abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214071113
quote:
Gemeente Amsterdam schenkt wederom 1 miljoen euro aan Gaza

Het stadsbestuur maakt opnieuw 1 miljoen euro vrij voor de humanitaire crisis in Gaza, werd duidelijk nadat de PvdA een motie indiende bij het debat over de Voorjaarsnota. ‘Op deze manier hopen we bij te kunnen dragen aan het verlichten van de humanitaire crisis aldaar.’

David Hielkema en Tim Wagemakers 26 juni 2024, 22:28

Op initiatief van de gemeenteraad stelt Amsterdam wederom 1 miljoen euro beschikbaar voor de humanitaire crisis in Gaza

In oktober stelde het Amsterdamse college van wethouders en burgemeester Halsema ook al 1 miljoen euro beschikbaar. Het geld werd gedoneerd aan het Rode Kruis en is bestemd voor voedsel, water en medische zorg voor burgers.

Zo’n acht maanden later is de crisis in Gaza alleen maar groter geworden. Daarom is op initiatief van de PvdA wederom 1 miljoen euro beschikbaar gesteld voor de regio. Waarnemend PvdA-fractievoorzitter Fatihya Abdi zegt dat Rode Kruis humanitaire hulp nog steeds hard nodig heeft. Volgens Abdi is het ook een signaal naar de inwoners van Amsterdam die geraakt worden door de oorlog in het Midden-Oosten.

‘Het leeft in de stad’
Abdi: “Het is mooi om te zien hoe breed deze motie wordt gedragen in de raad, omdat het conflict in Israël en Gaza ook zoveel verschillende Amsterdammers raakt. Het leeft in de stad en op deze manier hopen we bij te kunnen dragen aan het verlichten van de humanitaire crisis aldaar.”

De motie werd ingediend bij het debat over de Voorjaarsnota. Naast PvdA tekenen GroenLinks, D66, Denk, Lijst Ahmadi-Veldhuyzen, Lijst Kabamba, Volt, Partij voor de Dieren en SP ook mee met de motie.

Nilab Ahmadi (Lijst Ahmadi-Veldhuyzen) deed burgemeester Halsema daarnaast een verzoek om in gemeentelijke communicatie voortaan consequent te praten over Palestina en niet over de Palestijnse gebieden, iets wat in Utrecht eerder al werd toegezegd.

Halsema erkende dat deze termen door elkaar worden gebruikt en zei geen enkele reden te zien het verzoek van Ahmadi niet in te willigen.

Artikel 1
Een andere opvallende motie die het haalde is die van Sheher Khan (Denk), die opriep Artikel 1 uit de grondwet – het verbod op discrimineren – voortaan zichtbaar in de publieke ruimte in stadsdeelkantoren een plek te geven. Dat gebeurt al in Nieuwegein. Hij diende dat voorstel mede in met GroenLinks, PvdA, D66 en Lijst Kabamba.
https://www.parool.nl/ams(...)o-aan-gaza~bb43df87/

Ik vind het zeker geen gemeentelijke taak om aan Gaza miljoenen gemeenschapsgeld te besteden. Dit hoort echt bij het terrein van de landelijke politiek en overheid. Dan ook nog eens te bedenken dat de gemeente Amsterdam te maken heeft met grote financiële uitdagingen en dit gemeenschapsgeld zeer goed gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld armoedebestrijding en hulpverlening aan kwetsbare jongeren en ouderen bij eigen inwoners.
pi_214071125
Femke :r
pi_214071127
Gelukkig staat de gemeente Amsterdam er financieel zo enorm goed voor dat ze zomaar meerdere keren een miljoen van hun inwoners aan Gaza kunnen weggeven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214071254
Bedankt Amsterdammers dat jullie dit doen. Goed te zien waar het geld tegen de plinten klotst _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 27 juni 2024 @ 16:32:35 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214071275
Overduidelijk niet mijn burgemeester :r.

1 miljoen naar Hamas, je moet het maar openbaar durven aankondigen :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214071277
Ach ja, in 2026 heeft Amsterdam maar 9 miljard euro schuld. Wie maalt daar om. Andermans geld moet rollen.
pi_214071285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://www.parool.nl/ams(...)o-aan-gaza~bb43df87/

Ik vind het zeker geen gemeentelijke taak om aan Gaza miljoenen gemeenschapsgeld te besteden. Dit hoort echt bij het terrein van de landelijke politiek en overheid. Dan ook nog eens te bedenken dat de gemeente Amsterdam te maken heeft met grote financiële uitdagingen en dit gemeenschapsgeld zeer goed gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld armoedebestrijding en hulpverlening aan kwetsbare jongeren en ouderen bij eigen inwoners.
Mee eens. Een keer een lokaal project steunen nog daar aan toe zeker wanneer er vriendschapsbanden zijn maar als gemeente ene eigen ministerie van buitenlandse zaken en ontwikkelingssamenwerking optuigen gaat mij te ver.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214071286
quote:
99s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:29 schreef bijdehand het volgende:
Bedankt Amsterdammers dat jullie dit doen. Goed te zien waar het geld tegen de plinten klotst _O-
Over een maand komt deel 2 van dit enorm succesvolle Amsterdamse concept:
NWS / Gratis OV voor iedereen in omgeving Amsterdam

Als het zover is, dan zal ik er weer een nieuw topic over openen zodat iedere user hier weer gratis ov-kaartjes kan bestellen en weggeven aan willekeurige mensen _O-
pi_214071323
Ismail Haniyeh bedankt Fatihya Abdi.
Het geld zal goed gebruikt worden in Qatar ^O^
pi_214071351
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig staat de gemeente Amsterdam er financieel zo enorm goed voor dat ze zomaar meerdere keren een miljoen van hun inwoners aan Gaza hamas kunnen weggeven.
Fixed
  donderdag 27 juni 2024 @ 16:49:05 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214071381
quote:
Gemeenten komen dat jaar samen 3,9 miljard euro tekort. In 2028 bedraagt dat tekort zo'n 6,2 miljard euro, zo berekende onderzoeksinstituut COELO. Het begrotingsgat is in gemeentelijke kringen het 'ravijn' gaan heten. In Amsterdam ontbreekt vanaf 2026 jaarlijks zo'n 90 miljoen euro.
pi_216779893
En nu iedereen een gratis boek omdat ze het slavernijverleden zo graag willen benadrukken

quote:
‘Wij slaven van Suriname’ van verzetsheld Anton de Kom vanaf zaterdag gratis af te halen: ‘Belangrijk dat we zijn stem blijven horen’
De gemeente Amsterdam stelt het boek Wij slaven van Suriname van verzetsheld Anton de Kom gratis beschikbaar aan Amsterdammers. Dit naar aanleiding van tachtig jaar vrijheid sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog en tachtig jaar na de dood van De Kom.
https://www.parool.nl/ams(...)jven-horen~b240b163/
twitter
  vrijdag 21 februari 2025 @ 13:13:02 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216780011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En nu iedereen een gratis boek omdat ze het slavernijverleden zo graag willen benadrukken
[..]
[ x ]
Zoiets deden ze een paar jaar geleden ook al. Over de grote bijdrage van slavernij aan deze stad. Meer als "groot" of "aanzienlijk" was er niet te lezen. Geen cijfermatige onderbouwing.

Gewoon bedoeld als lesmateriaal dus. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216780098
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:13 schreef thedeedster het volgende:
Zoiets deden ze een paar jaar geleden ook al. Over de grote bijdrage van slavernij aan deze stad. Meer als "groot" of "aanzienlijk" was er niet te lezen.
Ga jij dat gratis boek halen?
  vrijdag 21 februari 2025 @ 13:20:52 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216780199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ga jij dat gratis boek halen?
Goede kans van wel. Dan kan ik daar mijn eigen oordeel over geven. Misschien is het gewoon een goed boek deze keer.

edit;
quote:
Het boek werd gepubliceerd in 1934 en is een heruitgave door uitgeverij Atlas Contact. De uitgave heeft een nieuwe omslag, gemaakt door kunstenaar Sidney Waerts, en een nieuw voorwoord van de Amsterdamse wethouder Touria Meliani en burgemeester Femke Halsema.
Een heruitgave dus. Dan kan er niet al te veel verwoked worden. Dat voorwoord sla ik dan wel over. :)

[ Bericht 33% gewijzigd door thedeedster op 21-02-2025 13:28:19 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216780219
Technisch gezien ligt onze mooie wijk Oud-West, in Stadsdeel West, er is hier altijd iemand die met oud en nieuw een "verbindings" feest organiseert, krijgt ie 2000 euro voor en word goed besteed aan drank :D
Geld zat voor dat soort shit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 21 februari 2025 @ 15:41:19 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216782020
1 miljoen subsidie aan Hamas doneren, Jodenjachten organiseren en verkozen worden tot beste bestuurder van 2024.

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 15:49:46 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216782189
Mooi! Dat er vele miljoenen mogen volgen. Gaza moet weer opgebouwd worden.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 21 februari 2025 @ 15:52:35 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216782252
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 15:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Mooi! Dat er vele miljoenen mogen volgen. Gaza moet weer opgebouwd worden.

:{²
Nou ja, ze kunnen beter daar hun hand op houden dan hier inderdaad.
pi_216782417
Spontane vernietiging?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:05:57 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216782481
Ik verwacht deze zomer wel een kunstexpositie in Amsterdam eigenlijk.

#HetWijGevoel #Verzet #Steun

vrijdag 21 februari 2025 @ 16:34:14 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216782935
Hamas boft! ^O^

Begrotingstekort flink lager: kabinet krijgt 20 miljard euro niet uitgegeven

https://www.telegraaf.nl/(...)euro-niet-uitgegeven

#opportunity
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:39:31 #23
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216782997
quote:
Gelukkig staat de gemeente Amsterdam er financieel zo enorm goed voor dat ze zomaar meerdere keren een miljoen van hun inwoners aan Gaza kunnen weggeven.
De totale begroting is 8 miljard. Dit maakt natuurlijk helemaal niks uit op die totale begroting. :')
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:41:35 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216783012
quote:
18s.gif Op donderdag 27 juni 2024 16:32 schreef HeatWave het volgende:
Overduidelijk niet mijn burgemeester :r.

1 miljoen naar Hamas, je moet het maar openbaar durven aankondigen :r.
De vorige keer ging het naar het Rode Kruis.

“… voor voedsel, water en medische zorg voor burgers.”
pi_216783082
quote:
Dit krijg je wanneer een vrouw aan het roer staat. Het uitgeven van andermans geld en geen verantwoordelijkheid nemen lijkt in hun aard te liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')