abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214658531
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Goals remain unclear leest een beetje alsof men niet precies weet wat ze aan het doen zijn.

Maar het kan juist ook betekenen dat men heel goed weet waar ze mee bezig zijn, en prima alles geheim weten te houden met hele goede opsec.

Is maar net hoe je het als journalist wilt framen denk ik.
En alsof ze alleen maar reserves in de donbas hebben zitten. Ook kan het betekenen dat Kremlin er bewust voor kiest om de reserves in de Donbas te houden zodat ze dit niet kwijt raken, omdat ze het maar net bezet weten te houden. 1000 mogelijkheden, maar Robje blijft de pessimistische toonvast houden, ondanks hij eigenlijk al 3 jaar ongelijk heeft.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:57:06 #102
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214658573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[ x ]

Reserves dus niet uit Donbass.
Uh huh.

quote:
But military experts said that Russia would likely be able to respond with reserves who were not fighting in Ukraine.
En ISW is een andere mening toegedaan, die geven aan dat er al reserves van de resp. fronten worden verplaatst.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_214658578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:51 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Of aanleiding tot een officile oorlogsverklaring en een volgende mobilisatiegolf in RU.
Jeetje een officile oorlogsverklaring _O-
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_214658581
quote:

[..]
Of aanleiding tot een officile oorlogsverklaring en een volgende mobilisatiegolf in RU.
Van welke middelen, die supersoldaten en super wapens die ze al drie jaar in een geheime kluis hebben liggen?

En daarom bedelt rusland bij Iran om wapens en bij Noordkorrea om manschappen?
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:59:44 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214658597
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Goals remain unclear leest een beetje alsof men niet precies weet wat ze aan het doen zijn.

Maar het kan juist ook betekenen dat men heel goed weet waar ze mee bezig zijn, en prima alles geheim weten te houden met hele goede opsec.

Is maar net hoe je het als journalist wilt framen denk ik.
Nee het leest als of de journalist niet helemaal weet wat het doel is

Niet elke zin heeft een dubbele lading

Oekrane rukt op in Rusland, doel blijft onduidelijk

Meer staat er niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214658607
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uh huh.
[..]
En ISW is een andere mening toegedaan, die geven aan dat er al reserves van de resp. fronten worden verplaatst.
Ik geloof er ook geen bal van dat er nog zoveel reserves zijn. Er is gewoon een volledige oorlog bezig en de helft van de tanks die bekend zijn, zijn al opgebrand.

Alles wat Rusland heeft zit al groot en deels in of om Oekrane.
pi_214658615
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214658620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Van welke middelen, die supersoldaten en super wapens die ze al drie jaar in een geheime kluis hebben liggen?

En daarom bedelt rusland bij Iran om wapens en bij Noordkorrea om manschappen?
Dit dus.

De oorlog is al volledig gaande.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:01:23 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214658622
quote:

[..]
Ja en dan de volgende stap is een grootschalige invasie!!!

Ik zou uitkijken
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:02:46 #110
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214658640
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Jeetje een officile oorlogsverklaring _O-
Voor Oekrane maakt dat natuurlijk weinig uit, maar politiek/wettelijk binnen Rusland mogelijk wel.

Al betwijfel ik of RU in dit stadium militair en logistiek meer op poten zou kunnen zetten dan nu al het geval is.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:06:33 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214658673
Straks verklaart Oekrane Rusland nog de oorlog

Dat zou wat zijn h jongons
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:09:42 #112
6484 ExTec
pi_214658703
quote:

[..]
Daar geloof ik op dit punt al geen ene reet meer van.

putin doesn't want to rock the cradle, dat was vanaf moment 0 al zo. Anders viel de 'snelle 3 daagse militaire operatie' niet te verkopen.

En rus heeft 0 escalatie mogelijkheden over. Da's het nadeel van vanaf moment 0 met gestrekt been naar binnen gaan, en zonder al te veel scrupules kinderziekenhuizen bombarderen. Ze hebben alles al geflikt wat er te flikken valt.
pi_214658814
twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:19:57 #114
6484 ExTec
pi_214658876
:D :')

twitter

Maar heeft een kern van waarheid.

twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:23:56 #115
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214658940
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daar geloof ik op dit punt al geen ene reet meer van.

putin doesn't want to rock the cradle, dat was vanaf moment 0 al zo. Anders viel de 'snelle 3 daagse militaire operatie' niet te verkopen.

En rus heeft 0 escalatie mogelijkheden over. Da's het nadeel van vanaf moment 0 met gestrekt been naar binnen gaan, en zonder al te veel scrupules kinderziekenhuizen bombarderen. Ze hebben alles al geflikt wat er te flikken valt.
Ik hoop het. Hun imperialistische waanvoorstelling en horige positie tov China is alles wat ze nog hebben. Oh, en 6000 kernkoppen natuurlijk.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:36:15 #116
6484 ExTec
pi_214659097
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:23 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ik hoop het. Hun imperialistische waanvoorstelling en horige positie tov China is alles wat ze nog hebben. Oh, en 6000 kernkoppen natuurlijk.
Welbeschoud zijn er 2 escalatie opties: gevecht aangaan met de NAVO, of nukes.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat deze opties hun situatie gaan verbeteren. Het tegendeel zelfs.

Ow, en wat ik wel zie gebeuren is dat normale russen ge-gang pressed worden in het rus leger, in regio's kursk en belgorod, daar is immers de staat van beleg afgekondigd.

Maar; wat jij ook opmerkt; tenzij je op dit punt nog steeds gelooft in het RUSSIA STRONK! 5D schaken verhaal, waar rus 'ECH WEL' nog ladingen materiel achterhouden, gaat wat ze wel kunnen verzamelen niks worden. Pantservoertuigen die er niet zijn, verschijnen niet bij magie als je gaat mobiliseren.

Het lijkt er ook op dat de VS/DE deescalatie facties in de kelders van resp. de bondskanselarij en het witte huis in foetus houding liggen te janken.

De VS wil niet meer communiceren met het kremlin (op militair vlak):

twitter

Ondanks dat zelensky russia proper is binnengevallen, met overduidelijk westers materiel, is er toch weer broodnodige package gekomen:

twitter

En ook duitsland lijkt oekraine hun zegen te hebben gegeven.

twitter
pi_214659111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:23 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
6000 kerntoppen, die amper onderhouden zijn. Geloof er geen snars van dat ook maar 10 nog werkt.
pi_214659128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En waarom zou het niet waar zijn. Jij gelooft nog steeds in de 700.000 soldaten in de regio die eergisteren de aanval al hadden afgeslagen?
Nee, waarom zou ik daar in geloven? Het leven is niet zo zwart wit. Je hebt aan beide kanten gewoon propaganda en lui die op twitter roepen dat 'troepen x of y' op grote schaal wat gaan doen liegen gewoon altijd. Net alsof die gast een lijntje heeft met het Krimlin zodat hij het weet.
pi_214659232
twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:58:30 #120
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214659255
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Welbeschoud zijn er 2 escalatie opties: gevecht aangaan met de NAVO, of nukes.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat deze opties hun situatie gaan verbeteren. Het tegendeel zelfs.

Ow, en wat ik wel zie gebeuren is dat normale russen ge-gang pressed worden in het rus leger, in regio's kursk en belgorod, daar is immers de staat van beleg afgekondigd.

Maar; wat jij ook opmerkt; tenzij je op dit punt nog steeds gelooft in het RUSSIA STRONK! 5D schaken verhaal, waar rus 'ECH WEL' nog ladingen materiel achterhouden, gaat wat ze wel kunnen verzamelen niks worden. Pantservoertuigen die er niet zijn, verschijnen niet bij magie als je gaat mobiliseren.

Het lijkt er ook op dat de VS/DE deescalatie facties in de kelders van resp. de bondskanselarij en het witte huis in foetus houding liggen te janken.

De VS wil niet meer communiceren met het kremlin (op militair vlak):

[ x ]

Ondanks dat zelensky russia proper is binnengevallen, met overduidelijk westers materiel, is er toch weer broodnodige package gekomen:

[ x ]

En ook duitsland lijkt oekraine hun zegen te hebben gegeven.

[ x ]
Die ontwikkelingen waren me ook opgevallen. Sterker nog, ik meende in de gevangenenruil en de reactie van Rusland op de ontmoedigingscampagne van US/SA om af te zien van toegezegde wapensteun aan de Houthi's zelfs enige vorm van rapprochement te zien.

Maar goed, wat kun je nog voorspellen of verwachten in het huidige geopolitieke klimaat? 3 weken geleden was Trump nog 'verzekerd van verkiezingswinst', 2 weken later wijst de windvaan weer compleet de andere kant op... Ik verwacht niet dat de komende 3 maanden minder politieke en economische volatiliteit gaan brengen, integendeel, maar weet wel dat het spel voor Oekrane over en uit is als het fundament onder de NAVO opgeblazen wordt. Wat dat betreft gaat het natuurlijk niet alleen om het militaire potentieel van Rusland en de posturing van westerse bondgenoten op basis van de huidige omstandigheden.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:01:38 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214659271
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor de onderhandelingspositie: Russisch grondgebied straks ruilen tegen Oekraiens gebied.
Dit inderdaad, plus afschrikking en onrust onder de Russische bevolking veroorzaken. Lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214659274
Kans wordt steeds kleiner dat Oekrane NAVO-lid wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214659285
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit inderdaad, plus afschrikking en onrust onder de Russische bevolking veroorzaken. Lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Ze kunnen het nooit lang volhouden, dat grondgebied ruilen is afgeschreven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214659300
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 14:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Die ontwikkelingen waren me ook opgevallen. Sterker nog, ik meende in de gevangenenruil en de reactie van Rusland op de ontmoedigingscampagne van US/SA om af te zien van toegezegde wapensteun aan de Houthi's zelfs enige vorm van rapprochement te zien.

Maar goed, wat kun je nog voorspellen of verwachten in het huidige geopolitieke klimaat? 3 weken geleden was Trump nog 'verzekerd van verkiezingswinst', 2 weken later wijst de windvaan weer compleet de andere kant op... Ik verwacht niet dat de komende 3 maanden minder politieke en economische volatiliteit gaan brengen, integendeel, maar weet wel dat het spel voor Oekrane over en uit is als het fundament onder de NAVO opgeblazen wordt. Wat dat betreft gaat het natuurlijk niet alleen om het militaire potentieel van Rusland en de posturing van westerse bondgenoten op basis van de huidige omstandigheden.
Amerikanen prefereren winnaars. En Rusland staat nu werkelijk enorm voor lul. Dus als Trump nu gaat roepen dat Poetin zo fantastisch is en dat Oekrane moet stoppen en whatnot staat hij te juichen voor de verliezer. Daar wordt de zwevende kiezer niet heel enthousiast van.
pi_214659305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:02 schreef Discombobulate het volgende:
Kans wordt steeds kleiner dat Oekrane NAVO-lid wordt.
Zijn alle F16's al uit de lucht geschoten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')