abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214850049
In mijn ooghoek bij de molen net zag.ik deze 2 liggen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 54% gewijzigd door Blues op 31-08-2024 14:02:27 ]
pi_214850060
Nou, dat leest ook niemand meer.
Precies op tijd. 😂

Back @You :W
pi_214850079
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:58 schreef AnneX het volgende:
Nou, dat leest ook niemand meer.
Precies op tijd. 😂

Back @:you :W
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jouw werkervaring en posten erover maken, dat ik daarmee nog meer rekening hou dan eerder bij poli bezoekjes bijv.

Leuk: vanmorgen al een positieve reactie op de mail met foto’s naar de lokale lasser. Inmiddels zijn site bekeken: wat een constructies van staal kan hij maken. _O_
Kom ik met een stoeltje aan maandagmorgen.
Vanmiddag komt zijn naamgenoot voor tuinperikelen…even afwachten.

Wat een schattige hond inderdaad @:sigme
Fijn, dat je je hondenliefde kwijt kunt aan de logeerhonden. Zeker met een grote reis in het vooruitzicht.

Minder fijn van autobranden 8)7 is dat kwaadaardigheid?

@:Tele6 je gaat de spanning er vast uitfietsen en uitlopen morgen!

En een aparte hoera 🎉 @:golfer en herstel!
Ondanks alles toch plezier op het diverse festival voor @:MadMaster Gewoon níet hupsen en zachtjes meedeinen met de muziek.

Was dit een mega post. Ja, volgens mij wel.

Oh ja, vanmiddag buurtbbq met de laatste nieuwe bewoners. Zij denken nu wel redelijk bekend te zijn met de ins en outs.
En anders vragen zij het gewoon in de buurtapp.😎
pi_214850125
Joh 😂 gekkie
pi_214850196
Liefste liep over een buitenlands strand en beeldbelde mij vanaf daar, dat zijn toch wel de leukere dingetjes van de baan die per 1 nov stopt... Op de officiële ontslagbrief was een reactie gekomen met een rekening voor de cursussen van de afgelopen paar jaar. Liefste was daar wat van ontdaan en had erop gereageerd en nu is die rekening met veel excuses en belletjes kwijtgescholden. Dat maakt dan kans dat liefste er nog een keertje in de drukke periode tijdelijk weer wat wil rijden flink vergroot. Dat waren ze ander in het chagrijn compleet kwijtgeraakt, zo dom van de directeur, en dat voor nog geen tweehonderd euro |:(

Ik ben vandaag ondanks het mooie weer binnen aan het werk (met de schattige hond aan mijn voeten). Yoghurt maken, appelmoes maken, stoofperen maken. Maar nu maar weer even de zon in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:25:46 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850211
Mooi weer, verder geen plannen, misschien maar weer een een puntje van de Route der Industriekultur bezoeken. De meeste fabrieken of mijnen heb ik al gehad, het werd wat anders: Margarethenhöhe.

De Van Rossems zijn er ook een keer geweest.

De weduwe van Alfred Krupp (Margarethe :+ ) schonk 1 miljoen mark en 50 bunder grond en liet een hele mooie wijk voor arbeiders bouwen voor arbeiders van alle fabrieken (dus niet enkel voor die van Krupp). Mooie huizen, veel groen, tuintje er bij en een hok voor een geit (de Bergmannskuh, oftewel de mijnwerkerskoe)

Alle woningen zijn nog steeds huur, in het beheer van de Margrethe Krupp Stiftung waarin oa lui van 5 grote bedrijven rondom Essen zitten en de burgemeester. Hoorde van andere mensen die ik hier sprak dat als een huurder vertrekt de boel grondig wordt opgeknapt en dat men voor 90m2 ¤900/maand betaalt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:29:05 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850226
Imgbb doet kut dus geen foto's.
pi_214850287
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Imgbb doet kut dus geen foto's.
Al dagen ja :(

Heb nu deze gebruikt https://postimages.org/nl/
pi_214850310
Zon op t balkon, dus ook weer naar binnen gegaan en achter de naaimachine gegaan. Moet nodig wat stof verwerken.

Moest net beetje lachen. Buurman heeft een nieuwe leaseauto, voor het eerst een elektrische. Tegenover mijn huis staat een laadpaal, zag m zitten, eerst wat lezen, kijken op het dashboard, weer wat lezen, weer kijken, uitstappen, kijken op de laadpaal. Toen ik even later weer keek was hij weg en is het lampje groen _O-
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:54:07 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850358
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214850432
Dat zijn wel gave huizen zeg
pi_214850446
Mooi Ludolf!
Die kat :D
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:13:11 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850474
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:08 schreef sigme het volgende:
Mooi Ludolf!
Die kat :D
Ja die lag daar lekker en liet zich niet storen.

Ik was vergeten achter op de auto te kijken naar het type. Maar gelukkig bood het gepersonaliseerd kenteken uitkomst. Een Opel Kadett uit 1971. Staan veel mooie klassiekers hier op straat.
pi_214850486
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja die lag daar lekker en liet zich niet storen.

Ik was vergeten achter op de auto te kijken naar het type. Maar gelukkig bood het gepersonaliseerd kenteken uitkomst. Een Opel Kadett uit 1971. Staan veel mooie klassiekers hier op straat.
Ja, op de foto's ook een mooie verzameling brandstofverbranders :D
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:29:00 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214850580
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:25 schreef derLudolf het volgende:
Mooi weer, verder geen plannen, misschien maar weer een een puntje van de Route der Industriekultur bezoeken. De meeste fabrieken of mijnen heb ik al gehad, het werd wat anders: Margarethenhöhe.

De Van Rossems zijn er ook een keer geweest.

De weduwe van Alfred Krupp (Margarethe :+ ) schonk 1 miljoen mark en 50 bunder grond en liet een hele mooie wijk voor arbeiders bouwen voor arbeiders van alle fabrieken (dus niet enkel voor die van Krupp). Mooie huizen, veel groen, tuintje er bij en een hok voor een geit (de Bergmannskuh, oftewel de mijnwerkerskoe)

Alle woningen zijn nog steeds huur, in het beheer van de Margrethe Krupp Stiftung waarin oa lui van 5 grote bedrijven rondom Essen zitten en de burgemeester. Hoorde van andere mensen die ik hier sprak dat als een huurder vertrekt de boel grondig wordt opgeknapt en dat men voor 90m2 ¤900/maand betaalt.
Mietspiegel 2024 in Essen ligt tussen de 7,35 en 10,00 per vierkante meter, waarbij kleine woningen duurder zijn per meter.
De gemiddelde huurprijs voor een flat van 30m² is momenteel ¤11,59/m². De gemiddelde huurprijs voor een appartement van 60m² is momenteel ¤8,69/m².
10 Euro de meter is voor Essen geen bijzonder goedkope huur, maar ook niet overdreven duur. Marktconform zeg je dan. In Stuttgart of München betaal je het dubbele btw, als je al wat vind.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:30:35 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214850591
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:54 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
Mooi wonen
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:04:44 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850818
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, op de foto's ook een mooie verzameling brandstofverbranders :D
Ach ik word vrolijker van een Ford Granada 2.8 Ghia op straat dan de nieuwe E Mustang
pi_214850830
die brommer is wel kut zeg. Is dat een Zündapp of een Kreidler? :?

Die hadden de rotjonges bij ons in de straat vroegah allemaal :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214850835
oh een Yamaha, ik zie het al.
pi_214850914
Toen mijn vader mijn moeder het hof maakte had hij een Zündapp.
Het eerste ritje samen maakte bijna een eind aan de prille relatie en moeder is er nooit meer opgekropen _O-

SPOILER
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214850968
Ah fijn, bedankt voor de toelichting :+
pi_214851015
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
oh een Yamaha, ik zie het al.
Ik ging er voor het gemak vanuit dat sommigen dat nodig hadden :*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214851373
Alarm!

We hebben zojuist een complete en onbeschadigde loungebank in elkaar gezet :o

SPOILER
Spoilers!
pi_214851583
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alarm!

SPOILER
Booooh *O* *O*
pi_214851599
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alarm!

SPOILER
Joepie
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:20:01 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214851660
Ik zit te denken mijn thuiskantoor van boven naar de souterrain te verplaatsen en op het kantoor de logeerkamer. Souterrain van een vinylvloer te voorzien. Nadeel, kan ik niet naar buiten kijken. Voordeel, rustig en ruim.
pi_214853056
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef sigme het volgende:
Liefste liep over een buitenlands strand en beeldbelde mij vanaf daar, dat zijn toch wel de leukere dingetjes van de baan die per 1 nov stopt... Op de officiële ontslagbrief was een reactie gekomen met een rekening voor de cursussen van de afgelopen paar jaar. Liefste was daar wat van ontdaan en had erop gereageerd en nu is die rekening met veel excuses en belletjes kwijtgescholden. Dat maakt dan kans dat liefste er nog een keertje in de drukke periode tijdelijk weer wat wil rijden flink vergroot. Dat waren ze ander in het chagrijn compleet kwijtgeraakt, zo dom van de directeur, en dat voor nog geen tweehonderd euro |:(

Raar bedrijf zeg o|O
pi_214853081
Het was leuk lekker gezellig zonnig en fijn zo met zijn 2tjes weer eens stuk fietsen en samen in een park mensen kijken, foodtrucks bekijken, biertje erbij en lekker eten O+
zie ook eten/drinken topic.

Er werd ook nog een eckte polaroid foto van ons genomen :D
pi_214853143
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:54 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
Zo'n Opel, een van m'n eerste auto's O+
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:45:27 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214853251
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef sigme het volgende:

Ik ben vandaag ondanks het mooie weer binnen aan het werk (met de schattige hond aan mijn voeten). Yoghurt maken, appelmoes maken, stoofperen maken. Maar nu maar weer even de zon in.
Lief werd ontslagen én kreeg een rekening voor de cursussen die lief gedaan had? Oh wow, welke autist zit daar op HR
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:04:59 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214853454
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
Het was leuk lekker gezellig zonnig en fijn zo met zijn 2tjes weer eens stuk fietsen en samen in een park mensen kijken, foodtrucks bekijken, biertje erbij en lekker eten O+

Een eckte Polaroid of Fujifilm Instax? :+ Laatst genoemde is veel algemener (Hema verkoopt bv de film en camera's) en een stuk goedkoper.

Polaroid wordt in Enschede gemaakt, of tenminste, de laatste stappen. De emulsie wordt gecoat bij InovisCoat in Monsheim. Een bedrijf gestart door oud Agfa Leverkusen medewerkers met machines afkomstig van Agfa, welliswaar aangepast aan een kleinere schaal.
pi_214853607
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een eckte Polaroid of Fujifilm Instax? :+ Laatst genoemde is veel algemener (Hema verkoopt bv de film en camera's) en een stuk goedkoper.

Polaroid wordt in Enschede gemaakt, of tenminste, de laatste stappen. De emulsie wordt gecoat bij InovisCoat in Monsheim. Een bedrijf gestart door oud Agfa Leverkusen medewerkers met machines afkomstig van Agfa, welliswaar aangepast aan een kleinere schaal.
Oh geen idee meisje had een soort slede die ze uit de camera haalde daar kwam de foto langzaam uit rollen.
pi_214853653
_O-

We horen hier het keiharde geboenkeboenk van het festival waar @MadMaster is
pi_214853669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lief werd ontslagen én kreeg een rekening voor de cursussen die lief gedaan had? Oh wow, welke autist zit daar op HR
Even voor @sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
pi_214854082
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Even voor @:sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
P'cies.

En die cursussen hangen op het snijvlak van verplicht (mag niet worden teruggevorderd) en eigen verantwoordelijkheid (mag wel worden teruggevorderd).
Als je niet jaarlijks een cursus volgt verlies je je rijbewijs; dat betekent dat de baas je niet meer kan inzetten voor je werk. Maar dat betekent dus niet per definitie dat de baas je verplicht om die cursus te volgen. De baas is *wel* verplicht de cursus te betalen (CAO). En de rechterlijke uitspraken precies over dit punt zijn nog niet consistent.

Maar het is gewoon onhandig van deze baas. Ze zijn verplicht deze jaarlijkse cursussen te betalen voor al het vaste personeel. Maar dat personeel komt dus ook binnen met de cursushostorie op orde. Dat dit soort kosten worden teruggevorderd als iemand binnen het jaar vertrekt, valt nog wel wat voor te zeggen. Maar liefste heeft er nu al weer jaren trouw gewerkt, en wil waarschijnlijk (en dat is ook zo gezegd bij het telefonisch gesprek met de directeur) in komende jaren in de drukke periode best af en toe even wat rijden voor ze. Dus dan is het echt niet slim om zo op de centen te zijn.
pi_214854111
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef Blues het volgende:

Leuke foto :D
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:58:53 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214854361
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Even voor @:sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
Dan is cursussen in rekening brengen niet abnormaal
pi_214854698
:W

Eindje gefietst, ijsje gegeten.
We vertrokken 19:00 en waren net voor 22:00 op bestemming, dus een goed uur in het donker gefietst. Je voelt wel echt dat de herfst voor de deur staat zo! Heel knus en alles, maar ik ben op de dijk toch altijd bang dat ik een bocht mis en van de dijk af fiets :') kortom moet maar eens "groot licht" fixen voor de fiets voor dat soort situaties (niet als er tegenliggers zijn natuurlijk)
pi_214854700
@Blues leuke foto!
@derLudolf sfeervolle huisjes allemaal O+
pi_214854864
In een souterrain werken in kunstlicht lijkt mij niks, Jan.
En het is ook niks. Dat heb ik ruim 2 jaar gedaan. In sommige ruimten waren wel raampjes en contact met buiten. Het is bedrukkend.
Denk er nog maar even over na.,

@Blues Waren wij ook niet eens op dat festival? Prijzige hapjes herinner ik mij.

Wij hadden een buurtbbq met nieuwe buren, die een jaar geleden hebben gekocht. Hun oren zullen wel tuiten, want er gingen vele verhalen rond over dorp, bewoners en gebeurtenissen.
En een goed adresje voor eigengemaakte limoncello, en meer gehoord.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 september 2024 @ 08:22:54 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214855230
Morning. Spierpijn. Gisteren er een wandeltweedaagse van gemaakt met 20km over de Utrechtse Heuvelrug tussen Hilversum en Soesterberg. Mooi gebied O+.
Zo eens naar de sportschool, Proefpark en eind vd middag naar de bios. Tatami.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214855335
‘morgen. Het is weer even wennen dat de weekenden tussen de werkweek zo kort zijn. Voordeel van het ritme is dat ik al vroeg wakker ben.

Gisterenmiddag de hele middag bezoek gehad en ons terras en tuin precies zo gebruikt als we in ons hoofd hadden dat we wilden. De parasol werkt goed, de zitjes zijn fijn, en de bezoekende kinderen wilden in de moestuin zoeken naar eten. Echt genieten dus O+.
  zondag 1 september 2024 @ 08:59:25 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214855382
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:39 schreef Blues het volgende:
_O-

We horen hier het keiharde geboenkeboenk van het festival waar @:madmaster is
De wind (ONO) stond inderdaad richting jullie en met windkracht 4 à 5 kan het geluid een eind komen.
Sorry, maar ik heb me zeer vermaakt… :P
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 09:28:43 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214855513
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan is cursussen in rekening brengen niet abnormaal
Maar zonder code-95 hadden was hij nog duurder voor ze geweest dan wat een cursus kost omdat ie niet mocht rijden.

Op dit niveau, het wat meer praktischer wordt altijd enorm gekeken naar dat soort dingen en wat hogerop in de boom stukken minder voor mijn gevoel.
  zondag 1 september 2024 @ 09:36:54 #45
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214855553
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:25 schreef sigme het volgende:

[..]
P'cies.

En die cursussen hangen op het snijvlak van verplicht (mag niet worden teruggevorderd) en eigen verantwoordelijkheid (mag wel worden teruggevorderd).
Als je niet jaarlijks een cursus volgt verlies je je rijbewijs; dat betekent dat de baas je niet meer kan inzetten voor je werk. Maar dat betekent dus niet per definitie dat de baas je verplicht om die cursus te volgen. De baas is *wel* verplicht de cursus te betalen (CAO). En de rechterlijke uitspraken precies over dit punt zijn nog niet consistent.

Maar het is gewoon onhandig van deze baas. Ze zijn verplicht deze jaarlijkse cursussen te betalen voor al het vaste personeel. Maar dat personeel komt dus ook binnen met de cursushostorie op orde. Dat dit soort kosten worden teruggevorderd als iemand binnen het jaar vertrekt, valt nog wel wat voor te zeggen. Maar liefste heeft er nu al weer jaren trouw gewerkt, en wil waarschijnlijk (en dat is ook zo gezegd bij het telefonisch gesprek met de directeur) in komende jaren in de drukke periode best af en toe even wat rijden voor ze. Dus dan is het echt niet slim om zo op de centen te zijn.
Maar als je je rijbewijs zou verliezen zonder de cursus is het toch precies wel verplicht voor je functie?

Hier in de verzekeringen ook zoiets. Vonden ze niet leuk dat het tegenwoordig ook allemaal onder werktijd moet :D
  zondag 1 september 2024 @ 09:37:31 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214855554
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar zonder code-95 hadden was hij nog duurder voor ze geweest dan wat een cursus kost omdat ie niet mocht rijden.

Op dit niveau, het wat meer praktischer wordt altijd enorm gekeken naar dat soort dingen en wat hogerop in de boom stukken minder voor mijn gevoel.
Je kan er wat van vinden, maar het is niet abnormaal dat een bedrijf dat investeert in scholing van medewerkers de cursussen (deels) in rekening worden gebracht bij voortijdig vertrek. Dit omdat er nogal wat bedrijven zijn die mensen met certificaten en diploma's meer geld bieden om voor hun te komen werken.
Leid jij mensen goed op, investeer je in mensen wil je niet dat jij betaald voor de opleiding van het personeel van de concurrent. Daar kan je van alles van vinden, maar dit is hoe het gaat.
Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar je meerdere opleidingen per jaar moest volgen, alleen kreeg je dan een interne cursus, en een intern certificaat waar je op de markt niets aan had. Zo kan dat natuurlijk ook.
  zondag 1 september 2024 @ 09:39:21 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214855563
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je kan er wat van vinden, maar het is niet abnormaal dat een bedrijf dat investeert in scholing van medewerkers de cursussen (deels) in rekening worden gebracht bij voortijdig vertrek. Dit omdat er nogal wat bedrijven zijn die mensen met certificaten en diploma's meer geld bieden om voor hun te komen werken.
Leid jij mensen goed op, investeer je in mensen wil je niet dat jij betaald voor de opleiding van het personeel van de concurrent. Daar kan je van alles van vinden, maar dit is hoe het gaat.
Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar je meerdere opleidingen per jaar moest volgen, alleen kreeg je dan een interne cursus, en een intern certificaat waar je op de markt niets aan had. Zo kan dat natuurlijk ook.
Die wet is alleen onlangs veranderd een bedrijf mag dus niet meer voor alles een terugbetaal overeenkomst sluiten.
pi_214855565
Mogguh!

*O* @ loungeset

Klinkt als een fijne tuin @Tuindier O+

Ik deel de mening van Annex, ik zou er niet voor kiezen om de werkruimte in een souterrain te maken als ik ook lichtere kamers met meer daglicht ter beschikking had. Ik werk soms dagen in ruimtes met weinig tot geen zicht naar buiten, en dan is het altijd een opluchting nadien weer even ‘zuurstof’ te happen en te ervaren wat voor weer het nu eigenlijk is.

Verbouwing is hier afgelopen week gestaag door gegaan. Het is wel een enorme luxe om het uit te kunnen besteden, maar ook wat onwennig :D
(Niet dat we dit zelf hadden gekund, het is geen prefab en er zijn ook muren naar buiten verplaatst. )

En zojuist nieuws van de opvang gekregen, dat Vinny en zijn nieuwe partner Jura het goed doen en naar huis mogen *O* O+
  zondag 1 september 2024 @ 09:41:14 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214855569
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Die wet is alleen onlangs veranderd een bedrijf mag dus niet meer voor alles een terugbetaal overeenkomst sluiten.
Dank je voor deze aanvulling
  zondag 1 september 2024 @ 09:48:44 #50
63722 z80
I fink you freaky
pi_214855609
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zal er ook vanaf hangen wanneer hij voor de herhaling is gegaan. Is het een maand geleden dan snap ik de vraag voor terug betalen. Is het meer dan een half jaar geleden dan niet. Dan heb je als bedrijf er al alle voordelen van gehad. Zeker omdat het een verplicht rondje kassa is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214855611
Goedemorgen :O
Vrijdag van 14u tm 2u weggeweest. Gisteren van 11u tm 1u en dan nu tijd voor de laatste festivaldag.
Mijn voeten zijn er wel klaar mee :')
  zondag 1 september 2024 @ 09:53:24 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_214855630
Vannacht eens met een "smartwatch" geslapen. Gewoon nieuwsgierig naar de waardes die dat ding registreert.
Ik blijk goed te slapen volgens dat ding. Minimale hartslag 40. En geen apneu.
Mooi hoeven we dat ding ook niet meer om.
pi_214856422
Wasje1 hangt.
Truus 2.0 heeft vannacht de woonkamer gedaan en poes was zo attent daar haar ontbijt uit te te kotsen na Truus maar voordat ik ging dweilen. Het werd tussendoor ook nog bijna geheel gerecycled ^O^ :')
Nu draait wasje2 en het enige wat vandaag nog op de planning staat is dat wasje ophangen en mezelf uitgebreid in bad gooien O+
pi_214856496
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:53 schreef z80 het volgende:
Vannacht eens met een "smartwatch" geslapen. Gewoon nieuwsgierig naar de waardes die dat ding registreert.
Ik blijk goed te slapen volgens dat ding. Minimale hartslag 40. En geen apneu.
Mooi hoeven we dat ding ook niet meer om.
Mooi zo.

Ik heb mijn fibriceck app opgezegd en van mijn tel gegooid.
Gaat nu best goed met 't hart. Niet meer overslagen en verschijnselen dan anders (die ik al jaren heb) en nu ik weet dat het hart het goed doet na onderzoek wil ik er niet meer elke dag mee bezig zijn.
pi_214856512
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 00:37 schreef AnneX het volgende:

@:Blues Waren wij ook niet eens op dat festival? Prijzige hapjes herinner ik mij.

Ja aantal jaar geleden.
We besloten toen we er naar toe gingen dat we niet zouden gaan 'miepen' over de prijzen omdat je dat wel weet met dat soort festivalletjes en in deze tijd.... dus alleen genomen waar echt echt zin in hadden en benieuwd naar waren.

En het werd ook bevestigd ;)
pi_214856554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zit te denken mijn thuiskantoor van boven naar de souterrain te verplaatsen en op het kantoor de logeerkamer. Souterrain van een vinylvloer te voorzien. Nadeel, kan ik niet naar buiten kijken. Voordeel, rustig en ruim.
Ik werk ook inpandig, zie geen dag- of buitenlicht, je went er aan. Als je maar met pauzes lekker naar buiten kan.
Rustig en Ruim is toch ook fijn?
pi_214856557
Zometeen voor onze trouwdag een verrassingslunch, hopelijk buiten zitten en bootjes kijken op het Spaarne O+
pi_214856560
5 :W
pi_214856678
Mogge vanaf een nog koel balkon. Koffie, koekje en een boek. In de tuin vliegen vogeltjes af en aan dus Elin heeft een soort tv :D
Vanmiddag als balkon niet meer te doen is ga ik wel weer naar binnen, blouse afmaken

Gefeliciteerd @Blues en @golfer

Oef @Sarabi volgende keer een stoeltje mee?
pi_214856686
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:27 schreef Blues het volgende:
Zometeen voor onze trouwdag een verrassingslunch, hopelijk buiten zitten en bootjes kijken op het Spaarne O+
Gefeliciteerd beiden *;
Is de lunch of de plek een verrassing?

Vanmorgen buurvakantiegangers uitgezwaaid. Grappige gewoonte van de achterblijvers.

@Candaasje wat een grote ruimte erbij zeg met een dakkapel!
Ook wel eens prettig, dat een aannemer het werk doet. Er blijft genoeg werk over.
pi_214856694
Hmm er was een grote tak uit de vlinderstruik gebroken (ik verdenk de kat die hier altijd door de tuin sluipt) dus ik heb geprobeerd de rest in model te snoeien. Niet heel geweldig gelukt geloof ik. Het is wel goed warm buiten.

Ondertussen ook de mountainbike WK stream geluisterd.

SPOILER
pi_214856720
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:39 schreef AnneX het volgende:

Gefeliciteerd beiden *;
Is de lunch of de plek een verrassing?

De lunch is een verrassingslunch begreep ik. g heeft het geregeld. En ze hebben volgens mij ook stoeltjes/tafeltjes aan het Spaarne, dus dat is voor mij wel een wens dan.
Morgen is trouwdag (2005) dus dagje eerder gepland :)
pi_214856731
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Tuindier het volgende:
Hmm er was een grote tak uit de vlinderstruik gebroken (ik verdenk de kat die hier altijd door de tuin sluipt) dus ik heb geprobeerd de rest in model te snoeien. Niet heel geweldig gelukt geloof ik. Het is wel goed warm buiten.

Kan je vlinderstruiken stekken? Ik heb hier 2 woeste grote struiken in de tuin..mss ook wel wat voor de postzegel.
pi_214856784
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Kan je vlinderstruiken stekken? Ik heb hier 2 woeste grote struiken in de tuin..mss ook wel wat voor de postzegel.
Ja, super makkelijk. Je zou zelfs een afgeknipte tak in de voorpostzegel in de grond kunnen steken. Zorgen dat het niet uitdroogt en dan heb je best kans dat ie aanslaat. Eerst in een emmer aarde ofzo kan natuurlijk ook.
pi_214856838
Zo dadelijk maar eens aan het kimchi maken beginnen. Eigenlijk heel simpel maar ik moet me er altijd even toe zetten. En ik heb veel zin in kimchi.
pi_214856892
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:47 schreef Tuindier het volgende:

Ja, super makkelijk. Je zou zelfs een afgeknipte tak in de voorpostzegel in de grond kunnen steken. Zorgen dat het niet uitdroogt en dan heb je best kans dat ie aanslaat. Eerst in een emmer aarde ofzo kan natuurlijk ook.
^O^
pi_214856929
Gefeliciteerd alvast @Blues en g! Veel plezier!
Ik leef weer een beetje. Vrijdag lange dag met werk en teamuitje, vrijdag op zaterdag ruk nacht door die autobrand (sliep 00.30, 3.40 weer wakker, daarna alleen 7-8 nog uurtje geslapen). En eind vd middag kwam nichtje weer hier om te logeren. Vannacht best redelijk geslapen, wel paar keer wakker van huiltje van nichtje die zelf gewoon doorsliep en dan moest ik weer in slaap zien te komen }:| . Maar in elk geval al stuk betere nacht dan vrijdag. Nichtje werd vanochtend alweer opgehaald, daarna ben ik in bed gedoken en daar lig ik nu al anderhalf uur een beetje te chillen. Zometeen nog even naar de hockey en daarna boodschappen doen. Nog echt nul ideeën voor eten, dus eens kijken of ik wat makkelijks, lekkers en gezonds kan bedenken.
  zondag 1 september 2024 @ 12:00:28 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214856931
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Volgens mij kan je vrijwel alle planten stekken, wel stekpoeder (plantenhormonen) gebruiken
pi_214857010
Ons krokettenfeest was een groot succes gisteren. We hebben 12 smaken geprobeerd.

Score uit maximaal 5
Tempehtation (tempeh in curry, vegan) 5
Lady blue (blauwe geitenkaas) 5
Portugese kip 5
Lentekriebels (groene asperge en aspergekaas) 4,5
Daging 4,5
Blue crab 4,5
Geit olijf paprika 4
Caprese 3,5
Mac and cheese 3
Parm truffel 3
Apfelstrudel 2
Bami 1

@derLudolf
Spoilers!
pi_214857071
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ons krokettenfeest was een groot succes gisteren. We hebben 12 smaken geprobeerd.

Score uit maximaal 5
Tempehtation (tempeh in curry, vegan) 5
Lady blue (blauwe geitenkaas) 5
Portugese kip 5
Lentekriebels (groene asperge en aspergekaas) 4,5
Daging 4,5
Blue crab 4,5
Geit olijf paprika 4
Caprese 3,5
Mac and cheese 3
Parm truffel 3
Apfelstrudel 2
Bami 1

@:derludolf
Oh, jaloers

Zo jammer dat de airfryer kroketten niet meer te bestellen zijn. ‘T is me echt te ver weg met OV om naar de winkel te gaan.
pi_214857456
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:51 schreef Tuindier het volgende:
Zo dadelijk maar eens aan het kimchi maken beginnen. Eigenlijk heel simpel maar ik moet me er altijd even toe zetten. En ik heb veel zin in kimchi.
Als je nu zin hebt in kimchi dan had je het beter twee weken geleden kunnen maken *)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214857503
Ik was vanmorgen aan het googlen naar inheemse alternatieven voor een vlinderstruik. Niet alleen zijn het exoten, maar als het klimaat het toelaat ook invasieve exoten.

Dat Google tegenwoordig nogal hardnekkig is met het meedenken met je zoekfrase maakt het niet makkelijker; plantas nativas mariposa Asturias resulteert in allemaal nuttige informatie voor Mexico :{
pi_214857557
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2024 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Als je nu zin hebt in kimchi dan had je het beter twee weken geleden kunnen maken *)
True. Maarja, twee weken geleden had ik er ook zin in, dus toen heb ik de ingrediënten op het boodschappenlijstje gezet.
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 13:15:46 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214857591

Kijk @Dr_Flash
pi_214857650
Pfff het bleef lang lekker op t balkon, maar opeens daalde er, terwijl er nog geen zon was, een warme deken neer. Dus naar binnen gevlucht waar het een frisse 24 gr is.
pi_214857788
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 13:15 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk @:dr_Flash
Och ben je weer bij zo'n Schrottfest Oldtimertreffen? :D
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 13:42:28 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214857853
Twents Oldtimerfestival ja
pi_214857862
Ik vind 'treffen' zo'n raar woord voor voertuig-meetings. Alsof je er met stenen tegenaan gaat gooien.
pi_214857882
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2024 13:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vind 'treffen' zo'n raar woord voor voertuig-meetings. Alsof je er met stenen tegenaan gaat gooien.
In mofrika noemen ze dat vaak zo :)
  zondag 1 september 2024 @ 14:07:15 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214858036
quote:
Je treft er toch andere roestbuddies?
pi_214858169
De vlinderstruiken die we hier 4 weken geleden redelijk mishandeld hebben, staan inmiddels weer 2,5-3 meter hoog, dus ze kunnen wat lijen :D

C. Heeft zojuist een wifi versterker geregeld voor de konijnen 8-)

Verder donderde Simon vannacht achter het nachtkastje, (en moest bevrijd worden) dus al die huisgenoten houden ons wel lekker bezig :P

@AnneX ja we krijgen er echt enorm veel ruimte bij.

Dit is de nieuwe dakkapel, ongeveer 5,5m breed (het is groot! Maar er staan meer van onze woningen in de straat met grote dakkapellen, dus we vallen niet uit de toon)
SPOILER
En dit is de achterste kamer, waar nog een deel van het oude dak staat. Maar het schuift dus straks een halve meter naar achteren.
SPOILER
pi_214858258
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je treft er toch andere roestbuddies?
Ja er is in theorie ook niets mis mee, ik kan het alleen niet normaal lezen :')
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 14:59:06 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214858737
quote:
Je treft mensen. In Duitsland zijn dat soort evenementen een stuk meer, dus opzich ook niet vreemd dat een woord wordt geleend. Ja deze keer geen Engels woord, maar daarvan zijn er al genoeg.
  zondag 1 september 2024 @ 15:06:57 #84
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214858894
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Tuindier het volgende:

Ondertussen ook de mountainbike WK stream geluisterd.

SPOILER
Gelukkig volgend jaar opnieuw beginnen met de vlinder, zie je er niks meer van.
Hier was 1 tak heel raar en laag gegroeid, dus na de bloei afgeknipt.
pi_214859030
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 14:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je treft mensen. In Duitsland zijn dat soort evenementen een stuk meer, dus opzich ook niet vreemd dat een woord wordt geleend. Ja deze keer geen Engels woord, maar daarvan zijn er al genoeg.
Ik heb hetzelfde met 'rare steak', 'slim fit', of net bij een Duits zoekresultaat toen ik kweeklampen zocht 'rotlicht'. Ik weet wat er staat maar toch :')
pi_214859215
Ze zeggen hier wel eens dat je in Asturias vier seizoenen in een week hebt, maar vandaag zit dat allemaal in een dag gepropt. Vanmorgen bizar veel regen. De hele tijd bewolkt, beetje koud zelfs af en toe. Uur of twee geleden breekt de lucht open en nu varieert het tussen prettig warm en enorm heet :')

Zo'n dertig kilo rottende peren onder de boom vandaan gehaald. Morgen eens kijken of de lokale supermarkt gistvaten heeft, beetje cider maken van wat er in de boom hangt.
pi_214859546
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2024 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze zeggen hier wel eens dat je in Asturias vier seizoenen in een week hebt, maar vandaag zit dat allemaal in een dag gepropt. Vanmorgen bizar veel regen. De hele tijd bewolkt, beetje koud zelfs af en toe. Uur of twee geleden breekt de lucht open en nu varieert het tussen prettig warm en enorm heet :')

Zo'n dertig kilo rottende peren onder de boom vandaan gehaald. Morgen eens kijken of de lokale supermarkt gistvaten heeft, beetje cider maken van wat er in de boom hangt.
Vanavond sneeuwballengevecht?
pi_214860647
Ik heb de kwetsen (Hauszwetsche) geplukt; ongeveer 1/3 verwerkt tot 5 potten jam.
pi_214860682
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vanavond sneeuwballengevecht?
Stukje verderop in de picos (+-70 kilometer hemelsbreed) moet dat lukken. Hier niet :+
pi_214861133
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2024 16:38 schreef sigme het volgende:
Ik heb de kwetsen (Hauszwetsche) geplukt; ongeveer 1/3 verwerkt tot 5 potten jam.
[ afbeelding ]
Pruimen?
pi_214861138
Wat hebben wij zalig geluncht aan het Spaarne. Heerlijke mooie gerechten en wijnen en lekker bootjes kijken O+

Daarna ff boodschappen en een powernap :D
g staat nu mosterdsoep te maken voor straks.
pi_214861328
Fijn Blues!
Hoe gaat het nu met g? Is er nog gedoe met de pleisters enz of is dat nu wel stabiel in orde? En met de energie enzo?
En hoe is het met jou, nu het in iets rustiger vaarwater is (/lijkt?) qua zorgen en behandelingen etc? Komt het besef van wat er allemaal gebeurd is nu pas echt binnen, of was dat er al wel?
pi_214861386
Overigens ook benieuwd @Vanyel hoe het met jou gaat? Zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en de pijn minder? En mentaal? Alleen als je antwoord wil geven natuurlijk, hoeft uiteraard niet. Dat laatste geldt overigens ook voor @Blues natuurlijk :)
pi_214861886
quote:
We treffen ons. Dat hoeft niet eens met voertuigen, we kunnen ook een FOKtreffen organiseren.
Dan treffen we ons in Spanje *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214861937
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Blues!
Hoe gaat het nu met g? Is er nog gedoe met de pleisters enz of is dat nu wel stabiel in orde? En met de energie enzo?
En hoe is het met jou, nu het in iets rustiger vaarwater is (/lijkt?) qua zorgen en behandelingen etc? Komt het besef van wat er allemaal gebeurd is nu pas echt binnen, of was dat er al wel?
Lief dat het het vraagt :*
Tis een heel verhaal omdat ik me er niet altijd snel vanaf wil maken :D dus maar in spoiler gedaan :)

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-09-2024 18:20:27 ]
pi_214861953
:* voor @Blues & g.
Het is ook niet niks.
  zondag 1 september 2024 @ 18:22:14 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_214862037
Rondje rommelmarkt met de fiets werd een iets groter rondje. De rommelmarkt was nog al klein, en buiten nog lekker.
Rondje ging van Kleve, Ven-Zelderheide, Ottersum, Siebengewald (even bij Haldie antihistamine gehaald en bij de 2 broertjes gekeken, doen we ook niet meer), Goch en terug naar Kleve.
Volgende keer toch een bak water meenemen, ook als een klein rondje in de planning staat.
pi_214862040
De like was alvast voor het uitgebreide antwoord. Ik haal net mn pizza uit de oven, maar kom er zo uitgebreider op terug :*
pi_214862072
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 17:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens ook benieuwd @:Vanyel hoe het met jou gaat? Zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en de pijn minder? En mentaal? Alleen als je antwoord wil geven natuurlijk, hoeft uiteraard niet. Dat laatste geldt overigens ook voor @:Blues natuurlijk :)
Mag @DancingPhoebe die vraag over mij beantwoorden zoals Blues dat deed? O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214862079
:* voor jullie Blues en g!
pi_214862164
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 18:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
We treffen ons. Dat hoeft niet eens met voertuigen, we kunnen ook een FOKtreffen organiseren.
Dan treffen we ons in Spanje *)
Dan hebben we het getroffen :p
pi_214862243
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 18:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mag @:dancingphoebe die vraag over mij beantwoorden zoals Blues dat deed? O-)
Jij mag alles (uitbesteden)!
pi_214862349
Ik moet trouwens sowieso even jubelen over het goddelijk weer vandaag O+
pi_214862365
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 18:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet trouwens sowieso even jubelen over het goddelijk weer vandaag O+
Jubelt mee *O*
pi_214862430
Och @Blues wat heftig allemaal. Zowel lichamelijk als mentaal, dat hakt er zo in. En wat slaan jullie je er goed doorheen :*
pi_214862464
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 18:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Lief dat het het vraagt :*
Tis een heel verhaal omdat ik me er niet altijd snel vanaf wil maken :D dus maar in spoiler gedaan :)

SPOILER
Zo, pizza op. Voor zekerheid reactie ook in spoiler, voor als je fijner vindt dat niet alles zomaar te lezen is voor iedereen :) alsnog spoiler eraf is altijd makkelijker/beter dan te laat spoiler erop ;)
SPOILER
:*
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 19:46:43 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214862894
Zo, even wat boontjes geplukt. Een portie voor in de vriezer en voor morgen ook. Lamskoteletten liggen al te ontdooien. Daarnaast krieltjes uit de oven :)

Dat wordt lekker :9
pi_214862963
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 17:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens ook benieuwd @:Vanyel hoe het met jou gaat? Zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en de pijn minder? En mentaal? Alleen als je antwoord wil geven natuurlijk, hoeft uiteraard niet. Dat laatste geldt overigens ook voor @:Blues natuurlijk :)
DP heeft bezigheden elders, dus vast de samenvatting:
Blauwe plekken zijn weg :Y
Pijn is minder maar niet weg :N En soms meer ook uiteraard
Vocht is ook minder maar niet weg :N
Mijn energie is om te janken, kracht ook, IQ zeker 30 punten gedaald, uithoudingsvermogen bij sociaal babbelen minimaal en me beperken tot wat ik kan schier onmogelijk.

Maar het is wel goed gelukt allemaal en ik heb een verdomd goeie 4jaarsoverleef (vraag me niet waarom 4 ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯).
En ik hoef niet elke 2 jaar op te komen draven voor bevolkingsonderzoek. ^O^
pi_214863004
V is een strijder en still sexy as fuck op een geile daar moet een prothoplasser in de boks manier
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214863024
Voor de buitenwereld lijkt het leven ‘gewoon’ door te gaan.
Achter de voordeur ligt het vaak anders.

Ook ik schiet in de zieke huis/zorgmodus. Pas later komt het besef en de dromen.
Dromen is toch ook verwerken? stelt de vraag aan de psychologen onder ons.

Sterkte voor een ieder, die het nodig heeft.
pi_214863193
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 18:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Zo, pizza op. Voor zekerheid reactie ook in spoiler, voor als je fijner vindt dat niet alles zomaar te lezen is voor iedereen :) alsnog spoiler eraf is altijd makkelijker/beter dan te laat spoiler erop ;)
SPOILER
:*
Ik heb geen last van die dromen. Ik droom vaker alle trauma's in mijn leven.. het zijn van die periodes.
Controles elke 3 mnd.
Hersteloperatie heb ik een hard hoofd in. Conditie moet veel beter zijn en hij moet daarvoor flink afvallen. Hij roeit wel maar valt daar niet van af. Bovendien is de hersteloperatie wel technisch mogelijk, maar je kan er nog beroerder (met meer stoma's ) uitkomen dan je er in ging + andere complicatie-ellende.
Vlgs ons wegen die risico's niet op tegen hoe het nu is. Dus ik denk niet dat g voor een herstel gaat kiezen op termijn. In oktober wil hij met chirurg nog eens een gesprek, maar dan met de chirurg die hem opereerde. Niet zijn collega.. dat klikt niet zo al legt hij dingen goed uit.
pi_214863207
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
V is een strijder en still sexy as fuck op een geile daar moet een prothoplasser in de boks manier
Ik volg deze zin niet zo, maar ik snap hem denk ik wel. :D
@Vanyel :* lange kloteweg
pi_214863219
DUS!
Nog maar 1 week (lees 3 dagen in mijn geval) werken en dan 2 weken lang gewoon een LEGE AGENDA :o :o :o
  zondag 1 september 2024 @ 20:25:47 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214863306
Hup g. en Blues!
En Vanyel ook en de rest die te maken hebben met kwalen en andere toestanden…
  zondag 1 september 2024 @ 20:27:36 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214863330
-Hij- Hey lieverd, ik wil eigenlijk vandaag, de laatste dag dat ik vrij ben, van het goed drogende weer gebruik maken om de woonkamer even te stofzuigen en dan te dweilen.
-Zij- O, als je wilt gaan dweilen staan er wel dingen in de weg.
-Hij- Ruim ik die toch gelijk even weg?
-Zij- Je zou ook gelijk wat dingen aan de kant kunnen schuiven om te zien hoe dat staat?
-Hij- Wat bedoel je zoal?
-Zij- (De 300 kilo wegende 3,5 meter lange en 2.20 hoge) teakhouten boekenkast kan ook wel eens een tijdje tegen de bar naar de open keuken toe staan, staat vast leuk. Geeft denk ik een heel ander gevoel aan het huis.

...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214863474
Hup Fietsie _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-09-2024 20:49:46 ]
  zondag 1 september 2024 @ 20:42:35 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214863489
Dus toen de witte granolmuur -achter- de kast ook maar met een sopje en een borstel geboend want die was na al die jaren ook zo wit niet meer, en dan als je toch bezig bent -alle- witte woonkamerwanden maar even met die borstel en een sopje.
En de vloer met een sopje.
En de verplaatste boel met een sopje :P

Net klaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 1 september 2024 @ 20:53:45 #118
63722 z80
I fink you freaky
pi_214863601
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:42 schreef fietsie het volgende:
Dus toen de witte granolmuur -achter- de kast ook maar met een sopje en een borstel geboend want die was na al die jaren ook zo wit niet meer, en dan als je toch bezig bent -alle- witte woonkamerwanden maar even met die borstel en een sopje.

Net klaar.
Mazzeltje dat je niet OM de kast heen granol op de muur had zitten.
  zondag 1 september 2024 @ 20:55:38 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214863626
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Mazzeltje dat je niet OM de kast heen granol op de muur had zitten.
Hehe ja die had ik gelukkig zelf eerst behandeld -voor- de kast er in 2007 kwam te staan
pi_214863657
@AnneX ook in de lappenmand -O-

Het komt hier allemaal wel tegelijkertijd -O-

@fietsie hag “Zij” wel gelijk dat het leuk staat en een ander gevoel geeft? (Vraagt iemand die laatst alles veranderde en de volgende dat weer terugzette)
  zondag 1 september 2024 @ 20:59:30 #121
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214863679
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:57 schreef Kaatje1 het volgende:

@:fietsie hag “Zij” wel gelijk dat het leuk staat en een ander gevoel geeft? (Vraagt iemand die laatst alles veranderde en de volgende dat weer terugzette)
Ja, het is wel iets donkerder in de keuken, maar het is in de woonkamer meer "samen".
Mijn reuzenstoel (m'n Troon, zoals ik m noem) gaat er ook uit, het kunstleer is teveel verweerd en ik ben nog maar 2./3 Fietsie over, dus heb m ook niet meer nodig.
pi_214863799
quote:
@:AnneX ook in de lappenmand -O-

Het komt hier allemaal wel tegelijkertijd -O-

Ik heb iets gemist?
pi_214863837
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 21:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb iets gemist?
In het afgelopen jaar. Mensen met grote en kleine dingen, niet lekker in hun vel
pi_214863848
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja, het is wel iets donkerder in de keuken, maar het is in de woonkamer meer "samen".
Mijn reuzenstoel (m'n Troon, zoals ik m noem) gaat er ook uit, het kunstleer is teveel verweerd en ik ben nog maar 2./3 Fietsie over, dus heb m ook niet meer nodig.
Komende tijd moet er toch meer licht aan in de keuken/hui, dan valt dat niet zo op
  zondag 1 september 2024 @ 21:25:09 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214863917
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Komende tijd moet er toch meer licht aan in de keuken/hui, dan valt dat niet zo op
Jup, ook dat.

En ik kreeg van een tante een nieuwe Troon, die moet alleen nog even uit Krimpen aan de Lek hiernaartoe ;)
pi_214863926
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:38 schreef Kaatje1 het volgende:

Oef @:sarabi volgende keer een stoeltje mee?
Ik voel me toch altijd een beetje ongemakkelijk als ik achter het kraampje zit.
Maar goed we hebben het overleefd :D tijd voor een warm bad en wijn (ik heb even genoeg bier gezien).
  zondag 1 september 2024 @ 21:27:31 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214863942
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Maar goed we hebben het overleefd :D tijd voor een warm bad en wijn (ik heb even genoeg bier gezien).
Wij hebben voor onze marktkraam dagen zo'n bankje zoals die bij de McDonalds / KFC afhaalbalie, om dat gevoel te voorkomen. Op marktplaats gevonden, en er zelf een vloerplaat aan gemaakt.
  zondag 1 september 2024 @ 21:30:33 #128
63722 z80
I fink you freaky
pi_214863974
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Een zit/sta stoel een optie? Wel ondersteuning en het gewicht van de voeten, maar niet zittend op stoel met rugleuning.
pi_214863985
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 19:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn energie is om te janken, kracht ook, IQ zeker 30 punten gedaald, uithoudingsvermogen bij sociaal babbelen minimaal en me beperken tot wat ik kan schier onmogelijk.

Maar het is wel goed gelukt allemaal en ik heb een verdomd goeie 4jaarsoverleef (vraag me niet waarom 4 ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯).
Die eerste zin en de laatste alinea: *O*
Dat ertussenin is wel mooi klote -O- ;( :* . Ik hoop voor je dat dat nog wel wat bij gaat trekken. Is daar iets over te zeggen, hoe groot kans is dat dat nog bijtrekt of in welke periode je dat kan verwachten oid, of is dat zó verschillend per persoon dat daar echt helemaal niks over te zeggen is?

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb geen last van die dromen. Ik droom vaker alle trauma's in mijn leven.. het zijn van die periodes.
Controles elke 3 mnd.
Hersteloperatie heb ik een hard hoofd in. Conditie moet veel beter zijn en hij moet daarvoor flink afvallen. Hij roeit wel maar valt daar niet van af. Bovendien is de hersteloperatie wel technisch mogelijk, maar je kan er nog beroerder (met meer stoma's ) uitkomen dan je er in ging + andere complicatie-ellende.
Vlgs ons wegen die risico's niet op tegen hoe het nu is. Dus ik denk niet dat g voor een herstel gaat kiezen op termijn. In oktober wil hij met chirurg nog eens een gesprek, maar dan met de chirurg die hem opereerde. Niet zijn collega.. dat klikt niet zo al legt hij dingen goed uit.
Dan snap ik dat je er niks mee doet, als je er geen last van hebt.
Elke 3 maanden is nog best veel. Aan ene kant misschien fijn want goed in de gaten gehouden, aan andere kant wel vaak weer in spanning etc.
Ah, zoals je het nu uitlegt snap ik inderdaad dat hij sterk twijfelt of hij dat zou willen. Misschien beter maar misschien nog erger.. ben benieuwd wat zijn chirurg erover zegt. Goed dat hij naar de opererend chirurg gaat, als hij met die collega niet zo'n klik heeft!
  zondag 1 september 2024 @ 21:39:13 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214864062
Morgen weer werken; gelijk maar naar de standup dan kan ik de vraag " hoe is het met je " in 1x voor iedereen doen..
pi_214864068
:W

:* op @Blues en g
:* op @Vanyel
:* voor @Sarabi ik vind een dag staan echt naar, nog liever een hele dag rennen _O-
Wauw grote schoonmaak @fietsie _O_
@AnneX :* ik heb volgens mij niet helemaal meegekregen wat er bij jou aan de hand is maar klinkt lastig
@vlindertje89 beetje bijgekomen inmiddels?

Weet iemand waar @yinu is eigenlijk? Ik was van de week door de wandeltijdschriften aan het bladeren die ik haar beloofd heb als ik ze uit heb, maar heb haar niet echt gezien hier de laatste tijd?
  zondag 1 september 2024 @ 21:41:31 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214864087
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:39 schreef Tele6 het volgende:
Wauw grote schoonmaak @:fietsie _O_

Het ruikt ook echt schoon nu
pi_214864091
Vandaag 6 km zo hard mogelijk gerend, 60+ km gefietst, en een feestje gehad aan de andere kant van het land... ik ben gevloerd _O- in de categorie onverstandige plannen was dit er wel weer eentje zeg _O-

Maar A is eindelijk afgestudeerd en volgens mij had hij al z'n exen uitgenodigd voor z'n feestje. Was verrassend gezellig _O-
  zondag 1 september 2024 @ 21:43:35 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214864100
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag 6 km zo hard mogelijk gerend, 60+ km gefietst, en een feestje gehad aan de andere kant van het land... ik ben gevloerd _O- in de categorie onverstandige plannen was dit er wel weer eentje zeg _O-

Maar A is eindelijk afgestudeerd en volgens mij had hij al z'n exen uitgenodigd voor z'n feestje. Was verrassend gezellig _O-
Heerlijk beziggeweest dus :)
  zondag 1 september 2024 @ 21:43:56 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214864106
In de categorie zomerschoonmaak heb ik mijn baard er ook maar afgehaald.
pi_214864178
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:42 schreef fietsie het volgende:

Net klaar.
_O_ wat goe-oed van jou!

quote:
@:AnneX ook in de lappenmand -O-

Nee hoor,. Geen lapje te vinden hier. Lekker vrij dagje buiten en binnen.
Mineure stemming is overgewaaid/ weggeduwd.

Druk dagje morgen: stoel wegbrengen - dorp uit - afspraak - dorp in - box uitpakken - bieb draaien - tuinmeneer voor overleg. Dat laatste als in “overleg” is erg eufemistisch.
pi_214864203
@Tele6 mwoah, matig. Wel rustig aan kunnen doen vandaag, maar ik heb nog wel wat slaaptekort. Maar dat haal ik hopelijk stukje bij beetje wel weer in komende week.

2/3 @fietsie _O_ en ook _O_ voor de grote schoonmaak!

@Sarabi geniet van je bad! Hebben jullie goed verkocht en het leuk gehad?
pi_214864222
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:42 schreef Tele6 het volgende:

“Al zijn exen” inclusief aanhang? Geen kwaad bloed dus. Das knap.

Vanavond tot zojuist buitengezeten. Niet gestoken.
Wèl kriebels overal.
pi_214864266
Ah, dat begreep ik uit jpuw post @AnneX Gelukkig

Even buiten gezeten, leg de azaron zo voor de zekerheid op m’n nachtkastje.

@Tele6 _O_ weer
  zondag 1 september 2024 @ 21:59:08 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_214864267
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:41 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het ruikt ook echt schoon nu
Daar hoef je niet voor schoon te maken. Die geurtjes zitten ook in spuitbussen.
En als het schoon ruikt is het voor het gevoel al direct een stuk schoner.
Daarom ruikt een wasbox\Wasstraat ook altijd sterk naar citrus.
pi_214864269
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 19:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hank Green heeft een uitleg waarom X jaar
  zondag 1 september 2024 @ 22:00:11 #142
63722 z80
I fink you freaky
pi_214864283
Tijd om op stok te gaan. Morgen weer een dag.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 september 2024 @ 22:12:52 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214864440
De wind staat goed. Kan genieten van Mysteryland.
Vanmiddag nog naar Tatami geweest. Gaat dat zien in uw filmschuur, als je niet al te laat bent. We waren met 3 in de zaal _O-. Kies de laatste tijd alleen maar films uit dat ik met een enkeling in de zaal zit. :s)

Tele slechts 60km. :{ ? :7
Fiets _O_ Ik moet eigenlijk ook weer eens de boel goed poetsen. Lang leve de Franse Slag :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214864678
Net met bedtijd klaar met de Slimste. Precies de goede finale wat mij betreft. Was weer leuk.
Spoilers!
pi_214864866
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Die eerste zin en de laatste alinea: *O*
Dat ertussenin is wel mooi klote -O- ;( :* . Ik hoop voor je dat dat nog wel wat bij gaat trekken. Is daar iets over te zeggen, hoe groot kans is dat dat nog bijtrekt of in welke periode je dat kan verwachten oid, of is dat zó verschillend per persoon dat daar echt helemaal niks over te zeggen is?
Boodschap is sowieso nog een aantal maanden.
pi_214864953
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2024 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Hank Green heeft een uitleg waarom X jaar
5 is gebruikelijk. Zegt je video ook geloof ik, al sliep ik er half doorheen. 4 lijkt nogal random.
pi_214865579
Mogge.
c_/

Kantoorweek weer begonnen.
pi_214865621
Mogge. Hier idem.
c_/
pi_214865735
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net met bedtijd klaar met de Slimste. Precies de goede finale wat mij betreft. Was weer leuk.
De stagiare!
Benieuwd wie er vlg zomer in de stoel van Maarten zit.
pi_214865740
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 06:38 schreef sigme het volgende:
Mogge.
c_/

Kantoorweek weer begonnen.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 06:52 schreef Tuindier het volgende:
Mogge. Hier idem.
c_/
Idem c_/
Niet op een kantoor dan :+
pi_214865742
Laatste werkweek, dat dan weer wel :s)
pi_214865835
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 07:18 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Idem c_/
Niet op een kantoor dan :+
Ik begin vandaag ook niet op kantoor maar thuis met de katten op schoot en de schattige hond aan de voeten.
Liefste mag namelijk bij jouw soort kantoor langs; controle bij de dermatologie-poli na ingreepje van een half jaar geleden.
pi_214865990
Vrije dag *O*
Even nog het gras in de ren wat temmen, en dan ga ik de torteldui…nijntjes ophalen O+
pi_214866077
Weekend!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_214866304
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 22:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boodschap is sowieso nog een aantal maanden.
Stomme boodschap }:| . Sterkte ermee, lijkt me kut.
pi_214866316
Ik heb stress, want afgelopen woensdag is me verteld dat ik "begin komende week" zou horen of ik het werd en dat is nu dus ik hoop elk moment gebeld te worden. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat ik 't niet geworden ben en ik pas gebeld word met slecht nieuws als de andere kandidaat toegezegd heeft.

Maar voor hetzelfde geld zegt het niets als het een tijdje duurt, en moeten ze gewoon de knoop nog doorhakken.
pi_214866342
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb stress, want afgelopen woensdag is me verteld dat ik "begin komende week" zou horen of ik het werd en dat is nu dus ik hoop elk moment gebeld te worden. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat ik 't niet geworden ben en ik pas gebeld word met slecht nieuws als de andere kandidaat toegezegd heeft.

Maar voor hetzelfde geld zegt het niets als het een tijdje duurt, en moeten ze gewoon de knoop nog doorhakken.
Ja, kut is dat he. Ik zou uitgaan van eind deze week, want mensen zijn idioten en kunnen niet plannen of zijn ziek of reden xyz en vergeten dan de kandidaten óók even te laten weten dat het toch iets langer duurt. Bij mijn sollicitatie op mijn huidige functie op de afdeling waar ik dus al werkte, waren ze daar ook bizar slecht in. Dan hoorde ik van leuke collega stiekem dat pietje ziek was en daarom langer duurde voor ze iets lieten weten, maar officieel hoorde ik helemaal niks (de rest wist niet dat collega mij wel al iets had gezegd). Kreeg ik dan een week later dan ze hadden gezegd een mail met sorry het duurt iets langer je krijgt begin volgende week iets te horen. Sommige mensen aan de andere kant van de tafel lijken echt compleet vergeten hoe spannend sollicitaties als sollicitant zijn, en begrijpen dus ook niet dat het fijn is om wat te laten weten als het later wordt oid, dus het hoeft écht helemaal niks te zeggen als je niet snel wat hoort.
pi_214866353
Tweede koffie zit er ook in, en eerste afspraak met de andere kant van de wereld is achter de rug.

}:|
SPOILER
  maandag 2 september 2024 @ 09:40:04 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214866458
ik wacht deze week ook op de uitslag van m'n duo sollicitatie gesprek..
ik vermoed dat ik voor de ene baan over en voor de andere baan ondergekwalificeerd ben.. we gaan het zien.. deze week maar weer eens hard aan de slag om m'n eigen bedrijfje wat vlot te trekken..

EN een paar dagen NIKS in lassen :o
blij dat het feest geweest is, nu weer even tij voor mezelf en chef

SPOILER
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_214866461
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:15 schreef Tele6 het volgende:

Ik snap de spanning, maar het is maandagochtend (ik moest even voor de zekerheid kijken) dus dat is nog wel heel erg begin van de week. Die mensen zitten nu net aan de koffie joh ;)
pi_214866609
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wij hebben voor onze marktkraam dagen zo'n bankje zoals die bij de McDonalds / KFC afhaalbalie, om dat gevoel te voorkomen. Op marktplaats gevonden, en er zelf een vloerplaat aan gemaakt.

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:30 schreef z80 het volgende:

[..]
Een zit/sta stoel een optie? Wel ondersteuning en het gewicht van de voeten, maar niet zittend op stoel met rugleuning.
Thanks! Dit zijn wel goede opties, eens over nadenken.

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:

@:Sarabi geniet van je bad! Hebben jullie goed verkocht en het leuk gehad?
Ja het was een goed weekend qua verkoop :D
Helaas wel wat problemen met het nieuwe bier maar daar viel omheen te werken.

En veel bekenden gesproken dus altijd gezellig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sarabi op 02-09-2024 10:20:16 ]
pi_214866931
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 09:40 schreef Barreltje het volgende:
ik wacht deze week ook op de uitslag van m'n duo sollicitatie gesprek..
ik vermoed dat ik voor de ene baan over en voor de andere baan ondergekwalificeerd ben.. we gaan het zien.. deze week maar weer eens hard aan de slag om m'n eigen bedrijfje wat vlot te trekken..

EN een paar dagen NIKS in lassen :o
blij dat het feest geweest is, nu weer even tij voor mezelf en chef

SPOILER
Domperknuffel :*
pi_214866945
Hier is een coll 40 jr in dienst en ze is 58 :o
Taartje genomen. Nu misselijk :')
Meteen gestraft o|O :D
pi_214867175
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:24 schreef Tuindier het volgende:
Tweede koffie zit er ook in, en eerste afspraak met de andere kant van de wereld is achter de rug.

SPOILER
Ik roep @miss-sly (hopen dat zij met een streepje is) er even bij voor het HST evangelie, die zit daar denk ik beter in dan ik.
Wel kak zeg, daar voelt het veel te jong voor
pi_214867188
pi_214867202
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 11:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik roep @:miss-sly (hopen dat zij met een streepje is) er even bij voor het HST evangelie, die zit daar denk ik beter in dan ik.
@miss_sly dus

Jullie met je streepjes allemaal }:|
  maandag 2 september 2024 @ 11:12:27 #169
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214867242
Bij sommige mensen staan streepjes goed, zeggen ze.
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 11:15:09 #170
5428 crew  miss_sly
pi_214867254
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 11:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
@:miss_sly dus

Jullie met je streepjes allemaal }:|
Ik wilde lieveer een gewoon streepje, maar dat kon (toen?) niet. Ik vind het ook een stom, laag streepje :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214867255
Ik heb geen streepjes *G*
En ook geen dubbel ZZ meer *G*
pi_214867270
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 11:15 schreef Blues het volgende:
Ik heb geen streepjes *G*
En ook geen dubbel ZZ meer *G*
Gaan we vandaag cupmaten bespreken ja? *)
pi_214867272
Niks streepjes…lastig hè met onderstreepjes en middenstreepjes en punten.
Wèl bulten.
Muggebulten x VIJF in nek en hals.
Drie naast elkaar.
Dus ben ik niet immuun voor muggen. o|O
pi_214867281
Ok. x Zes. Links in de hals ook.
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 11:20:29 #175
5428 crew  miss_sly
pi_214867291
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:24 schreef Tuindier het volgende:

SPOILER
SPOILER
Wat mij betreft hoeft het niet in een spoiler, maar omdat jouw post gespoilerd was, doe ik het ook maar :)
pi_214867421
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 11:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik roep @:miss-sly (hopen dat zij met een streepje is) er even bij voor het HST evangelie, die zit daar denk ik beter in dan ik.
Bij mijn wederhelft begon 't nog een jaar of wat eerder.
pi_214867466
En volgens een (niet-witte) vriendin die huisarts is, begint de menopauze voor witte Nederlandse vrouwen gemiddeld vrij laat als je het wereldwijd vergelijkt.
  maandag 2 september 2024 @ 11:42:30 #178
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214867473
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En volgens een (niet-witte) vriendin die huisarts is, begint de menopauze voor witte Nederlandse vrouwen gemiddeld vrij laat als je het wereldwijd vergelijkt.
Mijn wel-witte-niet-Nederlandse vrouw is 45 (eh, geloof ik??) en nog zo regelmatig als de pest. Haar PMS dus ook }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214867536
Voor de stats: pas begonnen met bijna 16 en het was met ruimere pauzes binnen een jaar voorbij met 43-44 jaar.
Sterkte voor de mensen met struggles daarmee.💐
pi_214867560
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 11:18 schreef Vanyel het volgende:

Gaan we vandaag cupmaten bespreken ja? *)
Ferdinand *)
Foxtrot *)
pi_214867652
Ik ben nog niet gebeld ;(
pi_214867675
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
SPOILER
Wat mij betreft hoeft het niet in een spoiler, maar omdat jouw post gespoilerd was, doe ik het ook maar :)
Thanks. Had het gespoilerd omdat persoonlijk, maar eigenlijk niet nodig idd. Ik zit binnenkort toch bij de huisarts voor iets checken in bloed, is dit dus een goede om ook te bespreken/mee te nemen?
Facebook doe ik niet meer aan, maar eens in de bieb kijken voor een boek hierover dan.
pi_214867681
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:01 schreef Tele6 het volgende:
Ga een stukkie fietsen of rennen.
Sowieso ben jij voor mij een winner! *O*

p.s. vlindertje gaf heel duidelijk aan hoe het (niet) werkt.
  maandag 2 september 2024 @ 12:03:48 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214867682
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:01 schreef Tele6 het volgende:
"Begin van de week" is, deeltijdwerken in acht nemend, ergens tussen maandag 8:00 en woensdag 12:00 toch? :)
pi_214867683
Sterkte Barrel :*
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 12:17:11 #186
5428 crew  miss_sly
pi_214867815
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Thanks. Had het gespoilerd omdat persoonlijk, maar eigenlijk niet nodig idd. Ik zit binnenkort toch bij de huisarts voor iets checken in bloed, is dit dus een goede om ook te bespreken/mee te nemen?
Facebook doe ik niet meer aan, maar eens in de bieb kijken voor een boek hierover dan.
Misschien kun je meer online vinden. Niet iedere huisarts of specialist is voldoende bekend met HST, wanneer wel en niet, hoe en hoeveel en hoe lang. Je kunt het in ieder geval met je huisarts bespreken om te kijken hoe deze erein staat. Het is helaas nog steeds niet ongebruikelijk dat je goed beslagen ten ijs moet komen. Er is overigens een topic in LIF waar ook wel een aantal artikelen in staat waar je wellicht iets mee kunt.
pi_214868008
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 12:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ga een stukkie fietsen of rennen.
Sowieso ben jij voor mij een winner! *O*

p.s. vlindertje gaf heel duidelijk aan hoe het (niet) werkt.
Ik moet werken. Het schiet niet bepaald op maar ik moet iig de rest van de dag een poging doen. :X

Ik probeer idd in m'n hoofd te houden dat de tijdlijn voor hen heel anders aanvoelt dan voor mij. Voor mij "waarom hebben ze niet al gebeld?" en voor hen "ik bel straks wel even".

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 02-09-2024 13:58:30 ]
pi_214868133
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik wilde lieveer een gewoon streepje, maar dat kon (toen?) niet. Ik vind het ook een stom, laag streepje :Y
Heuj }:|
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 12:57:49 #189
5428 crew  miss_sly
pi_214868141
quote:
11s.gif Op maandag 2 september 2024 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Heuj }:|
Niks persoonlijks :P
pi_214868144
Tevens knuff @Barreltje
pi_214868148
Toen ik mijn username aanmaakte, had ik geen idee van de stomheid van streepjes. Laat staan dat ik 20 jaar lang met dat streepje te maken zou hebben.

@Barreltje
SPOILER
Spoilers!
pi_214868185
@Tuindier de Vragendokter heeft er ook een podcast aflevering over gemaakt; gewoon op Spotify. Aflevering 9. Duurt twintig minuutjes, dus ook qua tijd wel goed te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 02-09-2024 13:26:31 ]
pi_214868253
Mijn eerste Fok username had ook streepjes.
pi_214868258
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien kun je meer online vinden. Niet iedere huisarts of specialist is voldoende bekend met HST, wanneer wel en niet, hoe en hoeveel en hoe lang. Je kunt het in ieder geval met je huisarts bespreken om te kijken hoe deze erein staat. Het is helaas nog steeds niet ongebruikelijk dat je goed beslagen ten ijs moet komen. Er is overigens een topic in LIF waar ook wel een aantal artikelen in staat waar je wellicht iets mee kunt.
Ik kan dat topic mobiel niet vinden. Welke bedoel je?
pi_214868356
Mail @Danny als je van je streepje af wil, wie weet mag/kan 't :)
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 13:20:08 #197
5428 crew  miss_sly
pi_214868358
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:09 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik kan dat topic mobiel niet vinden. Welke bedoel je?
LIF / Centraal topic - de overgang
pi_214868414
Mijn lief maakte voor mij een e-mailadres aan op mijn 16e, omdat hij een maand naar het buitenland ging en we zo contact konden houden :D. Daar zit dus ook een laag streepje in. Als ik geweten had hoe lang en intensief ik mijn e-mail zou gaan gebruiken, had ik gelijk ingegrepen :').

Dikke knuf voor @Barreltje -O- :*

Sterkte met wachten @Tele6.

@Tuindier, mede 40'er hier. Ik heb inmiddels geleerd dat de pre-menopauze start rond je 40e. Geleidelijk veranderen je hormonen. Je cylcus wordt korter, bloedingen heviger. Daarna de peri-menopauze, rond je 45-47. Dan wordt je cylus onregelmatig en uiteindelijk steeds langer uit elkaar. Maar er kan natuurlijk wel verschil zitten in die leeftijdsrange.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214868444
Mijn menstruatie lijkt nu ook al een tijdje te veranderen en ik ben pas 36. Maar goed, ik was ook al op mijn 9e ongesteld.
pi_214868503
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Bij mijn wederhelft begon 't nog een jaar of wat eerder.
Nog kakker.
Denk dat de meeste mensen het niet per se herkennen in eerste instantie.
pi_214868517
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 11:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Ferdinand *)
Foxtrot *)
Zero Build *), gewezen Ferdinand.
pi_214868588
quote:

[..]
Als, dan wil je dit ws scherp hebben. Uit de NHG richtlijn Beleid Overgangsklachten: https://richtlijnen.nhg.o(...)lachten%202022_0.png

Ik vind Oestrogen Matters trouwens een tof boek. Vast ook wel vertaald.
pi_214868607
quote:

[..]
Als, dan wil je dit ws scherp hebben. Uit de NHG richtlijn Beleid Overgangsklachten: https://richtlijnen.nhg.o(...)lachten%202022_0.png
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 13:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tuindier de Vragendokter heeft er ook een podcast aflevering over gemaakt; gewoon op Spotify. Aflevering 9. Duurt twintig minuutjes, dus ook qua tijd wel goed te doen.
Ja als we zo beginnen, kun je ook nog We zijn toch niet gek luisteren. Hele podcast serie zelfs over dit onderwerp.
pi_214868658
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 13:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Ja als we zo beginnen, kun je ook nog We zijn toch niet gek luisteren. Hele podcast serie zelfs over dit onderwerp.
Die kende ik niet :+

De vragendokter is huisarts, daarom dacht ik, mss een fijne informatiebron. Jouwe ook even opgezocht, die klinkt ook zeker interessant! Als ik hem had gekend had ik hem er zeker bij gezet ^O^
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 14:05:19 #205
5428 crew  miss_sly
pi_214868750
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 13:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vind Oestrogen Matters trouwens een tof boek. Vast ook wel vertaald.
Belangrijk bij die richtlijn is wel dat de hormoontherapie waar dan aan wordt gedacht niet bio-identiek is, maar de anticonceptiepil of mirena-spiraal. En dat heeft inderdaad wel risico's.
pi_214868753
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 13:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog kakker.
Denk dat de meeste mensen het niet per se herkennen in eerste instantie.
Ik kan mij sowieso voorstellen dat als je aan de pil bent, je de eerste symptomen wat wegmoffelt.
pi_214868788
Ach @Barreltje -O-

Al een tijdje thuis maar druk aan het schoonmaken want vies vies vies, er zaten een paar (gelukkig paar) maden in mijn afvalbak in de keuken. Denk/hoop dat ze er nu allemaal uit en dood zijn, maar wel elke 5 minuten controleren.
Had eigenlijk de vuilniszak gisteren willen wegdoen, maar had zo'n pijn dat ik niet wist hoe ik het ding had moeten vervoeren. Had ik dat nou maar wel gedaan.

Ook druk geweest met de airco. Die doet het eindelijk maar het is in het schermpje niet in orde. Kan diverse instellingen niet wijzigen. Misschien zijn de batterijen niet helemaal in orde, dus die zal ik straks als hij uit is, even verwisselen.

Overgang ben ik redelijk doorgekomen, mede dankzij de pil. Toen ik daarmee stopte (52) was de menstruatie binnen een jaar einde oefening. Opvliegers nog wel lang en soms nog, zeker nu het wat warmer is.
pi_214868986
Nou ik dacht met 39 jr WTF die onregelmatige EMMERS die leegliepen te pas en te onpas }:| }:|
En in die tijd begon ook net mijn verkering met g, was echt een toptiming allemaal :')
pi_214869215
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 14:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Belangrijk bij die richtlijn is wel dat de hormoontherapie waar dan aan wordt gedacht niet bio-identiek is, maar de anticonceptiepil of mirena-spiraal. En dat heeft inderdaad wel risico's.
Volgens mij niet meer.
quote:
Bij keuze voor hormoontherapie: kies met de vrouw tussen orale of transdermale toediening van estradiol. Beide zijn even effectief en veilig. Bij vrouwen met een uterus moet altijd ook een progestageen gebruikt worden (alleen in tabletvorm beschikbaar). Zie tabel 1 voor middelen en doseringen per patiëntengroep.
In tabel 1 wordt het wel genoemd, maar niet als enige optie en alleen bij anticonceptiewens
https://richtlijnen.nhg.o(...)#samenvatting-tabel1

Wel vreemd dat de spray niet wordt genoemd. Haske fijn.
pi_214869406
Ik had goeie hoop op langere cycli. Worden ze steeds korter :( 23 dagen nu. Morgen komt mijn monnikspeper binnen, ik update het meno-topique wel of het heeft geholpen oO< (ik denk nee, want meteen 2 flesjes besteld :') )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_214869604
Nog steeds niet gebeld ;(
pi_214869708
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:58 schreef Tele6 het volgende:
Nog steeds niet gebeld ;(
Ik heb zelf wel eens gebeld als het me te lang duurde.
Weet niet of dat zomaar kan in jouw geval..
pi_214869731
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb zelf wel eens gebeld als het me te lang duurde.
Weet niet of dat zomaar kan in jouw geval..
Zo lang duurt het nog helemaal niet eigenlijk hè. "Begin deze week" kan ook nog woensdagochtend zijn zelfs.

Als ik donderdag nog niks gehoord heb, mail ik wel. Maar ik ga ervan uit dat er voor die tijd wel wat komt. Ik vrees alleen dat het negatief is ;(
pi_214869802
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zo lang duurt het nog helemaal niet eigenlijk hè. "Begin deze week" kan ook nog woensdagochtend zijn zelfs.

Als ik donderdag nog niks gehoord heb, mail ik wel. Maar ik ga ervan uit dat er voor die tijd wel wat komt. Ik vrees alleen dat het negatief is ;(
Ik heb wel eens gehad dat twee personen elk dachten dat de ander mij zou bellen. Dus niemand belde me. Blij toe dat ik na een week zelf maar gebeld heb _O-.

Kreeg ik persoon 1 aan de lijn, die zegt: "Nou je zal het wel gehoord hebben van P?" Dus ik: ehhh nee?
Dat was awkward.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 16:24:50 #215
5428 crew  miss_sly
pi_214869806
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 15:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens mij niet meer.
[..]
In tabel 1 wordt het wel genoemd, maar niet als enige optie en alleen bij anticonceptiewens
https://richtlijnen.nhg.o(...)#samenvatting-tabel1

Wel vreemd dat de spray niet wordt genoemd. Haske fijn.
Er is nog geen orale bio-identieke estradiol, dus dat geeft al aan dat ze niet alleen bio-identiek als optie nemen. Inderdaad vreemd dat de spray en de gel niet worden genoemd; vooral in Belgie worden die veel gebruikt.
pi_214870151
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is net als ongesteld zijn als je wil gaan zwemmen… duurt altijd te lang. Komt goed, het is pas maandag :Y

Stats: ongesteld op mijn 10e (en dus goeroe en vraagbaak voor de rest van de meiden in mijn klas) en inmiddels 49 maar buiten drogere huid en een stabiele variatie tussen 21 dagen en 42 dagen (ongeveer }:| ) hier nog nada overgang. Als ik mijn oma was geweest had ik nu een eenjarige rondlopen en moeder begon ergens rond haar 55e op te vliegen dus dit is… niet geheel onverwacht.
Ik koop het maandverband niet meer in bulk maar laat het nog maar niet op het laatste pakje aankomen :')
pi_214870214
Een paar weken terug was er in het VK magazine een uitgebreid verhaal over de overgang.
Edit 27 juni jl.
En ik heb wel eens docente gesproken van Care for Women.
https://careforwomen.nl/?(...)0EAAYAiAAEgKqt_D_BwE

Dat was vóor internet bestond. Toen was er zeker behoefte aan mensen, meest vrouwen, die weten waarover zij spraken.
Mooi, dat jullie op inet en andere media info kunnen delen.
pi_214870238
Grote woei buiten *O*

Ramen open na plakdag *O*
pi_214870416
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 16:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
en inmiddels 49
Whut, ben jij al zo bejaard? :D :o :P ;)
pi_214870485
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oi, ze is een jonge blom
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 17:36:49 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214870524
quote:

[..]
Valt mee, maar een paar jaartjes ouder dan @Candaasje
pi_214870675
Ja, ik wist natuurlijk dat ik dit kon verwachten :+ . Ik wilde er nog een disclaimer bij plaatsen dat deze post alleen voor Cat was en niet door anderen moest worden gegeneraliseerd naar hun situatie ;)

Het was vooral dat ik dacht dat Cat jonger was, of zo. Weet niet waarom.
pi_214870704
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, ik wist natuurlijk dat ik dit kon verwachten :+ . Ik wilde er nog een disclaimer bij plaatsen dat deze post alleen voor Cat was en niet door anderen moest worden gegeneraliseerd naar hun situatie ;)

Het was vooral dat ik dacht dat Cat jonger was, of zo. Weet niet waarom.
Had ik in het begin ook hoor. Maar na een paar opmerkingen moest ik dat ook bijstellen.
pi_214870725
Goftedomme zeg
quote:
Betaalden kinderen in 1997 nog, grosso modo, 1,5 miljoen erfbelasting als ze een bedrijf van 10 miljoen van pa of ma erfden, 25 jaar later is dat nog maar drie ton.
quote:
Zij betalen over grote nalatenschappen – van gemiddeld één miljoen euro – nauwelijks erfbelasting. Slechts 1,1 procent, becijferde het planbureau in 2019 al eens.
Uit een NRC artikel dat in het erfbelastingtopic werd gelinkt.
Dat hebben die stinkend rijke familiebedrijfjongens goed voor elkaar zeg.

quote:
Zij beschrijft hoe de vrijstelling stapsgewijs werd opgepompt, van 25 procent in 1997 naar 30 procent in 2002, naar 50 procent in 2005, naar 60 procent in 2006, naar 75 procent in 2007, tot er in 2009 een volledige vrijstelling over de eerste miljoen euro kwam, en vanaf dat bedrag is 83 procent vrijgesteld van erfbelasting. Een rechtvaardiging of inhoudelijke onderbouwing voor die stapjes was er nooit.
quote:
De BOR gold niet voor familieleden die minder dan een half procent van de aandelen in het bedrijf hebben. Deze ondergrens vervalt dankzij de lobby van Swinkels en Van Oord per 1 januari 2025.
De bedrijfsopvolgingsregeling, de ‘BOR’, is in feite een hoge korting op erf- en schenkbelasting die kinderen moeten betalen als ze aandelen in het familiebedrijf ontvangen. Met de BOR hoeft over de eerste anderhalf miljoen van de waarde van het bedrijf helemaal geen belasting te worden betaald. Van het resterende bedrag is 83 procent vrijgesteld van belasting. Dit percentage wordt 75 procent.

[ Bericht 25% gewijzigd door Vanyel op 02-09-2024 18:06:00 ]
  maandag 2 september 2024 @ 18:22:09 #225
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214871185
quote:

[..]
My thoughts exactly en ik heb haar een jaar geleden nog gezien :D
pi_214871304
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 17:53 schreef Vanyel het volgende:
Swinkels en Van Oord
Sta je hier van te kijken? Die families geven enorm veel geld uit om veel minder belastingen te betalen (in %) dan jij en ik. Zie maar de constructie van Heineken erfgename. Er zijn speciale holdings voor om dat allemaal binnen de familie te houden.
Afgelopen weekend was er een heel stuk in de telegraaf over de familie vd Valk. Die vieren vast geen kerst met elkaar.
pi_214871356
quote:

[..]
Ik heb de leeftijd bereikt waarbij dat geen leuk grapje is }:| :P

Mensen die me zien schatten me altijd jonger, gat tussen geschatte en werkelijke leeftijd wordt elk jaar groter /bolle kop *)
pi_214871390
quote:

[..]

Mensen die me zien schatten me altijd jonger, gat tussen geschatte en werkelijke leeftijd wordt elk jaar groter /bolle kop *)
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Had ik in het begin ook hoor. Maar na een paar opmerkingen moest ik dat ook bijstellen.
Opmerkingen… van wie :o

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:22 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
My thoughts exactly en ik heb haar een jaar geleden nog gezien :D
Oi }:|
pi_214871476
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]
Opmerkingen… van wie :o
[..]
Oi }:|
Van jou. Waarvan bleek dat je geen 20 jarige meer was. Geen idee meer wat voor opmerkingen het waren.
pi_214871501
quote:

[..]
Geestelijk 12 :+
pi_214871638
20 had ik Cat nou ook weer niet geschat, hoor. 12 ook net niet meer _O-
Maar meer net iets ouder dan ik, of zo. 38-40, zoiets.

Maargoed, ik vind het ook nog steeds heel raar dat ik 34 ben en eind vh jaar 35 word, dus ik vind leeftijden sowieso een mindfuck. Het ene moment denk ik, 34 is echt oud, ik ben helemaal niet oud. Het volgende moment hoor ik dat voor jongeren/studenten de afkorting van Instagram niet insta is, maar 'the gram', en heb ik studenten in mijn mastergroepen die geboren zijn in 2003 (!!!) en voel ik me stokoud.
pi_214871663
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Geestelijk 12 :+
Deze man weet *O*

Takes one to know one :P
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 19:00:24 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214871675
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 18:56 schreef vlindertje89 het volgende:

Maargoed, ik vind het ook nog steeds heel raar dat ik 34 ben en eind vh jaar 35 word, dus ik vind leeftijden sowieso een mindfuck. Het ene moment denk ik, 34 is echt oud, ik ben helemaal niet oud. Het volgende moment hoor ik dat voor jongeren/studenten de afkorting van Instagram niet insta is, maar 'the gram', en heb ik studenten in mijn mastergroepen die geboren zijn in 2003 (!!!) en voel ik me stokoud.
De deelnemers aan de uitwisseling afgelopen zomer die waren geboren nadat ik voor het eerst mee deed (januari 2007) waren niet meer op één hand te tellen :')
pi_214871693
9/11 vind ik daar ook altijd zo'n confronterend ijkpunt in. Eerst kwam er het besef dat er nu kinderen op de middelbare school zaten die 9/11 niet hadden meegemaakt. Toen dat die nu studeerden :o . En inmiddels zijn er gewoon wo afgestudeerden aan het werk die dat niet hebben meegemaakt. En dan niet, niet-bewust meegemaakt, maar nog-niet-geboren niet meegemaakt :o

Gelukkig word me nog steeds regelmatig door de docent gevraagd of ik hier zo les heb, als ik bij het lokaal waar ik werkgroep/college moet geven sta te wachten tot de vorige groep opgehoepeld is *O*
pi_214871731
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
9/11 vind ik daar ook altijd zo'n confronterend ijkpunt in. Eerst kwam er het besef dat er nu kinderen op de middelbare school zaten die 9/11 niet hadden meegemaakt. Toen dat die nu studeerden :o . En inmiddels zijn er gewoon wo afgestudeerden aan het werk die dat niet hebben meegemaakt. En dan niet, niet-bewust meegemaakt, maar nog-niet-geboren niet meegemaakt :o
Veertig jaar voor voor mijn geboorte was de tweede wereldoorlog bezig. Ik ben nu veertig.
pi_214871743
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Veertig jaar voor voor mijn geboorte was de tweede wereldoorlog bezig. Ik ben nu veertig.
Nog ff en ik kan zoiets over de EERSTE wereldoorlog zeggen :X
pi_214871752
quote:

[..]
Hou 's op. 20 jaar voor mijn geboorte was die nog maar net begonnen.
pi_214871769
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hou 's op. 20 jaar voor mijn geboorte was die nog maar net begonnen.
Ik had het over de tweede wereldoorlog, niet de slag om waterloo :+
pi_214871777
quote:

[..]
Dat is ook gek, ja.

Mijn vader werd geboren vier jaar na het einde van de tweede wereldoorlog :o
pi_214871797
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 19:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
:o
pi_214871803
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 17:53 schreef Vanyel het volgende:
Goftedomme zeg
[..]
[..]
Uit een NRC artikel dat in het erfbelastingtopic werd gelinkt.
Dat hebben die stinkend rijke familiebedrijfjongens goed voor elkaar zeg.
[..]
[..]

De nalatenschap van Rutte. Die trots is op dat de economie nu sterker is dan ooit. Voor wie zegt'ie er alleen niet bij.

(overigens zijn er ook miljardairs die trust bedrijven gebruiken om hun geld buiten het zicht van de belastingdienst weg te tanken)
pi_214871860
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 19:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
:( o|O
pi_214871903
Het is koud hier, brrr
pi_214871984
Ik krijg net deze post op feesboek te zien. Die is ook veertig jaar voor mijn geboorte. Vrouwen een broek aan, dat soort ongezelligheid maakte ze vast geen vrienden mee op fora :+
pi_214872012
Ik pakte onderweg naar huis van het sporten alvast een douche mee. Nu even jullie tips van vanmiddag lezen en opslaan.
  maandag 2 september 2024 @ 19:23:17 #246
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214872067
Ik ben nog steeds aan het wachten op het moment dat ik me volwassen ga voelen O-) maar ik word ook altijd jonger geschat *O* (op basis van uiterlijk, niet gedrag...)
pi_214872203
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 19:23 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben nog steeds aan het wachten op het moment dat ik me volwassen ga voelen O-) maar ik word ook altijd jonger geschat *O* (op basis van uiterlijk, niet gedrag...)
Da's hier nog steeds niet het geval, ik wacht nog steeds :D

Alleen al het uitspreken van mijn leeftijd, schrik er iedere keer weer van. Wij hebben iemand op de boot waar we mee samenwerken. Die kreeg niet zo fijn bericht. Toen ik het hoorde zei ik "hoe kunnen ze dat zulke oude mensen aandoen"? Collega's...eh jij bent net zou oud
pi_214872241
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 19:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De nalatenschap van Rutte. Die trots is op dat de economie nu sterker is dan ooit. Voor wie zegt'ie er alleen niet bij.
Niet helemaal hoor. Dat is dus al jaren een jaren en jaren aan de gang. Nou hebben we veel Ruttes gehad, maar het begin van dit gekut was toch wel voor zijn tijd.
quote:
(overigens zijn er ook miljardairs die trust bedrijven gebruiken om hun geld buiten het zicht van de belastingdienst weg te tanken)
Ja zoiets ga ik ook doen.
Eerst nog even dat miljard.
pi_214872272
Hier is buiten zon uitgezet. Af en toe een flinke windvlaag
pi_214872481
En het regent (heul hard).

Had vanmiddag om een uur of 16.30 een klein schaaltje (goedkope) port neergezet. Momenteel staat de teller op 7 verzopen fruitvliegjes *O*
pi_214872813
Intussen bij de zonsondergang hier verderop O+

https://reddingsbrigade-bloemendaal.nl/beachcam/
pi_214873087
quote:
Dat las ik vanochtend ook. Echt waar zit dan je verstand?

Hier zijn een flink aantal putten overgelopen en het blubt behoorlijk buiten.
pi_214873132
Hier is het droog, dus nu moet ik het gras in de ren nu alsnog sproeien :')

Voor iedereen die het kan gebruiken, wat zoete konijnenliefde O+ ;)

pi_214873404
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 20:38 schreef Candaasje het volgende:

[ link | afbeelding ]
Och wat snoezig.

Hier zijn weer een paar auto's gestrand onder een viaduct. Aantal jaar geleden gebeurde dat regelmatig bij flinke buien, toen hebben ze iets aan de weg gedaan en waarschuwingsborden neergezet. Maar nu dachten er weer mensen er doorheen te kunnen rijden
pi_214873516
De overgang; daar heb ik als ervaringsdeskundige ook verstand van. Of nou ja, menstruatiegewijs was het gewoon van het een op het andere moment over. Ik heb nog een jaar of twee opvliegers gehad (vooral in bed; waaróm in vredesnaam?!). Dat was het...
pi_214874116
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 18:56 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik ging vanavond training geven met een relatief nieuwe trainer die ik ging inwerken. Ze vroeg hoe lang ik al aan survivalrun deed, nou ja lang maar niet zo lang als zij want zij is er als kind mee begonnen.

Ik ben in 2015 begonnen toen ik halverwege m'n bachelor was.

Zij is op haar 10e begonnen en dat was in 2015.

Manmanmanmanman zelfs ik word oud :o

En zij is sneller dan ik, maar ik kan nu niet meer zeggen dat dat is omdat ze de sport al langer doet :X
pi_214874993
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 20:38 schreef Candaasje het volgende:

[ link | afbeelding ]
Konijnenverkering O+
Spoilers!
pi_214876782
Nog steeds weekend. *O*

Qua leeftijdsrealisatie: er beginnen dit jaar studenten aan de universiteit die uit 2007 zijn. Ik ben dubbel zo oud.
pi_214876856

Het was vanmorgen mooi mistig.
pi_214876979
Het is hier ook prachtig als ik naar buiten kijk O+
  dinsdag 3 september 2024 @ 08:08:21 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214877003
Hier is het vooral NAT en stond de houten tafel nog buiten na het feest }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_214877812
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Nog steeds weekend. *O*
Elke dag weekend *O*
quote:
Qua leeftijdsrealisatie: er beginnen dit jaar studenten aan de universiteit die uit 2007 zijn. Ik ben dubbel zo oud.
Ach muppet. Ik was al een half decennium afgestudeerd in 2007
pi_214877835
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Elke dag weekend *O*
[..]
Ach muppet. Ik was al een half decennium afgestudeerd in 2007
Dit weekend geen weekend *O*

Ik weet wel dat ik alsnog een broekie ben hoor. :7
pi_214877915
Laatste grote klus van de zomer voorbij :'(

Op weg naar huis, winterdepressie, werk en de kerstboom :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_214878057
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ho ho! Niet zo op de zaken vooruitlopen. Vooralsnog wordt het vandaag 25 graden en de zon schijnt en niet denken aan al die nare dingen :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214878112
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ho ho! Niet zo op de zaken vooruitlopen. Vooralsnog wordt het vandaag 25 graden en de zon schijnt en niet denken aan al die nare dingen :'(
Mghi wel lief maar ook "Thanks, im cured!" O+
pi_214878563
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

Was je op Vlieland?
pi_214878610
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 07:45 schreef Tuindier het volgende:

Het was vanmorgen mooi mistig.
Ja echt herfstig al 's morgens. En dan die opgaande zon erbij (gisterochtend met naar werk gaan heel vroeg).
Ik hou van herfst O+
pi_214878622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:21 schreef Isabeau het volgende:

Hoe gaat het bij jou Isa?
pi_214878652
Overigens hebben we mail terug met een antwoord over de vreemde gang van zaken over de na maanden (niet door ons") aangevraagde- en verleende snoeivergunning na het snoeien van onze reuzeboom.
De boom is eigendom van de woningbouwvereniging, omdat de hele tuin dat is.
En een paar takjes knippen mag, maar zo'n flinke snoei dus niet... dat staat flink verscholen op de site bij Bomen en Buren. Hebben wij nooit gezien en bovendien wisten we ook niet dat de bomenman zo rigoreus zou snoeien. Daar hadden wij geen invloed op, alleen dat er gesnoeid moest worden.
Nou ja, er zijn weer wat medewerkers aan het werk gehouden zullen we maar zeggen :')
First world problems van een gemeente.
pi_214878806
Mensen, ik heb input nodig. We willen een dagje Eindhoven en Den Bosch doen. Wat moeten we daar doen, zien en eten?

Voor Eindhoven staan het Next Nature en Philips Museum op de shortlist. Voor Den Bosch is dat Kamp Vught en het Design Museum. Misschien een stadswandeling door Den Bosch ofzo.

We overwegen ook Brussel met een overnachting. Geen idee wat daar te doen is behalve Manneke Pis en het Atomium.
Spoilers!
pi_214878914
In Eindhoven kun je leuk eten op bijv strijp-s of de kleine berg. Wat voor iets zoek je? @Lucky_Strike
pi_214878924
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:50 schreef Tuindier het volgende:
In Eindhoven kun je leuk eten op bijv strijp-s of de kleine berg. Wat voor iets zoek je? @:Lucky_strike
Niet te duur maar wel een beetje apart. Geen sushi, Grieks, steakhouse, etc. Mag vega(n) zijn.
Spoilers!
pi_214878944
Lucky…met een bootje door den Bosch? https://www.zinindenbosch.nl/nl/article/varen

Jullie weten nog het verhaal van de stratenmaker/hovenier?
Vanavond poging 4 voor een afspraak…kweet nie of ik er nog zin in heb.
Ondertussen ga ik maar weer eens de sportschool van binnen kijken.
pi_214878950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb input nodig. We willen een dagje Eindhoven en Den Bosch doen. Wat moeten we daar doen, zien en eten?

Voor Eindhoven staan het Next Nature en Philips Museum op de shortlist. Voor Den Bosch is dat Kamp Vught en het Design Museum. Misschien een stadswandeling door Den Bosch ofzo.

We overwegen ook Brussel met een overnachting. Geen idee wat daar te doen is behalve Manneke Pis en het Atomium.
Ik vond het Daf museum in Eindhoven ook leuk :)
pi_214878955
Verder ben ik nog steeds niet gebeld ;(
pi_214879016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Niet te duur maar wel een beetje apart. Geen sushi, Grieks, steakhouse, etc. Mag vega(n) zijn.
Bar Bistro Calypso op stratumseind vind ik een leuke vegan aanrader.
En Flavor and Spice is leuk, maar ligt wat uit de route (behalve als je naar het daf museum gaat). Vanuit beiden kun je daarna of daarvoor nog de stadsbrouwerij meepakken.
pi_214879074
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:57 schreef Tele6 het volgende:
Verder ben ik nog steeds niet gebeld ;(
Tis pas dinsdagmorgen! Laat je niet gek maken. 😘

Het zijn er 10 Tien groot en kleiner in een uitgeschoren nekkie.
SPOILER
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 12:20:08 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214879245
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

Molenbeek en Schaarbeek :P
pi_214879498
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vergeef je dat je de A2 niet een stukje verder doorrijdt en de afslag Florence neemt, als je naar StrijpS gaat en in het bijzonder hierheen https://www.intelligentia.nl/
pi_214879945
https://ismy.blue/

Your boundary is at hue 175, bluer than 66% of the population. For you, turquoise is green.
pi_214880016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik vergeef je dat je de A2 niet een stukje verder doorrijdt en de afslag Florence neemt, als je naar StrijpS gaat en in het bijzonder hierheen https://www.intelligentia.nl/
Ja, dit is ook een goede! En. Radio Royaal daar is ook lekker eten.
pi_214880038
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://ismy.blue/

Your boundary is at hue 175, bluer than 66% of the population. For you, turquoise is green.
Ummm
Your boundary is at hue 176, bluer than 75% of the population. For you, turquoise is green.
Telt ie niet gewoon op? }:|

Ik vond wel retemoeilijk.
Ik probeerde het opnieuw en kwam op hue 175. Misschien toch redelijk consistent.
pi_214880073
De uitleg zegt dit. 175 is dus vrij normalish
quote:
Results

In early experiments, we found that people's responses cluster around 175, which coincidentally is the same as the named HTML color turquoise . This is interesting, because the nominal boundary between blue and green is at 180, the named HTML color cyan . That means most people's boundaries are shifted toward saying that cyan is blue.
pi_214880103
Your boundary is at hue 169, greener than 80% of the population. For you, turquoise is blue.

Hmmmmmm
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 13:44:13 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214880160
Als we dit allemaal op ongekalibreerde verschillende schermen gaan doen zegt dat vrij weinig. ;)
pi_214880172

Your boundary is at hue 178, bluer than 81% of the population. For you, turquoise is green.

Rondjes voltooid zonder cheat - dwz weerstand verlagen - na een pauze van 1 volle week = 3 x niet geweest.
Beloning: Italiaanse ijskoffie
c_/
pi_214880183
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Nog steeds weekend. *O*

Dan ben ik net zo oud als jij EN zo'n student bij elkaar.

#hogerewiskunde

Geestelijk niet natuurlijk he, vraag maar aan @Cat-astrophe :P
pi_214880189
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:44 schreef derLudolf het volgende:
Als we dit allemaal op ongekalibreerde verschillende schermen gaan doen zegt dat vrij weinig. ;)
Zegt een groene
pi_214880274
Your boundary is at hue 177, bluer than 78% of the population. For you, turquoise is green.

@AnneX, wat een bulten :'(
Spoilers!
pi_214880391
Your boundary is at hue 182, bluer than 89% of the population. For you, turquoise is green.

Ik ben zo blauw als een tientje.
pi_214880465
Muggen, @AnneX ?
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:18:11 #294
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214880480
Your boundary is at hue 172, greener than 66% of the population. For you, turquoise is blue.

Maar inderdaad, op een ongecalibreerd laptopscherm. En dat voor een (voorheen) grafisch vormgever :')

Edit: Op externe scherm (ook niet gecalibreerd): Your boundary is at hue 174, just like the population median. You're a true neutral. *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214880517
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:16 schreef Blues het volgende:
Muggen, @:annex ?
Yeah…na eten nog even buiten zitten lezen voor de deur. -O-
Op slaapkamer waait de ventilator ze wel weg.
pi_214880539
Allemaal gekkies die turquoise groen vinden :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214880544
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:55 schreef AnneX het volgende:
Lucky…met een bootje door den Bosch? https://www.zinindenbosch.nl/nl/article/varen

Jullie weten nog het verhaal van de stratenmaker/hovenier?
Vanavond poging 4 voor een afspraak…kweet nie of ik er nog zin in heb.
Ondertussen ga ik maar weer eens de sportschool van binnen kijken.
Goede tip! Bootje varen is altijd leuk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 11:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vond het Daf museum in Eindhoven ook leuk :)
Staat ook op de shortlist maar het moet wel allemaal op een dag passen :)

Ik duim voor je telefoontje!

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Bar Bistro Calypso op stratumseind vind ik een leuke vegan aanrader.
En Flavor and Spice is leuk, maar ligt wat uit de route (behalve als je naar het daf museum gaat). Vanuit beiden kun je daarna of daarvoor nog de stadsbrouwerij meepakken.
Dat ziet er allemaal heel goed uit, dank.

quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Molenbeek en Schaarbeek :P
Je kunt mij alles wijsmaken :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Staat op de lijst. IJs O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:26 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ja, dit is ook een goede! En. Radio Royaal daar is ook lekker eten.
Ook op de lijst.
Spoilers!
pi_214880701
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan ben ik net zo oud als jij EN zo'n student bij elkaar.

#hogerewiskunde

Geestelijk niet natuurlijk he, vraag maar aan @:cat-astrophe :P
Vragen naar de bekende weg :{w :+
pi_214880719
Voor de stats

quote:
Your boundary is at hue 169, greener than 77% of the population. For you, turquoise is blue.
pi_214880806
:P
pi_214880818
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
Allemaal gekkies die turquoise groen vinden :o
Is blauw. Vinden wij allebei hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: