abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 18:16:32 #76
485843 crew  Jippie
pi_214747375
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:53 schreef Za het volgende:

[..]
Dat beweer ik ook nergens, maar het wordt misschien te vaak ingezet wegens te laks om anticonceptie te gebruiken.

Zie de duizelingwekkende aantallen gepost door The Fresh Prince, omgerekend ruim 700.000 verkrachtingen per jaar alleen al in Texas.
Dat is meer dan ongeloofwaardig.
Nee je dit onderwerp zelf wel serieus?
pi_214747402
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:16 schreef Jippie het volgende:

Nee je dit onderwerp zelf wel serieus?
Kun je dat niet opmaken uit mijn posts? Ik heb alles uitvoerig onderbouwd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 18:19:26 #78
485843 crew  Jippie
pi_214747406
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Of geluk. Allemaal kwestie van de juiste mindset.

:{²
Mijn man en ik waren er heel gelukkig mee. Maar als een zwangerschap ongewenst is om wat voor reden dan ook moeten de ouders de keuze hebben tot abortus.
  zondag 18 augustus 2024 @ 18:19:30 #79
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214747409
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:02 schreef Loverboii het volgende:

[..]
moord is ook verboden?
Een ongeboren embryo is geen persoon
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 18 augustus 2024 @ 18:20:03 #80
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214747420
Stel je wordt verkracht door je oom (want Amerika inteelt) mag je geen abortie plegen :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 18 augustus 2024 @ 18:20:43 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214747438
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mijn man en ik waren er heel gelukkig mee. Maar als een zwangerschap ongewenst is om wat voor reden dan ook moeten de ouders de keuze hebben tot abortus.
Prima, iedereen recht op zijn mening. Maar het eigen belang zwaarder laten wegen dan de toekomst van een ongeboren vruchtbaar kansenkindje kan ik niet anders wegzetten dan een stukje egoïsme.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 18:22:52 #82
485843 crew  Jippie
pi_214747468
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:18 schreef Za het volgende:

[..]
Kun je dat niet opmaken uit mijn posts? Ik heb alles uitvoerig onderbouwd.
Nee, ik mis feiten. Ongewenste kinderen geboren laten worden is in mijn optiek een vorm van kindermishandeling.
pi_214747474
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Of geluk. Allemaal kwestie van de juiste mindset.

Als je anticonceptie gebruikt is de mindset doorgaans dat je (nog) niet of niet meer zwanger wil worden.

Dat kan zijn omdat je jezelf te jong / te oud vindt voor kinderen, omdat je nog studeert, omdat je de financiële middelen niet hebt, omdat je een beroep hebt waarbij zwanger worden niet praktisch is, omdat je geen vaste partner hebt die je als mogelijke ouder van je kinderen ziet, etc.

Daarnaast zou ik niet weten wat er mis zou zijn met je mindset als je na een verkrachting voor een "morning after" of abortus zou kiezen.

Dus ik schat de kans heel hoog in dat het aan jouw mindset ligt, mogelijk gedreven door religie.
Maar jouw mindset of religie zijn niet bindend voor je medemens.
pi_214747493
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:23 schreef Za het volgende:

[..]
Ik ben een vrouw.
En laat niemand je ooit wat anders vertellen!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 18:27:56 #85
485843 crew  Jippie
pi_214747554
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Prima, iedereen recht op zijn mening. Maar het eigen belang zwaarder laten wegen dan de toekomst van een ongeboren vruchtbaar kansenkindje kan ik niet anders wegzetten dat een stukje egoïsme.

Tussen ongewenst en ongepland zit een wereld van verschil.Het egoïsme zit bij de beleidsbepalers die abortus binnen een redelijke termijn of op medische gronden verbieden.

Zelfs IVF gaat op de schop door die reliegekkies. Want een embryo die niet levensvatbaar blijkt te zijn kan in sommige Staten ook als moord worden weggezet.
pi_214747565
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:59 schreef Za het volgende:

[..]
Sorry maar je verkondigd hier geen feiten.
Tuurlijk wel.

Sinds ons bestaan beschikken vrouwen over het feitelijke vermogen om keuzes te maken over eigen lichaam en geest.

Dat bepaalde groeperingen, doorgaans religieuze mannen, ergens in de geschiedenis zijn gaan denken dat vrouwen het recht hiertoe niet hebben maakt niet dat het ineens niet meer de vrouw haar eigen keuze is ofwel dat deze keus niet natuurlijk is.
De vrouw wordt enkel belemmerd/onderdrukt in het uitvoeren van haar eigen keuze.
pi_214747578
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:22 schreef Jippie het volgende:

Nee, ik mis feiten. Ongewenste kinderen geboren laten worden is in mijn optiek een vorm van kindermishandeling.
Wat wanneer een kind na de geboorte toch niet zo gewenst blijkt?

Een ongeboren kind kan alsnog, zonder ingrijpen, zeer geliefd zijn, ookal is er initieel weerzin.

Wie absoluut geen kinderen wil kan een combinatie van de pil en het condoom gebruiken.
En daarnaast de vruchtbaarheid, ten slotte maar 1 dag per maand in de gaten houden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 18:29:25 #88
485843 crew  Jippie
pi_214747580
Persoonlijke aanvallen worden hier wel ge-aborteerd.
pi_214747629
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:29 schreef Za het volgende:

[..]

Een ongeboren kind kan alsnog, zonder ingrijpen, zeer geliefd zijn, ookal is er initieel weerzin.

Wie absoluut geen kinderen wil kan een combinatie van de pil en het condoom gebruiken.
En daarnaast de vruchtbaarheid, ten slotte maar 1 dag per maand in de gaten houden.
+abortus. Gelukkig kan dat hier wel.

Echt dat je zeker als vrouw dit uit je toetsenbord krijgt.
pi_214747677
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:19 schreef Jippie het volgende:

moeten de ouders de keuze hebben tot abortus.
Abortus staat in Nederland nog altijd in het Wetboek van Strafrecht. Artikel 296 bepaalt dat degene die een abortus uitvoert, strafbaar is, tenzij de abortus wordt uitgevoerd in een speciale kliniek of een ziekenhuis, onder de voorwaarden omschreven in een aparte wet, de Wet afbreking zwangerschap. Abortus is daarmee geen recht, maar een misdrijf waar uitzonderingen voor worden gemaakt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 18:34:19 #91
485843 crew  Jippie
pi_214747680
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:29 schreef Za het volgende:

[..]

Ik schreef net al tussen ongepland en ongewenst zit een wereld van verschil.

Gewenst zwanger en bevallen en dan het kind niet meer willen, klinkt meer als een post-partum depressie /psychose. Dat is behandelbaar. Wel triest voor een gezin om dat door te maken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 18 augustus 2024 @ 18:36:58 #92
485843 crew  Jippie
pi_214747755
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:34 schreef Za het volgende:

[..]
Abortus staat in Nederland nog altijd in het Wetboek van Strafrecht. Artikel 296 bepaalt dat degene die een abortus uitvoert, strafbaar is, tenzij de abortus wordt uitgevoerd in een speciale kliniek of een ziekenhuis, onder de voorwaarden omschreven in een aparte wet, de Wet afbreking zwangerschap. Abortus is daarmee geen recht, maar een misdrijf waar uitzonderingen voor worden gemaakt.
En gelukkig laagdrempelig in ons land. Volgens mij mag de abortuspil gewoon door de huisarts worden voorgeschreven.
pi_214747762
quote:

[..]
Wel grappig dat je nu (uiteraard selectief) GroenLinks-PvdA quote om je punt te maken.

En dat juist uit een initiatiefwet om abortus uit het WvS te halen _O-

https://groenlinkspvda.nl/nieuws/groenlinks-pvda-dient-wet-in-om-abortus-uit-strafrecht-te-schrappen

quote:
GroenLinks-PvdA dient wet in om abortus uit strafrecht te schrappen
Abortus is zorg en hoort niet thuis in het strafrecht. Met die reden dient GroenLinks-PvdA vandaag een wetsvoorstel in artikel 296 definitief uit het Wetboek van Strafrecht te schrappen.

"In veel landen - Polen, Hongarije, Italië, de VS - staat het recht op abortus onder druk of is het zelfs helemaal verboden. Zorgelijk zijn de ontwikkelingen in eigen land, met gevestigde en nieuwe partijen die het niet zo nauw nemen met rechten van vrouwen", zegt Corinne Ellemeet van GroenLinks-PvdA.

Wetboek van Strafrecht
Ellemeet: "We moeten daarom zorgen dat het recht op abortus en op zelfbeschikking zo goed mogelijk wettelijk is verankerd. Met deze initiatiefwet doen we dat."

Door het strafrecht als vertrekpunt te nemen voor abortus, voor iets dat in essentie zorg is en geen misdaad, criminaliseer je de arts en stigmatiseer je degene die de abortus krijgt, zegt Ellemeet. "Door de dreiging van het strafrecht gaan artsen geen betere zorg leveren. En door de dreiging van het strafrecht gaan vrouwen geen zorgvuldiger keuze maken. Daar hebben we zorgwetgeving voor

De initiatiefwet, die door een nieuwe Tweede Kamer besproken zal worden, kan voor elkaar krijgen dat deze strafrecht-bepaling na meer dan een eeuw verdwijnt. Een grote wens die ook wordt onderschreven door oproepen van medische en juridische experts, noodoproepen van maatschappelijke organisaties en een het burgerinitiatief van BNNVARA dat 93.698 keer werd ondertekend en waarover de Tweede Kamer begin dit jaar debatteerde.

Abortus is zorg
De wet Abortus is zorg schrapt artikel 296 in het wetboek volledig. Hierdoor is abortus niet langer een strafbare verrichting. Het uitgangspunt wordt dat abortus zorg is. De wettelijke waarborgen voor zorgvuldigheid en kwaliteit blijven in stand. De zorgvuldigheidseisen uit de wet afbreking zwangerschap (Wafz) worden ondergebracht in de Wet kwaliteit, klachten, geschillen zorg (Wkkgz).

Corinne Ellemeet heeft eerder, samen met andere partijen, gezorgd voor verbeteringen aan de abortuswetgeving. Deze initiatiefwetten zorgden voor het schrappen van de verplichte beraadtermijn. En voor de mogelijkheid dat ook huisartsen de abortuspil voorschrijven.

De indiening van de wet Abortus is zorg is de laatste politieke actie van de politica, die na de verkiezingen niet terugkeert in de Kamer, en niet wilde vertrekken zonder deze belangrijke initiatiefwet achter te laten.
pi_214747808
quote:
9s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:59 schreef Za het volgende:
Planned Parenthood biedt gratis abortussen en vasectomieën aan bij DNC

Planned Parenthood biedt meer aan dan alleen een gratis T-shirt of sticker tijdens de Democratische Nationale Conventie (DNC) komende week: de organisatie biedt gratis vasectomieën, medicamenteuze abortus en noodanticonceptie aan.

Planned Parenthood Great Rivers of St. Louis kondigde in een X-bericht aan dat er op 19 en 20 augustus een bus naar de DNC in Chicago gaat om gratis diensten aan te bieden.

"Daar komen we, Chicago! Onze mobiele gezondheidskliniek zal in de West Loop zijn met @:ChiAbortionFund & @:TheWienerCircle van 19 tot 20 augustus, en GRATIS vasectomieën en medicamenteuze abortus aanbieden," aldus de post. "EC zal ook gratis beschikbaar zijn zonder afspraak."

De locatie van Planned Parenthood gaf aan dat er een wachtlijst is voor vasectomieën tijdens hun bezoek aan het congres.

"We hebben momenteel een wachtlijst voor gratis vasectomieën", aldus een vervolgbericht van X. "Repost om het nieuws te verspreiden!"

https://www.foxnews.com/t(...)ions-vascetomies-dnc

Jippie! Komt allen!
Zet er even bij dat het om pauperland de V.S. gaat.
/interessant
pi_214747930
quote:

[..]
Ja en dat is een schande.
Abortus tot een misdrijf maken is namelijk een schending van de universele rechten van de mens.

Één van de belangrijkste mensenrechten stelt namelijk dat beslissingen over je lichaam alleen aan jou zijn.

Helaas wordt dit recht door vele landen geschonden, doch gelukkig ook in steeds meer landen gewaarborgd.
pi_214747937
Prima initiatief, treurig dat het nodig is.
pi_214747956
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:32 schreef Bofjijff het volgende:

Echt dat je zeker als vrouw dit uit je toetsenbord krijgt.
Abortus is in Nederland een misdrijf, waarom zou ik het moeten toejuichen precies?

https://groenlinkspvda.nl(...)pen/#:~:text=Abortus
pi_214747978
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:43 schreef FYazz het volgende:

Ja en dat is een schande.
Abortus tot een misdrijf maken is namelijk een schending van de universele rechten van de mens.

Één van de belangrijkste mensenrechten stelt namelijk dat beslissingen over je lichaam alleen aan jou zijn.

Helaas wordt dit recht door vele landen geschonden, doch gelukkig ook in steeds meer landen gewaarborgd.
Dat het volgens jou een schande is, maakt het niet minder een misdrijf noch een recht dat iedereen gewoon heeft.
pi_214748088
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:44 schreef Za het volgende:

[..]
Abortus is in Nederland een misdrijf, waarom zou ik het moeten toejuichen precies?

https://groenlinkspvda.nl(...)pen/#:~:text=Abortus
Tenzij, tenzij, tenzij... onder de voorwaarden omschreven in: https://wetten.overheid.nl/BWBR0003396/2023-01-01

Je gaat nu de wet een beetje misbruiken, "want het staat in de wet". Maar dan moet je ook de hele wet gebruiken, dus inclusief "Wet afbreking zwangerschap". Niet alleen het stukje dat je goed uitkomt.

quote:
Artikel 296 bepaalt dat degene die een abortus uitvoert, strafbaar is, tenzij de abortus wordt uitgevoerd in een speciale kliniek of een ziekenhuis, onder de voorwaarden omschreven in een aparte wet, de Wet afbreking zwangerschap.
Je zou daarmee ook juist kunnen stellen dat daardoor de grootst mogelijke zorgvuldigheid wordt betracht.

Maar dat kan uiteraard ook op andere manieren, daarom maakt GL-PvdA zich sterk voor het uit het strafrecht halen.
  zondag 18 augustus 2024 @ 18:54:56 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214748111
@Za, ben wel benieuwd ben je tegen abortus vanwege je religieuze overtuiging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')