abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 00:53:15 #251
236264 crew  capricia
pi_214750913
Voor iedere vrouw die ongewenst zwanger is: tot 9 weken kun je sws de abortuspil halen bij iedere huisarts in NL.

Geen bedenktijd. Jouw lichaam, jouw keuze.

https://www.rijksoverheid(...)bortus-hoeveel-weken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214750918
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 00:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Kan je wellicht onderbuik-argumenten en drogredenen aandragen. Ze zijn hier niet gevoelig voor (wetenschappelijke) feiten.

:{²
Weet je überhaupt hoe een vrouw zwanger raakt? Zo ja wat heb je daar voor nodig en zoek dan is uit hoelang beide in leven kunnen blijven. Dan heb je een antwoord wat als je goed gaat zoeken zelfs volledig wetenschappelijk is onderbouwt..... Maar dan moet je natuurlijk wel iets van de materie snappen. Wat blijkbaar bij jullie 2 niet het geval is.
  maandag 19 augustus 2024 @ 01:12:11 #253
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214750948
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 00:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Weet je überhaupt hoe een vrouw zwanger raakt? Zo ja wat heb je daar voor nodig en zoek dan is uit hoelang beide in leven kunnen blijven. Dan heb je een antwoord wat als je goed gaat zoeken zelfs volledig wetenschappelijk is onderbouwt..... Maar dan moet je natuurlijk wel iets van de materie snappen. Wat blijkbaar bij jullie 2 niet het geval is.
Ik ben best bereidwillig. Vraag dat maar aan de rest hier. Maar hier kan ik geen chocola van maken. Sorry.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214750953
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2024 20:09 schreef miss_sly het volgende:

Nee, het is bij wet geen misdrijf, zoals je al duidelijk is uitgelegd en aangetoond.
Ik heb uitleg nodig denk je? :D

Het is opgenomen in het wetboek van strafrecht en is derhalve een misdrijf met uitzondering wanneer voldaan aan WAZ om de arts te vrijwaren van strafrechtelijke vervolging.
pi_214751008
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik volg je gedachtegang. Maar een dubbeltje kan een kwartje worden. Maar een nooit geboren kind kan geen levend kind meer worden. In begrijpelijke taal: het ene is op te lossen en het andere niet.

Het klinkt extreem maar ik zou absoluut niet klagen als abortus en nevenverschijnselen onder het (civiele) strafrecht zouden vallen.

Het is en blijft een grey area.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214751344
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 00:30 schreef Za het volgende:

[..]
In Nederland is abortus opgenomen in het wetboek van strafrecht als een misdrijf, ook anno 2024, dus zeker een issue.
[..]
Of dat achterlijk is, is subjectief.
Overigens is uitspraak "achterlijke landen" niet sympathiek.
Vrouwen als misdadiger beschouwen als zij hun zelfbeschikking gebruiken is nog minder sympathiek.

Het is niets anders dan onderdrukking van de vrouw.
pi_214751356
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 02:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het is en blijft een grey areagrijs gebied.
Nee, dat is het niet.
pi_214751362
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2024 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik volg je gedachtegang. Maar een dubbeltje kan een kwartje worden. Maar een nooit geboren kind kan geen levend kind meer worden. In begrijpelijke taal: het ene is op te lossen en het andere niet.

Het klinkt extreem maar ik zou absoluut niet klagen als abortus en nevenverschijnselen onder het (civiele) strafrecht zouden vallen.

Hoe heeft dit verwrongen wereldbeeld zich in je kunnen nestelen?
pi_214751381
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 21:02 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
voor (met name late) abortus moeten ze de drempel zo hoog mogelijk tot onmogelijk maken. Een half gevormde levende baby onhoofden :')
Je weet werkelijk niet waar je het over hebt.
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 08:57:30 #260
5428 crew  miss_sly
pi_214751521
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 00:34 schreef Za het volgende:

[..]
Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste, bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla en is gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar.
Dat betekent dus niet dat alleen seks tijdens die 24 uur tot een zwangerschap kan leiden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 19 augustus 2024 @ 09:01:30 #261
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214751542
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 08:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wie gaat er anno 2024 nog met Bansheeboy in discussie. Ik dacht dat we collectief hadden besloten die dorpsgek te negeren in de topics.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator maandag 19 augustus 2024 @ 09:03:21 #262
5428 crew  miss_sly
pi_214751549
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 01:14 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb uitleg nodig denk je? :D

Het is opgenomen in het wetboek van strafrecht en is derhalve een misdrijf met uitzondering wanneer voldaan aan WAZ om de arts te vrijwaren van strafrechtelijke vervolging.
Dan wil je gewoon vasthouden aan onwaarheden om een punt te maken, dat er niet is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214751577
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2024 22:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een politieke partij probeert dit niet aan te bieden.

Als je onwaarheden er doorheen gooit, houdt het wel op.
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 22:30 schreef capricia het volgende:
Altijd weer heel bijzonder, dat taalgebruik. Van mannen die vinden dat ze iets te zeggen zouden moeten hebben over het lichaam van een vrouw.
Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 08:19 schreef FYazz het volgende:

[..]
Vrouwen als misdadiger beschouwen als zij hun zelfbeschikking gebruiken is nog minder sympathiek.

Het is niets anders dan onderdrukking van de vrouw.
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214751614
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er staat in de OP dat dit wordt aangeboden bij de Democratische Nationale Conventie? Dat betreft een politieke partij. En je mag toch aannemen dat de diensten die daar worden aangeboden gesteund worden door deze politieke partij.
dat kan, staat er alleen niet.
quote:
Mannen hebben inderdaad ook een mening over abortus, waarom zou dit niet kunnen?
je mag best een mening hebben, maar dan jeb je alsnog niks te maken met de beslissing van een vrouw over haar lichaam. Toch anders.
quote:
[..]
Hmm. Weet je wat ook zelfbeschikking is? De benen gesloten houden en niet aan seksuele activiteiten deelnemen die tot een ongewenste zwangerschap kunnen leiden. En bespaar mij de 'Ja, maar verkrachting ...' argumenten, dat betreft een absolute minderheid van de abortussen.
daar heb je dus echt niks mee te maken. Mag je wat van vinden hoor, maar wat een vrouw (of man) met jaar lichaam doet moet zij zelf weten he.

Verkrachting is maar 1 voorbeeld, je kan ook na gewenste seks ongewenst zwanger worden.
pi_214751654
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:18 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat kan, staat er alleen niet.
Dat staat er wel.
quote:
[..]
je mag best een mening hebben, maar dan jeb je alsnog niks te maken met de beslissing van een vrouw over haar lichaam. Toch anders.
[..]
daar heb je dus echt niks mee te maken. Mag je wat van vinden hoor, maar wat een vrouw (of man) met jaar lichaam doet moet zij zelf weten he.
Iedere keer zien we het hier weer dat zodra er een man een kritische mening heeft over abortus, deze argument erbij worden gehaald, maar dit is een drogredenatie.

De suggestie dat alleen vrouwen iets te zeggen hebben over abortus is niet waar. Dit gaat over andere onderwerpen ook niet op, het hoeft maar over homo's of migranten te gaan en vele heteroseksuelen of autochtonen hebben daar een uitgesproken mening over. En zou zijn er meer voorbeelden, denk aan transgenderisme of euthanasie.
quote:
Verkrachting is maar 1 voorbeeld, je kan ook na gewenste seks ongewenst zwanger worden.
Dan hebben zowel de vrouw als man het nagelaten om goede voorzorgsmaatregelen te nemen, ook dat is zelfbeschikking.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 19 augustus 2024 @ 09:26:53 #266
13462 BansheeBoy
pi_214751655
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 08:24 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Om elke impuls, gedreven door driften, in dit geval dus rauwe genevelde sex, maar grenzeloos te laten gebeuren en dan de uitkomsten (een fijn child dus) ongedaan te laten maken door zoiets als abortus is voor mij het morele failliet van een beschaving. Aan de basis van elke zgn fix staat het hedonisme. Mij niet gezien Jason.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214751694
Mijn lichaam, mijn keuze

Het was een rustige avond in het café. Een groep vrienden zat aan een tafel, diep in gesprek over een onderwerp dat hen verdeelde: het idee van "my body, my choice". Emily, die altijd voor het recht op autonomie had gestaan, verdedigde het standpunt gepassioneerd. Maar haar vriend, Thomas, had een andere kijk op de zaak.

"Luister," begon Thomas. "Ik begrijp dat autonomie belangrijk is. Maar dat idee van 'my body, my choice' heeft zijn beperkingen, en het kan gevaarlijk zijn om dat te negeren."

Emily keek hem vragend aan. "Hoe bedoel je dat?"

"Wel," zei Thomas terwijl hij nadacht, "laten we eens beginnen met het feit dat persoonlijke keuzes invloed kunnen hebben op anderen. Denk aan vaccinaties. Als iemand ervoor kiest om niet gevaccineerd te worden, brengt dat anderen in gevaar, vooral degenen die kwetsbaar zijn. Het gaat niet alleen om jouw lichaam, maar ook om de impact op de samenleving."

Emily fronste, maar Thomas ging verder. "Daarnaast," vervolgde hij, "is het idee van absolute autonomie vaak een illusie. We leven in een maatschappij waar wetten en regels onze vrijheid beperken om ervoor te zorgen dat we samen kunnen leven. Het is niet alles of niets."

Een andere vriend, Sofia, mengde zich in het gesprek. "En vergeet niet dat sommige keuzes onomkeerbare gevolgen kunnen hebben. Neem bijvoorbeeld abortus. Het gaat om meer dan alleen jouw lichaam; het betreft ook het potentieel leven van een ander wezen. 'My body, my choice' kan te simplistisch zijn om zulke complexe situaties te rechtvaardigen."

Thomas knikte en voegde eraan toe: "Precies, en wat als je keuzes voortkomen uit misleiding of onjuiste informatie? Autonomie is alleen waardevol als het gebaseerd is op kennis. Het blind volgen van 'my body, my choice' zonder de feiten te kennen, kan leiden tot schade voor jezelf en anderen."

"Maar waar trek je dan de grens?" vroeg Emily. "Wie bepaalt dat?"

"Dat is een goede vraag," zei Thomas. "Het probleem is dat de grens vaak wordt getrokken door de maatschappij, wetten en ethische normen die evolueren. Vrijheid is nooit absoluut. Bijvoorbeeld, je hebt niet het recht om zomaar anderen te schaden, zelfs niet als je denkt dat het jouw keuze is."

Sofia leunde naar voren. "En dan is er nog het punt dat sommige mensen hun autonomie gebruiken om de vrijheid van anderen te beperken. Denk aan roken in openbare ruimtes. Als iedereen zou zeggen 'my body, my choice', zou dat de rechten van anderen om een rookvrije omgeving te hebben ondermijnen."

"Interessant," mompelde Emily. "Maar wat als mijn keuze geen direct effect heeft op anderen?"

"Zelfs dan," zei Thomas, "kan jouw keuze indirecte gevolgen hebben. Bijvoorbeeld, keuzes die leiden tot slechte gezondheid hebben gevolgen voor de gezondheidszorg en de kosten daarvan. Ook kan het anderen beïnvloeden door een cultuur te promoten waarin bepaalde risicovolle keuzes normaal worden."

Sofia knikte instemmend. "Bovendien," zei ze, "in sommige gevallen kan het idee van 'my body, my choice' een vorm van egoïsme zijn, waarbij het gemeenschapsbelang ondergeschikt wordt gemaakt aan persoonlijke wensen. Dat werkt niet in een wereld waar we allemaal verbonden zijn."

Thomas legde zijn hand op de hare en keek haar serieus aan. "En laten we eerlijk zijn, Emily, soms kiezen we voor het idee van autonomie omdat het ons helpt om verantwoordelijkheid te vermijden. Door te zeggen 'my body, my choice' schuif je de bredere morele en ethische implicaties van je keuzes opzij."

Emily zweeg even en nam een slok van haar koffie. "Ik had nooit gedacht dat er zoveel kanten aan dit verhaal zaten," gaf ze toe. "Misschien moet ik er nog eens goed over nadenken."

Het gesprek ging door, maar die avond verliet Emily het café met een nieuwe waardering voor de complexiteit van de vrijheid en de verantwoordelijkheid die erbij hoort.

AI
pi_214751714
Wat een bekeringsdrang toch altijd weer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 19 augustus 2024 @ 09:41:32 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214751721
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:40 schreef Monolith het volgende:
Met afkering tot gevolg, iedere keer weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214751727
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat staat er wel.
[..]
Iedere keer zien we het hier weer dat zodra er een man een kritische mening heeft over abortus, deze argument erbij worden gehaald, maar dit is een drogredenatie.

De suggestie dat alleen vrouwen iets te zeggen hebben over abortus is niet waar. Dit gaat over andere onderwerpen ook niet op, het hoeft maar over homo's of migranten te gaan en vele heteroseksuelen of autochtonen hebben daar een uitgesproken mening over. En zou zijn er meer voorbeelden, denk aan transgenderisme of euthanasie.
[..]
Dan hebben zowel de vrouw als man het nagelaten om goede voorzorgsmaatregelen te nemen, ook dat is zelfbeschikking.
als je werkelijk denkt dat je wat te zeggen hebt over het lichaam van bijv je zus of moeder of de buurvrouw dan snap je het echt niet.
pi_214751753
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Om elke impuls, gedreven door driften, in dit geval dus rauwe genevelde sex, maar grenzeloos te laten gebeuren en dan de uitkomsten (een fijn child dus) ongedaan te laten maken door zoiets als abortus is voor mij het morele failliet van een beschaving. Aan de basis van elke zgn fix staat het hedonisme. Mij niet gezien Jason.

Dit is de rode draad binnen bepaalde Westerse kringen, en daar is men tegenwoordig iets te veel in doorgeslagen. Alles draait volgens deze mensen om het individu, alles is subjectief en zolang het individu zichzelf maar kan bevredigen op verscheidene manier is het prima en wenselijk.
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
als je werkelijk denkt dat je wat te zeggen hebt over het lichaam van bijv je zus of moeder of de buurvrouw dan snap je het echt niet.
Hmm. Probeer nu eens een gedegen argument te maken waarom mannen niets over abortus zouden zouden kunnen zeggen, maar hetero's wel over homorechten of autochtonen over de rechten van migranten? Waar zou hier het verschil zitten?
pi_214751766
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is de rode draad binnen bepaalde Westerse kringen, en daar is men tegenwoordig iets te veel in doorgeslagen. Alles draait volgens deze mensen om het individu, alles is subjectief en zolang het individu zichzelf maar kan bevredigen op verscheidene manier is het prima en wenselijk.
[..]
Hmm. Probeer nu eens een gedegen argument te maken waarom mannen niets over abortus zouden mogen kunnen zeggen, maar hetero's wel over homorechten of autochtonen over de rechten van migranten? Waar zou hier het verschil zitten?
je mag best er wat over zeggen hoor. Als jij wat dingen wilt roepen moet je dat lekker doen. Laat ik het anders verwoorden, wellicht doe je dan niet alsof je het niet snapt: wat een vrouw beslist wat ze met haar lichaam doet is niet aan jou. Zo duidelijker?
  maandag 19 augustus 2024 @ 09:53:42 #273
13462 BansheeBoy
pi_214751797
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:40 schreef Monolith het volgende:
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.

pi_214751802
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat werkt 2 kanten op. Jullie leggen mij een hedonistisch levenswijze op. Ik pas daarvoor.

hoe wordt dat gedaan dan :?
  maandag 19 augustus 2024 @ 09:54:40 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214751804
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2024 09:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom dan? Niemand verplicht je een abortus te ondergaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')