Klopt. De meerderheid denkt ook dat er een recessie gaande is. Hoe zou dat komen denk je? Waarom denken mensen dat Trump de messias is die de wereld gaat redden? Mensen denken zoveel en ja daar worden helaas verkiezingen op gewonnen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
50% van de kiezers meent dat ze er zelf financieel slecht voorstaan. Dat is waar je verkiezingen meer wint of verliest.
Wat is jouw mening hierover en hoe onderbouw je dat?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:13 schreef HeatWave het volgende:
Nu Harris een debat heeft geweigerd, is ze dan ook een laffe hond die wist dat ze het toch af ging leggen tegen dr tegenstander of werkt dat, zoals altijd, slechts 1 kant op?.
Wie zijn de “de Democraten” hierin en waarom hebben ze haar niet daadwerkelijk geloosd?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand heeft alle kwaliteiten lijkt mij zo. Ik heb gezegd dat ik beiden niet geweldig vond.
Let wel: 3,5 maanden geleden wilden de Democraten Harris nog lozen als running mate van Biden, dus ik vermoed dat het sentiment dat ze niet het beste paard van stal is gedeeld wordt aldaar.
Helaas? Waar moeten verkiezingen anders op gewonnen worden dan wat mensen denken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt. De meerderheid denkt ook dat er een recessie gaande is. Hoe zou dat komen denk je? Waarom denken mensen dat Trump de messias is die de wereld gaat redden? Mensen denken zoveel en ja daar worden helaas verkiezingen op gewonnen.
[ x ]
Enige ratio bij het electoraat zou best prettig zijn. Maar ik snap ook prima dat jij je liever door ideologie laat leiden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Helaas? Waar moeten verkiezingen anders op gewonnen worden dan wat mensen denken?
Daarom heeft Trump ook zo'n succes.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Enige ratio bij het electoraat zou best prettig zijn. Maar ik snap ook prima dat jij je liever door ideologie laat leiden.
Waarom betrek je het direct op mij? Ik stel gewoon de vraag waarom dat "helaas" is en waar verkiezingen op gewonnen zouden moeten worden anders dan wat mensen denken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Enige ratio bij het electoraat zou best prettig zijn. Maar ik snap ook prima dat jij je liever door ideologie laat leiden.
We lijken als electoraat, in de VS en Europa inderdaad afscheid te nemen van de redelijk technisch-rationele benadering van verkiezingen en dat vind ik jammer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom betrek je het direct op mij? Ik stel gewoon de vraag waarom dat "helaas" is en waar verkiezingen op gewonnen zouden moeten worden anders dan wat mensen denken.
Is die ratio nu afwezig dan?
Denk je niet dat mensen zich baseren op hun eigen dagelijkse realiteit om tot bepaalde opvattingen te komen? Dat ze kijken hoeveel geld ze in hun portemonnee overhouden en wat ze daarvoor kunnen kopen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daarom heeft Trump ook zo'n succes.
'You just tell them and they believe you!' - DJT
En jij doet dat niet constant? Je mening neerplempen en dan moeten mensen het geloven, toch?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Goed, je wilt het dus graag op mij richten. Ik heb niet zo'n trek om het in discussies over algemene onderwerpen steevast persoonlijk te maken, dus daar pas ik voor.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We lijken als electoraat, in de VS en Europa inderdaad afscheid te nemen van de redelijk technisch-rationele benadering van verkiezingen en dat vind ik jammer.
En jij manifesteert je als een van de volgelingen van de populisten, dus daarom sprak ik je er op aan.
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:13 schreef HeatWave het volgende:
Nu Harris een debat heeft geweigerd, is ze dan ook een laffe hond die wist dat ze het toch af ging leggen tegen dr tegenstander of werkt dat, zoals altijd, slechts 1 kant op?.
Maar dat is toch ook de discussie? Ik denk dat voor de gemiddelde Amerikaan Harris het beste is. Maar als de gemiddelde Amerikaan daar anders over denkt, so be it.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt. De meerderheid denkt ook dat er een recessie gaande is. Hoe zou dat komen denk je? Waarom denken mensen dat Trump de messias is die de wereld gaat redden? Mensen denken zoveel en ja daar worden helaas verkiezingen op gewonnen.
[ x ]
De mensen in de partij die iets in de melk te brokkelen hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wie zijn de “de Democraten” hierin en waarom hebben ze haar niet daadwerkelijk geloosd?
Als een mening gebaseerd is op foutieve informatie (zoals Trump die verspreidt) is dat gewoon te verifieren hoor. Er zijn niet voor niets zoveel fact checks. Maar ja Trump-volk doet dat niet, die geloven hem op zijn woord en Trump weet dat.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En jij doet dat niet constant? Je mening neerplempen en dan moeten mensen het geloven, toch?
Maar ja, als orange man water drinkt is water drinken fascistisch.
Op de juiste gedachten natuurlijk. Waarbij juist bijzonder subjectief kan zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Helaas? Waar moeten verkiezingen anders op gewonnen worden dan wat mensen denken?
Heb je gemist hoe de Democraten donaties lospeuteren? Gewoon alles beloven wat ze willen horen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden en Harris liegen ook.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als een mening gebaseerd is op foutieve informatie (zoals Trump die verspreidt) is dat gewoon te verifieren hoor. Er zijn niet voor niets zoveel fact checks. Maar ja Trump-volk doet dat niet, die geloven hem op zijn woord en Trump weet dat.
Dan heb je niet naar haar speeches geluisterd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Biden en Harris liegen ook.
Harris heeft op dit moment maar 1 punt: stem op mij, anders is de VS straks een dictatuur. En dat is simpelweg niet waar.
Hoe vaak is ze al in het openbaar geweest om daadwerkelijk over dr beleid te praten sinds ze officieus benoemd is eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan heb je niet naar haar speeches geluisterd.
Nee, ik ben niet zo genteresseerd in dat slappe gelul, noch van Harris, noch van Trump. Ik kijk alleen samenvattingen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan heb je niet naar haar speeches geluisterd.
Een beetje de tactiek van Biden destijds. Niets zeggen, kun je ook niets fouts zeggen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe vaak is ze al in het openbaar geweest om daadwerkelijk over dr beleid te praten sinds ze officieus benoemd is eigenlijk?
En wat heeft ze inhoudelijk te melden gehad?
Dapper, maar idd niet zo slim. Alleen las ik ergens dat Kamela daar eigenlijk ook had moeten zijn, maar kan het niet bevestigd vinden, zou wel grappig zijnquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een beetje de tactiek van Biden destijds. Niets zeggen, kun je ook niets fouts zeggen.
Trump was een enorme domme lul dat hij zich liet opnaaien bij de Zwarte journalisten, maar hij komt toch maar mooi opdagen (Harris daarentegen… chicken!).
Waar partijen naar streven als ze verkozen worden is iets heel anders dan kiezers van alles wijsmaken wat niet waar is. Immigratie is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je gemist hoe de Democraten donaties lospeuteren? Gewoon alles beloven wat ze willen horen?
Echt, de politiek is geen kwestie van good guys vs bad guys. Kom op nou!
Dit lijkt mij een verzinsel, Harris was niet uitgenodigd en de organisatie probeert alsnog een interview met haar te regelen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een beetje de tactiek van Biden destijds. Niets zeggen, kun je ook niets fouts zeggen.
Trump was een enorme domme lul dat hij zich liet opnaaien bij de Zwarte journalisten, maar hij komt toch maar mooi opdagen (Harris daarentegen… chicken!).
Ze is uitgenodigd. Iedere keer worden beide kandidaten uitgenodigd. Ze had het te druk met een evenement waar werkelijk iedereen ja knikker zou zijn (want laten we wel zijn, voor haar zou dit een thuiswedstrijd zijn geweest).quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dapper, maar idd niet zo slim. Alleen las ik ergens dat Kamela daar eigenlijk ook had moeten zijn, maar kan het niet bevestigd vinden, zou wel grappig zijn.
Nee, dat is niet waar: https://baystatebanner.co(...)er-trump-invitation/quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze is uitgenodigd. Iedere keer worden beide kandidaten uitgenodigd. Ze had het te druk met een evenement waar werkelijk iedereen ja knikker zou zijn (want laten we wel zijn, voor haar zou dit een thuiswedstrijd zijn geweest).
Trump had zich een beetje moeten inhouden. Neemt niet weg dat de support voor hem onder de groep Afro-Amerikanen behoorlijk is.
Zelfs iemand als Bill Maher gelooft al niet meer in de onzin dat deze immigratie niet leidt tot meer criminaliteit. Met als zeer belangrijke boodschap: als je dit probleem ontkent en dus niet oplost, dan gaan de mensen stemmen op partijen die het wel beloven op te lossen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar partijen naar streven als ze verkozen worden is iets heel anders dan kiezers van alles wijsmaken wat niet waar is. Immigratie is daar een mooi voorbeeld van.
Trump maakt kiezers bang door migranten als dieven en verkrachters af te schilderen die baantjes van de zwarte bevolking komen afpakken terwijl de Democraten daar niets aan zouden willen doen.
En dat terwijl hij zelf de nieuwe immigratiewet heeft tegengehouden die door samenwerking met de Republikeinen tot stand is gekomen.
Harris heeft beloofd die wet alsnog door te voeren waar zo hard aan gewerkt is.
Ze gingen er direct met gestrekt been in.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een verzinsel, Harris was niet uitgenodigd en de organisatie probeert alsnog een interview met haar te regelen.
Opnaaien? Want je mag Trump geen kritische vragen stellen en alleen softball vraagjes stellen waar je het antwoord alvast voorkauwt voor hem?
Geen idee waar staat waar jij op doelt, maar het feit wat ik hier wel zie is dat Harris was uitgenodigd wat je enkele posts hierboven nog ontkende…quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar: https://baystatebanner.co(...)er-trump-invitation/
De support voor Trump onder zwarte kiezers was gestegen onder Biden en is nu enorm teruggevallen.
Feiten zijn wel lastig, he?
Voor de zoveelste keer: er ligt een oplossing maar de Republikeinen willen er niet eens over discussierenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs iemand als Bill Maher gelooft al niet meer in de onzin dat deze immigratie niet leidt tot meer criminaliteit. Met als zeer belangrijke boodschap: als je dit probleem ontkent en dus niet oplost, dan gaan de mensen stemmen op partijen die het wel beloven op te lossen.
Niet dat de gehele retoriek van de Republikeinen klopt ter zake, maar het is ook niet helemaal niet waar.
Kijk gewoon eens wat er in Zweden is gebeurd.
Alsof jij dat kunt weten!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh en immigratie leidt niet tot meer criminaliteit wat Bill Maher ook denkt.
Never interfere with an enemy while he’s in the process of destroying himself. - Napoleon (toegeschreven)quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tja, het is doodnormale burgers vertellen dat wat ze zelf zien, meemaken en daardoor denken in hun eigen dagelijkse realiteit niet klopt. Als mensen het beter hebben dan voorheen, meer geld hebben te besteden en simpelweg welvarender zijn t.o.v. een vorige periode, denken sommige mensen hier dan echt dat ze van mening zijn dat de economie slechter is, omdat ze dat "wordt verteld" terwijl het niet zo is?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op de juiste gedachten natuurlijk. Waarbij juist bijzonder subjectief kan zijn.
Dat zag je toch ook met de winst van de PVV. Op de een of andere manier was die winst slecht voor de democratie. Het volk die kiest in vrije wil op partij X is slecht voor de democratie… Je moet het maar uit je strot krijgen.
Exact dit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:31 schreef HeatWave het volgende:
Het is echt zo'n duizelingwekkende naviteit als je met droge ogen een of ander rapport gelooft over wat men dagelijks, wereldwijd, nu live in het VK, met eigen ogen kan zien gebeuren.
“The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.”
― George Orwell, 1984
Nog maar weinig zo toepasselijk gezien als nu.
Wie zegt dat macro cijfers op individuen geprojecteerd kunnen worden?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Exact dit.
"Ik heb het minder goed dan voorheen, dat verschil merk ik aan alles in mijn dagelijkse leven."
"Dat klopt niet, want dit algemene rapport zegt iets anders. Maak vooral niet je keuze op je eigen ervaringen en daardoor gevormde denkbeelden in je leven, want die kloppen niet."
Zie o.a. post #202. In het artikel staat o.a. dit:quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie zegt dat macro cijfers op individuen geprojecteerd kunnen worden?Klinkt als een stropop argument.
quote:A similar percentage of respondents agreed “it’s difficult to be happy about positive economic news when I feel financially squeezed each month” and that the economy was worse than the media made it out to be.
Maar niemand claimt dat als iemand moeilijk rondkomt dat dat niet klopt, omdat het landelijk wel goed gaat?! Dat is een stropop die je optuigt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zie o.a. post #202. In het artikel staat o.a. dit:
[..]
En niet zomaar niet kloppen, maar volstrekt haaks staan op de werkelijke landelijke economische situatie. Ook niet toevallig dat:quote:55% believe the economy is shrinking, and 56% think the US is experiencing a recession, though the broadest measure of the economy, gross domestic product (GDP), has been growing.
49% believe the S&P 500 stock market index is down for the year, though the index went up about 24% in 2023 and is up more than 12% this year.
49% believe that unemployment is at a 50-year high, though the unemployment rate has been under 4%, a near 50-year low.
quote:The vast majority of Republicans believe that the economy is shrinking, inflation is increasing and the economy is getting worse overall
Kun je voorstellen hoe het met Trump gesteld is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat een konijn, laat staan een dode, geen president mag worden conform de grondwet.
Je hebt natuurlijk gelijk. De Somalische bendeoorlogen in Zweden hebben niets met immigratie van Somalirs te maken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: er ligt een oplossing maar de Republikeinen willen er niet eens over discussieren
Oh en immigratie leidt niet tot meer criminaliteit wat Bill Maher ook denkt.
[ x ]
Dit is een beetje hoe ik Harris afgelopen jaren heb gezien: gewoon een leeg vat op de meeste onderwerpen. Het zou vreemd zijn te verwachten dat dat nu anders zou zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:47 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Helder, duidelijk, inzichtvol en daadkrachtig:
Wat ga je doen aan de inflatie?
Inflatie is er, alles is duurder, dat is erg, we gaan er wat aan doen!
Opgelost, eat that Reps!.
Ik denk niet dat ze immigratie altijd en overal bedoelde, maar specifiek waar de VS grosso modo mee te maken heeft?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk. De Somalische bendeoorlogen in Zweden hebben niets met immigratie van Somalirs te maken.
Keep on dreaming.
Wat een bijzondere manier om Wantie te spellen…quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat gespartel van Maga is best vermakelijk.
Die kan gewoon verkozen worden. Ergo: beter.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kun je voorstellen hoe het met Trump gesteld is.
Het punt was: als mensen het daadwerkelijk, in hun dagelijks leven, beter hebben dan voorheen, zouden ze dan ook denken dat het slechter gaat met de economie?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar niemand claimt dat als iemand moeilijk rondkomt dat dat niet klopt, omdat het landelijk wel goed gaat?! Dat is een stropop die je optuigt.
In het is natuurlijk wel zorgelijk dat de helft van het electoraat klaarblijkelijk dingen gelooft die simpel even te checken zijn dat ze niet kloppen:
[..]
En niet zomaar niet kloppen, maar volstrekt haaks staan op de werkelijke landelijke economische situatie. Ook niet toevallig dat:
[..]
Ik snap dan ook niet waar die adoratie hier vandaan komt, voorlopig lijkt het enige echt pro Kamala-punt te zijn dat ze beter is dan Trump.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:19 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dit is een beetje hoe ik Harris afgelopen jaren heb gezien: gewoon een leeg vat op de meeste onderwerpen. Het zou vreemd zijn te verwachten dat dat nu anders zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |