abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:27:52 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764652
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:26 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nou daar is je voorbeeld van een Shadow.
[..]
Het is wel degelijk een Ancient (psychische) Pain, wáárdoor dat kind nu last heeft van het trauma en dat resulteert in angst voor de honden. Als je denkt dat ik bedoel dat het een lichamelijke pijn is door de beet zelf, dan zitten we écht op een heel compleet andere planeet.
[..]
Nouja, zie boven, psychologisch werkt dat veel complexer dan dat je denkt dat ik hier een "ancient lichamelijke pijn" zou bedoelen. Ik hoop dat je die ook wel ziet.
[..]
Ja, religies zijn dan ook gigantisch cryptisch en symbolisch beschreven, je moet wel om een tijdloos iets te kunnen beschrijven. Wat men graag lijkt te willen, is een statische beschrijving van een dynamisch iets, dan kom ik wéér terug met het trachten te meten van Shiva, met Shaktimaatstaven, dat werkt niet. Zelfde als water of lucht vangen in een vogelkooi, of een meetlint langs je emotie (of trauma) leggen om op te meten hoeveel centimeter dat in beslag neemt in je psyche.
Dat bedoel ik dus... Komen met een voorbeeld over gebeten worden door een hond, vervolgens aangeven dat het niet de bedoeling is dat letterlijk te nemen.

Zeg dan gewoon wat je bedoelt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:29:20 #52
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764660
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat bedoel ik dus... Komen met een voorbeeld over gebeten worden door een hond, vervolgens aangeven dat het niet de bedoeling is dat letterlijk te nemen.

Zeg dan gewoon wat je bedoelt
Zie je echt niet dat "een trauma" DOOR de beet van een hond vroeger, een psychologische pijn is ipv een lichamelijke? En dat dáár de angst vandaan komt voor honden?
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:30:40 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764670
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:26 schreef Mijk het volgende:
Wel als je ziet dat élke zonde terugvoerbaar is naar Desire (en Desire, komt altijd uit Ego). Dus ja, is het dan enkel voor imbecielen en een domme massa analfabeten, of heb je gewoon niet begrepen wat het tracht te vertellen. Dit is ook waarom ik cloak benoem, want dát behelst dus de letterlijke teksten in religie, ipv de symboliek.
Er zijn binnen het christendom alleen al duizenden interpretaties van wat 'het echt tracht te vertellen'. In andere zingevingsystemen is dat niet anders. Men heeft allemaal dé waarheid, men heeft de sleutel gevonden, men heeft door 'de cloak gekeken'.

Waarom 'desire' verder een zonde zou zijn, heeft nog nooit iemand rationeel kunnen funderen.

En nogmaals: vrijwel geen hond op aarde in welke religie ook leest teksten van A tot Z letterlijk. Geen één
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:31:50 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764678
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:29 schreef Mijk het volgende:

[..]
Zie je echt niet dat "een trauma" DOOR de beet van een hond vroeger, een psychologische pijn is ipv een lichamelijke? En dat dáár de angst vandaan komt voor honden?
Nee, het feit dat zo'n beet fysiek pijn doet zorgt ervoor dat je een trauma ontwikkelt.

Omdat die beesten kunnen bijten. En dat doet zeer. Doet een beet dat niet, levert het ook geen trauma op.

Zelfde wanneer je voor het eerst je hand in het vuur steekt. De pijn die je dan hebt ervaren, ontloop je. En terecht.

Heb jij wel eens een bot gebroken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:34:43 #55
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er zijn binnen het christendom alleen al duizenden interpretaties van wat 'het echt tracht te vertellen'. In andere zingevingsystemen is dat niet anders. Men heeft allemaal dé waarheid, men heeft de sleutel gevonden, men heeft door 'de cloak gekeken'.

Waarom 'desire' verder een zonde zou zijn, heeft nog nooit iemand rationeel kunnen funderen.
Jawel, ik zou zeggen probeer die post eens te lezen die ik linkte naar R&P, desires komen van het ego, in de veronderstelling dat het "rust heeft" nadat het dat desire behaald heeft, maar dit fenomeen herhaalt zich oneindig, totdat de shadow (dus trauma en onverwerkte emoties uit het verleden) is opgelost, pas dan stop t het met herhalen. De rust die je denkt te vinden met het "fulfillen" van die desires, is enkel haalbaar door ego en shadow met elkaar te mergen, vrienden te laten worden met elkaar, waardoor je opnieuw "whole" wordt, zoals je was toen je kind was. Religare heet het, daar komt dan ook de term religie vandaan. Reconnecting/Unity, met wat? Jezelf.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:36:33 #56
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764705
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het feit dat zo'n beet fysiek pijn doet zorgt ervoor dat je een trauma ontwikkelt.

Omdat die beesten kunnen bijten. En dat doet zeer. Doet een beet dat niet, levert het ook geen trauma op.

Zelfde wanneer je voor het eerst je hand in het vuur steekt. De pijn die je dan hebt ervaren, ontloop je. En terecht.

Heb jij wel eens een bot gebroken?
Natuurlijk is het de lichamelijke pijn die het trauma veroorzaakt, maar 20 jaar later, heb je nog steeds angst voor die hond, op dat moment is het geen lichamelijke pijn meer, maar psychische "pijn" wat zich uit als angst voor diezelfde lichamelijke pijn, dat is waarom je dan honden uit de weg gaat. Dus als je 20 jaar later bent, heb je die lichamelijke pijn niet meer, maar is het een psychische pijn geworden door de angsten die je er aan over hebt gehouden. Dit is toch niet zo heel lastig te begrijpen?
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:37:12 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:34 schreef Mijk het volgende:

[..]
Jawel, ik zou zeggen probeer die post eens te lezen die ik linkte naar R&P, desires komen van het ego, in de veronderstelling dat het "rust heeft" nadat het dat desire behaald heeft, maar dit fenomeen herhaalt zich oneindig, totdat de shadow (dus trauma en onverwerkte emoties uit het verleden) is opgelost, pas dan stop t het met herhalen. De rust die je denkt te vinden met het "fulfillen" van die desires, is enkel haalbaar door ego en shadow met elkaar te mergen, vrienden te laten worden met elkaar, waardoor je opnieuw "whole" wordt, zoals je was toen je kind was. Religare heet het, daar komt dan ook de term religie vandaan. Reconnecting/Unity, met wat? Jezelf.
Grutjes ja. Verlangen naar een goede maaltijd, een pilsje met vrienden, een sigaar. Verlangen naar een geliefde. Verlangen naar zelfontwikkeling, ja ook voor de financiën. Allemaal zondig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:38:07 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764719
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:36 schreef Mijk het volgende:

[..]
Natuurlijk is het de lichamelijke pijn die het trauma veroorzaakt, maar 20 jaar later, heb je nog steeds angst voor die hond, op dat moment is het geen lichamelijke pijn meer, maar psychische "pijn" wat zich uit als angst voor diezelfde lichamelijke pijn, dat is waarom je dan honden uit de weg gaat. Dus als je 20 jaar later bent, heb je die lichamelijke pijn niet meer, maar is het een psychische pijn geworden door de angsten die je er aan over hebt gehouden. Dit is toch niet zo heel lastig te begrijpen?
Nee, dat is precies wat ik al zei namelijk. De fysieke PIJN lijdt tot het trauma.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:40:11 #59
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Grutjes ja. Verlangen naar een goede maaltijd, een pilsje met vrienden, een sigaar. Verlangen naar een geliefde. Verlangen naar zelfontwikkeling, ja ook voor de financiën. Allemaal zondig?
Nee, een lichamelijke urge (zoals honger) is wat anders dan een psychologische, daarom zijn het vooral Greed, Envy, Pride, Wrath enz wat als zonde gezien wordt.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:41:18 #60
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764741
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat is precies wat ik al zei namelijk. De fysieke PIJN lijdt tot het trauma.
Ja, en 20 jaar later is het niet meer de fysieke pijn die je dan ervaart, maar een mentale pijn wat zich uit in angst voor diezelfde lichamelijke pijn, maar is de angst voor álle honden dan ineens gegrond? Niet elke hond bijt je, en zelfs als ze dat doen, is dat tegenwoordig heel wat anders dan wat je overkwam als kind. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
As above, so below.
pi_214764744
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het is je weerstand tegen die specifieke ervaring die het trauma creeërt.

Zonder weerstand is er geen probleem.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:41:43 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764745
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:40 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nee, een lichamelijke urge (zoals honger) is wat anders dan een psychologische, daarom zijn het vooral Greed, Envy, Pride, Wrath enz wat als zonde gezien wordt.
Als ik spaar voor een mooi antiek boek uit 1660, omdat ik dat verlang, zie ik dat niet direct als een psychologische zonde... Integendeel, het verrijkt enorm.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:43:40 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764753
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:41 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, en 20 jaar later is het niet meer de fysieke pijn die je dan ervaart, maar een mentale pijn wat zich uit in angst voor diezelfde lichamelijke pijn, maar is de angst voor álle honden dan ineens gegrond? Niet elke hond bijt je, en zelfs als ze dat doen, is dat tegenwoordig heel wat anders dan wat je overkwam als kind. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.
Dat is dus precies wat (westerse) psychologen al decennia stellen en met traumatherapie behandelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:45:41 #64
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als ik spaar voor een mooi antiek boek uit 1660, omdat ik dat verlang, zie ik dat niet direct als een psychologische zonde... Integendeel, het verrijkt enorm.
Daarom is het ook wat onfortuinlijk verwoord door het Christendom, zelfde geldt voor het hele moraliteitsverhaal van goed en fout en wat daarmee bedoeld wordt, en zo kan ik nog een hele shitload noemen aan dingen die gewoon onfortuinlijk verwoord zijn. Maar daarin moet je ook beseffen, dat men iets uit probeerde te leggen, waar menigéén zelfs vandaag de dag moeite mee heeft, anders hadden we deze topics allemaal niet. Zij hadden zelfs de onderzoeken en de terminologie er niet voor 2000 jaar terug, dus ja, dan móet je in beeldspraak/symboliek gaan spreken, om iets over te brengen. En idd, ik ben het ermee eens dat het Christendom (en elke andere Abrahamistische religie) gewoon veelste cryptisch zijn, dat is ook waarom ik vaker mijn voorkeur uitgesproken heb voor de Oosterse varianten, die veel sterker to the point zijn in hun Dharma.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:46:21 #65
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764765
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is dus precies wat (westerse) psychologen al decennia stellen en met traumatherapie behandelen.
Ja, en dát is precies waar Jung's Shadowwork het fundament van is, dus ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel met Shadow, want daar ging het om.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:47:35 #66
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:41 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, het is je weerstand tegen die specifieke ervaring die het trauma creeërt.

Zonder weerstand is er geen probleem.
Dit , 100.
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:49:19 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:45 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Prima, ik heb er niet veel aan.

Humanisme trekt me veel meer. Met een christelijk tintje, wellicht.

Alles wat gaat over erfzonde, oerzonde, karma en weet ik wat men allemaal aanleert om mensen hier en nu hun positie te verwijten, is voor mij anathema.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:50:34 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764785
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:46 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, en dát is precies waar Jung's Shadowwork het fundament van is, dus ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel met Shadow, want daar ging het om.
Secret life acht ik een wat actuelere benadering daarvan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214764800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Prima, ik heb er niet veel aan.

Humanisme trekt me veel meer. Met een christelijk tintje, wellicht.

Alles wat gaat over erfzonde, oerzonde, karma en weet ik wat men allemaal aanleert om mensen hier en nu hun positie te verwijten, is voor mij anathema.
ja het is ook zo dat je je niet door de meute moet laten verleiden en als een wilderbeest elke lente het ravijn in storten
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:54:53 #70
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Secret life acht ik een wat actuelere benadering daarvan.
quote:
Psychoanalysis: Sigmund Freud's theories often dealt with the unconscious mind, where repressed thoughts, desires, and memories are hidden. A "secret life" can be understood as the manifestation of these repressed elements in a person's behavior or mental life.

Jungian Psychology: Carl Jung's concept of the "shadow" refers to the unconscious part of the personality that contains the aspects of the self that one rejects or does not acknowledge. A secret life might represent the shadow in action.
Ja, zo zou je het kunen zien idd, en leg dan je eigen opmerking even terug naar "Secret Life";

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Shadows Secret Life en cloaks, want de waarneembare wereld is niet goed genoeg
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:55:47 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764811
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:54 schreef Mijk het volgende:

[..]
[..]
Ja, zo zou je het kunen zien idd, en leg dan je eigen opmerking even terug naar "Secret Life";
[..]

Secret life komt voort uit ervaringen in de waarneembare wereld...

Zie vooral kapot geïndoctrineerde religieuzen en spirituelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:57:27 #72
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764824
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Secret life komt voort uit ervaringen in de waarneembare wereld...

Zie vooral kapot geïndoctrineerde religieuzen en spirituelen.
Ja, eens met beiden, maar dan hebben we het over hetzelfde, maar je kunt lastig ontkennen dat dat "Secret Life" dan niet zou bestaan he.

En ik ben ook geen fan van kerk indoctrinatie, en dát is wat ik de cloak noem lol :D
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:58:36 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764831
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:57 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, eens met beiden, maar dan hebben we het over hetzelfde, maar je kunt lastig ontkennen dat dat "Secret Life" dan niet zou bestaan he.

En ik ben ook geen fan van kerk indoctrinatie, en dát is wat ik de cloak noem lol :D
Kerk, kerk...

Ik zie dat net zo goed terug in Oosterse filosofieën.

Voorts heb ik nooit het bestaan van trauma ontkend; integendeel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214764865
Je kunt gerust alle religieuze uitingen en filosofieën er onder scharen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:04:01 #75
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kerk, kerk...

Ik zie dat net zo goed terug in Oosterse filosofieën.
Ja er is alleen een fundamenteel verschil, en dat is dat ten eerste; zelden dit soort religies betrrokken zijn bij oorlogen, en waarom? Omdat ze geen centraal machtspunt hebben (is wat ik denk), en dus minder "een bepaalde wil wordt opgelegd" van degenen die die "religies" hebben gebouwd voor eigen gewin (egoic desire, remember? greed, pride, power), integendeel, het tracht juist ego te counteren heel sterk. Zo doen abrahamistische religies dat óók, alleen veel cryptischer. Islam's "Jihad Al'nafs" is de "Grote Jihad", en benoemt dit zelfs in directe zin, want het zegt; "Conquer the Ego". Alleen begrijpt niemand er ene kut meer van, dat is het probleem.

quote:
Voorts heb ik nooit het bestaan van trauma ontkend; integendeel
Ja, dat is wat de shadow is, en ook de reden waarom egoic desire ontstaat. Dus Shadow "ontkennen" omdat de "materiele wereld niet genoeg zou zijn", is hetzelfde als zeggen; "trauma ontkennen omdat de materiele wereld niet genoeg zou zijn".
As above, so below.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:04:16 #76
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764872
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Je kunt gerust alle religieuze uitingen en filosofieën er onder scharen.
Sterk.
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:05:57 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764883
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:04 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja er is alleen een fundamenteel verschil, en dat is dat ten eerste; zelden dit soort religies betrrokken zijn bij oorlogen, en waarom? Omdat ze geen centraal machtspunt hebben (is wat ik denk), en dus minder "een bepaalde wil wordt opgelegd" van degenen die die "religies" hebben gebouwd voor eigen gewin (egoic desire, remember? greed, pride, power), integendeel, het tracht juist ego te counteren heel sterk. Zo doen abrahamistische religies dat óók, alleen veel cryptischer. Islam's "Jihad Al'nafs" is de "Grote Jihad", en benoemt dit zelfs in directe zin, want het zegt; "Conquer the Ego".
[..]
Ja, dat is wat de shadow is, en ook de reden waarom egoic desire ontstaat. Dus Shadow "ontkennen" omdat de "materiele wereld niet genoeg zou zijn", is hetzelfde als zeggen; "trauma ontkennen omdat de materiele wereld niet genoeg zou zijn".
Ja... alleen ga ik een gehandicapte hier en nu niet vertellen dat wegens karma in een ander leven hij nu moet boeten.

Zelfde laken een pak als erfzonde en al die andere menshatende filosofieën

En egoic desire ontstaat door trauma? Leg dat eens uit aan iemand die seksueel mishandeld is. Misschien is het geen zondig egoïstisch verlangen, maar willen mensen van pijn af.

En als shadow trauma is, noem het dan trauma.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:07:40 #78
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764889
quote:

[..]
Sterk.
Dit is ook waarom Krishnamurti zn Hinduisme verliet, met dit argument;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As above, so below.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:11:42 #79
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764907
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja... alleen ga ik een gehandicapte hier en nu niet vertellen dat wegens karma in een ander leven hij nu moet boeten.

Zelfde laken een pak als erfzonde en al die andere menshatende filosofieën
Dan moet je je ns beter verdiepen in wat Karma zegt, dat gaat veel verder dan "boeten" enkel. Dat is wat je leest in de Margriet ja, dat is wat anders dan wat het Hinduisme daarmee bedoelt. Over indoctrinatie gesproken he.

quote:
En egoic desire ontstaat door trauma? Leg dat eens uit aan iemand die seksueel mishandeld is. Misschien is het geen zondig egoïstisch verlangen, maar willen mensen van pijn af.
Egoic desire ontstaat door shadow, en dat is breder dan trauma, maar inderdaad. Als de seksueel mishandelde mensen hun trauma onder ogen komen (bewustwording), accepteren (acceptatie), en dan integreren (integratie), dan gaat er een heel stuk aan egoic desire weg, omdat wat het egoic desire DENKT te bereiken met het behalen van dat "desire" (namelijk; totale inner peace, rust), ze dat niet verkrijgen met het desire, maar enkel met het oplossen van shadow (dus het seksuele trauma). Dus ja; dat seksuele trauma, sterkt enorm egoic desire idd.

quote:
En als shadow trauma is, noem het dan trauma.
Shadow gaat verder dan enkel trauma.
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:13:20 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764919
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:11 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dan moet je je ns beter verdiepen in wat Karma zegt, dat gaat veel verder dan "boeten" enkel. Dat is wat je leest in de Margriet ja, dat is wat anders dan wat het Hinduisme daarmee bedoelt. Over indoctrinatie gesproken he.
[..]
Egoic desire ontstaat door shadow, en dat is breder dan trauma, maar inderdaad. Als de seksueel mishandelde mensen hun trauma onder ogen komen (bewustwording), accepteren (acceptatie), en dan integreren (integratie), dan gaat er een heel stuk aan egoic desire weg, omdat wat het egoic desire DENKT te bereiken met het behalen van dat "desire" (namelijk; totale inner peace, rust), ze dat niet verkrijgen met het desire, maar enkel met het oplossen van shadow (dus het seksuele trauma). Dus ja; dat seksuele trauma, sterkt enorm egoic desire idd.
Bull-sh*t. Je kunt er een cloak overheen gooien, het principe is precies hetzelfde: jij moet nu lijden omdat je voorouders c.q. jij zelf ooit in een vorig leven iets geflikt hebben.

Wel benieuwd: hoe los je precies een seksueel trauma op? Ik gok zelf op verlangen naar een goede therapie. Maar stel dat het NIET opgelost wordt. Meezeulen naar een volgend leven? Hopen dat het daar wel oplost door de 'correcte' interpretatie van eeuwenoude teksten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:16:16 #81
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764929
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bull-sh*t. Je kunt er een cloak overheen gooien, het principe is precies hetzelfde: jij moet nu lijden omdat je voorouders c.q. jij zelf ooit in een vorig leven iets geflikt hebben.
Dat is totaal niet waar Karma over gaat, nogmaals; lees je beter in op die term.

Dat gaat over causaliteit, law of cause and effect.

quote:
Wel benieuwd: hoe los je precies een seksueel trauma op? Ik gok zelf op verlangen naar een goede therapie.
Door het, zoals benoemd;
Bewust ervan te worden is stap 1.
Acceptatie dat het gebeurd is, is stap 2.
Integratie (in je hele psyche), is stap 3.

Shadowwork. Of een psychedelic die je trauma's naar voren tovert, ook de reden waarom ze als "eng" worden gezien, want dat doe je niet voor je lol, maar je krijgt het zéker te zien.

Shpongle verwoordde het mooi met; "tickling the amygdala".
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:17:30 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764932
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:16 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dat is totaal niet waar Karma over gaat, nogmaals; lees je beter in op die term.

Dat gaat over causaliteit, law of cause and effect.
[..]
Door het, zoals benoemd;
Bewust ervan te worden is stap 1.
Acceptatie dat het gebeurt is, is stap 2.
Integratie (in je hele psyche), is stap 3.

Shadowwork. Of een psychedelic die je trauma's naar voren tovert, ook de reden waarom ze als "eng" worden gezien, want dat doe je niet voor je lol, maar je krijgt het zéker te zien.
Cloak ja; wat jij (of je voorouders Adam en Eva) gedaan hebt in een vorig leven, komt nu weer terug.

Overigens, net als met meditatie, kan psychedelica dus juist ook trauma verergeren. Net als drank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:18:45 #83
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764940
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Cloak ja; wat jij (of je voorouders Adam en Eva) gedaan hebt in een vorig leven, komt nu weer terug.
Adam en Eva is verre van letterlijk te nemen, zondeval ook imo. Het legt enkel uit hoe dualiteit werkt, en hier kan ik een gigantische post over maken , maar die bespaar ik je nog even.

quote:
Overigens, net als met meditatie, kan psychedelica dus juist ook trauma verergeren. Net als drank.
Meditatie/Psychedelics vergelijken met drank :N

Bewustwording versus verdoving. C'mon Overigens wel eens dat het het trauma kan verergeren, maar vergelijken met drank is een no-go.
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:19:47 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:18 schreef Mijk het volgende:

[..]
Adam en Eva is verre van letterlijk te nemen, zondeval ook imo. Het legt enkel uit hoe dualiteit werkt, en hier kan ik een gigantische post over maken , maar die bespaar ik je nog even.
[..]
Meditatie/Psychedelics vergelijken met drank :N

Bewustwording versus verdoving. C'mon
Ik zie geen verschil: wanneer het verkeerd uitpakt is het effect hetzelfde.

Er is een reden dat psychologen terughoudend zijn met dergelijke 'medicatie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:22:14 #85
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764952
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zie geen verschil: wanneer het verkeerd uitpakt is het effect hetzelfde.

Er is een reden dat psychologen terughoudend zijn met dergelijke 'medicatie'.
Omdat ze niet goed zijn in het sturen ervan, daarom noemde ik eerder ook een Shaman he, deze hebben daar 6000+ jaar ervaring in, in het westen werd het verboden (in 70's/80's uit mn hoofd) met de argumenten dat;

"Je na 7x LSD officieel insane verklaard zou worden"
"Je brein eruit zou zien als een gebakken ei"

Zie ook Netflix's ; How to change your mind.

Saillant detail; er zijn 40.000 planten in de Amazone, waarvan de 1 niet werkt zonder de ander, dus de Caapi moet genomen worden met de Viridis, interessant gegeven ook wel dat ze dit uitvonden.
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:23:40 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214764958
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:22 schreef Mijk het volgende:

[..]
Omdat ze niet goed zijn in het sturen ervan, daarom noemde ik eerder ook een Shaman he, deze hebben daar 6000+ jaar ervaring in, in het westen werd het verboden (in 70's/80's uit mn hoofd) met de argumenten dat;

"Je na 7x LSD officieel insane verklaard zou worden"
"Je brein eruit zou zien als een gebakken ei"

Zie ook Netflix's ; How to change your mind.
Ergens vind ik het wel opmerkelijk dat psychedelia niet 'verdovend' zouden zijn...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:24:34 #87
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214764963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ergens vind ik het wel opmerkelijk dat psychedelia niet 'verdovend' zouden zijn...
Ja, dan moet je je ns verdiepen in hoe psychedelics werken, zie ook RnP post, daar heb ik een video staan, ik zal je de moeite besparen, hier, heb je ook gelijk de stelling van je hond;

Shadowwork at its best.

Disclaimer; dit zou je nooit moeten gebruiken zonder serieuze begeleiding.
As above, so below.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:39:05 #88
545 dop
:copyright: dop
pi_214765018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:22 schreef Zefi het volgende:

[..]
Nou ik had verwacht dat je op z’n minst wat meer moeite steekt in het lezen en begrijpen van de bronnen en teksten die aangehaald zijn. 95% van de posts die ik hier heb geplaatst waren dan niet nodig geweest. Ook op de vragen die je nu stelt kan je daarin antwoorden vinden, maar aangezien je de doelpalen blijft verschuiven en je eigenlijk weer niet ingaat op de inhoud van mijn post, ga ik je die niet meer voorschotelen.

Als ik zelf zoiets zou poneren, dat er waarschijnlijk mensen bestaan met vrijwel geen hersenen, dan had je waarschijnlijk gevraagd naar bronnen, bewijs, wetenschappers, etc. Nu die er zijn is het de vraag hoe goed die wetenschappers het onderzocht hebben. En als het goed onderzocht is met 50 zaken, dan is het de vraag waarom het er niet 100 zijn, en als het er 100 zijn waarom niet 600, en als er een wetenschapper is die dit onderzocht heeft, dan waarom niet tien, en als het er tien zijn, waarom niet honderd, … De vraag die je jezelf beter kan stellen is waarom je zo gehecht bent aan die ‘gekoesterde aanname’ dat alles uit de hersenen komt. Waarom sta je wetenschappelijk niet open voor dit soort gevallen en andere verklaringen en hypotheses hierover? Waarom roept dat zoveel weerstand in je op?
Bijzondere bevindingen en bijzondere gevallen vragen om extra onderzoek en extra uitleg, dat kun je mij kwalijk nemen
,maar dat is nu eenmaal hoe het werkt in de wetenschap.

Maar als jij dat doelpalen verschuiven vind prima.
Misschien eens bedenken hoe peer review werkt en waarom dat bij deze voorbeelden niet lukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 20-08-2024 23:44:54 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:54:39 #89
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214765077
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:39 schreef dop het volgende:

[..]
Bijzondere bevindingen en bijzondere gevallen vragen om extra onderzoek en extra uitleg, dat kun je mij kwalijk nemen

Misschien eens bedenken hoe peer review werkt en waarom dat bij deze voorbeelden niet lukt.
Ik denk niet dat het kwalijk genomen wordt, ik denk meer dat het zo is dat het best vervelend is voor mensen die eea meemaken dat anderen zeggen "dat het niet bestaat" he. Ik bedoel, zo waren "angststoornissen" of "depressies" ook nooit erkend als je naar een paar 100 jaar terug kijkt. En nu weten we wel degelijk wat het is. Zo ook acupunctuur, was ook voor lange tijd niet "bewezen" , maar nu zien wetenschappers toch ook bepaalde zaken van dat het werkt, waarom is nog niet duidelijk, maar dat het werkt wel.

En dan komen we dus weer terug bij; "bewijs je emotie maar".

Zo kun jij tegen je werkgever zeggen; "ja ik voel me kut man, denk dat ik ziek wordt, dus denk dat ik niet kom vandaag", en hij zegt ineens "ja bewijs dan dat je je kut voelt, anders kom je maar gewoon", ja en wat voor wereld gaan we dan leven he.

Ik denk dat dat vergelijkbaar is.
As above, so below.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 00:08:00 #90
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_214765147
quote:

[..]
Ja er is alleen een fundamenteel verschil, en dat is dat ten eerste; zelden dit soort religies betrrokken zijn bij oorlogen, en waarom? Omdat ze geen centraal machtspunt hebben (is wat ik denk), en dus minder "een bepaalde wil wordt opgelegd" van degenen die die "religies" hebben gebouwd voor eigen gewin (egoic desire, remember? greed, pride, power), integendeel, het tracht juist ego te counteren heel sterk. Zo doen abrahamistische religies dat óók, alleen veel cryptischer. Islam's "Jihad Al'nafs" is de "Grote Jihad", en benoemt dit zelfs in directe zin, want het zegt; "Conquer the Ego". Alleen begrijpt niemand er ene kut meer van, dat is het probleem.
[..]
Door mensen als Maharashi Yogi, de Dalei Lama, Gandhi en Bagwan Shree Rahneesh hebben wij in het westen dat beeld gekregen. In werkelijkheid is er in het oosten net als in de rest van de wereld al duizenden jaren strijd. Toevallig is de geschiedenis van Korea een hobby van mij. Daar werden tijden van vrede en oorlog met elkaar afgewisseld.
Iedereen weet verder wel de rol van Japan in de tweede wereldoorlog dat als staatsgodsdienst het Shintoïsme had. Veel kamikazepiloten waren overigens zenboedhist. Leestip: Zen at War.
Je hebt natuurlijk ook nog de Killing Fields in Cambodja veroorzaakt door Pol Pot die voorheen een monnik was.
Even wat bekende voorbeelden maar het lijstje is lang.
Hindoestanen zijn wel vaak de pisang geweest. Als ik kijk naar de situatie tussen India en Pakistan of de situatie tussen de Meitei en de Kuki heb ik niet het gevoel dat Hindoestanen van die vredelievende figuren zijn. Verre van. De Mahabaratha waarin miljoenen door oorlog omkomen helpt daar denk ik ook niet echt bij. Persoonlijk heb ik dan toch ook wat meer met de bijbel waarin ik in ieder geval een oproep tot het liefhebben van de ander tegenkom. De Mahabaratha is meer gericht op het vergroten van het eigen ego, op zelfverheerlijking en dikdoenerij. Dat zie je terugkomen bij de goeroes. Die allen bulken van het geld en zich als een god op aarde gedragen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_214765173
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:08 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Door mensen als Maharashi Yogi, de Dalei Lama, Gandhi en Bagwan Shree Rahneesh hebben wij in het westen dat beeld gekregen. In werkelijkheid is er in het oosten net als in de rest van de wereld al duizenden jaren strijd. Toevallig is de geschiedenis van Korea een hobby van mij. Daar werden tijden van vrede en oorlog met elkaar afgewisseld.
Iedereen weet verder wel de rol van Japan in de tweede wereldoorlog dat als staatsgodsdienst het Shintoïsme had. Veel kamikazepiloten waren overigens zenboedhist. Leestip: Zen at War.
Je hebt natuurlijk ook nog de Killing Fields in Cambodja veroorzaakt door Pol Pot die voorheen een monnik was.
Hindoestanen zijn wel vaak de pisang geweest. Als ik kijk naar de situatie tussen India en Pakistan of de situatie tussen de Meitei en de Kuki heb ik niet het gevoel dat Hindoestanen van die vredelievende figuren zijn. Verre van. De Mahabaratha waarin miljoenen door oorlog omkomen helpt daar denk ik ook niet echt bij. Persoonlijk heb ik dan toch ook wat meer met de bijbel waarin ik in ieder geval een oproep tot het liefhebben van de ander tegenkom. De Mahabaratha is meer gericht op het vergroten van het eigen ego, op zelfverheerlijking en dikdoenerij. Dat zie je terugkomen bij de goeroes. Die allen bulken van het geld en zich als een god op aarde gedragen.
India is overheerst geweest door de Britten. Daarvoor zijn de moslims lang bezig geweest met invasies, waardoor in noord-India veel tempels vernietigd zijn.

De hindoestaanse cultuur heeft nooit andere culturen willen aanvallen, ze willen zelf vooral met rust gelaten worden.

Komen er van die idioten met zwaarden je land binnenvallen :') En later van die idioten met machines.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 00:14:26 #92
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214765176
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:08 schreef Panterjong het volgende:

[..]
Ja, ik kan me voorstellen wel dat kamikaze piloten ZENboeddhisten waren, want dan heb je geen angst meer voor de dood.

quote:
En natuurlijk zijn ze betrokken bij oorlogen he, dat is overal het geval, maar als we de oorlogen zien (en dan met name 1e en 2e wereldoorlog), en oorlogen buiten deze 2, dan zijn ze in betrekkelijk weinig gelazer betrokken. En ook daar heb je hetzeflde fenomeen he, dat mensen dus gewoon totaal niet begrijpen van wat hun religie probeert te zeggen, en dat zien we hier ook. Als je uberhaupt al betrokken bent bij een oorlog of vecht tegen de ander, dan ben je al de weg kwijt, hence de reden waarom Jezus zei; "heb je vijanden lief" he, want eigenlijk vecht je tegen jezelf, een gevecht wat je nooit wint.

Goed, types als bijv de Bhagwan movement (geleid door Osho, en dus Bhagwan himself) zijn controversieel ja, en ik denk dat je die áltijd wel houdt. Nu is Osho daarom ook controversieel, hij werd als de nieuwe Buddha gezien indertijd, maar zijn wijsheid liegt er niet om, ik weet niet of je zijn boeken kent, maar dat liegt er zeker niet om. Alleen wel wat doorgeslagen, zeker wat betreft geld en alles.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:14 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
India is door overheerst geweest door de Britten. Daarvoor zijn de moslims lang bezig geweest met invasies, waardoor in noord-India veel tempels vernietigd zijn.

De hindoestaanse cultuur heeft nooit andere culturen willen aanvallen, ze willen zelf vooral met rust gelaten worden.

Komen er van die idioten met zwaarden je land binnenvallen :') En later van die idioten met machines.
Ook dit min of meer, wat Libertarisch hier zegt, Boeddhisten uit verschillende regionen hebben wel eens gezegd (het staat me nog helder voor de geest in interviews), dat "how can you remain peaceful if you're living next to a bizarre agressive dog?", doelende op Islamitisch geweld.
As above, so below.
pi_214765192
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:07 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dit is ook waarom Krishnamurti zn Hinduisme verliet, met dit argument;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of het een vorm van hindoeïsme was wat de theosofische vereniging trachtte uit te dragen.
Als ik het mag geloven was Blavatsky nogal behept met boeddhisme en wilde dat verenigen met wetenschap.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 00:18:57 #94
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214765196
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik weet niet of het een vorm van hindoeïsme was wat de theosofische vereniging trachtte uit te dragen.
Als ik het mag geloven was Blavatsky nogal behept met boeddhisme en wilde dat verenigen met wetenschap.
Blavatsky is vooral een verdere trachting tot uitleg van Hermeticism, "the secret doctrine".

Edit, ook hier kan ik een heel boekwerk over typen, maar dit is wel een serieus te nemen iets ook, in letterlijke zin. Al slaan ze wel te ver door met hun dimensies imo, waarvan we niet weten, wetenschappelijk gezien. Goed, nu kan ik weinig erover zeggen of dat waar is of niet, maar hoe verder het af komt te staan van wetenschap, hoe verder de twijfels toenemen natuurlijk, nu begrijp ik zelf ook dat niet alles wetenschappelijk onderbouwbaar is, zo ook de psyche niet (en dat is waar religie om gaat imo), maar dan nog, hoe groter je claims, hoe groter je "bewijs" (en/of mensen die dit allemaal beweren) nodig is. In mijn ogen sluiten religie en wetenschap elkaar niet uit, en dat is wel vaak hoe het beweerd wordt.
As above, so below.
pi_214765345
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:54 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het kwalijk genomen wordt, ik denk meer dat het zo is dat het best vervelend is voor mensen die eea meemaken dat anderen zeggen "dat het niet bestaat" he. Ik bedoel, zo waren "angststoornissen" of "depressies" ook nooit erkend als je naar een paar 100 jaar terug kijkt. En nu weten we wel degelijk wat het is. Zo ook acupunctuur, was ook voor lange tijd niet "bewezen" , maar nu zien wetenschappers toch ook bepaalde zaken van dat het werkt, waarom is nog niet duidelijk, maar dat het werkt wel.

En dan komen we dus weer terug bij; "bewijs je emotie maar".

Zo kun jij tegen je werkgever zeggen; "ja ik voel me kut man, denk dat ik ziek wordt, dus denk dat ik niet kom vandaag", en hij zegt ineens "ja bewijs dan dat je je kut voelt, anders kom je maar gewoon", ja en wat voor wereld gaan we dan leven he.

Ik denk dat dat vergelijkbaar is.
Nergens stel ik dat jouw beleving of ervaring niet bestaat.

Zou ook buitengewoon arrogant en gewoon onfatsoenlijk zijn om dat te doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214765350
quote:
We leven in een bijzondere tijd. De aarde -en daarmee de mensheid- bevindt zich in een overgangsperiode. Een trillingscyclus van 25.000 jaar die weer begonnen is. We hebben de duistere Kali Yuga verlaten en zijn onderweg naar de gouden Satya Yuga. We zijn met andere woorden van de 3e dimensie, die de frequentie van angst en macht in zich heeft, naar de 5e dimensie van liefde en compassie onderweg. In begrijpelijker taal: we bewegen ons van angst naar liefde.
Zie: https://www.inspirerendleven.nl/we-leven-in-een-bijzondere-tijd/

Nou, lijkt mij allemaal wel duidelijk. Zijn er nog vragen?
pi_214765370
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Blavatsky had nogal aparte ideeën over wat boeddhisme inhield en wie de boeddha was.
  Moderator woensdag 21 augustus 2024 @ 01:24:43 #98
57816 crew  Mijk
BAM
pi_214765381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 01:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Zie: https://www.inspirerendleven.nl/we-leven-in-een-bijzondere-tijd/

Nou, lijkt mij allemaal wel duidelijk. Zijn er nog vragen?
Nouja, dit is dus de Yuga Cycle he, waar de Maya's ook naar refereerden. Wij westerse wetenschap, draaiden dat om naar; "kijk de maya's voorspellen het einde van de wereld op 21 december 2012", maar dat was niet het geval, ze wezen naar het einde van de cycle, en daarin waren ze zeer accurate, want wat we nu zien (dat de wereld naar de tyfus gaat met bijna een WO3), is de afterglow van waar zij het over hadden.

Dus ja, kun je ze ongelijk geven in deze? Deze Yuga cycle is een bekend fenomeen, en gebeurt idd eens in de 26000 jaar ongeveer.

SPOILER
Want no offense verder, maar ik heb t idee dat hier meningen naar voren komen over zaken door mensen die zich totaal niet verdiept hebben verder in deze materie, en indien wel, kun je dan meer vertellen over deze Yuga Cycle? De precession cycle?
As above, so below.
pi_214765420
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:39 schreef dop het volgende:

[..]

Je doet precies wat ik in mijn post omschreef: nu vraag je niet om onderzoek en uitleg, maar om “extra” onderzoek en “extra” uitleg.

Als je werkelijk belang hechtte aan wetenschap of peer-review, dan zou je niet op basis van Wikipedia en de mening daarin van een journalist en een psycholoog direct hebben geloofd dat het om “samengedrukte” hersenen ging. Toen was het niet belangrijk voor je wie achter die mogelijke verklaringen zat. Maar dat wetenschappers het tot een onderwerp van studie hebben gemaakt of ernaar verwijzen en het werk door Roger Levin gepubliceerd is in het Science tijdschrift en de bevindingen in 1980 gedeeld is met de wetenschappelijke gemeenschap tijdens een conferentie, dat neem je dan wat minder serieus en heb je “extra” onderzoek en “extra” uitleg nodig. Wat doorzichtig allemaal. Moet er om lachen.
pi_214765441
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 01:24 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nouja, dit is dus de Yuga Cycle he, waar de Maya's ook naar refereerden. Wij westerse wetenschap, draaiden dat om naar; "kijk de maya's voorspellen het einde van de wereld op 21 december 2012", maar dat was niet het geval, ze wezen naar het einde van de cycle, en daarin waren ze zeer accurate, want wat we nu zien (dat de wereld naar de tyfus gaat met bijna een WO3), is de afterglow van waar zij het over hadden.

Dus ja, kun je ze ongelijk geven in deze? Deze Yuga cycle is een bekend fenomeen, en gebeurt idd eens in de 26000 jaar ongeveer.

SPOILER
Want no offense verder, maar ik heb t idee dat hier meningen naar voren komen over zaken door mensen die zich totaal niet verdiept hebben verder in deze materie, en indien wel, kun je dan meer vertellen over deze Yuga Cycle? De precession cycle?
Ik heb geen flauw idee waar dit over gaat. Het is een niet falsificeerbaar verhaal. Er wordt gesproken over een cycle van 26.000 jaar. Jij zegt dat dit inderdaad zo is (of woorden met gelijke strekking). Hoe wil je dat aan mij plausibel maken?

De voorspellingen zijn in ieder geval niet uitgekomen.

"We gaan over van de 3e dimensie naar de 5e". Waarom wordt de 4e dimensie (tijd?) overgeslagen?
Er zit geen logica in het verhaal maar ik begrijp dat logica er niet toe doet want wetenschap doet er toch niet toe die stelt alleen maar lastige vragen die niet beantwoord kunnen worden"

Ach laat maar, ik zal geen flauwe opmerkingen maken want ik begrijp dat dergelijke levensvragen jou aan het hart gaan. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')