Weet je überhaupt hoe een vrouw zwanger raakt? Zo ja wat heb je daar voor nodig en zoek dan is uit hoelang beide in leven kunnen blijven. Dan heb je een antwoord wat als je goed gaat zoeken zelfs volledig wetenschappelijk is onderbouwt..... Maar dan moet je natuurlijk wel iets van de materie snappen. Wat blijkbaar bij jullie 2 niet het geval is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan je wellicht onderbuik-argumenten en drogredenen aandragen. Ze zijn hier niet gevoelig voor (wetenschappelijke) feiten.²
Ik ben best bereidwillig. Vraag dat maar aan de rest hier. Maar hier kan ik geen chocola van maken. Sorry.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Weet je überhaupt hoe een vrouw zwanger raakt? Zo ja wat heb je daar voor nodig en zoek dan is uit hoelang beide in leven kunnen blijven. Dan heb je een antwoord wat als je goed gaat zoeken zelfs volledig wetenschappelijk is onderbouwt..... Maar dan moet je natuurlijk wel iets van de materie snappen. Wat blijkbaar bij jullie 2 niet het geval is.
Ik heb uitleg nodig denk je?quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:09 schreef miss_sly het volgende:
Nee, het is bij wet geen misdrijf, zoals je al duidelijk is uitgelegd en aangetoond.
Het is en blijft een grey area.quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik volg je gedachtegang. Maar een dubbeltje kan een kwartje worden. Maar een nooit geboren kind kan geen levend kind meer worden. In begrijpelijke taal: het ene is op te lossen en het andere niet.
Het klinkt extreem maar ik zou absoluut niet klagen als abortus en nevenverschijnselen onder het (civiele) strafrecht zouden vallen.²
Vrouwen als misdadiger beschouwen als zij hun zelfbeschikking gebruiken is nog minder sympathiek.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:30 schreef Za het volgende:
[..]
In Nederland is abortus opgenomen in het wetboek van strafrecht als een misdrijf, ook anno 2024, dus zeker een issue.
[..]
Of dat achterlijk is, is subjectief.
Overigens is uitspraak "achterlijke landen" niet sympathiek.
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 02:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is en blijft een grey areagrijs gebied.
Hoe heeft dit verwrongen wereldbeeld zich in je kunnen nestelen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik volg je gedachtegang. Maar een dubbeltje kan een kwartje worden. Maar een nooit geboren kind kan geen levend kind meer worden. In begrijpelijke taal: het ene is op te lossen en het andere niet.
Het klinkt extreem maar ik zou absoluut niet klagen als abortus en nevenverschijnselen onder het (civiele) strafrecht zouden vallen.²
Je weet werkelijk niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 21:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
voor (met name late) abortus moeten ze de drempel zo hoog mogelijk tot onmogelijk maken. Een half gevormde levende baby onhoofden
Dat betekent dus niet dat alleen seks tijdens die 24 uur tot een zwangerschap kan leiden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste, bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla en is gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar.
Wie gaat er anno 2024 nog met Bansheeboy in discussie. Ik dacht dat we collectief hadden besloten die dorpsgek te negeren in de topics.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe heeft dit verwrongen wereldbeeld zich in je kunnen nestelen?
Dan wil je gewoon vasthouden aan onwaarheden om een punt te maken, dat er niet is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 01:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb uitleg nodig denk je?![]()
Het is opgenomen in het wetboek van strafrecht en is derhalve een misdrijf met uitzondering wanneer voldaan aan WAZ om de arts te vrijwaren van strafrechtelijke vervolging.
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.quote:Op zondag 18 augustus 2024 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een politieke partij probeert dit niet aan te bieden.
Als je onwaarheden er doorheen gooit, houdt het wel op.
Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?quote:Op zondag 18 augustus 2024 22:30 schreef capricia het volgende:
Altijd weer heel bijzonder, dat taalgebruik. Van mannen die vinden dat ze iets te zeggen zouden moeten hebben over het lichaam van een vrouw.
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Vrouwen als misdadiger beschouwen als zij hun zelfbeschikking gebruiken is nog minder sympathiek.
Het is niets anders dan onderdrukking van de vrouw.
dat kan, staat er alleen niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.
je mag best een mening hebben, maar dan jeb je alsnog niks te maken met de beslissing van een vrouw over haar lichaam. Toch anders.quote:Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?
daar heb je dus echt niks mee te maken. Mag je wat van vinden hoor, maar wat een vrouw (of man) met jaar lichaam doet moet zij zelf weten he.quote:[..]
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.
Dat staat er wel.quote:
Iedere keer zien we het hier weer dat zodra er een man een kritische mening heeft over abortus, deze argument erbij worden gehaald, maar dit is een drogredenatie.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je mag best een mening hebben, maar dan jeb je alsnog niks te maken met de beslissing van een vrouw over haar lichaam. Toch anders.
[..]
daar heb je dus echt niks mee te maken. Mag je wat van vinden hoor, maar wat een vrouw (of man) met jaar lichaam doet moet zij zelf weten he.
Dan hebben zowel de vrouw als man het nagelaten om goede voorzorgsmaatregelen te nemen, ook dat is zelfbeschikking.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:18 schreef Bofjijff het volgende:
Verkrachting is maar 1 voorbeeld, je kan ook na gewenste seks ongewenst zwanger worden.
Om elke impuls, gedreven door driften, in dit geval dus rauwe genevelde sex, maar grenzeloos te laten gebeuren en dan de uitkomsten (een fijn child dus) ongedaan te laten maken door zoiets als abortus is voor mij het morele failliet van een beschaving. Aan de basis van elke zgn fix staat het hedonisme. Mij niet gezien Jason.quote:Op maandag 19 augustus 2024 08:24 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoe heeft dit verwrongen wereldbeeld zich in je kunnen nestelen?
als je werkelijk denkt dat je wat te zeggen hebt over het lichaam van bijv je zus of moeder of de buurvrouw dan snap je het echt niet.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er wel.
[..]
Iedere keer zien we het hier weer dat zodra er een man een kritische mening heeft over abortus, deze argument erbij worden gehaald, maar dit is een drogredenatie.
De suggestie dat alleen vrouwen iets te zeggen hebben over abortus is niet waar. Dit gaat over andere onderwerpen ook niet op, het hoeft maar over homo's of migranten te gaan en vele heteroseksuelen of autochtonen hebben daar een uitgesproken mening over. En zou zijn er meer voorbeelden, denk aan transgenderisme of euthanasie.
[..]
Dan hebben zowel de vrouw als man het nagelaten om goede voorzorgsmaatregelen te nemen, ook dat is zelfbeschikking.
Dit is de rode draad binnen bepaalde Westerse kringen, en daar is men tegenwoordig iets te veel in doorgeslagen. Alles draait volgens deze mensen om het individu, alles is subjectief en zolang het individu zichzelf maar kan bevredigen op verscheidene manier is het prima en wenselijk.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om elke impuls, gedreven door driften, in dit geval dus rauwe genevelde sex, maar grenzeloos te laten gebeuren en dan de uitkomsten (een fijn child dus) ongedaan te laten maken door zoiets als abortus is voor mij het morele failliet van een beschaving. Aan de basis van elke zgn fix staat het hedonisme. Mij niet gezien Jason.²
Hmm. Probeer nu eens een gedegen argument te maken waarom mannen niets over abortus zouden zouden kunnen zeggen, maar hetero's wel over homorechten of autochtonen over de rechten van migranten? Waar zou hier het verschil zitten?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als je werkelijk denkt dat je wat te zeggen hebt over het lichaam van bijv je zus of moeder of de buurvrouw dan snap je het echt niet.
je mag best er wat over zeggen hoor. Als jij wat dingen wilt roepen moet je dat lekker doen. Laat ik het anders verwoorden, wellicht doe je dan niet alsof je het niet snapt: wat een vrouw beslist wat ze met haar lichaam doet is niet aan jou. Zo duidelijker?quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is de rode draad binnen bepaalde Westerse kringen, en daar is men tegenwoordig iets te veel in doorgeslagen. Alles draait volgens deze mensen om het individu, alles is subjectief en zolang het individu zichzelf maar kan bevredigen op verscheidene manier is het prima en wenselijk.
[..]
Hmm. Probeer nu eens een gedegen argument te maken waarom mannen niets over abortus zouden mogen kunnen zeggen, maar hetero's wel over homorechten of autochtonen over de rechten van migranten? Waar zou hier het verschil zitten?
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:40 schreef Monolith het volgende:
Wat een bekeringsdrang toch altijd weer.
hoe wordt dat gedaan danquote:Op maandag 19 augustus 2024 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.²
Waarom dan? Niemand verplicht je een abortus te ondergaan.quote:Op maandag 19 augustus 2024 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |