Dan nog kan het worden afgepakt, ik wacht vanavond liever afquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:52 schreef Momo het volgende:
Ik geloof het pas als de medaille om hun nek hangt
Was dat niet gewoon de boei van de startlijn?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn verkeerd langs de laatste boei gevaren, dat is een mogelijk nog grotere faal dan die verkeerde finish. Tenzij ik de regels gewoon niet snap, dat is absoluut niet uit te sluiten
Ik pas als ze Snollebollekes dansen in het Holland House!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:52 schreef Momo het volgende:
Ik geloof het pas als de medaille om hun nek hangt
Nee, de startlijn was de neppe finishquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:52 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon de boei van de startlijn?
Waar?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De eigenaar van deze UI zegt dat het officieel is
Dat is helemaal achterlijkquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:53 schreef Em31 het volgende:
De mannen werden nog uit de medal race gegooid nadat die al drie keer gestart was, ik geloof het morgen!
Volgens mij is er nooit een boei meer in de laatste lijn naar de streep vanaf Mark 4quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:52 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon de boei van de startlijn?
Volgens het plaatje in het vorige topic hoeven ze alleen maar links langs de rechter boei te varen. Dat deden ze.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn verkeerd langs de laatste boei gevaren, dat is een mogelijk nog grotere faal dan die verkeerde finish. Tenzij ik de regels gewoon niet snap, dat is absoluut niet uit te sluiten
Moet toch in de regels staan of je wel of niet tussen de boeien door moet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, de startlijn was de neppe finish
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:54 schreef tjoptjop het volgende:
Nog even plaatje van de baan
[ afbeelding ]
Ze zijn niet tussen de boeien gegaan, maar hebben wel 4p gerond. En gezien de finishlijn lijkt me dat de belangrijkste. Tussen de boeien door voegt niet veel toe
Dat zou wel logisch zijn, maar er zullen vast regels hiervoor zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:54 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn niet tussen de boeien gegaan, maar hebben wel 4p gerond. En gezien de finishlijn lijkt me dat de belangrijkste. Tussen de boeien door voegt niet veel toe
Ze gingen links van boei 4s.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens het plaatje in het vorige topic hoeven ze alleen maar links langs de rechter boei te varen. Dat deden ze.
Klinkt logisch, ik geloof het nu welquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:54 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Kunnen we een klacht indienen over incomplete analyse?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat zou wel logisch zijn, maar er zullen vast regels hiervoor zijn.
Ik hoop dat Marcelien dat anders wel gespot had, maar ja, dan heb je een analist en die vertelt hier niets over.
Als dat zo zou zijn dan ziet iedereen dat toch duidelijk en kan men dat toch meteen zeggen? De jury en de zeilster in de studio lijken dat allemaal geen issue te vinden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij de NOS? Daar ontstaat direct een onveilige werksfeer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kunnen we een klacht indienen over incomplete analyse?
Misschien is dat voor haar zo logisch dat het zou voelen als bij voetbal zeggen dat je de bal niet in de handen mag pakken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat zou wel logisch zijn, maar er zullen vast regels hiervoor zijn.
Ik hoop dat Marcelien dat anders wel gespot had, maar ja, dan heb je een analist en die vertelt hier niets over.
Ah dan moet het goed zijn, had Suse dus wel gelijkquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:54 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
En ook van 4p. Dat is wat nodig was, imho.quote:
Klinkt logisch, maar toch.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En ook van 4p. Dat is wat nodig was, imho.
Ja, wie weetquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien is dat voor haar zo logisch dat het zou voelen als bij voetbal zeggen dat je de bal niet in de handen mag pakken.
En meteen een klacht over Suze van Kleef, die kan echt niets.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kunnen we een klacht indienen over incomplete analyse?
Plaatje.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:57 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Vanaf welk perspectief? Het plaatje, of de boot die naar beneden vaart?
Ik vermoed dat de zeilbonden en organisatie dat sneller zouden weten dan Nattekat uit noord Hollandquote:
Maar dan komt Rifkahquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En meteen een klacht over Suze van Kleef, die kan echt niets.
Die broer van Van Aanholt ging van tranen van geluk naar ontzetting dus je zou zeggen dat hij het ook wel moet wetenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan ziet iedereen dat toch duidelijk en kan men dat toch meteen zeggen? De jury en de zeilster in de studio lijken dat allemaal geen issue te vinden.
Volgens mij zei zij juist wel dat ze die boei nog hadden gerond en toen zei die andere nee neequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En meteen een klacht over Suze van Kleef, die kan echt niets.
Dat ging over een strafrondje, wat niet van toepassing was.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij zei zij juist wel dat ze die boei nog hadden gerond en toen zei die andere nee nee
Oh ik weet het ook niet meerquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat ging over een strafrondje, wat niet van toepassing was.
Geen zorgen, @Nattekat komt na het lezen van de regels zo dadelijk met het antwoord.quote:
En daarmee zijn ze ook langs 4p gegaan, weliswaar op een grote afstand maar dat maakt niet uit.quote:
Worldsailing ook.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:02 schreef DeLuna het volgende:
paris2024 Instagram account zegt gewoon dat WIJ gewonnen hebben
Over 2 weken misschien een keerquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Geen zorgen, @:Nattekat komt na het lezen van de regels zo dadelijk met het antwoord.
Dan is alleen nog de vraag waarom het zo lang duurde voordat ze wisten dat ze gewonnen hadden. Iedereen op dat water heeft de tracker wel bij de hand zou je denken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat je vooraf wel weet of dit mag of niet en dat de organisatie het ook weet
Foutje van de tracker, Italie was tweedequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:04 schreef JopJuh het volgende:
Als ik terugkijk lijken ze op het oog ook 4 en geen 3?
misschien wisten ze niet of ze 3e of 4e waren met goud/zilver.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:04 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan is alleen nog de vraag waarom het zo lang duurde voordat ze wisten dat ze gewonnen hadden. Iedereen op dat water heeft de tracker wel bij de hand zou je denken.
Toch wat regels gecheckt misschien
Ja als Instagram het zegt, moet het wel waar zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:02 schreef DeLuna het volgende:
paris2024 Instagram account zegt gewoon dat WIJ gewonnen hebben
Zijn nog bezig toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:04 schreef Szura het volgende:
In de klasse van Bouwmeester heeft Rindom al een 29 score te pakken
Oh ja. Maar waarom postte jij dan dat ze wonquote:
Idd twee boeienquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik zie nu een animatie van het parcours en snap wat de dames anders hebben gedaan. Dat lijkt me een non-discussie toch? Iets te lange route gevaren. Boeien
Lijkt me in orde ja, ze hebben effectief ook die andere boei gerond (wat volgens mij het vereiste is)quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:07 schreef PippenScottie het volgende:
Ik zie nu een animatie van het parcours en snap wat de dames anders hebben gedaan. Dat lijkt me een non-discussie toch? Iets te lange route gevaren. Boeien
Ja, dat verbeterde ik daarnaquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh ja. Maar waarom postte jij dan dat ze won
Wat een amateurisme vanuit NL zeg. Je moet toch weten wat de regels zijn en waar de finish ligt?!?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:04 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Worldsailing ook.
In de comments daar staat ook dat er onduidelijkheid was (van Nederlandse kant) of ze door de boeien moesten, maar blijkbaar was P-side goed genoeg. Dat zou in lijn met het plaatje wat hier een paar keer gepost is. Daar hopen we dan maar op.
Dan waren de Amerikanen domquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me in orde ja, ze hebben effectief ook die andere boei gerond (wat volgens mij het vereiste is)
Denk dat het ook wel opviel dat iedereen een andere kant opvoerquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:09 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Wat een amateurisme vanuit NL zeg. Je moet toch weten wat de regels zijn en waar de finish ligt?!?
Enige wat respect verdient is het snelle schakelen en alsnog 3e worden. Btw ik vermoed dat ze zijn gered door het gejuich van de Zweden ipv dat ze hey zelf doorhadden. Zweden hebben goud dus zelf verkloot.na gefaal van NL.
Dat wordt weer die geweldige 2g verbindingquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:09 schreef FvanS het volgende:
Zullen de dames vanavond ook in Parijs zijn? Het is wel een stukje rijden natuurlijk vanaf Marseille
Ook amateuristisch dat geen enkel team de regels kent, wtfquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:59 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat Amerika net wat anders heeft gedaan met dat rondje is nog wel een beetje verontrustend.
Als dat zo was, waren ze te laat geweest.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:09 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Btw ik vermoed dat ze zijn gered door het gejuich van de Zweden ipv dat ze hey zelf doorhadden. Zweden hebben goud dus zelf verkloot.na gefaal van NL.
Daar heb je dat Spanje bij de vorige twee pogingen goud aan het verliezen was. Als ze dat dan nu wel winnen is dat toch een beetje mazzel. Maar hoort ook bij het zeilen. Wind is nodig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:12 schreef zorro28 het volgende:
Nu de mannen, daar gelukkig geen discussies over Nederlandse medailles
Spanje lag gewoon prima hoorquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Daar heb je dat Spanje bij de vorige twee pogingen goud aan het verliezen was. Als ze dat dan nu wel winnen is dat toch een beetje mazzel. Maar hoort ook bij het zeilen. Wind is nodig.
Zonder die boot zou het zwemmen zijn, misschien leuk voor een volgende Olympische sport.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:16 schreef zorro28 het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan een hele boot als je er toch buiten hangt
Moet je eens in 2028 kijkenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:16 schreef zorro28 het volgende:
Kemkers goede tandarts, hij helpt je zo van je plak af.quote:
Zonder boot kun je daar ook niet hangenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:16 schreef zorro28 het volgende:
Daar had ik nog geeneens aan gedachtquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Heb het voor 2e keer terug gekeken. Als Amerikanen regels hadden gekend en geen strafrondje deden was NL goud misgelopen.
mooi dan van die amerikanenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Heb het voor 2e keer terug gekeken. Als Amerikanen regels hadden gekend en geen strafrondje deden was NL goud misgelopen.
Dat was de startboot denk ikquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:12 schreef Em31 het volgende:
Zelfs al speelde die grotere boot dus nu blijkbaar geen rol, die lag daar dan ook wel vreemd hoor. Eigenlijk zowat midden voor de finishlijn.![]()
Ik ben er.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:22 schreef zorro28 het volgende:
Ligt Spanje een keer goed, is Mex nergens te bekennen. Of misschien is dat wel de reden.
Kun je deze uitleggen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dan hadden die mogelijk voor Nederland kunnen finishen en hadden we op positie in medal race verlorenquote:
Als de Amerikanen voor NL waren gefinished (wat ze zouden zonder dat strafrondje) dan had Zweden voldoende boten tussen ons en hen gehad om goud te winnen.quote:
En van Team USA, niet het slechtste rijtje om bij te zitten dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:27 schreef trein2000 het volgende:
Maar dit is natuurlijk weer een gigantische blooper van teamNL.
Als het alsnog goud oplevert, heb je goud + een goed verhaal!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:27 schreef trein2000 het volgende:
Maar dit is natuurlijk weer een gigantische blooper van teamNL.
Inderdaad maar die hadden al lang weg kunnen varenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was de startboot denk ik
Tja, hoe groot wil je de letters op het water hebben staanquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
Zo zag het er de rest van de week uit
[ afbeelding ]
Zij keken dus ook naar die boot en stopten toen met zeilen. Blijft vreemd.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als het alsnog goud oplevert, heb je goud + een goed verhaal!
Haha, ik win, met eigen research ipv Japanse Twitterquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[ x ]
Mijn Japans is niet zo goed, maar hier staat ook de 'course' bij. Laatste boei is dan 4p ronden, dus dan lijkt het mij inderdaad niet uit te maken dat je er niet doorheen bent gegaan.
X heeft een translate functie, staat niets in de tweet over de regels.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[ x ]
Mijn Japans is niet zo goed, maar hier staat ook de 'course' bij. Laatste boei is dan 4p ronden, dus dan lijkt het mij inderdaad niet uit te maken dat je er niet doorheen bent gegaan.
quote:[Paris 2024 Olympics] In the 49erFX class medal race, the Dutch team, who were leading the race, made a mistake at the finish line ❗ . They finished third after a rerun and won the gold medal by two points. This is what happens in the Olympics. Today's race course is here.
Stukje Latifiquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:31 schreef Em31 het volgende:
Nou, thank god voor domme Amerikanen dus.
Die startboot had daar natuurlijk allang weg moeten zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja weet ik, maar ging toch enkel om het plaatje omdat er inderdaad geen info verder in stond.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
X heeft een translate functie, staat niets in de tweet over de regels.
[..]
Maar je moet toch een bepaalde afstand aanhouden voor dat ronden? Want de vrouwen hebben in feite 4s gerond.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb wat gevonden! Voor de finish moet 4p gerond worden, 4s is niet belangrijk, dus Amerikanen waren sowieso dom. Dubbel dom.
idd, je ziet die letters toch van ver af drijvenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Tja, hoe groot wil je de letters op het water hebben staan![]()
Ook 4p, alleen veel ruimer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je moet toch een bepaalde afstand aanhouden voor dat ronden? Want de vrouwen hebben in feite 4s gerond.
Nou ja de vorige races was die grote boot ook de finishstreep.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze voeren over de startstreep. Vreemd dat ze zo'n fout maken
Het gaat altijd makkelijker als het er niet meer toe doet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ze dit de hele tijd hadden gedaan hadden we zilver. Prutsers.
Nee, die boei moest gewoon aan de rechterkant gepasseerd worden, dat is alles.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je moet toch een bepaalde afstand aanhouden voor dat ronden? Want de vrouwen hebben in feite 4s gerond.
Ik kijk zonder geluid... wat was de vraag?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:36 schreef wdn het volgende:
en DAT is een vraag die hoor je niet te stellen
Je zag haar denken: wat weet hij allemaalquote:
"Jullie zijn heel close h"quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik kijk zonder geluid... wat was de vraag?
Jullie zijn heel close hquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik kijk zonder geluid... wat was de vraag?
Lambriex is haar vriend, dat is geen geheimquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jullie zijn heel close h
Licht vermoeden van seks daarna.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jullie zijn heel close h
Licht vermoeden van seks daarna.
Dan een sterk vermoeden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lambriex is haar vriend, dat is geen geheim
Doet Ayolt wel vaker, maar normaal gesproken enkel over Bouwmeester.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:38 schreef alpeko het volgende:
[..]verslaggever heeft zitten fantaseren
Je kan er oprecht wel een leuke documentaire van 10 minuutjes van makenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:38 schreef Coelho het volgende:
Andere Tijden Sport 2040, de gouden race die bijna geen goud werd
Dan is het toch niet "heel close", dat is gewoon een relatie of hoe je het noemen wil. Bij "heel close' denk ik aan hele goede vrienden daar waar je het normaal niet per se verwacht. Maar misschien zoek ik teveel achter bepaalde termen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lambriex is haar vriend, dat is geen geheim
Help ons!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Doet Ayolt wel vaker, maar normaal gesproken enkel over Bouwmeester.
Aflevering over de net-wel-goudjes, kan het roeien ook bij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:39 schreef kilon het volgende:
[..]
Je kan er oprecht wel een leuke documentaire van 10 minuutjes van maken
Bij heel close denk ik ook aan heel goede vrienden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan is het toch niet "heel close", dat is gewoon een relatie of hoe je het noemen wil. Bij "heel close' denk ik aan hele goede vrienden daar waar je het normaal niet per se verwacht. Maar misschien zoek ik teveel achter bepaalde termen.
Ik wil een 24 uurs aflevering met Henk Grol en het judo.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Aflevering over de net-wel-goudjes, kan het roeien ook bij.
Ja, vrouwenrace is al uitgesteld.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:44 schreef kilon het volgende:
Worden trouwens alle kwart- halve en hele finales in het foilen vandaag afgerond (als de wind meezit?)
Zij zijn daarna pas door de boeien gegaan toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:46 schreef -0- het volgende:
Zit nu terug te kijken, maar die Amerikanen gingen gewoon tussen de boeien door, dus dat is niet de reden dat zij keerden. Lijkt er meer op dat die ook dachten gefinisht te zijn, want stopten op hetzelfde moment als Nederland.
Dit is wat Pieter van den Hoogenband bedoeldequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als het alsnog goud oplevert, heb je goud + een goed verhaal!
https://imgur.com/a/O7WVaXD7quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zij zijn daarna pas door de boeien gegaan toch?
Bijnaquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:50 schreef -0- het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/O7WVaXD7[ afbeelding ]
Misschien riepen de Nederlandsen dat wel naar zequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ja zeer onduidelijk waarom die Amerikanen dachten een rondje te moeten doen
Ach ach. Hoe laat beginnen ze?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, vrouwenrace is al uitgesteld.
14:18 staat er nu voor de vrouwenfoil, mannen nog geen tijd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach ach. Hoe laat beginnen ze?
Zouden rond deze tijd inderdaad weer beginnen, maar staat nog niets.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:56 schreef franklop het volgende:
Zijn bouwmeester enzo ook niet onderweg?
De start sequence is net begonnenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zouden rond deze tijd inderdaad weer beginnen, maar staat nog niets.
Je zou toch denken dat ze boten op de finish lijn, wat anders aan kunnen kleden zodat het echt duidelijk is. Nee nu doen ze het tussen een reguliere boot en een opblaasbootjequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:26 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Staat nog steeds geen tijd voor de foilquote:
Niet voor 14.45.quote:
Grote finishvlag ofzoquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat ze boten op de finish lijn, wat anders aan kunnen kleden zodat het echt duidelijk is. Nee nu doen ze het tussen een reguliere boot en een opblaasbootje
Hele grote pijl erboven hangen. 'Hier moet u zijn' in tien talen.quote:
En als je niet kunt lezen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hele grote pijl erboven hangen. 'Hier moet u zijn' in tien talen.
Klopt het dat dat niet te zien is? (behalve op https://olympics.com/en/p(...)-dinghy/prel000300-- )quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Marrit alweer eerste halverwege de derde race
Dat klopt. Wel live GPS.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt het dat dat niet te zien is? (behalve op https://olympics.com/en/p(...)-dinghy/prel000300-- )
Braille.quote:
Volgens de site heeft ze er 69.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:35 schreef franklop het volgende:
Spaanse er nu voor, maar die heeft al 10000 punten
En kan ook een slechte race hebben ja met 4 als slechtste uitslag. Chinese ook 3x top-10, maar wel 2x 8e ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:54 schreef tjoptjop het volgende:
Samen met de Chinese de enige die 3x top 10 gevaren heeft, keurigzo win je medailles
n00b-vraagje: Hoe weet je (en waar kun je zien) welke van de koersdiagrammen gevaren wordt per race?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:31 schreef Nattekat het volgende:
https://nacra17.org/wp-co(...)ing-Instructions.pdf
Dit is het document waar dat plaatje vandaan komt trouwens
Dat ook ja, zoals die Francaise die de eerste wedstrijd won, de wedstrijd erna iets van 25..... Tja dat is gewoon zonde. Ook omdat je geen extra punten krijgt voor de winst of dat het a la formule 1 afloopt , je kunt beter 2x4 varen dan 1x winnen en 1x 8equote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En kan ook een slechte race hebben ja met 4 als slechtste uitslag. Chinese ook 3x top-10, maar wel 2x 8e ook
Op de events pagina, alleen nu is het uitgesteld dus staat er nog niks. Dit bijv de Laser pagina en dan zie je rechts welk parkour gevaren wordt https://olympics.com/en/p(...)-dinghy/prel000300--quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
n00b-vraagje: Hoe weet je (en waar kun je zien) welke van de koersdiagrammen gevaren wordt per race?
niet onrealistisch. Hij was misschien wel de beste in de voorrondes, maar had wat dommigheid en daardoor materiaalpech waardoor die niet als eerste is geindigd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:05 schreef Pino112 het volgende:
Luuc kan dus nog steeds goud winnen maar moet dan dus gewoon een paar extra races winnen. Hoe realistisch is dat dat het lukt?
Hij hoeft nog altijd maar n race te winnen, in de kwartfinale en halve finale gaan de eerste twee doorquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:05 schreef Pino112 het volgende:
Luuc kan dus nog steeds goud winnen maar moet dan dus gewoon een paar extra races winnen. Hoe realistisch is dat dat het lukt?
Ah, thanks, Outer is dan parcours O in de pdf en 2 laps is dus O2 (Start - 1 - 2 - 3s/3p - 2 - 3p - Finish)?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Op de events pagina, alleen nu is het uitgesteld dus staat er nog niks. Dit bijv de Laser pagina en dan zie je rechts welk parkour gevaren wordt https://olympics.com/en/p(...)-dinghy/prel000300--
Of bedoel je wat anders?
Weet eigenlijk niet of ik deze opzet beter vindt dan de andere klassen. Je kunt nu de hele week alles winnen, maar bij een slechte race in de finale pak je brons.. terwijl iemand die net 10e wordt zomaar goud kan pakken met een goede dag aan het eindquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij hoeft nog altijd maar n race te winnen, in de kwartfinale en halve finale gaan de eerste twee door
Maar realistisch...tja, de reden dat hij niet de favoriet is zal zijn dat hij die extra races heeft, maar de kans is een stuk groter dan een achterstand inhalen met een medal race zoals in andere klasses.
En als je op de tab "Competion status" klikt zie je ook staan welke baan het wordt zodra het bekend is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ah, thanks, Outer is dan parcours O in de pdf en 2 laps is dus O2 (Start - 1 - 2 - 3s/3p - 2 - 3p - Finish)?
[ afbeelding ]
Edit bij Race 4 zie ik nu ook een linkje "VIEW COURSE MAP"
Voor de 4e race is dat dus:
[ afbeelding ]
Tja, je kunt het ook gewoon zien als een uitgebreide kwalificatie, met daarna een finalequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet of ik deze opzet beter vindt dan de andere klassen. Je kunt nu de hele week alles winnen, maar bij een slechte race in de finale pak je brons.. terwijl iemand die net 10e wordt zomaar goud kan pakken met een goede dag aan het eind
Volgens Sjoerd naar morgen jaquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bootje varen voor medailles is afgelast definitief begrijp ik?
Dinghy is bezig, maar de foil kan naar morgen zijn verplaatst als Sjoerd dat zegt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bootje varen voor medailles is afgelast definitief begrijp ik?
quote:Helaas, de wind in Marseille is echt te zwak. Het foilen, waar Nederlander Luuc van Opzeeland in de kwartfinale staat, is verplaatst naar morgen. Het is te hopen dat er dan wel voldoende wind staat, want anders wordt de huidige stand als eindstand gebruikt. Dan zou Van Opzeeland geen medaille meenemen.
Abandon zou goed uitkomenquote:
Zouden ze het commentaar opnieuw hebben ingesproken?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu bij de NOS. Ben benieuwd of ze gaan winnen.
Nee dusquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zouden ze het commentaar opnieuw hebben ingesproken?
Ayolt > Jorisquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:52 schreef heywoodu het volgende:
Respect dat ze het er gewoon in hebben gelaten, Joris vd Berg had afgedwongen dat hij het opnieuw in mocht spreken.
Dat zou wel een grote anti-climax zijn, ook omdat hij opzich prima in vorm lijkt en hierdoor vooral gaat verliezen door die aanvaring met die Duitser.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dinghy is bezig, maar de foil kan naar morgen zijn verplaatst als Sjoerd dat zegt.
[..], zou wel erg zuur zijn aangezien daar ook al 7 races geschrapt waren wat erg in het nadeel was van Luuc.
[..]
Abandon zou goed uitkomen
Ze moeten dan echt prioriteit hieraan geven. Op een hele dag zou er toch wel genoeg wind staan mag je denkenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Helaas, de wind in Marseille is echt te zwak. Het foilen, waar Nederlander Luuc van Opzeeland in de kwartfinale staat, is verplaatst naar morgen. Het is te hopen dat er dan wel voldoende wind staat, want anders wordt de huidige stand als eindstand gebruikt. Dan zou Van Opzeeland geen medaille meenemen., zou wel erg zuur zijn aangezien daar ook al 7 races geschrapt waren wat erg in het nadeel was van Luuc.
Maar ook pas last-minute zo te zien. Wel beter voorbereid ja.quote:
Iemand met kennis van zaken die aan kan geven waarom ze steeds pas in de middag beginnen? Er staat om 10u toch mogelijk ook wel wind?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:55 schreef kilon het volgende:
[..]
Ze moeten dan echt prioriteit hieraan geven. Op een hele dag zou er toch wel genoeg wind staan mag je denken
Dat zal ook wel gedaan worden, neem aan dat de organisatie dit ook ten alle koste wil vermijden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:55 schreef kilon het volgende:
[..]
Ze moeten dan echt prioriteit hieraan geven. Op een hele dag zou er toch wel genoeg wind staan mag je denken
Dat is wel een mazzeltje, vanaf de start zat ze er al niet lekker bij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bouwmeester en co zijn gestopt, abandon![]()
Met wat geluk als ik dit zo lees:quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)ere-plek-dan-normaalquote:Vilma Bobeck en Rebecca Netzler kwamen namens Zweden als eerste over de streep, Nederland uiteindelijk als derde.
Het Zweedse duo hield al rekening met dit scenario. "Vlak voor de race, zagen we op de startboei ineens de naam van een andere wedstrijd staan, wat ons behoorlijk verwarde."
"We hebben in deze boten namelijk nog nooit dat parcours gevaren. Toen we het er met onze coach over hadden dachten we: dit is wel een hele vreemde finish, dit gaat niet iedereen weten..."
Ja, inderdaad erg lekker dat je slechte race halverwege wordt gecanceld.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is wel een mazzeltje, vanaf de start zat ze er al niet lekker bij.
Te weinig wind?
Bij geen wind morgen wordt de medal race niet meer gevaren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:59 schreef zorro28 het volgende:
Is het weer uitgesteld ja? Gaan we in 2024 de ontknoping nog zien
Bijna goud verloren door een andere finish, lekker geregeld.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:58 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Met wat geluk als ik dit zo lees:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ere-plek-dan-normaal
Yepquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is wel een mazzeltje, vanaf de start zat ze er al niet lekker bij.
Te weinig wind?
quote:Race abandoned. Wind below 4 knots. Current starting to effect the racing. Boats going back to shore.
Andere klassen zullen dat water wel nodig hebben?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:02 schreef Marcoss het volgende:
Je hebt nog een week te gaan, waarom zou je dan na morgen al zeggen dat de huidige stand de eindstand is?
Dus dan wint de nummer 1 in de tussenstand goud?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij geen wind morgen wordt de medal race niet meer gevaren.
Jaquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dan wint de nummer 1 in de tussenstand goud?
Dan is Opzeeland wel heel erg genaaid door die botsing met die Duitser.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus dan wint de nummer 1 in de tussenstand goud?
Kutduitsersquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan is Opzeeland wel heel erg genaaid door die botsing met die Duitser.
#TeamNLedquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, maar ze zeilen toch niet de hele dag? Dan moet er toch wel ruimte gemaakt kunnen worden, zou je zeggen.. deze oplossing is helemaal niksquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Andere klassen zullen dat water wel nodig hebben?
Dan zou je toch eerder zeggen, dan maar geen beelden. En dus op een baan verder van de kust. Ze zullen toch wel de eerste olympisch kampioen volgens de normale manier laten winnen i.p.v. oh ja jij staat eerste, alsjeblieft.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:05 schreef Em31 het volgende:
Medal race waar de tv-beelden gemaakt worden zal ook wel een reden zijn, was dat in Tokyo ook niet zo? Waren toen geen beelden, want verder van de kust was meer wind.
Atlantische kust lijkt me een grotere garantie dan Marseille in ieder gevalquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Verrassend dat er geen plaats in of rond Frankrijk te vinden is waar je van de wind op aan kan.
Ik gok dat ze dat toch ook wel weer doen als er echt geen andere optie meer is. Zou anders wel erg dom zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan zou je toch eerder zeggen, dan maar geen beelden. En dus op een baan verder van de kust. Ze zullen toch wel de eerste olympisch kampioen volgens de normale manier laten winnen i.p.v. oh ja jij staat eerste, alsjeblieft.
denk ivm met filmen en zo dat het ook weer niet te hard mag waaien, en je moet een baai hebben ivm golven etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Atlantische kust lijkt me een grotere garantie dan Marseille in ieder geval
Ja. En dat is lastig in de Golf van Biskaje waar veel rotsen liggen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
denk ivm met filmen en zo dat het ook weer niet te hard mag waaien, en je moet een baai hebben ivm golven etc.
Ik zou het ook lachwekkend vinden, dat kan niet op dit niveau imo. Kunt moeilijk ineens halverwege zeggen, nou dat was het dan!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar ze zeilen toch niet de hele dag? Dan moet er toch wel ruimte gemaakt kunnen worden, zou je zeggen.. deze oplossing is helemaal niks
Doen ze straks bij de tennisfinale ook. Na de eerste set gaat het licht uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:19 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik zou het ook lachwekkend vinden, dat kan niet op dit niveau imo. Kunt moeilijk ineens halverwege zeggen, nou dat was het dan!
Goed.quote:
Hadden ze bij Schuurs/Koolhof moeten doen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Doen ze straks bij de tennisfinale ook. Na de eerste set gaat het ligt uit.
Mooi.quote:
Het wat gaat dan uit?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Doen ze straks bij de tennisfinale ook. Na de eerste set gaat het ligt uit.
Matthijs de Ligt.quote:
Matthijs de Ligt gaat dan out.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:24 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hadden ze bij Schuurs/Koolhof moeten doen.
Al besproken.quote:
De 'HELP ONS' is wel vakkundig verwijderd uit alle beelden van die race die er gestaan hebben.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:52 schreef heywoodu het volgende:
Respect dat ze het er gewoon in hebben gelaten, Joris vd Berg had afgedwongen dat hij het opnieuw in mocht spreken.
Dat lag toch ietsjes anders.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet helemaal, Lance stond ook 7 keer op het eindpodium in Parijs.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:38 schreef FvanS het volgende:
Ik verwacht toch altijd het Oostenrijkse volkslied er meteen achter aan
quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet helemaal, Lance stond ook 7 keer op het eindpodium in Parijs.
Ik mag toch hopen dat we morgen gewoon zeilen, sowieso wel apart voor Marseille dat het daar nu al een week eigenlijk heel matig is qua wind...quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat duurt wel even, ze zitten voorlopig nog wel in Marseille de andere zeilers aanmoedigen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik pas als ze Snollebollekes dansen in het Holland House!
Potentile overslaande stem in de medal race van Ayolt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:53 schreef TheVulture het volgende:
Bouwmeester staat er trouwens ook lekker voor na 3 races, dat had ik echt helemaal gemist. Ze is zowat de enige nog zonder een dik schrapresultaat.
Maar goed, de weg is nog lang... het zal nog wel alle kanten uitschieten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |