abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214639447
Deze lul met vingers op de rus TV klinkt alsof iemand zijn laatste fles met vodka opgezopen heeft.
Ik kan me nog herinneren dat hij een jaar geleden triomfantelijk de wedergeboorte van het Russische rijk uitriep.

Let op dat zelfs hij opmerkt hoe putin zijn gezicht eruit ziet tijdens de briefing.

pi_214639503
https://www.reddit.com/r/(...)ining_ground_of_the/
HIMARS strikes on the training ground of the Russian military in the Zaporozhye region
Nog een mooie aanval op een oefenterrein, met een hoop materieel die nu niet meer werkt.

https://www.reddit.com/r/(...)he_russian_training/
Alternate Angle: Covering the Russian training ground in the Zaporizhzhia region with GMLRS missiles and ATACMS clusters

https://www.reddit.com/r/(...)ian_field_warehouse/
Belgorod region. Destroyed Russian field warehouse with ammunition.
Daar is echt helemaal niks van over zeg.

https://www.reddit.com/r/(...)committed_an_act_of/
The Russians have once again committed an act of terrorism against the civilian population of Ukraine! Direct missile strike on a supermarket in Konstantinovka while full of people during lunch.
Rusland die uit wanhoop maar weer een supermarkt bombardeert vol met burgers.

https://www.reddit.com/r/(...)e_destruction_of_an/
11th Brigade recorded the destruction of an armored combat vehicle, shelters with enemy personnel, means of communication and surveillance, and locations of enemy mercenaries.

https://www.reddit.com/r/(...)5_russian_logistics/
Ukrainian drones destroy 5 Russian logistics vehicles near Kharkiv.
pi_214639528
https://www.reddit.com/r/(...)arehouse_in_lipetsk/
12 km from the affected Ammo warehouse in Lipetsk, NASA satellites record a large fire on the territory of the Novolipetsk metallurgical plant, which works for the enemy military complex. Probably, several objects on the territory of the enterprise were affected.
coordinates: 52.549444, 39.634444

Nog wat algemene foto's onder de link.
pi_214639611
https://www.reddit.com/r/(...)upset_at_the_column/
Russian propagandists upset at the column destroyed by HIMARS.

https://www.reddit.com/r/(...)_the_sbu_strikes_on/
Update on the results of the SBU strikes on Lipetsk Airfield: Over 700 Glide Bombs destroyed causing chain reaction with dozens of Aircraft / Helicopters and S300/ S350 Systems in the vicinity of the explosions.

Ook luchtafweer systemen zijn aangevallen afgelopen nacht. En er zijn mogelijk een hoop vliegtuigen en helikopters die beschadigd/vernietigd zijn. Ik hoop het in elk geval.

Opvallend dat het juist de radaren zijn die aangevallen zijn. HARM raketten van de F-16?
pi_214639621
twitter

Zal ik hem maar maken? Ok, vooruit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214639640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 08:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Je kunt het ook omdraaien. Hoeveel eenheden en manschappen heeft Oekraïne nodig en nu gebruikt voor dit offensief in het noorden. Troepen die dus niet gebruikt kunnen worden voor de verdediging van Pokrovsk en andere gebieden.
Ik denk niet zoveel, misschien 1.000 manschappen.
Het is een compacte, gerichte actie en ze wisten aan de hand van intelligence wel al hoeveel (of hoe weinig) tegenstand ze zouden kunnen verwachten.

Maar het dwingt Rusland wel tot actie, je kan het niet onverdedigd laten. En Oekraïne kan dit soort invallen vaker gaan doen en daarmee een soort "whack-a-mole" spelen. Het brengt het initiatief en de voorwaarden weer wat terug richting Oekraïne.

Ik denk dat dit Rusland dwingt om er veel meer troepen voor te verplaatsen dan Oekraïne er heeft ingezet, want het hele grensgebied is ineens kwetsbaar.

Daarnaast is het natuurlijk een blammage voor Rusland dat een land waar je zelf bent binnengevallen en waar je "alles onder controle hebt" zo bij jou naar binnen rijdt.
pi_214639709
https://www.reddit.com/r/(...)perators_to_hit_the/
The attempt of FPV drone operators to hit the Russian Mi-8 in the Kursk region, the result is unknown.
Weer bijna een helikopter neergehaald met een drone. De verbinding wordt verbroken dus mogelijk dat hij ontploft is vlak bij de staart. Verder is er helaas niks bekend.
pi_214639787
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk niet zoveel, misschien 1.000 manschappen.
Het is een compacte, gerichte actie en ze wisten aan de hand van intelligence wel al hoeveel (of hoe weinig) tegenstand ze zouden kunnen verwachten.

Maar het dwingt Rusland wel tot actie, je kan het niet onverdedigd laten. En Oekraïne kan dit soort invallen vaker gaan doen en daarmee een soort "whack-a-mole" spelen. Het brengt het initiatief en de voorwaarden weer wat terug richting Oekraïne.

Ik denk dat dit Rusland dwingt om er veel meer troepen voor te verplaatsen dan Oekraïne er heeft ingezet, want het hele grensgebied is ineens kwetsbaar.

Daarnaast is het natuurlijk een blammage voor Rusland dat een land waar je zelf bent binnengevallen en waar je "alles onder controle hebt" zo bij jou naar binnen rijdt.
De Oekraïense aanvalstroepen konden even lekker oefenen op ander grondgebied. Ze begonnen met 1000 man en misschien nu zijn het er 3000 man.
Maar het vasthouden van zo'n groot gebeid vergt veel meer manschappen. De Oekraïners hebben er blijkbaar voor gekozen om de frontlijnen nog meer te verlengen. En inderdaad, ook de Russen zullen vanaf nu veel meer manschappen moeten inzetten aan de Oekraïense noordgrens, dan wat ze eerst van plan waren..
pi_214639801
https://united24media.com(...)to-kursk-region-1651
quote:
Latest Updates on Ukraine’s Reported Incursion Into Kursk Region
On the 6th of August, the Governor of Russia’s Kursk Region, Alexey Smirnov, has declared a state of emergency due to Ukrainian forces reportedly entering the region.

Follow us for live updates.

So far, Ukraine has not confirmed nor denied its presence in the Kursk region. Meanwhile, Russian authorities have confirmed the presence of the Ukrainian Armed Forces, as well as their control over several settlements in the region. Over 300 Russian troops are reported to have surrendered. Western allies have expressed support for Ukraine’s right to decide its tactic in its fight against Russian aggression.

Live updates
11:38 Soldiers from the M2 unit of the Special Operations Center of the SBU in Kursk targeted another Russian helicopter with an FPV drone.

While the future status of the Mi-8 remains unclear, it has ceased operations in the specified area.

11:36 The Washington Post reported that Ukraine is negotiating with the US on ATACMS strikes on Russian airfields, citing an adviser to Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy, who spoke on the condition of anonymity.

The adviser told the newspaper that ATACMS strikes are needed to destroy fighter jets at Russian airfields. This would allow the Armed Forces of Ukraine to keep the districts of the Kursk region under their control.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oekraine is weer in onderhandelingen gegaan met Amerika over het gebruik van ATACMS op Russisch grondgebied. En dan vooral met het doel om vliegvelden aan te vallen.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:33:40 #210
103434 Delenlill
pi_214639950
https://www.reddit.com/r/(...)d_areas_of_fighting/
Kursk: Current control zones and areas of fighting.
quote:
The village with the red marker on the first image is Plekhovo, russian sources report fighting in the area and Ukrainian armored vehicles entering the village.
Huidig bezet/betwist gebied, zo te zien de laatste update. Ik tel er zo snel al 25 dorpjes die in dit gebied vallen, tenminste als al die Russische namen dorpjes zijn natuurlijk..

https://www.reddit.com/r/(...)dly_arrests_48_year/
Kursk HIMARs Strike: FSB allegedly arrests 48 year old man who took video of aftermath of the Ukrainian strike.
Blijkbaar is de man die de opnamens heeft gemaakt van de vernietigde konvooi gearresteerd.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:54:30 #211
480553 Kickinalfa
pi_214640205
Gezien de beelden vraag ik me wel af hoe je dergelijke schade doet.

Het lijken geen explosies en een groot deel van de soldaten lijkt nog in de voertuigen te zitten.

Konvooi geraakt door cluster munitie lijkt me?

De Russen zouden toch wel op de hoogte geweest moeten zijn van een dergelijke aanval overigens, er zal zeker een concentratie van troepen/materieel zichtbaar zijn voor de aanval?
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:00:06 #212
103434 Delenlill
pi_214640285
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:03:48 #213
103434 Delenlill
pi_214640342
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:

Het lijken geen explosies en een groot deel van de soldaten lijkt nog in de voertuigen te zitten.

De Russen zouden toch wel op de hoogte geweest moeten zijn van een dergelijke aanval overigens, er zal zeker een concentratie van troepen/materieel zichtbaar zijn voor de aanval?
Een aantal van de voertuigen zijn nog zo goed als intact, terwijl ze wel vol met lijken liggen. Dus het lijkt mij geen cluster ammunitie te zijn. Misschien de schokgolf die dat op zijn geweten heeft? Zou het zo niet kunnen zeggen.

En er is chaos aan het front daar, de aanval was 's nachts, en Oekraïne heeft zo veel mogelijk de observatie drones van Rusland onschadelijk gemaakt. Ook durven de Russen niet echt meer in de buurt met straaljagers en helikopters te komen. Dus ik denk niet dat Rusland die aanval heeft aan zien komen. Anders hadden ze natuurlijk ook niet zo netjes op een rij gestaan.

Ze hebben allemaal wel lekke banden. En diegene met volle banden zou ook na de aanval gekomen kunnen zijn natuurlijk.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:22:29 #214
484669 Korenfok
pi_214640613
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:42 schreef Delenlill het volgende:

[..]
500.000 geloof ik niks van. Rusland heeft iets van 1.300.000 actieve soldaten op het ogenblik waarvan er volgens Putin 700.000 aan het vechten zijn in Oekraïne.

https://www.themoscowtime(...)ng-in-ukraine-a85419
Putin Says Almost 700K Russian Troops Fighting in Ukraine
Al zou hij aan het overdrijven kunnen zijn.
van die 1.7 miljoen zijn er ook koks, HR-managers, verpleegkundigen,chauffeurs etc. Grotendeels van zijn elite troepen zijn alang vernietigd. Hoogstwaarschijnlijk worden de gevechten voornamelijk uitgevoerd door nieuwe aanwas van 2e klass soldaten
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:23:52 #215
484669 Korenfok
pi_214640638
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 09:21 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Er moeten zo'n 500.000 Russische militairen in die regio zitten. Die zitten niet bij de grens en ook niet allemaal samen op een plek om niet kwetsbaar te zijn voor een groot counteroffensief.

Maar ik had inderdaad wel verwacht dat deze troepen sneller ter plaatse konden zijn om dit Oekraïense offensief inmiddels tot stilstand te brengen.
Net zo snel als toen met het wagner offensief? Toen zagen we ook compleet lege legerbasissen etc. En moesten troepen uit moskou aanrukken.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:38:14 #216
484669 Korenfok
pi_214640796
[quote]0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:33 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)d_areas_of_fighting/
Kursk: Current control zones and areas of fighting.
[..]
Huidig bezet/betwist gebied, zo te zien de laatste update. Ik tel er zo snel al 25 dorpjes die in dit gebied vallen, tenminste als al die Russische namen dorpjes zijn natuurlijk..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

https://www.reddit.com/r/(...)dly_arrests_48_year/
[b]Kursk HIMARs Strike: FSB allegedly arrests 48 year old man who took video of aftermath of the Ukrainian strike.[/b]
Blijkbaar is de man die de opnamens heeft gemaakt van de vernietigde konvooi gearresteerd
.
[ afbeelding ]
[/quote]
Je moet je prioriteiten wel goed hebben als dictatuur!
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:20:16 #217
19953 DrMarten
hhhmmmm
pi_214641412
quote:

Zou de M30A1 kunnen zijn.

A mind with a heart of it's own
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:23:20 #218
19953 DrMarten
hhhmmmm
pi_214641459
Het valt ook wel op dat de reserves bestaan uit vrachtwagens en scooby-doobusjes met troepen en een enkele Grad of gefrankensteinde MTLB.
Heb geloof ik 1 of 2 tanks gezien, geen andere pantservoertuigen. Rusland lijkt echt wel aardig door het materieel heen te zijn.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:31:39 #219
359105 Pleun2011
pi_214641576
quote:

HIMARS toch.
Edit oh is al gezegd
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:33:13 #220
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214641602
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
Moest lachen.

[ x ]
It's 2024 and German tanks are capturing russian cities.
What a time to be alive.

Daar zul je er meer van hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:35:11 #221
-1 #ANONIEM
pi_214641635
quote:

188.000 stukjes wolfraam?
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:35:28 #222
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214641637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 15:23 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

[ x ]

Het ziet er niet goed uit voor de Russen. Er gaan geruchten dat er een doorbraak was op de autoweg.
Ik stel voor dat ze alvast de gehele provincie opgeven om zo tijd te winnen en een staakt het vuren te regelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:43:29 #223
-1 #ANONIEM
pi_214641736
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik stel voor dat ze alvast de gehele provincie opgeven om zo tijd te winnen en een staakt het vuren te regelen.
Ik denk dat China, Noord-Korea en Iran aan Rusland duidelijk moeten maken dat dit zo niet verder kan.
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:45:50 #224
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214641749
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat weten we.
Zijn de f16's er al?
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:21:38 #225
229247 LethalNinja
pi_214642078
Kunnn de mensen in Kursk al stemmen voor aansluiting bij Oekraïne?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')