abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214851771
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 16:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat een Patriot per abuis een F16 neerschiet is beschadigend voor het imago?

Hoe dan?

Zelfs de Amerikanen zelf krijgen het voor elkaar, hoor je weinig over _O-
En dan heb je nog diverse lijnvluchten die uit de lucht zijn gehaald door diverse landen.

Blijkbaar is het niet zo makkelijk, onder druk beslissen welke stipjes wel en welke niet beschoten moeten worden.
pi_214851819
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ie-levering-borrell/

Blijkbaar nog steeds geen miljoen granaten :Z

Enige voordeel is dat er dus nog een hoop aankomen.
pi_214851884
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:40 schreef BEFEM het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ie-levering-borrell/

Blijkbaar nog steeds geen miljoen granaten :Z

Enige voordeel is dat er dus nog een hoop aankomen.
Grootste voordeel is de productie die verdrievoudigd is.

Volgens mij nu alleen nog de productie van praktisch al het andere keer drie.
pi_214851897
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Grootste voordeel is de productie die verdrievoudigd is.

Volgens mij nu alleen nog de productie van praktisch al het andere keer drie.
En sowieso nog x3 van je granaten. Dit is niet voldoende. Stel je voor dat we zelf moeten gaan vechten :') !
pi_214851936
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:53 schreef BEFEM het volgende:

[..]
En sowieso nog x3 van je granaten. Dit is niet voldoende. Stel je voor dat we zelf moeten gaan vechten :') !
Tja, waarschijnlijk komt die opschaling bij vijanden rammelend aan de grenshekken.
pi_214851940
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 03:09 schreef 3rr0r het volgende:
Als het een Patriot was die de F-16 neerhaalde, is het dan nog wel logisch dat iemand bij de luchtmacht wordt ontslagen? Die dingen vallen toch onder de landmacht?
Hoeft niet, dat is per land verschillend. In Duitsland bv. vallen ze onder de luchtmacht, net als voorheen in Nederland. Hier vallen ze sinds 2011 onder bevel van de landmacht maar waren altijd van de luchtmacht (GGW's).

quote:
Of moet de F-16 zich dan in gebied hebben begeven wat niet afgesproken was waardoor de vergissing kon ontstaan... Hoe kon zoiets uberhaupt, dat een Patriot niet ziet dat een vliegtuig een van je eigen is? Vraag ik even als leek zonder technische kennis ervan. Als het nou iemand is met een wapen op z'n schouder, maar zo'n high tech ding als een Patriot installatie?
Er bestaan meerdere maatregelen (oa. IFF en ASC) om dit soort dingen te voorkomen maar je voorkomt het niet altijd. In alle hectiek kan er gewoon een fout gemaakt worden met verstrekkende gevolgen, je probeert die kans te minimaliseren maar het kan altijd gebeuren.
pi_214851995
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik denk dat geen land het voor elkaar krijgt grootschalig oorlog te voeren zonder friendly fire.
Hoeft niet eens een grootschalige oorlog te zijn he? De lijst van bv. Afghanistan is al heel lang en ook Nederland staat daartussen met een tweetal doden en een zwaar gewonde door eigen vuur:

Omgekomen militairen getroffen door eigen vuur.
pi_214852007
Er gaan geruchten dat Lavrov dood is.

twitter

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2024 18:10:25 ]
pi_214852017
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoeft niet eens een grootschalige oorlog te zijn he? De lijst van bv. Afghanistan is al heel lang en ook Nederland staat daartussen met een tweetal doden en een zwaar gewonde door eigen vuur:

Omgekomen militairen getroffen door eigen vuur.
Je hebt gelijk. Blijft natuurlijk ook gevaarlijk spul wat met een druk op de knop weg is.
pi_214852021
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:08 schreef Ulx het volgende:
Kunnen alvast het rad van fortuin uit het stof halen:

- uit raam gevallen
- gif van een gifkikker in een wond gesmeerd
- thee gedronken
pi_214852054
Wow.... Ik zie het niet direct gebeuren, maar het feit alleen al dat ze ermee bezig zijn...

twitter
pi_214852070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 23:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus als Ruzzia Oost Oekraine mag houden dan stoppen ze de oorlog??
Tuurlijk niet maar ze hebben beloofd te stoppen met het betalen van Elan Peskov.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214852086
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:17 schreef Ulx het volgende:
Wow.... Ik zie het niet direct gebeuren, maar het feit alleen al dat ze ermee bezig zijn...
Dan weet je dus direct hoe de vlag er vwb de Russische dreiging richting het westen bij hangt.

Het is niet voor niks dat de NATO alle zeilen aan het bijzetten is.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:31:40 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214852152
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:08 schreef Ulx het volgende:

[ x ]

Alweer?!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214852195
https://x.com/FPVDronesUa

Random reminder als iemand denk ik wil graag oekraine helpen en ik wil een betrouwbare plek om te doneren, dan is dit een heel goeie optie.

Groep van jonge gasten die zelf drones maken (nu voor 43e brigade) en binnenkort zelf het leger in gaan.

twitter

Ze houden nu een kleinere fundraiser voor een goede drone voor de 43e vandaar dat ik hem even plug :)
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:48:15 #92
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214852271
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:38 schreef skysherrif het volgende:
https://x.com/FPVDronesUa

Random reminder als iemand denk ik wil graag oekraine helpen en ik wil een betrouwbare plek om te doneren, dan is dit een heel goeie optie.

Groep van jonge gasten die zelf drones maken (nu voor 43e brigade) en binnenkort zelf het leger in gaan.

[ x ]

[ afbeelding ]

Ze houden nu een kleinere fundraiser voor een goede drone voor de 43e vandaar dat ik hem even plug :)
Dank!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_214852315
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Waarom zou het een slecht imago geven? Hebben wij in Nederland nu ook een heel slecht imago omdat er 2 Nederlanders zijn omgekomen door eigen vuur in Afghanistan in 2008?

Wat andere al zeggen friendly fire valt in de chaos van een oorlog niet te voorkomen. Er zullen wel al meerdere Oekraïners daardoor zijn omgekomen maar ook meerdere Russen. Maar ik snap vanuit je pro-Rusland blik dat je graag dan van Oekraïne wilt zien.
Je kan wel redeneren dat ze bang kunnen zijn, dat ze bepaald wapentuig minder snel krijgen in de toekomst omdat het Westen eerst wil dat ze beter getraind worden omdat ze anders kostbaar geleverd materieel onnodig verliezen. Maar dat zou bij een Patriot pas zo zijn als ze de ene na de andere fout maken lijkt me, niet eentje.
pi_214852671
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Je kan wel redeneren dat ze bang kunnen zijn, dat ze bepaald wapentuig minder snel krijgen in de toekomst omdat het Westen eerst wil dat ze beter getraind worden omdat ze anders kostbaar geleverd materieel onnodig verliezen. Maar dat zou bij een Patriot pas zo zijn als ze de ene na de andere fout maken lijkt me, niet eentje.
Ik denk dat ze eerder hulp vragen bij de leveranciers om uit te zoeken waar het mis is gegaan. En dat ze geen uitspraken doen over het lopende onderzoek is ook niet heel erg bijzonder in de eerste week.
pi_214852743
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 19:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat ze eerder hulp vragen bij de leveranciers om uit te zoeken waar het mis is gegaan. En dat ze geen uitspraken doen over het lopende onderzoek is ook niet heel erg bijzonder in de eerste week.
Dat is niet raar nee. Maar dat direct die meneer van de luchtmacht wordt ontslagen valt dan wel op.
pi_214852863
quote:

[..]
Dat denk ik niet. Als je de lijst van het westen ziet die @AchJa postte zie je dat het overal gebeurt. Het blijft mensen werk en mensen kunnen nou eenmaal fouten maken. Dat ze het niet aan de grote klok willen hangen heeft alleen maar mee te maken dat het natuurlijk koren op de molen is voor de Russische propaganda machine. Volgens mij heeft Rusland ook al verschillende eigen vliegtuigen naar beneden gehaald en dan zie je dat het de andere kant op werkt van wat dom enzovoort.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:09:45 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214852898
quote:

[..]
Ja als je het zo bekijkt is het idd slimmer om te claimen dat je bekendste gevechtsvlieger je nieuwste wunderwaffen in het bos probeerde te landen ofzo ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214853009
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 19:46 schreef Ulx het volgende:
En dat ze geen uitspraken doen over het lopende onderzoek is ook niet heel erg bijzonder in de eerste week.
Ze doen nooit ergens uitspraak over als het ze niet uitkomt. Of ze maken er wat moois van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:23:52 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214853016
Wat apart
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214853093
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat als je je F-16 inzet om drones en raketten te helpen neerhalen. Of dat hij gewoon het Oekrainse luchtruim doorkruist als het ware naar waar nodig. Of dat hij dan alleen in een bepaald gebied mag vliegen zodat men op de grond minder snel per ongeluk hem kan aanzien voor iets van de vijand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')