Eens, maar men kent de consequenties van hun daden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:34 schreef Jippie het volgende:
Ik schreef net al tussen ongepland en ongewenst zit een wereld van verschil.
Dus omdat er stellen zijn zonder ruggengraat mogen vrouwen van jou geen abortus plegen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:55 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar men kent de consequenties van hun daden.
We kunnen in het leven niet alles zomaar beeindigen wat ongewenst is.
Sommige stellen hebben ouders die hun hele leven bepalen, hen volledig claimen, afhankelijk van ze zijn, hen beletten het vrije leven te leven waar ze zo naar verlangen.
Voor velen is dit zeer ongewenst, maar ze schikken zich desondanks. Zo is het leven.
Je moet maar eens een dagje meelopen met de kinderbescherming. Het gaat over 0-18 jarigen niet over volwassenen met ouders die hun kinderen niet los kunnen laten.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:55 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar men kent de consequenties van hun daden.
We kunnen in het leven niet alles zomaar beeindigen wat ongewenst is.
Sommige stellen hebben ouders die hun hele leven bepalen, hen volledig claimen, afhankelijk van ze zijn, hen beletten het vrije leven te leven waar ze zo naar verlangen.
Voor velen is dit zeer ongewenst, maar ze schikken zich desondanks. Zo is het leven.
Nee.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:54 schreef Momo het volgende:
@:Za, ben wel benieuwd ben je tegen abortus vanwege je religieuze overtuiging?
Ah, de fabeltjesfuik.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:00 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Eerlijk gezegd ben ik door het "gegeven", dat kinderen in verkeerde lichamen geboren zouden worden, borsten geamputeerd worden bij verwarde jonge meisjes, gezonde lichamen compleet verminkt, als het nieuwe normaal, over een aantal zaken anders gaan denken.
De vraag is of zij allemaal ongewenst waren of bv het slachtoffer zijn van ouders waar de alcohol dagelijks rijkelijk vloeit, probleemloos verkrijgbaar op elke straathoek.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:58 schreef Jippie het volgende:
Je moet maar eens een dagje meelopen met de kinderbescherming. Het gaat over 0-18 jarigen niet over volwassenen met ouders die hun kinderen niet los kunnen laten.
Mag ik je er op wijzen dat mij een zeer persoonlijke vraag wordt gesteld, wat imo ongewenst is, maar ik desondanks een uitgebreid, eerlijk en onderbouwd antwoord geef.quote:
Ah, de Trump-Baudet media fuik. Waar je ook alleen over bepaalde zaken leest als het transgenders of democrats gaat.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:00 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Eerlijk gezegd ben ik door het "gegeven", dat kinderen in verkeerde lichamen geboren zouden worden, borsten geamputeerd worden bij verwarde jonge meisjes, gezonde lichamen compleet verminkt, als het nieuwe normaal, over een aantal zaken anders gaan denken.
Mag ik je er op wijzen dat mij een zeer persoonlijke vraag wordt gesteld, wat imo ongewenst is, maar ik desondanks een uitgebreid, eerlijk en onderbouwd antwoord geef.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:06 schreef Momo het volgende:
Ah, de Trump-Baudet media fuik. Waar je ook alleen over bepaalde zaken leest als het transgenders of democrats gaat.
Ik heb een transitie van dichtbij meegemaakt.quote:
Nee je gooit wat gare zaken op een hoop die verder weinig relatie tot elkaar hebben. Dat is inderdaad wat je vaak ziet bij mensen die in een bepaald soort nieuwsconsumptie vervallen. Abortus heeft echt volstrekt niets van doen met de vraag in welke mate minderjarigen toegang zouden moeten hebben tot transgenderzorg.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:05 schreef Za het volgende:
[..]
Mag ik je er op wijzen dat mij een zeer persoonlijke vraag wordt gesteld, wat imo ongewenst is, maar ik desondanks een uitgebreid, eerlijk en onderbouwd antwoord geef.
Transitie is ook geen feestje, net als abortus. Dat beeld wordt graag gecreëerd op een of andere manier. Maar het is goed dat de rechten er zijn om het wel te ondergaan.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:09 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb een transitie van dichtbij meegemaakt.
Het is geen feestje kan ik je zeggen, mijn mening is mij niet opgelegd door wie dan ook.
Voor jou heeft het weinig relatie tot elkaar, dat is iets anders.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:11 schreef Monolith het volgende:
Nee je gooit wat gare zaken op een hoop die verder weinig relatie tot elkaar hebben. Dat is inderdaad wat je vaak ziet bij mensen die in een bepaald soort nieuwsconsumptie vervallen. Abortus heeft echt volstrekt niets van doen met de vraag in welke mate minderjarigen toegang zouden moeten hebben tot transgenderzorg.
Religieuzen moeten jouw mening maar blind accepteren omdat in het fantasieboekje van Karl Marx staat aangegeven dat abortus een 'recht' is en dat 'scheiding van kerk en staat' heilig is?quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Abortus is een keuze van de vrouw, het is geen verplichting maar een keuze.
Het is ook een recht dat religieuzen niet zouden mogen afpakken omdat dat in hun fantasieboeken zou staan.
Scheiding van kerk en staat blijkt maar weer eens heel belangrijk.
Ik heb hier een totaal andere mening over. Het zijn beide heel persoonlijke beslissingen die ieder voor zich moet kunnen maken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:15 schreef Za het volgende:
[..]
Voor jou heeft het weinig relatie tot elkaar, dat is iets anders.
Daarnaast probeert me een medeuser te beledigen, wat een zwaktebod is.
In beide gevallen betreft het het kapot maken van een levend wezen in al zijn perfectie.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat mijn letterlijke opvatting is, maar ten dele absoluut.
Wat moeten religieuzen dan maar blind accepteren? Dat andere mensen de vrijheid mogen hebben om hun eigen keuzes te maken? Niemand dwingt christenen of moslims om abortus te plegen. Mensen willen vrijheid hebben om hun eigen keuzes te maken. Moslima's willen toch ook de vrijheid hebben om een hoofddoek te mogen dragen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Religieuzen moeten jouw mening maar blind accepteren omdat in het fantasieboekje van Karl Marx staat aangegeven dat abortus een 'recht' is en dat 'scheiding van kerk en staat' heilig is?
Wat is dit nou weer voor debiele logica?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Religieuzen moeten jouw mening maar blind accepteren omdat in het fantasieboekje van Karl Marx staat aangegeven dat abortus een 'recht' is en dat 'scheiding van kerk en staat' heilig is?
Helaas wel.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:12 schreef Momo het volgende:
Dat beeld wordt graag gecreëerd op een of andere manier.
Ik deel die mening niet langer, ooit wel.quote:Maar het is goed dat de rechten er zijn om het wel te ondergaan.
Dat zou voor een hoop vrouwen en homo's een stuk minder schadelijk zijn, ja.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag anderen die rechten ontnemen? Het is een stap dat je er zelf in niet gelooft of zou doen, maar om het recht van anderen(volwassenen) weg te nemen...quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:21 schreef Za het volgende:
[..]
Helaas wel.
[..]
Ik deel die mening niet langer, ooit wel.
Het is wat, eens een keer een antwoord op een vraag geven. Doe je normaal nooit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:05 schreef Za het volgende:
[..]
Mag ik je er op wijzen dat mij een zeer persoonlijke vraag wordt gesteld, wat imo ongewenst is, maar ik desondanks een uitgebreid, eerlijk en onderbouwd antwoord geef.
Dan interpreteer je mijn post verkeerd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:20 schreef Jippie het volgende:
Ik heb hier een totaal andere mening over. Het zijn beide heel persoonlijke beslissingen die ieder voor zich moet kunnen maken.
Het afdoen als 'levens kapot maken' vind ik dan ook te walgelijk voor woorden.
Toch zit er wat in. Atheïsme wordt ten onrechte vaak als 0lijn gezien. Maar feitelijk is het ook een ideologie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor debiele logica?
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
De meeste mensen in Nederland zijn niet atheïstisch; eerder ietsist.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zit er wat in. Atheïsme wordt ten onrechte vaak als 0lijn gezien. Maar feitelijk is het ook een ideologie.²
Waar heb ik geschreven dat ik wie dan ook zijn, haar of hen rechten zou willen ontnemen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:23 schreef Momo het volgende:
Waarom wil jij zo graag anderen die rechten ontnemen? Het is een stap dat je er zelf in niet gelooft of zou doen, maar om het recht van anderen(volwassenen) weg te nemen...
Niet geloven in een god is geen ideologie. Het is gewoon een nuchtere kijk op het leven die niet beïnvloed wordt door de regels die bij een geloof horen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zit er wat in. Atheïsme wordt ten onrechte vaak als 0lijn gezien. Maar feitelijk is het ook een ideologie.²
Atheïsme heeft dezelfde looplijnen als een religie. En als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het een eend.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik geloof niet in de 4.000 4001 religies op deze planeet, jij geloof niet in 3.999 4000 religies op deze planeet.
Die atheïst moet niet popie jopie gaan doen met zijn 'fantasieboeken' terwijl zijn liberale ideologie ook in allerlei boeken is vastgelegd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:20 schreef Momo het volgende:
Wat moeten religieuzen dan maar blind accepteren? Dat andere mensen de vrijheid mogen hebben om hun eigen keuzes te maken? Niemand dwingt christenen of moslims om abortus te plegen. Mensen willen vrijheid hebben om hun eigen keuzes te maken. Moslima's willen toch ook de vrijheid hebben om een hoofddoek te mogen dragen?
Ik leg je wetten op volgens mijn eigen ideologie, net zoals jij mij wetten oplegt op basis van jouw ideologie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Religie is ook een vrije keuze. Dus leg mij geen wetten op die voortkomen uit een willekeurige religie.
En ja, scheiding van kerk / synagoge / moskee en staat is belangrijk.
Iemand met genderdysforie ervaart zichzelf niet als perfect, walgt vaak van lichaamskenmerken die niet bij hem/haar passen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:24 schreef Za het volgende:
[..]
Dan interpreteer je mijn post verkeerd.
Ik bedoel het teniet doen van iets wat in wezen perfect is.
Misschien een ongewenst kind, of een verkeerd lichaam volgens de bezitter, maar beide zijn in essentie perfect.
Dus alle vrouwen zouden wel het recht mogen hebben op abortus, verkrachting of niet?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:27 schreef Za het volgende:
[..]
Waar heb ik geschreven dat ik wie dan ook zijn, haar of hen rechten zou willen ontnemen?
En over welke rechten hebben we het hier?
Wat versta jij onder "atheïsme"? Ik geloof gewoon niet in het bestaan van een god, een schepper en dus ook niet in een hemel, hel of hiernamaals in welke vorm dan ook.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Atheïsme heeft dezelfde looplijnen als een religie. En als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het een eend.²
Oh, welke onwelgevallige wetten worden je hier opgelegd?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die atheïst moet niet popie jopie gaan doen met zijn 'fantasieboeken' terwijl zijn liberale ideologie ook in allerlei boeken is vastgelegd.
[..]
Ik leg je wetten op volgens mijn eigen ideologie, net zoals jij mij wetten oplegt op basis van jouw ideologie.
De vrijheid om abortus te plegen is geen plicht hè.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[..]
Ik leg je wetten op volgens mijn eigen ideologie, net zoals jij mij wetten oplegt op basis van jouw ideologie.
Mag toch hopen dat de grijpen van radicale islam mij niet zullen bereiken. Waarom woon je dan in Nederland als je het gevoel heb dat wij onze ideologie bij jou opleggen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die atheïst moet niet popie jopie gaan doen met zijn 'fantasieboeken' terwijl zijn liberale ideologie ook in allerlei boeken is vastgelegd.
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh, welke onwelgevallige wetten worden je hier opgelegd?
En abortus is niet gelijk aan moord.quote:
Leven is egoïsme.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prima, iedereen recht op zijn mening. Maar het eigen belang zwaarder laten wegen dan de toekomst van een ongeboren vruchtbaar kansenkindje kan ik niet anders wegzetten dan een stukje egoïsme.²
Precies; dus in welke mate wordt jouw religie en de belijdenis daarvan precies beknot?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dat dikgedrukte betekent: je hebt vrijheid van godsdienst, zolang je je maar aan de regels van je atheïstische/seculiere overlord houdt.
Dus het is een probleem voor je dat onze overheid geen islamitische wetgeving hanteert?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dat dikgedrukte betekent: je hebt vrijheid van godsdienst, zolang je je maar aan de regels van je atheïstische/seculiere overlord houdt.
Ja, en dat komt omdat er een scheiding is van kerk / synagoge / moskee en staat.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
een ongeboren baby heeft ook een ziel, verder geen zin in een of andere theologische discussiequote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef galatea het volgende:
[..]
En abortus is niet gelijk aan moord.
Over een baarmoeder kan slechts de eigenaar beschikken.
Jawel, als een ouder dit pak 'm beet 9 of 10 maanden later zou doen zouden we allemaal van moord spreken. Alleen omdat het moment anders is verpakken we dit met andere termen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef galatea het volgende:
[..]
En abortus is niet gelijk aan moord.
Wat is een ziel?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:41 schreef Loverboii het volgende:
[..]
een ongeboren baby heeft ook een ziel, verder geen zin in een of andere theologische discussie
Als je niet over fantasieboeken was begonnen, dan was er niets aan de hand.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, en dat komt omdat er een scheiding is van kerk / synagoge / moskee en staat.
Als je graag in een land woont waar godsdienstigen de wetten schrijven, dan kan ik Iran of Afghanistan bijvoorbeeld aanbevelen. Schijnt heel mooi en fijn te zijn daar, rond deze tijd van de eeuw.
quote:Het totale aantal abortussen dat in Japan heeft plaatsgevonden sinds de legalisatie in 1948 kan dus geschat worden op ongeveer 45 tot 50 miljoen. Deze schatting is gebaseerd op historische gegevens en trends in abortuscijfers, en de werkelijke aantallen kunnen enigszins variëren afhankelijk van de nauwkeurigheid van de gerapporteerde data.
Tussen 1973 en 2020 alleen al in de VS naar schatting 60 miljoen abortussen. Als we Canada toevoegen, kan dit cijfer oplopen naar ongeveer 65-70 miljoen.
In West-Europa en Oost-Europa samen kunnen de cijfers sinds de legalisatie variëren tussen de 100 en 150 miljoen abortussen.
Mietjes... die dood stenigen is dan weer geen moord.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, als een ouder dit pak 'm beet 9 of 10 maanden later zou doen zouden we allemaal van moord spreken. Alleen omdat het moment anders is verpakken we dit met andere termen.
Laten wel elkaar geen mietje noemen. Sombrero.²
Dus jij doet ook niet aan fapjes? Want dan zou je duizenden tegelijk vermoorden als je zo zou doordenken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, als een ouder dit pak 'm beet 9 of 10 maanden later zou doen zouden we allemaal van moord spreken. Alleen omdat moment anders is verpakken we dit met andere termen.
Laten wel elkaar geen mietje noemen. Sombrero.²
In essentie is het menselijk lichaam perfect.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:31 schreef Jippie het volgende:
Iemand met genderdysforie ervaart zichzelf niet als perfect, walgt vaak van lichaamskenmerken die niet bij hem/haar passen.
Een embryo moet zich nog helemaal ontwikkelen.
Dus nee, je kunt niet stellen dat beide gevallen in essentie als perfect zijn te classificeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |