abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214684002
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Domme vraag gok ik zo maar is het wel vaker gebeurd dat strijdende partijen tegelijk op elkaars grondgebied vechten? Kan me dat in de 20ste eeuw niet herinneren.
Ja hoor, WO2 en zo. Korea ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2024 22:20:19 ]
  zondag 11 augustus 2024 @ 22:20:29 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214684032
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een jonge knulletjes aan de foto te zien.
Putinjugend
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 augustus 2024 @ 22:21:12 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214684049
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:15 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Wait whut :o! Ruzie ruzzen

Lekker dan :')
quote:
84s.gif Op zondag 11 augustus 2024 17:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
ChatGPT :T Maar het had waar kunnen zijn :D
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 augustus 2024 @ 22:35:22 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214684432
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:05 schreef Idisrom het volgende:
Poetin blijkt nog incompetenter te zijn dan ik eerst dacht. Nu gaan er weer Russische troepen verplaatst worden naar de oblast Koersk vanaf andere fronten. Dat zijn fronten die eerst met veel doden en inspanning zijn veroverd. Nu worden dat weer zwakkere fronten, die aangevallen kunnen worden.
Mochten die fronten deels ook weer verloren gaan, dan worden de rapen pas echt gaar in Moskou.

Ik denk dat dat precies de bedoeling is.
Als putler daarvoor troepen moet halen vanaf het front, dan betekend het ook dat hij geen reserve meer heeft ergens want anders zet je die in. Zou top zijn.

Wie heeft er nog meer ruzie met de russen? Ik zou zeggen, nu is de kans.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 augustus 2024 @ 23:29:53 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214685862
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:05 schreef Idisrom het volgende:
Poetin blijkt nog incompetenter te zijn dan ik eerst dacht. Nu gaan er weer Russische troepen verplaatst worden naar de oblast Koersk vanaf andere fronten. Dat zijn fronten die eerst met veel doden en inspanning zijn veroverd. Nu worden dat weer zwakkere fronten, die aangevallen kunnen worden.
Mochten die fronten deels ook weer verloren gaan, dan worden de rapen pas echt gaar in Moskou.

Volgens HS Mapping....

Wat denkt iedereen hier dat het een soort "Beam me up Scotty" is ofzo?
  zondag 11 augustus 2024 @ 23:33:16 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214685931
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:23 schreef Discombobulate het volgende:

Nee hoor, die zijn ook gewoon teruggevallen op hun Sovjet doctrine. Het plan was van de VS om dat te doen, maar het werkte gewoon niet of ze konden het niet.
Dat was vorig jaar... De NATO had ze een stoomcursus manoeuvre optreden gegeven maar dat ging logischerwijs niet naar wens. We zijn natuurlijk alweer een jaartje training verder he.
  zondag 11 augustus 2024 @ 23:37:36 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214686061
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:48 schreef oheng het volgende:
Soviet doctrine is onder andere aan te vallen met zwaar bewapende schok legers. Zie bijv. de functie van het 1e garde tank leger of divisie.
Juist niet. De koude oorlog Sovjet doctrine was juist de oude kutzooi en afgeschreven rotzooi massaal in het eerste echelon voorwaarts te trappen om de de westerse troepen zoveel mogelijk te slijten (WP verliezen waren niet interessant, vooral de vml Oost Duitsers waren de Sjaak), de rest (de betere ehdn) kwam daarna in het tweede echelon.
pi_214686206
Laat ze maar oprukken naar het rode plein om putler uit het kremlin te slepen, van mij mogen ze putler dan ter plaatse n kogel door zn kop jagen.

Om daarna weer terug naar Oekrane te gaan :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 11 augustus 2024 @ 23:47:26 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214686364
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 19:47 schreef Bensel het volgende:

Ik denk datje de klepel hebt horen vallen want de bel deed het niet. Waar jij waarschijnlijk op doelt is de combined arms doctrine zoals de VS voor staat. maar die gaat uit van luchtoverwicht, en van het feit dat het volledige leger hier de communicatiesystemen voor moet hebben. Dat kan niet bij oekraine, omdat ze veel russische apparatuur hebben zonder deze geavanceerde computers. Maar ze maken wel gebruik van de andere factoren binnen de doctrine. in hun aanval en verdediging/ Daardoor kunnen ze veel tactischer het slagveld benaderen, ipv meer lichamen er tegen aan gooien
Het "gevecht van de verbonden wapens" heeft nul komma nul met luchtoverwicht te maken.
pi_214686724
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 23:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Juist niet. De koude oorlog Sovjet doctrine was juist de oude kutzooi en afgeschreven rotzooi massaal in het eerste echelon voorwaarts te trappen om de de westerse troepen zoveel mogelijk te slijten (WP verliezen waren niet interessant, vooral de vml Oost Duitsers waren de Sjaak), de rest (de betere ehdn) kwam daarna in het tweede echelon.
Ja, uiteraard, net als het uitgebreide gebruik van massale artillerie. We zien dit ook terugkomen in deze oorlog.

Maar waar het origineel om ging is dat Oekraine niet gebruik maakt van soviet doctrines.
  zondag 11 augustus 2024 @ 23:59:12 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214686733
quote:
Domme vraag gok ik zo maar is het wel vaker gebeurd dat strijdende partijen tegelijk op elkaars grondgebied vechten? Kan me dat in de 20ste eeuw niet herinneren.
Einde WO2 zeker. De Amerikanen kwamen half februari '45 op Iwo Jima aan en toen zaten de Jappen nog op de Filipijnen
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 12 augustus 2024 @ 00:05:15 #112
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214686876
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 22:00 schreef Delenlill het volgende:
https://kyivindependent.c(...)-plant-ukraine-says/
[..]
Iets meer informatie. Het gaat om een koelingstoren, en het stralingsniveau is normaal. En zoals eerder vermeld gaat het waarschijnlijk om een berg autobanden die in de fik zijn gestoken.

Dus het is waarschijnlijk minder erg dan het lijkt. Maar nog steeds een flinke provocatie en escalatie natuurlijk.
Meestal kun je er gewoon onder lopen. Dus ja, donder lading banden neer en steek die in de fik en je hebt dikke vette zwarte rook.

Maar voor de rest boeit het gewoon totaal niet.
  maandag 12 augustus 2024 @ 00:21:50 #113
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214687028
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 00:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meestal kun je er gewoon onder lopen. Dus ja, donder lading banden neer en steek die in de fik en je hebt dikke vette zwarte rook.

Maar voor de rest boeit het gewoon totaal niet.
Nouja, zo een ding is een gigantische schoorsteen natuurlijk. Zuigt op een ideale manier zuurstof aan. Dus krijg je een best grote fik van met minimale inzet. Maar als de brandstof op is, is de brand ook weer zo weg.
  maandag 12 augustus 2024 @ 00:24:54 #114
6484 ExTec
pi_214687039
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 00:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nouja, zo een ding is een gigantische schoorsteen natuurlijk. Zuigt op een ideale manier zuurstof aan. Dus krijg je een best grote fik van met minimale inzet. Maar als de brandstof op is, is de brand ook weer zo weg.
Het is een leuke afleidingsmanoeuvre. Kijken of er iemand in paniek raakt. Gokje: neen.
  maandag 12 augustus 2024 @ 00:33:36 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214687080
quote:
Oostfront eerste wereldoorlog.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214687174

Task & purpose heeft weer een mooie gemaakt
pi_214687193
twitter

Ongelooflijk hoe diep deze organisatie in de zakken van Rusland lijkt te zitten. Ze nemen gewoon voor "waarheid" aan wat de Russen hen vertellen, dat er een drone-aanval was. Dat er van origine niks in die koeltorens zit wat kan branden, lijken ze plots te zijn vergeten.
  maandag 12 augustus 2024 @ 01:25:20 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214687234
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 01:00 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
Ongelooflijk hoe diep deze organisatie in de zakken van Rusland lijkt te zitten. Ze nemen gewoon voor "waarheid" aan wat de Russen hen vertellen, dat er een drone-aanval was. Dat er van origine niks in die koeltorens zit wat kan branden, lijken ze plots te zijn vergeten.
Begrijp ik hieruit dat er een verschil is tussen de ZNPP en KNPP?
pi_214687241
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 01:00 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
Ze hebben toch camera's hangen bij de centrale?

Laat ze de beelden vrijgeven dan.
pi_214687243
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 01:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Begrijp ik hieruit dat er een verschil is tussen de ZNPP en KNPP?
De ene is Zaporizha, de andere Kursk? Of begrijp ik je vraag verkeerd?
  maandag 12 augustus 2024 @ 01:34:51 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_214687254
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 01:29 schreef MaxMark het volgende:

De ene is Zaporizha, de andere Kursk? Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Denk het niet. Als Z in de fik gaat is het erg maar als K in de fik gaat is het niet erg, dat is een beetje het sentiment wat ik proef. Even los van het feit dat er echt geen reet gebeurt ook al fakkelt zo'n hele centrale af.
pi_214687263
Geluiden dat Gerasimov is ontslagen en vervangen wordt door Hoofd-FSB: Alexander Bortnikov.
pi_214687341
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 01:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Denk het niet. Als Z in de fik gaat is het erg maar als K in de fik gaat is het niet erg, dat is een beetje het sentiment wat ik proef. Even los van het feit dat er echt geen reet gebeurt ook al fakkelt zo'n hele centrale af.
Dat sentiment proef ik niet zo zeer, en ik struin Twitter bijna de hele dag af. Volgens mij is het plan voor de KNPP (als dat berhaupt een plan is/was) om die, bij verovering, als ruilmiddel tegen de ZNPP in te zetten. Maar van het in de fik wensen van de K heb ik zelf niks gelezen. Wel nu dus dat de Russen in de Z koeltoren een bandenstapel in de fik hebben gezet.
  Moderator maandag 12 augustus 2024 @ 03:21:39 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214687475
quote:
1945 werd er in Nederland om Nederland gevochten door oa Nederlanders ( Groningen bv) terwijl de geallieerden albdiep in Duitsland actief waren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214687542
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 00:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Oostfront eerste wereldoorlog.
En het westfront had het zuidelijkste stuk op Duitse grond.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_214687624
Zelfs Vladimir Solovyov geeft eindelijk toe dat de Navo misschien toch een maatje te groot is, heb hem nog nooit zo down gezien lol. Dat moet de gemiddelde Rus toch niet echt geruststellen lijkt mij.

Als Rusland daadwerkelijk manschappen van het front weghaalt, is dit natuurlijk het moment om toe te slaan voor Oekraine. Hoor ook steeds meer geluiden dat er heel veel mercenaries uit westerse landen meevechten aan Oekrainse zijde tijdens de inval in Rusland, weet alleen niet of dit waarheid is.
pi_214687654
https://www.themoscowtime(...)peeds-plummet-a85953
quote:
VK Video App Downloads Surge as YouTube Playback Speeds Plummet
The video streaming platform of the Russian social media company VK has seen a surge in downloads over the past week as playback speeds on YouTube plummet in an apparent attempt by the authorities to “throttle” the website.

“VK Video app downloads rose 4.5 times in the first week of August compared to July’s monthly average, reaching more than 250,000 [downloads] per day,” the state-run news agency TASS quoted the tech company’s press service as saying.

Apple’s App Store and Google Play also showed VK Video among their top downloaded apps, a significant increase after it remained outside the top 20 for the past two months.

Users across Russia began reporting problems with download speeds on YouTube last week after the authorities demanded that its owner Google restore around 200 pro-government channels. A prominent Russian lawmaker warned that the popular video platform’s loading speeds would drop by 70%.

Google denied Russia’s claims that the YouTube slowdown was “the result of any technical issues or actions on our part.” Russia’s state-owned telecom giant previously warned that Google’s withdrawal of equipment from the country would degrade the playback quality of YouTube videos.

Besides VK Video, another domestic YouTube alternative, RuTube, appeared among the top downloaded apps this week. Both VK and RuTube are under the control of Gazprom Media, a subsidiary of the state energy giant.

The Kremlin has tightened control over internet and media freedoms in recent years just as YouTube has become a vital platform for dissenting viewpoints in the country.
Niet om dat het zulke geweldige apps zijn en hele goede vervangers voor YouTube natuurlijk. Maar omdat er geen beter alternatief is. En ik verwacht dat de meeste downloaders even een poging gewaagt hebben en daarna de boel gelijk weer er af hebben gegooid, of gelijkt weer uitgelogd zijn.
pi_214687676
https://www.telegraph.co.(...)or-ukraine-invasion/
quote:
Fleeing Russians tell of panic after Ukraine’s invasion of Kursk region
Strategic push into Russian territory is a blow to morale, with tens of thousands of people rushing to escape

Russians flee an apartment building in Kursk damaged by Ukrainian shelling Credit: AP

Russians who fled from a cross-border attack by Ukraine have described abandoning their homes and running for their lives as local government control collapsed.

Panic spread quickly through villages in the Kursk region, in southern Russia, as Kyiv’s forces staged the first foreign invasion of Russian soil since the Second World War last week.

“We don’t understand why they don’t tell the truth,” one woman told Russia’s Kommersant newspaper. “On TV, they kept saying, ‘this is an emergency’.

“What kind of emergency is it when there are foreign tanks on our land? This is already a real war.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:02:47 #129
103434 Delenlill
pi_214687687
https://www.forbes.com/si(...)n-they-plan-to-stay/
quote:
Ukrainian Troops Are Digging Trenches In Russia’s Kursk Oblast. It’s A Sign They Plan To Stay.
Every day the Russians don’t counterattack is a day the Ukrainians dig in deeper.

On the sixth day of Ukraine’s advance into Kursk Oblast in southern Russia, there’s growing evidence the Ukrainian invasion corps—some or all of up to five 2,000-person brigades plus at least one 400-person independent battalion—plans to stay.

The Ukrainians are digging trenches. Anticipating static warfare along or near the existing front line, the Russians are digging in, too.

That both sides are fortifying their positions doesn’t mean the Ukrainians are done advancing. Nor does it mean the Russians can’t counterattack—and push the Ukrainians back to the border, 10 miles away.

But it does mean that stabilization of the front line—and a long-term Ukrainian occupation of part of Kursk—is on the table.

Russian military correspondent Aleksandr Kharchenko observed Ukrainian forces digging trenches in Kursk on Sunday. He described it as “the worst thing that can happen,” according to a translation of his missive by Estonian analyst War Translated.

Ukrainian sources have spotted industrial excavators at work on both sides of the front line.

“Once the enemy picks up shovels, in two days it will be just as difficult to take the forest stands as it was near Avdiivka” in eastern Ukraine, Kharchenko added. It took the Russian military six months to roll back Ukrainian defenses in Avdiivka—and cost it tens of thousands of casualties.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:05:27 #130
103434 Delenlill
pi_214687695
twitter

twitter
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:19:10 #131
103434 Delenlill
pi_214687748
https://www.bbc.com/news/articles/c78ld18lgr9o
quote:
Was Ukraine's role in big Wagner defeat an own goal in Africa?

Tributes have been paid in Moscow to the Wagner fighters who died in northern Mali last month

As Ukraine’s foreign minister completes his latest tour of Africa, his country risks paying a serious diplomatic price for helping separatist rebels in northern Mali inflict a severe defeat on the Russian military operator Wagner at the end of last month.

The ambush at Tinzaouten on 27 July reportedly killed 84 Wagner fighters and 47 Malian soldiers.

It was a painful military blow for the mercenary outfit once headed by the late Yevgeny Prigozhin, but now controlled by Russia’s official defence command structure.

Just two days later Andriy Yusov, spokesman for Kyiv’s military intelligence service (GUR), said that ethnic Tuareg rebels in Mali had “received necessary information, and not just information, which enabled a successful military operation against Russian war criminals”.

Subsequent reports suggested that Ukrainian special forces had trained the separatists in the use of attack drones.
Yet for many Africans, this was yet another case of outside powers exploiting the continent as a bloody playing field for their own rivalries.

Predictably, Mali’s ruling military junta, and the allied regime in neighbouring Niger, protested by breaking off diplomatic relations with Kyiv.
SPOILER
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:25:10 #132
103434 Delenlill
pi_214687771
https://kyivindependent.c(...)rsion-media-reports/
quote:
Russia recycles old videos in attempt to show success against Ukraine's incursion, media reports
The Russian Defense Ministry published videos claiming to show successful strikes against Ukrainian forces in Kursk Oblast, but the videos were filmed in other locations and at other times, the Russian independent news outlet the Insider reported on Aug. 10.

The Ukrainian military launched a surprise incursion across the border on Aug. 6, bringing regular Ukrainian forces into Russia for the first time. Ukraine has continued to advance, triggering a state of emergency and "counter-terrorism operation" in Russia.

The Russian Defense Ministry and state-controlled media circulated videos that they alleged show Russian forces defeating Ukrainian troops in the region. A video published Aug. 9 claimed to show Russian troops carrying out strikes against the Ukrainian military in bordering Sumy Oblast in response to the Kursk incursion.

The video was in fact first posted weeks before the offensive, the Insider reported. The Russian state media outlet TASS published the video on July 14.

Another video published Aug. 10 by the Russian state outlet RIA Novosti claimed to show Russian helicopters striking Ukrainian personnel and armored vehicles in Kursk Oblast with S-13 airborne missiles.

The problem with this claim is that the video was filmed in Donetsk and Luhansk oblasts, according to the Insider. Screenshots of the defense ministry's videos show facilities and territories that recognizably belong to Chasiv Yar and Kreminna.

The day after Ukraine launched its offensive, Valery Gerasimov, Russia's commander of the war against Ukraine, said that Kyiv's attempts to push deep into Kursk Oblast were "stopped," and that "the operation will end with the rout of the enemy and the return to the state border."

While the Russian Defense Ministry has tried to downplay the effectiveness of Ukraine's incursion, it also admitted on Aug. 11 that Ukrainian forces had reached the villages Tolpino and Obshchy Kolodez, which are around 25 and 30 kilometers from the Russia-Ukraine border.
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:32:01 #133
103434 Delenlill
pi_214687802
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/08/6/7469173/
quote:
Russia will teach children about "heroism" of their soldiers in Ukraine

Photo: Russian militant Motorola and propagandist Daria Dugina

Starting 1 September, Russian schools will be teaching students about the "heroic deeds" of Russian soldiers in the war against Ukraine, as well as other figures regarded as heroes by the aggressor country.

Source: the Russian Ministry of Enlightenment (Ministry of Education), which has published a list of "war heroes" of the "special military operation", as the Russian Federation refers to its war in Ukraine

Details: The Russian list of "Our Heroes" features militant Arsen Pavlov, known as Motorola, who was blown up in a lift, and propagandist Daria Dugina, who was blown up in a car.

According to Russian media reports, the new curriculum has been made available on the Unified Content of General Education website.
SPOILER
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:34:57 #134
103434 Delenlill
pi_214687818
twitter
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:38:05 #135
103434 Delenlill
pi_214687828
https://newsukraine.rbc.u(...)ough-1723411968.html
quote:
Russia continues to lose ground: Kursk breakthrough map as on evening of August 11
As of the evening of August 11, Russia continues to lose territory in the Kursk region. The area of combat operations has increased, according to the Russian Agenstvo news agency.

In particular, reports from the Russian Ministry of Defense, Russian military blogs, and NASA satellite imagery indicate that the fighting in the Suzhansky district was conducted in approximately the same area as on Saturday. At the same time, the Russian authorities acknowledged that the Ukrainian Armed Forces had raided the neighboring Belovsk district.

The total area where the fighting took place on Sunday was up to 720 square kilometers. This is 70 square kilometers more than the previous day.

The farthest point from the border where the fighting took place was the village of General Well in Korenevo district (28 km from the border and all 9 km from the Lgov-Rylsk road). The Russian Ministry of Defense stated that "enemy mobile groups on armored vehicles that were trying to break through into Russia were stopped there".

According to the Russian Defense Ministry, the Russian military fired on an air assault brigade near the district center of Korenevo. NASA satellites recorded fires there.
SPOILER
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:39:50 #136
103434 Delenlill
pi_214687836
https://www.ukrinform.net(...)-kherson-region.html
quote:
Netherlands donates 100 bicycles to community in Kherson region

Philanthropists from the Netherlands have donated 100 bicycles to the Novovorontsovka community in the Kherson region, which lacks transportation.
The Kherson Regional Military Administration announced this on Telegram, Ukrinform reports.

"The Novovorontsovka community received 100 bicycles from the Netherlands for Ukraine initiative. Lack of transportation is a significant problem for local residents. Therefore, this assistance will greatly enhance the community's capacity," the statement said.

As noted, the bicycles are intended for use by teachers, doctors, volunteers and critical services workers, which will greatly facilitate their daily work and movement.

As Ukrinform reported earlier, USAID handed over vehicles for emergency repairs to gas distribution network operators in the Kherson region.
  maandag 12 augustus 2024 @ 07:49:19 #137
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214687876
Zo’n koeltoren heeft meestal wel iets van een soort pakking erin om voor veel oppervlakte te zorgen zodat het water dat naar beneden stroomt goed verdeeld wordt en goed kan verdampen en afkoelen. Dat is bij oudere koeltorens vaak van hout gemaakt en best wel kwetsbaar voor brand. Daarom wordt vaak ook bij een shutdown nog steeds een stroompje water gecirculeerd om de pakking nat te houden

Edit zie hier een samenvatting

https://www.saracoolingto(...)ing-towers-work.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 12 augustus 2024 @ 08:33:40 #138
103434 Delenlill
pi_214688161
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1eq5vja/russian_convicts_chose_war_with_a_promise_of/
Russian convicts chose war with a promise of money and an end to their prison sentences but receive better treatment in captivity of Azov than their Russian army

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1eq3abr/jdamer_guided_bombs_dropped_by_mig29_hitting/
JDAM-ER guided bombs dropped by MiG-29 hitting Russian positions in Stepove, Zaporizhzhia. 40th Tactical Aviation Brigade, published on August 11, 2024.

https://www.reddit.com/r/(...)he_79th_air_assault/
Strange events caputerd by the 79th Air Assault Brigade( maybe drugs)

https://www.reddit.com/r/(...)gades_1st_battalion/
Ukrainian 77th Airmobile Brigade's 1st Battalion "Phoenix Company" hunted and hit Russian infantry with FPV strike drones (Published August 11, 2024)

https://www.reddit.com/r/(...)in_pivnichne_on_the/
Ukrainian POV: Fighting in Pivnichne on the outskirts of Toretsk, conducted by the special operations battalion "Enei" and the "Lyut" assault brigade

https://www.reddit.com/r/(...)filmed_the_moment_a/
A Russian serviceman filmed the moment a Ukrainian FPV drone hits his Bukhanka car despite beeing equipped with an electronic warfare system

https://www.reddit.com/r/(...)he_8th_sso_regiment/
Ukrainian 1st Detachment of the 8th SSO Regiment shows intense urban battles in New York, Donetsk Oblast. (Summer 2024)

https://www.reddit.com/r/(...)al_waves_of_russian/
Ukrainians repulse several waves of Russian attacks on the position "Krit" in the area of ​​Spirny

https://www.reddit.com/r/(...)ing_for_his_country/
Ukrainian warrior dad fighting for his country surprises his daughter who’s performing in the Olympics. He’s been defending Ukraine since 2014. “Miracles do happen.”

https://www.reddit.com/r/(...)with_their_tactical/
Ukrainian unit on the march with their tactical battle pup.
  maandag 12 augustus 2024 @ 08:34:10 #139
103434 Delenlill
pi_214688165
https://www.reddit.com/r/(...)ys_he_was_thrown_to/
A captured Russian soldier says he was thrown to the slaughter and abandoned without any military training by the the Russian commander of the Kursk direction. "And he's still throwing us in here to die like dogs."

https://www.reddit.com/r/(...)r_defense_activated/
Explosions in Kursk. Russian air defense activated. Local authorities are telling the population to hide.

https://www.reddit.com/r/(...)a_russian_t80bvm_in/
Ukrainian soldiers captured a Russian T-80BVM in Sudzha, Kursk.

https://www.understanding(...)sment-august-11-2024
  maandag 12 augustus 2024 @ 08:35:42 #140
103434 Delenlill
pi_214688178
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:17:28 #141
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_214688501

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 12 augustus 2024 @ 09:22:53 #142
12587 oheng
pi_214688533
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 01:37 schreef Korenfok het volgende:
Geluiden dat Gerasimov is ontslagen en vervangen wordt door Hoofd-FSB: Alexander Bortnikov.
Ja, dat gonst al sinds gistermiddag. Ik wacht op een officiele aankondiging.

Voor zover ik nu weet, krijgt de FSB de leiding over de Kursk operatie. Wat in het voordeel van Oekraine kan uitpakken. 2 kapiteins op 1 schip, etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door oheng op 12-08-2024 09:59:03 ]
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:02:41 #143
-1 #ANONIEM
pi_214688877
twitter

Tijd voor een referendum.
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:04:47 #144
12587 oheng
pi_214688891
De opmars gaat door.

twitter

quote:
Ukrainian BTR moving through Gir'i, Kursk

51.097667, 35.575036
Dit is ten oosten, en dus voorbij het kruispunt bij Belitsa.
Volgens mij een BTR-4E.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 12-08-2024 10:15:47 ]
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:05:02 #145
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214688892
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 16:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

"Scheveningen, zeg Scheveningen!"
Dat zou nog een reden kunnen zijn, met de puinhoop die het daar nu is kunnen ze veel beter infiltreren.
Zou mij niet verbazen wanneer het aantal branden in Rusland weer een stuk omhoog gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:25:27 #146
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214689019
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 06:58 schreef Delenlill het volgende:
“What kind of emergency is it when there are foreign tanks on our land? This is already a real war.”

Kijk het duurde even maar propaganda kan maar zoveel bereiken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:30:17 #147
484669 Korenfok
pi_214689063
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 06:23 schreef AFA2022 het volgende:
Zelfs Vladimir Solovyov geeft eindelijk toe dat de Navo misschien toch een maatje te groot is, heb hem nog nooit zo down gezien lol. Dat moet de gemiddelde Rus toch niet echt geruststellen lijkt mij.

Als Rusland daadwerkelijk manschappen van het front weghaalt, is dit natuurlijk het moment om toe te slaan voor Oekraine. Hoor ook steeds meer geluiden dat er heel veel mercenaries uit westerse landen meevechten aan Oekrainse zijde tijdens de inval in Rusland, weet alleen niet of dit waarheid is.
Heb je een linkje van hem... Zag geen filmpjes namelijk.
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:43:36 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214689163
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 01:37 schreef Korenfok het volgende:
  maandag 12 augustus 2024 @ 10:46:33 #149
12587 oheng
pi_214689190
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Heb je een linkje van hem... Zag geen filmpjes namelijk.
Is waarschijnlijk op Solovyev Live, door een van de gasten, niet hemzelf. Skip naar 08:36

Uiteraard is er een promotie filmpje van hoe iedereen staat te trappelen om het leger in te gaan, want rusland heeft helegaar geen personeelstekort :')
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:03:33 #150
12587 oheng
pi_214689391
Rybar meldt een aanval op de Kolotilovka grensovergang, 35km ten zuiden van Sudzha.

quote:
Early in the morning, Ukrainian formations launched an attack on the Kolotilovka international checkpoint in the Krasnoyaruzhsky district. Apparently, the Ukrainian Armed Forces are not abandoning plans to stretch our defensive formations, create the maximum number of points of tension and attempts to break through to the east in order to cut off Belgorod from the north.

The enemy set up a fire carousel, using several pieces of heavy equipment and simultaneously attempting to advance in small assault groups. Since half past eight in the morning, Russian Aerospace Forces aviation has been attacking enemy positions and moving reserves .

Against the backdrop of what was happening in the Kursk region, a strike on the neighboring area was, alas, only a matter of time - especially considering the unused enemy reserves pulled towards the Russian border.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:07:55 #151
-1 #ANONIEM
pi_214689431
twitter

Logisch.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:17:12 #152
12587 oheng
pi_214689515
Oekrainsche eenheid rijdt rond in het noorden van Sudzha. GPS locatie in de comments.
Niets nieuws, gewoon een bevestiging.

https://www.reddit.com/r/(...)ntested_through_the/
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:22:52 #153
359329 Discombobulate
pi_214689562
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2024 09:22 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, dat gonst al sinds gistermiddag. Ik wacht op een officiele aankondiging.

Voor zover ik nu weet, krijgt de FSB de leiding over de Kursk operatie. Wat in het voordeel van Oekraine kan uitpakken. 2 kapiteins op 1 schip, etc.
Oei, Gerasimov was nog enigszins gematigd, Bortnikov is wel een echte hardliner. Lijkt me geen goed nieuws.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:23:36 #154
12587 oheng
pi_214689567
Belovsky regio wordt k geevacueerd. Dit is de regio van het plaatsje Belitsa, ten zuid oosten van Sudzha.
RIA: In the Kursk region they began to evacuate residents of the Belovsky district

[ Bericht 35% gewijzigd door oheng op 12-08-2024 11:43:25 ]
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:30:34 #155
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214689629
Benieuwd of ze Kursk gaan halen, stad met 450k inwoners. Geen kleine stad.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:32:30 #156
484669 Korenfok
pi_214689648
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oei, Gerasimov was nog enigszins gematigd, Bortnikov is wel een echte hardliner. Lijkt me geen goed nieuws.
Bortnikov wordt niet ingezet omdat hij een meesterlijke of meedogeloos is. Maar puur omdat de KGB-er binnen de directe circel van poetin valt. Gerasimov was dit niet.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:34:31 #157
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_214689659
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:07 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Logisch.
Zo'n "poor mood"...

Of deze:
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:37:11 #158
359329 Discombobulate
pi_214689687
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Bortnikov wordt niet ingezet omdat hij een meesterlijke of meedogeloos is. Maar puur omdat de KGB-er binnen de directe circel van poetin valt. Gerasimov was dit niet.
En het is samen met Patrushev de hardliner der hardliners. Die gaat hoe dan ook invloed uitoefenen ongeacht de reden voor zijn plaatsing.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:40:52 #159
12587 oheng
pi_214689723
RIA: Residents of the Krasnoyaruzhsky district began to be displaced in the Belgorod region

Ook deze regio gaat geevacueerd worden. Dit is de regio van de Kolotilovka grensovergang.
De comment sectie is niet echt blij, na een jaar van dagelijkse jubel meldingen dat Oekraine verslagen is, verlaten door het Westen, etc, etc.

Wat ook niet helpt is dat Oekraine jarenlang consequent afgeschilderd is als beesten, die de meest gruwelijke misdaden plegen (projectie).
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:44:32 #160
-1 #ANONIEM
pi_214689745
quote:

[..]
Hij zal toch met de realiteit rekening moeten houden. Er valt weinig te hardlinen voor Rusland op dit moment.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:49:15 #161
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214689779
quote:

[..]
Uitstekend nieuws. Putin-lovers die dezelfde beroerde resultaten gaan halen als hun voorgangers met hopelijk nog meer scheuringen en instabiliteit binnen het regime tot gevolg. Hoe meer het clubje rondom Vlad zelf aan de bak moet en mislukt, hoe groter de kans dat Vlad op enig moment gewipt wordt.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:49:35 #162
65292 MaxMark
Hoi
pi_214689780
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:17 schreef oheng het volgende:
Oekrainsche eenheid rijdt rond in het noorden van Sudzha. GPS locatie in de comments.
Niets nieuws, gewoon een bevestiging.

https://www.reddit.com/r/(...)ntested_through_the/
Deze had ik net zelf ook even "voor de leuk" opgezocht. Ze rijden daar vanuit het noordoosten op hun dooie gemakje richting zuiden:

Dat geeft nog maar weer extra aan dat ze Soedzja (linksonder in het plaatje) helemaal veroverd/omsingeld hebben. Geen idee hoeveel dagen geleden de video is gemaakt.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:54:12 #163
-1 #ANONIEM
pi_214689821
twitter

ASAP wat extra tanks leveren lijkt me inderdaad een goed plan. Ik weet niet meer wat er nog aan zit te komen naast meer Leo1A5's.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:55:59 #164
65292 MaxMark
Hoi
pi_214689840
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:30 schreef RamboDirk het volgende:
Ik verwacht het niet, daarvoor hebben ze te weinig manschappen en materieel en de Russen bouwen inmiddels ook op daar. In het beste geval komen ze tot aan de kerncentrale ten westen ervan (rood omcirkeld in het plaatje hieronder), maar zelfs dat lijkt me lastig.

De bevestigde veroverde gebieden zijn inmiddels overigens al een stuk groter dan wat dit kaartje nog aangeeft, dus ze zijn al dichterbij dan je hier ziet.
  maandag 12 augustus 2024 @ 11:59:12 #165
-1 #ANONIEM
pi_214689863
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:30 schreef RamboDirk het volgende:
lijkt me lastig worden als je ziet wat ze nu hebben en hoe ver het nog is...

https://liveuamap.com/
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:05:28 #166
6484 ExTec
pi_214689907
quote:

[..]
Ow, en wat gaat hij dan doen? Kinderziekenhuizen bombarderen? :')

Gerasimov was een redelijk capabel militair, die ook in het westen als zodanig bekend stond, bortnikov weet niks van het militaire bedrijf.

Niet dat jij van mening bent dat dit boeit, that goes without saying.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:07:10 #167
-1 #ANONIEM
pi_214689917
Wat moeten ze met die stad? Het lijkt me beter gewoon de hoofdwegen rond Koersk afsnijden en het een nachtmerrie maken om de stad n de troepen in die omgeving n de troepen in de Donbas te bevoorraden.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:08:18 #168
12587 oheng
pi_214689925
quote:

[..]
Uiteraard, als je bijv. thuis een probleem hebt met elektra, dan laat je de loodgieter komen om het op te lossen.
/s
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:08:42 #169
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_214689929
quote:

[..]
Voor Russische burgers inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:10:14 #170
-1 #ANONIEM
pi_214689941
Op zich prima als een FSB knakker het leger de gehaktmolen instuurt. Des te eerder worden de generaals kwaad.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:15:55 #171
-1 #ANONIEM
pi_214689990
AFU gespot in Belaya.

Het begint echt op een thunder run te lijken.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:17:55 #172
480553 Kickinalfa
pi_214690004
Zou dit nu de start van het einde van de oorlog zijn?
Onderhandelingstafel en gebied uitwisselen tegen elkaar?
Of gaat Oekrane zich ingraven en wordt het een kat/muis spel van aanvallen/verdedigen waar de minste troepen zijn.

Ik ben nieuwsgierig naar welke scenario s er bij Rusland langskomen.

Zou er iemand opstaan tegenover poetin die een einde wilt aan de oorlog?
Of is dit nu de reden voor Rusland helemaal tot het gaatje te gaan(maar hebben ze daar berhaupt de mogelijkheid voor).
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:19:18 #173
-1 #ANONIEM
pi_214690014
Het is in ieder geval de doodsteek voor Poetin's plannen. Hij kan alleen nog verliezen.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:21:59 #174
480553 Kickinalfa
pi_214690034
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:19 schreef Ulx het volgende:
Het is in ieder geval de doodsteek voor Poetin's plannen. Hij kan alleen nog verliezen.
Dat is natuurlijk wel afhankelijk of ze Kursk kunnen terugveroveren.

Ik had het idee dat Rusland de laatste tijd langzaam vorderingen maakte, en als ze hier de aanval uiteindelijk weten af te slaan dan staan ze wel "sterk".
Lukt dit niet dan weet ik het ook niet.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:27:55 #175
359329 Discombobulate
pi_214690071
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, en wat gaat hij dan doen? Kinderziekenhuizen bombarderen? :')

Niet dat jij van mening bent dat dit boeit, that goes without saying.
Misschien moet je even een wandeling gaan maken want je maakt je wel erg druk in je hoofdje. Nog steeds zo verschrikkelijk emotioneel. Dit topic is echt circlejerk geworden.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:29:42 #176
6484 ExTec
pi_214690083
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Misschien moet je even een wandeling gaan maken want je maakt je wel erg druk in je hoofdje. Nog steeds zo verschrikkelijk emotioneel. Dit topic is echt circlejerk geworden.
Mss zou er zich in jouw hoofdje wat meer af moeten spelen.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:33:36 #177
12587 oheng
pi_214690106
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 11:49 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Deze had ik net zelf ook even "voor de leuk" opgezocht. Ze rijden daar vanuit het noordoosten op hun dooie gemakje richting zuiden:

[ link | afbeelding ]

Dat geeft nog maar weer extra aan dat ze Soedzja (linksonder in het plaatje) helemaal veroverd/omsingeld hebben. Geen idee hoeveel dagen geleden de video is gemaakt.
De russen melden dat Oekraine aan het aanvallen is in Martynovka, dat ligt op de weg naar het noord oosten vanuit Sudzha, op 2km afstand.

Eerder waren lichte verkenningseenheden Martynovka al binnengereden.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:46:48 #178
-1 #ANONIEM
pi_214690178
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel afhankelijk of ze Kursk kunnen terugveroveren.

Ik had het idee dat Rusland de laatste tijd langzaam vorderingen maakte, en als ze hier de aanval uiteindelijk weten af te slaan dan staan ze wel "sterk".
Lukt dit niet dan weet ik het ook niet.

Vorderingen? Waar? Niet in Koersk en Belgorod.

En het doel van Poetin was toch het beschermen van Russen in Donetsk? Dan is eigen land verliezen wel pijnlijk.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:54:00 #179
496499 Seeburg54
pi_214690218
Natuurlijk gaan de Russen als antwoord op hun grote falen en gezichtsverlies weer iets weerzinwekkends doen.
Dat ze orcs worden genoemd is niet voor niks. Walgelijke lafbekken.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:59:04 #180
410726 Idisrom
pi_214690259
Even wat kort nieuws over de andere fronten.
De Russische opmars richting Pokrovsk ligt bijna stil. Bij Zhelanne gebeurt al bijna een week niets.
Ten oosten en noordoosten van Niu York hebben de Oekraners zich uit een groter gebied teruggetrokken om een omsingeling te voorkomen. Ten westen van Niu York bereiken de Russen bijna wat kleine dorpjes.
Bij Chasiv Yar is het helemaal potdicht.

Tussen Vuhledar en Konstyantynivka begint de kleine doorbraak van de Russen een beetje een groter omvang te krijgen. Maar hooguit een paar vierkante kilometer.
Hetzelfde geldt bij Pishchane bij het Loehanskfront.

Niet echt spektakel dus de laatste week.
  maandag 12 augustus 2024 @ 12:59:27 #181
12587 oheng
pi_214690262
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:10 schreef Ulx het volgende:
Op zich prima als een FSB knakker het leger de gehaktmolen instuurt. Des te eerder worden de generaals kwaad.
Het effect kunnen we nu al zien. De FSB is vooral goed in dingen zoals FUD.

RIA: FSB: The Ukrainian Armed Forces gave the order to kill residents of the Kursk region for resistance

Als je niet wil dat je bevolking in paniek raakt, dan zijn dit soort FUD berichten absoluut geen goed idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 12-08-2024 13:05:05 ]
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:05:33 #182
-1 #ANONIEM
pi_214690347
twitter

En wie bepaalt wat de "combat zone" is?
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:18:31 #183
484669 Korenfok
pi_214690439
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:05 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Ja, ruzieen mag in de speeltuin. maar niet op de stoep....

Geeft ook kleine inkijk in de gedachten gang van de chinese cultuur of het is een verkapte gunst voor Poetin om te vragen alllen te vechten op Oekraine's grondgebied.
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:21:55 #184
-1 #ANONIEM
pi_214690466
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ja, ruzieen mag in de speeltuin. maar niet op de stoep....

Geeft ook kleine inkijk in de gedachten gang van de chinese cultuur of het is een verkapte gunst voor Poetin om te vragen alllen te vechten op Oekraine's grondgebied.
Het is volkomen belachelijk.

De zone bestaat uit Oekrane en Rusland. Als Oekrane Vladivostok kan raken moeten ze dat gewoon doen.
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:28:52 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214690519
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:05 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Vreemde jongens, die Chinezen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:29:33 #186
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214690523
quote:

[..]
B I N G O .

Al je standaard argumenten weer in 1 zin.
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:36:44 #187
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_214690590
quote:

[..]
Dan lazer je toch op als het je niet bevalt.
Yea, she's on crack.
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:55:26 #188
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214690841
Alles gaat volgens plan!
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:07:33 #189
6484 ExTec
pi_214690998
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:59 schreef Idisrom het volgende:
Even wat kort nieuws over de andere fronten.
De Russische opmars richting Pokrovsk ligt bijna stil. Bij Zhelanne gebeurt al bijna een week niets.
Ten oosten en noordoosten van Niu York hebben de Oekraners zich uit een groter gebied teruggetrokken om een omsingeling te voorkomen. Ten westen van Niu York bereiken de Russen bijna wat kleine dorpjes.
Bij Chasiv Yar is het helemaal potdicht.

Tussen Vuhledar en Konstyantynivka begint de kleine doorbraak van de Russen een beetje een groter omvang te krijgen. Maar hooguit een paar vierkante kilometer.
Hetzelfde geldt bij Pishchane bij het Loehanskfront.

Niet echt spektakel dus de laatste week.
Volgens mij zijn de glidebombs op.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:18:13 #190
6484 ExTec
pi_214691130
Deze kan ik me nog wel herinneren ja. Want daar werd die wargonzo lookalike omgelegd.

twitter
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:50:53 #191
-1 #ANONIEM
pi_214691451
twitter

Wat gemeen van het Westen.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:53:05 #192
137596 TLC
pi_214691474
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:50 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Antwoord op zijn laatste vraag :

nee
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:56:04 #193
-1 #ANONIEM
pi_214691513
Enfin, binnenkort dus een false flag. Maar met al doe drones is dat ook wel weer lastig.
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:57:04 #194
496499 Seeburg54
pi_214691524
quote:
[ x ]

Wat is het toch ook een kleine valse haat dwerg. :')
Heeft die opper orc niet door dat zijn hypocriet gedrag zorgwekkend, maar ook lachwekkend is?
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:57:39 #195
269809 polderturk
pi_214691532
twitter
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:59:13 #196
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214691542
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:18 schreef ExTec het volgende:
Deze kan ik me nog wel herinneren ja. Want daar werd die wargonzo lookalike omgelegd.

[ x ]
Ziet eruit of die Oekraners een Russische aardappel gebruikten om te filmen.
Just saying.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 12 augustus 2024 @ 14:59:35 #197
-1 #ANONIEM
pi_214691548
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:57 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat is het toch ook een kleine valse haat dwerg. :')
Heeft die opper orc niet door dat zijn hypocriet gedrag zorgwekkend, maar ook lachwekkend is?
Vast wel, maar wat kan hij anders nog?
  maandag 12 augustus 2024 @ 15:02:56 #198
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214691580
quote:

[..]
Gozer, nu snap ik wel dat therapien niet werken bij je.. Je bent zo eigenwijs als strond, en wss is dat je ook al een paar keer duidelijk gemaakt door je behandelaren...
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 12 augustus 2024 @ 15:04:03 #199
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214691594
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:53 schreef TLC het volgende:

[..]
Antwoord op zijn laatste vraag :

nee
Alsof hij zichzelf er druk over maakt, hij blijft zijn volk maar aan de gehaktmolen voeren...
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 12 augustus 2024 @ 15:04:45 #200
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214691601
quote:
[ x ]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: