Denk je in dat het homoseksueel zou worden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je niet over fantasieboeken was begonnen, dan was er niets aan de hand.
Veel plezier met je abortussen.
[..]
Als ik niet geboren was omdat mijn moeder een abortus had gehad, had ik daar verder weinig van meegekregen, hè. Ik was er dan dus niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Er zitten hier veel senioren, geboren in een tijd waarin abortus geen optie was, en dus hier mogelijk aanwezig zijn en van hun leven kunnen genieten omdat hun moeder indertijd die keuze niet had.
Dan is het best hypocriet om zo hoog van de toren te blazen over dit recht, wanneer je je bestaansrecht ontleend aan de absentie ervan.
Niet jij als persoon, maar gewoon in het algemeen. Die kant wilde ik op.
Daar ga ik niet over.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:31 schreef Momo het volgende:
Dus alle vrouwen zouden wel het recht mogen hebben op abortus, verkrachting of niet?
Het verbieden ervan is al decennia onderdeel van verkiezingscampagnesquote:Op zondag 18 augustus 2024 17:08 schreef Za het volgende:
[..]
Daar verschilt men over van mening.
Maar ze inzetten als onderdeel van een campagne: Gratis abortussen en vasectomies!
Is bizar gewoon.
Voor mij zijn alle religieuze boeken fantasieboeken, aangezien ik niet geloof dat er een god, schepper of wat dan ook is. Boeken die dat dan beschrijven kunnen ook niet kloppen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:42 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je niet over fantasieboeken was begonnen, dan was er niets aan de hand.
Ja, en?quote:Veel plezier met je abortussen.
[..]
Mooie maar toch matige poging. Er is dan nog geen sprake van een bevrucht eitje en dus potentiële embryo.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus jij doet ook niet aan fapjes? Want dan zou je duizenden tegelijk vermoorden als je zo zou doordenken.
Spermacellen zijn levende materie, broer.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mooie maar toch matige poging. Er is dan nog geen sprake van een bevrucht eitje en dus potentiële embryo.²
Zijn ze ook in je teelballen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Spermacellen zijn levende materie, broer.
Dat klopt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:45 schreef miss_sly het volgende:
Als ik niet geboren was omdat mijn moeder een abortus had gehad, had ik daar verder weinig van meegekregen, hè. Ik was er dan dus niet.
Ricky Gervaisquote:Op zondag 18 augustus 2024 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet geloven in een god is geen ideologie. Het is gewoon een nuchtere kijk op het leven die niet beïnvloed wordt door de regels die bij een geloof horen.
Ik geloof niet in de 4.000 religies op deze planeet, jij geloof niet in 3.999 religies op deze planeet.
Dat heb ik nou bij jouw liberale ideologie en de bijbehorende fantasieboeken en 'rechten'.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor mij zijn alle religieuze boeken fantasieboeken, aangezien ik niet geloof dat er een god, schepper of wat dan ook is. Boeken die dat dan beschrijven kunnen ook niet kloppen.
Dat ga ik dus wel doen, net zoals jij het bij mij doet.quote:Je mag alles geloven wat je wil. Dring het me alleen niet op.
Het verschil niet snappen tussen een klompje cellen of een baby, dan houdt het wel op ja.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, als een ouder dit pak 'm beet 9 of 10 maanden later zou doen zouden we allemaal van moord spreken. Alleen omdat het moment anders is verpakken we dit met andere termen.
Laten wel elkaar geen mietje noemen. Sombrero.²
Wat dringt men je precies op? Word eens concreet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat heb ik nou bij jouw liberale ideologie en de bijbehorende fantasieboeken en 'rechten'.
[..]
Dat ga ik dus wel doen, net zoals jij het bij mij doet.
Nee hoor, meid. Een abortus blijft een treurige aangelegenheid, waar het uitgangspunt altijd 'safe, legal, and rare' zou moeten zijn met een strikte termijn waarna het niet meer mag. Hoe men binnen progressieve kringen abortus probeert te verheffen tot een quasi behandeling bij een manicure is bespottelijk en verwerpelijk.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:06 schreef Aberkullie het volgende:
Prima toch, allemaal door die gare conservatieve idioten die er een verbod op gooien.
Je tuigt eerst een stropop op dat atheïsme een "eend" is om vervolgens via die stropop je gelijk te halen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Atheïsme heeft dezelfde looplijnen als een religie. En als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het een eend.²
Waarom zou dat hypocriet zijn?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:48 schreef Za het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar wanneer je wél geboren bent omdat je moeder indertijd geen abortus kon krijgen, een gelukkig bestaan geniet, en je dus je bestaansrecht zou ontlenen aan de absentie van dat recht indertijd, zou het hypocriet zijn met hand en tand voor abortus te pleiten.
Je moet echt terug naar school als je denkt dat een vrouw 1 dag per maand zwanger kan worden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:29 schreef Za het volgende:
[..]
Wat wanneer een kind na de geboorte toch niet zo gewenst blijkt?
Een ongeboren kind kan alsnog, zonder ingrijpen, zeer geliefd zijn, ookal is er initieel weerzin.
Wie absoluut geen kinderen wil kan een combinatie van de pil en het condoom gebruiken.
En daarnaast de vruchtbaarheid, ten slotte maar 1 dag per maand in de gaten houden.
Ja, dat is wel hoe ik gelovigen ken. Dat is in mijn familie niet anders.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:50 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat ga ik dus wel doen, net zoals jij het bij mij doet.
Daarom blijft ze ook volhouden dat de kans om zwanger te worden 1 op 30 is, ondanks dat statistieken wereldwijd tussen de 5 en 12% zitten bij verkrachtingen (en 6,9% in Nederland, al komt dat cijfer uit 2012).quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je moet echt terug naar school als je denkt dat een vrouw 1 dag per maand zwanger kan worden.
Nee, je wilt dat het liberalisme gelovigen de wetten gaat voorschrijven.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het enige wat ik niet wil, is dat welk geloof dan ook mij de wetten gaat voorschrijven.
Tja, er zullen altijd wetten zijn natuurlijk. Ook wetten waar jij je aan moet houden, waar je het misschien niet mee eens bent. Een anti-abortus standpunt is trouwens prima op moreel etnische standpunten te maken, daar hoeft een religie niet per se iets mee te maken te hebben.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is wel hoe ik gelovigen ken. Dat is in mijn familie niet anders.
En nogmaals, ik leg je niets op. Je bent niet verplicht om abortus te plegen, je hebt ook geen verbod om te geloven wat je wil.
Het enige wat ik niet wil, is dat welk geloof dan ook mij de wetten gaat voorschrijven.
Ik probeer helemaal niemand te beledigen. Je redenering slaat gewoon helemaal nergens op. Vervelend dat je een trauma hebt hoor, maar je zit op een discussieforum waar je nota bene zelf een topic over een onderwerp opent. Dan is de vraag of een vergelijking trekking tussen transgenderzorg voor minderjarigen en abortus ergens op slaat gewoon onderwerp van die discussie. Denk je met dit soort dingen ook beter naar een psycholoog dan een discussieforum kunt gaan eerlijk gezegd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:15 schreef Za het volgende:
[..]
Voor jou heeft het weinig relatie tot elkaar, dat is iets anders.
Daarnaast probeer je een mede user te beledigen, wat een zwaktebod is.
In beide gevallen betreft het het kapot maken van een levend wezen in al zijn perfectie.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat mijn letterlijke opvatting is, maar ten dele absoluut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |