abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:42:06 #1
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214784456
Hier verder
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214784486
Ik dacht dat we juist gingen voor geeeeeen bloed.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:51:23 #3
176471 oh-oh
pi_214784516
Geen bloed, wel bloed, wat je wil toch?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214784710
:R

Da's wel een toepasselijke }).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:55:54 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214784841
Hier al weer de hele zomer niks! *O* (Itt 3wk per maand gerotzooi en bruinverlies)
Zalig! Net als vorig jaar. Maar toen kwam het dus toch terug. -O-
Heel benieuwd nu...
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:10:07 #6
176471 oh-oh
pi_214784958
:') Ik rommelde vorig jaar onregelmatig en hoopte dat de overgang er zo makkelijk door ging want verder nergens last van, dit jaar hetzelfde eigenlijk.
( Groucho Marx )
pi_214784967
Sinds een jaar of 2 is mijn menstruatie echt een stuk minder. Nog wel steeds netjes elke maand/4 weken maar het is vooral de eerste 3 dagen even onprettig.
Daarna peanuts!
Een aflopende zaak dus. :P
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:33:01 #8
176471 oh-oh
pi_214785188
Maar ik snap ondertussen wel hoe zoveel mensen zwanger raken en denken dat ze in de overgang zijn en er pas laat achterkomen hoor
( Groucho Marx )
pi_214785280
Ik hoop dat als ik volgend jaar weer een nieuw spiraaltje mag, dat ik weer een tijd niet ongesteld ben, dat beviel me wel! Nu maar heel licht dus prima te handelen, maar wel vrij onregelmatig en zonder dat ik merk dat het er aan komt.

Maar je hoort me niet mopperen.

Hier flink aan het opruimen thuis en dingen naar de kringloop gebracht. Kreeg ik de reactie ‘is het nog veel? Het moet namelijk wel in een keer op de weegschaal’

Nou paste het net op de weegschaal en was het weer mopperen dat ze niet goed bij de toetsenbord kon.

Zal nog eens iets brengen, het voelde erg welkom.

Normaal breng ik het weg voor de rommelmarkt in m’n oude dorp, daar kun je het een keer per maand brengen voor de jaarlijkse rommelmarkt, maar dat duurde nog 3 weken en wilde het niet meer terug wegleggen thuis.
pi_214785350
Ik ben na de geboorte van mijn meiden nog een paar keer ongesteld geweest en toen was het klaar. Dus al ruim 10 jaar niet meer ongesteld.
pi_214785374
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:51 schreef Kyara het volgende:
Ik ben na de geboorte van mijn meiden nog een paar keer ongesteld geweest en toen was het klaar. Dus al ruim 10 jaar niet meer ongesteld.
En jij bent ook begin 40, toch?
pi_214785375
Ik heb ooit een spiraaltje laten zetten toen ik begin 20 was en ben toen 6 jaar niet ongesteld geweest (hij zat er wat te lang in :@ ) nu heb ik hem niet nodig, 1 van de voordelen van getrouwd zijn met een vrouw :+, maar zou ik het alleen daarom wel weer overwegen. Maar dat lijkt mij ook wel weer spannend, want ik heb ooit een uitstrijkje laten doen juist omdat mijn menstruatie opeens raar ging doen en toen bleek ik in het beginstadium van baarmoederhalskanker te zitten. Dus mijn regelmatige menstruatie geeft mij nu ergens ook wel weer rust.

Lekkere dankbare kringloop @hilliebillie :N hier brengen we het vaak aan het begin van een nieuw jaar, net zoals volgens mij iedereen in het dorp want dan zie je door alle spullen buiten de kringloop bijna niet meer :') niemand die dan gelukkig moeilijk doet over wat je brengt of welke hoeveelheden.

Ik heb vandaag een speeldate van mijn oudste moeten afbreken omdat mijn dochter opeens helemaal omsloeg en begon te schreeuwen en huilen, niks meer wilde, ging slaan en bijten. Gelukkig begreep de moeder van haar vriendinnetje het, ze heeft zelf ook een zoon met vergelijkbare problematiek, maar heb mijn tranen wel weer moeten bedwingen. Ik ben zo toe aan vakantie. Oh, wacht... :+
pi_214785397
@hilliebillie Wat een zuur mens was dat!
Ga lekker weekend houden als het bij de Kringloop zo moeilijk voor haar is. :P

Ik breng laatst een hele zooi speelgoed en ze namen het zonder te checken aan. Kan mijn halve huis er wel brengen. :P
pi_214785437
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:54 schreef vencodark het volgende:

[..]
En jij bent ook begin 40, toch?
halverwege
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:02:07 #15
176471 oh-oh
pi_214785459
Haha die kringloopvrijwilligers, dat is een slag apart ja.
( Groucho Marx )
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:15:36 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_214785596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:19 schreef Elleska het volgende:

[..]
Maar die is bij jou toch weer ongedaan gemaakt?
Klopt, daardoor zijn de eileiders weg. Maar als je wat verder zoekt dan de eerste googlepagina's dan zul je vinden dat novasure en essere tegenwoordig contraindicatief zijn. @Vanyel Juist omdat er dus geen uitweg meer is. Daarom moet bij mij de boel er dus uit. Omdat er een klein stukje bovenin niet schoon gemaakt is, kan het bloed nergens heen en dat levert problemen op. Heb ik me laten vertellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214785615
Ja, tis bijna weekend zullen we maar zeggen..
maar goed hier is het weg dus dat is fijn :)

Schanu wat vervelend van de speeldate. Fijn dat de moeder van het vriendinnetje het begreep. (Ach en ook zonder achterliggende problematiek gaat er wel eens een speelafspraakje niet goed)
pi_214785624
Wij hebben veel op Marktplaats staan, een hoop klaar staan voor Leger des Heils, bergen spullen voor de Kringloop en een deel wat naar de stort gaat.

Marktplaats blijft toch een samenraapsel van vreemde mensen. Maar goed, we verkopen goed. Het is het duurdere spul waaronder Hot Wheels en binnenkort best wat Lego.

Ach wat sneu Shanu!
pi_214785632
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Klopt, daardoor zijn de eileiders weg. Maar als je wat verder zoekt dan de eerste googlepagina's dan zul je vinden dat novasure en essere tegenwoordig contraindicatief zijn. @:vanyel Juist omdat er dus geen uitweg meer is. Daarom moet bij mij de boel er dus uit. Omdat er een klein stukje bovenin niet schoon gemaakt is, kan het bloed nergens heen en dat levert problemen op. Heb ik me laten vertellen.
Oeh, dat klinkt wel naar :{
pi_214785668
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:18 schreef exode het volgende:
Wij hebben veel op Marktplaats staan, een hoop klaar staan voor Leger des Heils, bergen spullen voor de Kringloop en een deel wat naar de stort gaat.

Marktplaats blijft toch een samenraapsel van vreemde mensen. Maar goed, we verkopen goed. Het is het duurdere spul waaronder Hot Wheels en binnenkort best wat Lego.

Ach wat sneu Shanu!
Hier ook best het een en ander op marktplaats en op van die facebookgroepen. Even afwachten wat dat gaat doen.
En inderdaad bijzondere mensen. Ik kreeg afgelopen week het voorstel voor iets dat ik voor ¤15 op marktplaats heb staan dat de beste man een glazenwassersbedrijf heeft en dat ie m’n ramen, deuren en kozijnen kwam wassen in ruil voor dat ding.

Ik heb er voor bedankt, vond het een apart voorstel. Ik kon niet vinden of het een nieuwe oplochtingsmanier is of dat het gewoon serieus was. Maar hij heeft daarna niet meer gereageerd.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:42:39 #21
176471 oh-oh
pi_214785864
Glazenwassers schijnen wel boeven te zijn vaak, ik zou het ook raar vinden!
Ik breng alles naar de weggeefwinkel hier beneden, ik ga nergens meer mee lopen leuren, zoveel tijd kost dat verkopen, ik gooi het nog liever weg :D
( Groucho Marx )
pi_214785953
Ik moet ook gaan opruimen. We staan nu nog een beetje in standje overleven, plus overvolle agenda's. Maar er komt ook weer een kinderkledingbeurs aan dus op zich is dat altijd wel een goede motivatie om toch even de -in dit geval- winterkleding uit te zoeken.
pi_214785955
Ik hou van ruilhandel. Ik heb r laatst een tandarts een berichtje gestuurd met de vraag of ze m'n tanden wilde bleken in ruil voor een opgezette vogel. :D Dit was wel nadat ze een foto van me geliefd had btw.
pi_214786015
Haha gaaf dat soort ruilhandel. Wij hebben toen we hier kwamen wonen een nieuwe keuken laten zetten en de oude gratis op marktplaats gezet. De man die hem kwam ophalen bleek dakdekker en heeft een stuk dakleer voor ons gefixt bij het dakkapel waardoor we geen lekkage meer hadden. Toch handig dat je elkaar op die manier soms kan helpen O+
pi_214786059
Marktplaats loopt hier niet zo goed, toch het nadeel van een klein dorp en hoge verzendkosten.
Ik zet wel eens wat in een weggeefkastje (en dat is meestal snel weg, anders haal ik het er zelf weer uit na een paar weken) of breng jaarlijks wat naar de kringloop (want ver weg). Is er geen animo voor, belandt er ook wel wat in de afvalcontainer, helaas.
pi_214786319
Ik zet alleen nog dingen op Marktplaats die echt wel wat waarde hebben. Anders geef ik het liever weg. Zo gaat er een hele bups Playmobil naar de BSO. Incompleet maar nog wel heel en speelbaar.

B heeft gisteren 5 Hot Wheels sets voor ¤100 verkocht. De Lego trein is bijna compleet, die zal denk ik voor iets van ¤80 weggaan. Dat geld is voor hemzelf.

Juul heeft ook haar kamer opgeruimd en we hebben wat op Marktplaats gezet wat verrassend goed loopt (knuffels en verkleedkleding). Ze heeft al ¤20 verdiend dus ze voelt zich rijk.

Volgende week halen we de Duplo van zolder om op Marktplaats te zetten. Alles bij elkaar gaat dat niet onder de ¤150 weg (het is echt veel).

Maar een bureaustoel, oude gitaar, wat lampen, kastje, veel kleding gaat allemaal naar het inzamelpunt hier verderop. Is 1 punt waar ze het zelf verdelen tussen kringloop en leger des heils.
pi_214786352
Ruilhandel :) Ik heb in het verleden een hoop betaald met een massage. (Vanuit de massagepraktijk he :) Ik bood niet out of the blue mensen een massage aan)
pi_214786521
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:15 schreef Troel het volgende:
zul je vinden dat novasure en essere tegenwoordig contraindicatief zijn.
Dat die combi wordt afgeraden dat wist ik maar niet de reden erachter. Omdat jij de Essure-veertjes niet meer hebt vervalt die specifieke contra-indicatie maar het is dus eigenlijk alle vormen van afgesloten eileiders. Jammer wel, geen eileiders is eigenlijk de beste vorm van anticonceptie die weer nodig is voor de novasure...
pi_214786546
Ik ben me gisteren helemaal leip geschrokken.

Ik ging met Robin naar de Action en voor de winkel stond een vrouw met een Amerikaanse Stafford. R vroeg of ze 'm mocht aaien dus ik vroeg aan die vrouw of ie lief was. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was, zei ze van wel en maakte een uitnodigend gebaar richting de hond.

R liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de dat hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.

Dus ik zeg tegen Robin: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand wegtrekt, springt die hond haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.

R was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.

Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.
pi_214786559
Duplo is afgelopen week naar een zzp’er gegaan die man vaak inhuurt. Dat is er een waar hij veel aan heeft en ook in de vakantie veel op zich genomen heeft. Dus zo komt het goed terecht (en ik hoef niet alle sets verder nog uit te zoeken, daar had ik eigenlijk geen zin in namelijk).

Lego twijfel ik nog over maar ik denk dat ik het bewaar. Een aantal sets zitten redelijk bij elkaar in bakken maar ik heb ook een bak waar heel veel bij elkaar zit. Een deel hebben we zo als bak gekocht, maar er zitten ook eigen sets in, maar ook een piratenschip van neplego. En ik vermoed nog wel wat meer wat niet origineel is.
Ik denk dat ik het nog bewaar. (Soort uitstel gedrag of zo)
pi_214786723
Weekend!
Zo'n eerste werk-, school-, sport- en afspreek week hakt er altijd weer in. Ik ben best moe.
pi_214786860
Duplo staat op zolder voor de (hopelijk) toekomstige kleinkinders. Lego gaat er tzt ook naar toe, de rest is verkocht of wordt verkocht. Komende woensdag is er een kinderommelmarkt in onze wijk en daar gaan we gezellig zitten met alle meuk die S heeft uitgezocht. Hij spaart voor een fatbike :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:44:27 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_214787049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:14 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat die combi wordt afgeraden dat wist ik maar niet de reden erachter. Omdat jij de Essure-veertjes niet meer hebt vervalt die specifieke contra-indicatie maar het is dus eigenlijk alle vormen van afgesloten eileiders. Jammer wel, geen eileiders is eigenlijk de beste vorm van anticonceptie die weer nodig is voor de novasure...
Het werd vroegah wel eens tegelijkertijd gedaan. Dus Novasure en meteen essure zetten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:55:44 #34
176471 oh-oh
pi_214787136
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:49 schreef -Spring het volgende:
Ik hou van ruilhandel. Ik heb r laatst een tandarts een berichtje gestuurd met de vraag of ze m'n tanden wilde bleken in ruil voor een opgezette vogel. :D Dit was wel nadat ze een foto van me geliefd had btw.
Ja hallo. Jij hebt the goods O+
( Groucho Marx )
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:00:13 #35
176471 oh-oh
pi_214787181
Oh ik ruilde trwns wel vorige week mijn giga hondenbuggy voor een kleiner model, omdat de oude blinde gek weer loopt, was via FB en echt via via via, een collega van de man van de vrouw die die van mij wilde reed toch vanuit Antwerpen deze kant op en wilde wel ff ruilen, nu zit daar een oude Bully xxl van 40 kilo in en chillen mijn antieke chihuahuas in de kleine cabrio :D Kostte ons beiden niks, niet eens benzine of verzendkosten!
( Groucho Marx )
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 07:14:17 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214789147
Om nog even terug te pakken op vorig topic:

Het ging niet om de pil, maar om van die pompjes hormonen. Omdat ik al een mirena heb en dat niet genoeg is om mee enigszins normaal te voelen.

En verder heb ik in de vakantie ook alles uitgezocht. Deel naar m'n broertje. Bij de rest zit wat verkoopbaar spul (spellen enzo) en een deel wordt weggeven of kringloop.

En onze fietskar staat te koop, die mag wel nog wat opleveren en staat niet in de weg.

Ik ga opstaan en naar zwemles. Wish me luck...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214789217
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 07:14 schreef Tink89 het volgende:
Om nog even terug te pakken op vorig topic:

Het ging niet om de pil, maar om van die pompjes hormonen. Omdat ik al een mirena heb en dat niet genoeg is om mee enigszins normaal te voelen.

En verder heb ik in de vakantie ook alles uitgezocht. Deel naar m'n broertje. Bij de rest zit wat verkoopbaar spul (spellen enzo) en een deel wordt weggeven of kringloop.

En onze fietskar staat te koop, die mag wel nog wat opleveren en staat niet in de weg.

Ik ga opstaan en naar zwemles. Wish me luck...
Succes Tink :*
Fake it till you make it...
pi_214793176
Onze tv heeft de vakantie niet overleefd :( Na twee minuten krijgen we gekleurde strepen in beeld die steeds donkerder worden.

Wat zijn jullie ervaringen met LG? Met name qua beschikbaarheid van apps en updates daarvoor?

We hebben nu Samsung maar dit is de tweede tv die te jong al flinke kuren heeft, en daarnaast vind ik de reclame die je niet uit kunt zetten op de tv terwijl ik al ¤1000+ voor de tv betaald heb heel irritant. En de enige feature die we wel heel fijn vonden (one Connect box) heeft Samsung eruit gegooid bij de normale modellen, dus ik wil wat verder kijken dan weer Samsung.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:58:57 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_214793212
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 16:53 schreef FlyingFish het volgende:
Onze tv heeft de vakantie niet overleefd :( Na twee minuten krijgen we gekleurde strepen in beeld die steeds donkerder worden.

Wat zijn jullie ervaringen met LG? Met name qua beschikbaarheid van apps en updates daarvoor?

We hebben nu Samsung maar dit is de tweede tv die te jong al flinke kuren heeft, en daarnaast vind ik de reclame die je niet uit kunt zetten op de tv terwijl ik al ¤1000+ voor de tv betaald heb heel irritant. En de enige feature die we wel heel fijn vonden (one Connect box) heeft Samsung eruit gegooid bij de normale modellen, dus ik wil wat verder kijken dan weer Samsung.
Ik ben erg blij met mijn LG.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:01:49 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214793246
quote:

Reclame niet uitzetten?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:04:54 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_214793286
Als je de reclame wilt uitzetten: videorecorder en dan doorspoelen >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214793439
quote:

Oh wat balen zeg! Wij hebben al jaren een LG tv en die bevalt echt uitstekend.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:55:00 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214793817
LG bevalt hier ook echt prima.

Ik kreeg vandaag een spinnewiel. Dus blijkbaar ga ik leren spinnen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214794767
Wij hebben een LG televisie en die bevalt heel prima!
pi_214795484
Wij hebben nog een ouwetje, ik denk dat onze tv al 15 jaar oud is. Ik kan me nog herinneren dat we hem gingen kopen _O- Vriend ging de auto halen en de verkoper zou wel even mee tillen. Zijn ogen werden groot toen-ie zag met wat voor auto vriend aan kwam zetten (een Renault Clio). Wij waren goed voorbereid en wisten dat de doosmaten precies zouden passen. En dat was ook zo *)
pi_214795493
Ik ben al de hele avond bezig met het maken van het format voor de facturen voor mijn nieuwe bedrijfje. Pff wat een pokkewerk.
Hopelijk snel facturen sturen ;)
pi_214795592
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:04 schreef Troel het volgende:
Als je de reclame wilt uitzetten: videorecorder en dan doorspoelen >:)
Dit gaat om reclame in de software, niet tijdens het tv programma. Dus dat er opeens een nieuw app icoontje bij staat voor een nieuwe serie of app. Niet heel storend, maar vervelend als je al ¤1000 voor een tv betaald hebt. Maar ik las dat andere nieuwe tv’s hetzelfde hebben bij de nieuwere modellen :(
pi_214795610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 20:57 schreef Hupje het volgende:
Ik ben al de hele avond bezig met het maken van het format voor de facturen voor mijn nieuwe bedrijfje. Pff wat een pokkewerk.
Kun je niet gewoon een sjabloon uit Word pakken en daar je eigen logo inplakken en wat tekst aanpassen? Zo deed ik dat voor onze vereniging.
pi_214795662
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:19 schreef -Spring het volgende:

Ik ging met Robin naar de Action en voor de winkel stond een vrouw met een Amerikaanse Stafford. R vroeg of ze 'm mocht aaien dus ik vroeg aan die vrouw of ie lief was. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was, zei ze van wel en maakte een uitnodigend gebaar richting de hond.

R liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de dat hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.

Dus ik zeg tegen Robin: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand wegtrekt, springt die hond haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.

R was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.

Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.
Wat eng! :{ Wat zal je geschrokken zijn zeg. Een Stafford laat ook niet meer los, je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren :X.

Onze LG tv is denk ik meer dan 10 jaar oud en nog prima. Eigenlijk tot onvrede van mijn lief die liefst een nieuwe zou willen waar meer apps op staan. Disney+ kunnen we bijvoorbeeld alleen streamen via telefoon. Maar ik ga dus geen nieuwe kopen als deze nog goed werkt (hij ook niet serieus hoor, maar hij moppert er graag over, met een knipoog).

Wij hebben vandaag ook geruimd. De oudste krijgt nieuwe meubels in zijn slaapkamer, dus 8 jaar aan troepjes moesten worden uitgezocht. Jemig wat veel. Het is alvast gelukt om 3 kastjes leeg te krijgen. Ze zijn direct naar de buurvrouw gegaan die ze in haar schoolklas wil gebruiken. Mooi! Morgen een tripje IKEA voor de boeg. En meer ruimen…

[ Bericht 10% gewijzigd door Phaidra op 24-08-2024 21:28:32 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:30:42 #50
176471 oh-oh
pi_214795932
Ik heb een hele oude LG, niet smart tv, stream ook via mijn telefoon of laptop, hij is ook niet heel groot, helemaal prima. Gekregen van vrienden toen een van mn honden een steen door een nog oudere tv gegooid had
( Groucho Marx )
pi_214796447
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 21:07 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dit gaat om reclame in de software, niet tijdens het tv programma. Dus dat er opeens een nieuw app icoontje bij staat voor een nieuwe serie of app. Niet heel storend, maar vervelend als je al ¤1000 voor een tv betaald hebt. Maar ik las dat andere nieuwe tv’s hetzelfde hebben bij de nieuwere modellen :(
Ik herken dat niet van onze samsung maar wij kijken vooral via het tvkastje (die heeft opties voor netflix, youtube, scherm delen enzovoort) en gebruiken het smartgedeelte van samsung nog maar zelden.
pi_214796542
Onze Samsung doet het al jaren perfect. Het is een Smart tv maar dat gebruiken we niet. We hebben een Mediabox Next en een Google Chromecast. Dus herkennen de ergenissen niet.
We kopen pas een nieuwe als deze het begeeft. Tot ergenis van B want die vindt hem klein.

Op de slaapkamer hangt een Philips smart tv, die staat zo weinig aan dat als hij een keer aangezet wordt, er tig updates gedaan worden.
pi_214796618
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 20:57 schreef Hupje het volgende:
Canva is je beste vriend voor je vraagstuk. Vele kant en klaar producten en zo aan te passen naar al je wensen!

(Ook met de gratis versie)
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:22:27 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214796619
Ik heb een tv zonder opnamefunctie. Dus zit altijd wel met reclame. Maar vond de ergernis van reclame niet opwegen tegen de kosten. Bovendien kijken we sowieso niet zoveel televisie. Daarnaast heb ik nog Netflix, maar weet niet of ik dat ga houden. Wordt ook steeds duurder en ik kijk alleen rond de Kerst wat films.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:24:05 #55
37150 livelink
pi_214796640
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 22:22 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Canva is je beste vriend voor je vraagstuk. Vele kant en klaar producten en zo aan te passen naar al je wensen!

(Ook met de gratis versie)
Ik denk dat het vooral iets moet zijn waar je de velden vanuit een excelbestand kunt vullen? Ik weet niet of Canva daar zo geschikt voor is.
pi_214796857
Geen ervaring met LG. Alleen met Philips, hiervan 2x een tv gehad die vrij snel de geest gegeven hadden. We hebben er wel nog 1 die het hopelijk wel vol blijft houden. Maar denk niet dat ik daarna nogmaals voor Philips ga ondanks dat ik de ambilight erg rustig vind kijken.
pi_214796929
Hier een Sony bravia van een jaar of 6? maar geen smart en boven een Samsung van een jaar of 10, wel smart maar toch bij beide een chromecast. Zo handig :Y

Vanavond ineens, vanuit het niets een heel korte maar heftige storm. Zo was ie er, zo was ie weg, heel weird. Verderop een boom geknakt, moest de brandweer bijkomen om dat weg te halen.
Brandweer is toch ook van alle markten thuis he O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_214796940
Hier 4 samsung Tv's in huis 🤣🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:06:06 #59
37150 livelink
pi_214796950
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 23:05 schreef Vicky het volgende:
Oh, echt? Mijn kinderen hoefden echt geen tv meer op hun kamer.
pi_214797000
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 23:05 schreef Vicky het volgende:
Oh, wacht. Ik noemde de tv's waar ik naar zelf kijk :7 MinL heeft er ook één, met chromecast en zoon heeft een LG beeldscherm voor z'n ps5 en de chromecast :+ Want idd, hij hoefde geen tv, liever een beeldscherm :Y
If they say
pi_214797053
Bedankt voor de suggesties! Ik heb inmiddels een 'eenvoudig' ( :') ) factuur programma, wat waarschijnlijk alles kan wat ik nodig heb. Het is nu een kwestie van de factuur layout maken en de productregels invullen. Ik ben een heel eind nu.
Het volgende klusje is dan de website aanpassen. Eens kijken of dat morgen lukt.
pi_214797055
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:19 schreef -Spring het volgende:

Had hier overheen gelezen, maar dat is wel ontzettend schrikken zeg :o gelukkig ging het net goed nu!

Mushanga hier inderdaad ook ineens een heftige storm bui. Gelukkig hadden we op het werk net alle parasols ingeklapt en platgelegd.

Verder nog wel wat regen daarna.
Maar hier viel het in verhouding nog mee, kreeg in de ochtend en begin van de middag foto’s van man doorgestuurd die in Zandvoort bij de F1 zit dat hij aan het schuilen was voor heftige buien

Nu ik aan de F1 denk, hoe gaat het met jou @Troel? Genoeg opgeknapt om naar de F1 te gaan?
pi_214797439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 23:06 schreef livelink het volgende:

[..]
Oh, echt? Mijn kinderen hoefden echt geen tv meer op hun kamer.
Ze kijken hier nog regelmatig op hun kamer. Vooral Netflix en Disney+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 25 augustus 2024 @ 00:11:07 #64
37150 livelink
pi_214797455
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 00:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze kijken hier nog regelmatig op hun kamer. Vooral Netflix en Disney+
Ah, dat kijken die van mij op pc/laptop.
  zondag 25 augustus 2024 @ 07:12:15 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_214797879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 23:17 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Nu ik aan de F1 denk, hoe gaat het met jou @:troel? Genoeg opgeknapt om naar de F1 te gaan?
Vrijdag geweest en vandaag weer. Gisteren overgeslagen, de heren zijn wel gegaan. Maar dat was vanwege de drukte.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214797960
Hier gisteravond ook ineens even storm, ik was blij dat we het zwembad al hadden opgeruimd gistermiddag, alleen de ondergrond lag er nog en die is gedeeltelijk wel door de tuin gevlogen. Maar volgens mij lag wel alles nog in de tuin ;)
pi_214799116
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2024 07:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Vrijdag geweest en vandaag weer. Gisteren overgeslagen, de heren zijn wel gegaan. Maar dat was vanwege de drukte.
Fijn dat je wel hebt kunnen gaan en vandaag ook kan gaan! Geniet er van!
pi_214802970
Ik hoopte toch nog een paar keer in het zwembad te kunnen gaan voor het tijd wordt om hem op te ruimen.

Vandaag naar een openlucht bioscoop geweest met kind. Blijft leuk.
pi_214803532
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 16:29 schreef Hupje het volgende:
Ik hoopte toch nog een paar keer in het zwembad te kunnen gaan voor het tijd wordt om hem op te ruimen.

Vandaag naar een openlucht bioscoop geweest met kind. Blijft leuk.
Het wordt komende dagen nog goed weer.
Hier staat ie ook nog.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214804118
Maar jullie hebben verwarming erin toch Vicky? Hier warmt het water net niet snel genoeg op steeds.
pi_214804528
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:33 schreef Nijna het volgende:
Maar jullie hebben verwarming erin toch Vicky? Hier warmt het water net niet snel genoeg op steeds.
Ja klopt
Water is nu 31 graden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214805051
Dat klinkt goed, ik stuur je een pb want mijn man zat daar ook naar te kijken.
pi_214808263
Succes aan de naar school gangers vandaag!
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:18:06 #74
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_214808474
Het was wel weer even wennen zo vroeg opstaan.
Ik heb weer met grote verbazing gekeken naar de ouders die de eerste schooldag alweer te laat waren en dan op hun gemakje richting school lopen. :D
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:29:24 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214808557
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb weer met grote verbazing gekeken naar de ouders die de eerste schooldag alweer te laat waren en dan op hun gemakje richting school lopen. :D
Ach, dat is hier elke dag. Ondanks dat er in de start van het schooljaar-berichtjes in de app staat hoe fijn het is als de lessen écht om 8:30 kunnen beginnen, kom ik dan nog aardig wat ouders met kinderen tegen op weg naar m'n werk. Ik weet dat iedereen zo z'n eigen zwakke punten heeft, maar als je het structureel niet redt, kun je toch gewoon wat eerder opstaan?
pi_214808606
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:18 schreef Budabuddumbam het volgende:
Echt hè. :D
Er was hier een vrouw in de buurt wiens zoontje een klas lager zat dan mijn zoon. Ze speelden weleens samen.
En die kwam ik altijd tegen wanneer ik al terug fietste en zij nog onderweg was. Dan was het toch echt al tegen half 9.
pi_214808644
Succes voor alle ouders wiens kids vandaag weer naar school moeten (en de kinderen zelf ;)).

Wij gaan ons laatste weekje schoolvakantie in. Gisteren de meiden naar opa en oma gebracht waar ze blijven logeren tot woensdagmiddag. En ook al moet ik alle dagen gewoon werken, deze dagen zonder kinderen voelen meer als vakantie dan 2 weken Frankrijk mét kinderen :') Heerlijk even deze rust!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 augustus 2024 @ 09:48:56 #78
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214808681
Op de terugweg mensen tegenkomen en ook nog ervan weten dat ze eerst het jongere broertje of zusje naar de opvang naast school gaan brengen en dan pas klasgenootje afzetten bij school. :N
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214808758
Ik zie hier nog wel regelmatig kinderen met ouders die te laat zijn voor school, maar die hebben altijd zichtbare haast dus niet dat ze op hun dooie gemakje naar school wandelen gelukkig.

Nu moet ik bekennen dat wij één van die ouders zijn die hun kind(eren) soms echt te laat naar school brengen. Maar dat komt omdat de oudste vaak alles op alles zet om niet naar school te hoeven, waardoor je die uiteindelijk schoppend en slaand, zonder jas en schoenen, op de fiets moet krijgen om met gevaar voor eigen leven naar school te brengen. Soms met de jongste erbij die dan dus ook te laat komt. Soms breng ik dan eerst de jongste en sluit de oudste thuis op, waarna ik de oudste daarna probeer te brengen en die dus nóg later is :{w Weliswaar met toestemming van de juf, die weet ervan af, maar je ziet mensen op straat dan soms wel echt kijken.
pi_214808845
Ik zou graag zeggen dat wij altijd ruim op tijd zijn maar beide kinderen zijn allesbehalve ochtendmensjes. We zijn steeds net op tijd binnen.

B is een enorme dromerd, die moet 's ochtends een hele riedel medicatie doen en als je gaat checken omdat het zo lang duurt hangt ie ondersteboven op de wc een Duckie te lezen....letterlijk.
En Juul is gewoon langzaam.

Maar ze waren op tijd vandaag, Juul zo groot in groep 3 O+
B beduusd in groep 7, in zijn nieuwe klas. Keek zo eens om zich heen en dacht 'wat druk!'.

En zwembad, wij hebben met de verbouwing die toch een keer gaat plaatsvinden een voorzichtige beslissing genomen om volgend jaar of niet of goedkoop op vakantie te gaan in de zomer. Maar ja, dan is 6 weken wel lang.
Lang zitten dubben, zoeken, nadenken, maar wij gaan voor een opblaasbaar bubbelbad. Eentje met zout ipv chloor. Er kan geen groot zwembad in de tuin, of iig groot genoeg om zin te hebben en zo'n hottub hebben we 2 jaar geleden in de tuin gehad (gehuurd) dat was heeeeerlijk.
Kopen we nu nog niet overigens tenzij er een leuke aanbieding is ineens.
  maandag 26 augustus 2024 @ 10:51:04 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214809016
Er zijn ook kinderen die de loze tijd voor school niet echt lekker trekken en die zelf ook beter gaan op gewoon aankomen en de klas in. Dat gehang en gewacht op schoolpleinen is niet voor iedereen fijn. ;)
pi_214809018
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:03 schreef Schanu het volgende:
Ik zie hier nog wel regelmatig kinderen met ouders die te laat zijn voor school, maar die hebben altijd zichtbare haast dus niet dat ze op hun dooie gemakje naar school wandelen gelukkig.

Nu moet ik bekennen dat wij één van die ouders zijn die hun kind(eren) soms echt te laat naar school brengen. Maar dat komt omdat de oudste vaak alles op alles zet om niet naar school te hoeven, waardoor je die uiteindelijk schoppend en slaand, zonder jas en schoenen, op de fiets moet krijgen om met gevaar voor eigen leven naar school te brengen. Soms met de jongste erbij die dan dus ook te laat komt. Soms breng ik dan eerst de jongste en sluit de oudste thuis op, waarna ik de oudste daarna probeer te brengen en die dus nóg later is :{w Weliswaar met toestemming van de juf, die weet ervan af, maar je ziet mensen op straat dan soms wel echt kijken.
Vervelend voor je oudste vooral.
  maandag 26 augustus 2024 @ 10:54:26 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214809034
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:51 schreef BE het volgende:
Er zijn ook kinderen die de loze tijd voor school niet echt lekker trekken en die zelf ook beter gaan op gewoon aankomen en de klas in. Dat gehang en gewacht op schoolpleinen is niet voor iedereen fijn. ;)
Die is er bij ons op school niet. 8:20 deur open, 8:30 beginnen. Buiten spelen mag, maar ze mogen ook gewoon lekker vast naar binnen.

@exode: verdiep je vooral ook in de herrie. Jacuzzi's maken je buren niet per se blij. Dus slim om even de decibellen te checken.
pi_214809084
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 10:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die is er bij ons op school niet. 8:20 deur open, 8:30 beginnen. Buiten spelen mag, maar ze mogen ook gewoon lekker vast naar binnen.

@:exode: verdiep je vooral ook in de herrie. Jacuzzi's maken je buren niet per se blij. Dus slim om even de decibellen te checken.
Zeker!
Eerlijk gezegd zullen wij de streamers amper gebruiken, deden we toen ook niet. De pomp hoorden de buren niet tot amper en we gaan die ook 'inbouwen' als we er echt voor gaan. Gelukkig komt ie sowieso achter de in de tuin, ver van slaapkamerramen. Onze achterburen zitten een meter of 50 van ons af.

Maar geluid gaan we zeker wel op letten, dat zijn we nu ook extra aan het onderzoeken met airco mogelijkheden voor de kinderkamers. Het wordt daardoor wsl een monoblock.
  maandag 26 augustus 2024 @ 11:17:28 #85
176471 oh-oh
pi_214809194
Ik kom hier elke ochtend dezelfde ouders tegen, een moeder met 3 kinderen die keurig op tijd vertrekken naar school als ik vertrek met de honden, en dan elke ochtend een meisje , nu groep 8 denk ik, die nog elke dag door haar moeder gebracht wordt terwijl school echt twee keer struikelen is, die gaan om 8:30 de deur uit terwijl school dan begint, en tot nu toe zag ik haar al drie keer jankend terug rennen omdat ze iets vergeten was :')
Dit is de tweede week school weer.
( Groucho Marx )
pi_214809504
Simon is ook weer begonnen met school vandaag, groep 4 alweer. Hier is wel een duidelijk verschil tussen of manlief of ik hem breng. Bij manlief is het altijd haasten om op tijd te komen (wel altijd gelukt) en ik ben altijd ruim op tijd. Vanochtend was manlief zeer op tijd (mede omdat ik alle ontbijt had klaargemaakt), dus Simon was helemaal blij.

Ik ben nog een weekje vrij en dan start ik met mijn nieuwe baan. Die 3 maanden vrij zijn echt voorbij gevlogen.
pi_214809515
quote:

[..]

@:exode: verdiep je vooral ook in de herrie. Jacuzzi's maken je buren niet per se blij. Dus slim om even de decibellen te checken.
Hahaha mijn buren hebben een jacuzzi. Heb absoluut geen last van ze.
Maar ze maken meer herrie zelf met het (dronken) gelach dan de motor :P
  maandag 26 augustus 2024 @ 12:11:53 #88
176471 oh-oh
pi_214809552
:D Hier stond er ook ergens een jacuzzi op een dakterras, en wat amaranta zegt hoor, die motor hoorde je wel maar was niet storend, maar die herrie als ze er weer eens urenlang met 5 man in aan het entertainen waren, elke nacht, dat was meer een dingetje. Ik had er geen last van want best een eindje verderop, denk ook 50 meter, maar blij dat ze niet boven mij zaten was ik wel elke keer.
Maar goed, het mocht niet van volgens de VVE dus die pret duurde niet lang.
( Groucho Marx )
  maandag 26 augustus 2024 @ 12:13:40 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214809565
Ik heb dus een jacuzzi gewonnen :D

Gok dat die binnenkort te koop komt :P
pi_214809799
Ik denk dat exode misschien wel interesse heeft Quoi ;)

Ik heb een vriendin met 3 kinderen, 2 eind basisschool/begin middelbare, 1 in groep 4. Die oudsten zijn nooit te laat gekomen (ook nu nog steeds niet), de jongste minimaal twee keer per week. Die zet zijn hakken in het zand en doet dan helemaal niets meer. Ze zijn echt goede en betrokken ouders die zich ook echt in de problematiek verdiepen, dus daar ligt het niet aan. Niet alle te late kinderen zijn dus gewoon te laat op gestaan. Al weet ik ook bij ons op school meerdere gevallen die wel gewoon te laat weggaan.
pi_214809813
Gewonnen, hoe dan?

Wij gaan voor deze, al is 4 of 6 persoons nog een discussiepunt:
https://www.toppy.nl/prod(...)t0i6vWMaAtrdEALw_wcB
pi_214809829
Geluk voor onze buren dat we niet drinken, dus de dronken feestjes blijft ze bespaard. 8-)
Al maken onze kinderen genoeg geluid om dat te compenseren.
pi_214809872
quote:
Nu moet ik bekennen dat wij één van die ouders zijn die hun kind(eren) soms echt te laat naar school brengen. Maar dat komt omdat
Om vergelijkbare redenen waren/zijn wij ook regelmatig te laat.

Helpt na een horrorochtend wel in de beleving (als je daar nog gevoelig voor bent) als je dan onderweg de oordelende blikken van de halve school over je heen krijgt :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214809880
quote:

[..]
Vergeet dan niet dat 10 minuten voor sommige kinderen een eeuwigheid aan zelf in te vullen tijd is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_214809914
Ik had er eentje die graag om 8:20, als de deur open ging, naar binnen dook. Lekker rustig alvast een werkje zoeken (montesorri, dus ze konden zo aan de slag). Liever dan met de andere 30 kids samen naar binnen duiken en dan in de chaos je plek en spullen vinden.
Nr 2 maakte het niet uit, die was waar het gezellig was :D
pi_214809940
B wilde altijd als eerste de klas in, dat was echt een ding. Dus vaak genoeg veel te vroeg voor de deur gestaan. Maar mijnheer is nogal omgeslagen het afgelopen jaar. Hij is zijn bed amper uit te krijgen. In het weekend komt ie pas rond 10 uur naar beneden. Schooldagen moet hij uiterlijk half 8 zijn bed uit en maken we hem om 07:15 wakker.

Afgelopen schooljaar is hij een paar keer te laat geweest en de andere weken net op tijd. Hij fietst in principe zelf, ik ben met Juul al weg als ie in zijn slow motion bui is.
  maandag 26 augustus 2024 @ 13:43:48 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214810075
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:08 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Vergeet dan niet dat 10 minuten voor sommige kinderen een eeuwigheid aan zelf in te vullen tijd is.
Maar het hoeft niet. 8:28 is ook goed. Maar 8:38 dan weer niet. En er zijn inderdaad allerlei redenen waarom ouders/kinderen te laat zijn en het is ook heus niet overal laksheid. Maar ik ken ook de gezinnen waarbij het dat wel is en die het dan maf vinden dat een leerkracht daar een gesprek over begint. Want 'zo veel last heeft de klas daar toch niet van'. Njah, wel dus...
pi_214810165
Een jacuzzi in de tuin, heerlijk lijkt mij dat :D Mijn zwager en schoonzus hebben er 1, die hebben er echt heel veel plezier van (en hun kinderen ook)!.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 11:17 schreef oh-oh het volgende:
en dan elke ochtend een meisje , nu groep 8 denk ik, die nog elke dag door haar moeder gebracht wordt terwijl school echt twee keer struikelen is, die gaan om 8:30 de deur uit terwijl school dan begint, en tot nu toe zag ik haar al drie keer jankend terug rennen omdat ze iets vergeten was
Dit is de tweede week school weer.
Het zou mij niets verbazen als daar wat speelt dat ze op die leeftijd nog gebracht wordt, ze vaak te laat is én ze vaak dingen vergeet (en daar zo verdrietig van wordt ook). Dat vind ik dus vooral heel sneu.

quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Om vergelijkbare redenen waren/zijn wij ook regelmatig te laat.

Helpt na een horrorochtend wel in de beleving (als je daar nog gevoelig voor bent) als je dan onderweg de oordelende blikken van de halve school over je heen krijgt :D
Alleen op slechte dagen ben ik er nog gevoelig voor, maar het scheelt zeker om te weten dat het er bij meer net zo aan toe gaat ;)
pi_214810218
Hier waren de kinderen altijd eerder op dan ik zelf (zal nooit een ochtendmens worden en de kinderen waren dat wel). Tegenwoordig wordt het steeds lastiger, met name de oudste wordt lastig wakker van z’n wekker. Bij de jongste wisselt het of ze wel of niet wakker wordt van de wekker (en of ze niet nog éven haar ogen dicht doet en vervolgens dus niet alsnog wakker wordt).

Maar ze zijn hier wel altijd op tijd gekomen. Misschien een enkele uitzondering.

Een keer was dochter te laat, maar wel met reden. Die kwam er op school achter dat ze vogelkak op haar broek had. Dus die heeft tegen een klasgenootje gezegd dat ze op en neer naar huis ging voor een andere broek. Dat snap ik wel.

Ik was vroeger op de middelbare school altijd net op tijd (of net niet, maar heb me naar 1x hoeven melden terwijl ik toen maar 1 sec te laat was ;) )
Had wel altijd haast. Lag echt aan mij, m’n moeder riep een keer of drie en bij de laatste keer moest ik vliegen. Gelukkig fietste ik samen met een vriendin die hetzelfde probleem had.

Ik ben wel bang voor als de jongste straks ook op de middelbare school zit, dan komt oma niet meer in de ochtend op dagen dat ik ochtenddienst heb. Nu is het incidenteel dat ze alleen de deur uit moeten, als oma op vakantie is en dan maakt man ze wakker voor hij gaat (maar dat vind de oudste eigenlijk te vroeg, zeker met 1e uur vrij, maar zelf wakker worden zit er dus regelmatig niet in)
  maandag 26 augustus 2024 @ 14:09:56 #100
176471 oh-oh
pi_214810255
Mijn ouders kwamen altijd overal te laat, als gevolg daarvan zijn mijn zus broertje en ik altijd overal op tijd, wij hadden er echt een schurfthekel aan, en als het dingen voor ons waren gingen we ook gewoon en zeiden we dat ze niet hoefden te komen. Wss was dat gewoon hun tactiek :')
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 13:56 schreef Schanu het volgende:
Een jacuzzi in de tuin, heerlijk lijkt mij dat :D Mijn zwager en schoonzus hebben er 1, die hebben er echt heel veel plezier van (en hun kinderen ook)!.
[..]
Het zou mij niets verbazen als daar wat speelt dat ze op die leeftijd nog gebracht wordt, ze vaak te laat is én ze vaak dingen vergeet (en daar zo verdrietig van wordt ook). Dat vind ik dus vooral heel sneu.
[..]
Alleen op slechte dagen ben ik er nog gevoelig voor, maar het scheelt zeker om te weten dat het er bij meer net zo aan toe gaat ;)
Ik heb er echt totaal geen mening over, het valt alleen wel echt op, dat ze altijd te laat is.
( Groucho Marx )
pi_214810534
Mij boeit het ook niet zozeer en God mag weten waarom men altijd net op tijd of te laat is.
Maar inderdaad: het valt wel op.
En die mensen moet mijn blik ook vooral niet zelf interpreteren als beoordelen hoor. :D
pi_214810552
Ik was ooit een keer een half uur te vroeg op een sollicitatiegesprek. Ik wilde me nog niet aanmelden, maar ik moest enorm nodig plassen. Gezocht naar een cafe of iets waar ik naar het toilet kon gaan, niets gevonden. Dus ik was me toch maar bij de receptie van dat bedrijf gaan melden. Ik ga af aan dat ik veel te vroeg was maar ik nodig naar het toilet moest. 'Meld me maar over een minuut of 20/25 aan'.

Bleek dus dat ze mij wel hadden aangemeld en de eerste vraag in dat gesprek was 'Je was veel te vroeg, is dat 1 van je mindere punten dat jouw agenda belangrijker is?'
Dat gesprek was daarna klaar, doei zei ik, hier wil ik niet eens werken, maar bedankt voor het plassen.

Overigens heb ik zelf nooit door wie er te vroeg of te laat is. Heb genoeg aan mijn eigen stress op dat moment. Ik ben zelf dus het liefste te vroeg, pak ook altijd net 1 trein eerder en plan genoeg tijd in. Maar mijn gezin fucntioneert anders. ALTIJD als ik denk 'yes, we gaan op tijd weg' knoeit er 1 over de kleding heen, moet er nog 1 poepen of is er een sleutel of schoen kwijt.
pi_214810583
Wat een zeik bedrijf inderdaad. :D :P
  maandag 26 augustus 2024 @ 15:08:34 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_214810589
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:00 schreef exode het volgende:
Ik was ooit een keer een half uur te vroeg op een sollicitatiegesprek. Ik wilde me nog niet aanmelden, maar ik moest enorm nodig plassen. Gezocht naar een cafe of iets waar ik naar het toilet kon gaan, niets gevonden. Dus ik was me toch maar bij de receptie van dat bedrijf gaan melden. Ik ga af aan dat ik veel te vroeg was maar ik nodig naar het toilet moest. 'Meld me maar over een minuut of 20/25 aan'.

Bleek dus dat ze mij wel hadden aangemeld en de eerste vraag in dat gesprek was 'Je was veel te vroeg, is dat 1 van je mindere punten dat jouw agenda belangrijker is?'
Dat gesprek was daarna klaar, doei zei ik, hier wil ik niet eens werken, maar bedankt voor het plassen.

Overigens heb ik zelf nooit door wie er te vroeg of te laat is. Heb genoeg aan mijn eigen stress op dat moment. Ik ben zelf dus het liefste te vroeg, pak ook altijd net 1 trein eerder en plan genoeg tijd in. Maar mijn gezin fucntioneert anders. ALTIJD als ik denk 'yes, we gaan op tijd weg' knoeit er 1 over de kleding heen, moet er nog 1 poepen of is er een sleutel of schoen kwijt.
Tering jantje. Daar wil je inderdaad niet werken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 augustus 2024 @ 15:11:37 #105
176471 oh-oh
pi_214810606
Oh lord daar was ik ook zo weer weggelopen zeg :')
( Groucho Marx )
  maandag 26 augustus 2024 @ 15:16:39 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214810645
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 12:53 schreef exode het volgende:
Gewonnen, hoe dan?

Wij gaan voor deze, al is 4 of 6 persoons nog een discussiepunt:
https://www.toppy.nl/prod(...)t0i6vWMaAtrdEALw_wcB
Zo eentje heb ik dus gewonnen :D

Via een (EK) poule van mijn werk. Er zijn dan ludieke categorieën met ludieke prijzen.
pi_214810656
Nee joh, zo'n dure? Die pure spa met zout? Wij hebben er nu geen geld (of opbergplek) voor anders zou ik hem zo overnemen .
pi_214810840
Oh jemig, lekkere binnenkomst met zon vraag exode. Daar zou ik ook geen zin in hebben. Goed dat je er zelf boven stond en je jezelf er niet zenuwachtig uit hebt gewerkt (of hoeven werken).

Quoi, dat zijn nog eens prijzen zeg! Voor een EK poule! Hier is het gewoon een klein prijsje als je zo’n poule wint.
  maandag 26 augustus 2024 @ 15:51:39 #109
176471 oh-oh
pi_214810853
Wat een prijs ja,denk alleen dat best veel mensen er niks mee kunnen :D
Wij hebben vaak fotowedstrijden en zo op werk, maar ik ben altijd te lui om mee te doen.
En die kan ik wellicht best winnen, maar geen zin.
( Groucho Marx )
pi_214810877
Mijn vriend won bij zijn werk ooit een mountainbike in een net te klein maatje voor hemzelf. :')
Tegenwoordig is ie eigen baas en kan er niet eens een kerstpakket vanaf, pfff ;)
pi_214810902
Mijn man krijgt allerlei dingen van werk als bedrijfscadeautjes rond kerst en samenwerkingen enzo.
Of van personeel dat wil slijmen bij de baas ofzo. :')
Ik heb gênant veel chocolade en wijn in huis.
  maandag 26 augustus 2024 @ 16:33:25 #112
176471 oh-oh
pi_214811017
_O- Denk dat mijn duurste prijs een postcodeloterijfiets van koffietijd was, voor een foto, ik heb dat hele programma nooit gekeken, maar een Fokster zei wat het thema was en welke foto ik in moest sturen en na 1x had ik de 2e keer al gewonnen :D
Mijn tofste prijs was een kunstwerk van een van de honden via de VPRO, hij was helledier van het jaar })
( Groucho Marx )
pi_214811127
Ik won ooit een vis + vissenkom en alles bij de bingo in Groep 8, na de eindmusical. :P
Ik noemde hem Napoleon. Heeft de zomervakantie niet overleefd. -O-

En 4 kaartjes voor Slagharen bij een kleurplaten wedstrijd.

Verder geen noemenswaardige prijzen. :P
  maandag 26 augustus 2024 @ 17:00:56 #114
176471 oh-oh
pi_214811177
:D Arme Napoleon!
Mijn laatste prijs is alweer bijna een jaar geleden, toch maar weer eens mijn best doen ergens ( dat was dat mega pakket voor de honden destijds, dat was wel een hele goede prijs )
( Groucho Marx )
pi_214811228
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 17:00 schreef oh-oh het volgende:
:D Arme Napoleon!
Mijn laatste prijs is alweer bijna een jaar geleden, toch maar weer eens mijn best doen ergens ( dat was dat mega pakket voor de honden destijds, dat was wel een hele goede prijs )
Dat was wel een topper, ja!
Ik doe nooit ergens aan mee dus geen prijs. :+
pi_214811239
Ik heb op FOK eens een telefoon gewonnen. Ding was een goedkope chinees, maar heeft het lang gedaan voor de 50 euro waarvoor je hem ook kon kopen *O*

Op de basisschool, op een dag dat ik ziek was, meegedaan aan een prijsvraag op de lokale radio. Toen won ik kaartjes voor de hele klas voor een pretpark op een uurtje rijden. Maar aangezien de hele school geen 25 kinderen had, zijn we met de hele school erheen gegaan :D
pi_214811256
Ik kan me dagelijks inschrijven voor winacties, kaarten voor Ajax, concerten in 'onze' dome, F1 dingen en en en en.
Maar dat doe ik al jaren niet meer. Geef de kaarten maar aan iemand die graag wil gaan.
In het verleden wel heel vaak gratisch naar Ajax gegaan, met winacties, met klanten en zelf als genodigde Bobo. Maar dat ging me steeds meer tegenstaan, zeker als bobo, het was gewoon werken en van de wedstrijd zag ik weinig.

Onze Kerstloting is wel echt hysterisch, de prijzen varieren van een pen tot de nieuwste iPhone (en dan meteen voor 10 personen, dus 10 toestellen).

Vorige week op de slotavond van het Timmerdorp met de lootjes een cadeaubon van onze favoriete sushitent gewonnen :P
pi_214811257
Ooit eens een ipod gewonnen, nooit gebruikt want ik luister nooit muziek onderweg.

Dochter won vorig jaar een Museumkaart bij de fotowedstrijd van Squla, dat was wel erg handig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 26 augustus 2024 @ 17:14:32 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_214811274
Ik won een keer een nice Weber barbecue. Verder win ik nooit wat ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 augustus 2024 @ 17:27:25 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214811341
2 muizen op een spellen middag op school. Maar mocht ze niet mee naar huis van mn ouders :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214811432
Mijn leukste prijs was een ballonvaart denk ik. Dat is echt zoiets dat je anders nooit zou doen. En ik had laatst tickets voor het EK gewonnen, maar man vond Hamburg uiteindelijk toch te ver weg, en zoon nog te jong (zelf had ik de avond ervoor een concert, dus ik kon sowieso niet). Uiteindelijk is een collega gegaan met zoon en kreeg ik een grote doos merci. Was ik ook blij mee :D
pi_214811648
Ik heb ooit stiekem gebeld naar radio 538. Ik was 14 ofzo en alleen thuis. Na 2x proberen was ik prompt beller 538 en won een prijzenpakket :D. 2 kaartjes voor beachpop (helaas was ik op vakantie toen dat plaatsvond, dus een neefje heeft ze gehad) en een Con-Air filmpakket _O-. Alleen mijn moeder was niet zo blij. Die moest de telefoonrekening betalen :') :@. Ik kreeg flink op mijn kop.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214811692
Ik heb een keer 100 gulden gewonnen met enveloppen trekken op de markt. Als 11 jarige ofzo.

Verder niets bijzonders gewonnen. Maar doe eigenlijk ook niet ergens meer aan mee, behalve als het voor het goede doel is

Een achternichtje van mij won áltijd iets. Ik denk dat zij een keer of 3 een gsm gewonnen heeft vroeger en nog van alles meer.
pi_214811726
Wel al meerdere keren 1 ster tekort op de December kraskalender. Ze doen het erom. Ooit....
pi_214812056
Leuke opsomming dit!

Ooit had ik zin om te kleuren voor een kleurwedstrijd, maar was ik net te oud. Heeft mijn zusje hem ingeleverd en won ze een overnachting en toegang tot Fantasialand. _O-

Waar ik het meest trots op ben, is dat ik 2x een (niet eerste, de rest was allemaal gelijk) prijs won met de kinderboekenweek verhalen wedstrijd van het Eindhovens Dagblad. Het feit dat een jury mijn verhaal leuk vond, dat vind ik wel tof.

De laatste tijd heb ik een paar keer bioscoop kaartjes gewonnen, een bouwstenen set, een prentenboek voor mijn klas, een leesboek voor kind (en daarna voor de schoolbieb op mijn werk).
Oh, en een paar maanden terug moest ik met m'n kop in het lokale sufferdje omdat ik een cadeaubon van de lokale winkeliers won met een puzzel.
  maandag 26 augustus 2024 @ 19:11:57 #126
176471 oh-oh
pi_214812059
Oh ja ik won ook eens Prince kaarten op de radio, heel kantoor stond te krijsen 💜
( Groucho Marx )
pi_214812066
M
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 18:26 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb een keer 100 gulden gewonnen met enveloppen trekken op de markt. Als 11 jarige ofzo.

Verder niets bijzonders gewonnen. Maar doe eigenlijk ook niet ergens meer aan mee, behalve als het voor het goede doel is

Een achternichtje van mij won áltijd iets. Ik denk dat zij een keer of 3 een gsm gewonnen heeft vroeger en nog van alles meer.
Mijn zoon is zo'n kind. Hij won toen hij 2 was met de juiste sleutel van de kluis aanwijzen op de markt een fles Baileys *) . Daarna 2 keer in het museum met een speurtocht (en de keer daarna leverde hij het formulier van zn zus in omdat hij zelf niet meer mee mocht doen van ons en won zij). Daarna nog een ipad bij de bieb. (En volgens mij waren dat ook alle dingen waar hij ooit aan mee heeft gedaan)
pi_214812081
Ik heb mijn oudste tot en met de laatste dag van groep 8 naar school gebracht. Natuurlijk hoefde dat niet, maar hij vond het fijn en wij vonden het prima om ij de ochtend vast even een loopje te hebben. Ik koesterde ook dat hij ons gezelschap op prijs stelde en het fijn vond op die momenten even te babbelen.

We gingen standaard om 8 uur van huis, om 8.10 ging de deur op en dan wilde hin er zijn. Lekker rustig de klas is, plekje zoeken, werk uitkiezen, beetje kletsen en vast beginnen. Geen schermtijd in de ochtend heeft trouwens een wereld van verschil gemaakt in gedoe in de ochtenden.

Morgen gaat hij zijn rooster halen op zijn nieuwe school O+ dan gaan de kleine en ik maar naar de kaasboer voor ons loopje :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214812179
Een Bassie&Adriaan verrassingspakket is mijn meest memorabele prijs ooit O+
pi_214812240
Ik vind het wel jammer dat deelname aan veel prijsvragen, wedstrijden etc. vraagt dat je het 1 en ander deelt op Instagram, Facebook etc. En het liefst nog kopieert of iets dergelijks en mensen tagt.
Rot op, daar heb ik helemaal geen zin in. :P
pi_214812280
Bij onze school gaat de deur pas om 8.30 open en starten ze om 8.45. Ik vind het altijd heerlijk, net even iets later dan andere scholen. Meestal zijn wij om 8.35 bij school. En nog waren ze 1 van de eersten in de klas.

De oudste vond het vorig jaar ook altijd nog fijn als we meegingen. Nou fietsten we sowieso nog mee voor de jongste, maar ook als die ziek was, vond hij het niet leuk om alleen te gaan. Terwijl hij ook zo weg was zodra we op het schoolplein waren :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 augustus 2024 @ 19:49:02 #132
176471 oh-oh
pi_214812383
Vriendin van me bracht haar dochter in de brugklas nog te voet naar school, kind heeft aan mij gevraagd of ik aub aan dr moeder wilde vragen dr mee te stoppen omdat ze zich kapot schaamde :')
( Groucho Marx )
  maandag 26 augustus 2024 @ 19:49:50 #133
176471 oh-oh
pi_214812393
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:31 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het wel jammer dat deelname aan veel prijsvragen, wedstrijden etc. vraagt dat je het 1 en ander deelt op Instagram, Facebook etc. En het liefst nog kopieert of iets dergelijks en mensen tagt.
Rot op, daar heb ik helemaal geen zin in. :P
Ik tag je de moeder als ik iets wil winnen, ik win echt vaak B-)
( Groucho Marx )
pi_214812397
Dat is alleen ok als je moeder je een lift geeft. :P
pi_214812406
Ik bedenk net trouwens dat ik een paar maanden terug met de bingo van de pv op het werk heb meegedaan en dat ik daar de hoofdprijs gewonnen heb. Weekendje op een collega-bungalowpark.

En op dat betreffende bungalowpark heeft de jongste ooit ook de bingo gewonnen en dat was ook een weekend op dat zelfde bungalowpark

En ooit een bonnetje bij de plaatselijke jumbo in zo’n grabbelton gedaan, toen won ik een psv shirt. Dus ik mag ook gewoon helemaal niet klagen :P

Naar school gaan ze hier alleen vanaf dat de jongste naar groep 4 ging ongeveer. In de praktijk fietste de oudste ook al vanaf die leeftijd alleen naar school omdat hij altijd voor mij de deur uit ging.

Hier geen echt gevaarlijke weg die ze moeten nemen. Ze vonden dat altijd wel fijn dat ze zelf mochten gaan.
Ophalen op school heb ik tot afgelopen jaar gedaan. Was vooral makkelijk met afspreken ja of nee dat ik wist waar ze heen gingen. Nu de oudste in groep 8 zit mag ze van mij de mobiel mee naar school (op vliegtuigstand in de bak bij de meester). Dan kan ze me appen of ze afspreekt ja of nee.

Telefoons blijven in de pauze netjes in de bak dus ze mogen/kunnen er in de pauze niets mee.

Dat scheelt me ook wel. Ik ging erg vaak alleen weer terug naar huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door hilliebillie op 26-08-2024 20:00:10 ]
pi_214812419
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik tag je de moeder als ik iets wil winnen, ik win echt vaak B-)
Voor mij 10 anderen. :P
  maandag 26 augustus 2024 @ 19:59:25 #137
176471 oh-oh
pi_214812461
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik bedenk net trouwens dat ik een paar maanden terug met de bingo van de pv op het werk heb meegedaan en dat ik daar de hoofdprijs gewonnen heb. Weekendje op een collega bungalowpark.

En op dat betreffende bungalowpark heeft de jongste ooit ook de bingo gewonnen en dat was ook een weekend op dat zelfde bungalowpark

En ooit een bonnetje bij de plaatselijke jumbo in zo’n grabbelton gedaan, toen won ik een psv shirt. Dus ik mag ook gewoon helemaal niet klagen :P

Naar school gaan ze hier alleen vanaf dat de jongste naar groep 4 ging ongeveer. In de praktijk fietste de oudste ook al vanaf die leeftijd alleen naar school omdat hij altijd voor mij de deur uit ging.

Hier geen echt gevaarlijke weg die ze moeten nemen. Ze vonden dat altijd wel fijn dat ze zelf mochten gaan.
Ophalen op school heb ik tot afgelopen jaar gedaan. Was vooral makkelijk met afspreken ja of nee dat ik wist waar ze heen gingen. Nu de oudste in groep 8 zit mag ze van mij de mobiel mee naar school (op vliegtuigstand in de bak bij de meester). Dan kan ze me appen of ze afspreekt ja of nee.

Telefoons blijven in de pauze netjes in de bak dus ze mogen/kunnen er in de pauze niets mee.

Dat scheelt me ook wel. Ik ging erg vaak alleen weer terug naar huis.
Ik las een weekendje op een collega en ik moest drie keer opnieuw lezen _O-
( Groucho Marx )
pi_214812473
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:59 schreef oh-oh het volgende:

[..]
🤣 heb er een streepje tussen gezet voor de leesbaarheid 😅
pi_214812480
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:50 schreef vencodark het volgende:
En je dan het liefst om de hoek af zet (tenzij mega regenbui, dan mag het voor de deur)
pi_214812580
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:59 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik las hetzelfde. :')
My mind was racing.
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:34:29 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214812707
Mijn leukste prijs was in de fok kerstverhalenwedstrijd. De boeken die ik won, waren niks bijzonders, maar dat de jury m'n verhaal tof vond O+ O+ O+ en op m'n werk won ik de mergelkarf-wedstrijd omdat ik een schildpad gemaakt had. De rest had alleen wat letters in de steen gekrast of een 'fantasievorm', mijn schildpad was volledig in 3d en stond ook netjes op z'n pootjes enzo. Hij staat op m'n bureau en ik ben er oprecht trots op.

En verder ooit wat cd's en een cadeaupakket met bij van 100 euro bij v&d.
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:03:56 #142
37150 livelink
pi_214812885
quote:

Even voor de zekerheid. Dit is iets waar je wat kunt regelen; ik weet niet hoe het in het regulier onderwijs is, maar wij hadden een permanente ontheffing van de leerplicht voor mijn jongste. Hij ging wel naar school, maar soms ging het zoals jij het beschreef. En dan koos ik om hem eerst tot rust te laten komen voordat ik hem naar school bracht of ik liet hem die dag gewoon thuis. Het was echt fijn dat die mogelijkheid er was. Het gaf mij rust;.
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:15:24 #143
37150 livelink
pi_214813000
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 15:00 schreef exode het volgende:

Ik kom ook altijd overal op tijd. Dat wil ik gewoon graag want ik wil de stress niet van het te laat komen. Heb ik een keer een PMT (PrestatieMotivatieTest) moeten doen voor een bedrijf. Daar kwam uit dat mijn PMT heel laag was, lager dan ze ooit hadden meegemaakt. Ik snapte er niks van, dus ik wilde graag weten waar ze dat dan vandaan hadden. Kwamen ze als voorbeeld met deze vraag aan: "Vind je te laat komen erg?". Dus ik had 'nee' geantwoord, want het interesseert me niks als anderen te laat komen, alleen kom ik zelf wel overal op tijd. Maar die test interpreteert het dan dat je zelf altijd te laat komt :')

In een volgend leven ga ik testpersoon worden en dan ga ik allerlei bedrijven laten zien hoe testvragen ook geïnterpreteerd kunnen worden.
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:22:20 #144
37150 livelink
pi_214813057
Ik heb als kind een keer zo'n enorme pop gewonnen (net zo groot als ik zelf was). We moesten de naam van de pop raden en mochten 3 x gokken.

Voor de mensen uit IJsselstein; het was een prijsvraag van de IJVO (IJselsteinse Vakantie Ontspanning). Ik wilde die pop zo ontzettend graag. Mijn eerste gok was iets als Jessica en de tweede Marie of zo (ik verzin maar wat). En toen zei mijn vader dat hij graag de 3e gok wilde doen en hij zei IJvolientje. Ik was 8 en zo ontzettend boos dat hij mijn 3e gok had verspild :(

Maar natuurlijk was het IJvolientje en toen had ik de pop :D
pi_214813089
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:22 schreef livelink het volgende:
Ik heb als kind een keer zo'n enorme pop gewonnen (net zo groot als ik zelf was). We moesten de naam van de pop raden en mochten 3 x gokken.

Voor de mensen uit IJsselstein; het was een prijsvraag van de IJVO (IJselsteinse Vakantie Ontspanning). Ik wilde die pop zo ontzettend graag. Mijn eerste gok was iets als Jessica en de tweede Marie of zo (ik verzin maar wat). En toen zei mijn vader dat hij graag de 3e gok wilde doen en hij zei IJvolientje. Ik was 8 en zo ontzettend boos dat hij mijn 3e gok had verspild :(

Maar natuurlijk was het IJvolientje en toen had ik de pop :D
Ijvolientje. O+
pi_214813511
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:49 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin van me bracht haar dochter in de brugklas nog te voet naar school, kind heeft aan mij gevraagd of ik aub aan dr moeder wilde vragen dr mee te stoppen omdat ze zich kapot schaamde :')
_O-

Ik ben ook vrijwilliger in de schoolbieb. De oudste kwam dan altijd even een knuffel geven als hij langsliep op weg naar gym of naar buiten voor de pauze. Zelfs in groep 8 nog O+. De jongste doet dat echt nooit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214813616
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb mijn oudste tot en met de laatste dag van groep 8 naar school gebracht. Natuurlijk hoefde dat niet, maar hij vond het fijn en wij vonden het prima om ij de ochtend vast even een loopje te hebben. Ik koesterde ook dat hij ons gezelschap op prijs stelde en het fijn vond op die momenten even te babbelen.

We gingen standaard om 8 uur van huis, om 8.10 ging de deur op en dan wilde hin er zijn. Lekker rustig de klas is, plekje zoeken, werk uitkiezen, beetje kletsen en vast beginnen. Geen schermtijd in de ochtend heeft trouwens een wereld van verschil gemaakt in gedoe in de ochtenden.

Morgen gaat hij zijn rooster halen op zijn nieuwe school O+ dan gaan de kleine en ik maar naar de kaasboer voor ons loopje :+
Geen schermtijd is hier ook weer een feit (sowieso even flink teruggeschroefd ook na school alleen als ik kook). En dat maakt in de ochtend echt een wereld van verschil inderdaad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214813622
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 19:50 schreef vencodark het volgende:
Maar dan moet ze wel in de auto blijven zitten buiten de poort :+
pi_214813638
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik kom ook altijd overal op tijd. Dat wil ik gewoon graag want ik wil de stress niet van het te laat komen. Heb ik een keer een PMT (PrestatieMotivatieTest) moeten doen voor een bedrijf. Daar kwam uit dat mijn PMT heel laag was, lager dan ze ooit hadden meegemaakt. Ik snapte er niks van, dus ik wilde graag weten waar ze dat dan vandaan hadden. Kwamen ze als voorbeeld met deze vraag aan: "Vind je te laat komen erg?". Dus ik had 'nee' geantwoord, want het interesseert me niks als anderen te laat komen, alleen kom ik zelf wel overal op tijd. Maar die test interpreteert het dan dat je zelf altijd te laat komt :')

In een volgend leven ga ik testpersoon worden en dan ga ik allerlei bedrijven laten zien hoe testvragen ook geïnterpreteerd kunnen worden.
Oooh, onduidelijke vragen in een test vind ik zo giga irritant.
Alsof er ook niemand de moeite heeft genomen om even de boel door te nemen voordat het in gebruik genomen werd.
pi_214813651
Ik doe amper mee aan prijsvragen. Heb denk ik als kleuter mijn geluk ook wel verspeeld. Ik won met een kleurplaat mijn eigen regenboogkleurige loekie-fiets.
Extra praktisch dat ik de oudste van 3 meiden was, die werd door mijn ouders met open armen ontvangen :D
  maandag 26 augustus 2024 @ 23:22:44 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214813962
Wou net zeggen dat ik nooit iets win, maar 2 jaar geleden won ik zo ongeveer alles tijdens de plaatselijke bingo (jaja..). Incl. boormachine en dat soort prijzen.

En ik won eens concertkaartjes voor mijn favo band bij een UK radiostation. In een kleine club in Londen. Ben toen heen en weer gevlogen voor dat concert.
  maandag 26 augustus 2024 @ 23:25:08 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214813973
Ik ben qua prikkels wel weer verzadigd na een dag schoolouders en voetbalouders.

Verder is M. naar groep 5. In een bijgebouw met eigen tosti apparaat in de klas. Hij krijgt huiswerk en pakt zelf zijn schooltas in 's ochtends. Hij wordt groot O+ O+
pi_214814077
Tosti-apparaat in de klas, dat werd vorig jaar door de jongste ook erg gewaardeerd! Die had de klas met Sinterklaas gekregen.

Ze baalde al dat ze nu deze meester kreeg, want die heeft geen tosti-apparaat in de klas.
Ach wie weet dit jaar met sinterklaas ;)
pi_214814686
De tosti liefhebber in mij zegt 'tosti's!'
Mijn professionele hoofd zegt 'neeeee, geen tosti apparaat in de klas!' (hopelijk zijn ze goed verzekerd... >:) )

Sterkte vandaag Mush :* Ik rij zo na de files naar mijn moeder. Brabantse worstenbroodjes eten en knuffelen.
pi_214814745
Thanx exode, jij ook en knuffel haar maar even flink :*

Kleinzoon komt zo, dus ik heb gelukkig afleiding.
If they say
pi_214814839
Sterkte vandaag exode en Mushanga!
pi_214815087
:* voor de dames die dat nodig hebben!
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:14:34 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_214815266
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 22:35 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oooh, onduidelijke vragen in een test vind ik zo giga irritant.
Alsof er ook niemand de moeite heeft genomen om even de boel door te nemen voordat het in gebruik genomen werd.
Ow, hebben gewone* mensen ook last van onduidelijke vragen? Ik dacht altijd dat dat was omdat de vragen door een neuritypisch persoon waren geschreven die totaal geen verstand had van de manier waarop neurodiverse personen een vraag interpreteren :D

*Hoop dat niemand valt over deze opmerking trouwens. Als autist denk ik nogal zwart-wit :P (Alhoewel ik dan eigenlijk zou moeten denken dat een autist juist gewoon is en neurotypische personen raar zijn)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:16:23 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_214815274
Verder een grote knuffel voor jullie allemaal.

En gepaste trots hier. Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn oudste de intro, direct na een weekend Zandvoort, niet zo trekken. Gisteren kreeg ik inderdaad een berichtje dat het niet zo fijn ging en dat hij vandaag naar huis zou komen. Niet veel later werd dat een 'misschien vandaag al'. Maar hij heeft zich kunnen herpakken, is gebleven, heeft lekker geslapen en blijft voorlopig. Mijn 16-jarige gup tussen al die 'echte' studenten O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214815427
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Ow, hebben gewone* mensen ook last van onduidelijke vragen? Ik dacht altijd dat dat was omdat de vragen door een neuritypisch persoon waren geschreven die totaal geen verstand had van de manier waarop neurodiverse personen een vraag interpreteren :D

*Hoop dat niemand valt over deze opmerking trouwens. Als autist denk ik nogal zwart-wit :P (Alhoewel ik dan eigenlijk zou moeten denken dat een autist juist gewoon is en neurotypische personen raar zijn)
Ik ben dan zelf juist zo’n type die na gaat denken hoe ik denk dat de vragensteller de vraag dan bedoeld heeft en dan hoop dat ik het niet verkeerd bedacht heb (en dan soms nog uit ga leggen hoe ik een vraag geïnterpreteerd heb als ik bang ben dat dat verkeer zou zijn. Óf ik haak af omdat ik niet weet of het is hoe ze het bedoelen en geen zin heb om het uit te leggen of dat het bij meerdere vragen vaag is voor mijn gevoel).

En dan is er ook nog de categorie vragen ‘wat wil je hier nu mee’.
In een vragenlijst op het werk stonden de vragen (of eigenlijk stellingen) (niet letterlijk zo maar in deze trant).

Ik kan pauze nemen wanneer ik vind dat ik pauze nodig heb

En

Ik kan vrij nemen wanneer ik ‘s ochtends merk dat ik me niet helemaal top voel (geen idee meer hoe dat het er stond maar hier kwam het op neer).

En dan denk ik, we werken in een bedrijf waar 70/80% van de medewerkers volgens een rooster werkt en je pauze hebt wanneer je wordt afgelost door de persoon die dan staat ingeroosterd om te beginnen zodat iedereen kan gaan pauzeren. En misschien 20/30% die op kantoor werkt en die het misschien wel kan plannen.

En voor de tweede vraag eigenlijk hetzelfde. 70/80% van heb bedrijf werkt volgens een rooster en als ik in de ochtend denk, ik zou vandaag wel vrij willen zijn, dan kan ik niet zeggen, dan stel ik m’n werk een dag uit of ik werk in de avond wel een paar keer langer door of zo. En dat geldt dus voor álle collega’s die volgens een rooster werken.

Ja als ik ziek ben meld ik me ziek en dan wordt er vervanging geregeld, en als ik iets heb kan ik proberen zelf vervanging te regelen, maar op de dag zelf doe je dat je collega’s liever niet aan als dat niet heel dringend is.

Dus dat vind ik dan rare stellingen/vragen. Waarvan ik ook denk, wat wil je er mee?

Dus heb ik er ook een heel verhaal onder getypt waar waarschijnlijk niets mee gedaan wordt en de vragen er volgende keer gewoon nog in staan
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:38:36 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_214815462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:33 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik ben dan zelf juist zo’n type die na gaat denken hoe ik denk dat de vragensteller de vraag dan bedoeld heeft en dan hoop dat ik het niet verkeerd bedacht heb (en dan soms nog uit ga leggen hoe ik een vraag geïnterpreteerd heb als ik bang ben dat dat verkeer zou zijn. Óf ik haak af omdat ik niet weet of het is hoe ze het bedoelen en geen zin heb om het uit te leggen of dat het bij meerdere vragen vaag is voor mijn gevoel).

En dan is er ook nog de categorie vragen ‘wat wil je hier nu mee’.
In een vragenlijst op het werk stonden de vragen (of eigenlijk stellingen) (niet letterlijk zo maar in deze trant).

Ik kan pauze nemen wanneer ik vind dat ik pauze nodig heb

En

Ik kan vrij nemen wanneer ik ‘s ochtends merk dat ik me niet helemaal top voel (geen idee meer hoe dat het er stond maar hier kwam het op neer).

En dan denk ik, we werken in een bedrijf waar 70/80% van de medewerkers volgens een rooster werkt en je pauze hebt wanneer je wordt afgelost door de persoon die dan staat ingeroosterd om te beginnen zodat iedereen kan gaan pauzeren. En misschien 20/30% die op kantoor werkt en die het misschien wel kan plannen.

En voor de tweede vraag eigenlijk hetzelfde. 70/80% van heb bedrijf werkt volgens een rooster en als ik in de ochtend denk, ik zou vandaag wel vrij willen zijn, dan kan ik niet zeggen, dan stel ik m’n werk een dag uit of ik werk in de avond wel een paar keer langer door of zo. En dat geldt dus voor álle collega’s die volgens een rooster werken.

Ja als ik ziek ben meld ik me ziek en dan wordt er vervanging geregeld, en als ik iets heb kan ik proberen zelf vervanging te regelen, maar op de dag zelf doe je dat je collega’s liever niet aan als dat niet heel dringend is.

Dus dat vind ik dan rare stellingen/vragen. Waarvan ik ook denk, wat wil je er mee?

Dus heb ik er ook een heel verhaal onder getypt waar waarschijnlijk niets mee gedaan wordt en de vragen er volgende keer gewoon nog in staan
Ik heb op een gegeven moment een hele lading aan vragenlijsten gemaakt. Om ze op de juiste manier in te kunnen vullen heb ik de afnamepersoon de vragen laten duiden. En soms heb ik dus mijn antwoorden laten vertalen ;)
Maar met dit soort dingen kan je toch ook gewoon niets?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214815884
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Even voor de zekerheid. Dit is iets waar je wat kunt regelen; ik weet niet hoe het in het regulier onderwijs is, maar wij hadden een permanente ontheffing van de leerplicht voor mijn jongste. Hij ging wel naar school, maar soms ging het zoals jij het beschreef. En dan koos ik om hem eerst tot rust te laten komen voordat ik hem naar school bracht of ik liet hem die dag gewoon thuis. Het was echt fijn dat die mogelijkheid er was. Het gaf mij rust;.
Bedankt! Wij hadden inderdaad ook met de juf afgesproken dat we later mochten komen als het echt nodig was. In de praktijk bleek dat wat lastig omdat wij ook moeten werken, en omdat nu niet naar school willen over een uur nog steeds betekent niet naar school willen. Want al het moeten is op zo'n moment gewoon weerstand.
Dat een dag thuislaten is iets waar ze nu hopelijk makkelijker in worden. Vorig schooljaar werd daar niet heel flexibel in meegedacht door de juf en de IB-er, tot de directrice uiteindelijk zelf op het schoolplein aangaf dat ze er wel aan mee kunnen en willen werken mocht het nodig zijn toen ze met eigen ogen zag dat we Jewel gillend en huilend aan de juf moesten overdragen. Dit schooljaar twee nieuwe juffen waar ik nog geen kennis mee heb gemaakt, dus even afwachten hoe meedenken die zijn op dit vlak :+
pi_214815941
Sterkte aan iedereen die het nodig heeft! :*

@Troel, wat een stoere gup heb je daar, mag je terecht trots op zijn O+

Ik loop alweer achter op wedstrijden en winnen, maar ik won als 8 jarige ofzo dus een keer een blauwe Alfred Judocus Kwak vuilnisemmer. Zo'n eenvoudige stalen zeg maar. Met een ballonnenwedstrijd, die van mij was he-le-maal in Duitsland terecht gekomen en dat voelde echt als het einde van de wereld. Trots dat ik was, haha, nog troster op het kaartje dat ik kreeg van degene die hem gevonden had dan op die vuilnisemmer zelf trouwens.

En vragenlijsten, ik vind ze verschrikkelijk, juist omdat je ze vaak inderdaad zo verschillend kan interpreteren en je gewoon nooit precies weet hoe het dan bedoeld wordt. Maar je antwoord wel bepalend is voor de uitslag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 27-08-2024 12:08:50 ]
pi_214816103
quote:

[..]
Dat heb ik ook maar de vraag is dan misschien eerder hoe gewoon ik ben ;)
Met dyslexie val ik ook onder neurodivers toch?

Toen ik op het HBO zat mocht ik enquêtes testen voor studiepunten. Super leuk want dan kon ik al die dubbelzinnige vraagstellingen laten corrigeren.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:37:36 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214816343
Ik heb de lego hoge snelheidstrein, het lego treinstation en heel veel rails voor wie interesse heeft.
Was jij dat @Clubsoda?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:06:16 #166
35189 Troel
scherp en bot
pi_214816575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:01 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat heb ik ook maar de vraag is dan misschien eerder hoe gewoon ik ben ;)
Met dyslexie val ik ook onder neurodivers toch?

Toen ik op het HBO zat mocht ik enquêtes testen voor studiepunten. Super leuk want dan kon ik al die dubbelzinnige vraagstellingen laten corrigeren.
Ja, jij mag ook bij ons clubje *)

Helaas hebben ze daar weinig van geleerd ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:29:42 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214816743
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Hé! Niet buitensluiten. Ik weet niet waar dit over gaat maar ik kom er ook bij

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 27-08-2024 14:06:48 ]
pi_214816795
quote:

[..]

Misschien scheelt het dat ik fanatiek cryptogrammen oplos met mijn vader, waardoor ik bij ieder woord de meerdere betekenissen of interpretaties snel zie :D
Geen idee, ik vind het gewoon al gauw storend.
pi_214816887
Wij doen aan geocaching en komen best regelmatig niet tot de oplossing. Omdat wij dan anders blijken te denken dan mainstream :') En als we dáár over na gaan denken, wordt het nog veel ingewikkelder :D
pi_214817218
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:37 schreef amaranta het volgende:
Ik heb de lego hoge snelheidstrein, het lego treinstation en heel veel rails voor wie interesse heeft.
Was jij dat @:clubsoda?
Nee, was ik niet!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:47:56 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214817464
Ik vind het onderscheid tussen neurotypisch en neurodivers ingewikkeld. Want ik ben een hb'er en mijn dochter ook (en zoon miss ook). Is dat dan neurodivers? Of is dat alleen mijn autistische zusje en mijn broertje met add? Of geldt mijn moeder ook omdat ze een depressie gehad heeft? En de leerlingen van mijn man die zijn epileptisch. Zijn die typisch of divers?

#indewar
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:00:59 #172
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_214817537
Is ook lastig. Mijn dochter is dyslectisch en die denkt echt anders _O-.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:21:01 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_214817687
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:47 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het onderscheid tussen neurotypisch en neurodivers ingewikkeld. Want ik ben een hb'er en mijn dochter ook (en zoon miss ook). Is dat dan neurodivers? Of is dat alleen mijn autistische zusje en mijn broertje met add? Of geldt mijn moeder ook omdat ze een depressie gehad heeft? En de leerlingen van mijn man die zijn epileptisch. Zijn die typisch of divers?

#indewar
Volgens Wikipedia mag je er ook bij!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:22:07 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_214817705
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hé! Niet buitensluiten. Ik weet niet waar dit over gaat maar ik kom er ook bij
Hehehe, je mag er van mij bij :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214821127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:44 schreef Hupje het volgende:
Wij doen aan geocaching en komen best regelmatig niet tot de oplossing. Omdat wij dan anders blijken te denken dan mainstream :') En als we dáár over na gaan denken, wordt het nog veel ingewikkelder :D
Oh is dat het! Wij zijn ook afgehaakt omdat de teleurstelling en frustratie te groot zijn als we wéér een geocache niet konden vinden. En dan zie je dat ze een paar uur daarvoor nog wel gevonden zijn, dus dat ze er toch echt nog wel moeten liggen … }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:22:12 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214821225
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, was ik niet!
Nu ik erover nadenk… @MevrouwCactus was het
pi_214821314
geocaching daar ben ik ook heel snel weer mee gestopt.

quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Het was eigenlijk meer bedoeld om fouten zoals leeftijdscategorie 10-20 en 20-30 waarbij een 20jarige in twee groepen valt.
En ik ben bang dat degene die ik heb geholpen enkel enquêtes hebben gemaakt voor hun studieopdracht.

Bij de GGD kleutervragenlijst kwam ik ook een rare vraagstelling tegen.
Ik weet niet meer hoe het er exact stond maar de vraag was hoe vaak IK de tanden van mijn kind poets. Man doet avonds en ik ochtends maar 1x per dag was niet het juiste antwoord en ik kreeg een adviesfolderdinges over tandenpoetsen.
pi_214822228
Geocachen hebben wij ook een tijdje gedaan, nu nog maar zelden.
Maar bepaalde puzzels kreeg ik ook niet opgelost omdat ik blijkbaar niet dacht zoals diegene die het bedacht had.
Maar de traditionele waren vaak wel te vinden ;).
Alleen waren de kinderen dan altijd voor verwachting of er iets te ruilen in zat in een grotere cache en dan bleek dat er een autootje zonder wielen in zat, een poppetje zonder arm een nat stickervel en een stuiterbal met een hap eruit.
Wij hadden altijd wat van die kleine hebbedingetjes in de tas zitten dus dan lieten we vaak wel wat achter.
pi_214822460
Twee dagen naar school en Simon is heeft alweer een akelige hoest en keelpijn te pakken. Ik was even vergeten dat die virussen ook meteen weer gaan rondwaren :') .

Hij heeft het in ieder geval erg naar zijn zin en vertelt vreselijk veel over school, dat zijn we totaal niet gewend van hem. Benieuwd hoe lang dat blijft :) .
pi_214822461
Geocachen hebben we ook een tijdje redelijk fanatiek gedaan. Maar dan meestal die de gene waarbij je vooraf puzzels op moet lossen. Maar vaak een multi cache.

Tegenwoordig doen we het nog maar af en toe als we op vakantie zijn dan open ik de app nog eens of er iets ligt in de buurt (en even checken of ik een pen bij me heb 😅 bij kaap de goede hoop bedacht ik me dat het leuk was om een erg zuidelijk gelegen cache op de lijst te hebben staan, maar dus geen pen bij me dus ook niet meer op zoek geweest).

Maar waar we in het begin op pad gingen met een losse gps, doe ik het nu met de telefoon. Alleen niet zo nauwkeurig.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:35:39 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214822582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 22:31 schreef Elleska het volgende:
geocaching daar ben ik ook heel snel weer mee gestopt.
[..]
Het was eigenlijk meer bedoeld om fouten zoals leeftijdscategorie 10-20 en 20-30 waarbij een 20jarige in twee groepen valt.
En ik ben bang dat degene die ik heb geholpen enkel enquêtes hebben gemaakt voor hun studieopdracht.

Bij de GGD kleutervragenlijst kwam ik ook een rare vraagstelling tegen.
Ik weet niet meer hoe het er exact stond maar de vraag was hoe vaak IK de tanden van mijn kind poets. Man doet avonds en ik ochtends maar 1x per dag was niet het juiste antwoord en ik kreeg een adviesfolderdinges over tandenpoetsen.
Die leeftijdscategorieën zijn wel echt fout, maar bij die GGD-vragenlijst staat toch duidelijk aan het begin dat het een vragenlijst is die door de ouders ingevuld moet (of nouja, het is niet verplicht) worden. Lijkt me daar wel duidelijk dat de vraag is 'hoe vaak poetst een ouder/verzorger de tanden?'. Het is continu de balans zoeken tussen begrijpelijkheid - ook voor mensen die minder goed NLs spreken of niet goed kunnen lezen enz. - en perfect correcte vraagstellingen..
pi_214822751
Zo, deze dag hebben we weer gehad. Was lekker druk met kleinzoon.
Hoe is het met jou, @exode?

Maandag begint school maar zoon heeft zn boeken nog niet :') Bel ik Iddink net, klantnummer ingetoetst, tig x opnieuw, postcode ingetoetst, tig x, krijg ik de melding: er gaat iets fout, bel opnieuw, tuuut tuuut tuuut. En dat x2. Ga ik terug naar de site, krijg ik de melding: gelukt! Uw mailadres is gevalideerd 8)7 8)7
Gaat iets echt, écht niet helemaal goed daar :') Overigens waren ze begin juli opnieuw gehackt :')
If they say
pi_214822758
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die leeftijdscategorieën zijn wel echt fout, maar bij die GGD-vragenlijst staat toch duidelijk aan het begin dat het een vragenlijst is die door de ouders ingevuld moet (of nouja, het is niet verplicht) worden. Lijkt me daar wel duidelijk dat de vraag is 'hoe vaak poetst een ouder/verzorger de tanden?'. Het is continu de balans zoeken tussen begrijpelijkheid - ook voor mensen die minder goed NLs spreken of niet goed kunnen lezen enz. - en perfect correcte vraagstellingen..
Als die vraag er zo had gestaan dan was ik er niet over gevallen. De vraag werd zo gesteld dat ik specifiek werd aangesproken en elke ouder/verzorger ontving een eigen vragenlijst.
Edit: even teruggezocht, de exacte vraag was "Hoe vaak poetst u de tanden van uw kind?" en 1x per dag was dus niet het juiste antwoord.

Er was in diezelfde vragenlijst ook nog een vraag over zwemles waarbij een antwoordoptie voor de wachtlijst ontbrak waardoor het advies daarover niet passend was. (Al vond ik het wel heel goed te merken dat ouders werden gewezen op de noodzaak van zwemles en gewezen werden op de geldpotjes)

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 28-08-2024 09:14:53 ]
pi_214822944
Ja, de dag is weer voorbij he Mush.

Het was fijn bij mijn moeder, mijn zus kwam ook nog even langs. Wel hadden wel weer nieuwe zorgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214822979
Wat een naar bericht @exode, ik duim dat het nieuws vandaag meevalt, heel veel sterkte :*
pi_214823181
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Zo, deze dag hebben we weer gehad. Was lekker druk met kleinzoon.
Hoe is het met jou, @:exode?

Maandag begint school maar zoon heeft zn boeken nog niet :') Bel ik Iddink net, klantnummer ingetoetst, tig x opnieuw, postcode ingetoetst, tig x, krijg ik de melding: er gaat iets fout, bel opnieuw, tuuut tuuut tuuut. En dat x2. Ga ik terug naar de site, krijg ik de melding: gelukt! Uw mailadres is gevalideerd 8)7 8)7
Gaat iets echt, écht niet helemaal goed daar :') Overigens waren ze begin juli opnieuw gehackt :')
Hier zijn ze ook nog niet binnen. Gelukkig heeft dat kind 2 weken introductiedingen, dus ik wacht nog even af..

(Die andere die zijn boeken van VanDijk krijgt heeft ze ook pas gisteren binnen gekregen)

@exode sterkte met de spanning. Hopelijk valt het toch mee!
pi_214823320
Wij hadden de boeken van Van Dijk al in juli binnen! Gister hebben we de 3 boeken die weer ingeleverd moeten worden gekaft, de rest ga ik niet aan beginnen :P. Hopelijk zijn die van jullie toch nog op tijd! Het geeft een hoop stress anders.

@exode sterkte. Hopelijk goed nieuws vandaag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214823473
Volgens mij hadden we de boeken hier een ruime week voor de eerste schooldag binnen.

Wat ze dan niet op de lijst gezet hadden, was dat er nog een boek miste. Dus dat kwam hij zondagavond achter.

Ergens weggestopt in een mailtje stond het wel. Blijkbaar mist de hele klas dat boek. Wordt verwacht eind september er te zijn.
pi_214823483
Hopelijk valt het mee exode, maar wel naar dat ze daar dus al een tijdje mee rond loopt voor ze het laat checken.

Heeft ze ook iets gehoord van de woning? Dat zou ook na het weekend zijn toch? Of pas na volgend weekend?
pi_214823541
Mijn moeder is nummer 2 op de woning die nu aangeboden werd. Ze moet nu wachten of nummer 1 de woning neemt. Ik denk dat ze einde week meer weet. MAAR in dat complex staan nog 2 appartementen leeg sinds een week. 1 mevrouw is overleden, de andere naar een verzorgingshuis (dorp he, ze weten alles). Die komen vrij zodra de huur is opgezegd. Ik vermoed dus dat mijn moeder heel snel een huur appartement heeft.

We hebben wel al gezegd dat ze niet gaat beknibbelen. We gaan dat hele appartement naar haar smaak maken en als ze nieuwe meubels wil, doen we dat allemaal. Haar huis is inmiddels alweer hypotheekvrij dus ze mag geld verbrassen. :P
EN er komt gewoon een container voor haar huis, we gaan niet 100x naar de stort op en neer. Ze wil ook pas verhuizen als het appartement helemaal klaar is en dat snappen wij. Huis gaat dus pas laat in de verkoop want ze kan die stress en het gedoe echt niet aan.

Maar dat is al het rationele he, het is het huis waar wij letterlijk alle3 zijn geboren. Het voelt nog steeds als thuis als ik er ben.
pi_214823611
Spannend, maar fijn om te weten dat er op korte termijn nog twee appartementen vrij komen.

En begrijpelijk dat het huis pas in de verkoop gaat als alles helemaal rond is en ze gesetteld is. Gelukkig kan dat ook als het huis hypotheekvrij is en er dus geen (weinig) dubbele lasten zijn. Dat scheelt wel.

Ik kan me voorstellen dat je een stukje thuis gaat missen van het huis waarin je bent opgegroeid.

Mijn ouders zijn ook (op het gemak) aan het kijken om kleiner te gaan wonen binnen nu en een paar jaar en het lijkt me ook erg vreemd om dan nooit meer naar het huis te kunnen waar ik ben geboren en opgegroeid. En dat daar dan andere mensen gaan wonen. Dat vind ik nog veel vreemder dan het feit dat er eind van het jaar andere mensen in ons eigen huis gaan wonen.
pi_214823694
Het is natuurlijk een stukje van mijn vader wat voor ons verloren gaat. Dat maakt het extra lastig.

Mijn moeder heeft niet veel spaargeld dus wij zullen het inrichten en opknappen van het appartement voorschieten. En met wij bedoel ik mijn zus en mij.

Ze belde net, de uitslag was goed. Over een paar weken voor de zekerheid weer terug. Wel moet ze weer haar medicatie verhogen omdat haar bloeddruk te hoog was. Niet zo gek met al deze stress.
pi_214823888
Mijn moeder wilde na het overlijden van mijn vader vrij snel (na twee jaar) kleiner gaan wonen. Op zich een begrijpelijke en logische keuze, maar ik vond dat echt wel heel moeilijk. Ik woonde als enige nog thuis, en het voelde als een extra afscheid in korte tijd. Ik begrijp heel goed dat zo'n afscheid ook na jaren nog pijnlijk kan zijn :*.

Fijn dat de uitslag goed was!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214823898
Oh wat fijn van de goede uitslag exode :) Misschien vond ze het te spannend om het eerder aan de ha te vertellen?

En nu duimen dat de nummer 1 de woning afwijst. Deze is met een tuintje, toch? En die andere woningen?
Gewoon doen hoor, pas verkopen als ze gesetteld is in haar nieuwe huisje. Voor jullie allemaal zal de verkoop moeilijk zijn. Je sluit een periode voor altijd af.

Mijn geboorteflat is gesloopt :') en daar waar mn grootouders woonden, is zoon laatst nog met zn vader langs gereden maar ik kan dat niet. Nog steeds te pijnlijk ofzo...
If they say
pi_214823945
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier zijn ze ook nog niet binnen. Gelukkig heeft dat kind 2 weken introductiedingen, dus ik wacht nog even af..

(Die andere die zijn boeken van VanDijk krijgt heeft ze ook pas gisteren binnen gekregen)

@:exode sterkte met de spanning. Hopelijk valt het toch mee!
Ah, we zijn de enige dus niet. Zoon heeft zn rooster ook nog niet, gaat heel lekker zo :')

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:36 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden de boeken van Van Dijk al in juli binnen! Gister hebben we de 3 boeken die weer ingeleverd moeten worden gekaft, de rest ga ik niet aan beginnen :P. Hopelijk zijn die van jullie toch nog op tijd! Het geeft een hoop stress anders.

@:exode sterkte. Hopelijk goed nieuws vandaag.
De twee jaar hiervoor werd het ook weken voor het nieuwe schooljaar geleverd :Y Heb het idee dat ze het gaan gooien op die hack, ofzo.
Ik maak me er niet druk om verder. Optijd besteld dus school mag het oplossen :P
Rekbare boekenkaften zijn ideaal, btw. Scheelt heel veel werk ;)
If they say
pi_214823946
Wat fijn dat de uitslag goed was @exode,wat een geruststelling moet dat voor jullie zijn! Ook fijn dat je moeder hopelijk snel een appartement heeft, al snap ik het dubbele gevoel voor jullie wel.

Wij verhuisden vroeger zo'n beetje om de 3 jaar naar weer een andere stad. Ik heb zoveel huizen, spullen, scholen en vriendjes moeten achterlaten dat ik er ongevoelig voor ben geworden :') Het lijkt mij wel heerlijk, je hele jeugd opgroeien op één plek. Met onze kinderen zijn we nu één keer verhuisd, van de stad naar een naastgelegen dorp. Omdat we meer rust en ruimte wilde. Gelukkig is dat gelukt voordat de oudste naar school moest en we hebben met elkaar afgesproken dat we hier ook echt willen blijven wonen in ieder geval tot de meiden het huis uit gaan. Omdat ik het ze gun, een echt thuis met herinneringen als veilige haven O+
pi_214824026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:11 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ah, we zijn de enige dus niet. Zoon heeft zn rooster ook nog niet, gaat heel lekker zo :')
[..]
De twee jaar hiervoor werd het ook weken voor het nieuwe schooljaar geleverd :Y Heb het idee dat ze het gaan gooien op die hack, ofzo.
Ik maak me er niet druk om verder. Optijd besteld dus school mag het oplossen :P
Rekbare boekenkaften zijn ideaal, btw. Scheelt heel veel werk ;)
Rooster heeft oudste officieel ook nog niet. Er staat wel iets in Magister, maar ze gaan de rest van de week het automatisch gemaakt rooster nog finetunen. Jongste krijgt vrijdag zijn officiële klassenindeling. Daar staat het rooster al langer in Magister, maar dat veranderde vorig jaar ook regelmatig en zij klas heeft de eerste 2 weken een alternatief programma.

Ik kan me er niet druk om maken. Het komt elk jaar wel op zijn pootjes terecht.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:24:15 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_214824032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En als autist had ik altijd al een streepje achter mijn naam, dus daar hoefden niet nog meer streepjes bij.

Bovendien, in een toelichting kun je ook aangeven hoe vragen bedoeld zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:25:39 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_214824042
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:39 schreef exode het volgende:
Ja, de dag is weer voorbij he Mush.

Het was fijn bij mijn moeder, mijn zus kwam ook nog even langs. Wel hadden wel weer nieuwe zorgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214824120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:22 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Rooster heeft oudste officieel ook nog niet. Er staat wel iets in Magister, maar ze gaan de rest van de week het automatisch gemaakt rooster nog finetunen. Jongste krijgt vrijdag zijn officiële klassenindeling. Daar staat het rooster al langer in Magister, maar dat veranderde vorig jaar ook regelmatig en zij klas heeft de eerste 2 weken een alternatief programma.

Ik kan me er niet druk om maken. Het komt elk jaar wel op zijn pootjes terecht.
Hier staat het rooster vanaf 30 september wel al in magister, heel weird.
Klassenindeling is er ook nog niet, al weet hij dan wel in welke klas hij komt. Ik weet niet eens welke dag hij begint, vorig jaar pas op woensdag :?
Ik maak me ook niet druk verder, komt wel goed idd.
If they say
pi_214824301
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier staat het rooster vanaf 30 september wel al in magister, heel weird.
Klassenindeling is er ook nog niet, al weet hij dan wel in welke klas hij komt. Ik weet niet eens welke dag hij begint, vorig jaar pas op woensdag :?
Ik maak me ook niet druk verder, komt wel goed idd.
Ik weet wel van de oudste dat hij maandag naar school moet en dinsdag met de lessen begint. En de jongste moet dinsdag naar school (met laptop en lunch) en dan krijgen ze het rooster van de 1e 2 weken.
pi_214824327
Bij de oudste staat een rooster, maar alleen voor volgende week...
Hopelijk gaan ze daar niet teveel meer aan veranderen, zou handig zijn met afspreken met de begeleidster...

De jongste heeft haar rooster en was matig enthousiast, 6 tussenuren in een week waarvan 2 op vrijdag voordat ze haar laatste uur heeft :{ enige pluspunt is dat het 2e tussenuur en de les samen met haar bff is. Dat scheelt een beetje.

Van beiden nog geen boeken gezien. Ik weet dat de jongste ze op school krijgt, van de oudste denk ik dat ook, maar ik weet het niet zeker.

De jongste moet dinsdag beginnen, van de oudste weet ik het dus niet.
Misschien moet ze even in de mail kijken... :')
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:24:56 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_214824430
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:
Hopelijk gaan ze daar niet teveel meer aan veranderen, zou handig zijn met afspreken met de begeleidster...

De jongste heeft haar rooster en was matig enthousiast, 6 tussenuren in een week waarvan 2 op vrijdag voordat ze haar laatste uur heeft :{ enige pluspunt is dat het 2e tussenuur en de les samen met haar bff is. Dat scheelt een beetje.

Van beiden nog geen boeken gezien. Ik weet dat de jongste ze op school krijgt, van de oudste denk ik dat ook, maar ik weet het niet zeker.

Dat vond ik vorig jaar zo ruk aan het rooster van oudste. Op vrijdag inderdaad het laatste uur les, twee uren daarvoor vrij en ook nog eens het eerste uur vrij. In totaal de maximaal vijf tussenuren die ze willen, maar ook 4 eerste uren vrij, daardoor dus bijna elke dag laat thuis. Vroegah was alles beter ;) Dan waren schooldagen sowieso maar tot 15 uur en niet mogelijk tot 17.10 (ja, echt!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214824468
Ik zie bij oudste ook nog vrijdag 2e les en dan 5-8. Maar daar tweaken ze deze week nog aan de roosters. Dus misschien dat het nog bijtrekt. En donderdagochtend ook vrij. Maar alleen maandagmiddag om 2 uur uit, de rest tegen 4-en. Dus ik denk dat rijles dan maar naar donderdagochtend gaat. Dat is verder zijn probleem. Redt hij zichzelf wel mee :P
pi_214824478
quote:

De jongste heeft haar rooster en was matig enthousiast, 6 tussenuren in een week waarvan 2 op vrijdag voordat ze haar laatste uur heeft :{
*Krijgt spontaan een PTSS aanval*
Ik had dat op vrijdagmiddag, 2 tussenuren en daarna een blokuur scheikunde ;( We waren de enige klas die pas om 16.10 naar huis mocht. In de winter was het dan al bijna donker.
pi_214824488
quote:

Dat is juist super relaxt! Maar 1 uurtje spijbelen voor een vroeg weekend!
pi_214824612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:34 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is juist super relaxt! Maar 1 uurtje spijbelen voor een vroeg weekend!
:D

Het rooster van zoon vanaf 30 september is ook meh. 4 dagen tot 15.30 waarvan de woensdag pas om 11u beginnen en 1 dag om 14.30 uit. Moet er ergens nog wel een uur Cambridge English bijkomen, hoop ik op de woensdag en niet ergens tot 16.30 want dat kan vanaf de derde klas.
Maar goed, er is niets zo veranderlijk als een schoolrooster :')
If they say
pi_214824848
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik had dat op vrijdagmiddag, 2 tussenuren en daarna een blokuur scheikunde ;( We waren de enige klas die pas om 16.10 naar huis mocht. In de winter was het dan al bijna donker.
Ja joh. Tot 16:10 inderdaad! En het laatste uur echt zo’n schijtvak hebben ook. :D
Wat een dagen waren dat. Je keek de minuten gewoon weg.
pi_214824965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ze heeft tot 16.00u op vrijdag en maandag. Voordeel is dat ze vrijdag wel met haar beste vriendin naar huis kan fietsen. De oudste had 4 keer tot 16.00u vorig jaar op de oude school.
Nu op de huidige is 14.45u het laatste uur. Die school gaat wel tot later, maar deze afdeling niet O+

@FlyingFish, ik weet niet of ik dit kind wijzer ga maken dan ze al is, maar je hebt wel een punt :+
pi_214825621
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 14:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja joh. Tot 16:10 inderdaad! En het laatste uur echt zo’n schijtvak hebben ook. :D
Wat een dagen waren dat. Je keek de minuten gewoon weg.
Echt kut, sommige kinderen waren om 13.10 al klaar op vrijdag :{w
Onze leraar dacht wel vaak met ons mee, een bult huiswerk maken in die 2 tussenuren en dan mochten we zijn lessen skippen. Tot de directeur daar achterkwam :{w
pi_214826302
Wij hadden vaak als laatste uur Latijn in de bovenbouw, met een groepje van 5-6 leerlingen. Als er dan een tussenuur was, gingen we zelf gewoon naar die leraar toe om te vragen of er iets geruild kon worden. Aangezien hij maar weinig klassen had (het was een brede school met mavo/havo/vwo) lukte het vaak ook nog wel :D.

Maar ik kan me ook nog een rooster herinneren dat we standaard het 6e en 7e uur gym hadden. En een keer het 5e en 6e uur gym en daarna nog Duits. Die meur in die klas en niemand die meer motivatie had... Als ik toch eens had durven spijbelen. |:( :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214826787
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:27 schreef Phaidra het volgende:
Wij hadden vaak als laatste uur Latijn in de bovenbouw, met een groepje van 5-6 leerlingen. Als er dan een tussenuur was, gingen we zelf gewoon naar die leraar toe om te vragen of er iets geruild kon worden. Aangezien hij maar weinig klassen had (het was een brede school met mavo/havo/vwo) lukte het vaak ook nog wel :D.

Maar ik kan me ook nog een rooster herinneren dat we standaard het 6e en 7e uur gym hadden. En een keer het 5e en 6e uur gym en daarna nog Duits. Die meur in die klas en niemand die meer motivatie had... Als ik toch eens had durven spijbelen. |:( :').
Daar heeft L ook zo'n pesthekel aan, de geur na het gymmen. Ze heeft maandagochtend de eerste twee uur gym en moet dan nog door tot vier uur.
pi_214826957
Spijbelen... Ik had vroeger altijd make-up op, ging echt niet zonder naar school. Dan ging ik wel in de pauze naar de plee om mn gezicht te on-make-uppen zodat ik lekker bleek was en dan kreunend met mn arm om mn buik naar de leraar. Plots ziek. Ja, je ziet wel bleek. Ga maar naar huis :D Was ik wel weer zo'n watje dat ik het opbiechtte aan mijn moeder :') Zolang het geen belangrijke lessen waren, had ze er geen probleem mee :D
Meldde ze me ook wel zelf een dag ziek maar alleen als er niks belangrijks was O+

Moest ook altijd naar de bieb. En dan buiten een sigaretje paffen. Dat ik dan met hetzelfde boek weer terugkwam, viel nooit op :+
If they say
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:11:05 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_214827108
Rooster van de jongste binnen. 2 dagen tot 3, 1 tot 2 en 2 tot 1 uur. 1 keer tussenuur en maandag 1e en woensdag 1e 2 uur vrij. Hij is tevreden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 augustus 2024 @ 19:24:25 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214827198
K baal, mn verjaardagscadeautje kwam net binnen, doos helemaal beschadigd, inhoud kwam er deels uit. Dus nu retour afzender....
Hopen dat ze het snel oppakken en een nieuwe sturen
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:28:34 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_214827236
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:24 schreef Ynske het volgende:
K baal, mn verjaardagscadeautje kwam net binnen, doos helemaal beschadigd, inhoud kwam er deels uit. Dus nu retour afzender....
Hopen dat ze het snel oppakken en een nieuwe sturen
Dat is zuur. Wat had je besteld?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 augustus 2024 @ 20:00:31 #217
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214827528
quote:
2s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:28 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is zuur. Wat had je besteld?
Rokspuit
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214827657
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:11 schreef exode het volgende:
Mijn moeder is nummer 2 op de woning die nu aangeboden werd. Ze moet nu wachten of nummer 1 de woning neemt. Ik denk dat ze einde week meer weet. MAAR in dat complex staan nog 2 appartementen leeg sinds een week. 1 mevrouw is overleden, de andere naar een verzorgingshuis (dorp he, ze weten alles). Die komen vrij zodra de huur is opgezegd. Ik vermoed dus dat mijn moeder heel snel een huur appartement heeft.

We hebben wel al gezegd dat ze niet gaat beknibbelen. We gaan dat hele appartement naar haar smaak maken en als ze nieuwe meubels wil, doen we dat allemaal. Haar huis is inmiddels alweer hypotheekvrij dus ze mag geld verbrassen. :P
EN er komt gewoon een container voor haar huis, we gaan niet 100x naar de stort op en neer. Ze wil ook pas verhuizen als het appartement helemaal klaar is en dat snappen wij. Huis gaat dus pas laat in de verkoop want ze kan die stress en het gedoe echt niet aan.

Maar dat is al het rationele he, het is het huis waar wij letterlijk alle3 zijn geboren. Het voelt nog steeds als thuis als ik er ben.
Mag ik vragen hoe oud jouw moeder is?
pi_214828363
Ik bijt zojuist het spalkje achter mijn tanden los -O- Nu ga ik daar de hele tijd met m'n tong heel debiel aan zitten voelen. En ik heb morgen ouderavond op mijn werk _O- De tandarts zal vast niet heel toevallig morgenmiddag tussen einde schooldag en ouderavond nog een plekje hebben, vrees ik.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 21:25:12 #220
176471 oh-oh
pi_214828677
Ik lag even een etmaal in het ziekenhuis want ik zag ineens vlekken tijdens het werken dinsdag, huisarts gebeld, bloeddruk was off the charts, en suiker heel hoog, dus met toeters en bellen naar het ziekenhuis gestuurd, waar ik op de mediumcare lag en mijn bloeddruk in mijn ader in de gaten werd gehouden.
En ik constant geprikt werd en zo.,
Maar om 2 uur vannacht was mijn bloeddruk alweer stabiel laag, en dat bleef ook zo na medicatie.
En nadat de oogarts me heel lang intensief onderzocht heeft mocht ik nog even lunchen op de afdeling en daarna naar huis.
Vrienden van me waren gisteren van ver gekomen om de honden allemaal op te halen en die stonden vandaag weer met de club voor de deur toen ik klaar was met medicatie halen en zo.
Morgen naar de ha voor de diabetes, ik heb wel pillen gekregen, en maandag weer naar de oogarts en dan ook nog eens naar de internist over een tijdje voor de bloeddruk.
Daar maakten ze zich dinsdag het drukst om maar dat was nu eigenlijk niet echt een issue meer.
Maar goed, dus wss blijvend slecht zicht, gedoe.
( Groucho Marx )
pi_214829025
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 21:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik lag even een etmaal in het ziekenhuis want ik zag ineens vlekken tijdens het werken dinsdag, huisarts gebeld, bloeddruk was off the charts, en suiker heel hoog, dus met toeters en bellen naar het ziekenhuis gestuurd, waar ik op de mediumcare lag en mijn bloeddruk in mijn ader in de gaten werd gehouden.
En ik constant geprikt werd en zo.,
Maar om 2 uur vannacht was mijn bloeddruk alweer stabiel laag, en dat bleef ook zo na medicatie.
En nadat de oogarts me heel lang intensief onderzocht heeft mocht ik nog even lunchen op de afdeling en daarna naar huis.
Vrienden van me waren gisteren van ver gekomen om de honden allemaal op te halen en die stonden vandaag weer met de club voor de deur toen ik klaar was met medicatie halen en zo.
Morgen naar de ha voor de diabetes, ik heb wel pillen gekregen, en maandag weer naar de oogarts en dan ook nog eens naar de internist over een tijdje voor de bloeddruk.
Daar maakten ze zich dinsdag het drukst om maar dat was nu eigenlijk niet echt een issue meer.
Maar goed, dus wss blijvend slecht zicht, gedoe.
Oeh bah! Sterkte ermee.
S. 2014
J. 2016
pi_214829106
Jakkes @oh-oh veel sterkte en beterschap! *;
pi_214829134
He bah @oh-oh Dat is schrikken! Let goed op jezelf.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 21:57:03 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_214829156
Oei @oh-oh dat klinkt naar!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214829412
Sterkte oh-oh en beterschap!
pi_214829457
Ach jee @oh-oh, wat een schrik. Beterschap en sterkte :*
If they say
pi_214829546
Sterkte @oh-oh :o Klinkt heel eng zo ineens!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 augustus 2024 @ 22:40:17 #228
176471 oh-oh
pi_214829585
Thnx 💜
Dat mijn zicht zo blijft moet nog even landen geloof ik. Ik maak me vooral druk over wanneer ik weer kan werken 🙈
( Groucho Marx )
pi_214829724
Beterschap
pi_214829798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:40 schreef oh-oh het volgende:
Thnx 💜
Dat mijn zicht zo blijft moet nog even landen geloof ik. Ik maak me vooral druk over wanneer ik weer kan werken 🙈
Hoe erg is het zichtsverlies?

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 augustus 2024 @ 23:29:21 #231
176471 oh-oh
pi_214830013
Mijn rechteroog heeft een grote doffe vlek in het midden, daar die ik echt vooral licht en donker mee. Mijn linkeroog heeft vlekken. En ik had sowieso al -6. Beeldscherm en telefoon zijn echt lastig vooral. Ook eng van je schoonmoeder!
Hier wordt het vooral een kwestie van schade beperken...
( Groucho Marx )
pi_214830641
Mijn moeder wordt over een maand 77 @amaranta.
pi_214830649
Ah nee oh oh, hopelijk valt het wel mee met je zicht. Wat heftig zo ineens!
  donderdag 29 augustus 2024 @ 07:48:38 #234
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214830760
Wat enorm rot oh-oh.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214830899
@oh-oh wat schrikken. Hopelijk kunnen ze verdere schade qua zicht voorkomen :* sterkte.
pi_214831188
Jeetje wat schrikken @oh-oh, heel veel sterkte!
pi_214831266
Wat ontzettend naar oh-oh!
pi_214831381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Mijn rechteroog heeft een grote doffe vlek in het midden, daar die ik echt vooral licht en donker mee. Mijn linkeroog heeft vlekken. En ik had sowieso al -6. Beeldscherm en telefoon zijn echt lastig vooral. Ook eng van je schoonmoeder!
Dat is inderdaad wel heel rot kijken. Ik heb ook -6 dus kan me er wel iets bij voorstellen -O-. Ik blijf het schokkend vinden dat schade aan een oog zo plotseling kan ontstaan en dan ook direct onherstelbaar is. Hopelijk lukt het toch om er min of meer aan te wennen op termijn...
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 29 augustus 2024 @ 09:52:33 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214831693
Oef wat schrikken! Als je ogen het niet doen, is dat zo eng... je hebt ze hard nodig. Heel veel sterkte :*
pi_214832199
quote:
Dit is wel heftig :{ Hopelijk kan de schade beperkt blijven. Is er wel verbetering mogelijk?

Ik heb net ook maar even de ha gebeld, mijnus is op vakantie dus wilde niet bellen :@ Maar heb al sinds maandag pijn op mn borst en benauwd. Pijn is nu wel weg, dankzij diclo en pcm maar ben nog wel benauwd, druk op mn borst, beetje dizzy en wat hoofdpijn. En ik voel me net een uitgeknepen natte dweil :') Bloeddruk is prima dus het zal wel stress zijn... Mag om 15.10 langskomen.
If they say
pi_214832251
Oh-oh wat schrikken! Naar dat beide ogen zijn aangedaan. Sterkte!

Ik heb nu Iddink op de whatsapp. Ze zouden binnen een half uur reageren. Nu anderhalf uur later. Die hebben problemen geloof ik (ik hoorde gisteren dat 80% van Midden Nederland hun boeken heeft, terwijl school daar al is gestart. Van Noord geen idee, maar hier is 50% binnen)
pi_214832279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:

Ik heb nu Iddink op de whatsapp. Ze zouden binnen een half uur reageren. Nu anderhalf uur later. Die hebben problemen geloof ik (ik hoorde gisteren dat 80% van Midden Nederland hun boeken heeft, terwijl school daar al is gestart. Van Noord geen idee, maar hier is 50% binnen)
Ah, dat verklaart veel en zijn we niet de enige ;)
Bellen werkte iig niet :N

Artikel van gister...
https://oudersenonderwijs(...)de%20schoolboeken%20(22%25).

[ Bericht 12% gewijzigd door Mushanga71 op 29-08-2024 11:36:33 ]
If they say
pi_214832588
quote:
Damn -O-

Dit komt dan ws door diabetes waarvan je niet wist dat je het had?
pi_214832599
Hier boeken via Osinga de Jong, maar die krijgt de oudste volgende week op school.
De jongste daar heb ik geen idee van via welke leverancier het gaat, maar dat gaat altijd via school, die stellen ook zelf de pakketten samen. We gaan het zien volgende week.

@Mushanga71, dat klinkt ook niet fijn pijn op de borst en benauwd enzo :*
pi_214832688
@oh-oh, wat een schrik, sterkte!

@Mushanga71, jij ook sterkte!

Iemand ooit hier geweest?
https://ontdekhal.nl/
pi_214832960
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:

Mijn moeder moet al voor de 2e week lesgeven aan een klas die havo boeken heeft gekregen, maar vmbo had moeten krijgen.
Is ze ook erg blij mee, want nu werken ze dus maar met slechte kopieën. En ze zijn dus ook onbereikbaar voor school.

Ze gaat het onderwijs volgend jaar als ze met pensioen is echt missen, maar sommige onderdelen wat minder…
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:35:18 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214833458
Oh-oh, wat eng!

Hier dikke mazzel met de schoolboeken. Totaal vergeten te bestellen voor de deadline van 18 juli ofzo. Toen dus pas 2 augustus besteld op hoop van zegen en ze kwamen keurig vorige week binnen. :o
Weet even niet welke leverancier, maar keurig allebei op school met boeken dus vandaag. O-)
pi_214833901
Hier moest het voor 22 juli besteld worden, bestelde de 21e en wij hebben nog niks binnen :D

Ha geweest, stress :@ Nu is dat iig bevestigd dus das dan weer een stressfactor minder maar dat maakt het niet minder vervelend :{ Moet morgen wel even bloedprikken want das al ruim 2 jaar niet gedaan. Zo maar weer pcm naar binnen werken en dan maar rustig :') aan doen. Ofzo :')
If they say
pi_214834140
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier moest het voor 22 juli besteld worden, bestelde de 21e en wij hebben nog niks binnen :D

Ha geweest, stress :@ Nu is dat iig bevestigd dus das dan weer een stressfactor minder maar dat maakt het niet minder vervelend :{ Moet morgen wel even bloedprikken want das al ruim 2 jaar niet gedaan. Zo maar weer pcm naar binnen werken en dan maar rustig :') aan doen. Ofzo :')
Niet teveel stressen om het stressen :*
Pak een boek, een kop thee en ga eens lekker in het zonnetje zitten :P

Hier ook de 22e uiterlijk, en de 17e besteld. En nog niks binnen. Gelukkig hebben we die introductieweken.
pi_214834262
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:25 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Niet teveel stressen om het stressen :*
Pak een boek, een kop thee en ga eens lekker in het zonnetje zitten :P

Hier ook de 22e uiterlijk, en de 17e besteld. En nog niks binnen. Gelukkig hebben we die introductieweken.
Das dus idd wat ik doe :D Geen zon hier maar tis wel plakkerig warm. Zo met zoon naar de Irakees, ook ontspannend :9

Volgens mij werkt iddink dan zo: wie het eerst komt, het laatst maalt :') Ik heb nog niet eens een mail van school wanneer ze beginnen. Wisselt elk jaar, heel handig :+
If they say
pi_214834311
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens mij werkt iddink dan zo: wie het eerst komt, het laatst maalt Ik heb nog niet eens een mail van school wanneer ze beginnen. Wisselt elk jaar, heel handig
Ik had van beide scholen wel een schema met wanneer welke klas moest komen. C maandag een uurtje, dinsdag volgens rooster les.

Alleen ik zie nu in het rooster van D dat zijn klas niet hetzelfde is als in het schema (voor de vakantie was de ath-b groep aan zijn gymnasium groep geplakt, op het rooster staat ath-a). Maar morgen krijgen we een mail met de officiële klassenindeling, ik hoop dat er dan ook een definitief plan voor dinsdag meekomt. Anders vindt hij zijn goede klas daar wel. Dat kind paniekt toch niet :D
pi_214834331
Verloofde heeft jaaaaaaaaaaaaaaarenlang aan groep 7 of groep 8 lesgegeven en 1 keer een uitstapje naar groep 6. Nu geeft ze dit jaar op haar eigen verzoek les aan groep 4.

Heerlijk die verhalen nu.

Zo stonden er vanochtend 20 paar ouders aan het raam geplakt om naar binnen te kijken bij de kleine ukken. Ze heeft dus al die ouders binnengelaten, zo van kom even kijken. Op haar school is de algemene regel dat je vanaf midden groep 3 de kinderen bij de deur van de klas afzet en doei. Dus dit was een spontane actie. Bij de hogere groepen zouden de kinderen zich doodschamen ;) Grote ogen van die kinderen 'juf dat mag niet!'

En ze vindt ze vooral enorm klein en schattig, ben benieuwd hoe ze er aan het einde van het schooljaar in staat want ze gaan wel langzaam _O-
pi_214834378
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik had van beide scholen wel een schema met wanneer welke klas moest komen. C maandag een uurtje, dinsdag volgens rooster les.

Alleen ik zie nu in het rooster van D dat zijn klas niet hetzelfde is als in het schema (voor de vakantie was de ath-b groep aan zijn gymnasium groep geplakt, op het rooster staat ath-a). Maar morgen krijgen we een mail met de officiële klassenindeling, ik hoop dat er dan ook een definitief plan voor dinsdag meekomt. Anders vindt hij zijn goede klas daar wel. Dat kind paniekt toch niet :D
Dan weet je iig nog op welke dag ze starten, zelfs dat weet ik niet :D Hopelijk morgen een mail zodat we niet meer in het duister tasten. En anders gewoon maandag maar om 8.30 op school zijn.
Hij heeft wel in zn vriendenappgroep gevraagd naar de boeken maar niemand heeft ze nog. Las wel dat iddink alles digitaal beschikbaar heeft maar gezien het telefoonverbod heb ik geen idee hoe school dat wil gaan doen :+
If they say
pi_214834457
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

Mijn zoon bestelde op de uiterste dag, of misschien de dag erna. Tot 10 juli stond er in de mail en hij bestelde pas OP 10 juli en de boeken kwamen pas de allerslaatste zaterdag van de vakantie binnen. 2 dagen voor start schooljaar dus. (Iddink ook)
pi_214834467
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan weet je iig nog op welke dag ze starten, zelfs dat weet ik niet :D Hopelijk morgen een mail zodat we niet meer in het duister tasten. En anders gewoon maandag maar om 8.30 op school zijn.
Hij heeft wel in zn vriendenappgroep gevraagd naar de boeken maar niemand heeft ze nog. Las wel dat iddink alles digitaal beschikbaar heeft maar gezien het telefoonverbod heb ik geen idee hoe school dat wil gaan doen :+
We hadden net een mail van VanDijk voor C, dat het digitale materiaal klaarstaat. Die gebruiken helemaal niks digitaals en hebben de boeken al :D

D heeft veel ook digitaal, morgen eens proberen of we dat al kunnen koppelen aan zijn Magister account. Ze hebben een laptop, dus telefoonverbod wordt ook niet zo hard gehandhaafd.

De wachttijd bij iddink-whatapp is nu 7 uur 8)7
pi_214834488
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:54 schreef exode het volgende:
Verloofde heeft jaaaaaaaaaaaaaaarenlang aan groep 7 of groep 8 lesgegeven en 1 keer een uitstapje naar groep 6. Nu geeft ze dit jaar op haar eigen verzoek les aan groep 4.

Heerlijk die verhalen nu.

Zo stonden er vanochtend 20 paar ouders aan het raam geplakt om naar binnen te kijken bij de kleine ukken. Ze heeft dus al die ouders binnengelaten, zo van kom even kijken. Op haar school is de algemene regel dat je vanaf midden groep 3 de kinderen bij de deur van de klas afzet en doei. Dus dit was een spontane actie. Bij de hogere groepen zouden de kinderen zich doodschamen ;) Grote ogen van die kinderen 'juf dat mag niet!'

En ze vindt ze vooral enorm klein en schattig, ben benieuwd hoe ze er aan het einde van het schooljaar in staat want ze gaan wel langzaam _O-
Wij hebben in gr3 gezegd. Week 1 tot in de klas.
Week 2 tot aan de kapstok. Week 3 buiten afscheid nemen.
Ik weet nu al welke ouder dit gaan negeren. Nl de vader die maandag IN DE KLAS stond.
Vorig jaar ook een paar moeders gehad die elke keer een excuus hadden om tot de kapstok mee te komen. Het hele schooljaar.
pi_214834553
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik weet nu al welke ouder dit gaan negeren. Nl de vader die maandag IN DE KLAS stond.
Vorig jaar ook een paar moeders gehad die elke keer een excuus hadden om tot de kapstok mee te komen. Het hele schooljaar.
Wat snap ik hier niet?
pi_214834559
Ik was superblij toen we eindelijk niet meer binnen hoefden te komen. Wat een hel, dat gewurm met al dat grut

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 30-08-2024 07:17:27 ]
pi_214834606
Wij mogen mee naar binnen, ook bij B in groep 7. Tenminste van school van B zelf vaak niet.

Juul geeft eenmaal in de klas een kus en kijkt mij dan het lokaal uit :)

Ik weet door die vrouw hier in huis dat leerkrachten niet zitten te wachten op halve levensverhalen bij de deur. En het zijn altijd dezelfde ouders die in de klas om 08:30 hele verhalen vertellen tegen de leerkracht over hun kind.
pi_214834618
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:13 schreef amaranta het volgende:

[..]
Schop ze eruit!
pi_214834648
Hier hebben we vanaf groep 1 al de afspraak dat ouders alleen de eerste week na een vakantie mee de klas in mogen. Verder is het afscheid nemen op de gang. Ik vind het helemaal prima, ik maak er eigenlijk nooit gebruik van. Ik loop af en toe mee de school in, maar nooit mee de klas in. Zitten de kinderen ook niet op te wachten :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214834662
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:30 schreef exode het volgende:

[..]
Schop ze eruit!
Zeker. Ik geef dat wel aan. Zo van als alle ouders dit blijven doen…
pi_214834666
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:35 schreef Phaidra het volgende:
Hier hebben we vanaf groep 1 al de afspraak dat ouders alleen de eerste week na een vakantie mee de klas in mogen. Verder is het afscheid nemen op de gang. Ik vind het helemaal prima, ik maak er eigenlijk nooit gebruik van. Ik loop af en toe mee de school in, maar nooit mee de klas in. Zitten de kinderen ook niet op te wachten :+.
De juf ook niet
pi_214834677
Deze juf
SPOILER
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:40:38 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214834697
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:38 schreef amaranta het volgende:
Deze juf
SPOILER
Heel goed dat je het dus ook niet gewoon even probeert, want ja... waarom dan niet nog een paar weken...
Tot je alsnog finaal over je grenzen heen gaat.
pi_214834726
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
De juf ook niet
Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik snap ook niet zo goed wat je nog moet in de klas of kwijt wil bij de deur. Er is niet voor niets een app. Als ik even iets wil melden, doe ik dat daar. Kan de juf/meester het lezen wanneer het uitkomt. Alsof je als leerkracht 30 opmerkingen kan ontouden die tussen 8.20 en 8.30 naar je hoofd gegooid worden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214834818
Bluh amaranta, goed dat je aan jezelf denkt! Hopelijk doen ze er wat mee.

Ik heb morgen weer een gesprek met mijn manager
SPOILER
pi_214835198
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn zoon bestelde op de uiterste dag, of misschien de dag erna. Tot 10 juli stond er in de mail en hij bestelde pas OP 10 juli en de boeken kwamen pas de allerslaatste zaterdag van de vakantie binnen. 2 dagen voor start schooljaar dus. (Iddink ook)
Ah, het kan dus nog, tis pas donderdag :P

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
We hadden net een mail van VanDijk voor C, dat het digitale materiaal klaarstaat. Die gebruiken helemaal niks digitaals en hebben de boeken al :D

D heeft veel ook digitaal, morgen eens proberen of we dat al kunnen koppelen aan zijn Magister account. Ze hebben een laptop, dus telefoonverbod wordt ook niet zo hard gehandhaafd.

De wachttijd bij iddink-whatapp is nu 7 uur 8)7
Hier hebben ze niks digitaal, vind dat zo weird, dat gezeul met boeken. Maar wel handig, mocht het nodig zijn.
En 7 uur wachttijd bij iddink :o :X

Ik snap ouders soms niet hoor. Bij zoon was alleen in groep 1 en 2 inloop, daarna afscheid nemen in de hal. Toen de pleuris uitbrak was het afscheid dan ook lekker vlot, buiten :+ en dat heb ik gedaan tot hij naar het VO ging.
Geef je helemaal gelijk @amaranta :Y

Volgens mij is er iets met Ajax? Lopen allemaal Ajaxshirts met mensen er in bij de mcD :')

Succes morgen exode :*
If they say
pi_214835209
Ow dan zijn ze bij ons op school wel heel streng. Normaal gezien mogen we nog niet eens het schoolplein op. Afscheid voor de poort dus, ook voor groep 1/2. Alleen op de eerste schooldag mocht het wel.
Aan de andere kant mogen we wel altijd binnenlopen na school als we dit nodig vinden. En ja als er echt dringend iets besproken moet worden voor school dan kan dat wel. Maar er wordt wel op gerekend dat je dat niet voor elke prul doet.
pi_214835294
SPOILER
SPOILER
pi_214835465
Wij kregen een heel schema voor het ophalen in de eerste week. Welke ouders waar moeten staan. En dat vergat ik aan mijn moeder door te geven. Dus ze was helemaal de weg kwijt vorige week woensdag :D :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 augustus 2024 @ 18:49:54 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214835510
Eerste dag mee de klas in, dag twee lekker weer aan de deur en zelf naar de klas lopen.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214835575
@exode en @amaranta goed dat jullie de grens aangeven. Nu nog kijken wat er mee gedaan kan worden. Sterkte!

@Mushanga71 D heeft zowel digitaal als papier, maar de boeken moeten dus meestal ook mee naar school. En de laptop. Dus lekker zware tas |:(

Die 7 uur wachten is op whatsapp. Ik gok erop dat ze alle 'waar blijft mijn pakket'-vragen negeren ofzo. Als 20% van de ouders klaagt, dan kun je ook niet alles beantwoorden.

Edit: D heeft een mail gehad eind van de middag: iets met hoogste prioriteit want optijd besteld, wordt komende dagen verstuurd, zou er voor de school begint moeten zijn.
We wachten af :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Deepfreeze op 29-08-2024 19:15:09 ]
pi_214836156
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:52 schreef exode het volgende:
Bluh amaranta, goed dat je aan jezelf denkt! Hopelijk doen ze er wat mee.

Ik heb morgen weer een gesprek met mijn manager
SPOILER
Verstandig, het is ook belangrijk om zelf op de been te blijven :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214836324
@Deepfreeze ik heb meteen in de mail geloerd maar hier nog niks. En bij iddink staat zijn bestelling nog op: je bestelling is in productie...
Hoop ik dat jullie nu wel gauw de boeken hebben :)

Wat is het nut van digitale boeken als ook nog de echte boeken mee moeten :? Ik snap werkelijk niet waarom niet alles digitaal is in deze tijd. Elk kind een tablet of laptop en klaar. Besparen we ook nog heel veel bomen mee ;)

Bellen was sowieso geen succes, whatsapp nu dus ook niet meer }:| Begrijp ook niet waarom iddink niet een uitleg op de site plaatst, scheelt een hoop werk voor hun én een hoop tijd voor ouders :?
If they say
pi_214836418
@oh-oh, hoe gaat het vandaag met je?
If they say
pi_214836725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Deepfreeze ik heb meteen in de mail geloerd maar hier nog niks. En bij iddink staat zijn bestelling nog op: je bestelling is in productie...

Wat is het nut van digitale boeken als ook nog de echte boeken mee moeten :? Ik snap werkelijk niet waarom niet alles digitaal is in deze tijd. Elk kind een tablet of laptop en klaar. Besparen we ook nog heel veel bomen mee ;)

Bellen was sowieso geen succes, whatsapp nu dus ook niet meer }:| Begrijp ook niet waarom iddink niet een uitleg op de site plaatst, scheelt een hoop werk voor hun én een hoop tijd voor ouders :?
Hier staat hij online ook nog 'in productie'.. wacht wel af, kan er verder weinig aan doen..

D moet dan ook zijn aardrijkskunde werkboek mee, maar maakt zijn werk in de digitale versie. Waarom dan meesjouwen? Omdat de leraar je zonder boek het in Magister zet al huiswerk vergeten :D
pi_214836765
Papieren informatieboeken lezen (en bladeren!) veel fijner dan digitale boeken. Die zijn alleen handig als je puur op volgorde werkt. Ik vind een school met vooral echte boeken wel een grote streep voor hebben op grotendeels digitale boeken.

Werkboeken mogen overigens wel grotendeels digitaal van mij, daar zie ik wel de voordelen van in, zeker als ze het interactief maken (fouten aangeven, en aangeven wat/hoe je bij het goede antwoord komt en waar dit terug te vinden is in het boek).
pi_214837230
@Deepfreeze wat een logica, verplicht werkboek mee omdat er anders een hv'tje in magister komt :') Handig is anders :D

Ik maak me verder ook niet druk, vind het alleen sneu voor de brugklassers. Hun eerste jaar zonder boeken beginnen. Leuk begin van het VO :{

@FlyingFish bij zoon op school is er niks digitaals, zelfs de werkboeken niet.
Zelf lees ik alleen echte boeken, wil geeneens een e-reader maar voor school zou het wel een hoop gedoe schelen. Gesjouw, boek vergeten, iddink die niet levert... Laptop of tablet mee en gaan :Y
If they say
pi_214837375
Oudste had op de dag dat t kon boeken besteld bij Iddink, en heeft ze ook al 3 weken binnen. 1 boek was dubbel en er mistte 1 boek. Dat is ook goed opgelost. Nu kan ze alleen niet bij het digitale materiaal, die pagina doet het niet. Maar als ik dit zo lees, maak ik me dr niet druk om. De rest zal er ook wel last van hebben.

vandaag haar laptop opnieuw ingesteld. Alles ingelogd op de nieuwe school. Ze moet dinsdag starten met een introdag en dan vanaf woensdag het gewone rooster. Vanaf vrijdag starten de sport trainingen. Daar heeft ze nog t meest zin in.
*poef* nu is het weg
pi_214837485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:40 schreef BE het volgende:

[..]
Heel goed dat je het dus ook niet gewoon even probeert, want ja... waarom dan niet nog een paar weken...
Tot je alsnog finaal over je grenzen heen gaat.
Nou dat. Ik wil het niet proberen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:25:45 #282
37150 livelink
pi_214837557
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou dat. Ik wil het niet proberen.
SPOILER
Ik hoor dit soort verhalen ook van mijn zus die lesgeeft. Met ook diezelfde onmacht die ik bij jou proef en het gebrek aan steun van de directie.
SPOILER
pi_214837828
Dat klinkt wel heftig, hopelijk doen ze iets met je signaal!
pi_214838023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Deepfreeze ik heb meteen in de mail geloerd maar hier nog niks. En bij iddink staat zijn bestelling nog op: je bestelling is in productie...

Als stagiaire had ik echt de grootste hekel aan schermen in de klas. Iedereen verscholen achter een laptop, amper contact mee te krijgen.
Gewoon een fysiek boek voor je neus, is wat mij betreft echt zoveel beter.
pi_214838050
Mijn moeder heeft het er vaak ook over (zij geeft les aan vmbo met leerwegondersteuning). Er zijn gewoon kinderen die thuishoren op het SO. En dat is niet om vervelend te zijn, maar de klas heeft er last van, de docent, maar zeker ook (juist!) het kind zelf. Het is niet fijn om niet op de goede plek te zitten.
pi_214838077
Ik heb trouwens ook geen medelijden met sjouwen. Dat hebben wij toch allemaal gedaan? Gewoon een normale rugzak ipv een handtas mee naar school en er is niets bijzonders aan.

SPOILER
Ik heb wel een hernia gehad in mijn twintiger jaren. Misschien toch die schooltas…?
pi_214838099
Wiehaa, bericht van iddink :')

We zijn hard aan de slag om jouw schoolboeken te leveren. Als je op tijd hebt besteld, worden je boeken uiterlijk donderdag 5 september verstuurd. In sommige gevallen is dit iets later dan je van ons gewend bent, onze excuses daarvoor. Gelukkig kun je wel al aan de slag, we hebben je digitaal lesmateriaal voor je klaargezet in je ELO.

We wensen je een fijne start van het schooljaar.
:')

Dat snap ik ook hoor @LeSage Beide heeft voors en tegens :Y Maar omdat we nu toch in een digitale wereld leven... ;)
If they say
pi_214838166
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Wiehaa, bericht van iddink :')

We zijn hard aan de slag om jouw schoolboeken te leveren. Als je op tijd hebt besteld, worden je boeken uiterlijk donderdag 5 september verstuurd. In sommige gevallen is dit iets later dan je van ons gewend bent, onze excuses daarvoor. Gelukkig kun je wel al aan de slag, we hebben je digitaal lesmateriaal voor je klaargezet in je ELO.

We wensen je een fijne start van het schooljaar.

Dat snap ik ook hoor @:LeSage Beide heeft voors en tegens :Y Maar omdat we nu toch in een digitale wereld leven... ;)
Bij ons dezelfde mail, maar dan ipv de datum 'binnen enkele dagen of misschien heb je zelf al'. Vooral dat laatste ook, dan hoef je toch geen mail te sturen :D

Voor die 5km krijgen ze echt geen electrische fiets. En ze sjouwen die tas ook maar, ik betaal een goede rugtas en gaan. Het is ook alleen even snel van klas naar klas. Ze lopen er geen 8 uur mee op hun rug.

SO is soms gewoon een betere optie. Bij C ook zo'n jochie, met moeite tot groep 7 gered. De laatste anderhalf jaar SO waren zo'n verbetering dat niemand meer twijfelde dat ze hem eerder hadden moeten laten gaan. (En ik hoor van meer ouders van die basisschool dat ze daar lang dingen proberen, wat vaak goed werkt, maar soms gewoon teveel is en dan moet je dat durven toe te geven.)
pi_214838295
Ze weten gewoon écht niet waar ze mee bezig zijn hoor @Deepfreeze :N
School trouwens ook niet. Nu staat er bij zoon alleen op de donderdag 2 uur en de vrijdag heel de dag, de dagen ervoor zijn leeg. Hij heeft dus nog een week vakantie, volgens het rooster :o _O-
If they say
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 03:50:10 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_214838978
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:40 schreef Deepfreeze het volgende:
SO is soms gewoon een betere optie. Bij C ook zo'n jochie, met moeite tot groep 7 gered. De laatste anderhalf jaar SO waren zo'n verbetering dat niemand meer twijfelde dat ze hem eerder hadden moeten laten gaan. (En ik hoor van meer ouders van die basisschool dat ze daar lang dingen proberen, wat vaak goed werkt, maar soms gewoon teveel is en dan moet je dat durven toe te geven.)
Helaas heeft zo'n plaatsing ook wat voeten in aarde. School moet toegeven dat het niet kan > is vaak al lastig
En dan moet er ook nog plek zijn enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 03:53:00 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_214838979
Ik werd wakker van wat regen. Snel wat dingen afgedekt (zijn bezig met afdak vernieuwen), zag dat extrapuber er niet was. Die zal vaders wel geappt hebben dat hij niet thuis slaapt, ondanks afspraken dat hij dat voor 21 uur moet doen. Maar die krijg ik niet wakker en dus lig ik wakker. Bezorgdheid en boosheid. In combinatie met pijnlijke menstruatiekrampen wens ik mijn omgeving morgen veel succes ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 05:43:40 #292
37150 livelink
pi_214839028
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 03:53 schreef Troel het volgende:
Ik werd wakker van wat regen. Snel wat dingen afgedekt (zijn bezig met afdak vernieuwen), zag dat extrapuber er niet was. Die zal vaders wel geappt hebben dat hij niet thuis slaapt, ondanks afspraken dat hij dat voor 21 uur moet doen. Maar die krijg ik niet wakker en dus lig ik wakker. Bezorgdheid en boosheid. In combinatie met pijnlijke menstruatiekrampen wens ik mijn omgeving morgen veel succes ;(
Kun je extrapuber niet zelf appen om te vragen waar hij is?
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:00:21 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_214839096
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 05:43 schreef livelink het volgende:

[..]
Kun je extrapuber niet zelf appen om te vragen waar hij is?
Dan krijg ik over twee dagen antwoord. Als ik antwoord krijg :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214839146
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zeker. Ik geef dat wel aan. Zo van als alle ouders dit blijven doen…
Ja maar ik ben bijzonder, ik ben niet alle ouders.

Zou: 'dit is tegen de regels, het verstoort mijn klas, ik wil het niet meer hebben' niet beter werken?
pi_214839274
Yay, nog een mail van iddink. Exact dezelfde als die ervoor :')
If they say
pi_214839678
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 03:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Helaas heeft zo'n plaatsing ook wat voeten in aarde. School moet toegeven dat het niet kan > is vaak al lastig
En dan moet er ook nog plek zijn enzo.
Klopt, en die klassen zitten hier ook vol (buurtjongen heeft een jaar thuis gezeten om die reden)

Deze school geeft echt laat toe. Zelfs mijn eigen kind moest diep gaan voor er hulp was. (En toen hadden we opeens wel een heel blik mensen om te voorkomen dat hij uitviel).
Ook iets met te volle klassen en teveel problematiek. Ik zou voor geen geld voor de klas willen staan
pi_214840682
@Mushanga71 ik heb antwoord van Iddink in de whatsapp. Oke 25 uur later ipv 30 minuten :D

"Ik zie dat de bestelling in verwerking staat. Zodra deze wordt verzonden ontvangt u van ons hiervan een verzendbevestiging per e-mail. PostNL zendt ook een Track&Trace code naar u. Ik wil u vragen dit af te wachten.

We doen ons uiterste best de boeken deze week nog te versturen."

Wachten kan ik. Beter dan zij boeken kunnen versturen :P
pi_214844473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71 ik heb antwoord van Iddink in de whatsapp. Oke 25 uur later ipv 30 minuten :D

"Ik zie dat de bestelling in verwerking staat. Zodra deze wordt verzonden ontvangt u van ons hiervan een verzendbevestiging per e-mail. PostNL zendt ook een Track&Trace code naar u. Ik wil u vragen dit af te wachten.

We doen ons uiterste best de boeken deze week nog te versturen."

Wachten kan ik. Beter dan zij boeken kunnen versturen :P
Wow, 25 uur later :o en met dat antwoord schiet je ook lekker op _O-

School hier heeft eindelijk een mail gestuurd, dat ze idd pas op donderdag beginnen en dat de vertraging van de boeken komt door de eerdere hack.

Ach, we wachten maar af, meer kunnen we toch niet doen ;)
If they say
pi_214848317
Ik had vannacht gewerkt dus tegen de tijd dat ik in bed lag, was het na 4 uur.
Kinderen waren half 8 helaas al wakker dus ach: opstaan. Man was naar werk.
Zoon wilde een puzzle maken maar vond een doos om slijm ballonnen te maken.
Ik weet niet waar ik het geduld vandaan gehaald heb maar ik hielp hem en heb de boel daarna nog schoongemaakt.
Het was net een balzak. :')

Binnen een half uur was de vers gemaakt slijm ballon gebarsten.

#waarombeginikhiernogaan.
#allespreciesvolgensverwachtingverlopen.
#pleurtheledoosweg.

pi_214848410
:D
De beelddenker in mij ziet het voor zich :+

Kleinzoon komt zo :)
If they say
pi_214848414
En dicht
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')