Zie voor meer info: https://www.at5.nl/artike(...)te-vieze-teringbendequote:Een 3,5, dat is het cijfer dat leden van het AT5-panel aan de netheid van de stad geven. Het afvalprobleem speelt al jaren en Amsterdammers zijn er ondertussen echt klaar mee, zo blijkt uit een onderzoek onder het AT5-panel, waar bijna 2000 Amsterdammers aan meededen. Het netheidscijfer is de afgelopen jaren flink gedaald.
Patatbakjes, plastic tasjes en etensresten: de overlast van zwerfafval is de afgelopen jaren flink toegenomen. Tel daar de opengebroken vuilnisbakken sinds de invoering van statiegeld op kleine flesjes en blikjes en de hoge stapels vuilniszakken naast containers bij op en je begrijpt de dikke onvoldoende die de panelleden geven. Het afvalprobleem in de stad loopt de spuigaten uit.
"Het is overal in de stad een grote vieze teringbende", aldus een van de panelleden. Een ander omschrijft het iets anders, maar is het er wel mee eens. "De stad is al tijden ranzig. Als je maandagochtend door het centrum loopt denk je dat je over een vuilnisbelt wandelt. Echt goor." Andere panelleden zeggen zich zelfs te schamen voor de afvalproblemen. "Het is zo'n mooie stad, maar voor de goorheid op het moment schaam ik me echt erg."
quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zie voor meer info: https://www.at5.nl/artike(...)te-vieze-teringbende
Dat viel mij de laatste keer in Amsterdam (een maandje terug) ook al op. Veel rotzooi op de grond. Véél rotzooi....
Zou het op dinsdagochtend beter zijn?quote:als je op maandagochtend door de stad loopt denk je dat je op een vuilnisbelt bent
Zou Amsterdam dan schoner zijn als zij de auto's niet weren?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Of al de auto's die er geweerd worden en de belachelijke parkeertarieven die er zijn?
Huisvuil wordt dus niet opgehaald maar je kunt het gewoon zelf in de container gooien. Maar mensen zijn er te lui voor. Ik zie vaak zooi naast de container staan die er nog gewoon ingegooid had kunnen worden. maar er naast zetten is makkelijker blijkbaar.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:38 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Zou het op dinsdagochtend beter zijn?
Moet je handhaven als gemeente.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:46 schreef Karina het volgende:
Mensen zijn gewoon asociaal geworden, alles wordt maar op straat gekwakt, hele huisraad wordt gewoon naast de ondergrondse container gezet (terwijl 1x in de week gewoon grof vuil langs komt maar ze zetten het gewoon al op zaterdag neer).
[..]
Huisvuil wordt dus niet opgehaald maar je kunt het gewoon zelf in de container gooien. Maar mensen zijn er te lui voor. Ik zie vaak zooi naast de container staan die er nog gewoon ingegooid had kunnen worden. maar er naast zetten is makkelijker blijkbaar.
Handhaven is een vies woord in Amsterdam, daar deëscaleren ze liever.quote:
Ondanks de grote financiële tekorten bij de gemeente Amsterdam en de grote problemen, zoals o.a. de afvalproblematiek en de rattenplagen, vond het stadsbestuur wel geld om voor de tweede keer een miljoen euro gemeenschapsgeld te schenken aan Gaza.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goh, Amsterdam heeft zijn eigen zaakjes niet op orde. Was dat al niet duidelijk geworden door al dat Italiaanse afval dat de gemeente importeert? Of de kades en bruggen die niet onderhouden worden? Of al de auto's die er geweerd worden en de belachelijke parkeertarieven die er zijn?
En ze gaan binnenkort alle arme inwoners iedereen in Amsterdam gratis ov-kaartjes uitdelen. Wederom.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ondanks de grote financiële tekorten bij de gemeente Amsterdam en de grote problemen, zoals o.a. de afvalproblematiek en de rattenplagen, vond het stadsbestuur wel geld om voor de tweede keer een miljoen euro gemeenschapsgeld te schenken aan Gaza.
NWS / Gemeente Amsterdam schenkt wederom 1 miljoen euro aan Gaza
Was dat 15 jaar geleden niet ook al?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:46 schreef Karina het volgende:
Mensen zijn gewoon asociaal geworden, alles wordt maar op straat gekwakt, hele huisraad wordt gewoon naast de ondergrondse container gezet (terwijl 1x in de week gewoon grof vuil langs komt maar ze zetten het gewoon al op zaterdag neer).
[..]
Huisvuil wordt dus niet opgehaald maar je kunt het gewoon zelf in de container gooien. Maar mensen zijn er te lui voor. Ik zie vaak zooi naast de container staan die er nog gewoon ingegooid had kunnen worden. maar er naast zetten is makkelijker blijkbaar.
Ah, kijk, onze Wilderstroll wil de Sharia invoeren.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik altijd vies heb gevonden aan de stad Amsterdam is dat ze koketteren met zedeloosheid. Is me altijd een doorn in het oog geweest. Gelukkig komen ze daar nu van terug en kan ik als fier heerschap verder.
Miranda˛
Mooi om te zien dat ze daar nu van terugkomen. Zo verder kon écht niet. Sodom en Gomorra was het.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, kijk, onze Wilderstroll wil de Sharia invoeren.
Niet zo erg als nu heb ik het idee.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:11 schreef Horzula het volgende:
[..]
Was dat 15 jaar geleden niet ook al?
quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:36 schreef CarbonC het volgende:
Amsterdam: 95% van de Nederlanders woont er niet en van die 95% interesseert het 95% geen ene reet wat daar gebeurt.
Wat een luxe dat ze het grove vuil zelfs nog komen ophalen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Heel logisch nagedacht, als alle bewoners hun vuilnis zouden oprapen zou het probleem er helemaal niet zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:42 schreef CarbonC het volgende:
Laat alle bewoners dit afval bij Halsema op de stoep dumpen.
Dit. Die vuilnismannen zien in de ochtend door de bomen het bos niet meer. Respect voor die mensen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:46 schreef Karina het volgende:
Mensen zijn gewoon asociaal geworden, alles wordt maar op straat gekwakt,
Duurde best lang dat haar naam werd genoemd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:42 schreef CarbonC het volgende:
Laat alle bewoners dit afval bij Halsema op de stoep dumpen.
Dit moet je niet los zien van het hele aura van die stad joh. Ik bedoel, je hebt niet bepaald een steriel imago als vanuit de hele wereld drachtige mannen komen om hun liquids te lozen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:24 schreef The-BFG het volgende:
Uberhaupt vind ik het op veel plaatsen in Nederland het een bende. Iedereen pleurt alles maar op de grond... Terwijl er genoeg vuilnisbakken zijn.
Je krijgt er alle mogelijke voorzieningen voor terug, vaak op kruipafstand.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:59 schreef asco het volgende:
Je zult maar de hoofdprijs betalen om in zo'n goor hellhole te wonen.
De hitsige mannen respecteren geen landsgrenzen, via mond op mondreclame horen zij dat er in de grote westerse steden knappe hoeren zijn en daarin willen zij graag hun zaad kwijt.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit moet je niet los zien van het hele aura van die stad joh. Ik bedoel, je hebt niet bepaald een steriel imago als vanuit de hele wereld drachtige mannen komen om hun liquids te lozen.˛
Een KFC en een Starbucks: alsof dat de kwaliteit van leven bepaald.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:45 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je krijgt er alle mogelijke voorzieningen voor terug, vaak op kruipafstand.
Behalve een goede vuilophaaldienst, dan.
Vroeger richtte menig nieuwe bewoner van Amsterdam zijn eerste kamer/woning met spullen in van het grofvuil.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet zo erg als nu heb ik het idee.
Wie is Miranda?quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik altijd vies heb gevonden aan de stad Amsterdam is dat ze koketteren met zedeloosheid. Is me altijd een doorn in het oog geweest. Gelukkig komen ze daar nu van terug en kan ik als fier heerschap verder.
Miranda˛
We willen daar ook wel die Fatima van jou voor gebruiken, maar dan zit ze daarna met een blauw oog en een paar missende tanden.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit moet je niet los zien van het hele aura van die stad joh. Ik bedoel, je hebt niet bepaald een steriel imago als vanuit de hele wereld drachtige mannen komen om hun liquids te lozen.˛
Wellicht doelt hij op Monne de Miranda. Hij was een bekende wethouder die veel voor de bevolking van Amsterdam betekend heeft. Afkomstig uit een Sefardisch Joodse familie is hij in Kamp Amersfoort op een sadistische wijze vermoord.quote:
Dus dan maar wat regeltjes veranderen, zodat het behapbaar blijft.quote:Het fietsdepot in Amsterdam groeit uit haar voegen. Het aantal fietsen groeit tot 100.000 per jaar, maar er is slechts ruimte voor 75.000 fietsen. Hoog tijd voor een aantal aanpassingen. Dit gaat er veranderen.
Voorheen had je zes weken de tijd om je fout gestalde fiets op te halen. Per 1 september 2024 heb je hier nog maar vier weken de tijd voor. “Zo maken we sneller ruimte vrij voor nieuwe fietsen en kunnen we de vrijgekomen ruimte slimmer gebruiken” laat de gemeente weten.
Dat wel natuurlijkquote:De prijs voor het ophalen en thuisbezorgen van fietsen gaat omhoog. Vanaf 1 september betaal je 25 euro om je fiets op te <mogen> red. halen.
ach, en anders is het wel het door Duitsers geloosde PFAS in 'onze' rivieren wat meer splintergehalte heeft dan de natuurbelastingbalk in eigen achtertuinquote:Op dinsdag 3 september 2024 19:40 schreef Hexagon het volgende:
Maar treurig dat een schatrijke stad dit niet op orde krijgt.
Ze hebben dan wel weer geen last van tonnen stront en glyfosaat die in plattelandsdorpen in het leefmilieu wordt geloosd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |