abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190664561
KRO-NCRV over interview met Syriėganger: 'Het past in deze tijd'

quote:
KRO-NCRV heeft donderdag een officiėle reactie naar buiten gebracht naar aanleiding van de ophef die er is ontstaan rondom de uitzending van Mensen met M. op woensdagavond. Presentatrice Margriet van der Linden interviewde daarin de veroordeelde Syriėganger Laura H., omschreven als 'kalifaatmeisje'.

"Laat ik beginnen met zeggen dat wij in deze serie portretten maken zonder mensen op voorhand bevooroordeeld te benaderen", zegt woordvoerder Maike Gehlen. "We zien dat de uitzending(en) veel met mensen doet. Er zijn negatieve reacties, maar juist ook heel veel positieve reacties."

Op Twitter is onder meer te lezen hoe verschillende Kamerleden zich negatief uitlaten over de uitzending. "Nodig voor een volgende kerstspecial een slachtoffer van het IS-kalifaat uit", schrijft Pieter Omtzigt (CDA). De Balie-directeur Yoeri Albrecht vraagt zich af waar de morele antenne van de KRO-NCRV is. "Weer een flink aantal traptreden dieper gezonken dan het Twan Huys-interview met Holleeder", schrijft hij.

Gehlen verdedigt de keuze van de KRO-NCRV. "Laura heeft haar straf uitgezeten en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. Het is een opzienbarend verhaal. Door dit verhaal te vertellen, appelleert het aan vergevingsgezind zijn, en past het ook in deze tijd."

"Laura doet haar opzienbarende persoonlijke verhaal, zonder daarmee haar schuld te ontkennen", vervolgt de woordvoerder. "Ze heeft fouten gemaakt, heeft daarvoor een straf uitgezeten en daarmee haar schuld voldaan. Ze is nu aan het re-integreren in de samenleving. Dat hebben we laten zien."

'Verreweg de beste aflevering van het programma'
De reacties op de uitzending van Mensen met M. zijn overwegend negatief, hoewel er ook nuance te vinden is. "Verreweg de beste aflevering is die van Eerste Kerstdag", schrijft NRC donderdag. Filmmaker Martin Koolhoven laat intussen weten dat Van der Linden meer in had kunnen gaan op de gruweldaden van IS, maar dat H. wel een stuk interessanter was dan Duncan Laurence, de tweede geļnterviewde op woensdagavond.

"Wat dat doet met de slachtoffers?", schrijft de regisseur. "Geen idee, maar ik ben geļnteresseerd in dit verhaal en haar zienswijze."

https://www.nu.nl/media/6(...)st-in-deze-tijd.html
Lekker deugen met IS verheerlijking. _O_
  donderdag 26 december 2019 @ 17:06:14 #2
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190664624
Haha meeste reacties negatief, behalve van die gast van NRC natuurlijk.

Het is natuurlijk ook een kliekje. Bij films e.d. zie je dat ook altijd, grote kans dat wat bejubeld wordt door mensen die "expert" zijn is niet aan te gluren is terwijl een film die afgebroken wordt door critici en positief ontvangen wordt door het "plebs" de film is om heen te gaan.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 26 december 2019 @ 17:11:18 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190664677
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_190664794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
'Redelijke argumenten', in de context van een IS-hoer? Weer een nieuw dieptepuntje van je, L_V.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 26 december 2019 @ 17:20:01 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_190664806
quote:
Nee hoor, doodschieten mag ook! :D
Nee, gekkigheid... Heb het programma nog niet gezien en weet (nog) niet wat ze gedaan heeft.
Maar ze heeft haar straf uitgezeten.
Maar om juist haar nu een podium te geven snap ik niet helemaal... Het is provocerend om het te doen en dat zal er wel achter zitten! (Kijkcijfers)
Ik had zoiets meer verwacht van BNN-VARA dan van KRO-NCRV...
Vergevingsgezind... laat me niet lachen! (Tikkeltje te erg ervoor!)
pi_190664917
quote:
Tussen enerzijds criminelen ophangen, of anderzijds ze spreektijd op de treurbuis geven, bestaan nog heel veel andere mogelijkheden. Je zou ze bijvoorbeeld kunnen negeren. Maar ja, sensatie hč, dat levert kijkcijfers op.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_190664975
Het is natuurlijk wel een mooie kapstok in de verdere discussie over het naar NL halen van de IS-kinderen en hun moeders (en vaders). Als je in deze uitzending kan laten zien dat met het uitzitten van de gevangenisstraf de kous af is, en dat zo iemand daarna succesvol aan de integratie werkt, wordt die drempel aanmerkelijk lager.
  donderdag 26 december 2019 @ 17:32:23 #8
65846 Bocaj
47th President.
pi_190664995
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:30 schreef giscard het volgende:
Het is natuurlijk wel een mooie kapstok in de verdere discussie over het naar NL halen van de IS-kinderen en hun moeders (en vaders). Als je in deze uitzending kan laten zien dat met het uitzitten van de gevangenisstraf de kous af is, en dat zo iemand daarna succesvol aan de integratie werkt, wordt die drempel aanmerkelijk lager.
Aha, je bedoelt er zit een missie achter?!
  donderdag 26 december 2019 @ 17:33:06 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190665001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:32 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Aha, je bedoelt er zit een missie achter?!
Nee, een samenzwering, natuurlijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_190665007
Bizar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 26 december 2019 @ 17:33:35 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_190665012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:')
pi_190665054
Heb het niet meegekregen, maar het lijkt me niet dat ze bijna verheerlijkt wordt zoals toentertijd met Willem Holleeder het geval was.

Denk dat deze 'ophef' meer voor een podium zorgt dan die paar kijkers van M.
  donderdag 26 december 2019 @ 17:41:56 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190665119
Punt is; hoe geloofwaardig is deze dame?

En daarnaast; wat zijn de gevolgen indien deze dames blijken te liegen?

Gewoon niet aan beginnen dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190665276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:41 schreef thedeedster het volgende:
Punt is; hoe geloofwaardig is deze dame?

Totaal niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190665343
quote:
Ben jij nou echt zo naief?
pi_190665614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zie het als een kapstok in een discussie. Jij ziet daar een complot in, en noemt het meteen maar een samenzwering(?).
  donderdag 26 december 2019 @ 18:29:07 #17
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_190665699
Schandalig. Iedereen die zich met IS heeft ingelaten en op tv verschijnt met hun smerige gezicht, zou stante pede geconfronteerd moeten worden met hun eindeloze reeks aan gruweldaden en dat dan ter plaatse moeten verdedigen. En dus niet met de mantel der liefde worden toebedekt. Sterker nog, een nekschot zou eigenlijk te goed zijn voor dit zwijn.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_190665765
En? Hebben ze haar nog geconfronteerd met filmpjes waarop IS gruweldaden te zien zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 26 december 2019 @ 18:52:18 #19
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190665939
quote:
Een gesprek van Baudet met een discutabel iemand maakt van hem en de mensen die op hem stemmen ontegenzeggelijk gelijk Nazi's maar een podium voor een IS strijder is juist een teken van open minded zijn, zoiets?
Zie hier wederom de dubbele standaard :')
pi_190665991
Ook vanuit het Hilversumse zelf kritiek:

Teunvandekeuken twitterde op donderdag 26-12-2019 om 17:22:55 Vreemd, Als presentator van journalistieke programma’s voor deze omroep vind ik dit pijnlijk, onbegrijpelijk en niet te verdedigen. https://t.co/truXgfBv23 reageer retweet
pi_190666261
quote:
Los van dat ik zelden eens ben met Vader_Aardbei en zijn club is het wel een feit dat dit soort lieden wel heel makkelijk wegkomen met een lage straf in het Nederlandse strafrechtsysteem. Ondertussen vangen we hier slachtoffers op uit gebieden die door dit soort kalifaatgangers zijn gemarteld/verkracht en zeggen we laconiek tegen deze mensen dat Syriegangers ook een tweede kans verdienen. Dat is regelrecht spugen in het gezicht van die mensen. Ik weet in ieder geval dat dit soort nuance ver te zoeken was vlak na de Tweede Wereldoorlog omdat het ons zelf persoonlijk trof.
pi_190666270
Ik had er al iets over geschreven in het FvD topic.

POL / [CENTRAAL] FvD #189 Voordat ze ons ook nog de kerst afpakken.

Maar KRO-NCRV heeft wel gelijk, het past in deze tijd. In deze tijd is het moreel kompas namelijk volledig zoek, en moeten we in naam van de handelsbelangen, de olie en goedkope arbeid maar leren leven met mensen in onze samenleving die alles willen vernietigen wat daar zo goed aan is.

Dit is net zo normaal als het idee dat we die slavendrijfsters terug moeten halen, dat ze vooral slachtoffer zijn want het zijn vrouwen, dat het recht op demonstratie niet geldt inzake islam, dat de vrijheid van meningsuiting niet de massa-immigratie of de islam betreft. Het is normaal dat kinderen samen hoofddoekjes in een klas moeten zitten, dat leraren geschorst worden omdat een leerling beweert dat die de profeet heeft beledigd op een openbare school. Het is normaal dat kerstmarkten en andere evenementen moeten worden beschermd tegen moslims die met een vrachtwagen over mensen heen willen rijden.

De boodschap is duidelijk: Wen er maar aan, dit houdt niet op. Om een of andere reden moet onze verdraagzaamheid volledig op de spits gedreven en uitgenut worden voor, tja, waarvoor eigenlijk?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 december 2019 @ 20:42:44 #23
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_190667085
Tja, ze heeft haar straf uitgezeten, maar ik vind het belachelijk dat ze dat wijf een podium bieden. De publieke omroep had niet bepaald goed nagedacht over het effect van dit item met haar.
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 21:18:59 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190667461
niets over meegekregen eerlijk gezegd, ik zie er eigenlijk ook geen probleem in tbh

zou wat worden als de media alleen maar mensen aan het woord laat die we wel leuk vinden met zijn allen

het mens is nu eenmaal NWS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 21:19:58 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190667480
maar zoals ik al ze, niets over meegekregen en dus ook niet gezien

kan best alsnog compleet smakeloos zijn natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_190667527
Heeft Twan Huys al zijn verbazing, ongenoegen, veroordeling en walging uitgesproken?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 december 2019 @ 21:25:54 #27
408813 crew  trein2000
pi_190667575
Probleem is de setting. Je kunt zo iemand best interviewen. Dat verhaal is gewoon journalistiek en maatschappelijk relevant. Maar dan wel in een serieuze setting en op de inhoud. Niet dit.
zie email 27 oktober
  donderdag 26 december 2019 @ 21:27:12 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_190667604
Sowieso de NPO :')
pi_190667889
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sowieso de NPO :')
:')
pi_190667956
quote:
quote:
Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
Wilders.

Met een "s".

En je zinsbouw / grammatica is hier om te huilen.
pi_190667968
Een interview is inderdaad prima maar dan wel kritische vragen stellen en niet in een gezellige setting bij haardvuur en de kerstboom. Ik vond dit erg smakeloos, sowieso smakeloos om zoiets uit te zenden tijdens kerstmis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')