Poeptopics, daar houden we van. Eindelijk eens wat serieus.quote:Amersfoort - Bijna de helft van de leerlingen in het basis- en middelbaar onderwijs vermijdt het gebruik van de schooltoiletten, met duidelijke gevolgen voor hun gezondheid. Volgens onderzoek van de Maag Lever Darm Stichting (MLDS) geeft ruim veertig procent van de leerlingen hun schooltoilet een onvoldoende, voornamelijk vanwege slecht onderhoud en gebrek aan privacy.
Daarbij kun je denken aan wc’s die vaak stinken of aan leerlingen die bang zijn dat anderen hen kunnen horen of ruiken. Dan is er ook nog sprake van ’poepschaamte’, een soort taboe op poepen op school. Verder geeft vijftien tot twintig procent van de leerlingen aan dat ze niet naar de wc willen, omdat daar gerookt of gevapet wordt.
Alarmerend hoog
De directeur van de MLDS, Mariël Croon, noemt de uitkomsten zorgwekkend. „Veel leerlingen houden hun ontlasting te lang op, wat kan leiden tot gezondheidsproblemen.” Kinderarts Marc Benninga van het Kinderbuikcentrum van het Amsterdam UMC bevestigt dit en spreekt van een „alarmerend hoog” aantal kinderen met buikklachten door het ophouden van de ontlasting.
De MLDS en het Kinderbuikcentrum roepen staatssecretaris Mariëlle Paul op om geld vrij te maken voor maatregelen, zoals betere reiniging, dichte deuren, stevige wanden en ventilatie in schooltoiletten. Zo kunnen leerlingen met een gerust hart naar de wc.
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-met-buikklachten
Wat heeft dat met poepen te maken?quote:Op maandag 2 september 2024 13:19 schreef Nober het volgende:
Ik drink veel water want ik besta voor 70% uit vocht dus dat moet ik dagelijks aanvullen.
En dit met schooltoiletten?quote:Maar er is een groot gebrek aan openbare toiletten en daar komt maar geen verandering in.
Dacht ik trek 't wat breeder.quote:Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef D. het volgende:
[..]
Wat heeft dat met poepen te maken?
[..]
En dit met schooltoiletten?
Terwijl die niet poepen. Nooit.quote:Op maandag 2 september 2024 13:25 schreef Harvest89 het volgende:
Hier ook nooit last van gehad. Heb ook een vermoeden dat vooral meisjes hier last van hebben.
Die eten alleen maar sla. Dus volgens mij komen daar van die schattige konijnenkeuteltjes uit.quote:Op maandag 2 september 2024 13:42 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Terwijl die niet poepen. Nooit.
Dat inderdaad. Al was die ene keer dat ik buikgriep kreeg onder schooltijd wel even wat minder prettig. Ook voor degene na mij trouwens.quote:Op maandag 2 september 2024 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vind het maar een vaag onderzoek. Hoefde zelf nooit naar de wc op school. Ik vermeed het dus niet. Ik hoefde daadwerkelijk niet.
In de baas zijn tijd?quote:Op maandag 2 september 2024 13:22 schreef onlogisch het volgende:
Ik had al aandrang, maar naar aanleiding van dit topic ga ik zo eens stevig zitten schijten.
Leg je dan ook voor extra genot eerst een uitgeprinte foto van je baas in de WC pot?quote:Op maandag 2 september 2024 14:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zeker. Dat poept altijd nét even wat lekkerder.
Ja, maar als je moet dan moet je, daar is weinig tegen te doen. Ik kan me herinneren dat ik ooit toestemming vroeg om naar het toilet te gaan, die niet kreeg, mijn spullen inpakte en toch ging, waarna ik als straf een middag moest nablijven. Dat nam ik maar op de koop toe, want als ik 5 minuten langer was blijven zitten had ik in mijn broek gescheten, en dat is toch een graadje erger dan een middagje nablijven.quote:Op maandag 2 september 2024 14:37 schreef Evangelion het volgende:
Zo ver ik me kan herinneren was het niet de bedoeling dat je tijdens de les naar de wc ging, behalve bij een noodgeval. Dus je moet in de 5 minuten tussen de lessen of in de lunchpauze.
Lekker schijten in de baas z'n tijd. Elke dag 5 minuten is toch al bijna twee uur per maand betaald worden om te schijtenquote:Op maandag 2 september 2024 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik poepte ook nooit op school,en ook niet op het werk overigens. Alleen bij extreem hoge nood.
Ik zeg altijd: "wel handen wassen na afloop, hey". Of, als ze terugkomen: "laat je vingers eens ruiken."quote:Op maandag 2 september 2024 14:37 schreef Evangelion het volgende:
Zo ver ik me kan herinneren was het niet de bedoeling dat je tijdens de les naar de wc ging, behalve bij een noodgeval. Dus je moet in de 5 minuten tussen de lessen of in de lunchpauze.
En hoe heette plassen?quote:Op maandag 2 september 2024 13:24 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en ik mocht van de kleuterjuf nooit zeggen dat ik moest poepenAls kleuter moest ik een drukje doen
Ik wil graag ontspannen en comfortabel schijten op een schoon toilet, dat is me meer waard dan krap 2 uur per maand betaald schijten.quote:Op maandag 2 september 2024 14:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker schijten in de baas z'n tijd. Elke dag 5 minuten is toch al bijna twee uur per maand betaald worden om te schijten
Ja, lekker akoestisch doen in de baas zijn tijd joh.quote:Op maandag 2 september 2024 13:22 schreef onlogisch het volgende:
Ik had al aandrang, maar naar aanleiding van dit topic ga ik zo eens stevig zitten schijten.
Er komt een moment dat je beseft dat je schaamteloos bent. Dan sta je er alleen voor met je gene.quote:Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb op school nooit last gehad van poepschaamte. Ik kakte de plee altijd lekker volEn de eventuele remsporen lekker laten zitten
De bril bevat waarschijnlijk minder bacteriën dan je telefoonscherm, daarbij leg je toch altijd een stukje pleepapier neer? Ik snap die smetvrees niet zo.quote:Op maandag 2 september 2024 15:02 schreef nostra het volgende:
Ik ga ook niet op zo'n veertig keer gebruikte plee zitten als dat ook maar enigszins tot de mogelijkheden behoort.
Mijn collega's zitten niet met hun ongewassen zweetreet aan mijn telefoonscherm.quote:Op maandag 2 september 2024 15:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De bril bevat waarschijnlijk minder bacteriën dan je telefoonscherm, daarbij leg je toch altijd een stukje pleepapier neer? Ik snap die smetvrees niet zo.
Die smetvrees interesseert me geen jota, in iemand anders z'n meur zitten bouten wel.quote:Op maandag 2 september 2024 15:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De bril bevat waarschijnlijk minder bacteriën dan je telefoonscherm, daarbij leg je toch altijd een stukje pleepapier neer? Ik snap die smetvrees niet zo.
Ja, dat begrijp ik in jouw geval. Legt gewoon hobbymatig bolussen in de baas zijn tijd.quote:Op maandag 2 september 2024 15:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jij schijt op de wc-bril ofzo?quote:Op maandag 2 september 2024 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mijn collega's zitten niet met hun ongewassen zweetreet aan mijn telefoonscherm.
quote:Op maandag 2 september 2024 15:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik in jouw geval. Legt gewoon hobbymatig bolussen in de baas zijn tijd.²
Typisch Nederlands weerquote:Op maandag 2 september 2024 13:23 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb op school nooit last gehad van poepschaamte. Ik kakte de plee altijd lekker volEn de eventuele remsporen lekker laten zitten
Ben je toch een hele vent geworden in die 5 jaar. Prima!quote:Op maandag 2 september 2024 13:24 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en ik mocht van de kleuterjuf nooit zeggen dat ik moest poepenAls kleuter moest ik een drukje doen
Nee. Ik zit er wel op.quote:
Je kan aanbieden om te helpen zoeken.quote:Op maandag 2 september 2024 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik mijn dochter moet geloven is de wc op school verstopt
Daarom poep ik sochtends voor het douchen.quote:Op maandag 2 september 2024 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben de school dat je eigen pot de beste is. Liefst daarna douchen en jij bent weer helemaal het mannetje. Ik ben zo ontzettend fier man.²
Beter zoeken dan.quote:Op maandag 2 september 2024 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik mijn dochter moet geloven is of de wc op school verstopt
Ik doe vrijwel alles wel tijdens het fokken.quote:Op maandag 2 september 2024 15:10 schreef Frutsel het volgende:
Hoeveel FOKkers zitten er trouwens te FOKKEN tijdens het poepen?
Even vol die krachtstraal erop en erin bohhhquote:Op maandag 2 september 2024 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daarom poep ik sochtends voor het douchen.
Spoel gelijk mijn ster schoon.
quote:Op maandag 2 september 2024 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan aanbieden om te helpen zoeken.
Heerlijk man.quote:Op maandag 2 september 2024 15:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Even vol die krachtstraal erop en erin bohhh
Hoezo is dit 'typisch' Nederlands?quote:
Dit ja. Op scholen zijn de wc's bijna dagelijks te goor voor woorden. Letterlijk stront aan de muur inderdaad, maar ook die import die met hun schoenen op de bril gaan zitten en zo gehurkt gaan schijten, omdat ze dat thuis in de zandbak meekregen. Meestal zit dan de hele zooi onder daarna.quote:Op maandag 2 september 2024 15:09 schreef FL_Freak het volgende:
Tja als er stront op de bril en muren zit dan denk ik ook ff 2 keer na...
Nou, ik ben blij dat het ook in dit topic weer gewoon aan de allochtonen ligt.quote:Op maandag 2 september 2024 15:48 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dit ja. Op scholen zijn de wc's bijna dagelijks te goor voor woorden. Letterlijk stront aan de muur inderdaad, maar ook die import die met hun schoenen op de bril gaan zitten en zo gehurkt gaan schijten, omdat ze dat thuis in de zandbak meekregen. Meestal zit dan de hele zooi onder daarna.
Dit is realiteit. En dit gebeurt niet alleen op scholen, maar ook bij bedrijven.quote:Op maandag 2 september 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ik ben blij dat het ook in dit topic weer gewoon aan de allochtonen ligt.
Nou zat ik vroegah op een hagelwitte middelbare school en ook daar was het goor, had niks met "de zandbak" (quote:Op maandag 2 september 2024 15:48 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dit ja. Op scholen zijn de wc's bijna dagelijks te goor voor woorden. Letterlijk stront aan de muur inderdaad, maar ook die import die met hun schoenen op de bril gaan zitten en zo gehurkt gaan schijten, omdat ze dat thuis in de zandbak meekregen. Meestal zit dan de hele zooi onder daarna.
quote:Op maandag 2 september 2024 15:50 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dit is realiteit. En dit gebeurt niet alleen op scholen, maar ook bij bedrijven. En onze wc's zijn er niet voor gemaakt om er gehurkt met je schoenen op te gaan zitten, dus 9 van de 10 keer eindigt het deels op de bril. Maar daarna schoonmaken is dan teveel moeite.
Ik heb het wel meegemaakt. Wil je naar de wc, zie je een bril met 2 gore schoenafdrukken en bij het scharnier een bergje stront. Nou, dan hoef je al niet meer.quote:Op maandag 2 september 2024 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou zat ik vroegah op een hagelwitte middelbare school en ook daar was het goor, had niks met "de zandbak" () te maken.
Conclusie: kinderen van allerlei pluimage kunnen moeilijk met poepsituaties omgaan.quote:Op maandag 2 september 2024 15:56 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik heb het wel meegemaakt. Wil je naar de wc, zie je een bril met 2 gore schoenafdrukken en bij het scharnier een bergje stront. Nou, dan hoef je al niet meer.
toen werd je al behandeld als randdebielquote:Op maandag 2 september 2024 13:24 schreef Starhopper het volgende:
Ja, de allochtonen hebben thuis nog een gat in de grond, wist je dat dan niet?quote:Op maandag 2 september 2024 15:48 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dit klopt en heb ik zelf gezien. In hun thuisland hebben ze letterlijk een gat in de grond. Sommige van wit emaile, maar nog steeds een gat in de grond, ja.quote:Op maandag 2 september 2024 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, de allochtonen hebben thuis nog een gat in de grond, wist je dat dan niet?
Ja, boeiend. Een groot deel van de wereld maakt gebruik van een indian toilet. Heb ik zelf ook gedaan toen ik in zulke landen was.quote:Op maandag 2 september 2024 16:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dit klopt en heb ik zelf gezien. In hun thuisland hebben ze letterlijk een gat in de grond. Sommige van wit emaile, maar nog steeds een gat in de grond, ja.
Allochtonen gaan dus niet zitten, maar hurken op de bril van onze toiletten. Want dat zijn ze zo gewend.quote:Op maandag 2 september 2024 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, boeiend. Een groot deel van de wereld maakt gebruik van een indian toilet. Heb ik zelf ook gedaan toen ik in zulke landen was.
Maar het is me niet bekend dat allochtonen hier nog op de wc gaan staan schijten. Die gaan ook gewoon zitten.
Dat een rotjoch op je school dat niet deed betekent niet dat ze het allemaal zo doen.
Huh? Die poepen toch helemaal niet?quote:Op maandag 2 september 2024 13:25 schreef Harvest89 het volgende:
Hier ook nooit last van gehad. Heb ook een vermoeden dat vooral meisjes hier last van hebben.
Nee, die gooien de tampons in de pot waardoor de zaak verstopt.quote:Op maandag 2 september 2024 16:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Huh? Die poepen toch helemaal niet?
In mijnn ervaring zijn het aziaten die met hun schoenen aan gehurkt op de wc bril gaan zitten.quote:Op maandag 2 september 2024 15:50 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Dit is realiteit. En dit gebeurt niet alleen op scholen, maar ook bij bedrijven.
Sorry, maar mijn pc meesjouwen naar de wc is me te gortig.quote:Op maandag 2 september 2024 15:10 schreef Frutsel het volgende:
Ja, kan ook. Bij dat bedrijf liepen allochtonen rond van diverse pluimage, ook indiërs en aziaten.quote:Op maandag 2 september 2024 16:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In mijnn ervaring zijn het aziaten die met hun schoenen aan gehurkt op de wc bril gaan zitten.
Ja! betrapt!quote:Op maandag 2 september 2024 15:10 schreef Frutsel het volgende:
Je weet dat de haat diep zit als de buitenlanders er zelfs bij worden gehaald als het om ouderwets laxeren gaat.quote:Op maandag 2 september 2024 15:48 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Werk je op een kinderboerderij?quote:Op maandag 2 september 2024 15:56 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik heb het wel meegemaakt. Wil je naar de wc, zie je een bril met 2 gore schoenafdrukken en bij het scharnier een bergje stront. Nou, dan hoef je al niet meer.
Nee, in de techniek. Eerst werd ik er door een collega op geattendeerd die het had gezien en kon ik er wel om lachen, tot ik het zelf zag toen ik de deur van het toilet opendeed. Dan lach je echt niet meer. Het is gewoon goor.quote:Op maandag 2 september 2024 16:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord. Werk je op een kinderboerderij?²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |