Die Vins herken ik van z'n reactie-youtubes. Fanpers. Heb beetje plaatsvervangende schaamte voor hoe hij zich bv bij die persconferentie gedroeg.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:16 schreef RipCity het volgende:
Iedereen deze gezien?
EXIT JOOST KLEIN breekt Songfestival fan & MÃ…NESKIN fan beklimt Pinkpop podium | FAN Z S2 #1 | NPO 3
Waarom krijgt zo'n 'vins' uberhaupt een perskaart. Dat soort volk moeten ze echt beginnen te bannen uit perskamers en alles. Nergens voor nodig.
Morgen dan een meeting tussen vertegenwoordigers van de EBU en enkele bezorgde landen, als ik dit goed begrijp?quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:44 schreef Greys het volgende:
IJsland moet er toch ook nog iets later over nadenken, afhankelijk van bepaalde uitkomsten.
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“After the weekend” staat er, maar de hele tweet is een beetje knullig vertaald.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Morgen dan een meeting tussen vertegenwoordigers van de EBU en enkele bezorgde landen, als ik dit goed begrijp?
Nederland, IJsland, Ierland,…?
Hier het hele artikel, via Google Translate:quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:03 schreef Dave het volgende:
[..]
“After the weekend” staat er, maar de hele tweet is een beetje knullig vertaald.
https://www.visir.is/g/20(...)t-toku-i-euro-visionquote:Postpone the decision on participation in Eurovision
The decision on Iceland's participation in Eurovision next year has been postponed until next week. Rúnar Freyr Gíslason, manager of the Song Contest and tour manager of the Icelandic Eurovision group, said earlier this week that the decision would be made this week, but it has been postponed until after the weekend. Iceland came last at Eurovision this year.
"We are still reviewing the issues, including at a meeting attended by our representatives and those of the other nations with Eurovision representatives after the weekend. The deadline to confirm participation in Eurovision expires on September 15. We will announce our decision before that time," says Rúnar Freyr in an answer to a news agency about the matter. September 15 Sunday next week.
It has already been stated that at the same time that the participation in Eurovision will be announced, the organization of the Song Contest and the expected dates for when artists can submit items and more will be announced.
The national radio will announce tomorrow whether Iceland will participate in Eurovision in Basel next year. The tour guide of the Icelandic group said after this year's competition that he expected Iceland to participate again this year, but nothing was set in stone.
The competition and Iceland's participation was extremely controversial this year due to Israel's participation and the war in Gaza. Many people called for a boycott, and RÚV was regularly protested in the run-up to the competition. Then the viewership of the results of the competition plummeted compared to what it has been in recent years.
Iceland's contribution, performed by Hera Bjarkar Þórhallsdóttir, did not make it to the finals. Iceland finished last in the competition with the contribution Scared of Heights. Gunna Dís was in charge of lighting the competition instead of Gísl Martein Baldursson, who stopped lighting due to the Israeli advance on Gaza.
27 countries have confirmed participation
The winner of this year's competition was Switzerland and the competition will take place on May 17 in Basel. Already 27 countries have confirmed that they will participate in the competition, including all the other Nordic countries and Israel. Eleven countries that participated this year have yet to announce their participation. In addition to Iceland, there are Armenia, Estonia, Australia, Greece, Ireland, Moldova, the Netherlands, Poland, Slovenia and Ukraine.
The only country that has confirmed that it will participate this year, but did not participate this year, is Montenegro, which returns after a two-year hiatus.
After this year's competition, Rúnar Freyr said that Israel's participation had a negative effect on the competition. It was not the unifying platform it should be. He said he expected Iceland to participate again next year, but that was not confirmed at all. As mentioned above, that decision will be announced next week.
NPO of NLziet. Ik heb slechts delen teruggekeken, maar hij was inderdaad nog pissig.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:08 schreef Dave het volgende:
Op zich wel benieuwd naar Cornald's commentaar tijdens de uitzending.
Nou ja goed, IJsland gaat zich uiteraard niet terugtrekken. Voor dit soort kleine landen is het ESF een goedkoop format, met torenhoge kijkcijfers en eenvoudige promotie van het land over Europa. Maar het is wel heel interessant wat ze gaan bediscussiëren met de EBU.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
Mijn hoop is nog steeds dat er genoeg afhakers zijn om het competitieformat met twee halve finales onder druk te zetten. Dat zou de EBU namelijk pas écht raken.
Als ze besluiten toch mee te doen zie ik de omroep er wel voor aan om die Bashar Murad een vrije kaart te geven.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:44 schreef Greys het volgende:
IJsland moet er toch ook nog iets later over nadenken, afhankelijk van bepaalde uitkomsten.
[ x ]
quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:56 schreef Momo het volgende:
Eerlijk gezegd is er ook wel veel fanpers. Dat een Nemo en Baby Lasagna bij elke pre party 30+ interviews moesten doen en ze dan ook nog allemaal dezelfde vragen stellen. Snap wel dat een Joost daar niet op zat te wachten. Het kan misschien wel wat minder. Laat vooral de grotere fan kanalen als Wiwi, EscUnited, Eurovoix etc. hun werk doen. Al merk ik aan EBU dat ze steeds meer perspassen weggeven aan YouTubers en TikTokkers. Daar lijkt de focus heen te gaan.Wij hadden tenminste vragen bij EIC die anderen niet hadden, vooral aan Joost. En dat vond ie leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het aantal preparties wordt óók al elk jaar meer. Hadden we het eerder dit jaar ook al over, hoe propvol het programma van deelnemers eigenlijk al zit nog voordat ze in het land van het ESF zijn.
Alles wordt te veel eigenlijk.
Preparties.
Aanwezige pers.
Social media dingen voor ESF zelf gedurende die twee weken.
En dat alles naast alll die repetities en allll die shows met publiek.
En het dan gek vinden dat deelnemers oververmoeid worden en emo en labiel en lichtgeraakt en wat dan ook. Ik zou zelf om minder er doorheen zitten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
1+1=2.
Joost Klein gaat voor IJsland naar Eurovisie.
We weten dat Slovenië ook veel klachten in heeft gediend en niet blij was met de daden van Israël. Die hebben intussen ook nog niet bevestigd.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Morgen dan een meeting tussen vertegenwoordigers van de EBU en enkele bezorgde landen, als ik dit goed begrijp?
Nederland, IJsland, Ierland,…?
Een nummer samen geschreven met Dadi Freyrquote:Op vrijdag 6 september 2024 17:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
1+1=2.
Joost Klein gaat voor IJsland naar Eurovisie.
Bij semi’s onder de 16 landen wordt het inderdaad heel snel minder leuk. Dan is het verrassingselement weg en wordt het meer een presentatieshow, met een paar matige nummers, die we geen tweede keer krijgen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:12 schreef molloot200 het volgende:
Vier landen die (mogelijk) dreigen te stoppen. Dat zou 37 + 1 (Montenegro) - 4 = 34 landen zijn. Big 5 eraf en het gastland en je zit op 28 landen.
2 semi’s van 14 landen zou dat zijn. Wel heel triestDan vallen er maar 4 liedjes per semi af. Ik vind semi’s van 15 eigenlijk al te klein
Dat zou dan natuurlijk ook weer kut zijn qua statement en shitstorm, al helemaal omdat KAN zich ook niet uit zichzelf gaat terugtrekkenquote:Op vrijdag 6 september 2024 18:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ze besluiten toch mee te doen zie ik de omroep er wel voor aan om die Bashar Murad een vrije kaart te geven.
Is hij niet die jongen die heeeeeeel graag de puntengever namens Nederland wil worden?quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:16 schreef RipCity het volgende:
Iedereen deze gezien?
EXIT JOOST KLEIN breekt Songfestival fan & MÃ…NESKIN fan beklimt Pinkpop podium | FAN Z S2 #1 | NPO 3
Waarom krijgt zo'n 'vins' uberhaupt een perskaart. Dat soort volk moeten ze echt beginnen te bannen uit perskamers en alles. Nergens voor nodig.
Als we dachten dat dit jaar een shitshow was dan hebben we nog niets gezien als we Bashar krijgen. Ik zie het IJsland nog wel doen ook.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou dan natuurlijk ook weer kut zijn qua statement en shitstorm, al helemaal omdat KAN zich ook niet uit zichzelf gaat terugtrekken
Vorig jaar was het overduidelijk dat die nationale finale vooraf opgezet spel was. Helaas viel dat plan snel in het water en ging het feest niet door. Als een soort statement zou het mij daarom niets verbazen als ze hem alsnog intern kiezen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou dan natuurlijk ook weer kut zijn qua statement en shitstorm, al helemaal omdat KAN zich ook niet uit zichzelf gaat terugtrekken
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er tegen komend voorjaar geen staakt-het-vuren is in Israël. Netanyahu wacht tot Trump wordt verkozen. En dan is de Palestijnse zaak ook weer wat meer naar de achtergrond verdwenen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als we dachten dat dit jaar een shitshow was dan hebben we nog niets gezien als we Bashar krijgen. Ik zie het IJsland nog wel doen ook.
Ik zou het de EBU wel gunnen.
Ja dat loopt die in dat filmpje ook hele tijd te verkondigen. Maar hij kan er geen bal vanquote:Op zaterdag 7 september 2024 08:27 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Is hij niet die jongen die heeeeeeel graag de puntengever namens Nederland wil worden?
Allemaal marketing voor zijn nieuwe album. Hij zorgt dat mensen blijven praten over hem want volgens mij kan het album ieder moment gedropt worden.quote:Op maandag 9 september 2024 10:31 schreef summer52 het volgende:
Het vuurtje even lekker aanwakkeren.![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |