Hier zit uiteraard een kern van waarheid in. Voornamelijk in progressieve liberale kringen vindt men dat hun gedachtegoed de rode draad voor de samenleving zou moeten zijn. Dat is natuurlijk prima, er zijn veel liberale standpunten waar ik goed mij in kan vinden, maar liberalisme is net als conservatisme een politieke ideologie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:56 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nee, je wilt dat het liberalisme gelovigen de wetten gaat voorschrijven.
Dat geldt natuurlijk net zo goed voor niet-gelovigen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zal er niet aan ontkomen dat er wetten zijn in Nederland waar je het niet mee eens bent omdat ze tegen je geloof in gaan.
Van christendom tot jodendom, van katholisme tot islam, ieder geloof heeft sowieso z'n eigen visie.
Je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen, zeker niet alle gelovigen.
Ik had het net aangevuld.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier zit uiteraard een kern van waarheid in. Voornamelijk in progressieve liberale kringen vindt men dat hun gedachtegoed de rode draad voor de samenleving zou moeten zijn. Dat is natuurlijk prima, er zijn veel liberale standpunten waar ik goed mij in kan vinden, maar liberalisme is net als conservatisme een ideologie.
[..]
Dat geldt natuurlijk net zo goed voor niet-gelovigen.
2050 duurt niet zo lang meer... dus wie weet...quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:07 schreef capricia het volgende:
We gaan toch niet terug naar de jaren 50 of zo?
Zolang je maar beseft dat je overeenkomsten vertoont met gelovigen, jij haalt net zo goed je niet-religieuze ideologie uit boeken en je legt met staatsgeweld jouw wetten op aan gelovigen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zal er niet aan ontkomen dat er wetten zijn in Nederland waar je het niet mee eens bent omdat ze tegen je geloof in gaan.
Van christendom tot jodendom, van katholisme tot islam, ieder geloof heeft sowieso z'n eigen visie.
Je zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen, zeker niet alle gelovigen.
Overigens ook niet alle ongelovigen.
Nee, het is bij wet geen misdrijf, zoals je al duidelijk is uitgelegd en aangetoond.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:45 schreef Za het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over.
Vooralsnog is het een misdrijf, dus bij wet niet.
Dat vind ik een heel rare redenatie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:48 schreef Za het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar wanneer je wél geboren bent omdat je moeder indertijd geen abortus kon krijgen, een gelukkig bestaan geniet, en je dus je bestaansrecht zou ontlenen aan de absentie van dat recht indertijd, zou het hypocriet zijn met hand en tand voor abortus te pleiten.
Ik heb wel het idee dat dit soort praatjes eerder alleen bij streng gelovigen rond gingen en nu is het best populair onder jongeren via social media en tante Hetty die de hele dag op twitter zit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:07 schreef capricia het volgende:
We gaan toch niet terug naar de jaren 50 of zo?
Dat is een gevoel dat je hebt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:08 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zolang je maar beseft dat je overeenkomsten vertoont met gelovigen, jij haalt net zo goed je niet-religieuze ideologie uit boeken en je legt met staatsgeweld jouw wetten op aan gelovigen.
Dat doet dan ook vrijwel niemand in progressieve kringen. Er zijn wat gevallen bekend van vrouwen die het als anti-conceptie gebruiken. Ik vind dat niet de juiste wijze van ermee gaan, maar als zij er content mee zijn, het zij zo.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, meid. Een abortus blijft een treurige aangelegenheid, waar het uitgangspunt altijd 'safe, legal, and rare' zou moeten zijn met een strikte termijn waarna het niet meer mag. Hoe men binnen progressieve kringen abortus probeert te verheffen tot een quasi behandeling bij een manicure is bespottelijk en verwerpelijk.
Kan me ook niet voorstellen dat NL opeens draait.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat dit soort praatjes eerder alleen bij streng gelovigen rond gingen en nu is het best populair onder jongeren via social media en tante Hetty die de hele dag op twitter zit.
Welke wetten worden je opgelegd, Trigger... Word eens concreet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:08 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zolang je maar beseft dat je overeenkomsten vertoont met gelovigen, jij haalt net zo goed je niet-religieuze ideologie uit boeken en je legt met staatsgeweld jouw wetten op aan gelovigen.
Religieuzen accepteren sowieso graag dingen uit een fantasie boekje toch? Zie het probleem nietquote:Op zondag 18 augustus 2024 19:19 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Religieuzen moeten jouw mening maar blind accepteren omdat in het fantasieboekje van Karl Marx staat aangegeven dat abortus een 'recht' is en dat 'scheiding van kerk en staat' heilig is?
En dat is een sprookje op zich.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het enige wat ik niet wil is dat mij wetten opgelegd worden op basis van sprookjesboeken, van welk geloof dan ook.
Ben je kwaad omdat je geen slaven mag houden?quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:21 schreef Triggershott het volgende:
[..]
En dat is een sprookje op zich.
Net of jij het niet weet, je hebt een waslijst aan aantekeningen gemaakt op basis van mijn reacties.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Welke wetten worden je opgelegd, Trigger... Word eens concreet.
Dus je hebt er geen moeite mee als 1 vrouw meerdere mannen heeft?quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Net of jij het niet weet, je hebt een waslijst aan aantekeningen gemaakt op basis van mijn reacties.
Je hebt eerder in dit topic polygamie genoemd. Goed voorbeeld.
Mansplaining, gotta love it.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doet dan ook vrijwel niemand in progressieve kringen. Er zijn wat gevallen bekend van vrouwen die het als anti-conceptie gebruiken. Ik vind dat niet de juiste wijze van ermee gaan, maar als zij er content mee zijn, het zij zo.
Verder zijn er in NL strike regels over hoe, waar, tot wanneer en dat laatste ook nog met waarom. Dus aan alle voorwaarden die je belangrijk zegt te vinden, wordt voldaan.
Het zal vaak een treurigere aangelegenheid zijn, vooral vanwege de reden waarom voor een abortus wordt gekozen. Erna kan het treurige plaatsmaken voor een enorme opluchting.
Maar als jij geen abortus wil, doe je het toch niet? Niemand dwingt je.
Joh dat is maar het begin.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus je hebt er geen moeite mee als 1 vrouw meerdere mannen heeft?
quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is een gevoel dat je hebt.
Ik leg niets op.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Misschien is het afschaffen en verbieden van religie uiteindelijk wel het beste dat deze planeet kan overkomen.
Je beseft dat ik hier helemaal niets opleg of verbied.quote:
Stop 2 gelovigen bij elkaar en binnen 24 uur heb je 3 stromingenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je beseft dat ik hier helemaal niets opleg of verbied.
Het is slechts een analyse van de situatie van haat en geweld in de wereld door en uit naam van geloof.
En ook gelovigen onderling, want zelfs als er in dezelfde profeet of god geloofd wordt, is men het vaak niet eens en ontstaan er "stromingen".
Als je iets aan bodycount wil doen, dan kun je beter bij abortus beginnen, 270 miljoen abortussen in totaal in het Westen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je beseft dat ik hier helemaal niets opleg of verbied.
Het is slechts een analyse van de situatie van haat en geweld in de wereld door en uit naam van geloof.
En ook gelovigen onderling, want zelfs als er in dezelfde profeet of god geloofd wordt, is men het vaak niet eens en ontstaan er "stromingen".
Wat dat betreft zou het uitbannen van alle geloven misschien beter zijn voor de wereld.
Maar dat is een vrije gedachte, geen wet.
Hoeveel doden denk je dat er door de eeuwen heen uit naam van, als gevolg of jegens religie gevallen zijn?quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je iets aan bodycount wil doen, dan kun je beter bij abortus beginnen, 270 miljoen abortussen in totaal in het Westen.
veroordeeld is bindend maar dat maakt het niet meteen waarquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi topic hoor, een TS die zelf zegt van Trump, een veroordeelde verkrachter, te houden en zich beklaagt dat er niet genoegbtegen verkrachters opgetreden word, de ironie ten top, en zich onderwijl beklaagt dat er gratis legale zorg aangeboden word aan zowel mannen als vrouwen.
tv is best goddeloos geworden, voor een gelovige is tv wegdoen geen verkeerde keus.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Misschien is het afschaffen en verbieden van religie uiteindelijk wel het beste dat deze planeet kan overkomen.
Zoveel strijd, oorlog, onderdrukking en haat komt er (uit naam van) religie.
In mijn familie van moeders kant hebben ze geen TV, want dat mag niet van het geloof.
En daar hangt dan weer één of andere ingewikkelde uitleg van de bijbel aan ten grondslag, want ik heb nergens zien staan "en gij zult geen OLED bezitten, opdat uw ogen er uit vallen".
Het gros daarvan is gewoon een klompje cellen dat de term "body" niet mag dragen hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je iets aan bodycount wil doen, dan kun je beter bij abortus beginnen, 270 miljoen abortussen in totaal in het Westen.
Sowieso zijn er jaarlijks zo'n 23 miljoen miskramen wereldwijd, misschien moeten we dat dan ook verbieden en bestraffen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gros daarvan is gewoon een klompje cellen dat de term "body" niet mag dragen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |