De meeste mensen in Nederland zijn niet atheïstisch; eerder ietsist.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zit er wat in. Atheïsme wordt ten onrechte vaak als 0lijn gezien. Maar feitelijk is het ook een ideologie.²
Waar heb ik geschreven dat ik wie dan ook zijn, haar of hen rechten zou willen ontnemen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:23 schreef Momo het volgende:
Waarom wil jij zo graag anderen die rechten ontnemen? Het is een stap dat je er zelf in niet gelooft of zou doen, maar om het recht van anderen(volwassenen) weg te nemen...
Niet geloven in een god is geen ideologie. Het is gewoon een nuchtere kijk op het leven die niet beïnvloed wordt door de regels die bij een geloof horen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch zit er wat in. Atheïsme wordt ten onrechte vaak als 0lijn gezien. Maar feitelijk is het ook een ideologie.²
Atheïsme heeft dezelfde looplijnen als een religie. En als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het een eend.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik geloof niet in de 4.000 4001 religies op deze planeet, jij geloof niet in 3.999 4000 religies op deze planeet.
Die atheïst moet niet popie jopie gaan doen met zijn 'fantasieboeken' terwijl zijn liberale ideologie ook in allerlei boeken is vastgelegd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:20 schreef Momo het volgende:
Wat moeten religieuzen dan maar blind accepteren? Dat andere mensen de vrijheid mogen hebben om hun eigen keuzes te maken? Niemand dwingt christenen of moslims om abortus te plegen. Mensen willen vrijheid hebben om hun eigen keuzes te maken. Moslima's willen toch ook de vrijheid hebben om een hoofddoek te mogen dragen?
Ik leg je wetten op volgens mijn eigen ideologie, net zoals jij mij wetten oplegt op basis van jouw ideologie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Religie is ook een vrije keuze. Dus leg mij geen wetten op die voortkomen uit een willekeurige religie.
En ja, scheiding van kerk / synagoge / moskee en staat is belangrijk.
Iemand met genderdysforie ervaart zichzelf niet als perfect, walgt vaak van lichaamskenmerken die niet bij hem/haar passen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:24 schreef Za het volgende:
[..]
Dan interpreteer je mijn post verkeerd.
Ik bedoel het teniet doen van iets wat in wezen perfect is.
Misschien een ongewenst kind, of een verkeerd lichaam volgens de bezitter, maar beide zijn in essentie perfect.
Dus alle vrouwen zouden wel het recht mogen hebben op abortus, verkrachting of niet?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:27 schreef Za het volgende:
[..]
Waar heb ik geschreven dat ik wie dan ook zijn, haar of hen rechten zou willen ontnemen?
En over welke rechten hebben we het hier?
Wat versta jij onder "atheïsme"? Ik geloof gewoon niet in het bestaan van een god, een schepper en dus ook niet in een hemel, hel of hiernamaals in welke vorm dan ook.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Atheïsme heeft dezelfde looplijnen als een religie. En als het loopt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het een eend.²
Oh, welke onwelgevallige wetten worden je hier opgelegd?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die atheïst moet niet popie jopie gaan doen met zijn 'fantasieboeken' terwijl zijn liberale ideologie ook in allerlei boeken is vastgelegd.
[..]
Ik leg je wetten op volgens mijn eigen ideologie, net zoals jij mij wetten oplegt op basis van jouw ideologie.
De vrijheid om abortus te plegen is geen plicht hè.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
[..]
Ik leg je wetten op volgens mijn eigen ideologie, net zoals jij mij wetten oplegt op basis van jouw ideologie.
Mag toch hopen dat de grijpen van radicale islam mij niet zullen bereiken. Waarom woon je dan in Nederland als je het gevoel heb dat wij onze ideologie bij jou opleggen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Die atheïst moet niet popie jopie gaan doen met zijn 'fantasieboeken' terwijl zijn liberale ideologie ook in allerlei boeken is vastgelegd.
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh, welke onwelgevallige wetten worden je hier opgelegd?
En abortus is niet gelijk aan moord.quote:
Leven is egoïsme.quote:Op zondag 18 augustus 2024 18:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prima, iedereen recht op zijn mening. Maar het eigen belang zwaarder laten wegen dan de toekomst van een ongeboren vruchtbaar kansenkindje kan ik niet anders wegzetten dan een stukje egoïsme.²
Precies; dus in welke mate wordt jouw religie en de belijdenis daarvan precies beknot?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dat dikgedrukte betekent: je hebt vrijheid van godsdienst, zolang je je maar aan de regels van je atheïstische/seculiere overlord houdt.
Dus het is een probleem voor je dat onze overheid geen islamitische wetgeving hanteert?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dat dikgedrukte betekent: je hebt vrijheid van godsdienst, zolang je je maar aan de regels van je atheïstische/seculiere overlord houdt.
Ja, en dat komt omdat er een scheiding is van kerk / synagoge / moskee en staat.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef Triggershott het volgende:
[..]
een ongeboren baby heeft ook een ziel, verder geen zin in een of andere theologische discussiequote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef galatea het volgende:
[..]
En abortus is niet gelijk aan moord.
Over een baarmoeder kan slechts de eigenaar beschikken.
Jawel, als een ouder dit pak 'm beet 9 of 10 maanden later zou doen zouden we allemaal van moord spreken. Alleen omdat het moment anders is verpakken we dit met andere termen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:36 schreef galatea het volgende:
[..]
En abortus is niet gelijk aan moord.
Wat is een ziel?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:41 schreef Loverboii het volgende:
[..]
een ongeboren baby heeft ook een ziel, verder geen zin in een of andere theologische discussie
Als je niet over fantasieboeken was begonnen, dan was er niets aan de hand.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, en dat komt omdat er een scheiding is van kerk / synagoge / moskee en staat.
Als je graag in een land woont waar godsdienstigen de wetten schrijven, dan kan ik Iran of Afghanistan bijvoorbeeld aanbevelen. Schijnt heel mooi en fijn te zijn daar, rond deze tijd van de eeuw.
quote:Het totale aantal abortussen dat in Japan heeft plaatsgevonden sinds de legalisatie in 1948 kan dus geschat worden op ongeveer 45 tot 50 miljoen. Deze schatting is gebaseerd op historische gegevens en trends in abortuscijfers, en de werkelijke aantallen kunnen enigszins variëren afhankelijk van de nauwkeurigheid van de gerapporteerde data.
Tussen 1973 en 2020 alleen al in de VS naar schatting 60 miljoen abortussen. Als we Canada toevoegen, kan dit cijfer oplopen naar ongeveer 65-70 miljoen.
In West-Europa en Oost-Europa samen kunnen de cijfers sinds de legalisatie variëren tussen de 100 en 150 miljoen abortussen.
Mietjes... die dood stenigen is dan weer geen moord.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, als een ouder dit pak 'm beet 9 of 10 maanden later zou doen zouden we allemaal van moord spreken. Alleen omdat het moment anders is verpakken we dit met andere termen.
Laten wel elkaar geen mietje noemen. Sombrero.²
Dus jij doet ook niet aan fapjes? Want dan zou je duizenden tegelijk vermoorden als je zo zou doordenken.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, als een ouder dit pak 'm beet 9 of 10 maanden later zou doen zouden we allemaal van moord spreken. Alleen omdat moment anders is verpakken we dit met andere termen.
Laten wel elkaar geen mietje noemen. Sombrero.²
In essentie is het menselijk lichaam perfect.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:31 schreef Jippie het volgende:
Iemand met genderdysforie ervaart zichzelf niet als perfect, walgt vaak van lichaamskenmerken die niet bij hem/haar passen.
Een embryo moet zich nog helemaal ontwikkelen.
Dus nee, je kunt niet stellen dat beide gevallen in essentie als perfect zijn te classificeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |