Dat mensen dat geloven snap ik ook niet. Mensen geloven echt alles.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt ja, dat had ik van de week toen ik las over die JoJo Siwa die net doet alsof ze mee gaat doen voor Polen. Polen zegt dus zelf dat dat gewoon onzin is, maar het officiële Eurovision account ging al op haar reageren en haar volgen enzo.zo triestig. Toen dacht ik, laat ik de boel maar ontvolgen zodat ik me hier niet steeds aan ga lopen ergeren.
Ik heb geen idee wie Jojo is want ik ben oud maar er zijn vele artiesten die in het verleden Eurovision hints hebben gegeven om de boel een beetje te hypen enzo. Daar zie ik weinig mis mee. En qua 'geloven' is het meer een kwestie van 'hopen' van fans denk ik en hoop hebben is nodig in het leven en leuk.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat mensen dat geloven snap ik ook niet. Mensen geloven echt alles.![]()
Op zich is het logisch dat de directeur en financieel-directeur wat minder emotioneel in de wedstrijd zitten, en vooral kijken naar hoeveel niet meedoen gaat kosten. Al moet je wel corrigeren voor de imagoschade bij de omroep en lagere kijkcijfers, de 5 miljoen kijkers voor een finale ga je nooit meer halen. Maar goed, ook met 2 (semi met NL) + 1 (semi zonder NL) + 1 of 3 miljoen (finale zonder of met NL), kan het ongetwijfeld prima uit als zeer winstgevende TV.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:05 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dit riep ik al toen AT voor het eerst met zo'n statement kwam. Daar dropen de achterdeurtjes en geitenpaadjes al vanaf. Kan me voorstellen dat Team ESF enorm fel is en achter Joost staat, maar dat een omroepdirectie of NPO koepel dat makkelijk overrulet. Ik zou inderdaad niet meedoen en wel een afvaardiging sturen om te kijken of die afspraken dan worden nagekomen.
Het aloude Bijbelse principe van “het staat geschreven” werkt nou eenmaal. Schrijf iets op als bron met enige vorm van autoriteit, en je hebt mensen die er tenminste een kern van waarheid in vinden. Zie bijvoorbeeld hoe eerder dit topic de verklaringen van die vrouw uit het politieverhoor vrij klakkeloos werden aangenomen.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat mensen dat geloven snap ik ook niet. Mensen geloven echt alles.![]()
Zijn gesprekken in "fases" had ik gisteren begrepen.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht dat er al een eerder gesprek had plaatsgevonden onlangs, of ging dat niet door? Als dat wel doorging kan het zijn dat daarin besproken is dat ze bv geld terugkrijgen van dit jaar. En dan is er verder idd weinig aan terug te draaien, feitelijk.
Als ze het helemaal niet meer met de EBU hebben gehad over de diskwalificatie is dat wel echt heel raar en kwalijk ja. En ik kan me dat totaal niet voorstellen eigenlijk, zeker niet gezien de uitkomst van het onderzoek van het OM.
Jammer dat dat (in dat stukje tenminste) niet wordt gecommuniceerd verder.
Maar 'we kunnen het niet meer terugdraaien' leest voor mij niet als 'zand erover' en 'kan gebeuren'.
Geen idee. Dan moet daar dus een soort crisiscommissie voor komen ofzo. Want als dit niet veranderd gaat worden kan de EBU elke deelnemer die iets te hard een deur dicht laat waaien eruit pleuren wegens 'agressie'. Of iedereen die het waagt een wenkbrauw op te trekken tijdens een persconferentie. De EBU heeft te veel macht momenteel. Vonden zo ongeveer alle omroepen in dat EBU-onderzoek. Dus daar zal iets moeten veranderen.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij wie wil je in beroep gaan dan, bij de rechter? En dan kom je trouwens nergens. Want de EBU staat bij elke diskwalificatie in hun recht.
Maar als je er dán na één keer een officiële klacht over indient heb je in elk geval een poot om op te staan als deelnemer, want dan kan je naar de regels wijzen. Nu niet.quote:En niet filmen klinkt leuk, maar ook dat is iets waar als het toch gebeurt weinig consequenties aan zullen zitten. Je kan moeilijk vragen om een dwangsom ofzo, want je zag bijvoorbeeld in die documentaire van S10 dat de EBU dat sowieso al nauwelijks in de hand heeft achter de schermen. Dus die gaan dat niet accepteren.
Er is op zich weinig mis mee, maar omdat het officiële Eurovision account net doet of het klopt, moet de publieke omroep in Polen met een statement komen dat ze helemaal niet in gesprek zijn. Dat vind ik nogal onprofessioneel.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie Jojo is want ik ben oud maar er zijn vele artiesten die in het verleden Eurovision hints hebben gegeven om de boel een beetje te hypen enzo. Daar zie ik weinig mis mee. En qua 'geloven' is het meer een kwestie van 'hopen' van fans denk ik en hoop hebben is nodig in het leven en leuk.
Same met Joost. Ik geloof er zelf geen kont van dat Joost nog eens wil/gaat, maar ik snap héél goed dat er mensen zijn die het hopen. En dat is precies wat hij zelf lijkt te willen dus ook weinig mis mee. ☺️
Hoe doen ze alsof het klopt? Omdat ze haar volgen?quote:Op donderdag 5 september 2024 10:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er is op zich weinig mis mee, maar omdat het officiële Eurovision account net doet of het klopt, moet de publieke omroep in Polen met een statement komen dat ze helemaal niet in gesprek zijn. Dat vind ik nogal onprofessioneel.
Normaal volgen ze pas een artiest als die officieel heeft bevestigd mee te doen.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Hoe doen ze alsof het klopt? Omdat ze haar volgen?
Kylie Minogue volgden ze vorig jaar ook toch? Toen waren er ook geruchten dat zij mee zou doen voor Australië.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Normaal volgen ze pas een artiest als die officieel heeft bevestigd mee te doen.
Haar zus Dannii, maar ja dat soort dingen doen ze dus meer buzz te krijgen. Oh Eurovision volgt haar nu! Snel er over tiktokken/twitteren etc.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:17 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Kylie Minogue volgden ze vorig jaar ook toch? Toen waren er ook geruchten dat zij mee zou doen voor Australië.
Daar ben ik het wel mee eens, maar door de aard van het ESF is het allemaal niet zo makkelijk om iets te bedenken dat op goede en neutrale wijze te gebruiken is. De EBU zal wel met het cliché-voorstel komen van een vertrouwenspersoon, bij wie je anoniem kan klagen. Alleen is het ESF geen middelgroot verzekeringsbedrijf waar dat kan functioneren, maar een bedrijf dat maar twee weken per jaar open is, waar jaarlijks 90% van het personeel wisselt en de locatie ook nog duizenden kilometers verplaatst. Dus meer dan excuses achteraf aan de artiest die een illusie armer is gaat dat niet opleveren.quote:Op donderdag 5 september 2024 09:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. Dan moet daar dus een soort crisiscommissie voor komen ofzo. Want als dit niet veranderd gaat worden kan de EBU elke deelnemer die iets te hard een deur dicht laat waaien eruit pleuren wegens 'agressie'. Of iedereen die het waagt een wenkbrauw op te trekken tijdens een persconferentie. De EBU heeft te veel macht momenteel. Vonden zo ongeveer alle omroepen in dat EBU-onderzoek. Dus daar zal iets moeten veranderen.
Ik vrees dat het allang doorgegeven is. De macht bij het ESF ligt duidelijk bij de BIG 5 en Zweden. Die zullen ook vast niet helemaal tevreden zijn (Spanje mompelde wel een beetje rond het ESF), maar daar zijn de resultaten de voorbije jaren verbeterd en gaat het goed met de kijkcijfers, dus die zullen geen dringende behoefte hebben aan veel knoppen te gaan draaien.quote:Maar als je er dán na één keer een officiële klacht over indient heb je in elk geval een poot om op te staan als deelnemer, want dan kan je naar de regels wijzen. Nu niet.
Het is allemaal niet veel, maar je moet IETS toch om daar dingen structureel te wijzigen wat dus niet alleen AvroTros wilde. EBU heeft zelf die uitslagen deels bekend gemaakt van dat onderzoek. Dus ze zullen toch iets moeten.
En als ze NIKS veranderen na hun eigen onderzoek en elke omroep doet alsnog gewoon mee, ja dat is het ESF dood en kunnen wij het begraven en doorgeven aan de nieuwe generatie fans en deelnemers die het geen zak zal uitmaken en het meer als een soort Hunger Games Met Glitter En Zang En Veel Tiktokkies zal zien ofzo.
Op haar reageren, haar volgen, etc. lekker meedoen met de hype en die groter maken. Laat dat lekker over aan de omroep zelf, die misschien helemaal niet op zo'n Amerikaanse popster zitten te wachten.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:12 schreef Ama het volgende:
[..]
Hoe doen ze alsof het klopt? Omdat ze haar volgen?
Moet je je voorstellen dat de KNVB zo zou gaan hyperen in de sociale media toen er geruchten kwamen dat Wout Weghorst naar Ajax zou gaan.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op haar reageren, haar volgen, etc. lekker meedoen met de hype en die groter maken. Laat dat lekker over aan de omroep zelf, die misschien helemaal niet op zo'n Amerikaanse popster zitten te wachten.
Oh maar dáár is inderdaad veel mis mee. Dat Eurovision dat doet. Maar weinig mis met de fans/mensen die op bepaalde deelnames hopen bedoel ik. En dat sommige artiesten het proberen voor meer aandacht snap ik ook wel. Eurovisie social media team is gewoon ultiem kut.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er is op zich weinig mis mee, maar omdat het officiële Eurovision account net doet of het klopt, moet de publieke omroep in Polen met een statement komen dat ze helemaal niet in gesprek zijn. Dat vind ik nogal onprofessioneel.
Helemaal met je eens dat het heel moeilijk wordt, maar de EBU zal toch iets moeten om AvroTros terug te winnen.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar door de aard van het ESF is het allemaal niet zo makkelijk om iets te bedenken dat op goede en neutrale wijze te gebruiken is. De EBU zal wel met het cliché-voorstel komen van een vertrouwenspersoon, bij wie je anoniem kan klagen. Alleen is het ESF geen middelgroot verzekeringsbedrijf waar dat kan functioneren, maar een bedrijf dat maar twee weken per jaar open is, waar jaarlijks 90% van het personeel wisselt en de locatie ook nog duizenden kilometers verplaatst. Dus meer dan excuses achteraf aan de artiest die een illusie armer is gaat dat niet opleveren.
Een soort tuchtcommissie als bij de KNVB is ook lastig. In een crisis is de informatie lang niet altijd feitelijk en volledig, en dan moet je wel heel sterk zijn om op het moment dat Joost door de politie is afgevoerd omdat die een vrouw een klap voor de bek zou hebben gegeven, de door de EBU gewenste diskwalificatie tegen te spreken. Daarbij speelt het wedstrijdelement en chauvinisme ook mee, dus het kan zomaar zijn dat leden van die commissie het wel prima vinden dat een concurrent verdwijnt.
En over stemmen voor unanimiteit onder de delegaties of een diskwalificatie terecht is, hoeven we niet te beginnen. Dan kan de Griekse deelnemer net zo goed de zaal in brand steken, want Cyprus veto’t een diskwalificatie wel.
[..]
Ik vrees dat het allang doorgegeven is. De macht bij het ESF ligt duidelijk bij de BIG 5 en Zweden. Die zullen ook vast niet helemaal tevreden zijn (Spanje mompelde wel een beetje rond het ESF), maar daar zijn de resultaten de voorbije jaren verbeterd en gaat het goed met de kijkcijfers, dus die zullen geen dringende behoefte hebben aan veel knoppen te gaan draaien.
Daarom moet je je als Nederland ook niet laten afschepen met vage beloftes over beterschap vanuit de EBU. Het is enerzijds heel moeilijk, en anderzijds zien ze zelf niet in waarom er veel anders zou moeten.
Ja klopt. En in Nederland tegen Joostquote:Op donderdag 5 september 2024 12:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
Zijn er hier meer die het idee hebben dat de stemming op sociale media aan het omslaan is tégen Nederland?
Amerikaanse popster is ze ook weer niet hoor, wil ze wel heel graag. De liedjes die ze uitbrengt floppen hard.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op haar reageren, haar volgen, etc. lekker meedoen met de hype en die groter maken. Laat dat lekker over aan de omroep zelf, die misschien helemaal niet op zo'n Amerikaanse popster zitten te wachten.
Op social media heb ik meer het idee dat vooral niet-Europeanen enthousiast zijn over elk ESF nieuwtje en dat niet-Nederlanders óf hevig pro-Joost zijn óf vinden dat ‘we’ niet meer moeten zeuren. En dan vind ik op mijn beurt dat die niet-NL’ers hun waffel moeten houden over hoe ‘we’ ons moeten voelen want zij betalen geen belasting voor onze deelname en het is niet hun inzending en nationale voorpret en enthousiasme geweest dat onnodig teniet is gedaan.quote:Op donderdag 5 september 2024 12:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
Zijn er hier meer die het idee hebben dat de stemming op sociale media aan het omslaan is tégen Nederland?
We zijn als NL een beetje als die gast in de film The Beach die zwaargewond raakt door de beet van een haai. Eerst vinden de andere eilandbewoners hem heel zielig en verzorgen ze hem. Maar na een tijdje willen ze weer feesten en werkt zijn gejammer storend. Dus dumpen ze hem maar buiten het dorp om te sterven.quote:Op donderdag 5 september 2024 12:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Op social media heb ik meer het idee dat vooral niet-Europeanen enthousiast zijn over elk ESF nieuwtje en dat niet-Nederlanders óf hevig pro-Joost zijn óf vinden dat ‘we’ niet meer moeten zeuren. En dan vind ik op mijn beurt dat die niet-NL’ers hun waffel moeten houden over hoe ‘we’ ons moeten voelen want zij betalen geen belasting voor onze deelname en het is niet hun inzending en nationale voorpret en enthousiasme geweest dat onnodig teniet is gedaan.
En zie hier reden nummer zoveel waarom Nederland gewoon niet moet meedoen komend jaar. Zie het als rouwverlof.quote:Op donderdag 5 september 2024 12:36 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
We zijn als NL een beetje als die gast in de film The Beach die zwaargewond raakt door de beet van een haai. Eerst vinden de andere eilandbewoners hem heel zielig en verzorgen ze hem. Maar na een tijdje willen ze weer feesten en werkt zijn gejammer storend. Dus dumpen ze hem maar buiten het dorp om te sterven.
Dat zou net zo oppervlakkig zijn als enorm vóór Nederland zijn omdat wij een zielige kandidaat hadden die werd gediskwalificeerd. Alsof de gemiddelde Nederlander hier ook maar iets mee te maken heeft of invloed op heeft. Een soort correctie terug naar normaal dus.quote:Op donderdag 5 september 2024 12:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
Hier ook. Het interesseert me niet veel meer.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:21 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ben niet meer zo met Joost bezig, vind hem wat vermoeiend worden, dus weet niet dat ie daarmee bezig is. Maar dat zou dan logisch zijn ja.
Hoe dan ook: ik verwacht dat NL in 2025 niet mee doet en dan is het zo weer 2026 en doen we mee alsof er niks gebeurd is. Wat ik eigenlijk het meest vervelend is dat voor het eerst sinds ik het festival volg (1980) ik mijn interesse aan het verliezen ben. Dat hele Songfestival kan me wat gestolen worden op dit moment. Hopelijk trekt dat bij zodra de eerste deelnemers met hun nummers komen. Maar ik baal er wel een beetje van. Niks aan te doen vrees ik. Volgens mij hebben meer mensen daar last van als ik de comments zo lees.
Hij was dit jaar tijdens de finale ook goed op dreef.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:08 schreef Dave het volgende:
Op zich wel benieuwd naar Cornald's commentaar tijdens de uitzending.
Het is niet dat ze uit medelijden voor Nederland moeten supporteren, maar het is ook niet nodig om AVROTROS en Joost voor dingen als drama queens en cry babies uit te maken.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zou net zo oppervlakkig zijn als enorm vóór Nederland zijn omdat wij een zielige kandidaat hadden die werd gediskwalificeerd. Alsof de gemiddelde Nederlander hier ook maar iets mee te maken heeft of invloed op heeft. Een soort correctie terug naar normaal dus.
Vaak zijn die mensen toevallig ook de mensen die het prima vinden dat Israël meedoet en dat mensen ook daar niet zo over moeten zeuren. Kortom: zij willen gewoon hun dramavrije ESF en vinden alles en iedereen die dat verstoren vervelend.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:13 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Het is niet dat ze uit medelijden voor Nederland moeten supporteren, maar het is ook niet nodig om AVROTROS en Joost voor dingen als drama queens en cry babies uit te maken.
Dat is wel afhankelijk van of Nederland erbij is. Als WE gewoon meedoen beperkt dat de gelegenheid voor al te scherp commentaar enorm.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:08 schreef Dave het volgende:
Daar hadden zij bij KAN dit jaar anders ook geen moeite meequote:Op donderdag 5 september 2024 16:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is wel afhankelijk van of Nederland erbij is. Als WE gewoon meedoen beperkt dat de gelegenheid voor al te scherp commentaar enorm.
Pro-Israël, anti-Joost, pro-EBU, anti-ESF-fans. Negatief over Bambi, overdreven enthousiast over Basel, boos dat Eric Saade zich uitspreekt, enthousiast over petjeswappie. Je kan hun hele meningenschema zo invullenquote:Op donderdag 5 september 2024 15:32 schreef d_elise het volgende:
[..]
Vaak zijn die mensen toevallig ook de mensen die het prima vinden dat Israël meedoet en dat mensen ook daar niet zo over moeten zeuren. Kortom: zij willen gewoon hun dramavrije ESF en vinden alles en iedereen die dat verstoren vervelend.
Daarbij denk ik ook dat sommige mensen misschien gehoopt hadden op meer "sensatie", omdat de diskwalificatie wel zo gebracht werd destijds. Nu blijkt het vooral een overtrokken storm in een glas water te zijn en zijn mensen teleurgesteld dat ze het niet meer kunnen opblazen. Dat soort reacties heb ik in ieder geval ook gelezen, dingen als "Al dit gezeik vanwege dit kleine akkefietje?"
Nee, maar daar was de publieke opinie in elk geval nog positief om mee te doen. Hier zal Cornald toch snel het verwijt krijgen dat hij en de rest van de aanwezige Nederlanders zich de ergernis op een eenvoudige manier hadden kunnen besparen.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar hadden zij bij KAN dit jaar anders ook geen moeite mee
Ik weet niet of je het over Twitter hebt, maar daar zou ik sowieso niet zoveel waarde aan hechten. Dat is nu onder Elon Musk gewoon een extreemrechts propagandakanaal. En in die kringen is Joost Klein niet populair, want hij is anti-Israël (zogenaamd dan, heeft nog nooit iets over Israël gezegd).quote:Op donderdag 5 september 2024 15:13 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Het is niet dat ze uit medelijden voor Nederland moeten supporteren, maar het is ook niet nodig om AVROTROS en Joost voor dingen als drama queens en cry babies uit te maken.
Al die deadlines zijn leuk, maar in de discussie tussen Avrotros en de EBU is het niet de eerste die ervoor gezorgd heeft dat de show en alles eromheen ontaardde in een chaos, en een dure teleurstelling voor de Nederlandse delegatie. Ik zie dus geen reden waarom Avrotros zich opgejaagd zou moeten voelen, als ze niet op tijd tot een bevredigend compromis kunnen komen. Uiteraard moet je het niet eeuwig rekken, want de show moet ook voorbereid worden. Maar als ze er niet op tijd uitkomen, dan is het gewoon een gevalletjequote:
Beter dan witserland zonder Z.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Basel met een Z, derhalve neem ik het niet serieus.
https://vm.tiktok.com/ZIJW8DKjk/ hij nam de clip op voor Schweinhundquote:Op vrijdag 6 september 2024 13:58 schreef Greys het volgende:
Joost is in IJsland en werd gespot.
[ afbeelding ]
Zou leuk zijn als dat gaat over Martin Österdahlquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:25 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
https://vm.tiktok.com/ZIJW8DKjk/ hij nam de clip op voor Schweinhund
Lied is al gemaakt voor esf.quote:Op vrijdag 6 september 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als dat gaat over Martin Österdahl
Ja maar dat ie z'n Europapapak in het zwart aanheeft in de clip doet me toch een beetje hopen en grinniken dat ze het in de clip wél een beetje over hem laten gaan.quote:
Die toeristenquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:25 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
https://vm.tiktok.com/ZIJW8DKjk/ hij nam de clip op voor Schweinhund
Die dachten een mooie idyllische waterval te bezoeken maar kregen er gratis de Joost Klein Experience™ bijquote:
1+1=2.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:44 schreef Greys het volgende:
IJsland moet er toch ook nog iets later over nadenken, afhankelijk van bepaalde uitkomsten.
[ x ]
Die Vins herken ik van z'n reactie-youtubes. Fanpers. Heb beetje plaatsvervangende schaamte voor hoe hij zich bv bij die persconferentie gedroeg.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:16 schreef RipCity het volgende:
Iedereen deze gezien?
EXIT JOOST KLEIN breekt Songfestival fan & MÃ…NESKIN fan beklimt Pinkpop podium | FAN Z S2 #1 | NPO 3
Waarom krijgt zo'n 'vins' uberhaupt een perskaart. Dat soort volk moeten ze echt beginnen te bannen uit perskamers en alles. Nergens voor nodig.
Morgen dan een meeting tussen vertegenwoordigers van de EBU en enkele bezorgde landen, als ik dit goed begrijp?quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:44 schreef Greys het volgende:
IJsland moet er toch ook nog iets later over nadenken, afhankelijk van bepaalde uitkomsten.
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“After the weekend” staat er, maar de hele tweet is een beetje knullig vertaald.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Morgen dan een meeting tussen vertegenwoordigers van de EBU en enkele bezorgde landen, als ik dit goed begrijp?
Nederland, IJsland, Ierland,…?
Hier het hele artikel, via Google Translate:quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:03 schreef Dave het volgende:
[..]
“After the weekend” staat er, maar de hele tweet is een beetje knullig vertaald.
https://www.visir.is/g/20(...)t-toku-i-euro-visionquote:Postpone the decision on participation in Eurovision
The decision on Iceland's participation in Eurovision next year has been postponed until next week. Rúnar Freyr Gíslason, manager of the Song Contest and tour manager of the Icelandic Eurovision group, said earlier this week that the decision would be made this week, but it has been postponed until after the weekend. Iceland came last at Eurovision this year.
"We are still reviewing the issues, including at a meeting attended by our representatives and those of the other nations with Eurovision representatives after the weekend. The deadline to confirm participation in Eurovision expires on September 15. We will announce our decision before that time," says Rúnar Freyr in an answer to a news agency about the matter. September 15 Sunday next week.
It has already been stated that at the same time that the participation in Eurovision will be announced, the organization of the Song Contest and the expected dates for when artists can submit items and more will be announced.
The national radio will announce tomorrow whether Iceland will participate in Eurovision in Basel next year. The tour guide of the Icelandic group said after this year's competition that he expected Iceland to participate again this year, but nothing was set in stone.
The competition and Iceland's participation was extremely controversial this year due to Israel's participation and the war in Gaza. Many people called for a boycott, and RÚV was regularly protested in the run-up to the competition. Then the viewership of the results of the competition plummeted compared to what it has been in recent years.
Iceland's contribution, performed by Hera Bjarkar Þórhallsdóttir, did not make it to the finals. Iceland finished last in the competition with the contribution Scared of Heights. Gunna Dís was in charge of lighting the competition instead of Gísl Martein Baldursson, who stopped lighting due to the Israeli advance on Gaza.
27 countries have confirmed participation
The winner of this year's competition was Switzerland and the competition will take place on May 17 in Basel. Already 27 countries have confirmed that they will participate in the competition, including all the other Nordic countries and Israel. Eleven countries that participated this year have yet to announce their participation. In addition to Iceland, there are Armenia, Estonia, Australia, Greece, Ireland, Moldova, the Netherlands, Poland, Slovenia and Ukraine.
The only country that has confirmed that it will participate this year, but did not participate this year, is Montenegro, which returns after a two-year hiatus.
After this year's competition, Rúnar Freyr said that Israel's participation had a negative effect on the competition. It was not the unifying platform it should be. He said he expected Iceland to participate again next year, but that was not confirmed at all. As mentioned above, that decision will be announced next week.
NPO of NLziet. Ik heb slechts delen teruggekeken, maar hij was inderdaad nog pissig.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:08 schreef Dave het volgende:
Nou ja goed, IJsland gaat zich uiteraard niet terugtrekken. Voor dit soort kleine landen is het ESF een goedkoop format, met torenhoge kijkcijfers en eenvoudige promotie van het land over Europa. Maar het is wel heel interessant wat ze gaan bediscussiëren met de EBU.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
Mijn hoop is nog steeds dat er genoeg afhakers zijn om het competitieformat met twee halve finales onder druk te zetten. Dat zou de EBU namelijk pas écht raken.
Als ze besluiten toch mee te doen zie ik de omroep er wel voor aan om die Bashar Murad een vrije kaart te geven.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:44 schreef Greys het volgende:
[ x ]
quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:56 schreef Momo het volgende:
Eerlijk gezegd is er ook wel veel fanpers. Dat een Nemo en Baby Lasagna bij elke pre party 30+ interviews moesten doen en ze dan ook nog allemaal dezelfde vragen stellen. Snap wel dat een Joost daar niet op zat te wachten. Het kan misschien wel wat minder. Laat vooral de grotere fan kanalen als Wiwi, EscUnited, Eurovoix etc. hun werk doen. Al merk ik aan EBU dat ze steeds meer perspassen weggeven aan YouTubers en TikTokkers. Daar lijkt de focus heen te gaan.Wij hadden tenminste vragen bij EIC die anderen niet hadden, vooral aan Joost. En dat vond ie leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het aantal preparties wordt óók al elk jaar meer. Hadden we het eerder dit jaar ook al over, hoe propvol het programma van deelnemers eigenlijk al zit nog voordat ze in het land van het ESF zijn.
Alles wordt te veel eigenlijk.
Preparties.
Aanwezige pers.
Social media dingen voor ESF zelf gedurende die twee weken.
En dat alles naast alll die repetities en allll die shows met publiek.
En het dan gek vinden dat deelnemers oververmoeid worden en emo en labiel en lichtgeraakt en wat dan ook. Ik zou zelf om minder er doorheen zitten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
1+1=2.
Joost Klein gaat voor IJsland naar Eurovisie.
We weten dat Slovenië ook veel klachten in heeft gediend en niet blij was met de daden van Israël. Die hebben intussen ook nog niet bevestigd.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Morgen dan een meeting tussen vertegenwoordigers van de EBU en enkele bezorgde landen, als ik dit goed begrijp?
Nederland, IJsland, Ierland,…?
Een nummer samen geschreven met Dadi Freyrquote:Op vrijdag 6 september 2024 17:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
1+1=2.
Joost Klein gaat voor IJsland naar Eurovisie.
Bij semi’s onder de 16 landen wordt het inderdaad heel snel minder leuk. Dan is het verrassingselement weg en wordt het meer een presentatieshow, met een paar matige nummers, die we geen tweede keer krijgen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:12 schreef molloot200 het volgende:
Vier landen die (mogelijk) dreigen te stoppen. Dat zou 37 + 1 (Montenegro) - 4 = 34 landen zijn. Big 5 eraf en het gastland en je zit op 28 landen.
2 semi’s van 14 landen zou dat zijn. Wel heel triestDan vallen er maar 4 liedjes per semi af. Ik vind semi’s van 15 eigenlijk al te klein
Dat zou dan natuurlijk ook weer kut zijn qua statement en shitstorm, al helemaal omdat KAN zich ook niet uit zichzelf gaat terugtrekkenquote:Op vrijdag 6 september 2024 18:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ze besluiten toch mee te doen zie ik de omroep er wel voor aan om die Bashar Murad een vrije kaart te geven.
Is hij niet die jongen die heeeeeeel graag de puntengever namens Nederland wil worden?quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:16 schreef RipCity het volgende:
Iedereen deze gezien?
EXIT JOOST KLEIN breekt Songfestival fan & MÃ…NESKIN fan beklimt Pinkpop podium | FAN Z S2 #1 | NPO 3
Waarom krijgt zo'n 'vins' uberhaupt een perskaart. Dat soort volk moeten ze echt beginnen te bannen uit perskamers en alles. Nergens voor nodig.
Als we dachten dat dit jaar een shitshow was dan hebben we nog niets gezien als we Bashar krijgen. Ik zie het IJsland nog wel doen ook.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou dan natuurlijk ook weer kut zijn qua statement en shitstorm, al helemaal omdat KAN zich ook niet uit zichzelf gaat terugtrekken
Vorig jaar was het overduidelijk dat die nationale finale vooraf opgezet spel was. Helaas viel dat plan snel in het water en ging het feest niet door. Als een soort statement zou het mij daarom niets verbazen als ze hem alsnog intern kiezen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou dan natuurlijk ook weer kut zijn qua statement en shitstorm, al helemaal omdat KAN zich ook niet uit zichzelf gaat terugtrekken
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er tegen komend voorjaar geen staakt-het-vuren is in Israël. Netanyahu wacht tot Trump wordt verkozen. En dan is de Palestijnse zaak ook weer wat meer naar de achtergrond verdwenen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als we dachten dat dit jaar een shitshow was dan hebben we nog niets gezien als we Bashar krijgen. Ik zie het IJsland nog wel doen ook.
Ik zou het de EBU wel gunnen.
Ja dat loopt die in dat filmpje ook hele tijd te verkondigen. Maar hij kan er geen bal vanquote:Op zaterdag 7 september 2024 08:27 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Is hij niet die jongen die heeeeeeel graag de puntengever namens Nederland wil worden?
Allemaal marketing voor zijn nieuwe album. Hij zorgt dat mensen blijven praten over hem want volgens mij kan het album ieder moment gedropt worden.quote:Op maandag 9 september 2024 10:31 schreef summer52 het volgende:
Het vuurtje even lekker aanwakkeren.![]()
[ afbeelding ]
Ze hebben zaterdag nog wat geluid opgenomen van het publiek. Schweinhund komt ook snel.quote:Op maandag 9 september 2024 11:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Allemaal marketing voor zijn nieuwe album. Hij zorgt dat mensen blijven praten over hem want volgens mij kan het album ieder moment gedropt worden.Las op Google verwachting was deze zomer.
Ja dat kan toch alleen maar backfiren of ligt dat aan mij?quote:Op maandag 9 september 2024 11:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Allemaal marketing voor zijn nieuwe album. Hij zorgt dat mensen blijven praten over hem want volgens mij kan het album ieder moment gedropt worden.Las op Google verwachting was deze zomer.
De landen waar hij het allemaal zegt komt ie ook in 2025 terug met de Europapa tour.quote:Op maandag 9 september 2024 14:19 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja dat kan toch alleen maar backfiren of ligt dat aan mij?
Maar goed ik heb er geen verstand van en jij kent Joost volgens mij iets beter dan ik. Er zal vast meer achter zitten dan ik nu zo kan bedenken hahaha.
Ik weet ook zeker niet alles hoor haha maar ik weet wel van Joost dat hij heel goed weet hoe hij moet zorgen dat mensen praten over over hem voor hij iets gaat doen of uitbrengen.quote:Op maandag 9 september 2024 14:19 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja dat kan toch alleen maar backfiren of ligt dat aan mij?
Maar goed ik heb er geen verstand van en jij kent Joost volgens mij iets beter dan ik. Er zal vast meer achter zitten dan ik nu zo kan bedenken hahaha.
Wtf. Linkin Park, blijf daar gewoon vanaf en richt iets nieuws op.quote:Op maandag 9 september 2024 10:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
• Oasis terug bij elkaar ✔
• Linkin Park maakt doorstart ✔
• Joost Klein naar Eurovision 2025
• Tupac leeft nog
quote:Je ziet het van mijlenver aankomen want natuurlijk zijn het maar wat loze dreigementen van AVROTROS, dat Nederland wellicht het Eurovisie Songfestival overslaat komend jaar. Natuurlijk zijn 'we' er gewoon bij en dat vind Cornald Maas ook: 'Het beste antwoord op alles is altijd.. meedoen en voor een hele goede inzending zorgen.' En zo is het.
Ik stel voor dat we volgend jaar gaan, maar dan zonder Cornald voor het commentaar. Als hij dubbel in zijn hemd gezet wordt, vat hij in elk geval geen kou.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:18 schreef Dave het volgende:
Cornald Maas: 'Gewoon naar Songfestival volgend jaar'
[..]
Volgens mij had Cornald dat al eerder laten doorschemeren, dus hij loopt in ieder geval niet te baselen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:23 schreef Fred_B het volgende:
Ik stel voor dat we volgend jaar gaan, maar dan zonder Cornald voor het commentaar. Als hij dubbel in zijn hemd gezet wordt, vat hij in elk geval geen kou.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:18 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar een standpunt dat je alleen woedend bent op de EBU, maar wel gewoon deelneemt aan het ESF, is wel heel creatief goedpraten.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:33 schreef Dave het volgende:
[..]
Volgens mij had Cornald dat al eerder laten doorschemeren, dus hij loopt in ieder geval niet te baselen.
Tot zover "FUCK the EBU!".quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:18 schreef Dave het volgende:
[..]
Weak Cornald. Weak.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:18 schreef Dave het volgende:
[..]
Numidia of Nick Schilder is zeker ook al op de hoogte?quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:18 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het bij Cornald zozeer om geld gaat (hoewel het songfestival natuurlijk wel voor een deel zijn baan is) maar dit is gewoon slappe hap.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:56 schreef Em31 het volgende:
Achja, was uiteindelijk te verwachten. Grote bek hebben, maar uiteindelijk blijft het de treurige AVROTROS zoals we ze kennen en draait alles om geld.
Ze staan wel echt heel erg voor schut, ze lachen zich dood in Zwitserland joh en dat is heel goed te begrijpen.
Niet te vergeten reacties zoals deze op de bevestiging van deelname van Griekenland.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:11 schreef d_elise het volgende:
Oprecht teleurgesteld in Cornald/de AT. Ze waren juist zo goed bezig door direct achter Joost te gaan staan en een consistent verhaal te brengen (wat uiteindelijk ook bleek te kloppen) en dat kan nu allemaal door het putje. Lijkt me ook naar voor Joost dit.
En als bonus krijgen we natuurlijk de komende 5 jaar nietszeggende en veilige inzendingen terwijl het juist zo leuk was dat ze een keer van dat veilige pad afgingen en voor een nummer als Europapa kozen.
Geheel volgens verwachting.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:18 schreef Dave het volgende:
[..]
Nou ja goed, alles wat Cornald op TV doet wat niet gerelateerd is aan het ESF trekt slechts een handvol kijkers, van wie de gemiddelde leeftijd, als het een ESF-score was, ruim voldoende zou zijn voor kwalificatie naar de finale. Zonder ESF is zijn rol in Hilversum min of meer uitgespeeld.quote:Op dinsdag 10 september 2024 16:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het bij Cornald zozeer om geld gaat (hoewel het songfestival natuurlijk wel voor een deel zijn baan is) maar dit is gewoon slappe hap.
Wel uit de mond van Cornald die in het begin het hardst riep van allemaal.quote:Op dinsdag 10 september 2024 17:08 schreef molloot200 het volgende:
Ja sorry maar jullie zijn toch niet echt verbaasd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |