En jij bent ook begin 40, toch?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:51 schreef Kyara het volgende:
Ik ben na de geboorte van mijn meiden nog een paar keer ongesteld geweest en toen was het klaar. Dus al ruim 10 jaar niet meer ongesteld.
halverwegequote:Op vrijdag 23 augustus 2024 16:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
En jij bent ook begin 40, toch?
Klopt, daardoor zijn de eileiders weg. Maar als je wat verder zoekt dan de eerste googlepagina's dan zul je vinden dat novasure en essere tegenwoordig contraindicatief zijn. @Vanyel Juist omdat er dus geen uitweg meer is. Daarom moet bij mij de boel er dus uit. Omdat er een klein stukje bovenin niet schoon gemaakt is, kan het bloed nergens heen en dat levert problemen op. Heb ik me laten vertellen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 14:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Maar die is bij jou toch weer ongedaan gemaakt?
Oeh, dat klinkt wel naarquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, daardoor zijn de eileiders weg. Maar als je wat verder zoekt dan de eerste googlepagina's dan zul je vinden dat novasure en essere tegenwoordig contraindicatief zijn. @:vanyel Juist omdat er dus geen uitweg meer is. Daarom moet bij mij de boel er dus uit. Omdat er een klein stukje bovenin niet schoon gemaakt is, kan het bloed nergens heen en dat levert problemen op. Heb ik me laten vertellen.
Hier ook best het een en ander op marktplaats en op van die facebookgroepen. Even afwachten wat dat gaat doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:18 schreef exode het volgende:
Wij hebben veel op Marktplaats staan, een hoop klaar staan voor Leger des Heils, bergen spullen voor de Kringloop en een deel wat naar de stort gaat.
Marktplaats blijft toch een samenraapsel van vreemde mensen. Maar goed, we verkopen goed. Het is het duurdere spul waaronder Hot Wheels en binnenkort best wat Lego.
Ach wat sneu Shanu!
Dat die combi wordt afgeraden dat wist ik maar niet de reden erachter. Omdat jij de Essure-veertjes niet meer hebt vervalt die specifieke contra-indicatie maar het is dus eigenlijk alle vormen van afgesloten eileiders. Jammer wel, geen eileiders is eigenlijk de beste vorm van anticonceptie die weer nodig is voor de novasure...quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:15 schreef Troel het volgende:
zul je vinden dat novasure en essere tegenwoordig contraindicatief zijn.
Het werd vroegah wel eens tegelijkertijd gedaan. Dus Novasure en meteen essure zetten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:14 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat die combi wordt afgeraden dat wist ik maar niet de reden erachter. Omdat jij de Essure-veertjes niet meer hebt vervalt die specifieke contra-indicatie maar het is dus eigenlijk alle vormen van afgesloten eileiders. Jammer wel, geen eileiders is eigenlijk de beste vorm van anticonceptie die weer nodig is voor de novasure...
Ja hallo. Jij hebt the goodsquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:49 schreef -Spring het volgende:
Ik hou van ruilhandel. Ik heb r laatst een tandarts een berichtje gestuurd met de vraag of ze m'n tanden wilde bleken in ruil voor een opgezette vogel.Dit was wel nadat ze een foto van me geliefd had btw.
Succes Tinkquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 07:14 schreef Tink89 het volgende:
Om nog even terug te pakken op vorig topic:
Het ging niet om de pil, maar om van die pompjes hormonen. Omdat ik al een mirena heb en dat niet genoeg is om mee enigszins normaal te voelen.
En verder heb ik in de vakantie ook alles uitgezocht. Deel naar m'n broertje. Bij de rest zit wat verkoopbaar spul (spellen enzo) en een deel wordt weggeven of kringloop.
En onze fietskar staat te koop, die mag wel nog wat opleveren en staat niet in de weg.
Ik ga opstaan en naar zwemles. Wish me luck...
Ik ben erg blij met mijn LG.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:53 schreef FlyingFish het volgende:
Onze tv heeft de vakantie niet overleefdNa twee minuten krijgen we gekleurde strepen in beeld die steeds donkerder worden.
Wat zijn jullie ervaringen met LG? Met name qua beschikbaarheid van apps en updates daarvoor?
We hebben nu Samsung maar dit is de tweede tv die te jong al flinke kuren heeft, en daarnaast vind ik de reclame die je niet uit kunt zetten op de tv terwijl ik al ¤1000+ voor de tv betaald heb heel irritant. En de enige feature die we wel heel fijn vonden (one Connect box) heeft Samsung eruit gegooid bij de normale modellen, dus ik wil wat verder kijken dan weer Samsung.
Reclame niet uitzetten?quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:53 schreef FlyingFish het volgende:
Onze tv heeft de vakantie niet overleefdNa twee minuten krijgen we gekleurde strepen in beeld die steeds donkerder worden.
Wat zijn jullie ervaringen met LG? Met name qua beschikbaarheid van apps en updates daarvoor?
We hebben nu Samsung maar dit is de tweede tv die te jong al flinke kuren heeft, en daarnaast vind ik de reclame die je niet uit kunt zetten op de tv terwijl ik al ¤1000+ voor de tv betaald heb heel irritant. En de enige feature die we wel heel fijn vonden (one Connect box) heeft Samsung eruit gegooid bij de normale modellen, dus ik wil wat verder kijken dan weer Samsung.
Oh wat balen zeg! Wij hebben al jaren een LG tv en die bevalt echt uitstekend.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:53 schreef FlyingFish het volgende:
Dit gaat om reclame in de software, niet tijdens het tv programma. Dus dat er opeens een nieuw app icoontje bij staat voor een nieuwe serie of app. Niet heel storend, maar vervelend als je al ¤1000 voor een tv betaald hebt. Maar ik las dat andere nieuwe tv’s hetzelfde hebben bij de nieuwere modellenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 17:04 schreef Troel het volgende:
Als je de reclame wilt uitzetten: videorecorder en dan doorspoelen
Kun je niet gewoon een sjabloon uit Word pakken en daar je eigen logo inplakken en wat tekst aanpassen? Zo deed ik dat voor onze vereniging.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:57 schreef Hupje het volgende:
Ik ben al de hele avond bezig met het maken van het format voor de facturen voor mijn nieuwe bedrijfje. Pff wat een pokkewerk.
Hopelijk snel facturen sturen
Wat eng!quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:19 schreef -Spring het volgende:
Ik ben me gisteren helemaal leip geschrokken.
Ik ging met Robin naar de Action en voor de winkel stond een vrouw met een Amerikaanse Stafford. R vroeg of ze 'm mocht aaien dus ik vroeg aan die vrouw of ie lief was. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was, zei ze van wel en maakte een uitnodigend gebaar richting de hond.
R liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de dat hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.
Dus ik zeg tegen Robin: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand wegtrekt, springt die hond haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.
R was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.
Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.
Ik herken dat niet van onze samsung maar wij kijken vooral via het tvkastje (die heeft opties voor netflix, youtube, scherm delen enzovoort) en gebruiken het smartgedeelte van samsung nog maar zelden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit gaat om reclame in de software, niet tijdens het tv programma. Dus dat er opeens een nieuw app icoontje bij staat voor een nieuwe serie of app. Niet heel storend, maar vervelend als je al ¤1000 voor een tv betaald hebt. Maar ik las dat andere nieuwe tv’s hetzelfde hebben bij de nieuwere modellen
Canva is je beste vriend voor je vraagstuk. Vele kant en klaar producten en zo aan te passen naar al je wensen!quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 20:57 schreef Hupje het volgende:
Ik ben al de hele avond bezig met het maken van het format voor de facturen voor mijn nieuwe bedrijfje. Pff wat een pokkewerk.
Hopelijk snel facturen sturen
Ik denk dat het vooral iets moet zijn waar je de velden vanuit een excelbestand kunt vullen? Ik weet niet of Canva daar zo geschikt voor is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 22:22 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Canva is je beste vriend voor je vraagstuk. Vele kant en klaar producten en zo aan te passen naar al je wensen!
(Ook met de gratis versie)
Oh, echt? Mijn kinderen hoefden echt geen tv meer op hun kamer.quote:
Oh, wacht. Ik noemde de tv's waar ik naar zelf kijkquote:
Had hier overheen gelezen, maar dat is wel ontzettend schrikken zegquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:19 schreef -Spring het volgende:
Ik ben me gisteren helemaal leip geschrokken.
Ik ging met Robin naar de Action en voor de winkel stond een vrouw met een Amerikaanse Stafford. R vroeg of ze 'm mocht aaien dus ik vroeg aan die vrouw of ie lief was. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was, zei ze van wel en maakte een uitnodigend gebaar richting de hond.
R liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de dat hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.
Dus ik zeg tegen Robin: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand wegtrekt, springt die hond haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.
R was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.
Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.
Ze kijken hier nog regelmatig op hun kamer. Vooral Netflix en Disney+quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 23:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, echt? Mijn kinderen hoefden echt geen tv meer op hun kamer.
Ah, dat kijken die van mij op pc/laptop.quote:Op zondag 25 augustus 2024 00:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze kijken hier nog regelmatig op hun kamer. Vooral Netflix en Disney+
Vrijdag geweest en vandaag weer. Gisteren overgeslagen, de heren zijn wel gegaan. Maar dat was vanwege de drukte.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 23:17 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nu ik aan de F1 denk, hoe gaat het met jou @:troel? Genoeg opgeknapt om naar de F1 te gaan?
Fijn dat je wel hebt kunnen gaan en vandaag ook kan gaan! Geniet er van!quote:Op zondag 25 augustus 2024 07:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Vrijdag geweest en vandaag weer. Gisteren overgeslagen, de heren zijn wel gegaan. Maar dat was vanwege de drukte.
Het wordt komende dagen nog goed weer.quote:Op zondag 25 augustus 2024 16:29 schreef Hupje het volgende:
Ik hoopte toch nog een paar keer in het zwembad te kunnen gaan voor het tijd wordt om hem op te ruimen.
Vandaag naar een openlucht bioscoop geweest met kind. Blijft leuk.
Ja kloptquote:Op zondag 25 augustus 2024 17:33 schreef Nijna het volgende:
Maar jullie hebben verwarming erin toch Vicky? Hier warmt het water net niet snel genoeg op steeds.
Ach, dat is hier elke dag. Ondanks dat er in de start van het schooljaar-berichtjes in de app staat hoe fijn het is als de lessen écht om 8:30 kunnen beginnen, kom ik dan nog aardig wat ouders met kinderen tegen op weg naar m'n werk. Ik weet dat iedereen zo z'n eigen zwakke punten heeft, maar als je het structureel niet redt, kun je toch gewoon wat eerder opstaan?quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het was wel weer even wennen zo vroeg opstaan.
Ik heb weer met grote verbazing gekeken naar de ouders die de eerste schooldag alweer te laat waren en dan op hun gemakje richting school lopen.
Echt hè.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het was wel weer even wennen zo vroeg opstaan.
Ik heb weer met grote verbazing gekeken naar de ouders die de eerste schooldag alweer te laat waren en dan op hun gemakje richting school lopen.
Vervelend voor je oudste vooral.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:03 schreef Schanu het volgende:
Ik zie hier nog wel regelmatig kinderen met ouders die te laat zijn voor school, maar die hebben altijd zichtbare haast dus niet dat ze op hun dooie gemakje naar school wandelen gelukkig.
Nu moet ik bekennen dat wij één van die ouders zijn die hun kind(eren) soms echt te laat naar school brengen. Maar dat komt omdat de oudste vaak alles op alles zet om niet naar school te hoeven, waardoor je die uiteindelijk schoppend en slaand, zonder jas en schoenen, op de fiets moet krijgen om met gevaar voor eigen leven naar school te brengen. Soms met de jongste erbij die dan dus ook te laat komt. Soms breng ik dan eerst de jongste en sluit de oudste thuis op, waarna ik de oudste daarna probeer te brengen en die dus nóg later isWeliswaar met toestemming van de juf, die weet ervan af, maar je ziet mensen op straat dan soms wel echt kijken.
Die is er bij ons op school niet. 8:20 deur open, 8:30 beginnen. Buiten spelen mag, maar ze mogen ook gewoon lekker vast naar binnen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:51 schreef BE het volgende:
Er zijn ook kinderen die de loze tijd voor school niet echt lekker trekken en die zelf ook beter gaan op gewoon aankomen en de klas in. Dat gehang en gewacht op schoolpleinen is niet voor iedereen fijn.
Zeker!quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die is er bij ons op school niet. 8:20 deur open, 8:30 beginnen. Buiten spelen mag, maar ze mogen ook gewoon lekker vast naar binnen.
@:exode: verdiep je vooral ook in de herrie. Jacuzzi's maken je buren niet per se blij. Dus slim om even de decibellen te checken.
Hahaha mijn buren hebben een jacuzzi. Heb absoluut geen last van ze.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die is er bij ons op school niet. 8:20 deur open, 8:30 beginnen. Buiten spelen mag, maar ze mogen ook gewoon lekker vast naar binnen.
@:exode: verdiep je vooral ook in de herrie. Jacuzzi's maken je buren niet per se blij. Dus slim om even de decibellen te checken.
Om vergelijkbare redenen waren/zijn wij ook regelmatig te laat.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:03 schreef Schanu het volgende:
Nu moet ik bekennen dat wij één van die ouders zijn die hun kind(eren) soms echt te laat naar school brengen. Maar dat komt omdat
Vergeet dan niet dat 10 minuten voor sommige kinderen een eeuwigheid aan zelf in te vullen tijd is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar het hoeft niet. 8:28 is ook goed. Maar 8:38 dan weer niet. En er zijn inderdaad allerlei redenen waarom ouders/kinderen te laat zijn en het is ook heus niet overal laksheid. Maar ik ken ook de gezinnen waarbij het dat wel is en die het dan maf vinden dat een leerkracht daar een gesprek over begint. Want 'zo veel last heeft de klas daar toch niet van'. Njah, wel dus...quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:08 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Vergeet dan niet dat 10 minuten voor sommige kinderen een eeuwigheid aan zelf in te vullen tijd is.
Het zou mij niets verbazen als daar wat speelt dat ze op die leeftijd nog gebracht wordt, ze vaak te laat is én ze vaak dingen vergeet (en daar zo verdrietig van wordt ook). Dat vind ik dus vooral heel sneu.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:17 schreef oh-oh het volgende:
en dan elke ochtend een meisje , nu groep 8 denk ik, die nog elke dag door haar moeder gebracht wordt terwijl school echt twee keer struikelen is, die gaan om 8:30 de deur uit terwijl school dan begint, en tot nu toe zag ik haar al drie keer jankend terug rennen omdat ze iets vergeten was
Dit is de tweede week school weer.
Alleen op slechte dagen ben ik er nog gevoelig voor, maar het scheelt zeker om te weten dat het er bij meer net zo aan toe gaatquote:Op maandag 26 augustus 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Om vergelijkbare redenen waren/zijn wij ook regelmatig te laat.
Helpt na een horrorochtend wel in de beleving (als je daar nog gevoelig voor bent) als je dan onderweg de oordelende blikken van de halve school over je heen krijgt
Ik heb er echt totaal geen mening over, het valt alleen wel echt op, dat ze altijd te laat is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 13:56 schreef Schanu het volgende:
Een jacuzzi in de tuin, heerlijk lijkt mij datMijn zwager en schoonzus hebben er 1, die hebben er echt heel veel plezier van (en hun kinderen ook)!.
[..]
Het zou mij niets verbazen als daar wat speelt dat ze op die leeftijd nog gebracht wordt, ze vaak te laat is én ze vaak dingen vergeet (en daar zo verdrietig van wordt ook). Dat vind ik dus vooral heel sneu.
[..]
Alleen op slechte dagen ben ik er nog gevoelig voor, maar het scheelt zeker om te weten dat het er bij meer net zo aan toe gaat
Tering jantje. Daar wil je inderdaad niet werken!quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:00 schreef exode het volgende:
Ik was ooit een keer een half uur te vroeg op een sollicitatiegesprek. Ik wilde me nog niet aanmelden, maar ik moest enorm nodig plassen. Gezocht naar een cafe of iets waar ik naar het toilet kon gaan, niets gevonden. Dus ik was me toch maar bij de receptie van dat bedrijf gaan melden. Ik ga af aan dat ik veel te vroeg was maar ik nodig naar het toilet moest. 'Meld me maar over een minuut of 20/25 aan'.
Bleek dus dat ze mij wel hadden aangemeld en de eerste vraag in dat gesprek was 'Je was veel te vroeg, is dat 1 van je mindere punten dat jouw agenda belangrijker is?'
Dat gesprek was daarna klaar, doei zei ik, hier wil ik niet eens werken, maar bedankt voor het plassen.
Overigens heb ik zelf nooit door wie er te vroeg of te laat is. Heb genoeg aan mijn eigen stress op dat moment. Ik ben zelf dus het liefste te vroeg, pak ook altijd net 1 trein eerder en plan genoeg tijd in. Maar mijn gezin fucntioneert anders. ALTIJD als ik denk 'yes, we gaan op tijd weg' knoeit er 1 over de kleding heen, moet er nog 1 poepen of is er een sleutel of schoen kwijt.
Zo eentje heb ik dus gewonnenquote:Op maandag 26 augustus 2024 12:53 schreef exode het volgende:
Gewonnen, hoe dan?
Wij gaan voor deze, al is 4 of 6 persoons nog een discussiepunt:
https://www.toppy.nl/prod(...)t0i6vWMaAtrdEALw_wcB
Dat was wel een topper, ja!quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:00 schreef oh-oh het volgende:
Arme Napoleon!
Mijn laatste prijs is alweer bijna een jaar geleden, toch maar weer eens mijn best doen ergens ( dat was dat mega pakket voor de honden destijds, dat was wel een hele goede prijs )
Mijn zoon is zo'n kind. Hij won toen hij 2 was met de juiste sleutel van de kluis aanwijzen op de markt een fles Baileysquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:26 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb een keer 100 gulden gewonnen met enveloppen trekken op de markt. Als 11 jarige ofzo.
Verder niets bijzonders gewonnen. Maar doe eigenlijk ook niet ergens meer aan mee, behalve als het voor het goede doel is
Een achternichtje van mij won áltijd iets. Ik denk dat zij een keer of 3 een gsm gewonnen heeft vroeger en nog van alles meer.
Ik tag je de moeder als ik iets wil winnen, ik win echt vaakquote:Op maandag 26 augustus 2024 19:31 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het wel jammer dat deelname aan veel prijsvragen, wedstrijden etc. vraagt dat je het 1 en ander deelt op Instagram, Facebook etc. En het liefst nog kopieert of iets dergelijks en mensen tagt.
Rot op, daar heb ik helemaal geen zin in.
Voor mij 10 anderen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik tag je de moeder als ik iets wil winnen, ik win echt vaak
Ik las een weekendje op een collega en ik moest drie keer opnieuw lezenquote:Op maandag 26 augustus 2024 19:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik bedenk net trouwens dat ik een paar maanden terug met de bingo van de pv op het werk heb meegedaan en dat ik daar de hoofdprijs gewonnen heb. Weekendje op een collega bungalowpark.
En op dat betreffende bungalowpark heeft de jongste ooit ook de bingo gewonnen en dat was ook een weekend op dat zelfde bungalowpark
En ooit een bonnetje bij de plaatselijke jumbo in zo’n grabbelton gedaan, toen won ik een psv shirt. Dus ik mag ook gewoon helemaal niet klagen![]()
Naar school gaan ze hier alleen vanaf dat de jongste naar groep 4 ging ongeveer. In de praktijk fietste de oudste ook al vanaf die leeftijd alleen naar school omdat hij altijd voor mij de deur uit ging.
Hier geen echt gevaarlijke weg die ze moeten nemen. Ze vonden dat altijd wel fijn dat ze zelf mochten gaan.
Ophalen op school heb ik tot afgelopen jaar gedaan. Was vooral makkelijk met afspreken ja of nee dat ik wist waar ze heen gingen. Nu de oudste in groep 8 zit mag ze van mij de mobiel mee naar school (op vliegtuigstand in de bak bij de meester). Dan kan ze me appen of ze afspreekt ja of nee.
Telefoons blijven in de pauze netjes in de bak dus ze mogen/kunnen er in de pauze niets mee.
Dat scheelt me ook wel. Ik ging erg vaak alleen weer terug naar huis.
🤣 heb er een streepje tussen gezet voor de leesbaarheid 😅quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik las een weekendje op een collega en ik moest drie keer opnieuw lezen
En je dan het liefst om de hoek af zet (tenzij mega regenbui, dan mag het voor de deur)quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:50 schreef vencodark het volgende:
Dat is alleen ok als je moeder je een lift geeft.
Ik las hetzelfde.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik las een weekendje op een collega en ik moest drie keer opnieuw lezen
Even voor de zekerheid. Dit is iets waar je wat kunt regelen; ik weet niet hoe het in het regulier onderwijs is, maar wij hadden een permanente ontheffing van de leerplicht voor mijn jongste. Hij ging wel naar school, maar soms ging het zoals jij het beschreef. En dan koos ik om hem eerst tot rust te laten komen voordat ik hem naar school bracht of ik liet hem die dag gewoon thuis. Het was echt fijn dat die mogelijkheid er was. Het gaf mij rust;.quote:Op maandag 26 augustus 2024 10:03 schreef Schanu het volgende:
Ik zie hier nog wel regelmatig kinderen met ouders die te laat zijn voor school, maar die hebben altijd zichtbare haast dus niet dat ze op hun dooie gemakje naar school wandelen gelukkig.
Nu moet ik bekennen dat wij één van die ouders zijn die hun kind(eren) soms echt te laat naar school brengen. Maar dat komt omdat de oudste vaak alles op alles zet om niet naar school te hoeven, waardoor je die uiteindelijk schoppend en slaand, zonder jas en schoenen, op de fiets moet krijgen om met gevaar voor eigen leven naar school te brengen. Soms met de jongste erbij die dan dus ook te laat komt. Soms breng ik dan eerst de jongste en sluit de oudste thuis op, waarna ik de oudste daarna probeer te brengen en die dus nóg later isWeliswaar met toestemming van de juf, die weet ervan af, maar je ziet mensen op straat dan soms wel echt kijken.
Ik kom ook altijd overal op tijd. Dat wil ik gewoon graag want ik wil de stress niet van het te laat komen. Heb ik een keer een PMT (PrestatieMotivatieTest) moeten doen voor een bedrijf. Daar kwam uit dat mijn PMT heel laag was, lager dan ze ooit hadden meegemaakt. Ik snapte er niks van, dus ik wilde graag weten waar ze dat dan vandaan hadden. Kwamen ze als voorbeeld met deze vraag aan: "Vind je te laat komen erg?". Dus ik had 'nee' geantwoord, want het interesseert me niks als anderen te laat komen, alleen kom ik zelf wel overal op tijd. Maar die test interpreteert het dan dat je zelf altijd te laat komtquote:Op maandag 26 augustus 2024 15:00 schreef exode het volgende:
Ik was ooit een keer een half uur te vroeg op een sollicitatiegesprek. Ik wilde me nog niet aanmelden, maar ik moest enorm nodig plassen. Gezocht naar een cafe of iets waar ik naar het toilet kon gaan, niets gevonden. Dus ik was me toch maar bij de receptie van dat bedrijf gaan melden. Ik ga af aan dat ik veel te vroeg was maar ik nodig naar het toilet moest. 'Meld me maar over een minuut of 20/25 aan'.
Bleek dus dat ze mij wel hadden aangemeld en de eerste vraag in dat gesprek was 'Je was veel te vroeg, is dat 1 van je mindere punten dat jouw agenda belangrijker is?'
Dat gesprek was daarna klaar, doei zei ik, hier wil ik niet eens werken, maar bedankt voor het plassen.
Overigens heb ik zelf nooit door wie er te vroeg of te laat is. Heb genoeg aan mijn eigen stress op dat moment. Ik ben zelf dus het liefste te vroeg, pak ook altijd net 1 trein eerder en plan genoeg tijd in. Maar mijn gezin fucntioneert anders. ALTIJD als ik denk 'yes, we gaan op tijd weg' knoeit er 1 over de kleding heen, moet er nog 1 poepen of is er een sleutel of schoen kwijt.
Ijvolientje.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:22 schreef livelink het volgende:
Ik heb als kind een keer zo'n enorme pop gewonnen (net zo groot als ik zelf was). We moesten de naam van de pop raden en mochten 3 x gokken.
Voor de mensen uit IJsselstein; het was een prijsvraag van de IJVO (IJselsteinse Vakantie Ontspanning). Ik wilde die pop zo ontzettend graag. Mijn eerste gok was iets als Jessica en de tweede Marie of zo (ik verzin maar wat). En toen zei mijn vader dat hij graag de 3e gok wilde doen en hij zei IJvolientje. Ik was 8 en zo ontzettend boos dat hij mijn 3e gok had verspild![]()
Maar natuurlijk was het IJvolientje en toen had ik de pop
quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:49 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin van me bracht haar dochter in de brugklas nog te voet naar school, kind heeft aan mij gevraagd of ik aub aan dr moeder wilde vragen dr mee te stoppen omdat ze zich kapot schaamde
Geen schermtijd is hier ook weer een feit (sowieso even flink teruggeschroefd ook na school alleen als ik kook). En dat maakt in de ochtend echt een wereld van verschil inderdaad.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb mijn oudste tot en met de laatste dag van groep 8 naar school gebracht. Natuurlijk hoefde dat niet, maar hij vond het fijn en wij vonden het prima om ij de ochtend vast even een loopje te hebben. Ik koesterde ook dat hij ons gezelschap op prijs stelde en het fijn vond op die momenten even te babbelen.
We gingen standaard om 8 uur van huis, om 8.10 ging de deur op en dan wilde hin er zijn. Lekker rustig de klas is, plekje zoeken, werk uitkiezen, beetje kletsen en vast beginnen. Geen schermtijd in de ochtend heeft trouwens een wereld van verschil gemaakt in gedoe in de ochtenden.
Morgen gaat hij zijn rooster halen op zijn nieuwe schooldan gaan de kleine en ik maar naar de kaasboer voor ons loopje
Maar dan moet ze wel in de auto blijven zitten buiten de poortquote:Op maandag 26 augustus 2024 19:50 schreef vencodark het volgende:
Dat is alleen ok als je moeder je een lift geeft.
Oooh, onduidelijke vragen in een test vind ik zo giga irritant.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik kom ook altijd overal op tijd. Dat wil ik gewoon graag want ik wil de stress niet van het te laat komen. Heb ik een keer een PMT (PrestatieMotivatieTest) moeten doen voor een bedrijf. Daar kwam uit dat mijn PMT heel laag was, lager dan ze ooit hadden meegemaakt. Ik snapte er niks van, dus ik wilde graag weten waar ze dat dan vandaan hadden. Kwamen ze als voorbeeld met deze vraag aan: "Vind je te laat komen erg?". Dus ik had 'nee' geantwoord, want het interesseert me niks als anderen te laat komen, alleen kom ik zelf wel overal op tijd. Maar die test interpreteert het dan dat je zelf altijd te laat komt![]()
In een volgend leven ga ik testpersoon worden en dan ga ik allerlei bedrijven laten zien hoe testvragen ook geïnterpreteerd kunnen worden.
Ow, hebben gewone* mensen ook last van onduidelijke vragen? Ik dacht altijd dat dat was omdat de vragen door een neuritypisch persoon waren geschreven die totaal geen verstand had van de manier waarop neurodiverse personen een vraag interpreterenquote:Op maandag 26 augustus 2024 22:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oooh, onduidelijke vragen in een test vind ik zo giga irritant.
Alsof er ook niemand de moeite heeft genomen om even de boel door te nemen voordat het in gebruik genomen werd.
Ik ben dan zelf juist zo’n type die na gaat denken hoe ik denk dat de vragensteller de vraag dan bedoeld heeft en dan hoop dat ik het niet verkeerd bedacht heb (en dan soms nog uit ga leggen hoe ik een vraag geïnterpreteerd heb als ik bang ben dat dat verkeer zou zijn. Óf ik haak af omdat ik niet weet of het is hoe ze het bedoelen en geen zin heb om het uit te leggen of dat het bij meerdere vragen vaag is voor mijn gevoel).quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, hebben gewone* mensen ook last van onduidelijke vragen? Ik dacht altijd dat dat was omdat de vragen door een neuritypisch persoon waren geschreven die totaal geen verstand had van de manier waarop neurodiverse personen een vraag interpreteren
*Hoop dat niemand valt over deze opmerking trouwens. Als autist denk ik nogal zwart-wit(Alhoewel ik dan eigenlijk zou moeten denken dat een autist juist gewoon is en neurotypische personen raar zijn)
Ik heb op een gegeven moment een hele lading aan vragenlijsten gemaakt. Om ze op de juiste manier in te kunnen vullen heb ik de afnamepersoon de vragen laten duiden. En soms heb ik dus mijn antwoorden laten vertalenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik ben dan zelf juist zo’n type die na gaat denken hoe ik denk dat de vragensteller de vraag dan bedoeld heeft en dan hoop dat ik het niet verkeerd bedacht heb (en dan soms nog uit ga leggen hoe ik een vraag geïnterpreteerd heb als ik bang ben dat dat verkeer zou zijn. Óf ik haak af omdat ik niet weet of het is hoe ze het bedoelen en geen zin heb om het uit te leggen of dat het bij meerdere vragen vaag is voor mijn gevoel).
En dan is er ook nog de categorie vragen ‘wat wil je hier nu mee’.
In een vragenlijst op het werk stonden de vragen (of eigenlijk stellingen) (niet letterlijk zo maar in deze trant).
Ik kan pauze nemen wanneer ik vind dat ik pauze nodig heb
En
Ik kan vrij nemen wanneer ik ‘s ochtends merk dat ik me niet helemaal top voel (geen idee meer hoe dat het er stond maar hier kwam het op neer).
En dan denk ik, we werken in een bedrijf waar 70/80% van de medewerkers volgens een rooster werkt en je pauze hebt wanneer je wordt afgelost door de persoon die dan staat ingeroosterd om te beginnen zodat iedereen kan gaan pauzeren. En misschien 20/30% die op kantoor werkt en die het misschien wel kan plannen.
En voor de tweede vraag eigenlijk hetzelfde. 70/80% van heb bedrijf werkt volgens een rooster en als ik in de ochtend denk, ik zou vandaag wel vrij willen zijn, dan kan ik niet zeggen, dan stel ik m’n werk een dag uit of ik werk in de avond wel een paar keer langer door of zo. En dat geldt dus voor álle collega’s die volgens een rooster werken.
Ja als ik ziek ben meld ik me ziek en dan wordt er vervanging geregeld, en als ik iets heb kan ik proberen zelf vervanging te regelen, maar op de dag zelf doe je dat je collega’s liever niet aan als dat niet heel dringend is.
Dus dat vind ik dan rare stellingen/vragen. Waarvan ik ook denk, wat wil je er mee?
Dus heb ik er ook een heel verhaal onder getypt waar waarschijnlijk niets mee gedaan wordt en de vragen er volgende keer gewoon nog in staan
Bedankt! Wij hadden inderdaad ook met de juf afgesproken dat we later mochten komen als het echt nodig was. In de praktijk bleek dat wat lastig omdat wij ook moeten werken, en omdat nu niet naar school willen over een uur nog steeds betekent niet naar school willen. Want al het moeten is op zo'n moment gewoon weerstand.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid. Dit is iets waar je wat kunt regelen; ik weet niet hoe het in het regulier onderwijs is, maar wij hadden een permanente ontheffing van de leerplicht voor mijn jongste. Hij ging wel naar school, maar soms ging het zoals jij het beschreef. En dan koos ik om hem eerst tot rust te laten komen voordat ik hem naar school bracht of ik liet hem die dag gewoon thuis. Het was echt fijn dat die mogelijkheid er was. Het gaf mij rust;.
Dat heb ik ook maar de vraag is dan misschien eerder hoe gewoon ik benquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, hebben gewone* mensen ook last van onduidelijke vragen? Ik dacht altijd dat dat was omdat de vragen door een neuritypisch persoon waren geschreven die totaal geen verstand had van de manier waarop neurodiverse personen een vraag interpreteren
Ja, jij mag ook bij ons clubjequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 12:01 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat heb ik ook maar de vraag is dan misschien eerder hoe gewoon ik ben![]()
Met dyslexie val ik ook onder neurodivers toch?
Toen ik op het HBO zat mocht ik enquêtes testen voor studiepunten. Super leuk want dan kon ik al die dubbelzinnige vraagstellingen laten corrigeren.
Hé! Niet buitensluiten. Ik weet niet waar dit over gaat maar ik kom er ook bijquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, jij mag ook bij ons clubje![]()
Helaas hebben ze daar weinig van geleerd
Misschien scheelt het dat ik fanatiek cryptogrammen oplos met mijn vader, waardoor ik bij ieder woord de meerdere betekenissen of interpretaties snel ziequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:14 schreef Troel het volgende:
[..]
*Hoop dat niemand valt over deze opmerking trouwens. Als autist denk ik nogal zwart-wit(Alhoewel ik dan eigenlijk zou moeten denken dat een autist juist gewoon is en neurotypische personen raar zijn)
Nee, was ik niet!quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 12:37 schreef amaranta het volgende:
Ik heb de lego hoge snelheidstrein, het lego treinstation en heel veel rails voor wie interesse heeft.
Was jij dat @:clubsoda?
Volgens Wikipedia mag je er ook bij!quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:47 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het onderscheid tussen neurotypisch en neurodivers ingewikkeld. Want ik ben een hb'er en mijn dochter ook (en zoon miss ook). Is dat dan neurodivers? Of is dat alleen mijn autistische zusje en mijn broertje met add? Of geldt mijn moeder ook omdat ze een depressie gehad heeft? En de leerlingen van mijn man die zijn epileptisch. Zijn die typisch of divers?
#indewar
Hehehe, je mag er van mij bijquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hé! Niet buitensluiten. Ik weet niet waar dit over gaat maar ik kom er ook bij
Oh is dat het! Wij zijn ook afgehaakt omdat de teleurstelling en frustratie te groot zijn als we wéér een geocache niet konden vinden. En dan zie je dat ze een paar uur daarvoor nog wel gevonden zijn, dus dat ze er toch echt nog wel moeten liggen …quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:44 schreef Hupje het volgende:
Wij doen aan geocaching en komen best regelmatig niet tot de oplossing. Omdat wij dan anders blijken te denken dan mainstreamEn als we dáár over na gaan denken, wordt het nog veel ingewikkelder
Het was eigenlijk meer bedoeld om fouten zoals leeftijdscategorie 10-20 en 20-30 waarbij een 20jarige in twee groepen valt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, jij mag ook bij ons clubje![]()
Helaas hebben ze daar weinig van geleerd
Die leeftijdscategorieën zijn wel echt fout, maar bij die GGD-vragenlijst staat toch duidelijk aan het begin dat het een vragenlijst is die door de ouders ingevuld moet (of nouja, het is niet verplicht) worden. Lijkt me daar wel duidelijk dat de vraag is 'hoe vaak poetst een ouder/verzorger de tanden?'. Het is continu de balans zoeken tussen begrijpelijkheid - ook voor mensen die minder goed NLs spreken of niet goed kunnen lezen enz. - en perfect correcte vraagstellingen..quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:31 schreef Elleska het volgende:
geocaching daar ben ik ook heel snel weer mee gestopt.
[..]
Het was eigenlijk meer bedoeld om fouten zoals leeftijdscategorie 10-20 en 20-30 waarbij een 20jarige in twee groepen valt.
En ik ben bang dat degene die ik heb geholpen enkel enquêtes hebben gemaakt voor hun studieopdracht.
Bij de GGD kleutervragenlijst kwam ik ook een rare vraagstelling tegen.
Ik weet niet meer hoe het er exact stond maar de vraag was hoe vaak IK de tanden van mijn kind poets. Man doet avonds en ik ochtends maar 1x per dag was niet het juiste antwoord en ik kreeg een adviesfolderdinges over tandenpoetsen.
Als die vraag er zo had gestaan dan was ik er niet over gevallen. De vraag werd zo gesteld dat ik specifiek werd aangesproken en elke ouder/verzorger ontving een eigen vragenlijst.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die leeftijdscategorieën zijn wel echt fout, maar bij die GGD-vragenlijst staat toch duidelijk aan het begin dat het een vragenlijst is die door de ouders ingevuld moet (of nouja, het is niet verplicht) worden. Lijkt me daar wel duidelijk dat de vraag is 'hoe vaak poetst een ouder/verzorger de tanden?'. Het is continu de balans zoeken tussen begrijpelijkheid - ook voor mensen die minder goed NLs spreken of niet goed kunnen lezen enz. - en perfect correcte vraagstellingen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zijn ze ook nog niet binnen. Gelukkig heeft dat kind 2 weken introductiedingen, dus ik wacht nog even af..quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Zo, deze dag hebben we weer gehad. Was lekker druk met kleinzoon.
Hoe is het met jou, @:exode?
Maandag begint school maar zoon heeft zn boeken nog nietBel ik Iddink net, klantnummer ingetoetst, tig x opnieuw, postcode ingetoetst, tig x, krijg ik de melding: er gaat iets fout, bel opnieuw, tuuut tuuut tuuut. En dat x2. Ga ik terug naar de site, krijg ik de melding: gelukt! Uw mailadres is gevalideerd
![]()
Gaat iets echt, écht niet helemaal goed daarOverigens waren ze begin juli opnieuw gehackt
Ah, we zijn de enige dus niet. Zoon heeft zn rooster ook nog niet, gaat heel lekker zoquote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier zijn ze ook nog niet binnen. Gelukkig heeft dat kind 2 weken introductiedingen, dus ik wacht nog even af..
(Die andere die zijn boeken van VanDijk krijgt heeft ze ook pas gisteren binnen gekregen)
@:exode sterkte met de spanning. Hopelijk valt het toch mee!
De twee jaar hiervoor werd het ook weken voor het nieuwe schooljaar geleverdquote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:36 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden de boeken van Van Dijk al in juli binnen! Gister hebben we de 3 boeken die weer ingeleverd moeten worden gekaft, de rest ga ik niet aan beginnen. Hopelijk zijn die van jullie toch nog op tijd! Het geeft een hoop stress anders.
@:exode sterkte. Hopelijk goed nieuws vandaag.
Rooster heeft oudste officieel ook nog niet. Er staat wel iets in Magister, maar ze gaan de rest van de week het automatisch gemaakt rooster nog finetunen. Jongste krijgt vrijdag zijn officiële klassenindeling. Daar staat het rooster al langer in Magister, maar dat veranderde vorig jaar ook regelmatig en zij klas heeft de eerste 2 weken een alternatief programma.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ah, we zijn de enige dus niet. Zoon heeft zn rooster ook nog niet, gaat heel lekker zo
[..]
De twee jaar hiervoor werd het ook weken voor het nieuwe schooljaar geleverdHeb het idee dat ze het gaan gooien op die hack, ofzo.
Ik maak me er niet druk om verder. Optijd besteld dus school mag het oplossen![]()
Rekbare boekenkaften zijn ideaal, btw. Scheelt heel veel werk
En als autist had ik altijd al een streepje achter mijn naam, dus daar hoefden niet nog meer streepjes bij.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die leeftijdscategorieën zijn wel echt fout, maar bij die GGD-vragenlijst staat toch duidelijk aan het begin dat het een vragenlijst is die door de ouders ingevuld moet (of nouja, het is niet verplicht) worden. Lijkt me daar wel duidelijk dat de vraag is 'hoe vaak poetst een ouder/verzorger de tanden?'. Het is continu de balans zoeken tussen begrijpelijkheid - ook voor mensen die minder goed NLs spreken of niet goed kunnen lezen enz. - en perfect correcte vraagstellingen..
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:39 schreef exode het volgende:
Ja, de dag is weer voorbij he Mush.
Het was fijn bij mijn moeder, mijn zus kwam ook nog even langs. Wel hadden wel weer nieuwe zorgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Hier staat het rooster vanaf 30 september wel al in magister, heel weird.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:22 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Rooster heeft oudste officieel ook nog niet. Er staat wel iets in Magister, maar ze gaan de rest van de week het automatisch gemaakt rooster nog finetunen. Jongste krijgt vrijdag zijn officiële klassenindeling. Daar staat het rooster al langer in Magister, maar dat veranderde vorig jaar ook regelmatig en zij klas heeft de eerste 2 weken een alternatief programma.
Ik kan me er niet druk om maken. Het komt elk jaar wel op zijn pootjes terecht.
Ik weet wel van de oudste dat hij maandag naar school moet en dinsdag met de lessen begint. En de jongste moet dinsdag naar school (met laptop en lunch) en dan krijgen ze het rooster van de 1e 2 weken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier staat het rooster vanaf 30 september wel al in magister, heel weird.
Klassenindeling is er ook nog niet, al weet hij dan wel in welke klas hij komt. Ik weet niet eens welke dag hij begint, vorig jaar pas op woensdag![]()
Ik maak me ook niet druk verder, komt wel goed idd.
Dat vond ik vorig jaar zo ruk aan het rooster van oudste. Op vrijdag inderdaad het laatste uur les, twee uren daarvoor vrij en ook nog eens het eerste uur vrij. In totaal de maximaal vijf tussenuren die ze willen, maar ook 4 eerste uren vrij, daardoor dus bijna elke dag laat thuis. Vroegah was alles beterquote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:
Bij de oudste staat een rooster, maar alleen voor volgende week...
Hopelijk gaan ze daar niet teveel meer aan veranderen, zou handig zijn met afspreken met de begeleidster...
De jongste heeft haar rooster en was matig enthousiast, 6 tussenuren in een week waarvan 2 op vrijdag voordat ze haar laatste uur heeftenige pluspunt is dat het 2e tussenuur en de les samen met haar bff is. Dat scheelt een beetje.
Van beiden nog geen boeken gezien. Ik weet dat de jongste ze op school krijgt, van de oudste denk ik dat ook, maar ik weet het niet zeker.
De jongste moet dinsdag beginnen, van de oudste weet ik het dus niet.
Misschien moet ze even in de mail kijken...
*Krijgt spontaan een PTSS aanval*quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:
De jongste heeft haar rooster en was matig enthousiast, 6 tussenuren in een week waarvan 2 op vrijdag voordat ze haar laatste uur heeft![]()
Dat is juist super relaxt! Maar 1 uurtje spijbelen voor een vroeg weekend!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:
Bij de oudste staat een rooster, maar alleen voor volgende week...
Hopelijk gaan ze daar niet teveel meer aan veranderen, zou handig zijn met afspreken met de begeleidster...
De jongste heeft haar rooster en was matig enthousiast, 6 tussenuren in een week waarvan 2 op vrijdag voordat ze haar laatste uur heeftenige pluspunt is dat het 2e tussenuur en de les samen met haar bff is. Dat scheelt een beetje.
Van beiden nog geen boeken gezien. Ik weet dat de jongste ze op school krijgt, van de oudste denk ik dat ook, maar ik weet het niet zeker.
De jongste moet dinsdag beginnen, van de oudste weet ik het dus niet.
Misschien moet ze even in de mail kijken...
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:34 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is juist super relaxt! Maar 1 uurtje spijbelen voor een vroeg weekend!
Ja joh. Tot 16:10 inderdaad! En het laatste uur echt zo’n schijtvak hebben ook.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
*Krijgt spontaan een PTSS aanval*
Ik had dat op vrijdagmiddag, 2 tussenuren en daarna een blokuur scheikundeWe waren de enige klas die pas om 16.10 naar huis mocht. In de winter was het dan al bijna donker.
Ze heeft tot 16.00u op vrijdag en maandag. Voordeel is dat ze vrijdag wel met haar beste vriendin naar huis kan fietsen. De oudste had 4 keer tot 16.00u vorig jaar op de oude school.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
*Krijgt spontaan een PTSS aanval*
Ik had dat op vrijdagmiddag, 2 tussenuren en daarna een blokuur scheikundeWe waren de enige klas die pas om 16.10 naar huis mocht. In de winter was het dan al bijna donker.
Echt kut, sommige kinderen waren om 13.10 al klaar op vrijdagquote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja joh. Tot 16:10 inderdaad! En het laatste uur echt zo’n schijtvak hebben ook.![]()
Wat een dagen waren dat. Je keek de minuten gewoon weg.
Daar heeft L ook zo'n pesthekel aan, de geur na het gymmen. Ze heeft maandagochtend de eerste twee uur gym en moet dan nog door tot vier uur.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:27 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden vaak als laatste uur Latijn in de bovenbouw, met een groepje van 5-6 leerlingen. Als er dan een tussenuur was, gingen we zelf gewoon naar die leraar toe om te vragen of er iets geruild kon worden. Aangezien hij maar weinig klassen had (het was een brede school met mavo/havo/vwo) lukte het vaak ook nog wel.
Maar ik kan me ook nog een rooster herinneren dat we standaard het 6e en 7e uur gym hadden. En een keer het 5e en 6e uur gym en daarna nog Duits. Die meur in die klas en niemand die meer motivatie had... Als ik toch eens had durven spijbelen.![]()
.
Dat is zuur. Wat had je besteld?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:24 schreef Ynske het volgende:
K baal, mn verjaardagscadeautje kwam net binnen, doos helemaal beschadigd, inhoud kwam er deels uit. Dus nu retour afzender....
Hopen dat ze het snel oppakken en een nieuwe sturen
Rokspuitquote:
Mag ik vragen hoe oud jouw moeder is?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:11 schreef exode het volgende:
Mijn moeder is nummer 2 op de woning die nu aangeboden werd. Ze moet nu wachten of nummer 1 de woning neemt. Ik denk dat ze einde week meer weet. MAAR in dat complex staan nog 2 appartementen leeg sinds een week. 1 mevrouw is overleden, de andere naar een verzorgingshuis (dorp he, ze weten alles). Die komen vrij zodra de huur is opgezegd. Ik vermoed dus dat mijn moeder heel snel een huur appartement heeft.
We hebben wel al gezegd dat ze niet gaat beknibbelen. We gaan dat hele appartement naar haar smaak maken en als ze nieuwe meubels wil, doen we dat allemaal. Haar huis is inmiddels alweer hypotheekvrij dus ze mag geld verbrassen.![]()
EN er komt gewoon een container voor haar huis, we gaan niet 100x naar de stort op en neer. Ze wil ook pas verhuizen als het appartement helemaal klaar is en dat snappen wij. Huis gaat dus pas laat in de verkoop want ze kan die stress en het gedoe echt niet aan.
Maar dat is al het rationele he, het is het huis waar wij letterlijk alle3 zijn geboren. Het voelt nog steeds als thuis als ik er ben.
Oeh bah! Sterkte ermee.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik lag even een etmaal in het ziekenhuis want ik zag ineens vlekken tijdens het werken dinsdag, huisarts gebeld, bloeddruk was off the charts, en suiker heel hoog, dus met toeters en bellen naar het ziekenhuis gestuurd, waar ik op de mediumcare lag en mijn bloeddruk in mijn ader in de gaten werd gehouden.
En ik constant geprikt werd en zo.,
Maar om 2 uur vannacht was mijn bloeddruk alweer stabiel laag, en dat bleef ook zo na medicatie.
En nadat de oogarts me heel lang intensief onderzocht heeft mocht ik nog even lunchen op de afdeling en daarna naar huis.
Vrienden van me waren gisteren van ver gekomen om de honden allemaal op te halen en die stonden vandaag weer met de club voor de deur toen ik klaar was met medicatie halen en zo.
Morgen naar de ha voor de diabetes, ik heb wel pillen gekregen, en maandag weer naar de oogarts en dan ook nog eens naar de internist over een tijdje voor de bloeddruk.
Daar maakten ze zich dinsdag het drukst om maar dat was nu eigenlijk niet echt een issue meer.
Maar goed, dus wss blijvend slecht zicht, gedoe.
Hoe erg is het zichtsverlies?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:40 schreef oh-oh het volgende:
Thnx 💜
Dat mijn zicht zo blijft moet nog even landen geloof ik. Ik maak me vooral druk over wanneer ik weer kan werken 🙈
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Dat is inderdaad wel heel rot kijken. Ik heb ook -6 dus kan me er wel iets bij voorstellenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Mijn rechteroog heeft een grote doffe vlek in het midden, daar die ik echt vooral licht en donker mee. Mijn linkeroog heeft vlekken. En ik had sowieso al -6. Beeldscherm en telefoon zijn echt lastig vooral. Ook eng van je schoonmoeder!
Hier wordt het vooral een kwestie van schade beperken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Dit is wel heftigquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Mijn rechteroog heeft een grote doffe vlek in het midden, daar die ik echt vooral licht en donker mee. Mijn linkeroog heeft vlekken. En ik had sowieso al -6. Beeldscherm en telefoon zijn echt lastig vooral. Ook eng van je schoonmoeder!
Ah, dat verklaart veel en zijn we niet de enigequote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Oh-oh wat schrikken! Naar dat beide ogen zijn aangedaan. Sterkte!
Ik heb nu Iddink op de whatsapp. Ze zouden binnen een half uur reageren. Nu anderhalf uur later. Die hebben problemen geloof ik (ik hoorde gisteren dat 80% van Midden Nederland hun boeken heeft, terwijl school daar al is gestart. Van Noord geen idee, maar hier is 50% binnen)
Damnquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder moet al voor de 2e week lesgeven aan een klas die havo boeken heeft gekregen, maar vmbo had moeten krijgen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Oh-oh wat schrikken! Naar dat beide ogen zijn aangedaan. Sterkte!
Ik heb nu Iddink op de whatsapp. Ze zouden binnen een half uur reageren. Nu anderhalf uur later. Die hebben problemen geloof ik (ik hoorde gisteren dat 80% van Midden Nederland hun boeken heeft, terwijl school daar al is gestart. Van Noord geen idee, maar hier is 50% binnen)
Niet teveel stressen om het stressenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier moest het voor 22 juli besteld worden, bestelde de 21e en wij hebben nog niks binnen![]()
Ha geweest, stressNu is dat iig bevestigd dus das dan weer een stressfactor minder maar dat maakt het niet minder vervelend
Moet morgen wel even bloedprikken want das al ruim 2 jaar niet gedaan. Zo maar weer pcm naar binnen werken en dan maar rustig
aan doen. Ofzo
Das dus idd wat ik doequote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:25 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Niet teveel stressen om het stressen![]()
Pak een boek, een kop thee en ga eens lekker in het zonnetje zitten![]()
Hier ook de 22e uiterlijk, en de 17e besteld. En nog niks binnen. Gelukkig hebben we die introductieweken.
Ik had van beide scholen wel een schema met wanneer welke klas moest komen. C maandag een uurtje, dinsdag volgens rooster les.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens mij werkt iddink dan zo: wie het eerst komt, het laatst maalt Ik heb nog niet eens een mail van school wanneer ze beginnen. Wisselt elk jaar, heel handig
Dan weet je iig nog op welke dag ze starten, zelfs dat weet ik nietquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik had van beide scholen wel een schema met wanneer welke klas moest komen. C maandag een uurtje, dinsdag volgens rooster les.
Alleen ik zie nu in het rooster van D dat zijn klas niet hetzelfde is als in het schema (voor de vakantie was de ath-b groep aan zijn gymnasium groep geplakt, op het rooster staat ath-a). Maar morgen krijgen we een mail met de officiële klassenindeling, ik hoop dat er dan ook een definitief plan voor dinsdag meekomt. Anders vindt hij zijn goede klas daar wel. Dat kind paniekt toch niet
Mijn zoon bestelde op de uiterste dag, of misschien de dag erna. Tot 10 juli stond er in de mail en hij bestelde pas OP 10 juli en de boeken kwamen pas de allerslaatste zaterdag van de vakantie binnen. 2 dagen voor start schooljaar dus. (Iddink ook)quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier moest het voor 22 juli besteld worden, bestelde de 21e en wij hebben nog niks binnen![]()
Ha geweest, stressNu is dat iig bevestigd dus das dan weer een stressfactor minder maar dat maakt het niet minder vervelend
Moet morgen wel even bloedprikken want das al ruim 2 jaar niet gedaan. Zo maar weer pcm naar binnen werken en dan maar rustig
aan doen. Ofzo
We hadden net een mail van VanDijk voor C, dat het digitale materiaal klaarstaat. Die gebruiken helemaal niks digitaals en hebben de boeken alquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan weet je iig nog op welke dag ze starten, zelfs dat weet ik nietHopelijk morgen een mail zodat we niet meer in het duister tasten. En anders gewoon maandag maar om 8.30 op school zijn.
Hij heeft wel in zn vriendenappgroep gevraagd naar de boeken maar niemand heeft ze nog. Las wel dat iddink alles digitaal beschikbaar heeft maar gezien het telefoonverbod heb ik geen idee hoe school dat wil gaan doen
Wij hebben in gr3 gezegd. Week 1 tot in de klas.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:54 schreef exode het volgende:
Verloofde heeft jaaaaaaaaaaaaaaarenlang aan groep 7 of groep 8 lesgegeven en 1 keer een uitstapje naar groep 6. Nu geeft ze dit jaar op haar eigen verzoek les aan groep 4.
Heerlijk die verhalen nu.
Zo stonden er vanochtend 20 paar ouders aan het raam geplakt om naar binnen te kijken bij de kleine ukken. Ze heeft dus al die ouders binnengelaten, zo van kom even kijken. Op haar school is de algemene regel dat je vanaf midden groep 3 de kinderen bij de deur van de klas afzet en doei. Dus dit was een spontane actie. Bij de hogere groepen zouden de kinderen zich doodschamenGrote ogen van die kinderen 'juf dat mag niet!'
En ze vindt ze vooral enorm klein en schattig, ben benieuwd hoe ze er aan het einde van het schooljaar in staat want ze gaan wel langzaam
Wat snap ik hier niet?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben in gr3 gezegd. Week 1 tot in de klas.
Week 2 tot aan de kapstok. Week 3 buiten afscheid nemen.
Ik weet nu al welke ouder dit gaan negeren. Nl de vader die maandag IN DE KLAS stond.
Vorig jaar ook een paar moeders gehad die elke keer een excuus hadden om tot de kapstok mee te komen. Het hele schooljaar.
Schop ze eruit!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben in gr3 gezegd. Week 1 tot in de klas.
Week 2 tot aan de kapstok. Week 3 buiten afscheid nemen.
Ik weet nu al welke ouder dit gaan negeren. Nl de vader die maandag IN DE KLAS stond.
Vorig jaar ook een paar moeders gehad die elke keer een excuus hadden om tot de kapstok mee te komen. Het hele schooljaar.
De juf ook nietquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:35 schreef Phaidra het volgende:
Hier hebben we vanaf groep 1 al de afspraak dat ouders alleen de eerste week na een vakantie mee de klas in mogen. Verder is het afscheid nemen op de gang. Ik vind het helemaal prima, ik maak er eigenlijk nooit gebruik van. Ik loop af en toe mee de school in, maar nooit mee de klas in. Zitten de kinderen ook niet op te wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:38 schreef amaranta het volgende:
Deze jufHeel goed dat je het dus ook niet gewoon even probeert, want ja... waarom dan niet nog een paar weken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot je alsnog finaal over je grenzen heen gaat.***
Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik snap ook niet zo goed wat je nog moet in de klas of kwijt wil bij de deur. Er is niet voor niets een app. Als ik even iets wil melden, doe ik dat daar. Kan de juf/meester het lezen wanneer het uitkomt. Alsof je als leerkracht 30 opmerkingen kan ontouden die tussen 8.20 en 8.30 naar je hoofd gegooid worden...quote:
Ah, het kan dus nog, tis pas donderdagquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zoon bestelde op de uiterste dag, of misschien de dag erna. Tot 10 juli stond er in de mail en hij bestelde pas OP 10 juli en de boeken kwamen pas de allerslaatste zaterdag van de vakantie binnen. 2 dagen voor start schooljaar dus. (Iddink ook)
Hier hebben ze niks digitaal, vind dat zo weird, dat gezeul met boeken. Maar wel handig, mocht het nodig zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:10 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
We hadden net een mail van VanDijk voor C, dat het digitale materiaal klaarstaat. Die gebruiken helemaal niks digitaals en hebben de boeken al![]()
D heeft veel ook digitaal, morgen eens proberen of we dat al kunnen koppelen aan zijn Magister account. Ze hebben een laptop, dus telefoonverbod wordt ook niet zo hard gehandhaafd.
De wachttijd bij iddink-whatapp is nu 7 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:52 schreef exode het volgende:
Bluh amaranta, goed dat je aan jezelf denkt! Hopelijk doen ze er wat mee.
Ik heb morgen weer een gesprek met mijn managerVerstandig, het is ook belangrijk om zelf op de been te blijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
Hier staat hij online ook nog 'in productie'.. wacht wel af, kan er verder weinig aan doen..quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Deepfreeze ik heb meteen in de mail geloerd maar hier nog niks. En bij iddink staat zijn bestelling nog op: je bestelling is in productie...
Hoop ik dat jullie nu wel gauw de boeken hebben![]()
Wat is het nut van digitale boeken als ook nog de echte boeken mee moetenIk snap werkelijk niet waarom niet alles digitaal is in deze tijd. Elk kind een tablet of laptop en klaar. Besparen we ook nog heel veel bomen mee
![]()
Bellen was sowieso geen succes, whatsapp nu dus ook niet meerBegrijp ook niet waarom iddink niet een uitleg op de site plaatst, scheelt een hoop werk voor hun én een hoop tijd voor ouders
Nou dat. Ik wil het niet proberen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:40 schreef BE het volgende:
[..]
Heel goed dat je het dus ook niet gewoon even probeert, want ja... waarom dan niet nog een paar weken...
Tot je alsnog finaal over je grenzen heen gaat.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou dat. Ik wil het niet proberen.Ik hoor dit soort verhalen ook van mijn zus die lesgeeft. Met ook diezelfde onmacht die ik bij jou proef en het gebrek aan steun van de directie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Als stagiaire had ik echt de grootste hekel aan schermen in de klas. Iedereen verscholen achter een laptop, amper contact mee te krijgen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Deepfreeze ik heb meteen in de mail geloerd maar hier nog niks. En bij iddink staat zijn bestelling nog op: je bestelling is in productie...
Hoop ik dat jullie nu wel gauw de boeken hebben![]()
Wat is het nut van digitale boeken als ook nog de echte boeken mee moetenIk snap werkelijk niet waarom niet alles digitaal is in deze tijd. Elk kind een tablet of laptop en klaar. Besparen we ook nog heel veel bomen mee
![]()
Bellen was sowieso geen succes, whatsapp nu dus ook niet meerBegrijp ook niet waarom iddink niet een uitleg op de site plaatst, scheelt een hoop werk voor hun én een hoop tijd voor ouders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wel een hernia gehad in mijn twintiger jaren. Misschien toch die schooltas…?‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Bij ons dezelfde mail, maar dan ipv de datum 'binnen enkele dagen of misschien heb je zelf al'. Vooral dat laatste ook, dan hoef je toch geen mail te sturenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Wiehaa, bericht van iddink![]()
We zijn hard aan de slag om jouw schoolboeken te leveren. Als je op tijd hebt besteld, worden je boeken uiterlijk donderdag 5 september verstuurd. In sommige gevallen is dit iets later dan je van ons gewend bent, onze excuses daarvoor. Gelukkig kun je wel al aan de slag, we hebben je digitaal lesmateriaal voor je klaargezet in je ELO.
We wensen je een fijne start van het schooljaar.
![]()
Dat snap ik ook hoor @:LeSage Beide heeft voors en tegensMaar omdat we nu toch in een digitale wereld leven...
Helaas heeft zo'n plaatsing ook wat voeten in aarde. School moet toegeven dat het niet kan > is vaak al lastigquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:40 schreef Deepfreeze het volgende:
SO is soms gewoon een betere optie. Bij C ook zo'n jochie, met moeite tot groep 7 gered. De laatste anderhalf jaar SO waren zo'n verbetering dat niemand meer twijfelde dat ze hem eerder hadden moeten laten gaan. (En ik hoor van meer ouders van die basisschool dat ze daar lang dingen proberen, wat vaak goed werkt, maar soms gewoon teveel is en dan moet je dat durven toe te geven.)
Kun je extrapuber niet zelf appen om te vragen waar hij is?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 03:53 schreef Troel het volgende:
Ik werd wakker van wat regen. Snel wat dingen afgedekt (zijn bezig met afdak vernieuwen), zag dat extrapuber er niet was. Die zal vaders wel geappt hebben dat hij niet thuis slaapt, ondanks afspraken dat hij dat voor 21 uur moet doen. Maar die krijg ik niet wakker en dus lig ik wakker. Bezorgdheid en boosheid. In combinatie met pijnlijke menstruatiekrampen wens ik mijn omgeving morgen veel succes
Dan krijg ik over twee dagen antwoord. Als ik antwoord krijgquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 05:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Kun je extrapuber niet zelf appen om te vragen waar hij is?
Ja maar ik ben bijzonder, ik ben niet alle ouders.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zeker. Ik geef dat wel aan. Zo van als alle ouders dit blijven doen…
Klopt, en die klassen zitten hier ook vol (buurtjongen heeft een jaar thuis gezeten om die reden)quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 03:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Helaas heeft zo'n plaatsing ook wat voeten in aarde. School moet toegeven dat het niet kan > is vaak al lastig
En dan moet er ook nog plek zijn enzo.
Wow, 25 uur laterquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71 ik heb antwoord van Iddink in de whatsapp. Oke 25 uur later ipv 30 minuten![]()
"Ik zie dat de bestelling in verwerking staat. Zodra deze wordt verzonden ontvangt u van ons hiervan een verzendbevestiging per e-mail. PostNL zendt ook een Track&Trace code naar u. Ik wil u vragen dit af te wachten.
We doen ons uiterste best de boeken deze week nog te versturen."
Wachten kan ik. Beter dan zij boeken kunnen versturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |