SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT![]()
Typisch Nederlands.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:13 schreef kilon het volgende:
Ze gaat pas aan bij 0-4 en matchpijl achter.
Altijd tegen ons.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:14 schreef Gijscoman het volgende:
Indiër had in de vorige ronde ook wel een aantal beroerde schoten. Dus dat biedt hoop
ja en zelfs veel beter dan zijquote:
quote:Like Alert
31-07-2024 @ 13:18:48
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Olympische Spelen 2024 / [Handboogschieten] #10 P(a)rijsschieten?"
Oorzaak -> gevolg?quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
Ik kijk ff weg naar het nieuws over de vliegtuigcrash en ze scoort een 0?
"de vliegtuigcrash"quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
Ik kijk ff weg naar het nieuws over de vliegtuigcrash en ze scoort een 0?
nee ze trok aan de boogquote:
Daar huren ze toch Russische tyfushonden voor in?quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Meestal zijn die wel beter met schieten
in Nederland is er een toestel op een snelweg gecrasht. Ergens rond Breda dacht ikquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
"de vliegtuigcrash"
Alsof ik nu moet weten over welke het gaat?
Er is iets neergestort op de A58. Die dus.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
"de vliegtuigcrash"
Alsof ik nu moet weten over welke het gaat?
Ah, ik volg alleen sport deze twee weken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:20 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
in Nederland is er een toestel op een snelweg gecrasht. Ergens rond Breda dacht ik
Bij "de crash" gaat het om iets dat alom bekend is, anders zou het "een crash" zijn vind ik. Maar goed, ik heb dan ook nog geen nieuws meegekregen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Er is iets neergestort op de A58. Die dus.
Maar ik snap dat je in verwarring bent, met al die honderden crashes per dag.
Ladies first, voor de liefhebberquote:
quote:Like Alert
31-07-2024 @ 13:23:42
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Olympische Spelen 2024 / [Handboogschieten] #10 P(a)rijsschieten?"
Te ver, rip pilootquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:17 schreef Szura het volgende:
Ben je al op weg naar de A58 @:heywoodu @:pino112?
Zegt ie terwijl die Oezbeek een hele slechte set heeft.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die Oezbeek is echt niet normaal goed dit toernooi. 30-28 30-29 nu ook weer koekoek
of?quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan kijken of de Koreaanse een 10 schoot
Of een 9. Was een 10, dus 1-1. Nu een 8, maar de Tsjechische schoot mokertraag en ook een 8quote:
Volgens mij niet. Moeten ze nu niet meer tegen elkaar?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:14 schreef Szura het volgende:
Zijn die Britten broers @:mexicanobakker?
Dan moeten ze tegen elkaar
Liever van de Française jaquote:
"Permanently suspended" werd er gezegd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hebben ze al geroepen dat ze helemaal nokken?
Oke, dan zal morgen de sessie wel vroeger beginnen of langer doorgaan. Jammer, want net nu is het rustig qua sport.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:26 schreef Montov het volgende:
[..]
"Permanently suspended" werd er gezegd.
De wedstrijden die gisteren niet door konden gaan zijn naar het eind van het middag/avondprogramma van vandaag geplaatst zie ik. Rond 19:30.quote:
De taart delen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:46 schreef Pino112 het volgende:
Split the pie oid?
Wat bedoelt die omroeper daarmee? Met z'n Franse Engels.
Waarschijnlijk een puntendeling in de zet dan? Kan ook niks anders bedenkenquote:
Dat was vooraf toch een van de topfavorieten?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Casey in onomkeerbare problemen.
Casey OUT.
De belangrijkste uitdaagster van de Koreaansen ja. Naast zo'n Chinese misschien.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat was vooraf toch een van de topfavorieten?
Ja #1 van de wereld.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat was vooraf toch een van de topfavorieten?
Dat zegt bij boogschieten natuurlijk niet zoveelquote:
Man in de box moet toch iets zeggenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zegt bij boogschieten natuurlijk niet zoveel
Ja, doeiquote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:37 schreef Jane het volgende:
Komt het omdat ik nu live zit te kijken?
Ja. Ik kijk ook niet nu voor het grote goed, dat werktequote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:37 schreef Jane het volgende:
Komt het omdat ik nu live zit te kijken?
Doen ze elke dag in Gaza alquote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:38 schreef Aguero het volgende:
Israël mag wel eens misschieten dit jaar.
Oke, ik ga weer.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Ik kijk ook niet nu voor het grote goed, dat werkte
Vrij snel ja hier na ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zo gelijk al de achtste finale?
quote:
Wel bijzonder dat die 1/16 eerder wordt gespeeld dan die andere 1/32 wedstrijden. Dat is zeker zodat de sporter niet heel lang hoeft te wachten tot ie weer moet.quote:
Jij zet alles uit tot 12 augustus?quote:
Nou niet gaan overdrijven hèquote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jij zet alles uit tot 12 augustus?
Na die 0 van die Nederlandse gisteren kan niets me meer verbazenquote:
het waait veel dus dat kan altijdquote:
alhoewel deze zonder veel wind wasquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Na die 0 van die Nederlandse gisteren kan niets me meer verbazen
Nou ja, dat was gewoon een totaal mislukt schot. 4 is gewoon slecht.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Na die 0 van die Nederlandse gisteren kan niets me meer verbazen
die zonnebril is zo slechtquote:
Zal wel verliezen in de supertiebreakquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
In principe is Wijler wel iets beter maar dit kan alle kanten op
Van dit soort uitspraken ga je last krijgen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
In principe is Wijler wel iets beter maar dit kan alle kanten op
Want? Hiermee zeg ik niet dat Wijler dit moet winnen. Besides, tis handboogquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Van dit soort uitspraken ga je last krijgen.
Het kan vriezen, het kan dooien. Bal is rond. Elf tegen elf.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Want? Hiermee zeg ik niet dat Wijler dit moet winnen. Besides, tis handboog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |