abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214655971
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 09:52 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je ziet ZSU voertuigen staan bij de supermarkt.

Bij UkraineWarVideoReport plakken ze de kop "attack by Russians to kill as much civilians as possible" erbij.
UkraineRussiaReport maakt er "ZSU uses civilian supermarket" van.

Het eerste wat sterft in oorlog is de waarheid.
Dat Oekraense soldaten er boodschappen doen maakt het geen legitiem doelwit. Tevens het is helemaal niet zeker dat het legervoertuigen waren. Ze zagen er namelijk als normale voertuigen uit, alleen dan in een groene kleur.

Dat jij dit nu aan het goed praten bent zegt veel over jou.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:04 schreef Delenlill het volgende:

https://www.reddit.com/r/(...)committed_an_act_of/
The Russians have once again committed an act of terrorism against the civilian population of Ukraine! Direct missile strike on a supermarket in Konstantinovka while full of people during lunch.
Rusland die uit wanhoop maar weer een supermarkt bombardeert vol met burgers.
Het filmpje die jij waarschijnlijk bedoelt.

Het witte kruis zou inderdaad het leger kunnen betekenen, maar dat praat een aanval op een supermarkt vol met burgers niet goed.

[ Bericht 17% gewijzigd door Delenlill op 10-08-2024 10:16:07 ]
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:17:27 #77
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_214656096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:09 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Dat Oekraense soldaten er boodschappen doen maakt het geen legitiem doelwit. Tevens het is helemaal niet zeker dat het legervoertuigen waren. Ze zagen er namelijk als normale voertuigen uit, alleen dan in een groene kleur.

Er staan voertuigen in volledige camo met ZSU kruis en communicatiemiddelen. In oorlog is dat een legitiem doelwit.

@bleiblei, let je even op?

Nepnieuws door Delenlill. Bij 3 strikes een permaban was toch het voorstel?
pi_214656117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:17 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Er staan voertuigen in volledige camo met ZSU kruis en communicatiemiddelen. In oorlog is dat een legitiem doelwit.

@:bleiblei, let je even op?

Nepnieuws door Delenlill. Bij 3 strikes een permaban was toch het voorstel?
Jij praat een terroristische aanslag goed. Zoals ik al zei, dat er soldaten boodschappen doen maakt het geen legitiem doelwit.
pi_214656125
quote:

[..]

[..]
Het filmpje die jij waarschijnlijk bedoelt.

Het witte kruis zou inderdaad het leger kunnen betekenen, maar dat praat een aanval op een supermarkt vol met burgers niet goed.
Daar is welgeteld n groene terreinwagen op te zien. Het is inderdaad veelzeggend dat meneer van mening is dat dat een aanval op een supermarkt legitimeert...
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:21:19 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_214656152
quote:
maar dat praat een aanval op een supermarkt vol met burgers niet goed.
Dat er veel nevenschade is, is een ander punt.

Er zijn wel degelijk militaire voertuigen te zien bij de supermarkt.

@sp3c weet een stuk meer van de juridische implicaties mbt oorlogsrecht als wij.
pi_214656501
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 10:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dat er veel nevenschade is, is een ander punt.

Er zijn wel degelijk militaire voertuigen te zien bij de supermarkt.

@:sp3c weet een stuk meer van de juridische implicaties mbt oorlogsrecht als wij.
https://ihl-databases.icr(...)?activeTab=undefined
Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, and relating to the Protection of Victims of International Armed Conflicts (Protocol I), 8 June 1977.

Article 51 - Protection of the civilian population
4. Indiscriminate attacks are prohibited. Indiscriminate attacks are:
(a) those which are not directed at a specific military objective;
(b) those which employ a method or means of combat which cannot be directed at a specific military objective; or
(c) those which employ a method or means of combat the effects of which cannot be limited as required by this Protocol;
and consequently, in each such case, are of a nature to strike military objectives and civilians or civilian objects without distinction.

5. Among others, the following types of attacks are to be considered as indiscriminate:
(a) an attack by bombardment by any methods or means which treats as a single military objective a number of clearly separated and distinct military objectives located in a city, town, village or other area containing a similar concentration of civilians or civilian objects; and
(b) an attack which may be expected to cause incidental loss of civilian life, injury to civilians, damage to civilian objects, or a combination thereof, which would be excessive in relation to the concrete and direct military advantage anticipated.

https://ihl-databases.icr(...)?activeTab=undefined
Article 52 - General protection of civilian objects
1. Civilian objects shall not be the object of attack or of reprisals. Civilian objects are all objects which are not military objectives as defined in paragraph 2.

2. Attacks shall be limited strictly to military objectives. In so far as objects are concerned, military objectives are limited to those objects which by their nature, location, purpose or use make an effective contribution to military action and whose total or partial destruction, capture or neutralization, in the circumstances ruling at the time, offers a definite military advantage.

3. In case of doubt whether an object which is normally dedicated to civilian purposes, such as a place of worship, a house or other dwelling or a school, is being used to make an effective contribution to military action, it shall be presumed not to be so used.

Hier de Geneefse Conventie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Delenlill op 10-08-2024 11:19:19 ]
pi_214656590
https://www.reddit.com/r/(...)ed_russian_soldiers/
Khorne Group reports 490 killed Russian soldiers in the column that was destroyed earlier in Rylsk, Kursk region.

Dat lijkt mij een beetje veel. Dan moeten er iets van 40 soldaten in elke truck gezeten hebben. Of er was een deel die wij niet gezien hadden.

https://en.wikipedia.org/wiki/116th_Mechanized_Brigade_(Ukraine)
Surveillance and Target Acquisition Battery "Khorne Group"

Al zijn zij blijkbaar wel diegenen die er over gaan. Geen idee of die telegramkanaal ook van hun is natuurlijk. Heb zelf geen telegram.

[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 10-08-2024 11:18:47 ]
pi_214656623
twitter
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:08:50 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214656865
In konvooi naar Kursk :7

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214656975
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:08 schreef Starhopper het volgende:

[ x ]
Dit klinkt als grote onzin, zo'n beetje alle reserves.
pi_214656979

Ben benieuwd of Oekrane de nuclaire installatie kan veroveren.

Laatste dagen nog weinig berichten van hooggeplaatste Russen die uit "ramen zijn gevallen"
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:42:55 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214657342
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als het waar is, dan zitten ze zwaar in de problemen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214657449
Arestovych haalt keihard uit naar Rusland.

Dit moet je kijken.

twitter
pi_214657454
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het hoeven ook niet alle reserves te zijn om een nieuwe dynamiek aan de frontlijn teweeg te brengen. ;)
pi_214657630
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens russische propaganda en officiele Kremlin cijfers zouden er 700.000 soldaten in de grensregio zijn. Volgens Britsche analysten zijn 54000 soldaten in de regio, dit is inclusief het aantal dat vecht in Oekraine. Gezien het gemak deze offensief in Kursk uitgevoerd is, met de weinig weerstand vanuit Russische zijde. lijkt het me heel plausible om te stellen dat rusland al hun reservers in moeten zetten in Kursk. En dat het aantal soldaten dichter bij Britsche schatting ligt dan bij het officiele aantal genoemd door Kermlin.
pi_214658096
Een theorie.
De aanval in de Koersk oblast is een afleidingsmanoeuvre.
Het is deze zomer nog niet vaak zo heet geweest in Zuid Oekrane. Het terrein in de moerasdelta van de Dnjepr is nu op z'n droogst. De Russen hebben volgens mij de laatste maanden troepen weggehaald van de oostelijke rivieroever.
De echte Oekraense aanval komt straks in de oostelijke Khersonregio.
pi_214658162
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als het waar is dat jij je huis uit wordt gezet ook.
pi_214658207
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:33 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Ah dit wordt waarschijnlijk volgende talking point op forums; Oekraine valt gebied aan met alleen ouderen en kinderen. Zie hoe laf deze aanval eigenlijk is.
pi_214658220
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als het waar is dat jij je huis uit wordt gezet ook.
En waarom zou het niet waar zijn. Jij gelooft nog steeds in de 700.000 soldaten in de regio die eergisteren de aanval al hadden afgeslagen?
pi_214658342
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 11:08 schreef Starhopper het volgende:

[ x ]
twitter

Reserves dus niet uit Donbass.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:41:13 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214658454
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[ x ]

Reserves dus niet uit Donbass.
Goals remain unclear leest een beetje alsof men niet precies weet wat ze aan het doen zijn.

Maar het kan juist ook betekenen dat men heel goed weet waar ze mee bezig zijn, en prima alles geheim weten te houden met hele goede opsec.

Is maar net hoe je het als journalist wilt framen denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:51:19 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214658520
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:04 schreef Idisrom het volgende:
Een theorie.
De aanval in de Koersk oblast is een afleidingsmanoeuvre.
Het is deze zomer nog niet vaak zo heet geweest in Zuid Oekrane. Het terrein in de moerasdelta van de Dnjepr is nu op z'n droogst. De Russen hebben volgens mij de laatste maanden troepen weggehaald van de oostelijke rivieroever.
De echte Oekraense aanval komt straks in de oostelijke Khersonregio.
Voor de onderhandelingspositie: Russisch grondgebied straks ruilen tegen Oekraiens gebied.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:51:54 #100
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214658527
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 13:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ah dit wordt waarschijnlijk volgende talking point op forums; Oekraine valt gebied aan met alleen ouderen en kinderen. Zie hoe laf deze aanval eigenlijk is.
Of aanleiding tot een officile oorlogsverklaring en een volgende mobilisatiegolf in RU.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')