SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT![]()
Om lekkere wijven op de tribune te bekijkenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:27 schreef Nattekat het volgende:
Wat is die gekke verrekijker eigenlijk
#WerkenBijDeNOSquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:28 schreef Redefine het volgende:
Commentator zit er maar weer eens naast.
Waarom?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
28 en 27 en dan 2-2 vrees dat Wijler dat niveau moeilijk kan vasthouden.
Tijd voor dartsquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:29 schreef Snikkelbeer het volgende:
Zelfs pijltjes schieten kunnen we niet
Oh jij zag al aankomen dat hij een 4 ging schieten?quote:
Was niet mijn post, maar hij had wel gelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh jij zag al aankomen dat hij een 4 ging schieten?
Slimste Mens tactiekenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:30 schreef Redefine het volgende:
Steve wilde graag een keer beginnen aan een set.
Iedere wedstrijd heeft altijd een winnaar anders. Of gelijkspel, dat kan ook soms.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:30 schreef Simmertje het volgende:
Beetje klaar met alleen maar verliespotjes kijken. Ik ga wat anders doen.
Ja, als je willekeurige dingen roept heb je 50% kans op gelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Was niet mijn post, maar hij had wel gelijk.
En deze.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:32 schreef kilon het volgende:
Op die ene pijl na schiet hij wel goed.
Helaas de Turk net zo goed
3, want hij had die 8 in set 2 ook niet hoeven schietenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:32 schreef Redefine het volgende:
Met twee pijlen geeft die de partij weg
Daarvoor bij de vrouwen ook een paar keer ineens een 4quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vreemde afzwaaiers allemaal
Ja jammer
Dit dus, ik ga zelf even sportenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:30 schreef Simmertje het volgende:
Beetje klaar met alleen maar verliespotjes kijken. Ik ga wat anders doen.
En een goed verhaal!quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Weer met een grote lach op het gezicht naar huis!
Ja klopt. Maar een 8 kan verdwaald een keer gebeuren. Met een 7 en 4 zit er totaal geen druk meer bij de tegenstander.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
3, want hij had die 8 in set 2 ook niet hoeven schieten
Dat is wel een beetje eigen aan handboogschieters. Moeten natuurlijk hun rust bewaren bij het schieten zelf.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:34 schreef Fodio het volgende:
Jezus, zo laconiek .. het lijkt hem allemaal niets te schelen
Kostte hem wel die set. Als hij 9 of 10 schoot was set binnenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar een 8 kan verdwaald een keer gebeuren. Met een 7 en 4 zit er totaal geen druk meer bij de tegenstander.
Was de vorige Spelen ook al zo. De zoveelste medaille die hij om zeep helpt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:34 schreef Fodio het volgende:
Jezus, zo laconiek .. het lijkt hem allemaal niets te schelen
Medailles die wel gewonnen worden, zijn de dagjes trollen altijd snel vergeten.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wijler won de vorige spelen een medaille. Ter info.
Dat weet ik. En dat had ook goud moeten zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wijler won de vorige spelen een medaille. Ter info.
Dat de Koreanen deze sport domineren ook.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Medailles die wel gewonnen worden, zijn de dagjes trollen altijd snel vergeten.
Moeten nog welquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik. En dat had ook goud moeten zijn.
Waar wel nog weleens iemand een WR punten schiet in de plaatsingsronde en de eerste dag van het toernooi er al uit ligt. Maar dat soort dingen overkomt alleen Nederlanders natuurlijkquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat de Koreanen deze sport domineren ook.
Vloek van het vlaggetje met een 3-choke.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:56 schreef Montov het volgende:
De broer van Joost doet het aardig goed. Goed vlaggetje ook.
Wat eet jij veel ijs.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:43 schreef Zipportal het volgende:
Tied voor Hertog IJs. @:coco
Zonder mayo. @:van_poppel
Valt mee. Je doet wat in een bakje en klaar. Het is zomer en ik kan het hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:44 schreef Coco het volgende:
[..]
Wat eet jij veel ijs.
Je lijkt @:Oriente wel.
Nog 10 min geduld toch?quote:
Kun je trainen. Ik schiet met een compoundboog en heb nog een extra lensje (peep).quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 07:05 schreef kilon het volgende:
Ik zou al moeite hebben om het doelwit scherp te zien. Met bril.
Jawel. Ik ben build differently.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 05:55 schreef Em31 het volgende:
Altijd weer grappig om te zien
[ x ]
En dan balen dat het ‘maar een 8 is’ terwijl wij dat pijltje niet eens in de buurt van het bord krijgen.
Wel te laat, ja jammerquote:
Taipei won die shootoff uiteraard om vervolgens door Korea gesloopt te wordenquote:
Tis niet dat Korea slecht is, ja misschien die 37 wat matigquote:
Hoe laat begint dit?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:07 schreef Szura het volgende:
India - Spanje
Korea - Italië
VS - Japan
Mexico - Duitsland
TT gaat zo f***** snel Is gewoon niet te volgen,quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:14 schreef Zorro het volgende:
We gaan dit kijken
Tafeltennis is toch een stuk leuker om te doen dan om te kijken merk ik
Alsof je anders niet ook al voor Spanje zou zijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
De volgende zet mag Spanje op zich binnenhalen. Echt geen zin in India.
Zou wel een stunt zijn.quote:
We kregen twee duimen van hemquote:
Zijn ze vaak wel goed in bij shorttrack.quote:
Einde tijdperk ZKO.quote:
Net bij het paardrijden ook alquote:
Kim Woo-Jin, beste Kim.quote:
ik ben meer een LimGodessquote:
om gelijk te spelen bedoel jequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Je moet gewoon iedere ronde 40 scoren om überhaupt mee te doen, roflmao.
VS 0 medailles bij het schietenquote:
ik verwacht individueel (maar weet het niet zeker)quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:13 schreef koffieleuk het volgende:
Is dat gemiddelde over dit toernooi of individueel?
Ahquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:14 schreef wdn het volgende:
[..]
ik verwacht individueel (maar weet het niet zeker)
Nou dit is redelijk normaal voor kwart finalesquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er wordt goed geschoten vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |