Joh dat is maar het begin.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus je hebt er geen moeite mee als 1 vrouw meerdere mannen heeft?
quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is een gevoel dat je hebt.
Ik leg niets op.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Misschien is het afschaffen en verbieden van religie uiteindelijk wel het beste dat deze planeet kan overkomen.
Je beseft dat ik hier helemaal niets opleg of verbied.quote:
Stop 2 gelovigen bij elkaar en binnen 24 uur heb je 3 stromingenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je beseft dat ik hier helemaal niets opleg of verbied.
Het is slechts een analyse van de situatie van haat en geweld in de wereld door en uit naam van geloof.
En ook gelovigen onderling, want zelfs als er in dezelfde profeet of god geloofd wordt, is men het vaak niet eens en ontstaan er "stromingen".
Als je iets aan bodycount wil doen, dan kun je beter bij abortus beginnen, 270 miljoen abortussen in totaal in het Westen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je beseft dat ik hier helemaal niets opleg of verbied.
Het is slechts een analyse van de situatie van haat en geweld in de wereld door en uit naam van geloof.
En ook gelovigen onderling, want zelfs als er in dezelfde profeet of god geloofd wordt, is men het vaak niet eens en ontstaan er "stromingen".
Wat dat betreft zou het uitbannen van alle geloven misschien beter zijn voor de wereld.
Maar dat is een vrije gedachte, geen wet.
Hoeveel doden denk je dat er door de eeuwen heen uit naam van, als gevolg of jegens religie gevallen zijn?quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je iets aan bodycount wil doen, dan kun je beter bij abortus beginnen, 270 miljoen abortussen in totaal in het Westen.
veroordeeld is bindend maar dat maakt het niet meteen waarquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi topic hoor, een TS die zelf zegt van Trump, een veroordeelde verkrachter, te houden en zich beklaagt dat er niet genoegbtegen verkrachters opgetreden word, de ironie ten top, en zich onderwijl beklaagt dat er gratis legale zorg aangeboden word aan zowel mannen als vrouwen.
tv is best goddeloos geworden, voor een gelovige is tv wegdoen geen verkeerde keus.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Misschien is het afschaffen en verbieden van religie uiteindelijk wel het beste dat deze planeet kan overkomen.
Zoveel strijd, oorlog, onderdrukking en haat komt er (uit naam van) religie.
In mijn familie van moeders kant hebben ze geen TV, want dat mag niet van het geloof.
En daar hangt dan weer één of andere ingewikkelde uitleg van de bijbel aan ten grondslag, want ik heb nergens zien staan "en gij zult geen OLED bezitten, opdat uw ogen er uit vallen".
Het gros daarvan is gewoon een klompje cellen dat de term "body" niet mag dragen hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je iets aan bodycount wil doen, dan kun je beter bij abortus beginnen, 270 miljoen abortussen in totaal in het Westen.
Sowieso zijn er jaarlijks zo'n 23 miljoen miskramen wereldwijd, misschien moeten we dat dan ook verbieden en bestraffen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gros daarvan is gewoon een klompje cellen dat de term "body" niet mag dragen hoor.
Dat een politieke partij deze nu aan probeert te bieden via een campagnebus, geeft anders blijk van het tegenovergestelde. Daarnaast zijn er natuurlijk wel degelijk pogingen om abortus op allerlei manieren te versoepelen, velen vinden dat het nog altijd niet goed genoeg is geregeld. En met de treurige aangelegenheid had ik het over de ingreep an sich, niet de context.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doet dan ook vrijwel niemand in progressieve kringen. Er zijn wat gevallen bekend van vrouwen die het als anti-conceptie gebruiken. Ik vind dat niet de juiste wijze van ermee gaan, maar als zij er content mee zijn, het zij zo.
Verder zijn er in NL strike regels over hoe, waar, tot wanneer en dat laatste ook nog met waarom. Dus aan alle voorwaarden die je belangrijk zegt te vinden, wordt voldaan.
Het zal vaak een treurigere aangelegenheid zijn, vooral vanwege de reden waarom voor een abortus wordt gekozen. Erna kan het treurige plaatsmaken voor een enorme opluchting.
Maar als jij geen abortus wil, doe je het toch niet? Niemand dwingt je.
Hmm. Mannen kunnen over dit onderwerp de discussie niet aangaan of welk punt probeer je nu precies te maken?quote:
Ja, dat is het gekke met die "pro life" types, ondertussen zijn ze vaak ook "pro death penalty".quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
In 2024, had niet gedacht dat dit nog een issue zou zijn.
Of misschien alleen in achterlijke landen waar ze de doodstraf nog kennen.
80 miljoen doden in Indiaquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel doden denk je dat er door de eeuwen heen uit naam van, als gevolg of jegens religie gevallen zijn?
En dan doel ik echt op alle geloven samen, niets in het bijzonder.
Wat ik zo random al vond, zonder te beweren compleet te zijn:
The Crusades: 6,000,000
Thirty Years War: 11,500,000
French Wars of Religion: 4,000,000
Second Sudanese Civil War: 2,000,000
Lebanese Civil War: 250,000
Muslim Conquests of India: 80,000,000
Congolese Genocide (King Leopold II): 13,000,000
Armenian Genocide: 1,500,000
Rwandan Genocide: 800,000
Eighty Years' War: 1,000,000
Nigerian Civil War: 1,000,000
Great Peasants' Revolt: 250,000
First Sudanese Civil War: 1,000,000
Jewish Diaspora (Not Including the Holocaust): 1,000,000
The Holocaust (Jewish and Homosexual Deaths): 6,500,000
Islamic Terrorism Since 2000: 150,000
Iraq War: 500,000
US Western Expansion (Justified by "Manifest Destiny"):20,000,000
Atlantic Slave Trade (Justified by Christianity): 14,000,000
Aztec Human Sacrifice: 80,000
AIDS deaths in Africa largely due to opposition to condoms: 30,000,000
Spanish Inquisition: 5,000
Gut, meneer pikt die er weer meteen uit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:47 schreef Triggershott het volgende:
[..]
80 miljoen doden in Indiahindoesprookjes.
Wat we wel zeker weten is dat anti-theïsten 125 miljoen mensen van kant hebben gemaakt in de 20ste eeuw.
Heel veel ja, desindanks is de gekruisigde en opgestane christus waarheid. Al die veroordelingen komen door de zondigheid van de mens, Jezus droeg het oordeel voor de zonde van de hele mensheid.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel doden denk je dat er door de eeuwen heen uit naam van, als gevolg of jegens religie gevallen zijn?
En dan doel ik echt op alle geloven samen, niets in het bijzonder.
Wat ik zo random al vond, zonder te beweren compleet te zijn:
The Crusades: 6,000,000
Thirty Years War: 11,500,000
French Wars of Religion: 4,000,000
Second Sudanese Civil War: 2,000,000
Lebanese Civil War: 250,000
Muslim Conquests of India: 80,000,000
Congolese Genocide (King Leopold II): 13,000,000
Armenian Genocide: 1,500,000
Rwandan Genocide: 800,000
Eighty Years' War: 1,000,000
Nigerian Civil War: 1,000,000
Great Peasants' Revolt: 250,000
First Sudanese Civil War: 1,000,000
Jewish Diaspora (Not Including the Holocaust): 1,000,000
The Holocaust (Jewish and Homosexual Deaths): 6,500,000
Islamic Terrorism Since 2000: 150,000
Iraq War: 500,000
US Western Expansion (Justified by "Manifest Destiny"):20,000,000
Atlantic Slave Trade (Justified by Christianity): 14,000,000
Aztec Human Sacrifice: 80,000
AIDS deaths in Africa largely due to opposition to condoms: 30,000,000
Spanish Inquisition: 5,000
Zelfs in Nederland is abortus nog een issue, denk bijvoorbeeld aan de bedenktermijn die recent is vervallen en ook komt de abortustermijn nog wel eens ter sprake. Dit laatste trouwens meer in andere Westerse landen dan in Nederland.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
Of misschien alleen in achterlijke landen waar ze de doodstraf nog kennen.
Appels en peren. Tenzij jij een pasgeboren kind te vergelijking vindt met een zware crimineel.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is het gekke met die "pro life" types, ondertussen zijn ze vaak ook "pro death penalty".
Abortus word niet gepleegd op pasgeboren kinderen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Appels en peren. Tenzij jij een pasgeboren kind te vergelijking vindt met een zware crimineel.
Noord-korea geeft een goed beeld van dat rood, mens-aanbiddende geweld.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:47 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wat we wel zeker weten is dat anti-theïsten 125 miljoen mensen van kant hebben gemaakt in de 20ste eeuw.
Het draait hier om het leven van een baby probeert te beschermen, en die is niet pas waardevol zodra deze geboren is. Het is daarom vreemd om die situatie te willen vergelijken met de doodstraf.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Abortus word niet gepleegd op pasgeboren kinderen.
voor (met name late) abortus moeten ze de drempel zo hoog mogelijk tot onmogelijk maken. Een half gevormde levende baby onhoofdenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Abortus word niet gepleegd op pasgeboren kinderen.
Als het wel gebeurt heet het sowieso geen abortus meer.
Hoeveel abortussen zijn er nu echt rond die 24 weken? Meestal alleen als er gevaar is voor de moeder of als het kind sowieso niet gezond ter wereld zou komen. En na die 24 weken is dat sowieso de enige reden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het draait hier om het leven van een baby probeert te beschermen, en die is niet pas waardevol zodra deze geboren is. Het is daarom vreemd om die situatie te willen vergelijken met de doodstraf.
En als je die vergelijking dan tóch wilt maken is het juist opmerkelijk om te zien dat sommigen vinden dat een zware crimineel de doodstraf bespaart moet blijven, maar een baby van pakweg 24 weken (of zelfs langer) rustig kapot mag worden gemaakt als de ouders deze niet wenselijk achten.
Tja, dat is hier in Nederland ook al mogelijk, een baby van meer dan 20 weken is in principe gewoon levensvatbaar. En in een land als Canada is abortus mogelijk tot het moment van geboorte als ik mij niet vergis. En dergelijke ideeën zul je hier ook nog gaan wel krijgen, dat kan niet anders.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
voor (met name late) abortus moeten ze de drempel zo hoog mogelijk tot onmogelijk maken. Een half gevormde levende baby onhoofden
Dit weet ik, maar het is legaal en mogelijk. Dat is mijn punt, dat het dan een minderheid van de abortussen betreft is irrelevant. Ik ben vóór abortus, maar 24 weken vind ik persoonlijk een te lange termijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel abortussen zijn er nu echt rond die 24 weken? Meestal alleen als er gevaar is voor de moeder of als het kind sowieso niet gezond ter wereld zou komen. En na die 24 weken is dat sowieso de enige reden.
De meest abortussen zijn ruim voor die tijd.
[ afbeelding ]
Levensvatbaar wordt vanaf 25 weken aangehouden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is hier in Nederland ook al mogelijk, een baby van meer dan 20 weken is in principe gewoon levensvatbaar. En in een land als Canada is abortus mogelijk tot het moment van geboorte als ik mij niet vergis. En dergelijke ideeën zul je hier ook nog gaan wel krijgen, dat kan niet anders.
Dan moet je dat niet doen dus.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:05 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben vóór abortus, maar 24 weken vind ik persoonlijk een te lange termijn.
Ja, wordt af en toe net gedaan of mensen voor hun plezier op 20+ weken nog een abortus inplannen omdat ze naar een festival willen gaan en baby even niet zo goed uitkomt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoeveel abortussen zijn er nu echt rond die 24 weken? Meestal alleen als er gevaar is voor de moeder of als het kind sowieso niet gezond ter wereld zou komen. En na die 24 weken is dat sowieso de enige reden.
De meest abortussen zijn ruim voor die tijd.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk begint het met goede voorlichting en goedkope en goed verkrijgbare anticonceptie.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja, wordt af en toe net gedaan of mensen voor hun plezier op 20+ weken nog een abortus inplannen omdat ze naar een festival willen gaan en baby even niet zo goed uitkomt.
Er zijn zeker voorbeelden van kinderen die in de 24e week geboren zijn en levens ter wereld zijn gekomen. Zelfs vanaf 22 en 23 weken is de levensvatbaarheid ongeveer 50%, wat natuurlijk al behoorlijk is. Op zulke momenten een kind in stukjes uit een baardmoeder plukken omdat de ouders het niet willen is naar mijn mening idioot.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Levensvatbaar wordt vanaf 25 weken aangehouden.
Ik ken overigens een tweeling die net geboren is op die 25 weken en het beiden gered hebben maar wel na de geboorte nog 3,5 en 5 maanden in het ziekenhuis hebben gelegen.
Ik vind dat dit een richtlijn voor de hele samenleving moet zijn. Dat is namelijk ook de kern van politiek: standpunten over hoe de samenleving als geheel moet worden ingericht en dat omvat dus standpunten die het individuele niveau zullen overstijgen.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan moet je dat niet doen dus.
Of bedoel je dat je dat wat je "persoonlijk vindt" ook wil opleggen aan anderen?
Sterker nog, dit moet op verscheidene plekken gratis beschikbaar zijn. Helemaal voor jongeren.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk begint het met goede voorlichting en goedkope en goed verkrijgbare anticonceptie.
Daar bereik je het meeste mee.
Maar ik besef ook wel dat het niet "waterdicht" is, dus ook dan moeten er opties blijven.
Zul je zien dat hier ook een verbod op komt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:06 schreef Aberkullie het volgende:
Prima toch, allemaal door die gare conservatieve idioten die er een verbod op gooien.
Sneu verhaal natuurlijk, je ziet vaker dat mensen veranderen na een traumatische ervaring in het leven.quote:
quote:Biography
Dr. Anthony Levatino, M.D./J.D. graduated with a Doctor of Medicine degree from Albany Medical College in 1976. In 1993, Dr. Anthony Levatino earned his Juris Doctor degree from Albany Law School in Albany, New York. He served seven years on the faculty of the Albany Medical College, where he taught medical students and medical residents obstetrics and gynecology.
Levatino and his wife attempted to conceive a child without success, and they consequently adopted a young girl, Heather. During the adoption process, Levatino's wife became pregnant with a baby boy. After the family adopted Heather, Levatino continued to perform abortions. Two months prior to Heather's sixth birthday, she was struck and killed by a car. After this event, Levatino had difficulty performing abortions.
En die staten verbieden ook het uitdrijven van een miskraam doormiddel van medicatie. Dat valt namelijk ook onder 'abortus'.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een bevruchte eicel is nog geen levend wezen en of er sprake is van perfectie is nog maar zeer de vraag. Maar zelfs als er sprake blijkt van een imperfectie waaruit voortkomt dat het geboren kind veel pijn zal lijden en snel zal overlijden of langere tijd met veel pijn en ellende moet leven, zijn er in de US veel staten die abortus verbieden.
Het heeft niets met leven en perfectie te maken, maar alles met macht.
Wat een reactie is dit weer.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:47 schreef Triggershott het volgende:
[..]
80 miljoen doden in Indiahindoesprookjes.
hier in het kortquote:Op zondag 18 augustus 2024 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sneu verhaal natuurlijk, je ziet vaker dat mensen veranderen na een traumatische ervaring in het leven.
Maar dat zegt niets over de validiteit van een abortus.
[..]
Dit IS normaal. Weet je wat niet normaal is? Aan de lopende band kinderen blijven produceren terwijl je amper de middelen hebt om je eigen broek omhoog te houden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit moet je niet willen. Het einde is zoek met dit soort maatregelen. Laten we aub weer eens normaal gaan doen.²
Dit soort bagger gewoon rapporteren, niet quoten. Dat houdt het makkelijker voor de moderatorsquote:
Het is hilarisch hoe eenvoudig mensen zijn te beïnvloeden met dit soort schreeuwerige thumbnail-videos.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:22 schreef Alarmonoff het volgende:
UK woman arrested for silently praying across from abortion clinic: ‘Terrifying’ | New York Post
De commentsvan de laatste zijn ook interessant om te lezen.
Plant parenthood is een misantropische divisie. Wat valt er aan een gezin te plannen als je het ongeboren kind cancelt?
Een politieke partij probeert dit niet aan te bieden.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat een politieke partij deze nu aan probeert te bieden via een campagnebus, geeft anders blijk van het tegenovergestelde. Daarnaast zijn er natuurlijk wel degelijk pogingen om abortus op allerlei manieren te versoepelen, velen vinden dat het nog altijd niet goed genoeg is geregeld. En met de treurige aangelegenheid had ik het over de ingreep an sich, niet de context.
[..]
Hmm. Mannen kunnen over dit onderwerp de discussie niet aangaan of welk punt probeer je nu precies te maken?
En dat werkt ook nog eens niet altijd, dat werkte bij mij niet eens om een miskraam uit te drijven, daar had ik vervolgens nog een curettage voor nodig.quote:Op zondag 18 augustus 2024 17:51 schreef Monolith het volgende:
Ook lekker stemmingmakerij dat "verstrekken van abortus". Dat subtiele woordje medicamenteus betekent dat het simpelweg gaat om de verstrekking van mifepriston en misoprostol.
Ik volg je gedachtegang. Maar een dubbeltje kan een kwartje worden. Maar een nooit geboren kind kan geen levend kind meer worden. In begrijpelijke taal: het ene is op te lossen en het andere niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit IS normaal. Weet je wat niet normaal is? Aan de lopende band kinderen blijven produceren terwijl je amper de middelen hebt om je eigen broek omhoog te houden.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus jij doet ook niet aan fapjes? Want dan zou je duizenden tegelijk vermoorden als je zo zou doordenken.
In Nederland is abortus opgenomen in het wetboek van strafrecht als een misdrijf, ook anno 2024, dus zeker een issue.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:44 schreef capricia het volgende:
Of dat achterlijk is, is subjectief.quote:Of misschien alleen in achterlijke landen waar ze de doodstraf nog kennen.
Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste, bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla en is gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar.quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:53 schreef miss_sly het volgende:
Je moet echt terug naar school als je denkt dat een vrouw 1 dag per maand zwanger kan worden.
Kan je wellicht onderbuik-argumenten en drogredenen aandragen. Ze zijn hier niet gevoelig voor (wetenschappelijke) feiten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste, bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla en is gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar.
quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Kan je wellicht onderbuik-argumenten en drogredenen aandragen. Ze zijn hier niet gevoelig voor (wetenschappelijke) feiten.²
Ja.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:30 schreef Za het volgende:
[..]
In Nederland is abortus opgenomen in het wetboek van strafrecht als een misdrijf, ook anno 2024, dus zeker een issue.
[..]
Of dat achterlijk is, is subjectief.
Overigens is uitspraak "achterlijke landen" niet sympathiek.
Weet je überhaupt hoe een vrouw zwanger raakt? Zo ja wat heb je daar voor nodig en zoek dan is uit hoelang beide in leven kunnen blijven. Dan heb je een antwoord wat als je goed gaat zoeken zelfs volledig wetenschappelijk is onderbouwt..... Maar dan moet je natuurlijk wel iets van de materie snappen. Wat blijkbaar bij jullie 2 niet het geval is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan je wellicht onderbuik-argumenten en drogredenen aandragen. Ze zijn hier niet gevoelig voor (wetenschappelijke) feiten.²
Ik ben best bereidwillig. Vraag dat maar aan de rest hier. Maar hier kan ik geen chocola van maken. Sorry.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Weet je überhaupt hoe een vrouw zwanger raakt? Zo ja wat heb je daar voor nodig en zoek dan is uit hoelang beide in leven kunnen blijven. Dan heb je een antwoord wat als je goed gaat zoeken zelfs volledig wetenschappelijk is onderbouwt..... Maar dan moet je natuurlijk wel iets van de materie snappen. Wat blijkbaar bij jullie 2 niet het geval is.
Ik heb uitleg nodig denk je?quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:09 schreef miss_sly het volgende:
Nee, het is bij wet geen misdrijf, zoals je al duidelijk is uitgelegd en aangetoond.
Het is en blijft een grey area.quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik volg je gedachtegang. Maar een dubbeltje kan een kwartje worden. Maar een nooit geboren kind kan geen levend kind meer worden. In begrijpelijke taal: het ene is op te lossen en het andere niet.
Het klinkt extreem maar ik zou absoluut niet klagen als abortus en nevenverschijnselen onder het (civiele) strafrecht zouden vallen.²
Vrouwen als misdadiger beschouwen als zij hun zelfbeschikking gebruiken is nog minder sympathiek.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:30 schreef Za het volgende:
[..]
In Nederland is abortus opgenomen in het wetboek van strafrecht als een misdrijf, ook anno 2024, dus zeker een issue.
[..]
Of dat achterlijk is, is subjectief.
Overigens is uitspraak "achterlijke landen" niet sympathiek.
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is en blijft een grey areagrijs gebied.
Hoe heeft dit verwrongen wereldbeeld zich in je kunnen nestelen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik volg je gedachtegang. Maar een dubbeltje kan een kwartje worden. Maar een nooit geboren kind kan geen levend kind meer worden. In begrijpelijke taal: het ene is op te lossen en het andere niet.
Het klinkt extreem maar ik zou absoluut niet klagen als abortus en nevenverschijnselen onder het (civiele) strafrecht zouden vallen.²
Je weet werkelijk niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
voor (met name late) abortus moeten ze de drempel zo hoog mogelijk tot onmogelijk maken. Een half gevormde levende baby onhoofden
Dat betekent dus niet dat alleen seks tijdens die 24 uur tot een zwangerschap kan leiden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste, bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla en is gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar.
Wie gaat er anno 2024 nog met Bansheeboy in discussie. Ik dacht dat we collectief hadden besloten die dorpsgek te negeren in de topics.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe heeft dit verwrongen wereldbeeld zich in je kunnen nestelen?
Dan wil je gewoon vasthouden aan onwaarheden om een punt te maken, dat er niet is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 01:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb uitleg nodig denk je?![]()
Het is opgenomen in het wetboek van strafrecht en is derhalve een misdrijf met uitzondering wanneer voldaan aan WAZ om de arts te vrijwaren van strafrechtelijke vervolging.
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.quote:Op zondag 18 augustus 2024 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een politieke partij probeert dit niet aan te bieden.
Als je onwaarheden er doorheen gooit, houdt het wel op.
Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 22:30 schreef capricia het volgende:
Altijd weer heel bijzonder, dat taalgebruik. Van mannen die vinden dat ze iets te zeggen zouden moeten hebben over het lichaam van een vrouw.
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Vrouwen als misdadiger beschouwen als zij hun zelfbeschikking gebruiken is nog minder sympathiek.
Het is niets anders dan onderdrukking van de vrouw.
dat kan, staat er alleen niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.
je mag best een mening hebben, maar dan jeb je alsnog niks te maken met de beslissing van een vrouw over haar lichaam. Toch anders.quote:Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?
daar heb je dus echt niks mee te maken. Mag je wat van vinden hoor, maar wat een vrouw (of man) met jaar lichaam doet moet zij zelf weten he.quote:[..]
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.
Dat staat er wel.quote:
Iedere keer zien we het hier weer dat zodra er een man een kritische mening heeft over abortus, deze argument erbij worden gehaald, maar dit is een drogredenatie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je mag best een mening hebben, maar dan jeb je alsnog niks te maken met de beslissing van een vrouw over haar lichaam. Toch anders.
[..]
daar heb je dus echt niks mee te maken. Mag je wat van vinden hoor, maar wat een vrouw (of man) met jaar lichaam doet moet zij zelf weten he.
Dan hebben zowel de vrouw als man het nagelaten om goede voorzorgsmaatregelen te nemen, ook dat is zelfbeschikking.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:18 schreef Bofjijff het volgende:
Verkrachting is maar 1 voorbeeld, je kan ook na gewenste seks ongewenst zwanger worden.
Om elke impuls, gedreven door driften, in dit geval dus rauwe genevelde sex, maar grenzeloos te laten gebeuren en dan de uitkomsten (een fijn child dus) ongedaan te laten maken door zoiets als abortus is voor mij het morele failliet van een beschaving. Aan de basis van elke zgn fix staat het hedonisme. Mij niet gezien Jason.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe heeft dit verwrongen wereldbeeld zich in je kunnen nestelen?
als je werkelijk denkt dat je wat te zeggen hebt over het lichaam van bijv je zus of moeder of de buurvrouw dan snap je het echt niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er wel.
[..]
Iedere keer zien we het hier weer dat zodra er een man een kritische mening heeft over abortus, deze argument erbij worden gehaald, maar dit is een drogredenatie.
De suggestie dat alleen vrouwen iets te zeggen hebben over abortus is niet waar. Dit gaat over andere onderwerpen ook niet op, het hoeft maar over homo's of migranten te gaan en vele heteroseksuelen of autochtonen hebben daar een uitgesproken mening over. En zou zijn er meer voorbeelden, denk aan transgenderisme of euthanasie.
[..]
Dan hebben zowel de vrouw als man het nagelaten om goede voorzorgsmaatregelen te nemen, ook dat is zelfbeschikking.
Dit is de rode draad binnen bepaalde Westerse kringen, en daar is men tegenwoordig iets te veel in doorgeslagen. Alles draait volgens deze mensen om het individu, alles is subjectief en zolang het individu zichzelf maar kan bevredigen op verscheidene manier is het prima en wenselijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om elke impuls, gedreven door driften, in dit geval dus rauwe genevelde sex, maar grenzeloos te laten gebeuren en dan de uitkomsten (een fijn child dus) ongedaan te laten maken door zoiets als abortus is voor mij het morele failliet van een beschaving. Aan de basis van elke zgn fix staat het hedonisme. Mij niet gezien Jason.²
Hmm. Probeer nu eens een gedegen argument te maken waarom mannen niets over abortus zouden zouden kunnen zeggen, maar hetero's wel over homorechten of autochtonen over de rechten van migranten? Waar zou hier het verschil zitten?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als je werkelijk denkt dat je wat te zeggen hebt over het lichaam van bijv je zus of moeder of de buurvrouw dan snap je het echt niet.
je mag best er wat over zeggen hoor. Als jij wat dingen wilt roepen moet je dat lekker doen. Laat ik het anders verwoorden, wellicht doe je dan niet alsof je het niet snapt: wat een vrouw beslist wat ze met haar lichaam doet is niet aan jou. Zo duidelijker?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is de rode draad binnen bepaalde Westerse kringen, en daar is men tegenwoordig iets te veel in doorgeslagen. Alles draait volgens deze mensen om het individu, alles is subjectief en zolang het individu zichzelf maar kan bevredigen op verscheidene manier is het prima en wenselijk.
[..]
Hmm. Probeer nu eens een gedegen argument te maken waarom mannen niets over abortus zouden mogen kunnen zeggen, maar hetero's wel over homorechten of autochtonen over de rechten van migranten? Waar zou hier het verschil zitten?
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:40 schreef Monolith het volgende:
Wat een bekeringsdrang toch altijd weer.
hoe wordt dat gedaan danquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.²
Waarom dan? Niemand verplicht je een abortus te ondergaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.²
En daar zit je uiteraard mis. Immers, als bijvoorbeeld een vrouw in Nederland na 30 weken een abortus zou willen, is dat verboden door de wet en zelfs strafbaar. Kortom, de vrouw beslist niet, maar de wetgeving.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:48 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je mag best er wat over zeggen hoor. Als jij wat dingen wilt roepen moet je dat lekker doen. Laat ik het anders verwoorden, wellicht doe je dan niet alsof je het niet snapt: wat een vrouw beslist wat ze met haar lichaam doet is niet aan jou. Zo duidelijker?
Kijk naar de media en entertainment, daar wordt over het algemeen een (radicaal) progressief liberale levenswijze gepromoot.quote:
Regular sex tussen (wildvreemde) mensen stimuleren en normaliseren met als uitkomst het doden van ongeboren (kansen)kinderen.quote:
binnen de wetgeving danquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daar zit je uiteraard mis. Immers, als bijvoorbeeld een vrouw in Nederland na 30 weken een abortus zou willen, is dat verboden door de wet en zelfs strafbaar. Kortom, de vrouw beslist niet, maar de wetgeving.
[..]
hoe wordt het gepromoot precies?quote:Kijk naar de media en entertainment, daar wordt over het algemeen een (radicaal) progressief liberale levenswijze gepromoot.
Ik weet dat je gewoon aan het trollen bent, maar andere mensen de vrijheid geven om iets te doen is geen moreel imperatief. Ga verder ook niet op je getroll reageren meer hoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
ik bekeer niemand. Waar loop je precies tegenaan nu?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wat ben jij aan het doen in dit topic behalve anderen proberen te bekeren
Dat is ook weer overdreven. Wat twee volwassen mensen in hun slaapkamer doen heb jij in principe niets mee te maken. Het is alleen jammerlijk dat de absolute excessen tegenwoordig gepromoot moeten worden in de media.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Regular sex tussen (wildvreemde) mensen stimuleren en normaliseren met als uitkomst het doden van ongeboren (kansen)kinderen.
Ergens moet die drang om elke lichaamsdrift maar ongecontroleerd en ongekaderd de vrije gang te kunnen laten gaan stoppen.²
Ik kan dat zeker beïnvloeden door te stemmen, dat geldt voor iedereen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
binnen de wetgeving danen jij beslist het sowieso niet (gelukkig)
Door het veel in beeld te laten komen of zelfs een hoofdthema te maken in de media en entertainment. Op die manier wordt geprobeerd om bepaalde dingen te normaliseren. Soms is dat een goede ontwikkeling maar soms is dit ook minder wenselijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:00 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hoe wordt het gepromoot precies?
hou op hoor, als 2 onbekenden besluiten om met elkaar te neuken moeten ze dat lekker doen. Alsof jij daar last van hebt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Regular sex tussen (wildvreemde) mensen stimuleren en normaliseren met als uitkomst het doden van ongeboren (kansen)kinderen.
Ergens moet die drang om elke lichaamsdrift maar ongecontroleerd en ongekaderd de vrije gang te kunnen laten gaan stoppen.²
Als je het zo verwoord dan moeten we ons niet bemoeien met wat Ali B. heeft gedaan in zijn slaapkamer.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
Wat twee volwassen mensen in hun slaapkamer doen heb jij in principe niets mee te maken.
Tegen hypocrisie van bepaalde atheïsten.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:02 schreef Bofjijff het volgende:
ik bekeer niemand. Waar loop je precies tegenaan nu?
Dus alles moet maar kunnen? Zelfs als we dat moeten afkopen met ( kansen)kinderen moord?quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
....maar andere mensen de vrijheid geven om iets te doen is geen moreel imperatief.
als jij dat denkt dat dit allemaal gepromoot wordt moet je dat lekker denken. Gaan wij niet uitkomen net als met triggershott en bansheeyboy.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is ook weer overdreven. Wat twee volwassen mensen in hun slaapkamer doen heb jij in principe niets mee te maken. Het is alleen jammerlijk dat de absolute excessen tegenwoordig gepromoot moeten worden in de media.
[..]
Ik kan dat zeker beïnvloeden door te stemmen, dat geldt voor iedereen.
[..]
Door het veel in beeld te laten komen of zelfs een hoofdthema te maken in de media en entertainment. Op die manier wordt geprobeerd om bepaalde dingen te normaliseren. Soms is dat een goede ontwikkeling maar soms is dit ook minder wenselijk.
Dat betrof iets zonder wederzijdse toestemming. En dat is bij seks natuurlijk altijd essentieel omdat je anders met verkrachting en/of misbruik te maken hebt en dat is per definitie strafbaar.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:06 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Als je het zo verwoord dan moeten we ons niet bemoeien met wat Ali B. heeft gedaan in zijn slaapkamer.
mag je vinden, ik heb niet de behoefte om anderen mijn kant toe te trekken dus waar dat idee vandaan komt is mij een raadselquote:Op maandag 19 augustus 2024 10:06 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Tegen hypocrisie van bepaalde atheïsten.
Maar al die vrouwen die na 30 jaar alsnog klagen zorgt ervoor dat wederzijdse toestemming een wassen neus wordt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
Dat betrof iets zonder wederzijdse toestemming. En dat is bij seks natuurlijk altijd essentieel omdat je anders met verkrachting en/of misbruik te maken hebt en dat is per definitie strafbaar.
Zelfs deze besluiten zouden in een ideale wereld rationeler tot stand moeten komen. Binnen een huwelijk dus.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:05 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hou op hoor, als 2 onbekenden besluiten om met elkaar te neuken moeten ze dat lekker doen. Alsof jij daar last van hebt.
Je weet zelf prima dat dat is omdat een ongeboren kind met 30 weken zwangerschap levensvatbaar is, daarom is dat niet toegestaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En daar zit je uiteraard mis. Immers, als bijvoorbeeld een vrouw in Nederland na 30 weken een abortus zou willen, is dat verboden door de wet en zelfs strafbaar. Kortom, de vrouw beslist niet, maar de wetgeving.
[..]
Kijk naar de media en entertainment, daar wordt over het algemeen een (radicaal) progressief liberale levenswijze gepromoot.
Maar een man de vrijheid geven om met vier vrouwen te trouwen is weer een brug te ver.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:01 schreef Monolith het volgende:
Ik weet dat je gewoon aan het trollen bent, maar andere mensen de vrijheid geven om iets te doen is geen moreel imperatief. Ga verder ook niet op je getroll reageren meer hoor.
dat is ongewenst, dus rare vergelijking.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfs deze besluiten zouden een in ideale wereld rationeler tot stand moeten komen. Jij hebt er ook geen last van als ik bij je buurvrouw aanbel en een dikke blus in der gezicht leg. Dus dat is een hele slechte graadmeter.²
dat is in NL dan ook verboden. En 1 vrouw met 4 mannen.. daar is inmiddels wel over bekend hoe jij daar over denkt.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:11 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Maar een man de vrijheid geven om met vier vrouwen te trouwen is weer een brug te ver.
Ja, want andere mensen hebben de vrijheid om hun eigen keuzes en zijn niet gebonden aan de bijbel of koran. Waarom moet jij dat voor andere mensen bepalen? Anderen bemoeien zich ook niet met dat vrouwen hoofddoeken dragen of mannen een lange baard dragen of er ritueel geslacht mag worden in een naam van het Jodendom of Islam.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus alles moet maar kunnen? Zelfs als we dat moeten afkopen met ( kansen)kinderen moord?²
Dat is die vermaledijde abortus dus ook. Je ontneemt een (kansen)kind gewoon een toekomst. Dat op zich is al rampzalig, maar als je dan kijkt naar de oorzaak: onnozele seks met Jan en Alleman in Salou en nevendorpjes.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:12 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat is ongewenst, dus rare vergelijking.
Zodra gelovigen hetzelfde doen als jij, namelijk een reactie plaatsen, dan zijn ze mensen aan het bekeren. In dat geval doen de atheïsten hetzelfde hier.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:02 schreef Bofjijff het volgende:
ik bekeer niemand. Waar loop je precies tegenaan nu?
Niemand zegt dat je niet in je god mag geloven.quote:Op maandag 19 augustus 2024 10:15 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zodra gelovigen hetzelfde doen als jij, namelijk een reactie plaatsen, dan zijn ze mensen aan het bekeren. In dat geval doen de atheïsten hetzelfde hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |