Locatie:quote:https://www.knzb.nl/nieuw(...)gebaan-in-amersfoort
Zeker van Parijs...
De KNZB mag voor elke individuele afstand maximaal twee sporters bij NOC*NSF voordragen voor uitzending naar de Olympische Spelen van Parijs. De volgende sporters zijn sinds de EQM in april zeker van Parijs, op voorwaarde dat hun voordracht door NOC*NSF wordt gehonoreerd
Vrouwen:
- 50 vrij: Marrit Steenbergen en Valerie van Roon.
- 100 vrij: Marrit Steenbergen.
- 200 vrij: Marrit Steenbergen.
- 100 rug: Maaike de Waard en Kira Toussaint.
- 100 school: Tes Schouten.
- 200 school: Tes Schouten.
- 100 vlinder: Tessa Giele.
- 200 wissel: Marrit Steenbergen.
Mannen:
- 50 vrij: Kenzo Simons en Renzo Tjon A Joe.
- 100 vrij: Sean Niewold
- 200 rug: Kai van Westering.
- 100 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 200 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 100 vlinder: Nyls Korstanje.
Estafettes:
- 4 x 100 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Kim Busch, Sam van Nunen en Tessa Giele.
- 4 x 200 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Janna van Kooten, Imani de Jong en Silke Holkenborg.
- 4 x 100 wisselslag vrouwen: Maaike de Waard, Tes Schouten, Tessa Giele, Marrit Steenbergen.
- 4 x 100 wisselslag mannen: Kai van Westering, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Stan Pijnenburg.
- 4 x 100 wisselslag mixed: Maaike de Waard, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Marrit Steenbergen.
Voor alle 'open' individuele plaatsen (1 of 2 per afstand) kunnen sporters zich nog kwalificeren tot en met 23 juni. Zij moeten dan op een vooraf daarvoor aangemelde wedstrijd aan een of meerdere limieten voldoen. Na 23 juni worden ook de eventuele extra reserves voor de estafettenummers voorgedragen.
Mag het na ruim 2 uur?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:39 schreef Nia het volgende:
En gauw weer terug naar de studio voor de reclame.
Helemaal niet, ik had binnen 30 seconden een nieuwe TT en wilde openen, maar jij was blijkbaar te ongeduldigquote:
Beste openwaterzwemster OOIT nu toch?quote:
Levert ook gewoon altijd, vrij bizar aantal titels ondertussen. In Tokio ook maar op 0.9s verloren zie ik.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:34 schreef Szura het volgende:
Wat een prestatie toch weer van Van Rouwendaal, onder de radar voor het voetvolk maar op en top toegewijde sportvrouw
Typisch Nederlands!! Oh wachtquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:47 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Levert ook gewoon altijd, vrij bizar aantal titels ondertussen. In Tokio ook maar op 0.9s verloren zie ik.
En sinds 2015 gewoon altijd medailles pakken.
is het een choke als dat nu niet meer gaat lukken?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:48 schreef franklop het volgende:
Sydney komt wel heel dichtbij zo qua aantal goud.
Toen waren er wel 30 disciplines minderquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:48 schreef franklop het volgende:
Sydney en Tokio hebben een GROOT probleemquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:48 schreef franklop het volgende:
Hopelijk heeft Sydney vanavond ook een groot probleem.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:50 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sydney en Tokio hebben een GROOT probleem
Mja met hokkiedames en Harrie sprint ben je er al natuurlijkquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
is het een choke als dat nu niet meer gaat lukken?
Dan moeten we ca 10% meer goud halen, 14 dusquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Toen waren er wel 30 disciplines minder
Kans daarop is 10%quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hopelijk heeft Sydney vanavond ook een groot probleem.
Maar alleen de gemengde estafette is nieuw met gepakt goud tot nu toe toch? En die zeil-indelingen veranderen nog wel eens, zonder extra medailles toe te voegen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Toen waren er wel 30 disciplines minder
Was bij 3x3 ook alquote:
Harrie lijkt me ook geen zekerheid. Dat is tegen Richardson waarschijnlijk 50/50. Hetzelfde geldt voor de hockeymannen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Mja met hokkiedames en Harrie sprint ben je er al natuurlijk
Dan heb je nog meerdere andere kansen met wat minder zekerheid, zoals hokkiemannen, Hassan etc. Gelijkspel moet wel lukken.
Morgen iedereen in het ziekenhuis!quote:
Geen idee vooraf, live was het 1.45 maar toen zat ze al in de kopgroepquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:59 schreef RipCity het volgende:
Was Sharon ook de favoriet? Wat waren haar odds? @:heywoodu
En met Ranomi als reporter, mooiquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:56 schreef H.Vviv het volgende:
Niet gek dat eurosport eerder interviews heeft dan de NOS als hoofd broadcaster.
Gracenote had hem al voorspeldquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:59 schreef RipCity het volgende:
Volgens mij zag ik haar eerder deze week op 2.45 staan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:59 schreef RipCity het volgende:
1 op 2 vooraf.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:59 schreef RipCity het volgende:
Maar dat zegt niks over wie de favoriet is, maar vooral over wie de regerend wereldkampioen isquote:
We moeten het wel van het water hebben, 7 gouden medailles in het water behaald en we hebben de synchroon zwem zusjes nogquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:48 schreef franklop het volgende:
Die gaan geen goud halen hoor. Een medaille zou al een topprestatie zijnquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:21 schreef Fodio het volgende:
[..]
We moeten het wel van het water hebben, 7 gouden medailles in het water behaald en we hebben de synchroon zwem zusjes nog
Met Goud op EK en zilver op WK behoren ze wel tot de top hoor!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die gaan geen goud halen hoor. Een medaille zou al een topprestatie zijn
Ze hebben wel echt een serieuze medaillekans ja, heb ik me door kenners laten vertellenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:26 schreef Fodio het volgende:
[..]
Met Goud op EK en zilver op WK behoren ze wel tot de top hoor!
De staatssecretaris leek i.i.g. wel echt gekeken te hebben en fatsoenlijke vragen te stellen/opmerkingen te maken gezien de reacties van Sharonquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:51 schreef heywoodu het volgende:
Eurosport dat uitgebreid bij Van Rouwendaal's telefoontje met de staatssecretaris blijft, wat lekker keuvelend door blijft gaan
Nee, zwaar gedevalueerde toernooien net als met de baantjes.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:26 schreef Fodio het volgende:
[..]
Met Goud op EK en zilver op WK behoren ze wel tot de top hoor!
Open water zwemmen was er nog niet in 2000 en 3x3 basketbal en bmx ook niet. Volgens mij ook windsurfen niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar alleen de gemengde estafette is nieuw met gepakt goud tot nu toe toch? En die zeil-indelingen veranderen nog wel eens, zonder extra medailles toe te voegen.
Windsurfen doen we al sinds 1984 Olympisch.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:00 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Open water zwemmen was er nog niet in 2000 en 3x3 basketbal en bmx ook niet. Volgens mij ook windsurfen niet.
Scheelt toch al 3 goud 1 zilver en 1 brons.
Procentueel gezien zouden we met 13 gouden medailles hetzelfde presteren als Sydney. Dat waren er 12 van de 300, dus exact 4%quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:00 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Open water zwemmen was er nog niet in 2000 en 3x3 basketbal en bmx ook niet. Volgens mij ook windsurfen niet.
Scheelt toch al 3 goud 1 zilver en 1 brons.
Waar kennen we anders Stephan van den Berg van, idd.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Windsurfen doen we al sinds 1984 Olympisch.
Kun je die bronze schrappenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Windsurfen doen we al sinds 1984 Olympisch.
Dit is toch absurd, ik mag toch hopen dat het laatste woord hierover nog niet gezegd is. Hoe ze hier met atleten zijn omgegaan, gaat echt elke absurde voorstelling te boven.quote:Maar Van Rouwendaal was in de Seine veel sterker dan die twee. Ze zwom al in de eerste fase van de wedstrijd weg bij Beck en rekende later af met Cunha.
En dat terwijl ze zich vanochtend dus nog ontzettend beroerd voelde. "Ik zat aan het ontbijt en opeens lag alles weer op mijn bord. Daarna probeerde ik hier (bij de Seine, red.) nog wat te eten, maar dat kwam er ook weer uit."
Met een bijna lege maag sprong ze in de Seine, die ze een dag eerder had verkend. Meerdere van haar concurrentes kozen ervoor die training in het nog altijd behoorlijk vuile water over te slaan, met het oog op de gezondheid.
Maar op de wedstrijddag was Van Rouwendaal heel blij dat zij de route wél op haar duimpje kende en dat ze precies wist op welke plek de stroming de grootste invloed op haar race had.
3x3 ookquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar alleen de gemengde estafette is nieuw met gepakt goud tot nu toe toch? En die zeil-indelingen veranderen nog wel eens, zonder extra medailles toe te voegen.
In een ander stuk staat dat ze zelfs antibiotica heeft genomen dus er zit nog veel meer in dat water dan "een beetje" e.coliquote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:14 schreef TAmaru het volgende:
Blijkbaar was Sharon vanochtend nog ziek lees ik nu:
[..]
Dit is toch absurd, ik mag toch hopen dat het laatste woord hierover nog niet gezegd is. Hoe ze hier met atleten zijn omgegaan, gaat echt elke absurde voorstelling te boven.
Is toch echt van de gekke dat ze atleten daarin hun gezondheid laten riskeren voor uiteindelijk gewoon een stukje promotie. Het IOC zou dit niet moeten tolereren.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:27 schreef DeLuna het volgende:
[..]
In een ander stuk staat dat ze zelfs antibiotica heeft genomen dus er zit nog veel meer in dat water dan "een beetje" e.coli
Die nam ze volgens mij al sinds vorige week preventief.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:27 schreef DeLuna het volgende:
[..]
In een ander stuk staat dat ze zelfs antibiotica heeft genomen dus er zit nog veel meer in dat water dan "een beetje" e.coli
Toen ik nog jong was (heeeel lang geleden dus) nog een handtekening van gekregen tijdens een of ander sportevenement. Had toen geen idee wie die gast was.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Waar kennen we anders Stephan van den Berg van, idd.
Minder gewicht, dus ga je sneller door het riool.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 15:17 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Stukje afgekloven nagels.
quote:
quote:
Duitser neem ik aan, die hebben de topfavorietquote:
quote:
Gelukkig begint dan het EK Beachvolleybal en de Tour de France Femmes!quote:
Das GESCHICHTEquote:
Kan ik eindelijk weer wat dingen doen die er de afgelopen weken niet van zijn gekomen.quote:
Duh, anders was de NOS er ook wel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:29 schreef superniger het volgende:
Zie nu pas dat er geen Ollander meedoet.
In Nederland zie ik, is daar de FOK! after the Olumpiese Spelen meet?quote:
Belachelijk. Nederland waterland.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Duh, anders was de NOS er ook wel.
KNZB heeft NIKS met het openwaterzwemmen, dus er komt ook niemand aan. Einde tijdperk.
Zou Imaani zich hier op kunnen richten?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Duh, anders was de NOS er ook wel.
KNZB heeft NIKS met het openwaterzwemmen, dus er komt ook niemand aan. Einde tijdperk.
Zoals scheren, merk ik als ik zo eens in de spiegel kijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kan ik eindelijk weer wat dingen doen die er de afgelopen weken niet van zijn gekomen.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoals scheren, merk ik als ik zo eens in de spiegel kijk.
Dat kan, die haalt vast wel de 1500m binnenwater limiet die gesteld isquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou Imaani zich hier op kunnen richten?
Moest Sharon die ook halen dan?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat kan, die haalt vast wel de 1500m binnenwater limiet die gesteld is
Geen idee maar ik kan mij voorstellen dat die misschien genoeg bewezen heeft door op WK/EK's hoog genoeg te eindigen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moest Sharon die ook halen dan?
Top 13 gehaald in Dohaquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moest Sharon die ook halen dan?
Wat heeft woke hier nou weer mee te maken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:28 schreef Xylos het volgende:
Typisch dat de nos geen uitzending heeft als er geen nederlander meedoet.
De nos is toch zo woke?
Misschien moet jij jouw mindset in het leven aanpassen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:28 schreef Xylos het volgende:
De nos is toch zo woke?
Geen diploma wat jammer zeg!quote:
Ik vind het sowieso niet woke om op te komen voor de eigen natie. Dat zouden we misschien ook maar eens moeten afschaffen. Dan kunnen we de NOS ook meteen afschaffen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:28 schreef Xylos het volgende:
De nos is toch zo woke?
Ze zenden zoveel wedstrijden niet uit als er geen Nederlanders meedoen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:28 schreef Xylos het volgende:
De nos is toch zo woke?
Wel een beetje terecht.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ze zenden zoveel wedstrijden niet uit als er geen Nederlanders meedoen.
Zonde van hun beperkte kostbare uren zendtijd
Depardieu heeft dan ook mexicaans gegeten gisteravondquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:49 schreef Pino112 het volgende:
Nu al meer DNFs dan gisteren, de mannen kunnen er niks van.
Dit hadden ze best kunnen uitzenden.quote:
Vind ik in dit geval ook. 2 uur is dan best veel. Voor ja wat, niets.quote:
Nou ja, als ze daadwerkelijk een beperkte hoeveelheid uren mogen uitzenden (geen idee), is het wel logisch om hier niet bijna twee uur aan te verspillenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit hadden ze best kunnen uitzenden.
Ik neem aan dat ze gewoon een licentie hebben om vanaf 9 uur tot 22.30 1 sport live uit te zenden en voor een aantal sporten hebben afgekocht dat ze dat ook mogen uitzenden via stream (baanwielrennen, turnen, zwemmen, atletiek had ik ook verwacht maar blijkbaar niet, en hockey/handbal/waterpolo/(beach)volleybal met NL)quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als ze daadwerkelijk een beperkte hoeveelheid uren mogen uitzenden (geen idee), is het wel logisch om hier niet bijna twee uur aan te verspillen
Klemetquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie zit nog in het spoor bij die Hongaar?
Ik snap dit jaquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:16 schreef Zorro het volgende:
Ik denk bij HBO steeds dat Allard Kalff het commentaar doet
Lolquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:16 schreef Zorro het volgende:
Ik denk bij HBO steeds dat Allard Kalff het commentaar doet
Uiteindelijk allemaal met een sisser afgelopen. Einde tijdperk schijterijquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 09:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik kom hier nog even snel de Seine uitzwaaien
50m allenquote:Tom Decent of the Sydney Morning Herald says that World Aquatics has formally requested the addition of the 50m fly, 50m back, and 50m breast to the schedule for the Los Angeles 2028 Olympic Games, citing anonymous sources.
Als dit wordt toegelaten, verwacht ik wel een meltdown van een aantal mensenquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 06:03 schreef Pino112 het volgende:
https://swimswam.com/smh-(...)ts-for-the-olympics/
[..]
50m allen
Ik lees in de reacties op Twitter al dat World Aquatics dit blijkbaar elke keer aanvraagt en het dus eigenlijk geen nieuws isquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 06:10 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Als dit wordt toegelaten, verwacht ik wel een meltdown van een aantal mensen
Het zou ook echt totáál debiel zijn.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 06:10 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Als dit wordt toegelaten, verwacht ik wel een meltdown van een aantal mensen
quote:Zwemmen | Drie Duitsers ziek na zwemmen in Seine: 'Negen keer overgegeven'
Van de vier Duitsers die deelnamen aan de 10 kilometer openwaterzwemmen, zijn er drie ziek geworden. Ze hadden last van misselijkheid, braken en diarree, meldt het Duitse olympische comité.
Leonie Beck, een belangrijke concurrente van Sharon van Rouwendaal, bracht op Instagram al naar buiten dat ze ziek was geworden. De waterkwaliteit in de Seine is al de hele Spelen een heikel thema. Door hevige regenval kwam er veel rioolwater in de rivier terecht.
Lekker danquote:
Als het drie Duitsers zijn en verder eigenlijk niemand hebben ze dan niet een bedorven bratwurst gegeten ofzo?quote:
Het selectieve karakter is wel opvallend ja... of ze zijn verkeerd voorbereid qua antibiotica ofzoquote:Op zondag 11 augustus 2024 17:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als het drie Duitsers zijn en verder eigenlijk niemand hebben ze dan niet een bedorven bratwurst gegeten ofzo?
Nyls Korstanje vindt dit leukquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 06:03 schreef Pino112 het volgende:
https://swimswam.com/smh-(...)ts-for-the-olympics/
[..]
50m allen
Niet achter iemand zwemmen "because I can't be arsed to get kicked in the face"quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:37 schreef DeLuna het volgende:
https://www.instagram.com/reel/C-gquChu34Z/?igsh=ZGpicjE5aGpvMXA0
Interview met Daniel Wiffen na de 10km open waterwat een gast
https://archive.ph/FxXhtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijze woordenquote:Betaal je privé geen hoge prijs als je als sporter zo verhardt?
,,Nee. Ik heb wel vriendjes gehad, maar dat is alweer lang geleden. Het is zo'n gedoe, dat daten. Dan vinden mannen je leuk, maar willen ze eerst seks, terwijl ze het ook met een ander doen. Daar heb ik geen zin in. Je vindt me leuk of niet. Bovendien heb ik het heel goed in mijn eentje. Ik zet mezelf op de eerste plaats, niet een ander, wat ik in het verleden vaak gedaan heb. Als ik heel moe ben, ga ik lekker bankhangen of series kijken met mijn trainingsmaatje, die sinds een jaar bij me woont. Ik heb het goed voor elkaar, dacht ik in Doha. Anderhalf jaar geleden heb ik een huis gekocht, niet ver van mijn ouders. Daar ga ik in augustus wonen. Ik had twee leuke honden en mijn ouders waren gezond ..."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |