abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214850049
In mijn ooghoek bij de molen net zag.ik deze 2 liggen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 54% gewijzigd door Blues op 31-08-2024 14:02:27 ]
pi_214850060
Nou, dat leest ook niemand meer.
Precies op tijd. 😂

Back @You :W
pi_214850079
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:58 schreef AnneX het volgende:
Nou, dat leest ook niemand meer.
Precies op tijd. 😂

Back @:you :W
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jouw werkervaring en posten erover maken, dat ik daarmee nog meer rekening hou dan eerder bij poli bezoekjes bijv.

Leuk: vanmorgen al een positieve reactie op de mail met foto’s naar de lokale lasser. Inmiddels zijn site bekeken: wat een constructies van staal kan hij maken. _O_
Kom ik met een stoeltje aan maandagmorgen.
Vanmiddag komt zijn naamgenoot voor tuinperikelen…even afwachten.

Wat een schattige hond inderdaad @:sigme
Fijn, dat je je hondenliefde kwijt kunt aan de logeerhonden. Zeker met een grote reis in het vooruitzicht.

Minder fijn van autobranden 8)7 is dat kwaadaardigheid?

@:Tele6 je gaat de spanning er vast uitfietsen en uitlopen morgen!

En een aparte hoera 🎉 @:golfer en herstel!
Ondanks alles toch plezier op het diverse festival voor @:MadMaster Gewoon níet hupsen en zachtjes meedeinen met de muziek.

Was dit een mega post. Ja, volgens mij wel.

Oh ja, vanmiddag buurtbbq met de laatste nieuwe bewoners. Zij denken nu wel redelijk bekend te zijn met de ins en outs.
En anders vragen zij het gewoon in de buurtapp.😎
pi_214850125
Joh 😂 gekkie
pi_214850196
Liefste liep over een buitenlands strand en beeldbelde mij vanaf daar, dat zijn toch wel de leukere dingetjes van de baan die per 1 nov stopt... Op de officiële ontslagbrief was een reactie gekomen met een rekening voor de cursussen van de afgelopen paar jaar. Liefste was daar wat van ontdaan en had erop gereageerd en nu is die rekening met veel excuses en belletjes kwijtgescholden. Dat maakt dan kans dat liefste er nog een keertje in de drukke periode tijdelijk weer wat wil rijden flink vergroot. Dat waren ze ander in het chagrijn compleet kwijtgeraakt, zo dom van de directeur, en dat voor nog geen tweehonderd euro |:(

Ik ben vandaag ondanks het mooie weer binnen aan het werk (met de schattige hond aan mijn voeten). Yoghurt maken, appelmoes maken, stoofperen maken. Maar nu maar weer even de zon in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:25:46 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850211
Mooi weer, verder geen plannen, misschien maar weer een een puntje van de Route der Industriekultur bezoeken. De meeste fabrieken of mijnen heb ik al gehad, het werd wat anders: Margarethenhöhe.

De Van Rossems zijn er ook een keer geweest.

De weduwe van Alfred Krupp (Margarethe :+ ) schonk 1 miljoen mark en 50 bunder grond en liet een hele mooie wijk voor arbeiders bouwen voor arbeiders van alle fabrieken (dus niet enkel voor die van Krupp). Mooie huizen, veel groen, tuintje er bij en een hok voor een geit (de Bergmannskuh, oftewel de mijnwerkerskoe)

Alle woningen zijn nog steeds huur, in het beheer van de Margrethe Krupp Stiftung waarin oa lui van 5 grote bedrijven rondom Essen zitten en de burgemeester. Hoorde van andere mensen die ik hier sprak dat als een huurder vertrekt de boel grondig wordt opgeknapt en dat men voor 90m2 ¤900/maand betaalt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:29:05 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850226
Imgbb doet kut dus geen foto's.
pi_214850287
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:29 schreef derLudolf het volgende:
Imgbb doet kut dus geen foto's.
Al dagen ja :(

Heb nu deze gebruikt https://postimages.org/nl/
pi_214850310
Zon op t balkon, dus ook weer naar binnen gegaan en achter de naaimachine gegaan. Moet nodig wat stof verwerken.

Moest net beetje lachen. Buurman heeft een nieuwe leaseauto, voor het eerst een elektrische. Tegenover mijn huis staat een laadpaal, zag m zitten, eerst wat lezen, kijken op het dashboard, weer wat lezen, weer kijken, uitstappen, kijken op de laadpaal. Toen ik even later weer keek was hij weg en is het lampje groen _O-
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:54:07 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850358
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214850432
Dat zijn wel gave huizen zeg
pi_214850446
Mooi Ludolf!
Die kat :D
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:13:11 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850474
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:08 schreef sigme het volgende:
Mooi Ludolf!
Die kat :D
Ja die lag daar lekker en liet zich niet storen.

Ik was vergeten achter op de auto te kijken naar het type. Maar gelukkig bood het gepersonaliseerd kenteken uitkomst. Een Opel Kadett uit 1971. Staan veel mooie klassiekers hier op straat.
pi_214850486
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja die lag daar lekker en liet zich niet storen.

Ik was vergeten achter op de auto te kijken naar het type. Maar gelukkig bood het gepersonaliseerd kenteken uitkomst. Een Opel Kadett uit 1971. Staan veel mooie klassiekers hier op straat.
Ja, op de foto's ook een mooie verzameling brandstofverbranders :D
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:29:00 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214850580
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:25 schreef derLudolf het volgende:
Mooi weer, verder geen plannen, misschien maar weer een een puntje van de Route der Industriekultur bezoeken. De meeste fabrieken of mijnen heb ik al gehad, het werd wat anders: Margarethenhöhe.

De Van Rossems zijn er ook een keer geweest.

De weduwe van Alfred Krupp (Margarethe :+ ) schonk 1 miljoen mark en 50 bunder grond en liet een hele mooie wijk voor arbeiders bouwen voor arbeiders van alle fabrieken (dus niet enkel voor die van Krupp). Mooie huizen, veel groen, tuintje er bij en een hok voor een geit (de Bergmannskuh, oftewel de mijnwerkerskoe)

Alle woningen zijn nog steeds huur, in het beheer van de Margrethe Krupp Stiftung waarin oa lui van 5 grote bedrijven rondom Essen zitten en de burgemeester. Hoorde van andere mensen die ik hier sprak dat als een huurder vertrekt de boel grondig wordt opgeknapt en dat men voor 90m2 ¤900/maand betaalt.
Mietspiegel 2024 in Essen ligt tussen de 7,35 en 10,00 per vierkante meter, waarbij kleine woningen duurder zijn per meter.
De gemiddelde huurprijs voor een flat van 30m² is momenteel ¤11,59/m². De gemiddelde huurprijs voor een appartement van 60m² is momenteel ¤8,69/m².
10 Euro de meter is voor Essen geen bijzonder goedkope huur, maar ook niet overdreven duur. Marktconform zeg je dan. In Stuttgart of München betaal je het dubbele btw, als je al wat vind.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:30:35 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214850591
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:54 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
Mooi wonen
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:04:44 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850818
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, op de foto's ook een mooie verzameling brandstofverbranders :D
Ach ik word vrolijker van een Ford Granada 2.8 Ghia op straat dan de nieuwe E Mustang
pi_214850830
die brommer is wel kut zeg. Is dat een Zündapp of een Kreidler? :?

Die hadden de rotjonges bij ons in de straat vroegah allemaal :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214850835
oh een Yamaha, ik zie het al.
pi_214850914
Toen mijn vader mijn moeder het hof maakte had hij een Zündapp.
Het eerste ritje samen maakte bijna een eind aan de prille relatie en moeder is er nooit meer opgekropen _O-

SPOILER
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214850968
Ah fijn, bedankt voor de toelichting :+
pi_214851015
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
oh een Yamaha, ik zie het al.
Ik ging er voor het gemak vanuit dat sommigen dat nodig hadden :*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214851373
Alarm!

We hebben zojuist een complete en onbeschadigde loungebank in elkaar gezet :o

SPOILER
Spoilers!
pi_214851583
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alarm!

SPOILER
Booooh *O* *O*
pi_214851599
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alarm!

SPOILER
Joepie
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:20:01 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214851660
Ik zit te denken mijn thuiskantoor van boven naar de souterrain te verplaatsen en op het kantoor de logeerkamer. Souterrain van een vinylvloer te voorzien. Nadeel, kan ik niet naar buiten kijken. Voordeel, rustig en ruim.
pi_214853056
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef sigme het volgende:
Liefste liep over een buitenlands strand en beeldbelde mij vanaf daar, dat zijn toch wel de leukere dingetjes van de baan die per 1 nov stopt... Op de officiële ontslagbrief was een reactie gekomen met een rekening voor de cursussen van de afgelopen paar jaar. Liefste was daar wat van ontdaan en had erop gereageerd en nu is die rekening met veel excuses en belletjes kwijtgescholden. Dat maakt dan kans dat liefste er nog een keertje in de drukke periode tijdelijk weer wat wil rijden flink vergroot. Dat waren ze ander in het chagrijn compleet kwijtgeraakt, zo dom van de directeur, en dat voor nog geen tweehonderd euro |:(

Raar bedrijf zeg o|O
pi_214853081
Het was leuk lekker gezellig zonnig en fijn zo met zijn 2tjes weer eens stuk fietsen en samen in een park mensen kijken, foodtrucks bekijken, biertje erbij en lekker eten O+
zie ook eten/drinken topic.

Er werd ook nog een eckte polaroid foto van ons genomen :D
pi_214853143
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:54 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
Zo'n Opel, een van m'n eerste auto's O+
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:45:27 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214853251
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:21 schreef sigme het volgende:

Ik ben vandaag ondanks het mooie weer binnen aan het werk (met de schattige hond aan mijn voeten). Yoghurt maken, appelmoes maken, stoofperen maken. Maar nu maar weer even de zon in.
Lief werd ontslagen én kreeg een rekening voor de cursussen die lief gedaan had? Oh wow, welke autist zit daar op HR
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:04:59 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214853454
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
Het was leuk lekker gezellig zonnig en fijn zo met zijn 2tjes weer eens stuk fietsen en samen in een park mensen kijken, foodtrucks bekijken, biertje erbij en lekker eten O+

Een eckte Polaroid of Fujifilm Instax? :+ Laatst genoemde is veel algemener (Hema verkoopt bv de film en camera's) en een stuk goedkoper.

Polaroid wordt in Enschede gemaakt, of tenminste, de laatste stappen. De emulsie wordt gecoat bij InovisCoat in Monsheim. Een bedrijf gestart door oud Agfa Leverkusen medewerkers met machines afkomstig van Agfa, welliswaar aangepast aan een kleinere schaal.
pi_214853607
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een eckte Polaroid of Fujifilm Instax? :+ Laatst genoemde is veel algemener (Hema verkoopt bv de film en camera's) en een stuk goedkoper.

Polaroid wordt in Enschede gemaakt, of tenminste, de laatste stappen. De emulsie wordt gecoat bij InovisCoat in Monsheim. Een bedrijf gestart door oud Agfa Leverkusen medewerkers met machines afkomstig van Agfa, welliswaar aangepast aan een kleinere schaal.
Oh geen idee meisje had een soort slede die ze uit de camera haalde daar kwam de foto langzaam uit rollen.
pi_214853653
_O-

We horen hier het keiharde geboenkeboenk van het festival waar @MadMaster is
pi_214853669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lief werd ontslagen én kreeg een rekening voor de cursussen die lief gedaan had? Oh wow, welke autist zit daar op HR
Even voor @sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
pi_214854082
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Even voor @:sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
P'cies.

En die cursussen hangen op het snijvlak van verplicht (mag niet worden teruggevorderd) en eigen verantwoordelijkheid (mag wel worden teruggevorderd).
Als je niet jaarlijks een cursus volgt verlies je je rijbewijs; dat betekent dat de baas je niet meer kan inzetten voor je werk. Maar dat betekent dus niet per definitie dat de baas je verplicht om die cursus te volgen. De baas is *wel* verplicht de cursus te betalen (CAO). En de rechterlijke uitspraken precies over dit punt zijn nog niet consistent.

Maar het is gewoon onhandig van deze baas. Ze zijn verplicht deze jaarlijkse cursussen te betalen voor al het vaste personeel. Maar dat personeel komt dus ook binnen met de cursushostorie op orde. Dat dit soort kosten worden teruggevorderd als iemand binnen het jaar vertrekt, valt nog wel wat voor te zeggen. Maar liefste heeft er nu al weer jaren trouw gewerkt, en wil waarschijnlijk (en dat is ook zo gezegd bij het telefonisch gesprek met de directeur) in komende jaren in de drukke periode best af en toe even wat rijden voor ze. Dus dan is het echt niet slim om zo op de centen te zijn.
pi_214854111
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:28 schreef Blues het volgende:

Leuke foto :D
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:58:53 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214854361
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Even voor @:sigme sprekend: (haar) lief nam zelf ontslag.
Dan is cursussen in rekening brengen niet abnormaal
pi_214854698
:W

Eindje gefietst, ijsje gegeten.
We vertrokken 19:00 en waren net voor 22:00 op bestemming, dus een goed uur in het donker gefietst. Je voelt wel echt dat de herfst voor de deur staat zo! Heel knus en alles, maar ik ben op de dijk toch altijd bang dat ik een bocht mis en van de dijk af fiets :') kortom moet maar eens "groot licht" fixen voor de fiets voor dat soort situaties (niet als er tegenliggers zijn natuurlijk)
pi_214854700
@Blues leuke foto!
@derLudolf sfeervolle huisjes allemaal O+
pi_214854864
In een souterrain werken in kunstlicht lijkt mij niks, Jan.
En het is ook niks. Dat heb ik ruim 2 jaar gedaan. In sommige ruimten waren wel raampjes en contact met buiten. Het is bedrukkend.
Denk er nog maar even over na.,

@Blues Waren wij ook niet eens op dat festival? Prijzige hapjes herinner ik mij.

Wij hadden een buurtbbq met nieuwe buren, die een jaar geleden hebben gekocht. Hun oren zullen wel tuiten, want er gingen vele verhalen rond over dorp, bewoners en gebeurtenissen.
En een goed adresje voor eigengemaakte limoncello, en meer gehoord.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 september 2024 @ 08:22:54 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214855230
Morning. Spierpijn. Gisteren er een wandeltweedaagse van gemaakt met 20km over de Utrechtse Heuvelrug tussen Hilversum en Soesterberg. Mooi gebied O+.
Zo eens naar de sportschool, Proefpark en eind vd middag naar de bios. Tatami.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214855335
‘morgen. Het is weer even wennen dat de weekenden tussen de werkweek zo kort zijn. Voordeel van het ritme is dat ik al vroeg wakker ben.

Gisterenmiddag de hele middag bezoek gehad en ons terras en tuin precies zo gebruikt als we in ons hoofd hadden dat we wilden. De parasol werkt goed, de zitjes zijn fijn, en de bezoekende kinderen wilden in de moestuin zoeken naar eten. Echt genieten dus O+.
  zondag 1 september 2024 @ 08:59:25 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214855382
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:39 schreef Blues het volgende:
_O-

We horen hier het keiharde geboenkeboenk van het festival waar @:madmaster is
De wind (ONO) stond inderdaad richting jullie en met windkracht 4 à 5 kan het geluid een eind komen.
Sorry, maar ik heb me zeer vermaakt… :P
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 09:28:43 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214855513
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan is cursussen in rekening brengen niet abnormaal
Maar zonder code-95 hadden was hij nog duurder voor ze geweest dan wat een cursus kost omdat ie niet mocht rijden.

Op dit niveau, het wat meer praktischer wordt altijd enorm gekeken naar dat soort dingen en wat hogerop in de boom stukken minder voor mijn gevoel.
  zondag 1 september 2024 @ 09:36:54 #45
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214855553
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:25 schreef sigme het volgende:

[..]
P'cies.

En die cursussen hangen op het snijvlak van verplicht (mag niet worden teruggevorderd) en eigen verantwoordelijkheid (mag wel worden teruggevorderd).
Als je niet jaarlijks een cursus volgt verlies je je rijbewijs; dat betekent dat de baas je niet meer kan inzetten voor je werk. Maar dat betekent dus niet per definitie dat de baas je verplicht om die cursus te volgen. De baas is *wel* verplicht de cursus te betalen (CAO). En de rechterlijke uitspraken precies over dit punt zijn nog niet consistent.

Maar het is gewoon onhandig van deze baas. Ze zijn verplicht deze jaarlijkse cursussen te betalen voor al het vaste personeel. Maar dat personeel komt dus ook binnen met de cursushostorie op orde. Dat dit soort kosten worden teruggevorderd als iemand binnen het jaar vertrekt, valt nog wel wat voor te zeggen. Maar liefste heeft er nu al weer jaren trouw gewerkt, en wil waarschijnlijk (en dat is ook zo gezegd bij het telefonisch gesprek met de directeur) in komende jaren in de drukke periode best af en toe even wat rijden voor ze. Dus dan is het echt niet slim om zo op de centen te zijn.
Maar als je je rijbewijs zou verliezen zonder de cursus is het toch precies wel verplicht voor je functie?

Hier in de verzekeringen ook zoiets. Vonden ze niet leuk dat het tegenwoordig ook allemaal onder werktijd moet :D
  zondag 1 september 2024 @ 09:37:31 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214855554
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar zonder code-95 hadden was hij nog duurder voor ze geweest dan wat een cursus kost omdat ie niet mocht rijden.

Op dit niveau, het wat meer praktischer wordt altijd enorm gekeken naar dat soort dingen en wat hogerop in de boom stukken minder voor mijn gevoel.
Je kan er wat van vinden, maar het is niet abnormaal dat een bedrijf dat investeert in scholing van medewerkers de cursussen (deels) in rekening worden gebracht bij voortijdig vertrek. Dit omdat er nogal wat bedrijven zijn die mensen met certificaten en diploma's meer geld bieden om voor hun te komen werken.
Leid jij mensen goed op, investeer je in mensen wil je niet dat jij betaald voor de opleiding van het personeel van de concurrent. Daar kan je van alles van vinden, maar dit is hoe het gaat.
Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar je meerdere opleidingen per jaar moest volgen, alleen kreeg je dan een interne cursus, en een intern certificaat waar je op de markt niets aan had. Zo kan dat natuurlijk ook.
  zondag 1 september 2024 @ 09:39:21 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214855563
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je kan er wat van vinden, maar het is niet abnormaal dat een bedrijf dat investeert in scholing van medewerkers de cursussen (deels) in rekening worden gebracht bij voortijdig vertrek. Dit omdat er nogal wat bedrijven zijn die mensen met certificaten en diploma's meer geld bieden om voor hun te komen werken.
Leid jij mensen goed op, investeer je in mensen wil je niet dat jij betaald voor de opleiding van het personeel van de concurrent. Daar kan je van alles van vinden, maar dit is hoe het gaat.
Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar je meerdere opleidingen per jaar moest volgen, alleen kreeg je dan een interne cursus, en een intern certificaat waar je op de markt niets aan had. Zo kan dat natuurlijk ook.
Die wet is alleen onlangs veranderd een bedrijf mag dus niet meer voor alles een terugbetaal overeenkomst sluiten.
pi_214855565
Mogguh!

*O* @ loungeset

Klinkt als een fijne tuin @Tuindier O+

Ik deel de mening van Annex, ik zou er niet voor kiezen om de werkruimte in een souterrain te maken als ik ook lichtere kamers met meer daglicht ter beschikking had. Ik werk soms dagen in ruimtes met weinig tot geen zicht naar buiten, en dan is het altijd een opluchting nadien weer even ‘zuurstof’ te happen en te ervaren wat voor weer het nu eigenlijk is.

Verbouwing is hier afgelopen week gestaag door gegaan. Het is wel een enorme luxe om het uit te kunnen besteden, maar ook wat onwennig :D
(Niet dat we dit zelf hadden gekund, het is geen prefab en er zijn ook muren naar buiten verplaatst. )

En zojuist nieuws van de opvang gekregen, dat Vinny en zijn nieuwe partner Jura het goed doen en naar huis mogen *O* O+
  zondag 1 september 2024 @ 09:41:14 #49
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214855569
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Die wet is alleen onlangs veranderd een bedrijf mag dus niet meer voor alles een terugbetaal overeenkomst sluiten.
Dank je voor deze aanvulling
  zondag 1 september 2024 @ 09:48:44 #50
63722 z80
I fink you freaky
pi_214855609
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zal er ook vanaf hangen wanneer hij voor de herhaling is gegaan. Is het een maand geleden dan snap ik de vraag voor terug betalen. Is het meer dan een half jaar geleden dan niet. Dan heb je als bedrijf er al alle voordelen van gehad. Zeker omdat het een verplicht rondje kassa is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214855611
Goedemorgen :O
Vrijdag van 14u tm 2u weggeweest. Gisteren van 11u tm 1u en dan nu tijd voor de laatste festivaldag.
Mijn voeten zijn er wel klaar mee :')
  zondag 1 september 2024 @ 09:53:24 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_214855630
Vannacht eens met een "smartwatch" geslapen. Gewoon nieuwsgierig naar de waardes die dat ding registreert.
Ik blijk goed te slapen volgens dat ding. Minimale hartslag 40. En geen apneu.
Mooi hoeven we dat ding ook niet meer om.
pi_214856422
Wasje1 hangt.
Truus 2.0 heeft vannacht de woonkamer gedaan en poes was zo attent daar haar ontbijt uit te te kotsen na Truus maar voordat ik ging dweilen. Het werd tussendoor ook nog bijna geheel gerecycled ^O^ :')
Nu draait wasje2 en het enige wat vandaag nog op de planning staat is dat wasje ophangen en mezelf uitgebreid in bad gooien O+
pi_214856496
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:53 schreef z80 het volgende:
Vannacht eens met een "smartwatch" geslapen. Gewoon nieuwsgierig naar de waardes die dat ding registreert.
Ik blijk goed te slapen volgens dat ding. Minimale hartslag 40. En geen apneu.
Mooi hoeven we dat ding ook niet meer om.
Mooi zo.

Ik heb mijn fibriceck app opgezegd en van mijn tel gegooid.
Gaat nu best goed met 't hart. Niet meer overslagen en verschijnselen dan anders (die ik al jaren heb) en nu ik weet dat het hart het goed doet na onderzoek wil ik er niet meer elke dag mee bezig zijn.
pi_214856512
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 00:37 schreef AnneX het volgende:

@:Blues Waren wij ook niet eens op dat festival? Prijzige hapjes herinner ik mij.

Ja aantal jaar geleden.
We besloten toen we er naar toe gingen dat we niet zouden gaan 'miepen' over de prijzen omdat je dat wel weet met dat soort festivalletjes en in deze tijd.... dus alleen genomen waar echt echt zin in hadden en benieuwd naar waren.

En het werd ook bevestigd ;)
pi_214856554
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zit te denken mijn thuiskantoor van boven naar de souterrain te verplaatsen en op het kantoor de logeerkamer. Souterrain van een vinylvloer te voorzien. Nadeel, kan ik niet naar buiten kijken. Voordeel, rustig en ruim.
Ik werk ook inpandig, zie geen dag- of buitenlicht, je went er aan. Als je maar met pauzes lekker naar buiten kan.
Rustig en Ruim is toch ook fijn?
pi_214856557
Zometeen voor onze trouwdag een verrassingslunch, hopelijk buiten zitten en bootjes kijken op het Spaarne O+
pi_214856560
5 :W
pi_214856678
Mogge vanaf een nog koel balkon. Koffie, koekje en een boek. In de tuin vliegen vogeltjes af en aan dus Elin heeft een soort tv :D
Vanmiddag als balkon niet meer te doen is ga ik wel weer naar binnen, blouse afmaken

Gefeliciteerd @Blues en @golfer

Oef @Sarabi volgende keer een stoeltje mee?
pi_214856686
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:27 schreef Blues het volgende:
Zometeen voor onze trouwdag een verrassingslunch, hopelijk buiten zitten en bootjes kijken op het Spaarne O+
Gefeliciteerd beiden *;
Is de lunch of de plek een verrassing?

Vanmorgen buurvakantiegangers uitgezwaaid. Grappige gewoonte van de achterblijvers.

@Candaasje wat een grote ruimte erbij zeg met een dakkapel!
Ook wel eens prettig, dat een aannemer het werk doet. Er blijft genoeg werk over.
pi_214856694
Hmm er was een grote tak uit de vlinderstruik gebroken (ik verdenk de kat die hier altijd door de tuin sluipt) dus ik heb geprobeerd de rest in model te snoeien. Niet heel geweldig gelukt geloof ik. Het is wel goed warm buiten.

Ondertussen ook de mountainbike WK stream geluisterd.

SPOILER
pi_214856720
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:39 schreef AnneX het volgende:

Gefeliciteerd beiden *;
Is de lunch of de plek een verrassing?

De lunch is een verrassingslunch begreep ik. g heeft het geregeld. En ze hebben volgens mij ook stoeltjes/tafeltjes aan het Spaarne, dus dat is voor mij wel een wens dan.
Morgen is trouwdag (2005) dus dagje eerder gepland :)
pi_214856731
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Tuindier het volgende:
Hmm er was een grote tak uit de vlinderstruik gebroken (ik verdenk de kat die hier altijd door de tuin sluipt) dus ik heb geprobeerd de rest in model te snoeien. Niet heel geweldig gelukt geloof ik. Het is wel goed warm buiten.

Kan je vlinderstruiken stekken? Ik heb hier 2 woeste grote struiken in de tuin..mss ook wel wat voor de postzegel.
pi_214856784
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Kan je vlinderstruiken stekken? Ik heb hier 2 woeste grote struiken in de tuin..mss ook wel wat voor de postzegel.
Ja, super makkelijk. Je zou zelfs een afgeknipte tak in de voorpostzegel in de grond kunnen steken. Zorgen dat het niet uitdroogt en dan heb je best kans dat ie aanslaat. Eerst in een emmer aarde ofzo kan natuurlijk ook.
pi_214856838
Zo dadelijk maar eens aan het kimchi maken beginnen. Eigenlijk heel simpel maar ik moet me er altijd even toe zetten. En ik heb veel zin in kimchi.
pi_214856892
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:47 schreef Tuindier het volgende:

Ja, super makkelijk. Je zou zelfs een afgeknipte tak in de voorpostzegel in de grond kunnen steken. Zorgen dat het niet uitdroogt en dan heb je best kans dat ie aanslaat. Eerst in een emmer aarde ofzo kan natuurlijk ook.
^O^
pi_214856929
Gefeliciteerd alvast @Blues en g! Veel plezier!
Ik leef weer een beetje. Vrijdag lange dag met werk en teamuitje, vrijdag op zaterdag ruk nacht door die autobrand (sliep 00.30, 3.40 weer wakker, daarna alleen 7-8 nog uurtje geslapen). En eind vd middag kwam nichtje weer hier om te logeren. Vannacht best redelijk geslapen, wel paar keer wakker van huiltje van nichtje die zelf gewoon doorsliep en dan moest ik weer in slaap zien te komen }:| . Maar in elk geval al stuk betere nacht dan vrijdag. Nichtje werd vanochtend alweer opgehaald, daarna ben ik in bed gedoken en daar lig ik nu al anderhalf uur een beetje te chillen. Zometeen nog even naar de hockey en daarna boodschappen doen. Nog echt nul ideeën voor eten, dus eens kijken of ik wat makkelijks, lekkers en gezonds kan bedenken.
  zondag 1 september 2024 @ 12:00:28 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214856931
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Volgens mij kan je vrijwel alle planten stekken, wel stekpoeder (plantenhormonen) gebruiken
pi_214857010
Ons krokettenfeest was een groot succes gisteren. We hebben 12 smaken geprobeerd.

Score uit maximaal 5
Tempehtation (tempeh in curry, vegan) 5
Lady blue (blauwe geitenkaas) 5
Portugese kip 5
Lentekriebels (groene asperge en aspergekaas) 4,5
Daging 4,5
Blue crab 4,5
Geit olijf paprika 4
Caprese 3,5
Mac and cheese 3
Parm truffel 3
Apfelstrudel 2
Bami 1

@derLudolf
Spoilers!
pi_214857071
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ons krokettenfeest was een groot succes gisteren. We hebben 12 smaken geprobeerd.

Score uit maximaal 5
Tempehtation (tempeh in curry, vegan) 5
Lady blue (blauwe geitenkaas) 5
Portugese kip 5
Lentekriebels (groene asperge en aspergekaas) 4,5
Daging 4,5
Blue crab 4,5
Geit olijf paprika 4
Caprese 3,5
Mac and cheese 3
Parm truffel 3
Apfelstrudel 2
Bami 1

@:derludolf
Oh, jaloers

Zo jammer dat de airfryer kroketten niet meer te bestellen zijn. ‘T is me echt te ver weg met OV om naar de winkel te gaan.
pi_214857456
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 11:51 schreef Tuindier het volgende:
Zo dadelijk maar eens aan het kimchi maken beginnen. Eigenlijk heel simpel maar ik moet me er altijd even toe zetten. En ik heb veel zin in kimchi.
Als je nu zin hebt in kimchi dan had je het beter twee weken geleden kunnen maken *)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214857503
Ik was vanmorgen aan het googlen naar inheemse alternatieven voor een vlinderstruik. Niet alleen zijn het exoten, maar als het klimaat het toelaat ook invasieve exoten.

Dat Google tegenwoordig nogal hardnekkig is met het meedenken met je zoekfrase maakt het niet makkelijker; plantas nativas mariposa Asturias resulteert in allemaal nuttige informatie voor Mexico :{
pi_214857557
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2024 12:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Als je nu zin hebt in kimchi dan had je het beter twee weken geleden kunnen maken *)
True. Maarja, twee weken geleden had ik er ook zin in, dus toen heb ik de ingrediënten op het boodschappenlijstje gezet.
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 13:15:46 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214857591

Kijk @Dr_Flash
pi_214857650
Pfff het bleef lang lekker op t balkon, maar opeens daalde er, terwijl er nog geen zon was, een warme deken neer. Dus naar binnen gevlucht waar het een frisse 24 gr is.
pi_214857788
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 13:15 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk @:dr_Flash
Och ben je weer bij zo'n Schrottfest Oldtimertreffen? :D
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 13:42:28 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214857853
Twents Oldtimerfestival ja
pi_214857862
Ik vind 'treffen' zo'n raar woord voor voertuig-meetings. Alsof je er met stenen tegenaan gaat gooien.
pi_214857882
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2024 13:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik vind 'treffen' zo'n raar woord voor voertuig-meetings. Alsof je er met stenen tegenaan gaat gooien.
In mofrika noemen ze dat vaak zo :)
  zondag 1 september 2024 @ 14:07:15 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214858036
quote:
Je treft er toch andere roestbuddies?
pi_214858169
De vlinderstruiken die we hier 4 weken geleden redelijk mishandeld hebben, staan inmiddels weer 2,5-3 meter hoog, dus ze kunnen wat lijen :D

C. Heeft zojuist een wifi versterker geregeld voor de konijnen 8-)

Verder donderde Simon vannacht achter het nachtkastje, (en moest bevrijd worden) dus al die huisgenoten houden ons wel lekker bezig :P

@AnneX ja we krijgen er echt enorm veel ruimte bij.

Dit is de nieuwe dakkapel, ongeveer 5,5m breed (het is groot! Maar er staan meer van onze woningen in de straat met grote dakkapellen, dus we vallen niet uit de toon)
SPOILER
En dit is de achterste kamer, waar nog een deel van het oude dak staat. Maar het schuift dus straks een halve meter naar achteren.
SPOILER
pi_214858258
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je treft er toch andere roestbuddies?
Ja er is in theorie ook niets mis mee, ik kan het alleen niet normaal lezen :')
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 14:59:06 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214858737
quote:
Je treft mensen. In Duitsland zijn dat soort evenementen een stuk meer, dus opzich ook niet vreemd dat een woord wordt geleend. Ja deze keer geen Engels woord, maar daarvan zijn er al genoeg.
  zondag 1 september 2024 @ 15:06:57 #84
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214858894
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 11:40 schreef Tuindier het volgende:

Ondertussen ook de mountainbike WK stream geluisterd.

SPOILER
Gelukkig volgend jaar opnieuw beginnen met de vlinder, zie je er niks meer van.
Hier was 1 tak heel raar en laag gegroeid, dus na de bloei afgeknipt.
pi_214859030
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 14:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je treft mensen. In Duitsland zijn dat soort evenementen een stuk meer, dus opzich ook niet vreemd dat een woord wordt geleend. Ja deze keer geen Engels woord, maar daarvan zijn er al genoeg.
Ik heb hetzelfde met 'rare steak', 'slim fit', of net bij een Duits zoekresultaat toen ik kweeklampen zocht 'rotlicht'. Ik weet wat er staat maar toch :')
pi_214859215
Ze zeggen hier wel eens dat je in Asturias vier seizoenen in een week hebt, maar vandaag zit dat allemaal in een dag gepropt. Vanmorgen bizar veel regen. De hele tijd bewolkt, beetje koud zelfs af en toe. Uur of twee geleden breekt de lucht open en nu varieert het tussen prettig warm en enorm heet :')

Zo'n dertig kilo rottende peren onder de boom vandaan gehaald. Morgen eens kijken of de lokale supermarkt gistvaten heeft, beetje cider maken van wat er in de boom hangt.
pi_214859546
quote:
2s.gif Op zondag 1 september 2024 15:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze zeggen hier wel eens dat je in Asturias vier seizoenen in een week hebt, maar vandaag zit dat allemaal in een dag gepropt. Vanmorgen bizar veel regen. De hele tijd bewolkt, beetje koud zelfs af en toe. Uur of twee geleden breekt de lucht open en nu varieert het tussen prettig warm en enorm heet :')

Zo'n dertig kilo rottende peren onder de boom vandaan gehaald. Morgen eens kijken of de lokale supermarkt gistvaten heeft, beetje cider maken van wat er in de boom hangt.
Vanavond sneeuwballengevecht?
pi_214860647
Ik heb de kwetsen (Hauszwetsche) geplukt; ongeveer 1/3 verwerkt tot 5 potten jam.
pi_214860682
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vanavond sneeuwballengevecht?
Stukje verderop in de picos (+-70 kilometer hemelsbreed) moet dat lukken. Hier niet :+
pi_214861133
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2024 16:38 schreef sigme het volgende:
Ik heb de kwetsen (Hauszwetsche) geplukt; ongeveer 1/3 verwerkt tot 5 potten jam.
[ afbeelding ]
Pruimen?
pi_214861138
Wat hebben wij zalig geluncht aan het Spaarne. Heerlijke mooie gerechten en wijnen en lekker bootjes kijken O+

Daarna ff boodschappen en een powernap :D
g staat nu mosterdsoep te maken voor straks.
pi_214861328
Fijn Blues!
Hoe gaat het nu met g? Is er nog gedoe met de pleisters enz of is dat nu wel stabiel in orde? En met de energie enzo?
En hoe is het met jou, nu het in iets rustiger vaarwater is (/lijkt?) qua zorgen en behandelingen etc? Komt het besef van wat er allemaal gebeurd is nu pas echt binnen, of was dat er al wel?
pi_214861386
Overigens ook benieuwd @Vanyel hoe het met jou gaat? Zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en de pijn minder? En mentaal? Alleen als je antwoord wil geven natuurlijk, hoeft uiteraard niet. Dat laatste geldt overigens ook voor @Blues natuurlijk :)
pi_214861886
quote:
We treffen ons. Dat hoeft niet eens met voertuigen, we kunnen ook een FOKtreffen organiseren.
Dan treffen we ons in Spanje *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214861937
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn Blues!
Hoe gaat het nu met g? Is er nog gedoe met de pleisters enz of is dat nu wel stabiel in orde? En met de energie enzo?
En hoe is het met jou, nu het in iets rustiger vaarwater is (/lijkt?) qua zorgen en behandelingen etc? Komt het besef van wat er allemaal gebeurd is nu pas echt binnen, of was dat er al wel?
Lief dat het het vraagt :*
Tis een heel verhaal omdat ik me er niet altijd snel vanaf wil maken :D dus maar in spoiler gedaan :)

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-09-2024 18:20:27 ]
pi_214861953
:* voor @Blues & g.
Het is ook niet niks.
  zondag 1 september 2024 @ 18:22:14 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_214862037
Rondje rommelmarkt met de fiets werd een iets groter rondje. De rommelmarkt was nog al klein, en buiten nog lekker.
Rondje ging van Kleve, Ven-Zelderheide, Ottersum, Siebengewald (even bij Haldie antihistamine gehaald en bij de 2 broertjes gekeken, doen we ook niet meer), Goch en terug naar Kleve.
Volgende keer toch een bak water meenemen, ook als een klein rondje in de planning staat.
pi_214862040
De like was alvast voor het uitgebreide antwoord. Ik haal net mn pizza uit de oven, maar kom er zo uitgebreider op terug :*
pi_214862072
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 17:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens ook benieuwd @:Vanyel hoe het met jou gaat? Zijn de blauwe plekken wat weggetrokken en de pijn minder? En mentaal? Alleen als je antwoord wil geven natuurlijk, hoeft uiteraard niet. Dat laatste geldt overigens ook voor @:Blues natuurlijk :)
Mag @DancingPhoebe die vraag over mij beantwoorden zoals Blues dat deed? O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214862079
:* voor jullie Blues en g!
pi_214862164
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 18:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
We treffen ons. Dat hoeft niet eens met voertuigen, we kunnen ook een FOKtreffen organiseren.
Dan treffen we ons in Spanje *)
Dan hebben we het getroffen :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')