SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet zoveel, misschien 1.000 manschappen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien. Hoeveel eenheden en manschappen heeft Oekrane nodig en nu gebruikt voor dit offensief in het noorden. Troepen die dus niet gebruikt kunnen worden voor de verdediging van Pokrovsk en andere gebieden.
De Oekraense aanvalstroepen konden even lekker oefenen op ander grondgebied. Ze begonnen met 1000 man en misschien nu zijn het er 3000 man.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk niet zoveel, misschien 1.000 manschappen.
Het is een compacte, gerichte actie en ze wisten aan de hand van intelligence wel al hoeveel (of hoe weinig) tegenstand ze zouden kunnen verwachten.
Maar het dwingt Rusland wel tot actie, je kan het niet onverdedigd laten. En Oekrane kan dit soort invallen vaker gaan doen en daarmee een soort "whack-a-mole" spelen. Het brengt het initiatief en de voorwaarden weer wat terug richting Oekrane.
Ik denk dat dit Rusland dwingt om er veel meer troepen voor te verplaatsen dan Oekrane er heeft ingezet, want het hele grensgebied is ineens kwetsbaar.
Daarnaast is het natuurlijk een blammage voor Rusland dat een land waar je zelf bent binnengevallen en waar je "alles onder controle hebt" zo bij jou naar binnen rijdt.
quote:Latest Updates on Ukraine’s Reported Incursion Into Kursk Region
On the 6th of August, the Governor of Russia’s Kursk Region, Alexey Smirnov, has declared a state of emergency due to Ukrainian forces reportedly entering the region.
Follow us for live updates.
So far, Ukraine has not confirmed nor denied its presence in the Kursk region. Meanwhile, Russian authorities have confirmed the presence of the Ukrainian Armed Forces, as well as their control over several settlements in the region. Over 300 Russian troops are reported to have surrendered. Western allies have expressed support for Ukraine’s right to decide its tactic in its fight against Russian aggression.
Live updates
11:38 Soldiers from the M2 unit of the Special Operations Center of the SBU in Kursk targeted another Russian helicopter with an FPV drone.
While the future status of the Mi-8 remains unclear, it has ceased operations in the specified area.
11:36 The Washington Post reported that Ukraine is negotiating with the US on ATACMS strikes on Russian airfields, citing an adviser to Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy, who spoke on the condition of anonymity.
The adviser told the newspaper that ATACMS strikes are needed to destroy fighter jets at Russian airfields. This would allow the Armed Forces of Ukraine to keep the districts of the Kursk region under their control.
Oekraine is weer in onderhandelingen gegaan met Amerika over het gebruik van ATACMS op Russisch grondgebied. En dan vooral met het doel om vliegvelden aan te vallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huidig bezet/betwist gebied, zo te zien de laatste update. Ik tel er zo snel al 25 dorpjes die in dit gebied vallen, tenminste als al die Russische namen dorpjes zijn natuurlijk..quote:The village with the red marker on the first image is Plekhovo, russian sources report fighting in the area and Ukrainian armored vehicles entering the village.
Een aantal van de voertuigen zijn nog zo goed als intact, terwijl ze wel vol met lijken liggen. Dus het lijkt mij geen cluster ammunitie te zijn. Misschien de schokgolf die dat op zijn geweten heeft? Zou het zo niet kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien de beelden vraag ik me wel af hoe je dergelijke schade doet.
Het lijken geen explosies en een groot deel van de soldaten lijkt nog in de voertuigen te zitten.
Konvooi geraakt door cluster munitie lijkt me?
De Russen zouden toch wel op de hoogte geweest moeten zijn van een dergelijke aanval overigens, er zal zeker een concentratie van troepen/materieel zichtbaar zijn voor de aanval?
van die 1.7 miljoen zijn er ook koks, HR-managers, verpleegkundigen,chauffeurs etc. Grotendeels van zijn elite troepen zijn alang vernietigd. Hoogstwaarschijnlijk worden de gevechten voornamelijk uitgevoerd door nieuwe aanwas van 2e klass soldatenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:42 schreef Delenlill het volgende:
[..]
500.000 geloof ik niks van. Rusland heeft iets van 1.300.000 actieve soldaten op het ogenblik waarvan er volgens Putin 700.000 aan het vechten zijn in Oekrane.
https://www.themoscowtime(...)ng-in-ukraine-a85419
Putin Says Almost 700K Russian Troops Fighting in Ukraine
Al zou hij aan het overdrijven kunnen zijn.
Net zo snel als toen met het wagner offensief? Toen zagen we ook compleet lege legerbasissen etc. En moesten troepen uit moskou aanrukken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Er moeten zo'n 500.000 Russische militairen in die regio zitten. Die zitten niet bij de grens en ook niet allemaal samen op een plek om niet kwetsbaar te zijn voor een groot counteroffensief.
Maar ik had inderdaad wel verwacht dat deze troepen sneller ter plaatse konden zijn om dit Oekraense offensief inmiddels tot stilstand te brengen.
Op vrijdag 9 augustus 2024 11:33 schreef Delenlill het volgende:
Zou de M30A1 kunnen zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Het lijken geen explosies en een groot deel van de soldaten lijkt nog in de voertuigen te zitten.
De Russen zouden toch wel op de hoogte geweest moeten zijn van een dergelijke aanval overigens, er zal zeker een concentratie van troepen/materieel zichtbaar zijn voor de aanval?
HIMARS toch.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
It's 2024 and German tanks are capturing russian cities.quote:
188.000 stukjes wolfraam?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik stel voor dat ze alvast de gehele provincie opgeven om zo tijd te winnen en een staakt het vuren te regelen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
[ x ]
Het ziet er niet goed uit voor de Russen. Er gaan geruchten dat er een doorbraak was op de autoweg.
Ik denk dat China, Noord-Korea en Iran aan Rusland duidelijk moeten maken dat dit zo niet verder kan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik stel voor dat ze alvast de gehele provincie opgeven om zo tijd te winnen en een staakt het vuren te regelen.
Zijn de f16's er al?quote:
Als een Nederlander informatie van een aanval zou doorsturen naar de vijand dan zou die ook opgepakt worden. En terecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 12:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je moet je prioriteiten wel goed hebben als dictatuur!
Dus dat, je kan vinden wat je wil van dit conflict maar wat die man doet is verraad (naar Rusland).quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als een Nederlander informatie van een aanval zou doorsturen naar de vijand dan zou die ook opgepakt worden. En terecht natuurlijk.
Erg handig dat de Russen konvooien filmenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:38 schreef Ulx het volgende:
Berichten over een tweede konvooi van de Russen dat is geraakt.
Nee, dat zou niet gebeuren, als een miltaire convooi affikt en dit op twitter wordt geplaatst. Er is nog nooit in Nederland een journalist op gepakt omdat ie vertelde wat geheim had moeten blijven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als een Nederlander informatie van een aanval zou doorsturen naar de vijand dan zou die ook opgepakt worden. En terecht natuurlijk.
Misschien willen ze ter opbeuring van het moreel laten zien dat de hulp echt onderweg is. In dit topic werd ook regelmatig gevraagd waar de F-16's of de beloofde granaten nou bleven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Erg handig dat de Russen konvooien filmen![]()
wat is dit vooor slecht geknip en geplakt filmwerk. Begin bijna te denken dat ze de suggestie willen wekken dat er veel materieel aankomt ipv dat er echt veel materieel aan komt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Zou ziet de montage van de filmpjes er wel uit. Maar wagners rondje door het park, gaf al kleine fragmenten dat mogelijk rusland zelf compleet leeg is en dat ze bijna tot Moskou onverdedigd hebben en alle manschappen en materieel ingezet hebben in Oekraine.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien willen ze ter opbeuring van het moreel laten zien dat de hulp echt onderweg is. In dit topic werd ook regelmatig gevraagd waar de F-16's of de beloofde granaten nou bleven.
Wanneer is de laatste keer dat Nederland in oorlog was...quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:50 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dat zou niet gebeuren, als een miltaire convooi affikt en dit op twitter wordt geplaatst. Er is nog nooit in Nederland een journalist op gepakt omdat ie vertelde wat geheim had moeten blijven.
Zoek eens aantal journalisten vermoord onder poetin in Rusland en vergelijk het eens met Nederland....
2 journalisten (de Vries en van Gogh), zijn er vermoord en deze moorden hadden geen enkel politiek motief en of oorsprong.
Of heb je voorbeelden.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogen_van_Nederlandquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer dat Nederland in oorlog was...
Jongens, doe even wat meer jullie best zegquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Dit klopt in juridische zin ook niet, we waren bijvoorbeeld niet in oorlog met IS want dat was geen eigen staat. Net als dat wij niet in oorlog met Libi waren, om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:14 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_oorlogen_van_Nederland
Enjoy ;-)
Journalisten krijgen hier een lintje wanneer ze oorlogmisdaden van het Nederlandse leger bewijzen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wanneer is de laatste keer dat Nederland in oorlog was...
Hoop dat het idd niet bij deze ene inval blijft. De Rus in de grensdorpen moet het gevoel krijgen nergens meer veilig te zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk niet zoveel, misschien 1.000 manschappen.
Het is een compacte, gerichte actie en ze wisten aan de hand van intelligence wel al hoeveel (of hoe weinig) tegenstand ze zouden kunnen verwachten.
Maar het dwingt Rusland wel tot actie, je kan het niet onverdedigd laten. En Oekrane kan dit soort invallen vaker gaan doen en daarmee een soort "whack-a-mole" spelen. Het brengt het initiatief en de voorwaarden weer wat terug richting Oekrane.
Ik denk dat dit Rusland dwingt om er veel meer troepen voor te verplaatsen dan Oekrane er heeft ingezet, want het hele grensgebied is ineens kwetsbaar.
Daarnaast is het natuurlijk een blammage voor Rusland dat een land waar je zelf bent binnengevallen en waar je "alles onder controle hebt" zo bij jou naar binnen rijdt.
Er hebben Nederlandse soldaten gevochten tegen IS, Nederlandse soldaten hebben de NAVO/ USA ondersteund in hun gevechten met IS. Dus we waren wel degelijk in oorlog met IS. Je reactie snap ik, veel mensen reageren zo maar dan mis je dat doordat Nederlandse soldaten daar vochten IS ook een argument kon krijgen om wellicht eens in Nederland te vechten (aanslag of wat dan ook) op basis van Nederlandse soldaten die daar hebben gevochten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit klopt in juridische zin ook niet, we waren bijvoorbeeld niet in oorlog met IS want dat was geen eigen staat. Net als dat wij niet in oorlog met Libi waren, om maar wat te noemen.
Zoals ik zeg, dit is compleet wat anders. En als je de situatie in Koersk waar een compleet convooi is gebombardeerd blijft vergelijken met wat journalisten die iets schrijven over Marco Kroon ofzo dan heeft verder praten geen zin meer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Journalisten krijgen hier een lintje wanneer ze oorlogmisdaden van het Nederlandse leger bewijzen.
Er is bij ons geen enkel persoonlijk belang tussen regeringsleiding en militaire top. Daarvoor wisselt de koers te vaak en zijn militair leiders veel te kort op functie.
In oorlogstijd gelden er wel wat andere regels. Dan ben je ook wel een verrader eerste klas, als je als journalist dingen laat lekken die geheim zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Journalisten krijgen hier een lintje wanneer ze oorlogmisdaden van het Nederlandse leger bewijzen.
Er is bij ons geen enkel persoonlijk belang tussen regeringsleiding en militaire top. Daarvoor wisselt de koers te vaak en zijn militair leiders veel te kort op functie.
in ons nederland is dit ondenkbaar. Dan moeten wij eerst een conservatieve dictatuur worden, waarin het beeld van de leider belangrijker is dan feiten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
In oorlogstijd gelden er wel wat andere regels. Dan ben je ook wel een verrader eerste klas, als je als journalist dingen laat lekken die geheim zijn.
Lekker naef vriendquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
in ons nederland is dit ondenkbaar. Dan moeten wij eerst een conservatieve dictatuur worden, waarin het beeld van de leider belangrijker is dan feiten.
Tuurlijk. Het is heel erg schadelijk om een opgeblazen collone te filmen (die de vijand dus algevonden had!), nee dat is strategisch echt land verraad!quote:
Als het zo doorgaat knapt er van woede en frustratie vanzelf een ader in zijn kop.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 16:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
Tijd dat Putin een beroerte krijgt, en dat zijn staf hem net zo laat creperen als Stalin toen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |