Dat dom & naïef + een gevaarlijke ideologie een beproefd en bewezen recept voor drama is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:30 schreef TornadoDK het volgende:
Dom en naïef wat meer valt erover te zeggem
Nee, over radicalisering moeten we niks willen weten of leren met z'n allen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Waarom krijgt zo iemand een platform ?
Ik vond dat boek anders bijzonded leerzaam.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Ik zou zeggen wordt een rechter.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Laura moeten ze minstens 10 jaar opsluiten voor haar misdaden in plaats van een documentaire over te houden.
Die veegt haar straatje schoon en de NPO faciliteert het.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Nou idd. En de slachtoffers zoals bijv de Yezidis, krijgen niet zo'n podium.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Ahhh jij wilt de vrije journalistiek aan banden laten leggen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die veegt haar straatje schoon en de NPO faciliteert het.
Ronduit walgelijk, hopelijk horen we Wilders hier nog over. De NPO gaat hiermee echt een stap te ver.
Beloond?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou idd. En de slachtoffers zoals bijv de Yezidis, krijgen niet zo'n podium.
Heel vreemd.
Ik hoop dat de kijkcijfers tegenvallen. Zo'n figuur hoort niet beloond te worden met allerlei aandacht.
Ja beloond.quote:
Waarom niet. Ik ben wel geïnteresseerd in wat er in zo iemand rondgaat.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:57 schreef capricia het volgende:
Laten we een gezellige docu maken met de daders van 7 oktober.
Volgend projectje voor publieke omroep.
Denk dat je je feiten even op een rijtje moet zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten. De wereld keek toe terwijl de Islamitische staat bezig was met genocide, verkrachting en het vernielen van historische kerken en tempels. Alles wat niet Islamitisch was moest kapot gemaakt worden.
Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht. Een miljardenoperatie. De Amerikanen en EU vonden het maar wat mooi dat Rusland zich kapot liep op de moslimextremisten in Assad's democratisch Syrië.
En nu zien we de geschiedenisvervalsing. De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat. We moeten het vergeten. De jeugd weet het niet en mag het niet weten. De jeugd moet met Pallywood vlaggetjes zwaaien want Moslims zijn zielig, dat Hamas een van de grootste Islamitische staat supporters was (is) houden we stil.
De Koerden zijn over het algemeen moslims, dus die kunnen nooit wat goed gedaan hebben!quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:16 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Denk dat je je feiten even op een rijtje moet zetten.
Het waren de Russen die voor Assad, Aleppo met de grond gelijk maakten, onder het mom van terug dringen van IS, terwijl dat meer was om de opstand tegen Assad neer te slaan.
Het waren juist de Koerden die mbv westerse luchsteun en wapens IS ten val brachten, daar hebben de Russen vrij weinig mee te maken gehad.
En toch, in dit geval, hebben ze dat wel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:20 schreef Buendia het volgende:
[..]
De Koerden zijn over het algemeen moslims, dus die kunnen nooit wat goed gedaan hebben!
Gewoon meenemen naar de duinen bij Den Haag, zo deden ze dat vroeger na de oorlog ook met collaborateurs.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Dit soort figuren horen kaalgeschoren te worden en op de platte kar tentoongesteld worden aan menigtes in stadscentra.
Kan niet, ik heb net gelezen dat er geen één moslim is opgestaan tegen ISquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:21 schreef RodenCity het volgende:
[..]
En toch, in dit geval, hebben ze dat wel.
Ho stop!quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten. De wereld keek toe terwijl de Islamitische staat bezig was met genocide, verkrachting en het vernielen van historische kerken en tempels. Alles wat niet Islamitisch was moest kapot gemaakt worden.
Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht. Een miljardenoperatie. De Amerikanen en EU vonden het maar wat mooi dat Rusland zich kapot liep op de moslimextremisten in Assad's democratisch Syrië.
En nu zien we de geschiedenisvervalsing. De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat. We moeten het vergeten. De jeugd weet het niet en mag het niet weten. De jeugd moet met Pallywood vlaggetjes zwaaien want Moslims zijn zielig, dat Hamas een van de grootste Islamitische staat supporters was (is) houden we stil.
Er zijn toch ook hele dramaseries over nazi's gemaakt?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Met een documentaire zou ik niet zo veel problemen hebben, dat zou zelfs zeer informatief zijn, maar naar ik het begrijp is het een dramaserie. Dat is toch wel raar. Maarja, NPO.
Is ook wel weer zo. Hoewel er met Der Untergang ook ophef was. De meeste dramaseries over WO2 zijn niet vanuit het oogpunt van de nazi's.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Er zijn toch ook hele dramaseries over nazi's gemaakt?
Is toch niet persé raar?
De Syriërs die nu nog vluchten uit Syrië zijn de moslimextremisten op de vlucht voor Assad. De Syriërs die toendertijd gevlucht zijn voor de Islamitische staat zijn een ander verhaal ja.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ho stop!
hier staat zoveel onzin.
IS heeft gezorgd voor een giga vluctelingenstroom vanuit Syrië. Dus vooral Moslims ook.
En alsof er nooit wordt verwezen naar de terruer van IS? Hoe kom je daarbij IS is toch gewoon een allom besproken tereurorganisatie die het liefst overal de Jihad willen uitroepen?
Vrijwel alle moslims die vandaag de dag vluchten zijn juist op de vlucht voor dit soort gekken.
Verder zijn de russen en Assad natuurlijk maar ietsjes beter dan IS. Maar ook dat zijn ondemocratische schrikbewinden.
Verder lijkt me ingaan op iemand beweegredenen waardoor deze gaat radicaliseren helemaal niet verkeerd, kun je wellicht van leren en herhaling (bij andere) voorkomen.
Als jij vindt dat de informatie over IS niet klopt, dan lijkt me deze docu juist prima.
(ten minste als de conclusie is dat IS kut is en dat ze daar nooit heen had moeten gaan. Ik heb de docu namelijk niet gezien).
Lijkt me een uitstekende methodiek.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:22 schreef karton2 het volgende:
[..]
Gewoon meenemen naar de duinen bij Den Haag, zo deden ze dat vroeger na de oorlog ook met collaborateurs.
Daar zitten geen echte nazi's in die zo op een voetstuk geplaatst worden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Is toch niet persé raar?
De totale stilte is inderdaad opmerkelijk. Maar ook tijdens het bewind van Isis was het heel stil in de media hoor! Die gruwelijke filmpjes zag je nooit op het journaal , je hoorde er niet eens vanquote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Wat is deze?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:33 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De Syriërs die nu nog vluchten uit Syrië zijn de moslimextremisten op de vlucht voor Assad. De Syriërs die toendertijd gevlucht zijn voor de Islamitische staat zijn een ander verhaal ja.
Het zijn Islamitische staat sympathisanten die (geheel terecht) vervolgd worden door het Assad regime. De verdachte van de terreurdaad in Sollingen die handelde in naam van IS was nog maar kort in Europa. Waarschijnlijk ook gevlucht omdat het nu grotendeels rustig is geworden in Syrië en het twee voor twaalf is voor dit soort volk.
schindlers list.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar zitten geen echte nazi's in die zo op een voetstuk geplaatst worden.
dit is sarcastisch toch?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
De totale stilte is inderdaad opmerkelijk. Maar ook tijdens het bewind van Isis was het heel stil in de media hoor! Die gruwelijke filmpjes zag je nooit op het journaal , je hoorde er niet eens van
Die film is het product van een holocaust-overlever die het verhaal wilde vertellen. Wat een afschuwelijk slecht tegenvoorbeeldquote:
Ja?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die film is het product van een holocaust-overlever die het verhaal wilde vertellen. Wat een afschuwelijk slecht tegenvoorbeeld
Klopt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Laura Hansen is zeer zeker niet een soort Schindler.
Een paar decennia na dato.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Is toch niet persé raar?
Om te waarschuwen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Dat stukje "op een voetstuk plaatsen" is nogal een belangrijk detail in mijn post.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja?
Daar heb je gelijk in. En ik vergelijk dat verhaal ook niet met die van Laura h.
Maar er zijn dus wel degelijk films waarbij "de andere kant" belicht wordt.
En ik ken niet het hele verhaal van Laura H. maar waarom dat geen serie zou mogen zijn ontgaat me.
Over de hele mocro maffia is een serie.
Is gebaseerd op waargebeurde dingen.
Undercover nog zo'n serie waar de hoofdrolspeler niet bepaald lekker was.
Ook gebasseerd op waargebeurd.
Dat kan in de vorm van een docu. Niet als een geromantiseerd verhaaltje waarin ze als slachtoffer wordt geportretteerd. Moreel verwerpelijk dit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, over radicalisering moeten we niks willen weten of leren met z'n allen.
Hoezo? Dat kan toch? Sterker nog, dat is gewoon gebleken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat kan in de vorm van een docu. Niet als een geromantiseerd verhaaltje waarin ze als slachtoffer wordt geportretteerd. Moreel verwerpelijk dit.
[ afbeelding ]
Het zelfde wat er in een heleboel mensen rondgaat. Een zoektocht naar identiteit, sociale validatie/connectie en een doel in het leven.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom niet. Ik ben wel geïnteresseerd in wat er in zo iemand rondgaat.
Of in sommige Fokkers en hun reacties die overduidelijk naar radicalisme neigen.
Het boek is volledig het verhaal vanuit het oogpunt van Laura inclusief bijbehorende slachtofferrol en eenzijdige belichting. Dit zal wel niet heel anders zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:57 schreef Dutchguy het volgende:
Zou de genocide op de Yezidi's aan bod komen of worden die ook hier vergeten?
Nee moslims zijn hier het slachtoffer.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:57 schreef Dutchguy het volgende:
Zou de genocide op de Yezidi's aan bod komen of worden die ook hier vergeten?
quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee moslims zijn hier het slachtoffer.
Gr gr, policor links.
Waarom hebben we dan een neurenberg tribunaal gehad? Göring en co hebben gewoon wat domme dingen gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat kan in de vorm van een docu. Niet als een geromantiseerd verhaaltje waarin ze als slachtoffer wordt geportretteerd. Moreel verwerpelijk dit.
[ afbeelding ]
Het feit dat Laura als slachtoffer wordt afgeschilderd en dat het boek veelvuldig geprezen wordt maakt het toch dat deze domme uitspraak wel een beetje voeten in de aarde heeft.quote:
Inderdaad, dat hoeft door een progressief linkse omroep als de VPRO niet geromantiseerd of gebagatelliseerd te worden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef [quote]
[b]Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat krijg je met een omroep als de VPRO. Moslims worden die krijgen per definitie als onderdrukte slachtoffers gezien en de Islam als een religie van vrede. Daarom acht men het belangrijk om zelfs de meest radicale Islamisten een platform te geven om hun beter te "begrijpen". Lees: kijkers te gaslighten over de realiteit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je die serie al gezien dan?quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, dat hoeft door een progressief linkse omroep als de VPRO niet geromantiseerd of gebagatelliseerd te worden.
[..]
Dat krijg je met een omroep als de VPRO. Moslims worden die krijgen per definitie als onderdrukte slachtoffers gezien en de Islam als een religie van vrede. Daarom acht men het belangrijk om zelfs de meest radicale Islamisten een platform te geven om hun beter te "begrijpen". Lees: kijkers te gaslighten over de realiteit.
Een serie als deze hoort een documentaire te zijn, het feit dat dat het niet is zegt al wat. Tel daarbij op dat het gebaseerd is op een boek dat precies voldoet aan wat er in die post staat en je eindigt met een hele gegronde reden om nu al kritisch te zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je die serie al gezien dan?
Je hebt het boek gelezen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een serie als deze hoort een documentaire te zijn, het feit dat dat het niet is zegt al wat. Tel daarbij op dat het gebaseerd is op een boek dat precies voldoet aan wat er in die post staat en je eindigt met een hele gegronde reden om nu al kritisch te zijn.
Dat kan prima vanuit wikipedia of een ander theoretische onderbouwing.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo'n dooddoener dit...quote:
Te land ter zee en op de vluchtquote:Op maandag 26 augustus 2024 16:41 schreef Scorpie het volgende:
Nederland is ook echt het enige land waarbij je een TV carriere kan maken als moslimterrorist.
Het wachten is totdat ze uitgenodigd wordt voor Terroristen dansen op het ijs. Of the Masked Terrorist.
Het is geen documentaire, dus een kritische blik kan je sowieso vergeten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:48 schreef tizitl2 het volgende:
Mits het kritisch benaderd wordt heb ik er geen moeite mee. Als je dit soort zaken wilt voorkomen moet je weten wat dergelijke mensen drijft.
Volgens mij werkt Sinan Can nog bij de VPRO, lijkt me precies de juiste persoon en die prikt ook door onzin heen.
Dat kan binnen zoiets ook hoor, gewoon de andere kant/slachtoffers van IS laten zien zodat duidelijk is wat de consequenties van haar keuzes zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is geen documentaire, dus een kritische blik kan je sowieso vergeten.
Mee eens, het boek is wel degelijk een interessant inkijkje in hoe radicalisering (in ons land) werkt. Zo gaat dat gewoon met naieve meiden die vallen voor de charmes van praatjesmakers met te veel geld. De schrijver laat wel degelijk merken dat er een dunne lijn is tussen slachtoffer zijn/worden en eigen schuld dikke bult.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb het boek gelezen (al zij het eem tijdje geleden) en ik denk dat sommige schuimbekkers hier een beetje overdrijven. Ze is daar afgeschilderd als een dom en boos kutkind waartegen vrijwel geen concreet bewijs was dat ze een geradicaliseerd terroriste is. Ze had verkering met bontkraagjes die misschien nog wel dommer waren dan zij, allemaal hebben ze spijt of zijn dood.
De schrijver benadrukt dat niet alle feiten boven tafel te krijgen waren, maar hij heeft degelijk journalistiek werk geleverd, en tegen die Laura valt niet zoveel hard te maken.
Ze verdient niet een podium nee, maar haar verhaal en achtergrond lijken me boeiend genoeg voor film of theater. Maak het allemaal niet te groot, het is niet alsof ze zichzelf enorm kan verrijken nu ofzo.
Natuurlijk, het was een dom en naief meisje die er niks aan kon doen en ze werkte alleen maar in de keuken en ze heeft nooit een geweer gezien en ze weet van niks en alles was de schuld van anderen en iedereen doet nu heel gemeen tegen haar want ze weet echt helemaal niks meer.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb het boek gelezen (al zij het eem tijdje geleden) en ik denk dat sommige schuimbekkers hier een beetje overdrijven. Ze is daar afgeschilderd als een dom en boos kutkind waartegen vrijwel geen concreet bewijs was dat ze een geradicaliseerd terroriste is. Ze had verkering met bontkraagjes die misschien nog wel dommer waren dan zij, allemaal hebben ze spijt of zijn dood.
De schrijver benadrukt dat niet alle feiten boven tafel te krijgen waren, maar hij heeft degelijk journalistiek werk geleverd, en tegen die Laura valt niet zoveel hard te maken.
Ze verdient niet een podium nee, maar haar verhaal en achtergrond lijken me boeiend genoeg voor film of theater. Maak het allemaal niet te groot, het is niet alsof ze zichzelf enorm kan verrijken nu ofzo.
Dat is dus juist niet wat er in het boek wordt beschreven.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:56 schreef Scorpie het volgende:
Natuurlijk, het was een dom en naief meisje die er niks aan kon doen en ze werkte alleen maar in de keuken en ze heeft nooit een geweer gezien en ze weet van niks en alles was de schuld van anderen en iedereen doet nu heel gemeen tegen haar want ze weet echt helemaal niks meer.
quote:Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht.
quote:Assad's democratisch Syrië.
quote:De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat.
Eens, maar ik snap niet zo goed dat ze op een soort voetstuk gehesen wordt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan heb jij het boek met een heel ander oog gelezen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet wat er in het boek wordt beschreven.
Ah het is een soort christiane F. maar in plaats van de prostitutie en heroïne is ons arme schaapje een extremistisch kalifaat ingelokt door enge praatjesmakers.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:53 schreef Marsenal het volgende:
Lees eens een boek, Scorpie. Bijvoorbeeld deze.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk, het was een dom en naief meisje die er niks aan kon doen en ze werkte alleen maar in de keuken en ze heeft nooit een geweer gezien en ze weet van niks en alles was de schuld van anderen en iedereen doet nu heel gemeen tegen haar want ze weet echt helemaal niks meer.
En dan zijn er mensen die dat gewoon als cucks naar binnen schuiven zonder zelf kritisch na te denken over de troep die ze geserveerd krijgen in het boek. Geen wonder dat er zoveel van die messentrekkende psychopaten rond mogen lopen, de helft van Nederland denkt echt dat terroristen weerloos en bang en zonder schuld zijn.
Dat is niet wat ik zeg, en het is meteen ook pijnlijk duidelijk hoe weinig je van deze zaak afweet. De veiligheidsdienst heeft haar lang in de gaten gehouden omdat er iets niet in de haak was. Maar dat betekent niet dat ze niet achterlijk dom is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah het is een soort christiane F. maar in plaats van de prostitutie en heroïne is ons arme schaapje een extremistisch kalifaat ingelokt door enge praatjesmakers.
Zielig hoor.
"vertelt het op waarheid gebaseerde verhaal"quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:23 schreef Nober het volgende:
Zie ook: NWS / KRO over interview met Syriëganger: 'Het past in deze tijd'
[ x ]
https://www.vprogids.nl/c(...)r-dramaserie-Laura-H..html
De yezidis krijgen nog een trap na.
Dat is nogal een wezenlijk onderscheid. Men ziet Schindler als held, Laura Hansen niet. Daarom loopt deze serie het risico terrorisme te vergoelijken. Maar we gaan het zien; misschien valt het mee.quote:
Ik heb het boek ook gelezen dus heb ik nu recht van spreken?quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:53 schreef Marsenal het volgende:
Nou idd.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het boek ook gelezen dus heb ik nu recht van spreken?
De Laura H verheerlijking bij de NPO kent werkelijk geen grenzen en dit is weer het zoveelste voorbeeld daar van.
Bij de NPO ziet men Laura H als slachtoffer, dat is zij niet. Als er iets uit het boek naar voren komt is dat het een probleemkind is die altijd op zoek was naar avontuur en foute dingen. Deze dame verdient geen intervieuw of serie, deze dame moet aan de schandpaal en uitgelachen worden.
Wat mij betreft valt er overigens voldoende hard te maken. Ze heeft zich vrijwillig aangesloten bij een terroristische organisatie en heeft een huis in een bezet gebied in beslag genomen.
Het helpt wel als je het hele verhaal kent ja.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het boek ook gelezen dus heb ik nu recht van spreken?
De Laura H verheerlijking bij de NPO kent werkelijk geen grenzen en dit is weer het zoveelste voorbeeld daar van.
Bij de NPO ziet men Laura H als slachtoffer, dat is zij niet. Als er iets uit het boek naar voren komt is dat het een probleemkind is die altijd op zoek was naar avontuur en foute dingen. Deze dame verdient geen intervieuw of serie, deze dame moet aan de schandpaal en uitgelachen worden.
Wat mij betreft valt er overigens voldoende hard te maken. Ze heeft zich vrijwillig aangesloten bij een terroristische organisatie en heeft een huis in een bezet gebied in beslag genomen.
Ik heb nog niemand in dit topic gezien die dat beweerde.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou idd.
Alsof ze een innocent bystander was.
Met Emma Wortelboer in de hoofdrol.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:30 schreef Dutchguy het volgende:
Het is alleen nog wachten op de onvermijdelijke musical.
Netflix staat vol series over daders.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:57 schreef capricia het volgende:
Laten we een gezellige docu maken met de daders van 7 oktober.
Vast een volgend projectje voor publieke omroep.
Worden niet verheerlijkt en zéker niet betaald met ons belastinggeld...quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Netflix staat vol series over daders.
Ook zo bizar. Isis heeft nooit Israel aangevallen alleen heel toevallig alle doelen en vijanden van Israel en Amerika. Maar zal wel toeval zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
De gevangenis zit vol met mensen die te dom zijn om het hele verhaal te overzien. Die krijgen ook geen interview en serie bij de NPO.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:34 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het helpt wel als je het hele verhaal kent ja.
Voor mij part zit ze 100 jaar in de bak, rondhangen bij de moslimextremisten en dan maar denken dat je terug in Nederland weer welkom bent, mooi niet. Maar ze is wel degelijk te dom om goed te begrijpen wat er allemaal gebeurde. Daar kunnen anderen veel van leren, de nuances binnen haar verhaal. Ik zou een interview of serie zeker wel interessant vinden.
Is er al.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:30 schreef Dutchguy het volgende:
Het is alleen nog wachten op de onvermijdelijke musical.
https://www.google.com/am(...)ael-isis-attack-intlquote:Op maandag 26 augustus 2024 17:43 schreef NewJackSwingII het volgende:
[..]
Ook zo bizar. Isis heeft nooit Israel aangevallen alleen heel toevallig alle doelen en vijanden van Israel en Amerika. Maar zal wel toeval zijn.
Willem Holleeder heeft ook eens een podium gehad bij de publieke, toch? Die kreeg zelfs een column in de Revu.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De gevangenis zit vol met mensen die te dom zijn om het hele verhaal te overzien. Die krijgen ook geen interview en serie bij de NPO.
En stond er aan het eind van het boek niet dat ze bezig was met haar VWO afmaken? Dan kan je je lastig verschuilen achter te dom. Nee, deze dame voelt zich aangetrokken tot foute dingen en daar is ze bewust mee bezig.
Klopt, en achteraf was de conclusie van presentator Twan Huys dat dat nogal een nogal ongelukkige beslissing was destijds.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Willem Holleeder heeft ook eens een podium gehad bij de publieke, toch?
Als het kalf verdronken is...quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klopt, en achteraf was de conclusie van presentator Twan Huys dat dat nogal een nogal ongelukkige beslissing was destijds.
Alsof dat uitmaakt, mensen die er wat aan willen doen weten al lang hoe dit zit en de rest verandert niet van mening.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is helemaal niet duidelijk wie er wat aan heeft. Wie er vooral wat aan hebben zijn de makers die zich destijds lieten fotograferen met een glas champagne.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als het kalf verdronken is...
Als ik een journalist was zou ik ook een interview met Holleeder willen. Mensen noemen dat meteen een podium, maar zo denk ik er zelf niet over. Het is vooral de journalist en de kijker die er wat aan heeft.
Dit is echt onjuist. Ten eerste is IS niet geheel verslagen, er zijn nog steeds IS-cellen actief.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
24 likes and going strong!quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Willem Holleeder heeft ook eens een podium gehad bij de publieke, toch? Die kreeg zelfs een column in de Revu.
En ja, de gevangenis zit vol met domme idioten. Maar die verhalen zijn minder aansprekend, die van deze vrouw spreekt wat meer tot de verbeelding, het lijkt me dat je dit zelf ook wel kan inzien, net zoals dat er op het VWO genoeg dombo's zitten. Sterker nog, afgelopen jaar hebben we gezien dat genoeg lui op de uni het buskruit ook niet hebben uitgevonden. Je houdt je nu zelf een beetje van de domme.
Eens.quote:
Wat betaald is van gemeenschapsgeld?quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Netflix staat vol series over daders.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Speer_und_Erquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Is ook wel weer zo. Hoewel er met Der Untergang ook ophef was. De meeste dramaseries over WO2 zijn niet vanuit het oogpunt van de nazi's.
Gaan de schellen ooit nog eens van die ogen??quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb je die serie al gezien dan?
Wellicht gaat het ooit nog een keer tot je doordringen, als mede-linkse user die ik waardeer...quote:
lijkt wel een drugquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaan de schellen ooit nog eens van die ogen??
O, maar het is zo simpel.quote:
Daar weten we al heel veel van sinds 11 september 2001, niet?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Best slim verpakt, dat Kremlinpraatje.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is echt onjuist. Ten eerste is IS niet geheel verslagen, er zijn nog steeds IS-cellen actief.
Ten tweede hebben de Koerden, het vrije Syrische leger, Assad en de Irakese overheid tegen IS gevochten.
Het westen heeft geholpen met luchtsteun, zelfs Turkije heeft meegeholpen om IS een kopje kleiner te krijgen. Dat Rusland ook tegen IS gevochten heeft klopt, maar hun doel was vooral om hun vriend Assad in het zadel te houden.
Het gaat even niet over jou, Etto.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gek, want wanneer ik dat doe ben ik een nazi.
Nee, het gaat over kontkruipend 'progressief' links inderdaadquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het gaat even niet over jou, Etto.
Volgens mij heb ik jou geen nazi genoemd. Dus dit is weer de zoveelste reactie van je die niets met het onderwerp van het topic te maken heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gek, want wanneer ik dat doe ben ik een nazi.
Nee, wat met het onderwerp van doen heeft heb ik namelijk daarvoor al aangegeven: de kontkruiperij voor de islam van 'progressief' Nederland.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou geen nazi genoemd. Dus dit is weer de zoveelste reactie van je die niets met het onderwerp van het topic te maken heeft.
Daar gaat het met jou altijd over, maar er zitten maar weinig linkse mensen in dit topic dus ik denk dat je verder preekt voor eigen parochiequote:Op maandag 26 augustus 2024 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het gaat over kontkruipend 'progressief' links inderdaad
Welnee, er zijn weer genoeg lieden die dit een heel fijne move vinden van de NPO.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:02 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Daar gaat het met jou altijd over, maar er zitten maar weinig linkse mensen in dit topic dus ik denk dat je verder preekt voor eigen parochie
Dat is wat jij door je bril ziet, dat geloof ik best.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, wat met het onderwerp van doen heeft heb ik namelijk daarvoor al aangegeven: de kontkruiperij voor de islam van 'progressief' Nederland.
srsly. hoeveel feitelijke onwaarheden kan je proppen in een post? WTFquote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Die had van mij wel daar mogen blijven ja.quote:
het idiote verhaal leent zich wel voor een film of serie.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het wel een fascinerend verhaal moet ik zeggen.²
Als dat inderdaad de insteek van die film is (wat mij redelijk logisch lijkt, het lijkt me niet de verheerlijking van het kalifaat), lijkt het me prima om die film te vertonen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:19 schreef Harvest89 het volgende:
Er wordt zo te zien ook niets verheerlijkt of gedaan aan kontkruiperij. Ze zullen een bericht willen afgeven om niet zulke idiote beslissingen te nemen zoals die meid heeft gedaan.
Ik weet dat Joop het belachelijk vond dat ze zo op het schild gehesen werd.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
O, maar het is zo simpel.
Voor de Joop c.q. Volkskrant c.q. D66-GroenLinks goegemeente, jeweetwel, die dragers van maatschappelijke mores omtrent 'het goede', zijn moslims vooral mensen van kleur, en als zodanig zijn het per definitie slachtoffers.
Homohaat, vrouwenonderdrukking, conservatisme, dat is allleen eng en vreselijk wanneer het door heel witte nitwits als Baudet, Wilders of Trump wordt gesleten. Zit er een kleurtje bij, schiet de genoemde goegemeente in een collectieve stuip, als de dood voor racist te worden uitgemaakt.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)mpathie-voor-laura-hquote:[..]
Nu volg ik de berichtgeving over Laura H. al een tijdje. En nog nooit heb ik haar verantwoordelijkheid horen nemen voor haar daden. Nog nooit heb ik haar afstand horen nemen van het jihadistische gedachtegoed. Nog nooit heb ik haar spijt horen betuigen. Telkens weer wordt de schuld bij iemand anders gelegd en elke keer zijn er mensen als Van der Linden die haar een platform bieden en haar neerzetten als slachtoffer. Schandalig!
Big Business
Maar naast het morele faillissement van Margriet van der Linden en regisseur Marcus Azinni wil ik ook nog iets anders aankaarten. Het merk Laura H. is behoorlijk succesvol. Na de bestseller van Rueb – welke de Brusseprijs en de Hebban Debuutprijs binnensleepte – verscheen er een podcast, er komt een toneelstuk, een tv-serie en er zijn media-optredens en avonden zoals in de Balie waar Laura zelf aan het woord komt. En voor zover ik weet, werkt Laura nog niet. Dus hoe betaalt ze de rekeningen?
Wordt ze betaald om in de uitzending van Van der Linden te verschijnen? Of bij De Balie? Ze kan eisen dat er geen kritische vragen worden gesteld, dus kan ze ook een vergoeding eisen? Krijgt ze een percentage van de opbrengst van het boek van Rueb? Speelt ze een rol in de vormgeving van haar karakter in het toneelstuk of de tv-serie? Krijgt ze hier royalty’s voor? Heeft ze, met andere woorden, haar verleden als extremist en uitreiziger weten om te zetten in een lucratieve bron van inkomsten? Is het te naïef om te denken dat ze zonder enige vergoeding aan deze projecten meewerkt?
Wellicht krijgen we hier geen antwoord op. Maar het feit dat er niet duidelijk wordt vermeld dat Laura niet wordt betaald voor haar hulp en samenwerking zegt wat mij betreft genoeg.
Kleine nuancering. Ze haten de Nederlander. De BWM. Die zijn de schuld van de ellende.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zelfhatende Nederlanders zijn de ondergang van dit land en deze beschaving.
Zo klinkt het wel, niet een podium voor haar maar een cautionary tale voor de restquote:Op maandag 26 augustus 2024 19:19 schreef Harvest89 het volgende:
Er wordt zo te zien ook niets verheerlijkt of gedaan aan kontkruiperij. Ze zullen een bericht willen afgeven om niet zulke idiote beslissingen te nemen zoals die meid heeft gedaan.
Je valt ook niet zomaar in de armen van een loverboy, waarna je door tig man in een "studentenflat" volgespoten wordt. Heb het zelf met eigen ogen gezien. Ook daar zijn bewuste stappen voor genomen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet dat je opeens wakker wordt bij IS. Daar zijn bewuste stappen voor genomen. Door haar.
Blijkbaar mag dat niet door de NPO.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:25 schreef Buendia het volgende:
Voor de rechtse fokkers: misschien is dit wel een film die de gevaren van de islam laat zien, is dat geen goed idee?
My sweet summer child.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:25 schreef Buendia het volgende:
Voor de rechtse fokkers: misschien is dit wel een film die de gevaren van de islam laat zien, is dat geen goed idee?
Jij hebt hem al gezien? Het lijkt me sterk dat ze de acties van Laura gaan laten zien als slimme keuzes.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
My sweet summer child.
Natuurlijk niet.
Dit wordt een grote liefdesbrief aan de 'echte Islam'.
Daar kun je rustig vanuit gaan. Dit buitenkansje laat De Grote Blonde Kletsmajoor niet liggen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ronduit walgelijk, hopelijk horen we Wilders hier nog over.
Npo... wat denk je?quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:34 schreef Buendia het volgende:
[..]
Jij hebt hem al gezien? Het lijkt me sterk dat ze de acties van Laura gaan laten zien als slimme keuzes.
Als je toentertijd geen een protest hebt gezien moest je dat echt bij jezelf zoeken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten.
Ja, vast. Ze gaan iedereen oproepen om christenhonden te onthoofdenquote:Op maandag 26 augustus 2024 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Npo... wat denk je?
Dat wordt weer één grote ophemeling van de Islam.
Jungle book komt al dicht in de buurt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Blijkbaar mag dat niet door de NPO.
Moet een Disney film zijn. "Caliphate Girl" in de Marvel Universe. Nieuwe superheld die bermbommen op Thanos gooit.
Kan je uberhaupt een goede daad die een moslim doet, toeschrijven aan het enkele feit dàt die moslim is? Omwille van zijn/haar moslimschap?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:22 schreef Buendia het volgende:
[..]
Kan niet, ik heb net gelezen dat er geen één moslim is opgestaan tegen IS
Dat die post 27 likes heeft is inderdaad best bizar.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:12 schreef egayalS het volgende:
[..]
srsly. hoeveel feitelijke onwaarheden kan je proppen in een post? WTF![]()
mooiste kolder vind ik toch wel "assads democratische syrie"![]()
![]()
en dan krijgt zo post 27 thumbs up, fokkers waarderen hun desinformatie als het maar past binnen hun wereldbeeld![]()
Nee sorry, zijn post staat echt vol met onzin en gelulquote:Op maandag 26 augustus 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dan jouw wereldbeeld... wanneer alles pas goed is als we het salafisme omarmen.
0 likes, verworpen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 20:00 schreef sp3c het volgende:
Mensen die op de likes gaan zitten vitten zijn wel heel treurig hoor
Zeg dan gewoon wat er niet klopt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |