelijk wel een publieksfavoriet maar dat had voornamelijk met zijn karakter te maken.
Maar aan de andere kant heb ik wel weer zin in een meltdown als Lenn of Grace opeens wint
Tijd dat Bart de Wever premier gaat worden. Dat dit kan in Belgiëquote:
Brussel heet vanaf nu Schoof Townquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:02 schreef NailQueen het volgende:
Nou kom op Belgen. Schiet op of we koloniseren jullie weer.
Gaat al richting de Belgische grensquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:02 schreef NailQueen het volgende:
Nou kom op Belgen. Schiet op of we koloniseren jullie weer.
Ik heb ze bedreigd met kolonisatie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:07 schreef Sableheart het volgende:
Hij leek vast te lopen, maar ze hadden gewoon vertraging
De Noorderburen zijn een gevaarlijk volkquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb ze bedreigd met kolonisatie.
Dat is Walloniëquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:09 schreef BillDauterive het volgende:
Toch wel frappant dat ze Mustii overslaan.
Dat was een Waalse inzending, dit is een Vlaams programmaquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:09 schreef BillDauterive het volgende:
Dat is de Waalse inzending die niet echt succesvol wasquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:09 schreef BillDauterive het volgende:
De walen hebben helemaal niks in te brengenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:10 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dat was een Waalse inzending, dit is een Vlaams programma
quote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:10 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dat was een Waalse inzending, dit is een Vlaams programma
Ja, maar toch... Dat was vorig jaar, dit is twee jaar terugquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is de Waalse inzending die niet echt succesvol was
Vanuit hun oogpunt is dit de vorige inzending.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, maar toch... Dat was vorig jaar, dit is twee jaar terug
De vlamingen hadden nog nooit van Mustti gehoord. En nog steeds is hij een onbekende in Vlaanderenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, maar toch... Dat was vorig jaar, dit is twee jaar terug
Heb ik vorig jaar gezien in Grunn bij Roze Zaterdag. Leuke vent maar de liedjes lijken erg op elkaarquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:12 schreef Meridiaan het volgende:
Zit ernstig te denken om naar een van Gustaphs concerten te gaan dit jaar
Hij is geweldig als commentatorquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:13 schreef usagi414 het volgende:
Europappa Peter is ook één van de leukste Vlamingen
Ja, fair point. Dit of Joost Kleinquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:12 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Vanuit hun oogpunt is dit de vorige inzending.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Zou tof zijn als zij eens keer onze inzending isquote:
Het had ook Jan Jaap vd Wal of Soundos kunnen zijn. Dus wel blij dat Merol hier zit.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:17 schreef Fred_B het volgende:
Merol, altijd mooi dat Dordrecht vertegenwoordigd is.
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:19 schreef Meridiaan het volgende:
Het liedje van Merol en Gustaph is leuk
Idd.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:19 schreef Meridiaan het volgende:
Het liedje van Merol en Gustaph is leuk
Misschien, maar jij vergeet dat heel Europa geen Nederlands spreektquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:17 schreef BillDauterive het volgende:
"We zitten bij Nederland in de halve finale en dus kunnen we elkaar 12 punten geven!"
Vergeet Peter dat heel Europa nu kijkt en iets van die opmerking vindt?
Soundos <3 <3quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:19 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het had ook Jan Jaap vd Wal of Soundos kunnen zijn. Dus wel blij dat Merol hier zit.
Ik zei dat we ons er samen doorheen zouden slaan vanavond maar nu kom ik binnen en meteen een kutgevoelquote:
Dan zullen ze het andersom doen dan in 1987 denk ik. Finale in Antwerpen met een Waalse artiest.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:21 schreef Cirilico het volgende:
Stel België wint dit jaar , mag de VRT dan volgend jaar organiseren en artiest kiezen of de Waalse zender omdat zij aan zet zijn? Of gezamenlijk?
België staat nummer 1/2 bij de bookies he nu.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
Hallo forumvrienden, ik heb er niets van gezien. Voor wie juichen we vanavond? En was het wat überhaupt?
Nummer een half genotquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:24 schreef Momo het volgende:
[..]
België staat nummer 1/2 bij de bookies he nu.
We juichen ik juich voor iedereen behalve Red Sebastianquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:24 schreef ijs_beer het volgende:
Hallo forumvrienden, ik heb er niets van gezien. Voor wie juichen we vanavond? En is het wat überhaupt?
Mja dat zegt ook niet allesquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:24 schreef Momo het volgende:
[..]
België staat nummer 1/2 bij de bookies he nu.
Waarom niet voor hem?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
We juichen voor iedereen behalve Red Sebastian
Jeeeeeeeeeeeee, die rooie naar Baselquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
We juichen voor iedereen behalve Red Sebastian
Oh?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
We juichen ik juich voor iedereen behalve Red Sebastian
Ja, al is dat meer een mogelijke uitkomst dan een zekerheid. 21e kan ook prima.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Met Red Sebastian geloof ik wel in een top 10 op het ESF
Dit geldt helaas nog steedsquote:Op zondag 19 januari 2025 13:56 schreef NailQueen het volgende:
Leez is idd wel de beste zangeres. Maar ik had haar laatst gezien in de band van haar (meer charismatisch) broer (Metejoor). Zingen kan ze echt wel maar het lukt haar gewoon niet om uit haar schulp te komen.
Mag ie wel even wat beter gaan zingenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Met Red Sebastian geloof ik wel in een top 10 op het ESF
Ja heel 13 in een dozijn inderdaad.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:28 schreef Meridiaan het volgende:
Prima zangeres.
Verder een hoog Melfestgehalte
Je mist Rene Frogerquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:30 schreef Momo het volgende:
Die commentaren van de jury hadden van mij niet gehoeven.
Publieksmanipulatie!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:30 schreef Momo het volgende:
Die commentaren van de jury hadden van mij niet gehoeven.
Ook gestemd op Red Sebastianquote:
Tatjana Simicquote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:22 schreef NailQueen het volgende:
Waar Zweden grappen maakt over Joost heeft Belgie gewoon twee eerbetonen aan hem
Ja ik las dat ze in Zweden grappen maken over Joost en dat hij in België gewoon twee keer geëerd wordtquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:33 schreef NailQueen het volgende:
In Zweden werd Joost afgebrand maar hier wordt hij 2x geëerd
Ik bedoel niet dat ze niet kan zingen. Maar ik vind de beat mooier zonder zang.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:36 schreef PinkLow het volgende:
Heerlijke beat! Tof nummer ook, zolang ze niet zingt...
Maar ze kan niet zingen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:37 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat ze niet kan zingen. Maar ik vind de beat mooier zonder zang.
Anouk zou de plaatselijke braderie zeggenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:36 schreef Meridiaan het volgende:
Volgende keer maar gewoon bij de familiebarbecue
Hield iemand dit in de gaten?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:35 schreef Momo het volgende:
Ondertussen uitslagen in Slovenië (Pogacar wint)
quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:43 schreef Momo het volgende:
Klemen en July Jones in de superfinale Slovenië
Het mist een hoogtepunt inderdaadquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:49 schreef Sableheart het volgende:
Goed gezongen, op zich leuk nummer, maar nog steeds mist het iets voor mij.
Dat voegt echt niets toe aan de actquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:50 schreef blackswangreen het volgende:
Doe die stomme basgitaar weg joh.
Dat leek nergens op inderdaadquote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:50 schreef blackswangreen het volgende:
Doe die stomme basgitaar weg joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |