SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 54% gewijzigd door Blues op 31-08-2024 14:02:27 ]
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:58 schreef AnneX het volgende:
Nou, dat leest ook niemand meer.
Precies op tijd. 😂
Back @:you
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jouw werkervaring en posten erover maken, dat ik daarmee nog meer rekening hou dan eerder bij poli bezoekjes bijv.
Leuk: vanmorgen al een positieve reactie op de mail met foto’s naar de lokale lasser. Inmiddels zijn site bekeken: wat een constructies van staal kan hij maken.![]()
Kom ik met een stoeltje aan maandagmorgen.
Vanmiddag komt zijn naamgenoot voor tuinperikelen…even afwachten.
Wat een schattige hond inderdaad @:sigme
Fijn, dat je je hondenliefde kwijt kunt aan de logeerhonden. Zeker met een grote reis in het vooruitzicht.
Minder fijn van autobrandenis dat kwaadaardigheid?
@:Tele6 je gaat de spanning er vast uitfietsen en uitlopen morgen!
En een aparte hoera 🎉 @:golfer en herstel!
Ondanks alles toch plezier op het diverse festival voor @:MadMaster Gewoon níet hupsen en zachtjes meedeinen met de muziek.
Was dit een mega post. Ja, volgens mij wel.
Oh ja, vanmiddag buurtbbq met de laatste nieuwe bewoners. Zij denken nu wel redelijk bekend te zijn met de ins en outs.
En anders vragen zij het gewoon in de buurtapp.😎
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ja die lag daar lekker en liet zich niet storen.quote:
Ja, op de foto's ook een mooie verzameling brandstofverbrandersquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja die lag daar lekker en liet zich niet storen.
Ik was vergeten achter op de auto te kijken naar het type. Maar gelukkig bood het gepersonaliseerd kenteken uitkomst. Een Opel Kadett uit 1971. Staan veel mooie klassiekers hier op straat.
Mietspiegel 2024 in Essen ligt tussen de 7,35 en 10,00 per vierkante meter, waarbij kleine woningen duurder zijn per meter.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:25 schreef derLudolf het volgende:
Mooi weer, verder geen plannen, misschien maar weer een een puntje van de Route der Industriekultur bezoeken. De meeste fabrieken of mijnen heb ik al gehad, het werd wat anders: Margarethenhöhe.
De Van Rossems zijn er ook een keer geweest.
De weduwe van Alfred Krupp (Margarethe) schonk 1 miljoen mark en 50 bunder grond en liet een hele mooie wijk voor arbeiders bouwen voor arbeiders van alle fabrieken (dus niet enkel voor die van Krupp). Mooie huizen, veel groen, tuintje er bij en een hok voor een geit (de Bergmannskuh, oftewel de mijnwerkerskoe)
Alle woningen zijn nog steeds huur, in het beheer van de Margrethe Krupp Stiftung waarin oa lui van 5 grote bedrijven rondom Essen zitten en de burgemeester. Hoorde van andere mensen die ik hier sprak dat als een huurder vertrekt de boel grondig wordt opgeknapt en dat men voor 90m2 ¤900/maand betaalt.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:54 schreef derLudolf het volgende:
Mooi wonenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach ik word vrolijker van een Ford Granada 2.8 Ghia op straat dan de nieuwe E Mustangquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, op de foto's ook een mooie verzameling brandstofverbranders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik ging er voor het gemak vanuit dat sommigen dat nodig haddenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alarm!
We hebben zojuist een complete en onbeschadigde loungebank in elkaar gezet
BoooohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alarm!
We hebben zojuist een complete en onbeschadigde loungebank in elkaar gezet
JoepieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Raar bedrijf zegquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef sigme het volgende:
Liefste liep over een buitenlands strand en beeldbelde mij vanaf daar, dat zijn toch wel de leukere dingetjes van de baan die per 1 nov stopt... Op de officiële ontslagbrief was een reactie gekomen met een rekening voor de cursussen van de afgelopen paar jaar. Liefste was daar wat van ontdaan en had erop gereageerd en nu is die rekening met veel excuses en belletjes kwijtgescholden. Dat maakt dan kans dat liefste er nog een keertje in de drukke periode tijdelijk weer wat wil rijden flink vergroot. Dat waren ze ander in het chagrijn compleet kwijtgeraakt, zo dom van de directeur, en dat voor nog geen tweehonderd euro![]()
quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:54 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n Opel, een van m'n eerste auto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lief werd ontslagen én kreeg een rekening voor de cursussen die lief gedaan had? Oh wow, welke autist zit daar op HRquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef sigme het volgende:
Liefste liep over een buitenlands strand en beeldbelde mij vanaf daar, dat zijn toch wel de leukere dingetjes van de baan die per 1 nov stopt... Op de officiële ontslagbrief was een reactie gekomen met een rekening voor de cursussen van de afgelopen paar jaar. Liefste was daar wat van ontdaan en had erop gereageerd en nu is die rekening met veel excuses en belletjes kwijtgescholden. Dat maakt dan kans dat liefste er nog een keertje in de drukke periode tijdelijk weer wat wil rijden flink vergroot. Dat waren ze ander in het chagrijn compleet kwijtgeraakt, zo dom van de directeur, en dat voor nog geen tweehonderd euro![]()
Ik ben vandaag ondanks het mooie weer binnen aan het werk (met de schattige hond aan mijn voeten). Yoghurt maken, appelmoes maken, stoofperen maken. Maar nu maar weer even de zon in.
Een eckte Polaroid of Fujifilm Instax?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
Het was leuk lekker gezellig zonnig en fijn zo met zijn 2tjes weer eens stuk fietsen en samen in een park mensen kijken, foodtrucks bekijken, biertje erbij en lekker eten
zie ook eten/drinken topic.
Er werd ook nog een eckte polaroid foto van ons genomen
Oh geen idee meisje had een soort slede die ze uit de camera haalde daar kwam de foto langzaam uit rollen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een eckte Polaroid of Fujifilm Instax?Laatst genoemde is veel algemener (Hema verkoopt bv de film en camera's) en een stuk goedkoper.
Polaroid wordt in Enschede gemaakt, of tenminste, de laatste stappen. De emulsie wordt gecoat bij InovisCoat in Monsheim. Een bedrijf gestart door oud Agfa Leverkusen medewerkers met machines afkomstig van Agfa, welliswaar aangepast aan een kleinere schaal.
Even voor @sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lief werd ontslagen én kreeg een rekening voor de cursussen die lief gedaan had? Oh wow, welke autist zit daar op HR
P'cies.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Even voor @:sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
Leuke fotoquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
Het was leuk lekker gezellig zonnig en fijn zo met zijn 2tjes weer eens stuk fietsen en samen in een park mensen kijken, foodtrucks bekijken, biertje erbij en lekker eten
zie ook eten/drinken topic.
Er werd ook nog een eckte polaroid foto van ons genomen
Dan is cursussen in rekening brengen niet abnormaalquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Even voor @:sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
De wind (ONO) stond inderdaad richting jullie en met windkracht 4 à 5 kan het geluid een eind komen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 21:39 schreef Blues het volgende:
![]()
We horen hier het keiharde geboenkeboenk van het festival waar @:madmaster is
Maar zonder code-95 hadden was hij nog duurder voor ze geweest dan wat een cursus kost omdat ie niet mocht rijden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 22:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan is cursussen in rekening brengen niet abnormaal
Maar als je je rijbewijs zou verliezen zonder de cursus is het toch precies wel verplicht voor je functie?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 22:25 schreef sigme het volgende:
[..]
P'cies.
En die cursussen hangen op het snijvlak van verplicht (mag niet worden teruggevorderd) en eigen verantwoordelijkheid (mag wel worden teruggevorderd).
Als je niet jaarlijks een cursus volgt verlies je je rijbewijs; dat betekent dat de baas je niet meer kan inzetten voor je werk. Maar dat betekent dus niet per definitie dat de baas je verplicht om die cursus te volgen. De baas is *wel* verplicht de cursus te betalen (CAO). En de rechterlijke uitspraken precies over dit punt zijn nog niet consistent.
Maar het is gewoon onhandig van deze baas. Ze zijn verplicht deze jaarlijkse cursussen te betalen voor al het vaste personeel. Maar dat personeel komt dus ook binnen met de cursushostorie op orde. Dat dit soort kosten worden teruggevorderd als iemand binnen het jaar vertrekt, valt nog wel wat voor te zeggen. Maar liefste heeft er nu al weer jaren trouw gewerkt, en wil waarschijnlijk (en dat is ook zo gezegd bij het telefonisch gesprek met de directeur) in komende jaren in de drukke periode best af en toe even wat rijden voor ze. Dus dan is het echt niet slim om zo op de centen te zijn.
Je kan er wat van vinden, maar het is niet abnormaal dat een bedrijf dat investeert in scholing van medewerkers de cursussen (deels) in rekening worden gebracht bij voortijdig vertrek. Dit omdat er nogal wat bedrijven zijn die mensen met certificaten en diploma's meer geld bieden om voor hun te komen werken.quote:Op zondag 1 september 2024 09:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar zonder code-95 hadden was hij nog duurder voor ze geweest dan wat een cursus kost omdat ie niet mocht rijden.
Op dit niveau, het wat meer praktischer wordt altijd enorm gekeken naar dat soort dingen en wat hogerop in de boom stukken minder voor mijn gevoel.
Die wet is alleen onlangs veranderd een bedrijf mag dus niet meer voor alles een terugbetaal overeenkomst sluiten.quote:Op zondag 1 september 2024 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan er wat van vinden, maar het is niet abnormaal dat een bedrijf dat investeert in scholing van medewerkers de cursussen (deels) in rekening worden gebracht bij voortijdig vertrek. Dit omdat er nogal wat bedrijven zijn die mensen met certificaten en diploma's meer geld bieden om voor hun te komen werken.
Leid jij mensen goed op, investeer je in mensen wil je niet dat jij betaald voor de opleiding van het personeel van de concurrent. Daar kan je van alles van vinden, maar dit is hoe het gaat.
Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar je meerdere opleidingen per jaar moest volgen, alleen kreeg je dan een interne cursus, en een intern certificaat waar je op de markt niets aan had. Zo kan dat natuurlijk ook.
Dank je voor deze aanvullingquote:Op zondag 1 september 2024 09:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Die wet is alleen onlangs veranderd een bedrijf mag dus niet meer voor alles een terugbetaal overeenkomst sluiten.
Zal er ook vanaf hangen wanneer hij voor de herhaling is gegaan. Is het een maand geleden dan snap ik de vraag voor terug betalen. Is het meer dan een half jaar geleden dan niet. Dan heb je als bedrijf er al alle voordelen van gehad. Zeker omdat het een verplicht rondje kassa is.quote:Op zondag 1 september 2024 09:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar zonder code-95 hadden was hij nog duurder voor ze geweest dan wat een cursus kost omdat ie niet mocht rijden.
Op dit niveau, het wat meer praktischer wordt altijd enorm gekeken naar dat soort dingen en wat hogerop in de boom stukken minder voor mijn gevoel.
Mooi zo.quote:Op zondag 1 september 2024 09:53 schreef z80 het volgende:
Vannacht eens met een "smartwatch" geslapen. Gewoon nieuwsgierig naar de waardes die dat ding registreert.
Ik blijk goed te slapen volgens dat ding. Minimale hartslag 40. En geen apneu.
Mooi hoeven we dat ding ook niet meer om.
Ja aantal jaar geleden.quote:Op zondag 1 september 2024 00:37 schreef AnneX het volgende:
@:Blues Waren wij ook niet eens op dat festival? Prijzige hapjes herinner ik mij.
Ik werk ook inpandig, zie geen dag- of buitenlicht, je went er aan. Als je maar met pauzes lekker naar buiten kan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zit te denken mijn thuiskantoor van boven naar de souterrain te verplaatsen en op het kantoor de logeerkamer. Souterrain van een vinylvloer te voorzien. Nadeel, kan ik niet naar buiten kijken. Voordeel, rustig en ruim.
Gefeliciteerd beidenquote:Op zondag 1 september 2024 11:27 schreef Blues het volgende:
Zometeen voor onze trouwdag een verrassingslunch, hopelijk buiten zitten en bootjes kijken op het Spaarne
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lunch is een verrassingslunch begreep ik. g heeft het geregeld. En ze hebben volgens mij ook stoeltjes/tafeltjes aan het Spaarne, dus dat is voor mij wel een wens dan.quote:Op zondag 1 september 2024 11:39 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerd beiden![]()
Is de lunch of de plek een verrassing?
Kan je vlinderstruiken stekken? Ik heb hier 2 woeste grote struiken in de tuin..mss ook wel wat voor de postzegel.quote:Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Tuindier het volgende:
Hmm er was een grote tak uit de vlinderstruik gebroken (ik verdenk de kat die hier altijd door de tuin sluipt) dus ik heb geprobeerd de rest in model te snoeien. Niet heel geweldig gelukt geloof ik. Het is wel goed warm buiten.
Ja, super makkelijk. Je zou zelfs een afgeknipte tak in de voorpostzegel in de grond kunnen steken. Zorgen dat het niet uitdroogt en dan heb je best kans dat ie aanslaat. Eerst in een emmer aarde ofzo kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 1 september 2024 11:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Kan je vlinderstruiken stekken? Ik heb hier 2 woeste grote struiken in de tuin..mss ook wel wat voor de postzegel.
quote:Op zondag 1 september 2024 11:47 schreef Tuindier het volgende:
Ja, super makkelijk. Je zou zelfs een afgeknipte tak in de voorpostzegel in de grond kunnen steken. Zorgen dat het niet uitdroogt en dan heb je best kans dat ie aanslaat. Eerst in een emmer aarde ofzo kan natuurlijk ook.
Volgens mij kan je vrijwel alle planten stekken, wel stekpoeder (plantenhormonen) gebruikenquote:Op zondag 1 september 2024 11:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Kan je vlinderstruiken stekken? Ik heb hier 2 woeste grote struiken in de tuin..mss ook wel wat voor de postzegel.
Oh, jaloersquote:Op zondag 1 september 2024 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ons krokettenfeest was een groot succes gisteren. We hebben 12 smaken geprobeerd.
Score uit maximaal 5
Tempehtation (tempeh in curry, vegan) 5
Lady blue (blauwe geitenkaas) 5
Portugese kip 5
Lentekriebels (groene asperge en aspergekaas) 4,5
Daging 4,5
Blue crab 4,5
Geit olijf paprika 4
Caprese 3,5
Mac and cheese 3
Parm truffel 3
Apfelstrudel 2
Bami 1
@:derludolf
Als je nu zin hebt in kimchi dan had je het beter twee weken geleden kunnen makenquote:Op zondag 1 september 2024 11:51 schreef Tuindier het volgende:
Zo dadelijk maar eens aan het kimchi maken beginnen. Eigenlijk heel simpel maar ik moet me er altijd even toe zetten. En ik heb veel zin in kimchi.
True. Maarja, twee weken geleden had ik er ook zin in, dus toen heb ik de ingrediënten op het boodschappenlijstje gezet.quote:Op zondag 1 september 2024 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je nu zin hebt in kimchi dan had je het beter twee weken geleden kunnen maken
Och ben je weer bij zo'n Schrottfest Oldtimertreffen?quote:
In mofrika noemen ze dat vaak zoquote:Op zondag 1 september 2024 13:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vind 'treffen' zo'n raar woord voor voertuig-meetings. Alsof je er met stenen tegenaan gaat gooien.
Je treft er toch andere roestbuddies?quote:Op zondag 1 september 2024 13:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vind 'treffen' zo'n raar woord voor voertuig-meetings. Alsof je er met stenen tegenaan gaat gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is de achterste kamer, waar nog een deel van het oude dak staat. Maar het schuift dus straks een halve meter naar achteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja er is in theorie ook niets mis mee, ik kan het alleen niet normaal lezenquote:Op zondag 1 september 2024 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je treft er toch andere roestbuddies?
Je treft mensen. In Duitsland zijn dat soort evenementen een stuk meer, dus opzich ook niet vreemd dat een woord wordt geleend. Ja deze keer geen Engels woord, maar daarvan zijn er al genoeg.quote:Op zondag 1 september 2024 13:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
quote:Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Tuindier het volgende:
Hmm er was een grote tak uit de vlinderstruik gebroken (ik verdenk de kat die hier altijd door de tuin sluipt) dus ik heb geprobeerd de rest in model te snoeien. Niet heel geweldig gelukt geloof ik. Het is wel goed warm buiten.
Ondertussen ook de mountainbike WK stream geluisterd.Gelukkig volgend jaar opnieuw beginnen met de vlinder, zie je er niks meer van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier was 1 tak heel raar en laag gegroeid, dus na de bloei afgeknipt.
Ik heb hetzelfde met 'rare steak', 'slim fit', of net bij een Duits zoekresultaat toen ik kweeklampen zocht 'rotlicht'. Ik weet wat er staat maar tochquote:Op zondag 1 september 2024 14:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je treft mensen. In Duitsland zijn dat soort evenementen een stuk meer, dus opzich ook niet vreemd dat een woord wordt geleend. Ja deze keer geen Engels woord, maar daarvan zijn er al genoeg.
Vanavond sneeuwballengevecht?quote:Op zondag 1 september 2024 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze zeggen hier wel eens dat je in Asturias vier seizoenen in een week hebt, maar vandaag zit dat allemaal in een dag gepropt. Vanmorgen bizar veel regen. De hele tijd bewolkt, beetje koud zelfs af en toe. Uur of twee geleden breekt de lucht open en nu varieert het tussen prettig warm en enorm heet![]()
Zo'n dertig kilo rottende peren onder de boom vandaan gehaald. Morgen eens kijken of de lokale supermarkt gistvaten heeft, beetje cider maken van wat er in de boom hangt.
Stukje verderop in de picos (+-70 kilometer hemelsbreed) moet dat lukken. Hier nietquote:
Pruimen?quote:Op zondag 1 september 2024 16:38 schreef sigme het volgende:
Ik heb de kwetsen (Hauszwetsche) geplukt; ongeveer 1/3 verwerkt tot 5 potten jam.
[ afbeelding ]
We treffen ons. Dat hoeft niet eens met voertuigen, we kunnen ook een FOKtreffen organiseren.quote:Op zondag 1 september 2024 13:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Lief dat het het vraagtquote:Op zondag 1 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Blues!
Hoe gaat het nu met g? Is er nog gedoe met de pleisters enz of is dat nu wel stabiel in orde? En met de energie enzo?
En hoe is het met jou, nu het in iets rustiger vaarwater is (/lijkt?) qua zorgen en behandelingen etc? Komt het besef van wat er allemaal gebeurd is nu pas echt binnen, of was dat er al wel?
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-09-2024 18:20:27 ]
Mag @DancingPhoebe die vraag over mij beantwoorden zoals Blues dat deed?quote:Op zondag 1 september 2024 17:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens ook benieuwd @:Vanyel hoe het met jou gaat? Zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en de pijn minder? En mentaal? Alleen als je antwoord wil geven natuurlijk, hoeft uiteraard niet. Dat laatste geldt overigens ook voor @:Blues natuurlijk
Dan hebben we het getroffen :pquote:Op zondag 1 september 2024 18:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We treffen ons. Dat hoeft niet eens met voertuigen, we kunnen ook een FOKtreffen organiseren.
Dan treffen we ons in Spanje
Jij mag alles (uitbesteden)!quote:Op zondag 1 september 2024 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mag @:dancingphoebe die vraag over mij beantwoorden zoals Blues dat deed?
Jubelt meequote:Op zondag 1 september 2024 18:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet trouwens sowieso even jubelen over het goddelijk weer vandaag
quote:Op zondag 1 september 2024 18:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Lief dat het het vraagt
Tis een heel verhaal omdat ik me er niet altijd snel vanaf wil makendus maar in spoiler gedaan
Zo, pizza op. Voor zekerheid reactie ook in spoiler, voor als je fijner vindt dat niet alles zomaar te lezen is voor iedereenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.alsnog spoiler eraf is altijd makkelijker/beter dan te laat spoiler erop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
DP heeft bezigheden elders, dus vast de samenvatting:quote:Op zondag 1 september 2024 17:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens ook benieuwd @:Vanyel hoe het met jou gaat? Zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en de pijn minder? En mentaal? Alleen als je antwoord wil geven natuurlijk, hoeft uiteraard niet. Dat laatste geldt overigens ook voor @:Blues natuurlijk
quote:Op zondag 1 september 2024 18:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zo, pizza op. Voor zekerheid reactie ook in spoiler, voor als je fijner vindt dat niet alles zomaar te lezen is voor iedereenalsnog spoiler eraf is altijd makkelijker/beter dan te laat spoiler erop
Ik heb geen last van die dromen. Ik droom vaker alle trauma's in mijn leven.. het zijn van die periodes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Controles elke 3 mnd.
Hersteloperatie heb ik een hard hoofd in. Conditie moet veel beter zijn en hij moet daarvoor flink afvallen. Hij roeit wel maar valt daar niet van af. Bovendien is de hersteloperatie wel technisch mogelijk, maar je kan er nog beroerder (met meer stoma's ) uitkomen dan je er in ging + andere complicatie-ellende.
Vlgs ons wegen die risico's niet op tegen hoe het nu is. Dus ik denk niet dat g voor een herstel gaat kiezen op termijn. In oktober wil hij met chirurg nog eens een gesprek, maar dan met de chirurg die hem opereerde. Niet zijn collega.. dat klikt niet zo al legt hij dingen goed uit.
Ik volg deze zin niet zo, maar ik snap hem denk ik wel.quote:Op zondag 1 september 2024 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
V is een strijder en still sexy as fuck op een geile daar moet een prothoplasser in de boks manier
Mazzeltje dat je niet OM de kast heen granol op de muur had zitten.quote:Op zondag 1 september 2024 20:42 schreef fietsie het volgende:
Dus toen de witte granolmuur -achter- de kast ook maar met een sopje en een borstel geboend want die was na al die jaren ook zo wit niet meer, en dan als je toch bezig bent -alle- witte woonkamerwanden maar even met die borstel en een sopje.
En de vloer met een sopje.
En de verplaatste boel met een sopje
Net klaar.
Hehe ja die had ik gelukkig zelf eerst behandeld -voor- de kast er in 2007 kwam te staanquote:Op zondag 1 september 2024 20:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Mazzeltje dat je niet OM de kast heen granol op de muur had zitten.
Ja, het is wel iets donkerder in de keuken, maar het is in de woonkamer meer "samen".quote:Op zondag 1 september 2024 20:57 schreef Kaatje1 het volgende:
@:fietsie hag “Zij” wel gelijk dat het leuk staat en een ander gevoel geeft? (Vraagt iemand die laatst alles veranderde en de volgende dat weer terugzette)
Ik heb iets gemist?quote:Op zondag 1 september 2024 20:57 schreef Kaatje1 het volgende:
@:AnneX ook in de lappenmand![]()
Het komt hier allemaal wel tegelijkertijd![]()
In het afgelopen jaar. Mensen met grote en kleine dingen, niet lekker in hun velquote:
Komende tijd moet er toch meer licht aan in de keuken/hui, dan valt dat niet zo opquote:Op zondag 1 september 2024 20:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja, het is wel iets donkerder in de keuken, maar het is in de woonkamer meer "samen".
Mijn reuzenstoel (m'n Troon, zoals ik m noem) gaat er ook uit, het kunstleer is teveel verweerd en ik ben nog maar 2./3 Fietsie over, dus heb m ook niet meer nodig.
Jup, ook dat.quote:Op zondag 1 september 2024 21:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Komende tijd moet er toch meer licht aan in de keuken/hui, dan valt dat niet zo op
Ik voel me toch altijd een beetje ongemakkelijk als ik achter het kraampje zit.quote:Op zondag 1 september 2024 11:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:sarabi volgende keer een stoeltje mee?
Wij hebben voor onze marktkraam dagen zo'n bankje zoals die bij de McDonalds / KFC afhaalbalie, om dat gevoel te voorkomen. Op marktplaats gevonden, en er zelf een vloerplaat aan gemaakt.quote:Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik voel me toch altijd een beetje ongemakkelijk als ik achter het kraampje zit.
Maar goed we hebben het overleefdtijd voor een warm bad en wijn (ik heb even genoeg bier gezien).
Een zit/sta stoel een optie? Wel ondersteuning en het gewicht van de voeten, maar niet zittend op stoel met rugleuning.quote:Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik voel me toch altijd een beetje ongemakkelijk als ik achter het kraampje zit.
Maar goed we hebben het overleefdtijd voor een warm bad en wijn (ik heb even genoeg bier gezien).
Die eerste zin en de laatste alinea:quote:Op zondag 1 september 2024 19:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
DP heeft bezigheden elders, dus vast de samenvatting:
Blauwe plekken zijn weg
Pijn is minder maar niet wegEn soms meer ook uiteraard
Vocht is ook minder maar niet weg
Mijn energie is om te janken, kracht ook, IQ zeker 30 punten gedaald, uithoudingsvermogen bij sociaal babbelen minimaal en me beperken tot wat ik kan schier onmogelijk.
Maar het is wel goed gelukt allemaal en ik heb een verdomd goeie 4jaarsoverleef (vraag me niet waarom 4 ¯\_(ツ)_/¯).
En ik hoef niet elke 2 jaar op te komen draven voor bevolkingsonderzoek.
Dan snap ik dat je er niks mee doet, als je er geen last van hebt.quote:Op zondag 1 september 2024 20:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb geen last van die dromen. Ik droom vaker alle trauma's in mijn leven.. het zijn van die periodes.
Controles elke 3 mnd.
Hersteloperatie heb ik een hard hoofd in. Conditie moet veel beter zijn en hij moet daarvoor flink afvallen. Hij roeit wel maar valt daar niet van af. Bovendien is de hersteloperatie wel technisch mogelijk, maar je kan er nog beroerder (met meer stoma's ) uitkomen dan je er in ging + andere complicatie-ellende.
Vlgs ons wegen die risico's niet op tegen hoe het nu is. Dus ik denk niet dat g voor een herstel gaat kiezen op termijn. In oktober wil hij met chirurg nog eens een gesprek, maar dan met de chirurg die hem opereerde. Niet zijn collega.. dat klikt niet zo al legt hij dingen goed uit.
Het ruikt ook echt schoon nuquote:
Heerlijk beziggeweest dusquote:Op zondag 1 september 2024 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag 6 km zo hard mogelijk gerend, 60+ km gefietst, en een feestje gehad aan de andere kant van het land... ik ben gevloerdin de categorie onverstandige plannen was dit er wel weer eentje zeg
Maar A is eindelijk afgestudeerd en volgens mij had hij al z'n exen uitgenodigd voor z'n feestje. Was verrassend gezellig
quote:Op zondag 1 september 2024 20:42 schreef fietsie het volgende:
Dus toen de witte granolmuur -achter- de kast ook maar met een sopje en een borstel geboend want die was na al die jaren ook zo wit niet meer, en dan als je toch bezig bent -alle- witte woonkamerwanden maar even met die borstel en een sopje.
En de vloer met een sopje.
En de verplaatste boel met een sopje
Net klaar.
Nee hoor,. Geen lapje te vinden hier. Lekker vrij dagje buiten en binnen.quote:
“Al zijn exen” inclusief aanhang? Geen kwaad bloed dus. Das knap.quote:Op zondag 1 september 2024 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Vandaag 6 km zo hard mogelijk gerend, 60+ km gefietst, en een feestje gehad aan de andere kant van het land... ik ben gevloerdin de categorie onverstandige plannen was dit er wel weer eentje zeg
Maar A is eindelijk afgestudeerd en volgens mij had hij al z'n exen uitgenodigd voor z'n feestje. Was verrassend gezellig
Daar hoef je niet voor schoon te maken. Die geurtjes zitten ook in spuitbussen.quote:
Hank Green heeft een uitleg waarom X jaarquote:Op zondag 1 september 2024 19:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
DP heeft bezigheden elders, dus vast de samenvatting:
Blauwe plekken zijn weg
Pijn is minder maar niet wegEn soms meer ook uiteraard
Vocht is ook minder maar niet weg
Mijn energie is om te janken, kracht ook, IQ zeker 30 punten gedaald, uithoudingsvermogen bij sociaal babbelen minimaal en me beperken tot wat ik kan schier onmogelijk.
Maar het is wel goed gelukt allemaal en ik heb een verdomd goeie 4jaarsoverleef (vraag me niet waarom 4 ¯\_(ツ)_/¯).
En ik hoef niet elke 2 jaar op te komen draven voor bevolkingsonderzoek.
Boodschap is sowieso nog een aantal maanden.quote:Op zondag 1 september 2024 21:31 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Die eerste zin en de laatste alinea:![]()
Dat ertussenin is wel mooi klote![]()
![]()
. Ik hoop voor je dat dat nog wel wat bij gaat trekken. Is daar iets over te zeggen, hoe groot kans is dat dat nog bijtrekt of in welke periode je dat kan verwachten oid, of is dat zó verschillend per persoon dat daar echt helemaal niks over te zeggen is?
5 is gebruikelijk. Zegt je video ook geloof ik, al sliep ik er half doorheen. 4 lijkt nogal random.quote:Op zondag 1 september 2024 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hank Green heeft een uitleg waarom X jaar
De stagiare!quote:Op zondag 1 september 2024 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Net met bedtijd klaar met de Slimste. Precies de goede finale wat mij betreft. Was weer leuk.
Ik begin vandaag ook niet op kantoor maar thuis met de katten op schoot en de schattige hond aan de voeten.quote:
Stomme boodschapquote:Op zondag 1 september 2024 22:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Boodschap is sowieso nog een aantal maanden.
Ja, kut is dat he. Ik zou uitgaan van eind deze week, want mensen zijn idioten en kunnen niet plannen of zijn ziek of reden xyz en vergeten dan de kandidaten óók even te laten weten dat het toch iets langer duurt. Bij mijn sollicitatie op mijn huidige functie op de afdeling waar ik dus al werkte, waren ze daar ook bizar slecht in. Dan hoorde ik van leuke collega stiekem dat pietje ziek was en daarom langer duurde voor ze iets lieten weten, maar officieel hoorde ik helemaal niks (de rest wist niet dat collega mij wel al iets had gezegd). Kreeg ik dan een week later dan ze hadden gezegd een mail met sorry het duurt iets langer je krijgt begin volgende week iets te horen. Sommige mensen aan de andere kant van de tafel lijken echt compleet vergeten hoe spannend sollicitaties als sollicitant zijn, en begrijpen dus ook niet dat het fijn is om wat te laten weten als het later wordt oid, dus het hoeft écht helemaal niks te zeggen als je niet snel wat hoort.quote:Op maandag 2 september 2024 09:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb stress, want afgelopen woensdag is me verteld dat ik "begin komende week" zou horen of ik het werd en dat is nu dus ik hoop elk moment gebeld te worden. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat ik 't niet geworden ben en ik pas gebeld word met slecht nieuws als de andere kandidaat toegezegd heeft.
Maar voor hetzelfde geld zegt het niets als het een tijdje duurt, en moeten ze gewoon de knoop nog doorhakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ik snap de spanning, maar het is maandagochtend (ik moest even voor de zekerheid kijken) dus dat is nog wel heel erg begin van de week. Die mensen zitten nu net aan de koffie johquote:Op maandag 2 september 2024 09:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb stress, want afgelopen woensdag is me verteld dat ik "begin komende week" zou horen of ik het werd en dat is nu dus ik hoop elk moment gebeld te worden. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat ik 't niet geworden ben en ik pas gebeld word met slecht nieuws als de andere kandidaat toegezegd heeft.
Maar voor hetzelfde geld zegt het niets als het een tijdje duurt, en moeten ze gewoon de knoop nog doorhakken.
quote:Op zondag 1 september 2024 21:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij hebben voor onze marktkraam dagen zo'n bankje zoals die bij de McDonalds / KFC afhaalbalie, om dat gevoel te voorkomen. Op marktplaats gevonden, en er zelf een vloerplaat aan gemaakt.
Thanks! Dit zijn wel goede opties, eens over nadenken.quote:Op zondag 1 september 2024 21:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Een zit/sta stoel een optie? Wel ondersteuning en het gewicht van de voeten, maar niet zittend op stoel met rugleuning.
Ja het was een goed weekend qua verkoopquote:Op zondag 1 september 2024 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi geniet van je bad! Hebben jullie goed verkocht en het leuk gehad?
quote:Op maandag 2 september 2024 09:40 schreef Barreltje het volgende:
ik wacht deze week ook op de uitslag van m'n duo sollicitatie gesprek..
ik vermoed dat ik voor de ene baan over en voor de andere baan ondergekwalificeerd ben.. we gaan het zien.. deze week maar weer eens hard aan de slag om m'n eigen bedrijfje wat vlot te trekken..
EN een paar dagen NIKS in lassen![]()
blij dat het feest geweest is, nu weer even tij voor mezelf en chefDomperknuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 2 september 2024 09:24 schreef Tuindier het volgende:
Tweede koffie zit er ook in, en eerste afspraak met de andere kant van de wereld is achter de rug.
Ik roep @miss-sly (hopen dat zij met een streepje is) er even bij voor het HST evangelie, die zit daar denk ik beter in dan ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel kak zeg, daar voelt het veel te jong voorOp 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
@miss_sly dusquote:Op maandag 2 september 2024 11:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik roep @:miss-sly (hopen dat zij met een streepje is) er even bij voor het HST evangelie, die zit daar denk ik beter in dan ik.
Wel kak zeg, daar voelt het veel te jong voor
Ik wilde lieveer een gewoon streepje, maar dat kon (toen?) niet. Ik vind het ook een stom, laag streepjequote:Op maandag 2 september 2024 11:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
@:miss_sly dus
Jullie met je streepjes allemaal
Gaan we vandaag cupmaten bespreken ja?quote:Op maandag 2 september 2024 11:15 schreef Blues het volgende:
Ik heb geen streepjes
En ook geen dubbel ZZ meer
quote:Op maandag 2 september 2024 09:24 schreef Tuindier het volgende:
Tweede koffie zit er ook in, en eerste afspraak met de andere kant van de wereld is achter de rug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij betreft hoeft het niet in een spoiler, maar omdat jouw post gespoilerd was, doe ik het ook maar
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Bij mijn wederhelft begon 't nog een jaar of wat eerder.quote:Op maandag 2 september 2024 11:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik roep @:miss-sly (hopen dat zij met een streepje is) er even bij voor het HST evangelie, die zit daar denk ik beter in dan ik.
Wel kak zeg, daar voelt het veel te jong voor
Mijn wel-witte-niet-Nederlandse vrouw is 45 (eh, geloof ik??) en nog zo regelmatig als de pest. Haar PMS dus ookquote:Op maandag 2 september 2024 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En volgens een (niet-witte) vriendin die huisarts is, begint de menopauze voor witte Nederlandse vrouwen gemiddeld vrij laat als je het wereldwijd vergelijkt.
Ferdinandquote:Op maandag 2 september 2024 11:18 schreef Vanyel het volgende:
Gaan we vandaag cupmaten bespreken ja?
quote:Op maandag 2 september 2024 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]Thanks. Had het gespoilerd omdat persoonlijk, maar eigenlijk niet nodig idd. Ik zit binnenkort toch bij de huisarts voor iets checken in bloed, is dit dus een goede om ook te bespreken/mee te nemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij betreft hoeft het niet in een spoiler, maar omdat jouw post gespoilerd was, doe ik het ook maar
Facebook doe ik niet meer aan, maar eens in de bieb kijken voor een boek hierover dan.
Ga een stukkie fietsen of rennen.quote:
"Begin van de week" is, deeltijdwerken in acht nemend, ergens tussen maandag 8:00 en woensdag 12:00 toch?quote:
Misschien kun je meer online vinden. Niet iedere huisarts of specialist is voldoende bekend met HST, wanneer wel en niet, hoe en hoeveel en hoe lang. Je kunt het in ieder geval met je huisarts bespreken om te kijken hoe deze erein staat. Het is helaas nog steeds niet ongebruikelijk dat je goed beslagen ten ijs moet komen. Er is overigens een topic in LIF waar ook wel een aantal artikelen in staat waar je wellicht iets mee kunt.quote:Op maandag 2 september 2024 12:03 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Thanks. Had het gespoilerd omdat persoonlijk, maar eigenlijk niet nodig idd. Ik zit binnenkort toch bij de huisarts voor iets checken in bloed, is dit dus een goede om ook te bespreken/mee te nemen?
Facebook doe ik niet meer aan, maar eens in de bieb kijken voor een boek hierover dan.
Ik moet werken. Het schiet niet bepaald op maar ik moet iig de rest van de dag een poging doen.quote:Op maandag 2 september 2024 12:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ga een stukkie fietsen of rennen.
Sowieso ben jij voor mij een winner!
p.s. vlindertje gaf heel duidelijk aan hoe het (niet) werkt.
Heujquote:Op maandag 2 september 2024 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wilde lieveer een gewoon streepje, maar dat kon (toen?) niet. Ik vind het ook een stom, laag streepje
Niks persoonlijksquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Ik kan dat topic mobiel niet vinden. Welke bedoel je?quote:Op maandag 2 september 2024 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien kun je meer online vinden. Niet iedere huisarts of specialist is voldoende bekend met HST, wanneer wel en niet, hoe en hoeveel en hoe lang. Je kunt het in ieder geval met je huisarts bespreken om te kijken hoe deze erein staat. Het is helaas nog steeds niet ongebruikelijk dat je goed beslagen ten ijs moet komen. Er is overigens een topic in LIF waar ook wel een aantal artikelen in staat waar je wellicht iets mee kunt.
LIF / Centraal topic - de overgangquote:Op maandag 2 september 2024 13:09 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik kan dat topic mobiel niet vinden. Welke bedoel je?
Nog kakker.quote:Op maandag 2 september 2024 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij mijn wederhelft begon 't nog een jaar of wat eerder.
Zero Buildquote:
Als, dan wil je dit ws scherp hebben. Uit de NHG richtlijn Beleid Overgangsklachten: https://richtlijnen.nhg.o(...)lachten%202022_0.pngquote:Op maandag 2 september 2024 12:03 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Thanks. Had het gespoilerd omdat persoonlijk, maar eigenlijk niet nodig idd. Ik zit binnenkort toch bij de huisarts voor iets checken in bloed, is dit dus een goede om ook te bespreken/mee te nemen?
Als, dan wil je dit ws scherp hebben. Uit de NHG richtlijn Beleid Overgangsklachten: https://richtlijnen.nhg.o(...)lachten%202022_0.pngquote:Op maandag 2 september 2024 12:03 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja als we zo beginnen, kun je ook nog We zijn toch niet gek luisteren. Hele podcast serie zelfs over dit onderwerp.quote:Op maandag 2 september 2024 13:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tuindier de Vragendokter heeft er ook een podcast aflevering over gemaakt; gewoon op Spotify. Aflevering 9. Duurt twintig minuutjes, dus ook qua tijd wel goed te doen.
Die kende ik nietquote:Op maandag 2 september 2024 13:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als, dan wil je dit ws scherp hebben. Uit de NHG richtlijn Beleid Overgangsklachten: https://richtlijnen.nhg.o(...)lachten%202022_0.png
[..]
Ja als we zo beginnen, kun je ook nog We zijn toch niet gek luisteren. Hele podcast serie zelfs over dit onderwerp.
Belangrijk bij die richtlijn is wel dat de hormoontherapie waar dan aan wordt gedacht niet bio-identiek is, maar de anticonceptiepil of mirena-spiraal. En dat heeft inderdaad wel risico's.quote:Op maandag 2 september 2024 13:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als, dan wil je dit ws scherp hebben. Uit de NHG richtlijn Beleid Overgangsklachten: https://richtlijnen.nhg.o(...)lachten%202022_0.png
Ik vind Oestrogen Matters trouwens een tof boek. Vast ook wel vertaald.
Ik kan mij sowieso voorstellen dat als je aan de pil bent, je de eerste symptomen wat wegmoffelt.quote:Op maandag 2 september 2024 13:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog kakker.
Denk dat de meeste mensen het niet per se herkennen in eerste instantie.
Volgens mij niet meer.quote:Op maandag 2 september 2024 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Belangrijk bij die richtlijn is wel dat de hormoontherapie waar dan aan wordt gedacht niet bio-identiek is, maar de anticonceptiepil of mirena-spiraal. En dat heeft inderdaad wel risico's.
In tabel 1 wordt het wel genoemd, maar niet als enige optie en alleen bij anticonceptiewensquote:Bij keuze voor hormoontherapie: kies met de vrouw tussen orale of transdermale toediening van estradiol. Beide zijn even effectief en veilig. Bij vrouwen met een uterus moet altijd ook een progestageen gebruikt worden (alleen in tabletvorm beschikbaar). Zie tabel 1 voor middelen en doseringen per patiëntengroep.
Ik heb zelf wel eens gebeld als het me te lang duurde.quote:
Zo lang duurt het nog helemaal niet eigenlijk hè. "Begin deze week" kan ook nog woensdagochtend zijn zelfs.quote:Op maandag 2 september 2024 16:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel eens gebeld als het me te lang duurde.
Weet niet of dat zomaar kan in jouw geval..
Ik heb wel eens gehad dat twee personen elk dachten dat de ander mij zou bellen. Dus niemand belde me. Blij toe dat ik na een week zelf maar gebeld hebquote:Op maandag 2 september 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo lang duurt het nog helemaal niet eigenlijk hè. "Begin deze week" kan ook nog woensdagochtend zijn zelfs.
Als ik donderdag nog niks gehoord heb, mail ik wel. Maar ik ga ervan uit dat er voor die tijd wel wat komt. Ik vrees alleen dat het negatief is
Er is nog geen orale bio-identieke estradiol, dus dat geeft al aan dat ze niet alleen bio-identiek als optie nemen. Inderdaad vreemd dat de spray en de gel niet worden genoemd; vooral in Belgie worden die veel gebruikt.quote:Op maandag 2 september 2024 15:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij niet meer.
[..]
In tabel 1 wordt het wel genoemd, maar niet als enige optie en alleen bij anticonceptiewens
https://richtlijnen.nhg.o(...)#samenvatting-tabel1
Wel vreemd dat de spray niet wordt genoemd. Haske fijn.
Het is net als ongesteld zijn als je wil gaan zwemmen… duurt altijd te lang. Komt goed, het is pas maandagquote:Op maandag 2 september 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zo lang duurt het nog helemaal niet eigenlijk hè. "Begin deze week" kan ook nog woensdagochtend zijn zelfs.
Als ik donderdag nog niks gehoord heb, mail ik wel. Maar ik ga ervan uit dat er voor die tijd wel wat komt. Ik vrees alleen dat het negatief is
Oi, ze is een jonge blomquote:Op maandag 2 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Whut, ben jij al zo bejaard?![]()
![]()
![]()
![]()
Valt mee, maar een paar jaartjes ouder dan @Candaasjequote:Op maandag 2 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Had ik in het begin ook hoor. Maar na een paar opmerkingen moest ik dat ook bijstellen.quote:Op maandag 2 september 2024 17:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, ik wist natuurlijk dat ik dit kon verwachten. Ik wilde er nog een disclaimer bij plaatsen dat deze post alleen voor Cat was en niet door anderen moest worden gegeneraliseerd naar hun situatie
![]()
Het was vooral dat ik dacht dat Cat jonger was, of zo. Weet niet waarom.
quote:Betaalden kinderen in 1997 nog, grosso modo, 1,5 miljoen erfbelasting als ze een bedrijf van 10 miljoen van pa of ma erfden, 25 jaar later is dat nog maar drie ton.
Uit een NRC artikel dat in het erfbelastingtopic werd gelinkt.quote:Zij betalen over grote nalatenschappen – van gemiddeld één miljoen euro – nauwelijks erfbelasting. Slechts 1,1 procent, becijferde het planbureau in 2019 al eens.
quote:Zij beschrijft hoe de vrijstelling stapsgewijs werd opgepompt, van 25 procent in 1997 naar 30 procent in 2002, naar 50 procent in 2005, naar 60 procent in 2006, naar 75 procent in 2007, tot er in 2009 een volledige vrijstelling over de eerste miljoen euro kwam, en vanaf dat bedrag is 83 procent vrijgesteld van erfbelasting. Een rechtvaardiging of inhoudelijke onderbouwing voor die stapjes was er nooit.
quote:De BOR gold niet voor familieleden die minder dan een half procent van de aandelen in het bedrijf hebben. Deze ondergrens vervalt dankzij de lobby van Swinkels en Van Oord per 1 januari 2025.
De bedrijfsopvolgingsregeling, de ‘BOR’, is in feite een hoge korting op erf- en schenkbelasting die kinderen moeten betalen als ze aandelen in het familiebedrijf ontvangen. Met de BOR hoeft over de eerste anderhalf miljoen van de waarde van het bedrijf helemaal geen belasting te worden betaald. Van het resterende bedrag is 83 procent vrijgesteld van belasting. Dit percentage wordt 75 procent.
My thoughts exactly en ik heb haar een jaar geleden nog gezienquote:Op maandag 2 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sta je hier van te kijken? Die families geven enorm veel geld uit om veel minder belastingen te betalen (in %) dan jij en ik. Zie maar de constructie van Heineken erfgename. Er zijn speciale holdings voor om dat allemaal binnen de familie te houden.quote:
Ik heb de leeftijd bereikt waarbij dat geen leuk grapje isquote:Op maandag 2 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik heb de leeftijd bereikt waarbij dat geen leuk grapje isquote:Op maandag 2 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Opmerkingen… van wiequote:Op maandag 2 september 2024 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had ik in het begin ook hoor. Maar na een paar opmerkingen moest ik dat ook bijstellen.
Oiquote:Op maandag 2 september 2024 18:22 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
My thoughts exactly en ik heb haar een jaar geleden nog gezien
Van jou. Waarvan bleek dat je geen 20 jarige meer was. Geen idee meer wat voor opmerkingen het waren.quote:Op maandag 2 september 2024 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb de leeftijd bereikt waarbij dat geen leuk grapje is![]()
![]()
Mensen die me zien schatten me altijd jonger, gat tussen geschatte en werkelijke leeftijd wordt elk jaar groter /bolle kop
[..]
Opmerkingen… van wie
[..]
Oi
Geestelijk 12quote:Op maandag 2 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Deze man weetquote:
De deelnemers aan de uitwisseling afgelopen zomer die waren geboren nadat ik voor het eerst mee deed (januari 2007) waren niet meer op één hand te tellenquote:Op maandag 2 september 2024 18:56 schreef vlindertje89 het volgende:
20 had ik Cat nou ook weer niet geschat, hoor. 12 ook net niet meer![]()
Maar meer net iets ouder dan ik, of zo. 38-40, zoiets.
Maargoed, ik vind het ook nog steeds heel raar dat ik 34 ben en eind vh jaar 35 word, dus ik vind leeftijden sowieso een mindfuck. Het ene moment denk ik, 34 is echt oud, ik ben helemaal niet oud. Het volgende moment hoor ik dat voor jongeren/studenten de afkorting van Instagram niet insta is, maar 'the gram', en heb ik studenten in mijn mastergroepen die geboren zijn in 2003 (!!!) en voel ik me stokoud.
Veertig jaar voor voor mijn geboorte was de tweede wereldoorlog bezig. Ik ben nu veertig.quote:Op maandag 2 september 2024 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
9/11 vind ik daar ook altijd zo'n confronterend ijkpunt in. Eerst kwam er het besef dat er nu kinderen op de middelbare school zaten die 9/11 niet hadden meegemaakt. Toen dat die nu studeerden. En inmiddels zijn er gewoon wo afgestudeerden aan het werk die dat niet hebben meegemaakt. En dan niet, niet-bewust meegemaakt, maar nog-niet-geboren niet meegemaakt
Nog ff en ik kan zoiets over de EERSTE wereldoorlog zeggenquote:Op maandag 2 september 2024 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Veertig jaar voor voor mijn geboorte was de tweede wereldoorlog bezig. Ik ben nu veertig.
Hou 's op. 20 jaar voor mijn geboorte was die nog maar net begonnen.quote:Op maandag 2 september 2024 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Veertig jaar voor voor mijn geboorte was de tweede wereldoorlog bezig. Ik ben nu veertig.
Ik had het over de tweede wereldoorlog, niet de slag om waterlooquote:Op maandag 2 september 2024 19:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hou 's op. 20 jaar voor mijn geboorte was die nog maar net begonnen.
Dat is ook gek, ja.quote:Op maandag 2 september 2024 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 september 2024 19:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had het over de tweede wereldoorlog, niet de slag om waterloo
De nalatenschap van Rutte. Die trots is op dat de economie nu sterker is dan ooit. Voor wie zegt'ie er alleen niet bij.quote:Op maandag 2 september 2024 17:53 schreef Vanyel het volgende:
Goftedomme zeg
[..]
[..]
Uit een NRC artikel dat in het erfbelastingtopic werd gelinkt.
Dat hebben die stinkend rijke familiebedrijfjongens goed voor elkaar zeg.
[..]
[..]
quote:Op maandag 2 september 2024 19:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had het over de tweede wereldoorlog, niet de slag om waterloo
Da's hier nog steeds niet het geval, ik wacht nog steedsquote:Op maandag 2 september 2024 19:23 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben nog steeds aan het wachten op het moment dat ik me volwassen ga voelenmaar ik word ook altijd jonger geschat
(op basis van uiterlijk, niet gedrag...)
Niet helemaal hoor. Dat is dus al jaren een jaren en jaren aan de gang. Nou hebben we veel Ruttes gehad, maar het begin van dit gekut was toch wel voor zijn tijd.quote:Op maandag 2 september 2024 19:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De nalatenschap van Rutte. Die trots is op dat de economie nu sterker is dan ooit. Voor wie zegt'ie er alleen niet bij.
Ja zoiets ga ik ook doen.quote:(overigens zijn er ook miljardairs die trust bedrijven gebruiken om hun geld buiten het zicht van de belastingdienst weg te tanken)
Dat las ik vanochtend ook. Echt waar zit dan je verstand?quote:Op maandag 2 september 2024 20:16 schreef Blues het volgende:
En echt... hoe haal je het in je hoofd![]()
![]()
https://www.ad.nl/podcast(...)-de-helling-34427082
https://www.gelderlander.(...)-het-leven~ad769967/
Och wat snoezig.quote:Op maandag 2 september 2024 20:38 schreef Candaasje het volgende:
Hier is het droog, dus nu moet ik het gras in de ren nu alsnog sproeien![]()
Voor iedereen die het kan gebruiken, wat zoete konijnenliefde![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Ik ging vanavond training geven met een relatief nieuwe trainer die ik ging inwerken. Ze vroeg hoe lang ik al aan survivalrun deed, nou ja lang maar niet zo lang als zij want zij is er als kind mee begonnen.quote:Op maandag 2 september 2024 18:56 schreef vlindertje89 het volgende:
20 had ik Cat nou ook weer niet geschat, hoor. 12 ook net niet meer![]()
Maar meer net iets ouder dan ik, of zo. 38-40, zoiets.
Maargoed, ik vind het ook nog steeds heel raar dat ik 34 ben en eind vh jaar 35 word, dus ik vind leeftijden sowieso een mindfuck. Het ene moment denk ik, 34 is echt oud, ik ben helemaal niet oud. Het volgende moment hoor ik dat voor jongeren/studenten de afkorting van Instagram niet insta is, maar 'the gram', en heb ik studenten in mijn mastergroepen die geboren zijn in 2003 (!!!) en voel ik me stokoud.
Konijnenverkeringquote:Op maandag 2 september 2024 20:38 schreef Candaasje het volgende:
Hier is het droog, dus nu moet ik het gras in de ren nu alsnog sproeien![]()
Voor iedereen die het kan gebruiken, wat zoete konijnenliefde![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Elke dag weekendquote:
Ach muppet. Ik was al een half decennium afgestudeerd in 2007quote:Qua leeftijdsrealisatie: er beginnen dit jaar studenten aan de universiteit die uit 2007 zijn. Ik ben dubbel zo oud.
Dit weekend geen weekendquote:Op dinsdag 3 september 2024 09:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Elke dag weekend
[..]
Ach muppet. Ik was al een half decennium afgestudeerd in 2007
Ho ho! Niet zo op de zaken vooruitlopen. Vooralsnog wordt het vandaag 25 graden en de zon schijnt en niet denken aan al die nare dingenquote:Op dinsdag 3 september 2024 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Laatste grote klus van de zomer voorbij
Op weg naar huis, winterdepressie, werk en de kerstboom
Mghi wel lief maar ook "Thanks, im cured!"quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ho ho! Niet zo op de zaken vooruitlopen. Vooralsnog wordt het vandaag 25 graden en de zon schijnt en niet denken aan al die nare dingen
Was je op Vlieland?quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Laatste grote klus van de zomer voorbij
Op weg naar huis, winterdepressie, werk en de kerstboom
Ja echt herfstig al 's morgens. En dan die opgaande zon erbij (gisterochtend met naar werk gaan heel vroeg).quote:
Niet te duur maar wel een beetje apart. Geen sushi, Grieks, steakhouse, etc. Mag vega(n) zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:50 schreef Tuindier het volgende:
In Eindhoven kun je leuk eten op bijv strijp-s of de kleine berg. Wat voor iets zoek je? @:Lucky_strike
Ik vond het Daf museum in Eindhoven ook leukquote:Op dinsdag 3 september 2024 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb input nodig. We willen een dagje Eindhoven en Den Bosch doen. Wat moeten we daar doen, zien en eten?
Voor Eindhoven staan het Next Nature en Philips Museum op de shortlist. Voor Den Bosch is dat Kamp Vught en het Design Museum. Misschien een stadswandeling door Den Bosch ofzo.
We overwegen ook Brussel met een overnachting. Geen idee wat daar te doen is behalve Manneke Pis en het Atomium.
Bar Bistro Calypso op stratumseind vind ik een leuke vegan aanrader.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet te duur maar wel een beetje apart. Geen sushi, Grieks, steakhouse, etc. Mag vega(n) zijn.
Tis pas dinsdagmorgen! Laat je niet gek maken. 😘quote:
Molenbeek en Schaarbeekquote:Op dinsdag 3 september 2024 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb input nodig. We willen een dagje Eindhoven en Den Bosch doen. Wat moeten we daar doen, zien en eten?
Voor Eindhoven staan het Next Nature en Philips Museum op de shortlist. Voor Den Bosch is dat Kamp Vught en het Design Museum. Misschien een stadswandeling door Den Bosch ofzo.
We overwegen ook Brussel met een overnachting. Geen idee wat daar te doen is behalve Manneke Pis en het Atomium.
Ik vergeef je dat je de A2 niet een stukje verder doorrijdt en de afslag Florence neemt, als je naar StrijpS gaat en in het bijzonder hierheen https://www.intelligentia.nl/quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet te duur maar wel een beetje apart. Geen sushi, Grieks, steakhouse, etc. Mag vega(n) zijn.
Ja, dit is ook een goede! En. Radio Royaal daar is ook lekker eten.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vergeef je dat je de A2 niet een stukje verder doorrijdt en de afslag Florence neemt, als je naar StrijpS gaat en in het bijzonder hierheen https://www.intelligentia.nl/
Ummmquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://ismy.blue/
Your boundary is at hue 175, bluer than 66% of the population. For you, turquoise is green.
quote:Results
In early experiments, we found that people's responses cluster around 175, which coincidentally is the same as the named HTML color turquoise . This is interesting, because the nominal boundary between blue and green is at 180, the named HTML color cyan . That means most people's boundaries are shifted toward saying that cyan is blue.
Dan ben ik net zo oud als jij EN zo'n student bij elkaar.quote:Op dinsdag 3 september 2024 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Nog steeds weekend.
Qua leeftijdsrealisatie: er beginnen dit jaar studenten aan de universiteit die uit 2007 zijn. Ik ben dubbel zo oud.
Zegt een groenequote:Op dinsdag 3 september 2024 13:44 schreef derLudolf het volgende:
Als we dit allemaal op ongekalibreerde verschillende schermen gaan doen zegt dat vrij weinig.
Yeah…na eten nog even buiten zitten lezen voor de deur.quote:
Goede tip! Bootje varen is altijd leuk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:55 schreef AnneX het volgende:
Lucky…met een bootje door den Bosch? https://www.zinindenbosch.nl/nl/article/varen
Jullie weten nog het verhaal van de stratenmaker/hovenier?
Vanavond poging 4 voor een afspraak…kweet nie of ik er nog zin in heb.
Ondertussen ga ik maar weer eens de sportschool van binnen kijken.
Staat ook op de shortlist maar het moet wel allemaal op een dag passenquote:Op dinsdag 3 september 2024 11:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vond het Daf museum in Eindhoven ook leuk
Dat ziet er allemaal heel goed uit, dank.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:03 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Bar Bistro Calypso op stratumseind vind ik een leuke vegan aanrader.
En Flavor and Spice is leuk, maar ligt wat uit de route (behalve als je naar het daf museum gaat). Vanuit beiden kun je daarna of daarvoor nog de stadsbrouwerij meepakken.
Je kunt mij alles wijsmakenquote:
Staat op de lijst. IJsquote:Op dinsdag 3 september 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vergeef je dat je de A2 niet een stukje verder doorrijdt en de afslag Florence neemt, als je naar StrijpS gaat en in het bijzonder hierheen https://www.intelligentia.nl/
Ook op de lijst.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:26 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja, dit is ook een goede! En. Radio Royaal daar is ook lekker eten.
Vragen naar de bekende wegquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben ik net zo oud als jij EN zo'n student bij elkaar.
#hogerewiskunde
Geestelijk niet natuurlijk he, vraag maar aan @:cat-astrophe
quote:Your boundary is at hue 169, greener than 77% of the population. For you, turquoise is blue.
Is blauw. Vinden wij allebei hier.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:25 schreef Clubsoda het volgende:
Allemaal gekkies die turquoise groen vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |