Ik denk dat die zich drukmaakt om z'n schoonfamilie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Lijkt wel of user Elan in Rusland woont en dagelijks de staatspropaganda tot zich neemt. Waarschijnlijk denken daardoor de meeste Russen er hetzelfde over. Hopelijk jaagt Oekraïne er zoveel mogelijk over de kling.
Wie is de schuld van de overlast? Als iemand bij mij in de straat verkracht wordt probeert de dader stil te zijn en het slachtoffer probeert zoveel mogelijk lawaai te maken om zo hulp te krijgen. Wie is er fout als mijn nachtrust wordt verstoord?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er miljarden aan steun heen gaan en Oekraïners onze woningen bezet houden. Woningen die er amper zijn.
Ja dat wist ik dus niet.. dat verklaart een hoop. Maar het blijft natuurlijk lariekoek wat hij uitkraamt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat die zich drukmaakt om z'n schoonfamilie.
Kwestie van tijd voor schoonbroer de grinder in mag. Of ze daar met z'n allen niet meer te vreten hebben.
Mss heb je zelfs gelijk....quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Lijkt wel of user Elan in Rusland woont en dagelijks de staatspropaganda tot zich neemt.
In mordor zijn immers niet alle websites beschikbaar. Dan kan het dat ik een plaatje post, wat die orc niet kan zien.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfs een plaatje posten kan je niet. Stop maar weer gewoon.
Ik ben droevig want ik vind niet dat een persoon een ander kan dwingen zijn/ haar leven op te offeren? Het is nogal wat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn droevig en hebben geen gram historisch perspectief.
Dus?quote:NL kent in haar bestaan (net als alle andere landen op deze aardbol) langer wel dienstplicht dan niet.
Het is in jouw optiek een god vergeven recht om over het leven van een ander te beslissen om geofferd te worden, denk je werkelijk dat ik hier de gek ben?quote:Maar sinds je niet meer op hoeft te komen draven denken figuren zoals jij dat niet op hoeven komen een door god gegeven recht is ofzo.
Ja het is collectivistisch, want beslist over een anders leven, anti-liberaal ook dus.quote:En je opmerking klopt, het is collectivistisch, NL is namelijk een collectief.
Modern kwaaltje? Tijdens de Covid periode was je een wappie als je niet voor de collectivistische benadering koos. Tevens is het politieke discours op dit moment collectivistisch van aard, met een grotere en grotere macht voor de overheid om overal "regie" te nemen, en veel zaken te verbieden e.d. De liberale geest is echt op de achtergrond vervallen de laatste tijd.quote:Alleen geef je er blijk van, ook last te hebben van zo'n ander modern kwaaltje: namelijk dat collectieven niet bestaan en de wereld louter bestaat uit 8 miljard "individuen".
En te stupide om te snappen dat als jij zo makkelijk lult over andermans leven dat je je plaats niet kent. Jij hebt niks te vrezen van die oorlog, jouw lijf is veilig.quote:En te stupide om te snappen dat het onze vrijheden en verworvenheden zijn die je in staat stellen om je zo op te stellen.
Tis wat.quote:
Maar ik zeg ook niet dat hun iets moeten doen, of juist niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:50 schreef ludovico het volgende:
En te stupide om te snappen dat als jij zo makkelijk lult over andermans leven dat je je plaats niet kent. Jij hebt niks te vrezen van die oorlog, jouw lijf is veilig.
Makkelijk lullen als je zelf veilig bent en niks hebt te vrezen.
Wat?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Andersom ook niet. Het Westfront kwam pas op gang toen Rusland Polen al veroverd had. Zelfs historische feiten ontken je. Je bent totaal onbetrouwbaar.
Wat een heerlijk dramatisch aangezette metafoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie is de schuld van de overlast? Als iemand bij mij in de straat verkracht wordt probeert de dader stil te zijn en het slachtoffer probeert zoveel mogelijk lawaai te maken om zo hulp te krijgen. Wie is er fout als mijn nachtrust wordt verstoord?
We waarderen het leven wel. Vandaar dat we vluchtelingen opnemen, en vreemde landen steunen die dat nodig hebben. Zodat de wereld ook voor ons veiliger wordt, en dat we in Nederland niet voor die door jouw gevreesde keuze komen te staan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:50 schreef ludovico het volgende:
Men waardeert het fucking leven niet voldoende, daarom is die oorlog er al om de eerste reden.
Did not see that coming.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:55 schreef Elan het volgende:
Sterker nog deze had voorkomen kunnen worden door Oekraïne in een eerder stadium NAVO-lid te maken. Alleen wilden we dat niet omdat het land een corrupte bende was is
Operatie Bagration vond plaats in Wit-Rusland tussen 22 juni en 19 augustus 1944. Pas daarna kwamen ze in Polen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Andersom ook niet. Het Westfront kwam pas op gang toen Rusland Polen al veroverd had. Zelfs historische feiten ontken je. Je bent totaal onbetrouwbaar.
Probleem opgelost! We maken alle landen rond Rusland nu meteen NATO-lid.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Did not see that coming.
Maar hoe zit het dan met die "oprukkende NAVO"?
No problemo?
De afstand Rusland - NAVO wordt groter dankzij de inval in Koersk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Did not see that coming.
Maar hoe zit het dan met die "oprukkende NAVO"?
No problemo?
Het gaat om het verschil in momentum.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Operatie Bagration vond plaats in Wit-Rusland tussen 22 juni en 19 augustus 1944. Pas daarna kwamen ze in Polen.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een heerlijk dramatisch aangezette metafoor.
Dit conflict niet in jouw straat maar betreft het een burenruzie duizenden kilometers verderop. De hele bemoeienis slaat nergens op. Sterker nog deze had voorkomen kunnen worden door Oekraïne in een eerder stadium NAVO-lid te maken. Alleen wilden we dat niet omdat het land een corrupte bende was is
Op de lange termijn had het de oorlog waarschijnlijk verlengd, maar het was beter geweest als Hitler eerst Stalin had verslagen en daarna pas door de geallieerden was aangepakt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:02 schreef oheng het volgende:
Als rusland zich gewoon overgegeven had in 1941, dan had dat zo ontzettend veel doden gescheeld idd.
En nog steeds. De Russische Federatie gaat kapot aan de oorlog in Ukraine.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil in momentum.
Wat was de status van het Westfront op dat moment?
Er was een gecontroleerd landingspunt gecreëerd en dat was het ook wel.
Zowel materieel als immaterieel zijn alle grote offers door de Russen gemaakt.
Had hij wel de olie van de Kaukasus gehad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Op de lange termijn had het de oorlog waarschijnlijk verlengd, maar het was beter geweest als Hitler eerst Stalin had verslagen en daarna pas door de geallieerden was aangepakt.
Nu doe je Oekraïners tekort.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sprookje lees ik hier nu al jaren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En nog steeds. De Russische Federatie gaat kapot aan de oorlog in Ukraine.
Niet alleen Rusland. In 1944 bestond het Rode Leger voor ~50% uit Russen, voor ~30% uit Oekraïners en de rest waren inwoners van de andere republieken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:08 schreef over_hedge het volgende:
Dat Rusland een grote rol gehad heeft in Duitsland verslaan ontkent dan ook helemaal niemand.
Wat van de rest ook geen zak met deze oorlog te maken heeft.
Dat is een kwestie van tijd...quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Probleem opgelost! We maken alle landen rond Rusland nu meteen NATO-lid.
Nu overdrijf je. Ik roep dat pas 1,5 jaar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sprookje lees ik hier nu al jaren.
Ja. De Russen zelf zijn te laf om te vechten. Ze lieten liever anderen voorop gaan.quote:
Leuk geprobeerd. 4/10quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hebben ook zeker hun aandeel.
https://en.m.wikipedia.or(...)inian_Insurgent_Army
Dat rus toen en nu volstrekt incapabel is, en daarom uiteindelijk weer vervalt in meatwaves maakt ze niet 'moedig' ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:06 schreef Elan het volgende:
24 augustus bevrijding Parijs dus het was aardig op gang zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
ja oke had ussr moeten zeggen. Maar punt blijft het zelfdequote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet alleen Rusland. In 1944 bestond het Rode Leger voor ~50% uit Russen, voor ~30% uit Oekraïners en de rest waren inwoners van de andere republieken.
En dan hadden we nu een elan gehad die liep op te scheppen over hoe geweldig het herrenvolk is, en dat de Holocaust verzonnen is door de Amerikanen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Had hij wel de olie van de Kaukasus gehad.
Ja, met door het westen geleverd spul.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:06 schreef Elan het volgende:
quote:In total, the U.S. deliveries to the USSR through Lend-Lease amounted to $11 billion in materials (equivalent to $148 billion in 2023):[56] over 400,000 jeeps and trucks; 12,000 armored vehicles (including 7,000 tanks, about 1,386[57] of which were M3 Lees and 4,102 M4 Shermans);[58] 11,400 aircraft (of which 4,719 were Bell P-39 Airacobras, 3,414 were Douglas A-20 Havocs and 2,397 were Bell P-63 Kingcobras)[59] and 1.75 million tons of food.[60]
Between June 1941 and May 1945, Britain delivered to the USSR:
7,411 aircraft (>3,000 Hurricanes and >4,000 other aircraft)
27 naval vessels
5,218 tanks (including 1,380 Valentines from Canada)
>5,000 anti-tank guns
4,020 ambulances and trucks
323 machinery trucks (mobile vehicle workshops equipped with generators and all the welding and power tools required to perform heavy servicing)
1,212 Universal Carriers and Loyd Carriers (with another 1,348 from Canada)
1,721 motorcycles
£1.15bn ($1.55bn) worth of aircraft engines
1,474 radar sets
4,338 radio sets
600 naval radar and sonar sets
Hundreds of naval guns
15 million pairs of boots
In elk geval zijn zij bereik offers te maken op welke manier dan ook, iets wat Nederlanders nog nooit gekund hebben. Die geven zich direct over na het eerste het beste bombardement en strijd van luttele dagen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat rus toen en nu volstrekt incapabel is, en daarom uiteindelijk weer vervalt in meatwaves maakt ze niet 'moedig' ofzo.
Dat maakt ze achterlijk.
Als zelf de grootste nazi-varkens, de SS, schrikt van hoe lichtzinnig rus met mensenlevens omgaat, dan zegt dat wel wat.
Alsof ze daar een keuze in hadden he.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:16 schreef Elan het volgende:
In elk geval zijn zij bereik offers te maken op welke manier dan ook, iets wat Nederlanders nog nooit gekund hebben.
Fun fact: tijdens Operatie Barbarossa hebben 10x zoveel russen zich overgegeven als het totale Nederlandse leger in 1940.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
In elk geval zijn zij bereik offers te maken op welke manier dan ook, iets wat Nederlanders nog nooit gekund hebben. Die geven zich direct over na het eerste het beste bombardement en strijd van luttele dagen.
Gelul. Hele Russische legers gaven zich direct na het begin van Barbarossa over aan de Duitsers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
In elk geval zijn zij bereik offers te maken op welke manier dan ook, iets wat Nederlanders nog nooit gekund hebben. Die geven zich direct over na het eerste het beste bombardement en strijd van luttele dagen.
Maar dat waren soldaten uit Oekraïne en Siberië. Echte Russen zouden zich nooit overgevenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelul. Hele Russische legers gaven zich direct na het begin van Barbarossa direct over aan de Duitsers.
Divisies bedoel je.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelul. Hele Russische legers gaven zich direct na het begin van Barbarossa over aan de Duitsers.
Nice!!!!! Hopelijk gaan we ook eens F16's in actie zien in Kurskquote:
Nja de aanvoerlijnen werden ook veel te lang, het is onwaarschijnlijk dat de SU dit bewust geïnitieerd heeft maar de Duitsers zo ver in Rusland 'lokken' bleek uiteindelijk hun einde.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat waren soldaten uit Oekraïne en Siberië. Echte Russen zouden zich nooit overgeven
Dat sprookje lees ik hier nu al jaren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:29 schreef Elan het volgende:
Waar in Het Westen het draagvlak al afbrokkelt zal Rusland uiteindelijk op wat voor manier dan ook zegevieren.
In Rusland is geen draagvlak. Alleen dictatuur en onderdrukking.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Divisies bedoel je.
Doet niks af aan het eindresultaat Hans.
Want daar gaat het volgens mij om. Wie de langste adem heeft. En dat zal ook in dit conflict de doorslaggevende factor zijn. Waar in Het Westen het draagvlak al afbrokkelt zal Rusland uiteindelijk op wat voor manier dan ook zegevieren.
Lol guided bombs op een ondergronds bunkerstelsel. En dan Rusland incompetentie verwijtenquote:
Nope. Dit is vijf dagen na het begin van Barbarossa. Prima te vergelijken met de vijf dagen in Nederland.quote:
quote:On 27 June, the 2nd and 3rd Panzer Groups met near Minsk and captured the city the next day, completing the encirclement of almost all of the Western Front in two pockets: one around Białystok and another west of Minsk.[241] The Germans destroyed the Soviet 3rd and 10th Armies while inflicting serious losses on the 4th, 11th and 13th Armies, and reported to have captured 324,000 Soviet troops, 3,300 tanks, 1,800 artillery pieces
De SU is nooit gevallen. Domme vergelijking dus ongeacht hoe je hem aanvliegt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nope. Dit is vijf dagen na het begin van Barbarossa. Prima te vergelijken met de vijf dagen in Nederland.
[..]
Het Koninkrijk der Nederlanden ook niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
De SU is nooit gevallen. Domme vergelijking dus ongeacht hoe je hem aanvliegt.
Offers geven hoort er bij.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In Rusland is geen draagvlak. Alleen dictatuur en onderdrukking.
Indië is wat later gevallen inderdaad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het Koninkrijk der Nederlanden ook niet.
Maar niet om zeep geholpenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Offers geven hoort er bij.
In de VS of UK werd je ook gewoon in de cel gerot als je niet wilde vechten in WW2.
Koninkrijk der Nederlanden viel toen ook niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Indië is wat later gevallen inderdaad.
Oekraine gaat weer ladingen materiel buitmaken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Wat denken jullie? Gaan ze voor de ontsnapping? Dan lopen ze het risico op zware beschietingen. Dat wordt dan drone-highway en himars galore.
Of geven ze zich over?
Gaap.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Koninkrijk der Nederlanden viel toen ook niet.
Nee, legers. Hele russische legers hielden op te bestaan in de eerste weken/maanden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Divisies bedoel je.
Doet niks af aan het eindresultaat Hans.
Jij slaat geen enkele russische propaganda talking point over he?quote:Het Westen het draagvlak al afbrokkelt zal Rusland uiteindelijk op wat voor manier dan ook zegevieren.
We hebben net geleerd dat het russisxhe herrenvolk zich nooit overgeeft. Maar als ze dat wel doen, dan alleen op divisieniveau.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Wat denken jullie? Gaan ze voor de ontsnapping? Dan lopen ze het risico op zware beschietingen. Dat wordt dan drone-highway en himars galore.
Of geven ze zich over?
Het is echt volkomen normaal dat een samenleving beschermd wordt door individuen op te offeren. Dit komt overal in de natuur voor in samenlevingen en ook op alle verschillende niveaus binnen een samenleving.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben droevig want ik vind niet dat een persoon een ander kan dwingen zijn/ haar leven op te offeren? Het is nogal wat.
Geen gram historisch perspectief? Wat?
[..]
Dus?
[..]
Het is in jouw optiek een god vergeven recht om over het leven van een ander te beslissen om geofferd te worden, denk je werkelijk dat ik hier de gek ben?
[..]
Ja het is collectivistisch, want beslist over een anders leven, anti-liberaal ook dus.
[..]
Modern kwaaltje? Tijdens de Covid periode was je een wappie als je niet voor de collectivistische benadering koos. Tevens is het politieke discours op dit moment collectivistisch van aard, met een grotere en grotere macht voor de overheid om overal "regie" te nemen, en veel zaken te verbieden e.d. De liberale geest is echt op de achtergrond vervallen de laatste tijd.
[..]
En te stupide om te snappen dat als jij zo makkelijk lult over andermans leven dat je je plaats niet kent. Jij hebt niks te vrezen van die oorlog, jouw lijf is veilig.
Makkelijk lullen als je zelf veilig bent en niks hebt te vrezen.
Men waardeert het fucking leven niet voldoende, daarom is die oorlog er al om de eerste reden.
Dat mensen vrijwillig bij het leger gaan e.d. en dit zouden willen doen voor het land, prima, respect, maar anderen dwingen, nee, dat gaat mij te ver.
Als men het land niet wilt verdedigen is het klaar.
Dat denk ik ook. Tenzij de Russen het dit keer wel juist doen en de eigen zooi opblazen. Het zou me ook niet verbazen als Oekraïne wat stukgeschoten eenheden uiteindelijk laat ontsnappen als het de moeite niet waard is er granaten of raketten aan te besteden. Russische burgers die die troepen dan zien vluchten en zo....quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine gaat weer ladingen materiel buitmaken.
Volgens mij hebben we biolabs nog niet gehad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:44 schreef oheng het volgende:
Jij slaat geen enkele russische propaganda talking point over he?
Ze staan er niet bepaald alleen voor. Daarbij zal het aantal beschikbare mankrachten uiteindelijk de doorslag gaan geven. En daarin beschikt Rusland nu eenmaal over een veel veelvoud dan Oekraïne. Natuurlijk lees je hier vanwege de indoctrinatie alleen dat Russen bij bosjes afgeslacht worden, maar het is veilig om aan te nemen dat dat beide kanten op werkt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, legers. Hele russische legers hielden op te bestaan in de eerste weken/maanden.
[..]
Jij slaat geen enkele russische propaganda talking point over he?
Het "superieure" russische leger staat al jaren stil ondanks "oneindig veel mensen, tanks, en moed".
En toch denken mensen zoals jij dat rusland op magische wijze zal winnen want dat deden ze 80 jaar geleden ook.
Hoe kom je daar nou bijquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:52 schreef Monolith het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom je de Ruslandfanboy wilt uithangen als Nederlander (anders dan dat je misschien warme banden hebt met Russen oid).
Er is in deze reeks wel ruimte voor een wat meer nuance qua verloop van de oorlog natuurlijk, want als je dit topic leest, dan is het bijna een godswonder dat de Oekraïners Moskou nog niet omsingeld hebben, terwijl het er lang niet allemaal zo fantastisch gaat. Zo'n offensief in Kursk is leuk voor het moraal, maar vooralsnog is het militaire doel onduidelijk en worden oorlogen niet gewonnen met kolderieke Twittermemes.
Je kunt het Spooks Telegram kanaal checken. Geen directe link, want zeer zwaar NSFL.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Zijn er nog mooie plaatjes van dode Russen?![]()
De eerste paragraaf had echter betrekking op jouw oeuvre, niet de tweede.quote:
Denk je dat 'het land' waar je naar toe vlucht op je zit te wachten?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:46 schreef sexbierum het volgende:
Daarnaast denk ik dat je te makkelijk denkt over vluchten. Ga je er vanuit dat je over een paar jaar dan gewoon weer terug kan komen en dat alles weer normaal is? Denk je dat je jouw belangrijkste bezittingen mee kan nemen? Denk je dat het land waar je naar toe vlucht wel veilig is? En zelfs als dat allemaal voor jou geldt snap je toch hopelijk ook wel dat je dan een uitzondering bent?
En in een scenario waar NL met oorlogshandelingen te maken krijgt, dan ben je op een bonafide WO3 aangeland. En dan pakken ze je op schiphol op, als jij denkt te kunnen vluchten. Ga je naar landen van aliantie genoten, pakken die je op en sturen die je terug.quote:Ja, ik ben te laf om op te komen voor waar ik voor sta, maar ik wil wel graag schuilen achter de ruggen van mensen die wel die moed hebben!
Het doel is een bufferzone en de oorlog naar Rusland zelf brengen volgens Zelenskyy. Daarmee is het dus ook druk opvoeren op Poetin. Hij zal iets moeten gaan doen. Maar hij heeft niet heel veel opties. Eigenlijk geen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:52 schreef Monolith het volgende:
Ik snap oprecht niet waarom je de Ruslandfanboy wilt uithangen als Nederlander (anders dan dat je misschien warme banden hebt met Russen oid).
Er is in deze reeks wel ruimte voor een wat meer nuance qua verloop van de oorlog natuurlijk, want als je dit topic leest, dan is het bijna een godswonder dat de Oekraïners Moskou nog niet omsingeld hebben, terwijl het er lang niet allemaal zo fantastisch gaat. Zo'n offensief in Kursk is leuk voor het moraal, maar vooralsnog is het militaire doel onduidelijk en worden oorlogen niet gewonnen met kolderieke Twittermemes.
De oorlog naar Rusland brengen, een bufferzone creëren, Poetin politiek verzwakken, Rusland dwingen de gehele grens te bewaken, logistieke aanvoer aanvallen. Ik zie genoeg winstpunten....op een gegeven moment moet het aantrekkelijk worden voor Rusland om terug te trekken omdat de kosten van de oorlog voortzetten niet meer opwegen tov stoppen....quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:52 schreef Monolith het volgende:
Het is nu eenmaal zo dat alleen Oekraine in staat is tot succesvolle, moderne offensieven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:52 schreef Monolith het volgende:
De ontwikkelingen in Kursk zijn ook veel interessanter dan op plekken waar al tijden weinig gebeurt. Dus logisch dat dat de meeste aandacht krijgt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:06 schreef Ulx het volgende:
Ik zou ook niet echt weten wat de nuance zou moeten zijn? Kijk hoe soepel Rusland door de verdediging scheurt? Niet echt.
Noem eens een oorlog waarbij de beschikbare soldaten de doorslag gaf.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarbij zal het aantal beschikbare mankrachten uiteindelijk de doorslag gaan geven. En daarin beschikt Rusland nu eenmaal over een veel veelvoud dan Oekraïne.
Uiteraard, dat hebben zelfs de russen meermalen gezegd: Als ze deze oorlog verliezen, dreigt rusland uit elkaar te vallen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bestaat er een serieuze kans dat het in de Kaukasus ook uit de hand gaat lopen op Russisch gebied?
Ik bedoel op korte termijn, dus zeg dit jaar. Ene vanuit gaande dat deze oorlog nog gaande is en er qua gebied weinig veranderd is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:25 schreef oheng het volgende:
[..]
Uiteraard, dat hebben zelfs de russen meermalen gezegd: Als ze deze oorlog verliezen, dreigt rusland uit elkaar te vallen.
Dat is al gebeurd met de CSTO.
Persoonlijk denk ik dat Königsberg als eerste bevrijd wordt. Door de bevolking zelf.
Eerste en Tweede Wereldoorlog om maar twee kleine conflicten te benoemen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Noem eens een oorlog waarbij de beschikbare soldaten de doorslag gaf.
All bets are off.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bestaat er een serieuze kans dat het in de Kaukasus ook uit de hand gaat lopen op Russisch gebied?
Rusland had meer soldaten dan Duitsland in 1917.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eerste en Tweede Wereldoorlog om maar twee kleine conflicten te benoemen.
Jullie hebben de hulp van Wit Rusland, Iran, Noord Korea, en alle andere apenlanden. Zelfs China en India helpen door olie te kopen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze staan er niet bepaald alleen voor.
2e leger van de wereld met zoveel kernwapens ja, ik snap werkelijk niet dat de EU er geen 2000 heeftquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Jullie hebben de hulp van Wit Rusland, Iran, Noord Korea, en alle andere apenlanden. Zelfs China en India helpen door olie te kopen.
Er is dus geen enkele reden waarom het glorieuze rus leger:
- Uit de Kyiv en Sumy oblasts geflikkerd is.
- Uit de helft van Kherson gegooid is
- De slag om de Zwarte Zee verloren heeft
- Uit de Kharkiv oblast gegooid is
- Niet in staat is een offensief in rusland tegen te houden
2e leger van de wereld toch?
Soldaten geven niet altijd de doorslag. Maar in het gehele conflict van de Eerste Wereldoorlog was de Duitse mankracht wel behoorlijk aan het uitputten. Tuurlijk, de Franse en Britse ook. Maar die kregen weer een gigantische boost vanuit de VS met verse troepen. Duitsland kon dat gewoonweg niet meer bijbenen met hun uitgeput leger.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland had meer soldaten dan Duitsland in 1917.
Wat moet je met 2000 kernwapens. Als 200 precies het zelfde doetquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:41 schreef halfway het volgende:
[..]
2e leger van de wereld met zoveel kernwapens ja, ik snap werkelijk niet dat de EU er geen 2000 heeft
200 is niet genoeg. Of ben jij er zo eentje die denkt dat de wereld vergaat met 1 bom?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat moet je met 2000 kernwapens. Als 200 precies het zelfde doet
Niet genoeg voor wat? Je denkt dat als je 200 nukes op rusland gooit er ook nog maar iets van over is?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:47 schreef halfway het volgende:
[..]
200 is niet genoeg. Of ben jij er zo eentje die denkt dat de wereld vergaat met 1 bom?
Nee, economie, moreel (WW1), vechten op 2/3 fronten, logistiek waren doorslaggevend.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eerste en Tweede Wereldoorlog om maar twee kleine conflicten te benoemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |