abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214850699
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Geen idee hoe je dat live in Nederland kan zien.
Dit soort interviews, speeches en debatten sla ik over. Veel praten en statements.
Als iemand iets opmerkelijks zegt dan zie ik wel een clip bij CNN of elders
Debat Harris-Trump ? Die vrouwenaanrander/verkrachter leutert te veel. Is zo vermoeiend om te kijken.
Hier online: het een en ander wegklikken aan reclame. Werkt verder goed:
https://www.livenewsmag.c(...)eam/#google_vignette

Of:
https://www.c-span.org/schedule/

En ongetwijfeld de netwerken inclusief panels o|O als cnn, hier te zien op ziggo.
pi_214851431
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:51 schreef Arcee het volgende:

[..]
En waarom ook dit niet uitmaakt: Het MAGA-volk aanbidt hem juist om zijn onverschrokken houding. Hij maalt nergens om en duwt iedereen aan de kant. Zoals, in hun ogen, een echte leider doet.
Dit soort volk:

twitter

Het soort mensen dat denkt dat Trump leiderskwaliteiten heeft omdat hij zijn vuist in de lucht steekt nadat hij beschoten is :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 31-08-2024 17:13:50 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214851840
quote:
84s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dit soort volk:

[ x ]
Het soort mensen dat denkt dat Trump leiderskwaliteiten heeft omdat hij zijn vuist in de lucht steekt nadat hij beschoten is :')
Die vraag is niet helemaal eerlijk. 4 jaar trump als dictator (een dictator die zich aan de termijn houdt is geen dictator) vs joe biden. Als iemand mij die vraag zou stellen met hillary zou ik zeggen ook trump.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:53:56 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214851903
Een dictator is natuurlijk best prima, zo lang die dingen in jouw voordeel doet en ten koste van anderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214851920
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Die vraag is niet helemaal eerlijk. 4 jaar trump als dictator (een dictator die zich aan de termijn houdt is geen dictator) vs joe biden. Als iemand mij die vraag zou stellen met hillary zou ik zeggen ook trump.
Serieus?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214851942
quote:
83s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Serieus?
In 2016..... Maar nu zou ik thuis blijven (als Hillary het was), punt is dat er een veiligheids clausule in de vraagstelling is verwerkt. dus beperkt je idool maar een beetje slecht of iemand die helemaal niet wil.
pi_214851958
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In 2016..... Maar nu zou ik thuis blijven (als Hillary het was), punt is dat er een veiligheids clausule in de vraagstelling is verwerkt. dus beperkt je idool maar een beetje slecht of iemand die helemaal niet wil.
Tja zo'n houding heeft er dus voor gezorgd dat Trump er 4 jaar lang een puinhoop van kon maken.
pi_214851989
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tja zo'n houding heeft er dus voor gezorgd dat Trump er 4 jaar lang een puinhoop van kon maken.
volgens mij mis je mijn punt een beetje?
pi_214852882
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Een vraag is een vraag en er was ruimte om niet simpel ja of nee te zeggen. Die dwang was er niet.
Nu heb ik de opinievorming in 2016 in Amerika niet goed gevolgd, maar ik meen dat veel trumpstemmers haar afwezen omdat Hillary Clinton zou zijn, elite, arrogant en niet eerlijk.
En toen stemden ze voor een nog meer elitaire arrogante leugenaar
pi_214853760
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 17:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik wist niet dat jij zo extreem tegen standaard democratisch beleid was? Relatief progressief zelfs, want Hillary was linkser dan Obama, Harris of Biden. Dat je iemand als Trump en republikeins afbraakbeleid prefereert boven Hillary.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_214853789
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
volgens mij mis je mijn punt een beetje?
Ah ja stond ook op het punt de deur uit te gaan en heb het verkeerd begrepen zie ik nu.

Enniwee het punt is natuurlijk dat die vraag nooit andersom gesteld gaat worden, dat het niet in die mensen opkomt om te zeggen dat dictaturen altijd fout zijn en zich er ook blijkbaar niet van bewust zijn waar de VS nou eigenlijk die Revolutie voor gevoerd heeft. Geen historisch besef dus.
pi_214853849
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik wist niet dat jij zo extreem tegen standaard democratisch beleid was? Relatief progressief zelfs, want Hillary was linkser dan Obama, Harris of Biden. Dat je iemand als Trump en republikeins afbraakbeleid prefereert boven Hillary.
Boven Hillary als dictator bedoelt hij volgens mij anders heb ik nog steeds zijn punt niet begrepen.
pi_214853950
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ah ja stond ook op het punt de deur uit te gaan en heb het verkeerd begrepen zie ik nu.

Enniwee het punt is natuurlijk dat die vraag nooit andersom gesteld gaat worden, dat het niet in die mensen opkomt om te zeggen dat dictaturen altijd fout zijn en zich er ook blijkbaar niet van bewust zijn waar de VS nou eigenlijk die Revolutie voor gevoerd heeft. Geen historisch besef dus.
Klopt als je op een democraten rally zou vragen; Harris 4 jaar maar als dictator of trump? Kans is ook dat veel mensen zeggen dan maar 4 jaar Harris als dictator. De vraag zit een veiligheidsuitgang in, door de dictatuur 4 jaar te laten duren.
pi_214854014
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Democratisch beleid bedoel je denk ik beleid van de democraten? Maar vond Hillary echt verschrikkelijk. puur wat ze zei en uistraalde. kwam al toen ik haar bil zijn handje zag vasthouden met de Monica affaire.... En heb wel eens vaker gezegd hoor, als ik inwoner van de VS zou zijn ik best (ligt aan de staat) ik best reps zou kunnen stemmen, zeker lokaal en op staatsniveau. maar federaal zou ik nu nooit voor trump stemmen. Het is niet zo heel zwart wit natuurlijk. Plus woon nu ook op de biblebelt en zie mezelf ook niet gauw op een andere plek wonen.
pi_214854028
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt als je op een democraten rally zou vragen; Harris 4 jaar maar als dictator of trump? Kans is ook dat veel mensen zeggen dan maar 4 jaar Harris als dictator. De vraag zit een veiligheidsuitgang in, door de dictatuur 4 jaar te laten duren.
Dat is idd verleidelijk maar ik mag toch hopen dat bij de Democraten dan wel het lichtje opgaat dat het andersom ook niet gewenst is.
pi_214854173
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat is idd verleidelijk maar ik mag toch hopen dat bij de Democraten dan wel het lichtje opgaat dat het andersom ook niet gewenst is.
Nu ligt het een beetje aan welke democraat en die zullen meer in het midden staan. dan hardcore trump supporters wie op straat staan te demonstreren. want hardcore trump supporters is niet het zelfde als een gemiddelde republikein.

Beetje als; Een wakkerdier, dierenactivst en partij van de dieren lid de vraag krijgt of "Voorzitter PvvD 4 jaar dictator of BBB?" ... wat denk je dat die gaan zeggen.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:37:12 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214854217
Waarom zou er zoiets bestaan als een tijdelijke dictator? (Tijdelijk als in eentje die aftreedt, doodgaan doen ze uiteraard allemaal een keer)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214854320
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom zou er zoiets bestaan als een tijdelijke dictator? (Tijdelijk als in eentje die aftreedt, doodgaan doen ze uiteraard allemaal een keer)
Ja dat is natuurlijk typisch Trump. Als hij niet permanent dictator mag zijn dan maar tijdelijk :')
pi_214854471

Iedereen in dit topic weet wel wat gerrymandering is, maar in deze video wordt ook uitgelegd waarom het niet zo makkelijk op te lossen is.
pi_214854483
quote:
Dat is letterlijk het idee geweest van een dictator, dat die tijdelijke bevoegdheden kreeg in tijden van nood.
pi_214854488
quote:
3s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 23:17 schreef chibibo het volgende:

Iedereen in dit topic weet wel wat gerrymandering is, maar in deze video wordt ook uitgelegd waarom het niet zo makkelijk op te lossen is.
Op zich is het wel makkelijk op te lossen, maar dat vergt een stelselwijziging waarbij ze af stappen van first past the post en dus het de facto tweepartijen stelsel.
pi_214854544
quote:
Dit bestond ten tijde van de Romeinse Republiek. Niet dat Trump zich daar bewust van is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214854643
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 23:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Op zich is het wel makkelijk op te lossen, maar dat vergt een stelselwijziging waarbij ze af stappen van first past the post en dus het de facto tweepartijen stelsel.
Ik las laatst dat niet alle staten een first past the post systeem hebben. alaska en Maine, dacht ik.
pi_214854672
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 23:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit bestond ten tijde van de Romeinse Republiek. Niet dat Trump zich daar bewust van is.
Het begrip 'dictator' is idd gebruikt voor iemand die tijdelijk de maximale bevoegdheden kreeg om af te rekenen met iets dat als een concrete bedreiging voor het rijk kon gelden. Er wordt nog steeds over geredekaveld wie de eerste was, maar feit is dat dictators werden aangesteld als Rome oorlog tegen een van de Italiaanse volken ging voeren.

De eerste dictator die regeerde zoals Trump zou willen, dat was Cornelius Sulla. Die liet stevige hervormingen doorvoeren en o.a. zichzelf immuun verklaren voor acties in het verleden, heden en toekomst
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')