abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214655971
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:52 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je ziet ZSU voertuigen staan bij de supermarkt.

Bij UkraineWarVideoReport plakken ze de kop "attack by Russians to kill as much civilians as possible" erbij.
UkraineRussiaReport maakt er "ZSU uses civilian supermarket" van.

Het eerste wat sterft in oorlog is de waarheid.
Dat Oekraense soldaten er boodschappen doen maakt het geen legitiem doelwit. Tevens het is helemaal niet zeker dat het legervoertuigen waren. Ze zagen er namelijk als normale voertuigen uit, alleen dan in een groene kleur.

Dat jij dit nu aan het goed praten bent zegt veel over jou.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:04 schreef Delenlill het volgende:

https://www.reddit.com/r/(...)committed_an_act_of/
The Russians have once again committed an act of terrorism against the civilian population of Ukraine! Direct missile strike on a supermarket in Konstantinovka while full of people during lunch.
Rusland die uit wanhoop maar weer een supermarkt bombardeert vol met burgers.
Het filmpje die jij waarschijnlijk bedoelt.

Het witte kruis zou inderdaad het leger kunnen betekenen, maar dat praat een aanval op een supermarkt vol met burgers niet goed.

[ Bericht 17% gewijzigd door Delenlill op 10-08-2024 10:16:07 ]
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:17:27 #77
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_214656096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:09 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Dat Oekraense soldaten er boodschappen doen maakt het geen legitiem doelwit. Tevens het is helemaal niet zeker dat het legervoertuigen waren. Ze zagen er namelijk als normale voertuigen uit, alleen dan in een groene kleur.

Er staan voertuigen in volledige camo met ZSU kruis en communicatiemiddelen. In oorlog is dat een legitiem doelwit.

@bleiblei, let je even op?

Nepnieuws door Delenlill. Bij 3 strikes een permaban was toch het voorstel?
pi_214656117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:17 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Er staan voertuigen in volledige camo met ZSU kruis en communicatiemiddelen. In oorlog is dat een legitiem doelwit.

@:bleiblei, let je even op?

Nepnieuws door Delenlill. Bij 3 strikes een permaban was toch het voorstel?
Jij praat een terroristische aanslag goed. Zoals ik al zei, dat er soldaten boodschappen doen maakt het geen legitiem doelwit.
pi_214656125
quote:

[..]

[..]
Het filmpje die jij waarschijnlijk bedoelt.

Het witte kruis zou inderdaad het leger kunnen betekenen, maar dat praat een aanval op een supermarkt vol met burgers niet goed.
Daar is welgeteld n groene terreinwagen op te zien. Het is inderdaad veelzeggend dat meneer van mening is dat dat een aanval op een supermarkt legitimeert...
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:21:19 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_214656152
quote:
maar dat praat een aanval op een supermarkt vol met burgers niet goed.
Dat er veel nevenschade is, is een ander punt.

Er zijn wel degelijk militaire voertuigen te zien bij de supermarkt.

@sp3c weet een stuk meer van de juridische implicaties mbt oorlogsrecht als wij.
pi_214656501
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat er veel nevenschade is, is een ander punt.

Er zijn wel degelijk militaire voertuigen te zien bij de supermarkt.

@:sp3c weet een stuk meer van de juridische implicaties mbt oorlogsrecht als wij.
https://ihl-databases.icr(...)?activeTab=undefined
Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, and relating to the Protection of Victims of International Armed Conflicts (Protocol I), 8 June 1977.

Article 51 - Protection of the civilian population
4. Indiscriminate attacks are prohibited. Indiscriminate attacks are:
(a) those which are not directed at a specific military objective;
(b) those which employ a method or means of combat which cannot be directed at a specific military objective; or
(c) those which employ a method or means of combat the effects of which cannot be limited as required by this Protocol;
and consequently, in each such case, are of a nature to strike military objectives and civilians or civilian objects without distinction.

5. Among others, the following types of attacks are to be considered as indiscriminate:
(a) an attack by bombardment by any methods or means which treats as a single military objective a number of clearly separated and distinct military objectives located in a city, town, village or other area containing a similar concentration of civilians or civilian objects; and
(b) an attack which may be expected to cause incidental loss of civilian life, injury to civilians, damage to civilian objects, or a combination thereof, which would be excessive in relation to the concrete and direct military advantage anticipated.

https://ihl-databases.icr(...)?activeTab=undefined
Article 52 - General protection of civilian objects
1. Civilian objects shall not be the object of attack or of reprisals. Civilian objects are all objects which are not military objectives as defined in paragraph 2.

2. Attacks shall be limited strictly to military objectives. In so far as objects are concerned, military objectives are limited to those objects which by their nature, location, purpose or use make an effective contribution to military action and whose total or partial destruction, capture or neutralization, in the circumstances ruling at the time, offers a definite military advantage.

3. In case of doubt whether an object which is normally dedicated to civilian purposes, such as a place of worship, a house or other dwelling or a school, is being used to make an effective contribution to military action, it shall be presumed not to be so used.

Hier de Geneefse Conventie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 10-08-2024 11:19:19 ]
pi_214656590
https://www.reddit.com/r/(...)ed_russian_soldiers/
Khorne Group reports 490 killed Russian soldiers in the column that was destroyed earlier in Rylsk, Kursk region.

Dat lijkt mij een beetje veel. Dan moeten er iets van 40 soldaten in elke truck gezeten hebben. Of er was een deel die wij niet gezien hadden.

https://en.wikipedia.org/wiki/116th_Mechanized_Brigade_(Ukraine)
Surveillance and Target Acquisition Battery "Khorne Group"

Al zijn zij blijkbaar wel diegenen die er over gaan. Geen idee of die telegramkanaal ook van hun is natuurlijk. Heb zelf geen telegram.

[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 10-08-2024 11:18:47 ]
pi_214656623
twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:08:50 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214656865
In konvooi naar Kursk :7

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214656975
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:08 schreef Starhopper het volgende:

[ x ]
Dit klinkt als grote onzin, zo'n beetje alle reserves.
pi_214656979

Ben benieuwd of Oekrane de nuclaire installatie kan veroveren.

Laatste dagen nog weinig berichten van hooggeplaatste Russen die uit "ramen zijn gevallen"
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:42:55 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214657342
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als het waar is, dan zitten ze zwaar in de problemen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214657449
Arestovych haalt keihard uit naar Rusland.

Dit moet je kijken.

twitter
pi_214657454
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het hoeven ook niet alle reserves te zijn om een nieuwe dynamiek aan de frontlijn teweeg te brengen. ;)
pi_214657630
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens russische propaganda en officiele Kremlin cijfers zouden er 700.000 soldaten in de grensregio zijn. Volgens Britsche analysten zijn 54000 soldaten in de regio, dit is inclusief het aantal dat vecht in Oekraine. Gezien het gemak deze offensief in Kursk uitgevoerd is, met de weinig weerstand vanuit Russische zijde. lijkt het me heel plausible om te stellen dat rusland al hun reservers in moeten zetten in Kursk. En dat het aantal soldaten dichter bij Britsche schatting ligt dan bij het officiele aantal genoemd door Kermlin.
pi_214658096
Een theorie.
De aanval in de Koersk oblast is een afleidingsmanoeuvre.
Het is deze zomer nog niet vaak zo heet geweest in Zuid Oekrane. Het terrein in de moerasdelta van de Dnjepr is nu op z'n droogst. De Russen hebben volgens mij de laatste maanden troepen weggehaald van de oostelijke rivieroever.
De echte Oekraense aanval komt straks in de oostelijke Khersonregio.
pi_214658162
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als het waar is dat jij je huis uit wordt gezet ook.
pi_214658207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:33 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Ah dit wordt waarschijnlijk volgende talking point op forums; Oekraine valt gebied aan met alleen ouderen en kinderen. Zie hoe laf deze aanval eigenlijk is.
pi_214658220
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als het waar is dat jij je huis uit wordt gezet ook.
En waarom zou het niet waar zijn. Jij gelooft nog steeds in de 700.000 soldaten in de regio die eergisteren de aanval al hadden afgeslagen?
pi_214658342
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:08 schreef Starhopper het volgende:

[ x ]
twitter

Reserves dus niet uit Donbass.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:41:13 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214658454
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[ x ]

Goals remain unclear leest een beetje alsof men niet precies weet wat ze aan het doen zijn.

Maar het kan juist ook betekenen dat men heel goed weet waar ze mee bezig zijn, en prima alles geheim weten te houden met hele goede opsec.

Is maar net hoe je het als journalist wilt framen denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:51:19 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214658520
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:04 schreef Idisrom het volgende:
Een theorie.
De aanval in de Koersk oblast is een afleidingsmanoeuvre.
Het is deze zomer nog niet vaak zo heet geweest in Zuid Oekrane. Het terrein in de moerasdelta van de Dnjepr is nu op z'n droogst. De Russen hebben volgens mij de laatste maanden troepen weggehaald van de oostelijke rivieroever.
De echte Oekraense aanval komt straks in de oostelijke Khersonregio.
Voor de onderhandelingspositie: Russisch grondgebied straks ruilen tegen Oekraiens gebied.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:51:54 #100
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214658527
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ah dit wordt waarschijnlijk volgende talking point op forums; Oekraine valt gebied aan met alleen ouderen en kinderen. Zie hoe laf deze aanval eigenlijk is.
Of aanleiding tot een officile oorlogsverklaring en een volgende mobilisatiegolf in RU.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_214658531
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Goals remain unclear leest een beetje alsof men niet precies weet wat ze aan het doen zijn.

Maar het kan juist ook betekenen dat men heel goed weet waar ze mee bezig zijn, en prima alles geheim weten te houden met hele goede opsec.

En alsof ze alleen maar reserves in de donbas hebben zitten. Ook kan het betekenen dat Kremlin er bewust voor kiest om de reserves in de Donbas te houden zodat ze dit niet kwijt raken, omdat ze het maar net bezet weten te houden. 1000 mogelijkheden, maar Robje blijft de pessimistische toonvast houden, ondanks hij eigenlijk al 3 jaar ongelijk heeft.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:57:06 #102
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214658573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[ x ]

Uh huh.

quote:
But military experts said that Russia would likely be able to respond with reserves who were not fighting in Ukraine.
En ISW is een andere mening toegedaan, die geven aan dat er al reserves van de resp. fronten worden verplaatst.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_214658578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:51 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Of aanleiding tot een officile oorlogsverklaring en een volgende mobilisatiegolf in RU.
Jeetje een officile oorlogsverklaring _O-
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_214658581
quote:

[..]
Van welke middelen, die supersoldaten en super wapens die ze al drie jaar in een geheime kluis hebben liggen?

En daarom bedelt rusland bij Iran om wapens en bij Noordkorrea om manschappen?
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:59:44 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214658597
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee het leest als of de journalist niet helemaal weet wat het doel is

Niet elke zin heeft een dubbele lading

Oekrane rukt op in Rusland, doel blijft onduidelijk

Meer staat er niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214658607
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh.
[..]
En ISW is een andere mening toegedaan, die geven aan dat er al reserves van de resp. fronten worden verplaatst.
Ik geloof er ook geen bal van dat er nog zoveel reserves zijn. Er is gewoon een volledige oorlog bezig en de helft van de tanks die bekend zijn, zijn al opgebrand.

Alles wat Rusland heeft zit al groot en deels in of om Oekrane.
pi_214658615
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214658620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Van welke middelen, die supersoldaten en super wapens die ze al drie jaar in een geheime kluis hebben liggen?

En daarom bedelt rusland bij Iran om wapens en bij Noordkorrea om manschappen?
Dit dus.

De oorlog is al volledig gaande.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:01:23 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214658622
quote:

[..]
Ja en dan de volgende stap is een grootschalige invasie!!!

Ik zou uitkijken
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:02:46 #110
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214658640
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Jeetje een officile oorlogsverklaring _O-
Voor Oekrane maakt dat natuurlijk weinig uit, maar politiek/wettelijk binnen Rusland mogelijk wel.

Al betwijfel ik of RU in dit stadium militair en logistiek meer op poten zou kunnen zetten dan nu al het geval is.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:06:33 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214658673
Straks verklaart Oekrane Rusland nog de oorlog

Dat zou wat zijn h jongons
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:09:42 #112
6484 ExTec
pi_214658703
quote:

[..]
Daar geloof ik op dit punt al geen ene reet meer van.

putin doesn't want to rock the cradle, dat was vanaf moment 0 al zo. Anders viel de 'snelle 3 daagse militaire operatie' niet te verkopen.

En rus heeft 0 escalatie mogelijkheden over. Da's het nadeel van vanaf moment 0 met gestrekt been naar binnen gaan, en zonder al te veel scrupules kinderziekenhuizen bombarderen. Ze hebben alles al geflikt wat er te flikken valt.
pi_214658814
twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:19:57 #114
6484 ExTec
pi_214658876
:D :')

twitter

Maar heeft een kern van waarheid.

twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:23:56 #115
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214658940
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daar geloof ik op dit punt al geen ene reet meer van.

putin doesn't want to rock the cradle, dat was vanaf moment 0 al zo. Anders viel de 'snelle 3 daagse militaire operatie' niet te verkopen.

En rus heeft 0 escalatie mogelijkheden over. Da's het nadeel van vanaf moment 0 met gestrekt been naar binnen gaan, en zonder al te veel scrupules kinderziekenhuizen bombarderen. Ze hebben alles al geflikt wat er te flikken valt.
Ik hoop het. Hun imperialistische waanvoorstelling en horige positie tov China is alles wat ze nog hebben. Oh, en 6000 kernkoppen natuurlijk.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:36:15 #116
6484 ExTec
pi_214659097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:23 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ik hoop het. Hun imperialistische waanvoorstelling en horige positie tov China is alles wat ze nog hebben. Oh, en 6000 kernkoppen natuurlijk.
Welbeschoud zijn er 2 escalatie opties: gevecht aangaan met de NAVO, of nukes.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat deze opties hun situatie gaan verbeteren. Het tegendeel zelfs.

Ow, en wat ik wel zie gebeuren is dat normale russen ge-gang pressed worden in het rus leger, in regio's kursk en belgorod, daar is immers de staat van beleg afgekondigd.

Maar; wat jij ook opmerkt; tenzij je op dit punt nog steeds gelooft in het RUSSIA STRONK! 5D schaken verhaal, waar rus 'ECH WEL' nog ladingen materiel achterhouden, gaat wat ze wel kunnen verzamelen niks worden. Pantservoertuigen die er niet zijn, verschijnen niet bij magie als je gaat mobiliseren.

Het lijkt er ook op dat de VS/DE deescalatie facties in de kelders van resp. de bondskanselarij en het witte huis in foetus houding liggen te janken.

De VS wil niet meer communiceren met het kremlin (op militair vlak):

twitter

Ondanks dat zelensky russia proper is binnengevallen, met overduidelijk westers materiel, is er toch weer broodnodige package gekomen:

twitter

En ook duitsland lijkt oekraine hun zegen te hebben gegeven.

twitter
pi_214659111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:23 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
6000 kerntoppen, die amper onderhouden zijn. Geloof er geen snars van dat ook maar 10 nog werkt.
pi_214659128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En waarom zou het niet waar zijn. Jij gelooft nog steeds in de 700.000 soldaten in de regio die eergisteren de aanval al hadden afgeslagen?
Nee, waarom zou ik daar in geloven? Het leven is niet zo zwart wit. Je hebt aan beide kanten gewoon propaganda en lui die op twitter roepen dat 'troepen x of y' op grote schaal wat gaan doen liegen gewoon altijd. Net alsof die gast een lijntje heeft met het Krimlin zodat hij het weet.
pi_214659232
twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:58:30 #120
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214659255
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welbeschoud zijn er 2 escalatie opties: gevecht aangaan met de NAVO, of nukes.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat deze opties hun situatie gaan verbeteren. Het tegendeel zelfs.

Ow, en wat ik wel zie gebeuren is dat normale russen ge-gang pressed worden in het rus leger, in regio's kursk en belgorod, daar is immers de staat van beleg afgekondigd.

Maar; wat jij ook opmerkt; tenzij je op dit punt nog steeds gelooft in het RUSSIA STRONK! 5D schaken verhaal, waar rus 'ECH WEL' nog ladingen materiel achterhouden, gaat wat ze wel kunnen verzamelen niks worden. Pantservoertuigen die er niet zijn, verschijnen niet bij magie als je gaat mobiliseren.

Het lijkt er ook op dat de VS/DE deescalatie facties in de kelders van resp. de bondskanselarij en het witte huis in foetus houding liggen te janken.

De VS wil niet meer communiceren met het kremlin (op militair vlak):

[ x ]

Ondanks dat zelensky russia proper is binnengevallen, met overduidelijk westers materiel, is er toch weer broodnodige package gekomen:

[ x ]

En ook duitsland lijkt oekraine hun zegen te hebben gegeven.

[ x ]
Die ontwikkelingen waren me ook opgevallen. Sterker nog, ik meende in de gevangenenruil en de reactie van Rusland op de ontmoedigingscampagne van US/SA om af te zien van toegezegde wapensteun aan de Houthi's zelfs enige vorm van rapprochement te zien.

Maar goed, wat kun je nog voorspellen of verwachten in het huidige geopolitieke klimaat? 3 weken geleden was Trump nog 'verzekerd van verkiezingswinst', 2 weken later wijst de windvaan weer compleet de andere kant op... Ik verwacht niet dat de komende 3 maanden minder politieke en economische volatiliteit gaan brengen, integendeel, maar weet wel dat het spel voor Oekrane over en uit is als het fundament onder de NAVO opgeblazen wordt. Wat dat betreft gaat het natuurlijk niet alleen om het militaire potentieel van Rusland en de posturing van westerse bondgenoten op basis van de huidige omstandigheden.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:01:38 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214659271
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor de onderhandelingspositie: Russisch grondgebied straks ruilen tegen Oekraiens gebied.
Dit inderdaad, plus afschrikking en onrust onder de Russische bevolking veroorzaken. Lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214659274
Kans wordt steeds kleiner dat Oekrane NAVO-lid wordt.
pi_214659285
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit inderdaad, plus afschrikking en onrust onder de Russische bevolking veroorzaken. Lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Ze kunnen het nooit lang volhouden, dat grondgebied ruilen is afgeschreven.
pi_214659300
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Die ontwikkelingen waren me ook opgevallen. Sterker nog, ik meende in de gevangenenruil en de reactie van Rusland op de ontmoedigingscampagne van US/SA om af te zien van toegezegde wapensteun aan de Houthi's zelfs enige vorm van rapprochement te zien.

Maar goed, wat kun je nog voorspellen of verwachten in het huidige geopolitieke klimaat? 3 weken geleden was Trump nog 'verzekerd van verkiezingswinst', 2 weken later wijst de windvaan weer compleet de andere kant op... Ik verwacht niet dat de komende 3 maanden minder politieke en economische volatiliteit gaan brengen, integendeel, maar weet wel dat het spel voor Oekrane over en uit is als het fundament onder de NAVO opgeblazen wordt. Wat dat betreft gaat het natuurlijk niet alleen om het militaire potentieel van Rusland en de posturing van westerse bondgenoten op basis van de huidige omstandigheden.
Amerikanen prefereren winnaars. En Rusland staat nu werkelijk enorm voor lul. Dus als Trump nu gaat roepen dat Poetin zo fantastisch is en dat Oekrane moet stoppen en whatnot staat hij te juichen voor de verliezer. Daar wordt de zwevende kiezer niet heel enthousiast van.
pi_214659305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:02 schreef Discombobulate het volgende:
Zijn alle F16's al uit de lucht geschoten?
pi_214659313
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn alle F16's al uit de lucht geschoten?
Lijkt me niet natuurlijk.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:06:35 #127
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214659322
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:38 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
6000 kerntoppen, die amper onderhouden zijn. Geloof er geen snars van dat ook maar 10 nog werkt.
1 bewezen werkende plus de inschatting dat er mogelijk nog een andere werkende is, is al voldoende om heel wat in gang te zetten. Daar hebben ze dat complete arsenaal niet voor nodig. Maar gelukkig past ome Xi nu nog een beetje op de Russische rakettenkraam.
pi_214659324
quote:

[..]
Misschien willen ze alleen de Kursk kerncentrale volstoppen met dynamiet en erna weer met de staart tussen de benen vertrekken, wie zal het zeggen.
pi_214659330
quote:
Op basis waarvan?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:08:49 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214659350
quote:

[..]
Ok vlad.
pi_214659358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Op basis waarvan?
Wishful thinking
pi_214659398
twitter

Dit lijkt me plausibel. Of ze echt alle reserves terug naar Rusland gaan brengen durf ik niet te zeggen, maar er ontstaan nu andere zwakke plekken. Dat kan haast niet anders.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:12:40 #133
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214659415
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Amerikanen prefereren winnaars. En Rusland staat nu werkelijk enorm voor lul. Dus als Trump nu gaat roepen dat Poetin zo fantastisch is en dat Oekrane moet stoppen en whatnot staat hij te juichen voor de verliezer. Daar wordt de zwevende kiezer niet heel enthousiast van.
De zwevende niet nee, maar de machtsbasis van Trump bestaat uit grootse miskende slachtoffers, net zoals die van de PVV hier. Dus met die esoterisch gemixte politieke boodschap kan Trump misschien nog wel uit de voeten... Poetin, slachtoffer van de mondiale elite!
pi_214659453
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:12 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
De zwevende niet nee, maar de machtsbasis van Trump bestaat uit grootse miskende slachtoffers, net zoals die van de PVV hier. Dus met die esoterisch gemixte politieke boodschap kan Trump misschien nog wel uit de voeten... Poetin, slachtoffer van de mondiale elite!
Trump kan amper meer uit zijn woorden komen. De enige boodschap die hij over weet te brengen is een grote, direct de luier in.
pi_214659466
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ok vlad.
Nee, Ok ISW zeg je dan. Niet Vlad.
pi_214659473
twitter

Een bataljon uitgeroeid. Dat zijn zaken die indruk maken
pi_214659475
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ok vlad.
Bewaar deze post maar even. We komen er over twee weken op terug ok? Jij zegt ze bezetten grondgebied. Ik zeg het lost langzaam op en het gaat weer naar de status quo.
pi_214659484
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bewaar deze post maar even. We komen er over twee weken op terug ok? Jij zegt ze bezetten grondgebied. Ik zeg het lost langzaam op en het gaat weer naar de status quo.
Status quo met frontlinie in Rusland.
pi_214659500
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of simpelweg bufferzone van die flank op Russisch grondgebied. Kunnen ze straks eerst hun eigen woningen en mensen die weigeren te vertrekken kapot schieten voor ze in de buurt van Oekraine komen. Daarnaast houdt het artillery op (grotere) afstand en vergroot het de range waarin je vijandelijke vliegtuigen kan neerhalen en je eigen vliegtuigen kunnen dieper vliegen.

Denk wel dat ze verbaasd zijn hoever ze Rusland in konden rekken, geeft ze daarintegen wel extra tijd om die buffers beter in te regelen. Ook een bonus dat ze zoveel russen hebben kunnen vangen die ze straks voor mensen kunnen inruilen.
pi_214659618
quote:
19s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:20 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Of simpelweg bufferzone van die flank op Russisch grondgebied. Kunnen ze straks eerst hun eigen woningen en mensen die weigeren te vertrekken kapot schieten voor ze in de buurt van Oekraine komen. Daarnaast houdt het artillery op (grotere) afstand en vergroot het de range waarin je vijandelijke vliegtuigen kan neerhalen en je eigen vliegtuigen kunnen dieper vliegen.

Denk wel dat ze verbaasd zijn hoever ze Rusland in konden rekken, geeft ze daarintegen wel extra tijd om die buffers beter in te regelen. Ook een bonus dat ze zoveel russen hebben kunnen vangen die ze straks voor mensen kunnen inruilen.
Het hele het hele 'gewoon een staakt het vuren langs de frontlinie en dan komt alles goed' argument wat Rusland en hun trekpoppen nu al jaren roepen is nu een beetje onbruikbaar. Rusland kan dat trucje niet meer uitvoeren.

En Poetin is zwak. Die kan zijn eigen land niet verdedigen. De oorlog is niet meer te winnen. Er zullen mensen in Moskou gaan denken dat het wellicht tijd voor een nieuwe leider is. Je kunt Poetin geen succes noemen.
pi_214659648
twitter
pi_214659661
twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:47:07 #143
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_214659724
quote:

[..]
Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen, en kunnen ze niet nog ergens ook over de grens wippen om daar weer chaos te creren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_214659758
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:16 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Leuk muziekje kozen ze bij de clip:

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214659807
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:47 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen, en kunnen ze niet nog ergens ook over de grens wippen om daar weer chaos te creren.
Nou. Het is misschien wel mogelijk. Dit zou kunnen werken.

twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:20:33 #146
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214660165
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als we Kursk niet kunnen verdedigen, dan gooien we maar een bom op een supermarkt :') Ruzzen :r :r :r
echt he, vuile honden. Ik ben er ook klaar mee. Ik ga doneren voor Oekraense wapens. Tegen m'n principes eigenlijk maar rot maar op. Heeft iemand een link waar je met PayPal of ideal kan betalen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:24:43 #147
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_214660215
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:59 schreef Starhopper het volgende:
Ze rijden nu ook Belgorod binnen :D *O*

[ x ]

[ afbeelding ]
en de Georgirs helpen hun broeders *;
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_214660248
twitter

Niet heel slim om dat zo dicht bij het front te doen. In de komende weken moeten ze waarschijnlijk al verder verhuizen.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:37:30 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214660442
robo hont doet ook mee

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_214660495
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:11 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Dit lijkt me plausibel. Of ze echt alle reserves terug naar Rusland gaan brengen durf ik niet te zeggen, maar er ontstaan nu andere zwakke plekken. Dat kan haast niet anders.
Volgens Robbie's kristallen bol kan dit helemaal niet en is het de Oekraners alleen maar om "gezichtsverlies voor Poetin" te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')