Ik ben bijna 51 en heb van de week nog 10k in 54 en een beetje gelopen dus het is nog mogelijk...quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:07 schreef Nanuke het volgende:
Ik denk dat ik 44 ben eer ik zo'n tijd kan neerzetten. :p
Absoluut, dit is je HM PR !quote:Op zondag 15 september 2024 18:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij was er geen officiële meting van de atletiekunie aan te pas gekomen.
Alsnog een PR?
Dit. Een wedstrijd is een wedstrijd. En 150 meter missen op je horloge is te verwaarlozen. Dit telt gewoon.quote:Op zondag 15 september 2024 18:20 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Als het een halve marathonrace is dan telt het als een HM PR. Strava PR's daarentegen tellen niet.
Zag bij andere deelnemers ook allemaal verschillen in afstand dus is gewoon een GPS ding.quote:Op zondag 15 september 2024 21:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit. Een wedstrijd is een wedstrijd. En 150 meter missen op je horloge is te verwaarlozen. Dit telt gewoon.
quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:31 schreef Evangelion het volgende:
Die grafkou had wel 1.5 week later mogen zijn (damloop).
Staat nu op +- 21 graden. Is het hitteplan al geactiveerd en de tijdregistratie uitgezet?
Oh,dan kan ik rustig aan doen en wordt het alvast geen PRquote:Op zaterdag 14 september 2024 10:31 schreef Evangelion het volgende:
Die grafkou had wel 1.5 week later mogen zijn (damloop).
Staat nu op +- 21 graden. Is het hitteplan al geactiveerd en de tijdregistratie uitgezet?
Maar het komt soms wel voor dat een wedstrijd daadwerkelijk te kort is. Die kunnen we dan niet tellen volgens de wet van @pijllquote:Op zondag 15 september 2024 21:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit. Een wedstrijd is een wedstrijd. En 150 meter missen op je horloge is te verwaarlozen. Dit telt gewoon.
Dit is zo. Als een wedstrijd heel duidelijk niet goed gemeten is, reken je je pr natuurlijk niet.quote:Op maandag 16 september 2024 21:51 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Maar het komt soms wel voor dat een wedstrijd daadwerkelijk te kort is. Die kunnen we dan niet tellen volgens de wet van @:pijll
Het is wel zo dat hele bochtige parkoersen in stedelijke of bomelijke gebieden vaak niet kloppen op je horloge. Ik liep laatst in Gouda volgens mijn horloge dwars door gebouwen en over de grachten. Daar kon ik me niks van herinneren.
Da's precies wat we zeggen. Maar ja, sommige lokale wedstrijdjes worden niet goed gemeten. Ik heb eens een 5km-wedstrijdje gehad die maar 4,6 of 4,7 kilometer was. Dan reken je een pr niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:39 schreef PippenScottie het volgende:
Een PR in een wedstrijd vind ik betrouwbaarder dan een eigen GPS meting.
Hmm, die van mij zijn meestal gewoon 21,1 hoorquote:Op dinsdag 17 september 2024 08:42 schreef SEMTEX het volgende:
Oh en ik heb ook afgelopen weekend weer gezien hoe mensen bochtjes afsnijden, dat scheelt toch ook altijd weer wat honderden meters. Een officiele nagemeten halve marathon is voor Garmin meestal 21,32km en een marathon 42,65km.
Laatst andersom gehad en was die 5,2 ipv 5 (jammer anders was het wel een PR). Waarbij een hoop mensen op strava en afstandmeten.nl op dezelfde afstand uitkwamen. De 10 die deels over hetzelfde parcours liep was wel correct.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Da's precies wat we zeggen. Maar ja, sommige lokale wedstrijdjes worden niet goed gemeten. Ik heb eens een 5km-wedstrijdje gehad die maar 4,6 of 4,7 kilometer was. Dan reken je een pr niet natuurlijk.
Vorige jaar New York gelopen en gaf op de GPS 42,42 aanquote:Op dinsdag 17 september 2024 09:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, die van mij zijn meestal gewoon 21,1 hoorZe wisselen tussen de 21,01 en 21,32 zie ik. Bochten afsnijden is niet goed natuurlijk, maar je moet wel de ideale lijn proberen te lopen. Mijn marathons zijn tussen de 42,44 en 42,77. Maar ik denk als je New York of Chicago loopt dat je horloge er zomaar 1km naast kan zitten vanwege de hoge flatgebouwen.
Misschien ook al omdat er minder drukte is op het parcours en die daardoor beter de ideale lijn kunnen lopen..quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:53 schreef CaLeX het volgende:
Wat ik wel denk is dat de snellere lopers minder last hebben van de afwijking, want die lopen vrijer (en dus minder verstoringen?) en hebben minder meetpunten nodig onderweg
Wat ook nog weleens scheelt is de afstand achteraf op Strava automatisch laten corrigeren. Een GPS om je pols wilt ook nog wel eens een bochtje afsnijden als het bereik net ff niet goed was (onder bomen of bij hoge gebouwen ofzo).quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Laatst andersom gehad en was die 5,2 ipv 5 (jammer anders was het wel een PR). Waarbij een hoop mensen op strava en afstandmeten.nl op dezelfde afstand uitkwamen. De 10 die deels over hetzelfde parcours liep was wel correct.
wat betreft de HMs:
Waarvan ik zeker weet dat ze correct gemeten zijn : 21,19 en 21,3 (CPC)
Waarvan ik niet zeker weet of ze gecertificeerd zijn: 21,08 en 21,41 (mar-athon sneek & gaasterlanrun).
Wat ik wel denk is dat de snellere lopers minder last hebben van de afwijking, want die lopen vrijer (en dus minder verstoringen?) en hebben minder meetpunten nodig onderweg
Een goed herstel gewenst! Hardlopen is een vrij pittige sport, met kans op blessures. Al dan niet door een te hoge intensiviteit of frequentie van de training.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:07 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 44 ben eer ik zo'n tijd kan neerzetten. :p
Ik ben nog niet hersteld van afgelopen weekend, met name mentaal niet (wat gelukkig maar deels te maken heeft met harlopen). Helaas heeft ook mijn voet een opdonder gehad dus gezien gewoon lopen niet pijnloos kan, heb ik hardlopen eveb aan de kant geschoven. Ik hoop ergens volgende week de boel weer op te pakken. Waarschijnlijk tegen die tijd weer met dikke tegenzin.
Dit jaar nog de Egmond Halve Marathon. Dat parcours was flink te kort, op mijn horloge - en ook die van een collega - 20,75 km. Bijna iedereen had een toptijdquote:Op dinsdag 17 september 2024 18:46 schreef Tracksmith het volgende:
Ja akkoord, ik heb ook ooit eens een 10km gelopen die 9,2 was, dat is natuurlijk geen PR.
Maar als-ie 9,9 op mijn horloge had gegeven was het wel een PR.
Waarom zou-ie niet doorgaan?quote:Op woensdag 18 september 2024 00:32 schreef core2duo het volgende:
Op naar de Dam tot Damloop op zondag, mocht deze doorgaan.
Nou, het parcours was omgeleid vanwege de zware regenval en was waarschijnlijk inderdaad iets korter, maar liep ook 2km door een paardenpad, dus ik heb niet per se toptijden gezien? Denk dat het elkaar ongeveer uitvlakte.quote:Op woensdag 18 september 2024 00:32 schreef core2duo het volgende:
[..]
Een goed herstel gewenst! Hardlopen is een vrij pittige sport, met kans op blessures. Al dan niet door een te hoge intensiviteit of frequentie van de training.
Op naar de Dam tot Damloop op zondag, mocht deze doorgaan. Ik hoop dan binnen de 1.23 te kunnen finishen. En ingeschreven voor de halve marathon van Parijs (Harmonie Mutuelle Semi de Paris). Voor Franse loopwedstrijden is het verplichte en beruchte medisch certificaat vervangen door het kijken van een online video :-)
[..]
Dit jaar nog de Egmond Halve Marathon. Dat parcours was flink te kort, op mijn horloge - en ook die van een collega - 20,75 km. Bijna iedereen had een toptijd![]()
Wat is de Nederlandse feesthit van dit jaar? Engelbewaarder nog steeds?quote:Op woensdag 18 september 2024 00:32 schreef core2duo het volgende:
Op naar de Dam tot Damloop op zondag
Vorig jaar veel Europapa, dat was nog wel te pruimen.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:06 schreef pipster het volgende:
Zal vooral weer 10x Snollebollekes worden.
Daarom breng ik mooi mn headsetje + playlist meequote:Op woensdag 18 september 2024 11:33 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Vorig jaar veel Europapa, dat was nog wel te pruimen.![]()
Verder herinner ik me van de laatste 2 jaar vooral
atje voor de sfeer voor de sfeer lalalala
leef alsof het je laatste dag is leef sjalalala
snollebollekes idd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |