abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214815016
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:39 schreef AnneX het volgende:
Degene die daar ligt begraven is n.b. omgekomen terugtrekken uit Afghanistan.

Je weet toch, dat vond de ex-president een leuk cadeautje in zijn nadagen aan de volgende administratie.
Terwijl een coup werd beraamd.

Geweldige intelligente man. Daar kun je op bouwen als wereldleider.
Standvastig en zo.
ja, maar dat is bidens schuld. Die heeft afgahanistan weg gegegeven. Het feit dat rusland extra geld betaalde aan taliban strijders om amerikaanse soldaten te vermoorden,..... ach dat is iedereen maar weer vergeten.

Echt te bizar die man.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:54:03 #92
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214815062
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ja, maar dat is bidens schuld. Die heeft afgahanistan weg gegegeven. Het feit dat rusland extra geld betaalde aan taliban strijders om amerikaanse soldaten te vermoorden,..... ach dat is iedereen maar weer vergeten.

Echt te bizar die man.
Biden dankt Trump op zijn blote knieeën voor het dilemma dat Trump voor hem had gecreeerd in Afghanistan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214815140
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
Wtf is dit voor shit:
[ afbeelding ]
Dit moet je dan even combineren met deze shit:
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:26 schreef Viesdik het volgende:
Deze vrouw heeft de meest eerlijke en betrouwbare uitstraling ooit. Ik vind haar echt geweldig. Volg haar ook al een tijdje. Tulsi Gabbard.
Zij endorsed Trump nu ook. Wat een geweldig nieuws.

[ x ]
twitter

Je hoeft alleen maar van seconde 40 tot 50 te luisteren, en dan naar deze foto te kijken, om te weten wat een enorme hypocrieten daar staan!
pi_214815277
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:02 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dit moet je dan even combineren met deze shit:
[..]
[ x ]
Je hoeft alleen maar van seconde 40 tot 50 te luisteren, en dan naar deze foto te kijken, om te weten wat een enorme hypocrieten daar staan!
Iemand die begint met de zin; deze vrouw heeft de meest eerlijke en betrouwbare uistraling ooit, wel.... dan begin je direct te denken aan een charlatan.
pi_214815422
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 08:51 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk wist ik wel - en velen met mij - dat het anders is. Tabbard vs. Harris
En vaak zeggen anderen dat veel duidelijker dan ik.
Vandaar in de herhaling. En mogelijk genegeerd door die en gene.
[ x ]
Gek genoeg was Kamala al uit de race voor Tulsi Gabbard. Vervolgens heeft Biden haar carrière gered omdat hij perse een gekleurde vrouw als VP wilde hebben in het nieuwe equity kabinet van Biden.
Kamala Harris is de meest bekende DEI werknemer van de VS en ze is nu op koers om zonder enige stemming te hebben overleefd evenals een interview president te worden van de VS.
Kortom zonder het principe van DEI was ze nu totaal irrelevant geweest.
pi_214815453
Ook wel leuk om te zien hoe pro Afghanistan oorlog de progressieven in dit topic zijn omdat Biden heeft gefaald met de terugtrekking waar voor miljarden aan materiaal is achter gelaten en talloze Amerikanen zijn achter gelaten en om het leven zijn gekomen.
De datum stond inderdaad vast maar de uitvoering komt toch echt op het conto van Biden en die heeft gefaald.
Ik kan hier overigens wel op uit opmaken dat de users hier liever hadden gezien dat de VS nog langer in Afghanistan hadden gezeten?
pi_214815458
twitter

Ik ben benieuwd wat Walz en Harris hier over te zeggen hebben. Ze zijn nu immers all in op fweedom of geld dat alleen voor abortus?
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:38:45 #98
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214815464
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
Ook wel leuk om te zien hoe pro Afghanistan oorlog de progressieven in dit topic zijn omdat Biden heeft gefaald met de terugtrekking waar voor miljarden aan materiaal is achter gelaten en talloze Amerikanen zijn achter gelaten en om het leven zijn gekomen.
De datum stond inderdaad vast maar de uitvoering komt toch echt op het conto van Biden en die heeft gefaald.
Ik kan hier overigens wel op uit opmaken dat de users hier liever hadden gezien dat de VS nog langer in Afghanistan hadden gezeten?
Goeden trolpoging 2/10. Ook gestopt met lezen trouwens.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:39:45 #99
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214815470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik ben benieuwd wat Walz en Harris hier over te zeggen hebben. Ze zijn nu immers all in op fweedom of geld dat alleen voor abortus?
hUnTeR bIdEn
pi_214815493
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Gek genoeg was Kamala al uit de race voor Tulsi Gabbard. Vervolgens heeft Biden haar carrière gered omdat hij perse een gekleurde vrouw als VP wilde hebben in het nieuwe equity kabinet van Biden.
Kamala Harris is de meest bekende DEI werknemer van de VS en ze is nu op koers om zonder enige stemming te hebben overleefd evenals een interview president te worden van de VS.
Kortom zonder het principe van DEI was ze nu totaal irrelevant geweest.
Ach zonder corruptie, poetin vereering en landverraad had trump ook niet gestaan waar hij nu staat
pi_214815512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:36 schreef Chivaz het volgende:
Kun je gewoon even weer stoppen met op de man spelen en users hier geen zelf verzonnen motivaties in de schoenen schuiven?
pi_214815594
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kun je gewoon even weer stoppen met op de man spelen en users hier geen zelf verzonnen motivaties in de schoenen schuiven?
Op welke man speel ik hier? Bovendien zie ik dat de terugtrekking word bekritiseert dus dan is het aannemelijk dat men liever had gezien dat de VS langer in Afghanistan zou zitten.
pi_214815629
Het is inderdaad niet op de man, maar de hinderlijke discussietechniek om niet nader genoemde mededeelnemers aan een topic iets in de schoenen te schuiven in de hoop dat er mensen happen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214815646
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Op welke man speel ik hier? Bovendien zie ik dat de terugtrekking word bekritiseert dus dan is het aannemelijk dat men liever had gezien dat de VS langer in Afghanistan zou zitten.
Je weet donders goed wat ik bedoel.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:14:15 #105
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214815693
quote:

[..]
Niemand gelooft dit.
pi_214815740
quote:

[..]
Maar ik begrijp uit jouw bijdragen dat jij het een uitstekend idee vond van Trump om een deal te sluiten met de Taliban voor de vrijlating van 5000 extremistische strijders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214815746
Politico had nog wel een aardig stuk over hoe Harris de Latino vote probeert terug te winnen:
https://www.politico.com/(...)tino-voters-00173976

Biden had daar enorm veel terrein verloren en het is in swing states als Arizona en Nevada een heel significante kiezersgroep.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214815797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar ik begrijp uit jouw bijdragen dat jij het een uitstekend idee vond van Trump om een deal te sluiten met de Taliban voor de vrijlating van 5000 extremistische strijders.
Pas op Koos, je schuift nu een standpunt in mijn schoenen en deze discussietechniek word als zeer storend ervaren en is daarom onwenselijk.
pi_214815823
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ja zeg, natuurlijk worden die ingrijpende besluiten genomen in de laatste weken van een administratie periode en de opvolger in de schoenen geschoven.
Ondertussen ook sabotage en tegenwerking bij de overdracht van de administratie Terwijl een coup wordt voorbereid.

Fijne mensen met verantwoordelijkheidsgevoel. Toch!?
pi_214815855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Pas op Koos, je schuift nu een standpunt in mijn schoenen en deze discussietechniek word als zeer storend ervaren en is daarom onwenselijk.
Is dat niet zo dan? Dat is nou precies wat ik met mijn vorige post aan je probeerde duidelijk te maken.

Ik stel je ook veel liever een vraag: wat vind jij van de deal die Trump sloot met de Taliban, waardoor 5000 strijders vrij werden gelaten terwijl westerse troepen zich nog niet hadden teruggetrokken?
pi_214815942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is dat niet zo dan? Dat is nou precies wat ik met mijn vorige post aan je probeerde duidelijk te maken.

Ik stel je ook veel liever een vraag: wat vind jij van de deal die Trump sloot met de Taliban, waardoor 5000 strijders vrij werden gelaten terwijl westerse troepen zich nog niet hadden teruggetrokken?
Nu is de grote vraag gaan we daar een eerlijk normaal antwoord op krijgen of worden zulke lastige vragen zoals gebruikelijk bij sommige conservatieven dan weer niet beantwoord en begint er weer een volgende te reutelen met de nieuwe uit hun bubbel voorgeschotelde talking points. :D
pi_214815998
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:20 schreef Monolith het volgende:
Politico had nog wel een aardig stuk over hoe Harris de Latino vote probeert terug te winnen:
https://www.politico.com/(...)tino-voters-00173976

Biden had daar enorm veel terrein verloren en het is in swing states als Arizona en Nevada een heel significante kiezersgroep.
Er worden eigenlijk weinig concrete plannen uitgelegd hoe men deze kiezers nu wil gaan terugwinnen. Het enig wat ter sprake komt is leeftijd en abortus. Het is vooral een verhaal van campagnevoerders en anonieme bronnen die stellen een verandering te zien. Harris wordt zelfs vergelijken met Obama, wat opmerkelijk is. Maar hoe men verder concreet de Latino kiezer wil gaan overtuigen blijft onbesproken in het stuk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214816029
twitter

}> _O-
pi_214816045
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar ging het om een gevangenruil, ik vind het fijn voor de gevangenen die thuis zijn gekomen dankzij die ruil.
Je vraagt mij eigenlijk, moet je mensen in de handen laten van de taliban als je van plan bent om terug te trekken? Kun je dat moreel verantwoorden naar jezelf en de families van die gevangenen?
pi_214816051
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er worden eigenlijk weinig concrete plannen uitgelegd hoe men deze kiezers nu wil gaan terugwinnen. Het enig wat ter sprake komt is leeftijd en abortus. Het is vooral een verhaal van campagnevoerders en anonieme bronnen die stellen een verandering te zien. Harris wordt zelfs vergelijken met Obama, wat opmerkelijk is. Maar hoe men verder concreet de Latino kiezer wil gaan overtuigen blijft onbesproken in het stuk.
Ach ja, het alternatief is een bejaarde verwarde man die mijmert over 'crowd sizes' en de 'great, late Hannibal Lector'.
pi_214816055
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
je gaat ook niet je grote strategie bloot leggen vlak voor je hem uit gaat voeren dat doe je pas als het gebeurd is en het resultaat bekend is, succes of mislukking
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214816112
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Blijkbaar ging het om een gevangenruil, ik vind het fijn voor de gevangenen die thuis zijn gekomen dankzij die ruil.
Je vraagt mij eigenlijk, moet je mensen in de handen laten van de taliban als je van plan bent om terug te trekken? Kun je dat moreel verantwoorden naar jezelf en de families van die gevangenen?
Een ruil was inderdaad onderdeel van de deal, maar de verhoudingen waren in het voordeel van de Taliban. Bovendien ging het om niet om Amerikanen, maar om Afghanen die werden vastgehouden door de Taliban.

quote:
The United States would release 5,000 Taliban prisoners; the Taliban would release 1,000 of its prisoners.
Verder is de heersende opvatting dat de deal vooral in het voordeel was van de Taliban:

quote:
One gaping problem, say scholars (including some from the Trump administration): The peace agreement came with no enforcement mechanism for the Taliban to keep its word.

The Taliban basically had to sign a pledge saying it wouldn’t harbor terrorists. Nowhere did the Taliban have to — nor did it choose to — denounce al-Qaeda, the terrorist group that launched the 9/11 attacks from Afghanistan, Miller writes.

The biggest tangible commitment from the Taliban looked like this: For seven days before the deal was signed, its leaders significantly reduced their attacks on Afghan forces to show they were capable of controlling the group across the country. But the deal didn’t require that the Taliban stop its attacks against Afghan security forces.

Overall, it was a pretty good deal for the Taliban, critics said. “Trump all but assured the future course of events would reflect the Taliban’s interests far more than the United States,” Miller writes. H.R. McMaster, Trump’s second national security adviser, has recently called it “a surrender agreement with the Taliban.” Another member of Trump’s National Security Council said it was “a very weak agreement.”

As The Fix’s Aaron Blake notes, former Trump officials are suddenly and conspicuously scrambling to distance themselves from that deal.

Bron
En daarna bleek dat de Taliban niet bepaald betrouwbare dealmakers zijn - en ja, Trump zat toen nog in het Witte Huis, maar die deed niks.

quote:
A few months after the agreement was signed, there was plenty of evidence that the Taliban wasn’t as sincere as it appeared about peace. The United Nations said it had evidence that the Taliban and al-Qaeda still had ties. U.S. intelligence warned that al-Qaeda was “integrated” into the Taliban. The Taliban launched dozens of attacks in Afghanistan, ramping up its violence

“The Taliban views the negotiations as a necessary step to ensure the removal of U.S. and other foreign troops under the U.S.-Taliban agreement, but the Taliban likely does not perceive that it has any obligation to make substantive concessions or compromises,” a U.S. inspector general report read.

It was all enough that when Biden came into office, U.S. officials questioned whether the Taliban was breaking its side of the deal.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:05:22 #119
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_214816128
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 00:34 schreef MoreDakka het volgende:
:D Blijft toch bijzonder, sommige posters verven zichzelf constant in de hoek. Beginnen over de primaries van de Republikeinen...
Want? De discussie ging over de stelling dat DeSantis een betere verkiesbaar zou zijn geweest dan Trump. Dan is het feit dat hij in zijn eigen primaries verloren had relevant. Wat de democraten zoal doen totaal niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_214816130
Hieronder een klein stukje uit de show van vanmorgen onze tijd van Rachel Maddow.
Dit gaat over Georgia @Vis1980
Nog een aantal andere (battle ground) states werden aan de kaak gesteld en dan meer specifiek het onwettelijk gerommel van Republikeinen.
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')