abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze donderdag 5 september 2024 @ 08:11:47 #101
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214896085
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Snap wat je bedoelt ja, dat had ik van de week toen ik las over die JoJo Siwa die net doet alsof ze mee gaat doen voor Polen. Polen zegt dus zelf dat dat gewoon onzin is, maar het officiële Eurovision account ging al op haar reageren en haar volgen enzo. :') zo triestig. Toen dacht ik, laat ik de boel maar ontvolgen zodat ik me hier niet steeds aan ga lopen ergeren.
Dat mensen dat geloven snap ik ook niet. Mensen geloven echt alles. :')
Your beauty never ever scared me.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 september 2024 @ 09:19:08 #102
163650 Greys
pi_214896533
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:11 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wie Jojo is want ik ben oud maar er zijn vele artiesten die in het verleden Eurovision hints hebben gegeven om de boel een beetje te hypen enzo. Daar zie ik weinig mis mee. En qua 'geloven' is het meer een kwestie van 'hopen' van fans denk ik en hoop hebben is nodig in het leven en leuk.

Same met Joost. Ik geloof er zelf geen kont van dat Joost nog eens wil/gaat, maar ik snap héél goed dat er mensen zijn die het hopen. En dat is precies wat hij zelf lijkt te willen dus ook weinig mis mee. ☺️
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214896593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:05 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dit riep ik al toen AT voor het eerst met zo'n statement kwam. Daar dropen de achterdeurtjes en geitenpaadjes al vanaf. Kan me voorstellen dat Team ESF enorm fel is en achter Joost staat, maar dat een omroepdirectie of NPO koepel dat makkelijk overrulet. Ik zou inderdaad niet meedoen en wel een afvaardiging sturen om te kijken of die afspraken dan worden nagekomen.
Op zich is het logisch dat de directeur en financieel-directeur wat minder emotioneel in de wedstrijd zitten, en vooral kijken naar hoeveel niet meedoen gaat kosten. Al moet je wel corrigeren voor de imagoschade bij de omroep en lagere kijkcijfers, de 5 miljoen kijkers voor een finale ga je nooit meer halen. Maar goed, ook met 2 (semi met NL) + 1 (semi zonder NL) + 1 of 3 miljoen (finale zonder of met NL), kan het ongetwijfeld prima uit als zeer winstgevende TV.

Maar uiteraard hoop ik ook dat ze tenminste zo principieel zijn zich terug te trekken voor onbepaalde tijd, om eerst te constateren dat er zaken verbeterd zijn, bijvoorbeeld uit de ervaringen van de delegaties van de ons omringende landen. En dan pas weer terug te keren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_214896631
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 08:11 schreef Ama het volgende:

[..]
Het aloude Bijbelse principe van “het staat geschreven” werkt nou eenmaal. Schrijf iets op als bron met enige vorm van autoriteit, en je hebt mensen die er tenminste een kern van waarheid in vinden. Zie bijvoorbeeld hoe eerder dit topic de verklaringen van die vrouw uit het politieverhoor vrij klakkeloos werden aangenomen.
pi_214896634
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik dacht dat er al een eerder gesprek had plaatsgevonden onlangs, of ging dat niet door? Als dat wel doorging kan het zijn dat daarin besproken is dat ze bv geld terugkrijgen van dit jaar. En dan is er verder idd weinig aan terug te draaien, feitelijk.

Als ze het helemaal niet meer met de EBU hebben gehad over de diskwalificatie is dat wel echt heel raar en kwalijk ja. En ik kan me dat totaal niet voorstellen eigenlijk, zeker niet gezien de uitkomst van het onderzoek van het OM.
Jammer dat dat (in dat stukje tenminste) niet wordt gecommuniceerd verder.

Maar 'we kunnen het niet meer terugdraaien' leest voor mij niet als 'zand erover' en 'kan gebeuren'.
Zijn gesprekken in "fases" had ik gisteren begrepen.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 september 2024 @ 09:32:48 #106
163650 Greys
pi_214896648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bij wie wil je in beroep gaan dan, bij de rechter? En dan kom je trouwens nergens. Want de EBU staat bij elke diskwalificatie in hun recht.
Geen idee. Dan moet daar dus een soort crisiscommissie voor komen ofzo. Want als dit niet veranderd gaat worden kan de EBU elke deelnemer die iets te hard een deur dicht laat waaien eruit pleuren wegens 'agressie'. Of iedereen die het waagt een wenkbrauw op te trekken tijdens een persconferentie. De EBU heeft te veel macht momenteel. Vonden zo ongeveer alle omroepen in dat EBU-onderzoek. Dus daar zal iets moeten veranderen.

quote:
En niet filmen klinkt leuk, maar ook dat is iets waar als het toch gebeurt weinig consequenties aan zullen zitten. Je kan moeilijk vragen om een dwangsom ofzo, want je zag bijvoorbeeld in die documentaire van S10 dat de EBU dat sowieso al nauwelijks in de hand heeft achter de schermen. Dus die gaan dat niet accepteren.
Maar als je er dán na één keer een officiële klacht over indient heb je in elk geval een poot om op te staan als deelnemer, want dan kan je naar de regels wijzen. Nu niet.

Het is allemaal niet veel, maar je moet IETS toch om daar dingen structureel te wijzigen wat dus niet alleen AvroTros wilde. EBU heeft zelf die uitslagen deels bekend gemaakt van dat onderzoek. Dus ze zullen toch iets moeten.

En als ze NIKS veranderen na hun eigen onderzoek en elke omroep doet alsnog gewoon mee, ja dat is het ESF dood en kunnen wij het begraven en doorgeven aan de nieuwe generatie fans en deelnemers die het geen zak zal uitmaken en het meer als een soort Hunger Games Met Glitter En Zang En Veel Tiktokkies zal zien ofzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214896849
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wie Jojo is want ik ben oud maar er zijn vele artiesten die in het verleden Eurovision hints hebben gegeven om de boel een beetje te hypen enzo. Daar zie ik weinig mis mee. En qua 'geloven' is het meer een kwestie van 'hopen' van fans denk ik en hoop hebben is nodig in het leven en leuk.

Same met Joost. Ik geloof er zelf geen kont van dat Joost nog eens wil/gaat, maar ik snap héél goed dat er mensen zijn die het hopen. En dat is precies wat hij zelf lijkt te willen dus ook weinig mis mee. ☺️
Er is op zich weinig mis mee, maar omdat het officiële Eurovision account net doet of het klopt, moet de publieke omroep in Polen met een statement komen dat ze helemaal niet in gesprek zijn. Dat vind ik nogal onprofessioneel.
  roze donderdag 5 september 2024 @ 10:12:02 #108
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214896933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
Er is op zich weinig mis mee, maar omdat het officiële Eurovision account net doet of het klopt, moet de publieke omroep in Polen met een statement komen dat ze helemaal niet in gesprek zijn. Dat vind ik nogal onprofessioneel.
Hoe doen ze alsof het klopt? Omdat ze haar volgen? :?
  donderdag 5 september 2024 @ 10:13:36 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214896960
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:12 schreef Ama het volgende:

[..]
Normaal volgen ze pas een artiest als die officieel heeft bevestigd mee te doen.
pi_214897004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Normaal volgen ze pas een artiest als die officieel heeft bevestigd mee te doen.
Kylie Minogue volgden ze vorig jaar ook toch? Toen waren er ook geruchten dat zij mee zou doen voor Australië.
  donderdag 5 september 2024 @ 10:19:52 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214897026
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:17 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Kylie Minogue volgden ze vorig jaar ook toch? Toen waren er ook geruchten dat zij mee zou doen voor Australië.
Haar zus Dannii, maar ja dat soort dingen doen ze dus meer buzz te krijgen. Oh Eurovision volgt haar nu! Snel er over tiktokken/twitteren etc.
pi_214897098
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:32 schreef Greys het volgende:

[..]
Geen idee. Dan moet daar dus een soort crisiscommissie voor komen ofzo. Want als dit niet veranderd gaat worden kan de EBU elke deelnemer die iets te hard een deur dicht laat waaien eruit pleuren wegens 'agressie'. Of iedereen die het waagt een wenkbrauw op te trekken tijdens een persconferentie. De EBU heeft te veel macht momenteel. Vonden zo ongeveer alle omroepen in dat EBU-onderzoek. Dus daar zal iets moeten veranderen.
Daar ben ik het wel mee eens, maar door de aard van het ESF is het allemaal niet zo makkelijk om iets te bedenken dat op goede en neutrale wijze te gebruiken is. De EBU zal wel met het cliché-voorstel komen van een vertrouwenspersoon, bij wie je anoniem kan klagen. Alleen is het ESF geen middelgroot verzekeringsbedrijf waar dat kan functioneren, maar een bedrijf dat maar twee weken per jaar open is, waar jaarlijks 90% van het personeel wisselt en de locatie ook nog duizenden kilometers verplaatst. Dus meer dan excuses achteraf aan de artiest die een illusie armer is gaat dat niet opleveren.

Een soort tuchtcommissie als bij de KNVB is ook lastig. In een crisis is de informatie lang niet altijd feitelijk en volledig, en dan moet je wel heel sterk zijn om op het moment dat Joost door de politie is afgevoerd omdat die een vrouw een klap voor de bek zou hebben gegeven, de door de EBU gewenste diskwalificatie tegen te spreken. Daarbij speelt het wedstrijdelement en chauvinisme ook mee, dus het kan zomaar zijn dat leden van die commissie het wel prima vinden dat een concurrent verdwijnt.

En over stemmen voor unanimiteit onder de delegaties of een diskwalificatie terecht is, hoeven we niet te beginnen. Dan kan de Griekse deelnemer net zo goed de zaal in brand steken, want Cyprus veto’t een diskwalificatie wel.

quote:
Maar als je er dán na één keer een officiële klacht over indient heb je in elk geval een poot om op te staan als deelnemer, want dan kan je naar de regels wijzen. Nu niet.

Het is allemaal niet veel, maar je moet IETS toch om daar dingen structureel te wijzigen wat dus niet alleen AvroTros wilde. EBU heeft zelf die uitslagen deels bekend gemaakt van dat onderzoek. Dus ze zullen toch iets moeten.

En als ze NIKS veranderen na hun eigen onderzoek en elke omroep doet alsnog gewoon mee, ja dat is het ESF dood en kunnen wij het begraven en doorgeven aan de nieuwe generatie fans en deelnemers die het geen zak zal uitmaken en het meer als een soort Hunger Games Met Glitter En Zang En Veel Tiktokkies zal zien ofzo.
Ik vrees dat het allang doorgegeven is. De macht bij het ESF ligt duidelijk bij de BIG 5 en Zweden. Die zullen ook vast niet helemaal tevreden zijn (Spanje mompelde wel een beetje rond het ESF), maar daar zijn de resultaten de voorbije jaren verbeterd en gaat het goed met de kijkcijfers, dus die zullen geen dringende behoefte hebben aan veel knoppen te gaan draaien.

Daarom moet je je als Nederland ook niet laten afschepen met vage beloftes over beterschap vanuit de EBU. Het is enerzijds heel moeilijk, en anderzijds zien ze zelf niet in waarom er veel anders zou moeten.
pi_214897103
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:12 schreef Ama het volgende:

[..]
Op haar reageren, haar volgen, etc. lekker meedoen met de hype en die groter maken. Laat dat lekker over aan de omroep zelf, die misschien helemaal niet op zo'n Amerikaanse popster zitten te wachten.
pi_214897132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Op haar reageren, haar volgen, etc. lekker meedoen met de hype en die groter maken. Laat dat lekker over aan de omroep zelf, die misschien helemaal niet op zo'n Amerikaanse popster zitten te wachten.
Moet je je voorstellen dat de KNVB zo zou gaan hyperen in de sociale media toen er geruchten kwamen dat Wout Weghorst naar Ajax zou gaan. :')
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 september 2024 @ 11:16:07 #115
163650 Greys
pi_214897558
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh maar dáár is inderdaad veel mis mee. Dat Eurovision dat doet. Maar weinig mis met de fans/mensen die op bepaalde deelnames hopen bedoel ik. En dat sommige artiesten het proberen voor meer aandacht snap ik ook wel. Eurovisie social media team is gewoon ultiem kut.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 september 2024 @ 11:19:33 #116
163650 Greys
pi_214897589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar door de aard van het ESF is het allemaal niet zo makkelijk om iets te bedenken dat op goede en neutrale wijze te gebruiken is. De EBU zal wel met het cliché-voorstel komen van een vertrouwenspersoon, bij wie je anoniem kan klagen. Alleen is het ESF geen middelgroot verzekeringsbedrijf waar dat kan functioneren, maar een bedrijf dat maar twee weken per jaar open is, waar jaarlijks 90% van het personeel wisselt en de locatie ook nog duizenden kilometers verplaatst. Dus meer dan excuses achteraf aan de artiest die een illusie armer is gaat dat niet opleveren.

Een soort tuchtcommissie als bij de KNVB is ook lastig. In een crisis is de informatie lang niet altijd feitelijk en volledig, en dan moet je wel heel sterk zijn om op het moment dat Joost door de politie is afgevoerd omdat die een vrouw een klap voor de bek zou hebben gegeven, de door de EBU gewenste diskwalificatie tegen te spreken. Daarbij speelt het wedstrijdelement en chauvinisme ook mee, dus het kan zomaar zijn dat leden van die commissie het wel prima vinden dat een concurrent verdwijnt.

En over stemmen voor unanimiteit onder de delegaties of een diskwalificatie terecht is, hoeven we niet te beginnen. Dan kan de Griekse deelnemer net zo goed de zaal in brand steken, want Cyprus veto’t een diskwalificatie wel.
[..]
Ik vrees dat het allang doorgegeven is. De macht bij het ESF ligt duidelijk bij de BIG 5 en Zweden. Die zullen ook vast niet helemaal tevreden zijn (Spanje mompelde wel een beetje rond het ESF), maar daar zijn de resultaten de voorbije jaren verbeterd en gaat het goed met de kijkcijfers, dus die zullen geen dringende behoefte hebben aan veel knoppen te gaan draaien.

Daarom moet je je als Nederland ook niet laten afschepen met vage beloftes over beterschap vanuit de EBU. Het is enerzijds heel moeilijk, en anderzijds zien ze zelf niet in waarom er veel anders zou moeten.
Helemaal met je eens dat het heel moeilijk wordt, maar de EBU zal toch iets moeten om AvroTros terug te winnen.
En zo niet dan maar gewoon niet meer meedoen inderdaad. Laten afschepen geeft de EBU alleen nóg maar meer macht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_214897649
Heeft Avrotros wel geld voor deelname in 2025?
pi_214898043
Zijn er hier meer die het idee hebben dat de stemming op sociale media aan het omslaan is tégen Nederland? :X
  donderdag 5 september 2024 @ 12:14:14 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214898103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
Zijn er hier meer die het idee hebben dat de stemming op sociale media aan het omslaan is tégen Nederland? :X
Ja klopt. En in Nederland tegen Joost
  roze donderdag 5 september 2024 @ 12:17:46 #120
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214898117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Amerikaanse popster is ze ook weer niet hoor, wil ze wel heel graag. De liedjes die ze uitbrengt floppen hard.
  ESF Reporter donderdag 5 september 2024 @ 12:25:43 #121
87554 Cee
Welluk?
pi_214898180
quote:
Op social media heb ik meer het idee dat vooral niet-Europeanen enthousiast zijn over elk ESF nieuwtje en dat niet-Nederlanders óf hevig pro-Joost zijn óf vinden dat ‘we’ niet meer moeten zeuren. En dan vind ik op mijn beurt dat die niet-NL’ers hun waffel moeten houden over hoe ‘we’ ons moeten voelen want zij betalen geen belasting voor onze deelname en het is niet hun inzending en nationale voorpret en enthousiasme geweest dat onnodig teniet is gedaan.
pi_214898290
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:25 schreef Cee het volgende:

[..]
Op social media heb ik meer het idee dat vooral niet-Europeanen enthousiast zijn over elk ESF nieuwtje en dat niet-Nederlanders óf hevig pro-Joost zijn óf vinden dat ‘we’ niet meer moeten zeuren. En dan vind ik op mijn beurt dat die niet-NL’ers hun waffel moeten houden over hoe ‘we’ ons moeten voelen want zij betalen geen belasting voor onze deelname en het is niet hun inzending en nationale voorpret en enthousiasme geweest dat onnodig teniet is gedaan.
We zijn als NL een beetje als die gast in de film The Beach die zwaargewond raakt door de beet van een haai. Eerst vinden de andere eilandbewoners hem heel zielig en verzorgen ze hem. Maar na een tijdje willen ze weer feesten en werkt zijn gejammer storend. Dus dumpen ze hem maar buiten het dorp om te sterven.
pi_214898352
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:36 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
We zijn als NL een beetje als die gast in de film The Beach die zwaargewond raakt door de beet van een haai. Eerst vinden de andere eilandbewoners hem heel zielig en verzorgen ze hem. Maar na een tijdje willen ze weer feesten en werkt zijn gejammer storend. Dus dumpen ze hem maar buiten het dorp om te sterven.
En zie hier reden nummer zoveel waarom Nederland gewoon niet moet meedoen komend jaar. Zie het als rouwverlof.
pi_214898797
quote:
Dat zou net zo oppervlakkig zijn als enorm vóór Nederland zijn omdat wij een zielige kandidaat hadden die werd gediskwalificeerd. Alsof de gemiddelde Nederlander hier ook maar iets mee te maken heeft of invloed op heeft. Een soort correctie terug naar normaal dus.
pi_214898837
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:21 schreef aERodynamIC1970 het volgende:

[..]
Ben niet meer zo met Joost bezig, vind hem wat vermoeiend worden, dus weet niet dat ie daarmee bezig is. Maar dat zou dan logisch zijn ja.

Hoe dan ook: ik verwacht dat NL in 2025 niet mee doet en dan is het zo weer 2026 en doen we mee alsof er niks gebeurd is. Wat ik eigenlijk het meest vervelend is dat voor het eerst sinds ik het festival volg (1980) ik mijn interesse aan het verliezen ben. Dat hele Songfestival kan me wat gestolen worden op dit moment. Hopelijk trekt dat bij zodra de eerste deelnemers met hun nummers komen. Maar ik baal er wel een beetje van. Niks aan te doen vrees ik. Volgens mij hebben meer mensen daar last van als ik de comments zo lees.
Hier ook. Het interesseert me niet veel meer.
Ik ga ook niet kijken en wat mij betreft doen we meerdere jaren niet meer mee ;(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')