Dat dom & naïef + een gevaarlijke ideologie een beproefd en bewezen recept voor drama is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:30 schreef TornadoDK het volgende:
Dom en naïef wat meer valt erover te zeggem
Nee, over radicalisering moeten we niks willen weten of leren met z'n allen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Waarom krijgt zo iemand een platform ?
Ik vond dat boek anders bijzonded leerzaam.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Ik zou zeggen wordt een rechter.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Laura moeten ze minstens 10 jaar opsluiten voor haar misdaden in plaats van een documentaire over te houden.
Die veegt haar straatje schoon en de NPO faciliteert het.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Nou idd. En de slachtoffers zoals bijv de Yezidis, krijgen niet zo'n podium.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Ahhh jij wilt de vrije journalistiek aan banden laten leggen?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die veegt haar straatje schoon en de NPO faciliteert het.
Ronduit walgelijk, hopelijk horen we Wilders hier nog over. De NPO gaat hiermee echt een stap te ver.
Beloond?quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou idd. En de slachtoffers zoals bijv de Yezidis, krijgen niet zo'n podium.
Heel vreemd.
Ik hoop dat de kijkcijfers tegenvallen. Zo'n figuur hoort niet beloond te worden met allerlei aandacht.
Ja beloond.quote:
Waarom niet. Ik ben wel geïnteresseerd in wat er in zo iemand rondgaat.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:57 schreef capricia het volgende:
Laten we een gezellige docu maken met de daders van 7 oktober.
Volgend projectje voor publieke omroep.
Denk dat je je feiten even op een rijtje moet zetten.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten. De wereld keek toe terwijl de Islamitische staat bezig was met genocide, verkrachting en het vernielen van historische kerken en tempels. Alles wat niet Islamitisch was moest kapot gemaakt worden.
Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht. Een miljardenoperatie. De Amerikanen en EU vonden het maar wat mooi dat Rusland zich kapot liep op de moslimextremisten in Assad's democratisch Syrië.
En nu zien we de geschiedenisvervalsing. De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat. We moeten het vergeten. De jeugd weet het niet en mag het niet weten. De jeugd moet met Pallywood vlaggetjes zwaaien want Moslims zijn zielig, dat Hamas een van de grootste Islamitische staat supporters was (is) houden we stil.
De Koerden zijn over het algemeen moslims, dus die kunnen nooit wat goed gedaan hebben!quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:16 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Denk dat je je feiten even op een rijtje moet zetten.
Het waren de Russen die voor Assad, Aleppo met de grond gelijk maakten, onder het mom van terug dringen van IS, terwijl dat meer was om de opstand tegen Assad neer te slaan.
Het waren juist de Koerden die mbv westerse luchsteun en wapens IS ten val brachten, daar hebben de Russen vrij weinig mee te maken gehad.
En toch, in dit geval, hebben ze dat wel.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:20 schreef Buendia het volgende:
[..]
De Koerden zijn over het algemeen moslims, dus die kunnen nooit wat goed gedaan hebben!
Gewoon meenemen naar de duinen bij Den Haag, zo deden ze dat vroeger na de oorlog ook met collaborateurs.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Dit soort figuren horen kaalgeschoren te worden en op de platte kar tentoongesteld worden aan menigtes in stadscentra.
Kan niet, ik heb net gelezen dat er geen één moslim is opgestaan tegen ISquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:21 schreef RodenCity het volgende:
[..]
En toch, in dit geval, hebben ze dat wel.
Ho stop!quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Islamitische staat heeft honderdduizenden doden op haar geweten, ik heb toentertijd geen één protest gezien van moslims of studenten. De wereld keek toe terwijl de Islamitische staat bezig was met genocide, verkrachting en het vernielen van historische kerken en tempels. Alles wat niet Islamitisch was moest kapot gemaakt worden.
Uiteindelijk zijn het de Russen geweest die de Islamitische staat ten val hebben gebracht. Een miljardenoperatie. De Amerikanen en EU vonden het maar wat mooi dat Rusland zich kapot liep op de moslimextremisten in Assad's democratisch Syrië.
En nu zien we de geschiedenisvervalsing. De Islamitische staat is compleet gememoryholed. Er lijkt een unanieme overeenkomst tussen de mainstream media om nooit, maar dan ook nooit meer te verwijzen naar de terreur van de Islamitische staat. We moeten het vergeten. De jeugd weet het niet en mag het niet weten. De jeugd moet met Pallywood vlaggetjes zwaaien want Moslims zijn zielig, dat Hamas een van de grootste Islamitische staat supporters was (is) houden we stil.
Er zijn toch ook hele dramaseries over nazi's gemaakt?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Met een documentaire zou ik niet zo veel problemen hebben, dat zou zelfs zeer informatief zijn, maar naar ik het begrijp is het een dramaserie. Dat is toch wel raar. Maarja, NPO.
Is ook wel weer zo. Hoewel er met Der Untergang ook ophef was. De meeste dramaseries over WO2 zijn niet vanuit het oogpunt van de nazi's.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Er zijn toch ook hele dramaseries over nazi's gemaakt?
Is toch niet persé raar?
De Syriërs die nu nog vluchten uit Syrië zijn de moslimextremisten op de vlucht voor Assad. De Syriërs die toendertijd gevlucht zijn voor de Islamitische staat zijn een ander verhaal ja.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ho stop!
hier staat zoveel onzin.
IS heeft gezorgd voor een giga vluctelingenstroom vanuit Syrië. Dus vooral Moslims ook.
En alsof er nooit wordt verwezen naar de terruer van IS? Hoe kom je daarbij IS is toch gewoon een allom besproken tereurorganisatie die het liefst overal de Jihad willen uitroepen?
Vrijwel alle moslims die vandaag de dag vluchten zijn juist op de vlucht voor dit soort gekken.
Verder zijn de russen en Assad natuurlijk maar ietsjes beter dan IS. Maar ook dat zijn ondemocratische schrikbewinden.
Verder lijkt me ingaan op iemand beweegredenen waardoor deze gaat radicaliseren helemaal niet verkeerd, kun je wellicht van leren en herhaling (bij andere) voorkomen.
Als jij vindt dat de informatie over IS niet klopt, dan lijkt me deze docu juist prima.
(ten minste als de conclusie is dat IS kut is en dat ze daar nooit heen had moeten gaan. Ik heb de docu namelijk niet gezien).
Lijkt me een uitstekende methodiek.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:22 schreef karton2 het volgende:
[..]
Gewoon meenemen naar de duinen bij Den Haag, zo deden ze dat vroeger na de oorlog ook met collaborateurs.
Daar zitten geen echte nazi's in die zo op een voetstuk geplaatst worden.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Is toch niet persé raar?
De totale stilte is inderdaad opmerkelijk. Maar ook tijdens het bewind van Isis was het heel stil in de media hoor! Die gruwelijke filmpjes zag je nooit op het journaal , je hoorde er niet eens vanquote:Op maandag 26 augustus 2024 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Wat is deze?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:33 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De Syriërs die nu nog vluchten uit Syrië zijn de moslimextremisten op de vlucht voor Assad. De Syriërs die toendertijd gevlucht zijn voor de Islamitische staat zijn een ander verhaal ja.
Het zijn Islamitische staat sympathisanten die (geheel terecht) vervolgd worden door het Assad regime. De verdachte van de terreurdaad in Sollingen die handelde in naam van IS was nog maar kort in Europa. Waarschijnlijk ook gevlucht omdat het nu grotendeels rustig is geworden in Syrië en het twee voor twaalf is voor dit soort volk.
schindlers list.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar zitten geen echte nazi's in die zo op een voetstuk geplaatst worden.
dit is sarcastisch toch?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
De totale stilte is inderdaad opmerkelijk. Maar ook tijdens het bewind van Isis was het heel stil in de media hoor! Die gruwelijke filmpjes zag je nooit op het journaal , je hoorde er niet eens van
Die film is het product van een holocaust-overlever die het verhaal wilde vertellen. Wat een afschuwelijk slecht tegenvoorbeeldquote:
Ja?quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die film is het product van een holocaust-overlever die het verhaal wilde vertellen. Wat een afschuwelijk slecht tegenvoorbeeld
Klopt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Laura Hansen is zeer zeker niet een soort Schindler.
Een paar decennia na dato.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Is toch niet persé raar?
Om te waarschuwen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:44 schreef Sorella het volgende:
Dat stukje "op een voetstuk plaatsen" is nogal een belangrijk detail in mijn post.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja?
Daar heb je gelijk in. En ik vergelijk dat verhaal ook niet met die van Laura h.
Maar er zijn dus wel degelijk films waarbij "de andere kant" belicht wordt.
En ik ken niet het hele verhaal van Laura H. maar waarom dat geen serie zou mogen zijn ontgaat me.
Over de hele mocro maffia is een serie.
Is gebaseerd op waargebeurde dingen.
Undercover nog zo'n serie waar de hoofdrolspeler niet bepaald lekker was.
Ook gebasseerd op waargebeurd.
Dat kan in de vorm van een docu. Niet als een geromantiseerd verhaaltje waarin ze als slachtoffer wordt geportretteerd. Moreel verwerpelijk dit.quote:Op maandag 26 augustus 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, over radicalisering moeten we niks willen weten of leren met z'n allen.
Hoezo? Dat kan toch? Sterker nog, dat is gewoon gebleken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat kan in de vorm van een docu. Niet als een geromantiseerd verhaaltje waarin ze als slachtoffer wordt geportretteerd. Moreel verwerpelijk dit.
[ afbeelding ]
Het zelfde wat er in een heleboel mensen rondgaat. Een zoektocht naar identiteit, sociale validatie/connectie en een doel in het leven.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom niet. Ik ben wel geïnteresseerd in wat er in zo iemand rondgaat.
Of in sommige Fokkers en hun reacties die overduidelijk naar radicalisme neigen.
Het boek is volledig het verhaal vanuit het oogpunt van Laura inclusief bijbehorende slachtofferrol en eenzijdige belichting. Dit zal wel niet heel anders zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:57 schreef Dutchguy het volgende:
Zou de genocide op de Yezidi's aan bod komen of worden die ook hier vergeten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |